Olen sitoutunut rakkauden huumassani

Anonyymi

mielisairaaseen ihmiseen. Hänellä on monta "minää". Hän on myös väkivaltainen (henkisesti onneksi tähän asti). Olen kristitty ja olen lupautunut hänelle. Raamattu varoittaa lupauksista. Minä rakastan miestäni koska hän rakastaa minua niin paljon. Olen kokenut paljon elämässäni ja kulunut kaikilta osin. Hänen rakkautensa kantaa meitä molempia. Minulla on silti vaikeuksia sen kanssa että olen lupautunut Jumalan edessä hänelle. Minun täytyy pysyä tässä kurjuudessa. Jos hän jättää minut tai pettää minua tai pahoinpitelee fyysisesti minulla on oikeus rikkoa lupaukseni. Hän on erittäin ihana ja rakastava minulle mutta näen myös toisia puolia hänessä ja ne toiset puolet hirvittävät minua. Toivon viisaita kommentteja jotka auttavat selvittämään asiaa mielessäni ja sydämessäni.

14

617

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos on hakannutsut henkihieveriin ja verille, hommaa hänet hoitoon, ei lopeta sitä koskaan, jos sairaus ei ole tasapainossa!

      • Anonyymi

        Kiitos kommentista. Ei ole pahoinpidellyt fyysisesti minua. Haluan uskoa että hän ei niin tekisi minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Ei ole pahoinpidellyt fyysisesti minua. Haluan uskoa että hän ei niin tekisi minulle.

        On OK uskoa, luulla ja toivoa sitä ja tätä.
        Nuo kuvitelmat muuttuvat sillä silmänräpäyksellä kun ensimmäinen pahoinpitely tapahtuu. Fyysisesti tai psyykkisesti.

        Luoja ei ole luonut sinua, kaunista ja hyvää ihmistä, kenenkään pahoinpideltäväksi. Pidä tuo aina, siis iänkaikkisesti, mielessäsi!

        Valitessasi seuraavaa elinikäistä kumppania, sinun ei tarvitse hoyrähtää ensimmäiseen joka on sinusta kiinnostunut.
        Tuokaan ei ole Luojan sinulle tarkoittamaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On OK uskoa, luulla ja toivoa sitä ja tätä.
        Nuo kuvitelmat muuttuvat sillä silmänräpäyksellä kun ensimmäinen pahoinpitely tapahtuu. Fyysisesti tai psyykkisesti.

        Luoja ei ole luonut sinua, kaunista ja hyvää ihmistä, kenenkään pahoinpideltäväksi. Pidä tuo aina, siis iänkaikkisesti, mielessäsi!

        Valitessasi seuraavaa elinikäistä kumppania, sinun ei tarvitse hoyrähtää ensimmäiseen joka on sinusta kiinnostunut.
        Tuokaan ei ole Luojan sinulle tarkoittamaa!

        Kiitos sanoistasi. :) Muistan aina kauniit sanasi elämäni loppuun saakka miten ikinä elämä meneekään hänen kanssaan ja muutenkin. Sinulle myös kaikkea hyvää ja Luojan rakastavaa huolenpitoa.


    • Anonyymi

      =/

      aina, tarvitsee luojaa sotkea kaikkeen,

      jos, on, vammainen, ei sitä tarvitse huolia,

      sillä, vammainen on vammainen, eikä siitä mihinkään muutu,

      jollei tiede kehity,

      ja, on tutkittu tieteessäkin että vammaiset, jos, mitkään,

      vasta, väki, valtaisia, ovatkin,


      ja, kun, 98% ihmisistä, on, mitä, on,

      niin, ne eivät edes tiedosta tai ymmärrä tätä, asiaa,


      vaan, selittävät, päivän, selvää asiaa, jollain, "luojalla",

      N

      • Anonyymi

        Niin kyllähän se on jonkinlainen vamma jos on väkivaltainen tavalla tai toisella tai mielisairas. Vähintään mielen vammainen. Turha on itkeä jos on jo kakka housuissa ns. mutta olen ja olemme aina apua saaneet tilanteisiin Luojalta. Se on mihin kukakin uskoo tai on uskomatta. Kiitos sullekin kommentista.


    • Anonyymi

      Minä en jäisi tuollaiseen suhteeseen. En hyväksy edes henkistä väkivaltaa. Yksi sellainen tilanne ja suhde loppuisi siihen paikkaan!

    • Anonyymi

      Niinpä. Kyse onkin siitä että olen lupautunut Jumalan edessä ja muutenkin mulla on elämänkokemusta kun on ikääkin. Mieheni on nuorempi niin laitan sen piikkiin monta asiaa ja koen että minun on oltava joustavampi. Hän on kuitenkin ihana minulle. Välillä mietin että tunnenko häntä ollenkaan? Olen myös ajatellut että jos tämä on minulle annettu risti joka on vaan kannettava? Kaikillahan on omat ristinsä kannettavanaan. Nyt kyllä koen että turhasta valitan täällä. Yritän muistaa oman arvoni ja kerroin juuri lapsillekkin että muistavat hekin että ovat arvokkaita jokainen. Ei tarvitse ottaa vastaan mitä vaan. 🌼

      • Anonyymi

        kirjoituksesi on ristiriitainen : "Olen myös ajatellut että jos tämä on minulle annettu risti joka on vaan kannettava?" ja "Ei tarvitse ottaa vastaan mitä vaan."

        On riskejä ja riskejä. Kuolemaa, sairauuksia, tyopaikan menetyksiä pakkolomautuksina, kodin menetys tulipalossa... ts. asioita joille itse ei aina voi yhtään mitään.

        Sitten on huolellisesti ja harkiten hankittuja , pahaa oloa aiheuttavia ja muita (omia lapsiaan) sairastuttavia "riskejä". Kuten väkivaltaisen puolison valitseminen. Tuo on tahallaan aiheutettu riski joka kostautuu hirveällä tavalla kaikille!

        Tuon riskin kun tunnistaa (ilman mutkun minä haluan uskoa hyvään jne) , ainoa oikea teko on poistaa riski.

        Se voi vaatia avo/avioeron väkivaltaisesta elämästä.

        Ero on täydellisen hyvä syy pelastaa lapset ja itsensä väärällä tavalla itseaiheutetusta riskistä! Ilman synnintuntoja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirjoituksesi on ristiriitainen : "Olen myös ajatellut että jos tämä on minulle annettu risti joka on vaan kannettava?" ja "Ei tarvitse ottaa vastaan mitä vaan."

        On riskejä ja riskejä. Kuolemaa, sairauuksia, tyopaikan menetyksiä pakkolomautuksina, kodin menetys tulipalossa... ts. asioita joille itse ei aina voi yhtään mitään.

        Sitten on huolellisesti ja harkiten hankittuja , pahaa oloa aiheuttavia ja muita (omia lapsiaan) sairastuttavia "riskejä". Kuten väkivaltaisen puolison valitseminen. Tuo on tahallaan aiheutettu riski joka kostautuu hirveällä tavalla kaikille!

        Tuon riskin kun tunnistaa (ilman mutkun minä haluan uskoa hyvään jne) , ainoa oikea teko on poistaa riski.

        Se voi vaatia avo/avioeron väkivaltaisesta elämästä.

        Ero on täydellisen hyvä syy pelastaa lapset ja itsensä väärällä tavalla itseaiheutetusta riskistä! Ilman synnintuntoja!

        Olet oikeassa mutta ihminen on vastuussa omista päätöksistään. En ota kevyesti enää päätöksiä tai lupauksia. Se vaan että kevyesti olen halunnut sitoutua häneen kylläkin. Jos mun lapset ois pieniä en ehkä edes haaveilisi nykyisenlaisesta rakkaastani mutta mun lapset on jo isoja. Heidän oma isänsä oli väkivaltainen kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava hankala mies josta jouduimme kaikki kärsimään. En tiennyt millainen isä hän olisi ja jos olisin tiennyt en olisi hänelle halunnut lapsia tehdä. Toisaalta lapseni ovat hienoja yksilöitä joten heidän tulikin syntyä. Surullista vain että joutuivat kärsimään huonosta valinnastani heidän isäkseen. Nykyisestä suhteestani, en odottanut mitään mutta elämä vain kulkee omia ratojaan ja asioita vain tapahtuu ja haluan olla lojaali siinä mihin olen ryhtynyt. Olen uskossa mutta voin tehdä virheitä samalla tavalla kuin muutkin silti. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Uskon että Jumala auttaa kuitenkin viime kädessä kunhan ensin kannamme vastuun teoistamme ja päätöksistämme. Ajattelen sen henkilökohtaiseksi kilvoitteluksi. Rakastan häntä kuitenkin ja hän on ihana mulle. Ollaan ihan vastarakastuneita. Pimeät asiat voivat olla läsnä mutta haluan keskittyä ja keskitynkin valoisiin. Halusin vaan rauhoittaa sun kommentoijan mieltä siinä asiassa että lapset ei kärsi tässä tapauksessa. <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa mutta ihminen on vastuussa omista päätöksistään. En ota kevyesti enää päätöksiä tai lupauksia. Se vaan että kevyesti olen halunnut sitoutua häneen kylläkin. Jos mun lapset ois pieniä en ehkä edes haaveilisi nykyisenlaisesta rakkaastani mutta mun lapset on jo isoja. Heidän oma isänsä oli väkivaltainen kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava hankala mies josta jouduimme kaikki kärsimään. En tiennyt millainen isä hän olisi ja jos olisin tiennyt en olisi hänelle halunnut lapsia tehdä. Toisaalta lapseni ovat hienoja yksilöitä joten heidän tulikin syntyä. Surullista vain että joutuivat kärsimään huonosta valinnastani heidän isäkseen. Nykyisestä suhteestani, en odottanut mitään mutta elämä vain kulkee omia ratojaan ja asioita vain tapahtuu ja haluan olla lojaali siinä mihin olen ryhtynyt. Olen uskossa mutta voin tehdä virheitä samalla tavalla kuin muutkin silti. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Uskon että Jumala auttaa kuitenkin viime kädessä kunhan ensin kannamme vastuun teoistamme ja päätöksistämme. Ajattelen sen henkilökohtaiseksi kilvoitteluksi. Rakastan häntä kuitenkin ja hän on ihana mulle. Ollaan ihan vastarakastuneita. Pimeät asiat voivat olla läsnä mutta haluan keskittyä ja keskitynkin valoisiin. Halusin vaan rauhoittaa sun kommentoijan mieltä siinä asiassa että lapset ei kärsi tässä tapauksessa. <3

        Hyvä että lapsesi ovat jo omillaan. He siis eivät ole jokapäiväisessä elämässäsi fyysisesti mukana.

        Sinä yksin aikuisena voi valita elää elämäsi aivan kuten haluat, kenen tahaansa kanssa haluat, millaisissa olosuhteissa tahaansa haluat.
        Siihen ei kenelläkään ole nokan koputtamista. Sinä yksin olet vastuussa omista valinnoistasi. Sinä yksin tiedät milloin on aika vaihtaa suuntaa omaksi (ja kenties toistenkin) parhaaksi,

        Sinä yksin kannat vastuun omista valinnoistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että lapsesi ovat jo omillaan. He siis eivät ole jokapäiväisessä elämässäsi fyysisesti mukana.

        Sinä yksin aikuisena voi valita elää elämäsi aivan kuten haluat, kenen tahaansa kanssa haluat, millaisissa olosuhteissa tahaansa haluat.
        Siihen ei kenelläkään ole nokan koputtamista. Sinä yksin olet vastuussa omista valinnoistasi. Sinä yksin tiedät milloin on aika vaihtaa suuntaa omaksi (ja kenties toistenkin) parhaaksi,

        Sinä yksin kannat vastuun omista valinnoistasi.

        Niin, minäkin olen ajatellut näin, että nyt voin tehdä elämälläni mitä haluan. Tietysti en pääse eroon mun luonteestani että haluan että kaikilla on hyvä olla vaikka en ole enää vastuussa lapsistani samoin kuin jos olisivat pieniä tai muistakaan muuta kuin itsestäni, mutta se miten mun elämä menee on loppujen lopuksi mun asia nyt kuitenkin. Jos mun mies haluaa olla mun kans niin me ollaan yhdessä koska meillä on rakkautta paljon. :) Rakkaus peittää paljotkin synnit. Niinhän raamatussakin sanotaan. Ootte kyllä kommentoijat ihania.


    • Anonyymi

      Mä olin 15v sairaan ihmisen kanssa aviossa. Rikoin itseni ja menetin omaisuuteni. En toivo kenelläkään samaa.

    • Anonyymi

      Tuntuu pahalta sun puolesta. Olen aloittaja. Ihan itkettää. 😢 Toivon että parannut haavoistasi mutta tiedän että ei meistä kokonaan ehjiä tuu enää ikinä tässä maailmassa. Elämä voi lyödä meihin niin syvät haavat. Toivon Jumalan parantavaa rakkautta sinun yllesi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe