Gallup pystyyn?
1)Paljonko tienaatte bruttona kk?
2)Mikä ammatti?
3)Mikä koulutus?
Kiitos tiedoistanne etukäteen!
Paljonko tienaatte/kk?
149
54458
Vastaukset
- Jokke
1)2000 euroa/kk
2)vakuutustoimihenkilö
3)Valtiotieteiden maisteri- Luokanopettaja
1) 1600 e
2) Luokanopettaja
3) Kasvatustieteiden maisteri
Taidetaan olla vähän alipalkattuja... - Rasvanäppi
Luokanopettaja kirjoitti:
1) 1600 e
2) Luokanopettaja
Taidetaan olla vähän alipalkattuja...1) Vaihtelee kuukaisittain,
Keskiarvo n. 3000€
2) Prosessimies
3) Teknikko
...rankka homma, mutta leiville pääsee... - Kokemusta on
1) 1600 e
2) Luokanopettaja
Taidetaan olla vähän alipalkattuja...Paljonko joudut tekemään työtunteja tuon 1600€ eteen? Mielestäni melko hyvä palkka kivasta puolipäivätyöstä. En tarvitse höykytystä siitä, kuinka olen typerä enkä tiedä mistä puhun. Olen itsekin toiminut opettajana. Tahdon vain sanoa, että kannattaisi olla tyytyväinen palkkaansa ja tiedänkin, että monet opettajat salaa onkin :)
- Matematiikan opettaja
1) 1600 e
2) Luokanopettaja
Taidetaan olla vähän alipalkattuja...alipalkattu maisteri
- erki
1) 1600 e
2) Luokanopettaja
Taidetaan olla vähän alipalkattuja...saat sulla on niin paljon lomaa et ei pitäs saada ees noin paljon. itse saan n. 1300 kk ja pusken fyysisesti rankkaa duunii läpi vuoden.
- klena
1 1900 euroo
2 tekninen piirtäjä (CAD)
3 ammis- köyhä
400? (en tiedä, käteen tulee 364). Työtön. Ei ammattia, koulunkäynti loppui kun rahat loppui, ei saanut kesäksi rahaa mistään, oli irtisanouduttava koulusta joten olen työtön lopun elämääni.
- joku
köyhä kirjoitti:
400? (en tiedä, käteen tulee 364). Työtön. Ei ammattia, koulunkäynti loppui kun rahat loppui, ei saanut kesäksi rahaa mistään, oli irtisanouduttava koulusta joten olen työtön lopun elämääni.
Et ole köyhä vaan laiska.... Yhteiskunta tukee todella hyvin opiskelua jos vähäkin kiinnostaa. Tosin onhan se ihan mukava kotona räkiä kattoon ja itkee omaa toivottomuuttaan.
- ike
joku kirjoitti:
Et ole köyhä vaan laiska.... Yhteiskunta tukee todella hyvin opiskelua jos vähäkin kiinnostaa. Tosin onhan se ihan mukava kotona räkiä kattoon ja itkee omaa toivottomuuttaan.
Oon todellakin samaa mieltä edellisen tyypin kanssa, sossusta todellakin saa sitä rahaa, yleensä aivan liikaa... Epäilenpä että tämä työtön henkilö yksinkertaisesti tuhlasi kaikki rahansa aivan johonkin muuhun... Tunnenpa nimittäin pari tapausta.. Laiskuutta se vaan on...
Kaikista ironisinta on ettäopintotukea ja asumislisää saa silti aivan yhtä paljon vaikkei kävisi koulussa kuin kerran viikossa(sossulle riittää et henkilön nimi näkyy koulun kirjoilla)
Todella epäreilua että tunnollisten ja ahkerien työntekijöiden palkasta lähtee suuri osa valtion sosiaalimenoihin! Ymmärrän toki että terveydenhuolto on pystyttävä takaamaan jokaiselle, mutta on järjetöntä syynätä rahaa laiskoille jotka vain istuvat kotonaan eivätkä edes yritä etsiä itselleen töitä!! - sen
joku kirjoitti:
Vitut tue. Laitapa osoitteesi tänne niin tulen aikani näyttämään kuinka laiska olen.
- työtön
ike kirjoitti:
Oon todellakin samaa mieltä edellisen tyypin kanssa, sossusta todellakin saa sitä rahaa, yleensä aivan liikaa... Epäilenpä että tämä työtön henkilö yksinkertaisesti tuhlasi kaikki rahansa aivan johonkin muuhun... Tunnenpa nimittäin pari tapausta.. Laiskuutta se vaan on...
Kaikista ironisinta on ettäopintotukea ja asumislisää saa silti aivan yhtä paljon vaikkei kävisi koulussa kuin kerran viikossa(sossulle riittää et henkilön nimi näkyy koulun kirjoilla)
Todella epäreilua että tunnollisten ja ahkerien työntekijöiden palkasta lähtee suuri osa valtion sosiaalimenoihin! Ymmärrän toki että terveydenhuolto on pystyttävä takaamaan jokaiselle, mutta on järjetöntä syynätä rahaa laiskoille jotka vain istuvat kotonaan eivätkä edes yritä etsiä itselleen töitä!!Pärstästä kiinni, ei tule tukia.
Sain viimeksi koulussa ollessani stipendinkin, kun olin ainoa ryhmässäni joka viitsi annetut tehtävät tehdä, huolimatta samanaikaisesta työnteostani.
Sinne sitten pääsee töihin ne laiskat vittupäät jotka ei viitti töitä tehdä vaan aikansa kuluksi kirjottelee kirjoituksia nettiin, haukkuen semmosia jotka tekesivät töitä mutta lupaa ei ole. - työtön
työtön kirjoitti:
Pärstästä kiinni, ei tule tukia.
Sain viimeksi koulussa ollessani stipendinkin, kun olin ainoa ryhmässäni joka viitsi annetut tehtävät tehdä, huolimatta samanaikaisesta työnteostani.
Sinne sitten pääsee töihin ne laiskat vittupäät jotka ei viitti töitä tehdä vaan aikansa kuluksi kirjottelee kirjoituksia nettiin, haukkuen semmosia jotka tekesivät töitä mutta lupaa ei ole.Eli syy molempiin oli se että muilla oli jo italialaisen homon nimikirjoitus vaatteissa, joten he eivät viitsineet töitä liiemmälti annettuun tehtävään laittaa.
En ottanut stipendiä vastaan, koska eräs ryhmän ulkopuolinen nirppanokka siitä valitti, hänen mielestään kun olin väärissä piireissä, olisin kumminkin sen saanut - silloin ei ollut rahapulaa tiedossa. Se oli vain n. 20000€.
- Minä
1)1900 euroa
2)ohjelmistosuunnittelija
3)3.vuoden opiskelija HY:ssä - Nokian Inssi
-2500 Euroa/kk
-Tuotantoinsinööri
-Koneinsinööri- vastaalkaja
kun liksa noin pieni ? tai kännykkä linjan laatu inssi
- otto
vastaalkaja kirjoitti:
...kun opit esim. oikeinkirjoituksen siellä amiksessa, niin tule meille töihin. Täällä tarvitaan mm. siivoojia tyhjentämään roskapönttöjä yms.
Maksavat kuulemma Engelillä ihan kivasti... - Jumalmoodi
vastaalkaja kirjoitti:
klo 15:00 ylimenevistä tunneista 57 Eur kipale
- Kyselijä
1. Keskimäärin 4500 euroa
2. Yrittäjä/suunnittelija/konsultti
3. amk ins. - Erppa
1)1600 euroa/kk
2)Tukkumyyjä
3)Merkonomi, opiskelen iltalinjalla tradenomiksi - Tulevaisuudessa Baltic?
1. Noin 3500 euroa kk
2. Tehdasduunari
3. Melkein merkonomi- FordFord
-n. 2700 eskoa/kk
-3vuorotyöntekijä
-kouluttautumaton
- JIITEE
1)2700 euroa/kk
2)projektiassistentti
3)tradenomi - jope
1. Netto 3000eur, Asuntoetu(105m2), Autoetu
2. huoltopäällikkö
3. sähkövoimateknikko - Sam
1. perus 1750, lisineen n. 2000
2. CC-virkailija matkailualanyrityksessä
3. Yo-merkonomi rahoitus- ja vakuutuslinjalta, useita eri alojen kursseja ja lyhyitä koulutuksia - Hanna
1) 5000-6000 euroa
2) yksityisyrittäjä
3) ompelija- -Vellu-
Ilman tätäkin palstaa me kaikki tiedämme, että yrittäjyys kannattaa, toisen leivissä kun ei rikastu.
- Jussi
-Vellu- kirjoitti:
Ilman tätäkin palstaa me kaikki tiedämme, että yrittäjyys kannattaa, toisen leivissä kun ei rikastu.
ne on jotka ratkaisee yrittäjänä ne on vähän niin ja näin. Itse olen tietoliikenne alalla koulutus ammattikoulu ja nettotulot asumiskustannusten jälkeen n.3000-3500 euroa. Tosin tuntipalkka ei jää kovin hyväksi mutta eipä jää yrittäjilläkään.
- Kyselijä
Jussi kirjoitti:
ne on jotka ratkaisee yrittäjänä ne on vähän niin ja näin. Itse olen tietoliikenne alalla koulutus ammattikoulu ja nettotulot asumiskustannusten jälkeen n.3000-3500 euroa. Tosin tuntipalkka ei jää kovin hyväksi mutta eipä jää yrittäjilläkään.
monella yrittäjällä on vaikeaa koska on erilaisia vähennyksiä joiden tarpeellisuudesta töiden tekemisen suhteen voi olla montaa mieltä...
- "kirjanpitäjä"
Taisit rassu sotkea liikevaihdon ja bruttopalkan??
- Erppa
"kirjanpitäjä" kirjoitti:
Taisit rassu sotkea liikevaihdon ja bruttopalkan??
Olen samaa mieltä, muuten varmaan joutuis ompelemaan kultakangasta kultaneulalla kultalangalla 24h/vrk, että ompelemalla tienais 30-35 tmk/kk...
Voin tietysti olla täysin väärässäkin? Oikaisehan asiaa...? - llaamaa
-Vellu- kirjoitti:
Itse olen yrittäjä, ja en ole voinut nostaa palkkaa puoleen vuoteen, että se siitä yrittämisen ihanuudesta.
- Nitta
1. työn mukaan, tuloilla ei ylärajaa
2. verkostomarkkinointi
3. merkonomi - Tronic
1) 3400 euroa
2) IT Manager
3) Ylioppilas - palkkakuopassa
a) n. 1600 e
b) osastonsihteeri
C) merkonomi osastonsihteerin koulutus- Lisää liksaa
a) 3449 e/kk
b) henkilöstöpäällikkö
c) merkonomi
- hoituri
1. 2700€/kk
2. Sairaanhoitaja
3. Sairaanhoitaja- Jumalmoodi
Suomessa et kyllä tuollaista palkkaa vedä ellet sitten tee 25h vuorokaudessa töitä
- sairaanhoitaja
Kerro minullekin työpaikkasi! Yleensä hoitsuilla kuitenkin tätä luokkaa (ilman kokemuslisiä):
1.peruspalkka 1514e/kk lisät
(=iltatyö klo 18-22 15%, yötyö klo 22-07 40%, la klo 06-18 20%, su tai pääsiäisla/juhannusaatto/ jouluaatto 100% korottamattomasta tuntipalkasta)
2. Sairaanhoitaja
3. Sairaanhoitaja, amk-tutkinto, kesto 3,5 vuotta - hoituri
sairaanhoitaja kirjoitti:
Kerro minullekin työpaikkasi! Yleensä hoitsuilla kuitenkin tätä luokkaa (ilman kokemuslisiä):
1.peruspalkka 1514e/kk lisät
(=iltatyö klo 18-22 15%, yötyö klo 22-07 40%, la klo 06-18 20%, su tai pääsiäisla/juhannusaatto/ jouluaatto 100% korottamattomasta tuntipalkasta)
2. Sairaanhoitaja
3. Sairaanhoitaja, amk-tutkinto, kesto 3,5 vuottaniin toi on mun peruspalkka, eli lisät tulee tietysti päälle.
Tää mun työ on yksityisen sektorin psykiatrista sairaanhoitoa ja asumispalveluja.
- v
1) 3000 Eur
2) IT-konsultti
3) B.Sc. - Pete
2700 €
2)Mikä ammatti?
HRD Consultant
3)Mikä koulutus?
Tradenomi - paperimies
Koulutus: Ammatti ja teknillinenkoulu.Kuukausitulot n.4000 euroa. Kolmivuorotyö. Vapaapäiviä n.100 vuodessa.
- Ed.
Viime vuonna keskimäärin vähän yli 5000€/ kk Teollisuudessa vuorotyönjohtaja.
- Pera
Ylioppilaaksi ehdin lukea, kunnes ymmärsin että myyntimiehenä on mukava olla. Palkka on sadan euron paikkeilla vuodessa edut. En tiedä miten edut lasketaan, pääasia ettei tarvitse itse koskaan maksaa mitään niin palkka jää isompiin hankintoihin.
- kysyvä?
HUUMEITA???
- Kyselijä
kysyvä? kirjoitti:
HUUMEITA???
ja miellyttävin myyntimies, jonka kaikki tätä palstaa pitempään seuranneet tuntevat..syytä en viitsi kertoa.
- itseään kunnioittava
No ei tolla kyllä vielä viittis töihin mennä.
Ehkä juuri ja juuri jossain missä ei sada vettä eikä lunta, mutta ei takuulla täällä pohjoisessa. Ei ole mun vika että tänne synnyin, näin ollen en siitä tahdo kärsiäkään. Talvella ottaisi työmatka keuhkoista, pakkanen on kylmää, kesällä kastuisi vesisateessa.
Ehkä triplasummalla voisi tehdä kesällä töitä jos ois asunnossa ja työpaikalla autotalli, johon pääsisi vesisateella kastumatta. - Pera
kysyvä? kirjoitti:
HUUMEITA???
teollisuudelle.
- oletin että kyseessä on insin
Pera kirjoitti:
teollisuudelle.
Ai. Sä oletkin oikeasti olemassa ?
- Pera
Kyselijä kirjoitti:
ja miellyttävin myyntimies, jonka kaikki tätä palstaa pitempään seuranneet tuntevat..syytä en viitsi kertoa.
Sinä katkeroidut loppuelämäksesi, kun kerroin tosiasioita. Inssinä et kestänyt sitä, kun sinulle selvisi, että me myyntimiehet elätämme teitä. Jos myyjä ei hommaisi rahaa taloon olisi inssi työtön. Äläkä aloita samaa virttä, että pitää olla tuote jota myydään. Minä myyn vaikka haaveita jos on pakko. Tuote on pelkkä myynnin tukitoimenpide, kuten inssitkin.
- Pera
itseään kunnioittava kirjoitti:
No ei tolla kyllä vielä viittis töihin mennä.
Ehkä juuri ja juuri jossain missä ei sada vettä eikä lunta, mutta ei takuulla täällä pohjoisessa. Ei ole mun vika että tänne synnyin, näin ollen en siitä tahdo kärsiäkään. Talvella ottaisi työmatka keuhkoista, pakkanen on kylmää, kesällä kastuisi vesisateessa.
Ehkä triplasummalla voisi tehdä kesällä töitä jos ois asunnossa ja työpaikalla autotalli, johon pääsisi vesisateella kastumatta.Joskus istuskelen mökillä tai veneilen ja teen siinä sivussa muutaman kaupan, ettei tarvitse sitten konttorille mennessä hävetä.
Raskaimpia hommia on ulkomaisten asiakkaiden hoitaminen. Lentokoneessa istuminen ja hotelleissa oleminen on rasittavaa. - Kyselijä
Pera kirjoitti:
Sinä katkeroidut loppuelämäksesi, kun kerroin tosiasioita. Inssinä et kestänyt sitä, kun sinulle selvisi, että me myyntimiehet elätämme teitä. Jos myyjä ei hommaisi rahaa taloon olisi inssi työtön. Äläkä aloita samaa virttä, että pitää olla tuote jota myydään. Minä myyn vaikka haaveita jos on pakko. Tuote on pelkkä myynnin tukitoimenpide, kuten inssitkin.
On se nyt helvetti ettei noin fiksu myyntimies kun sinäkin olet tajua jo lopettaa tätä paskanjauhantaa. Insinööreiltähän sitä ei voi edes vaatia joten minulla ei ole tarvetta lopettaa.
Kenenkään helvetin myyntimiehen tai ylipäätään kenenkään paskanjauhajan ei tarvitse tulla kertomaan "tosiasioita" allekirjoittaneelle. Kysyn kyllä päteviltä tahoilta jos on epätietoisuutta.
Toisaalta Perat tuntien on tietysti ymmärrettävää, että asiakkaiden perseennuolennan jälkeen on pakko alkaa 'opettamaan' esim. "tyhmiä insinöörejä" täällä keskustelupalstoilla koska muissa ympyröissä ei olisi paljon annettavaa.
Olen vakavasti katkeroitunut kaikille tyhmille pässinpäille ammatista riippumatta joilla on ainoastaan yksi mantra jota he pystyvät hokemaan... - edelliselle
Kyselijä kirjoitti:
On se nyt helvetti ettei noin fiksu myyntimies kun sinäkin olet tajua jo lopettaa tätä paskanjauhantaa. Insinööreiltähän sitä ei voi edes vaatia joten minulla ei ole tarvetta lopettaa.
Kenenkään helvetin myyntimiehen tai ylipäätään kenenkään paskanjauhajan ei tarvitse tulla kertomaan "tosiasioita" allekirjoittaneelle. Kysyn kyllä päteviltä tahoilta jos on epätietoisuutta.
Toisaalta Perat tuntien on tietysti ymmärrettävää, että asiakkaiden perseennuolennan jälkeen on pakko alkaa 'opettamaan' esim. "tyhmiä insinöörejä" täällä keskustelupalstoilla koska muissa ympyröissä ei olisi paljon annettavaa.
Olen vakavasti katkeroitunut kaikille tyhmille pässinpäille ammatista riippumatta joilla on ainoastaan yksi mantra jota he pystyvät hokemaan.....jollet itse ole Pera niin olet varmasti huumorintajuttomin ja yksinkertaisin kaikista tänne kirjoittelijoista.
- edelliselle (edellistä edelli
edelliselle kirjoitti:
..jollet itse ole Pera niin olet varmasti huumorintajuttomin ja yksinkertaisin kaikista tänne kirjoittelijoista.
Sä olitkin näemmä eri kannalla tuossa, kuin mitä luulin, luin alempaa toisen viestisi juuri.
Nöyrin anteeksipyyntöni. - ilpo
Pera kirjoitti:
teollisuudelle.
Kerro mullekin keino miten myydään teollisuudelle unelmia, kuten tuossa yläpuolella väitit.
- Pera
Kyselijä kirjoitti:
Olen vakavasti katkeroitunut kaikille tyhmille pässinpäille ammatista riippumatta joilla on ainoastaan yksi mantra jota he pystyvät hokemaan...Sinulle on pakko kertoa tosiasioita, koska itse et älyä mitään.
Ihmeellinen mieltymys sinulla on perseennuolentaan, oletko seksuaalisesti poikkeava, ai niin, olet insinööri.
Käsitän, että olet katkeroitunut, koska luulit että tie aukeaa, kun olet inssi. Nyt olet markkinavoimien armoilla eli myyntimiehet ratkaisevat saatko pienen palkkiosi vai oletko työtön.
Meneppä nyt piirtelemään palikan kuvia, niin kyllä se siitä valoisaksi muuttuu.
Minun täytyy tehdä muutamia kauppoja, jotta tuotantopuolella, mihin inssitkin kuuluu olisi taas jotain näperreltävää. - Kyselijä
Pera kirjoitti:
Sinulle on pakko kertoa tosiasioita, koska itse et älyä mitään.
Ihmeellinen mieltymys sinulla on perseennuolentaan, oletko seksuaalisesti poikkeava, ai niin, olet insinööri.
Käsitän, että olet katkeroitunut, koska luulit että tie aukeaa, kun olet inssi. Nyt olet markkinavoimien armoilla eli myyntimiehet ratkaisevat saatko pienen palkkiosi vai oletko työtön.
Meneppä nyt piirtelemään palikan kuvia, niin kyllä se siitä valoisaksi muuttuu.
Minun täytyy tehdä muutamia kauppoja, jotta tuotantopuolella, mihin inssitkin kuuluu olisi taas jotain näperreltävää.meikäläisen tienesteihin minkään vertaa. En ehkä pääse ihan samoille liksoille kuin sinä mutta näin yrittäjänä kuulun kuitenkin siihen 2% joukkoon jotka hankkivat yli 50 000 euroa vuodessa.
Et ehkä ole vieläkään ymmärtänyt etteivät myyntimiehet päätä kaikesta teollisuudenkaan puolella. Myyn omaa työtäni suuryrityksille enkä ole joutunut neuvottelutilanteissa tekemisiin ensimmäisenkään "Peran" kanssa. Tosin kuuntelemaan niitä joutuu kun ovat tuputtamassa vehkeitään asiakkailleni.
Palikoita ei ole tarvinnut piirrellä mutta ehkäpä kuitenkin jotain sellaista joka on sinun käsityskykysi ulkopuolella mutta joka tuo tehtaille suurempia säästöjä kuin voit ikinä olettaa insinöörien pystyvän tekemään.
- Kartelli
2800 egee/kk. Ynnä jotain satunnaisia tulospalkkauslisiä, edut.
2)Mikä ammatti?
Designer
3)Mikä koulutus?
FM- joni
30000€ kuussa
Madonionilla hommissa..
koulutus c ja 3ds studio kursseja - Anu
joni kirjoitti:
30000€ kuussa
Madonionilla hommissa..
koulutus c ja 3ds studio kurssejaikä?
mistä päin oot?
paino ja pituus?
mitä harrastat?
oikea nimesi on ?
valehteletko?
oletko tapaja ja pervo ja panetko väkisin ja teetkö jotain muuta tällästä?
anna mailisi?
anna oikea käynnykkän numerosi ? - rahasta?
Anu kirjoitti:
ikä?
mistä päin oot?
paino ja pituus?
mitä harrastat?
oikea nimesi on ?
valehteletko?
oletko tapaja ja pervo ja panetko väkisin ja teetkö jotain muuta tällästä?
anna mailisi?
anna oikea käynnykkän numerosi ?Anu taitaa olla maailman vanhimman ammatin harjoittaja, kun suurien summien näkeminen saa eurojen kuvat pyörimään silmissä.
- Uran alussa
2475 euroa/kk, atk-suunnittelija, tradenomiopinnot vielä kesken.
- opiskelija
Ja tuolla sitten pitäisi opiskelijan elää.
Opintorahaa ei ole korotettu liki 30 vuoteen ja 1992 sitä vielä vähän laskettiin.
Kun vuokra vielä on hilpeät 370,01 euroa, niin siitähän jo elämiseenkin jää huikeat 60e/kk.
Ja opetusministerin kanta on se, että köyhät voi ottaa velkaa, jos tuki ei riitä!- aina
Joo ton takia mä olen työtön kun ei riittänyt rahat opiskeluun. Halvempi ois valtiolle ollu antaa mulle soppalan rahaa tai antaa opiskella kelan rahoilla ku pitää loppuelämä työttömänä, olisin valmistunu alalle jossa on työvoimapula, mutta ei sovi että köyhät opiskelisi. Verojakin jäi valtiolta saamatta monta miljoonaa. Lainat otin kyllä, ei se paljoa huolettanut kun tiesi että valmistuessa ne ei isoa lovea palkkaan tee. Ei sitä arvannut että kela ja pankki ei sitten annakaan omista oikuistaan johtuen mun opiskella.
- mävaan
- 1850€/kk puhelin & ruoka
- ohjelmoija
- tradenomi - kirvesmies
tienaan noin 2000 ekee kuus jok on mielestäni aikas vähän verrattuna siihen mitä teen. joskus voi tulla vähän lisää tuotanto lisiä ym.
- remontti reiska
onhan toi aikas vähän tietysti.tai riippuu tietyst siittä millasta työtä teet.itel ansiot n.3000-7000euroo/kuukausi mut sen eteen saa kyl tehdä töitäkin!!
- mt
...tienaan n.3000 e/kk.Mielestäni aika hyvin, kun ottaa huomioon ikäni (27v) ja koulutukseni (merkonomi).
- Marko
Viime kesänä rakennushommissa. Ylitöitä tuli pahimmillaan 80h/vk mutta kyllä kannatti. Tuntipalkka 50mk.
koulutuksesta tässä vaiheessa turha puhuakaan. - Rumbler
Etelän IT-kriisiä pakoon takaisin pohjoiseen suunnanneena, ei maitojunalla silti, järkytys oli kova palkkojen ollessa uskomattoman paljon alhaisemmat täällä. Missä päin Suomea te tyypit olette töissä? Pohojammaa tuntuu ainakin niin köyhältä että kohta taas etelä kutsuu.
- Työtön
Suomalaisten keskiansio kuukaudessa on noin 1500€. Tuntuu vähän siltä että vain eliitillä on varaa surffailla netissä, kun noita liksoja kattoo. Aivan tajuttomia palkkoja. En vois kuvitellakkaan, että saisin noin paljon liksaa.
- Kyselijä
leikkiä hyvätuloista kuin oikeassa elämässä. Täällä kun on niin kiva elvistellä kuinka rikas ja menestyvä ihminen mielestään on jos tienaa sen ja sen verran. Ja toisaalta monelle "siviilissä" vaatimattomalle on vaikeaa olla suurituloinen, kun koko ajan joutuu miettimään ettei vain vahingossakaan leuhkisi tai ilmaisisi ympäristölleen tienaavansa hyvin mutta kuitenkin haluaisi nauttia rahoistaan.
Köyhänä on siitä mukava olla, että silloin osaa arvostaa taloudellista toimeentuloa paremmin. Monelle syntymärikkaallehan taloudellinen riippumattomuus on itsestäänselvyys...
- DI
1. N 2610 Jyyroa
2. Suunnitteluinsinööri
3. DI vm 2000- tepa
DI Koulutuksella pitäs saada pikkusen parempaa palkkaa. Saan työjohtajan hommista 3150e/kk. Teknikko vuosimallia 2001.
- pienyrityksestä
1850 €/kk mikä on totta ja mielestäni riittävästi, työajat on loistavat arkisin 7-15.30.......
- Kenoska
Kuka nyt kahdeksaa tuntia päivässä työtä tekee.
- duunari
tai oikeesti 7 1/2 tuntia..
kk brutto n 3500€
ammatti tehdastyöläinen
koulutus ammattikoulu - hoitaja
Kahdeksan tuntia päivällähän on ihanne! Yövuoroni pituus on 1o tuntia 15 minuuttia, myöskään esim. 12 tunnin päivät eivät ole hoitoalalla harvinaisia...
- laborantti
kk/brutto 3500 eukkuu
ammatti teollisuuslaborantti (2vuorotyö)
koulutus yo/ammattikoulu - Sähkäri
1.n.3400 euroa/kk
2. Sähköasentaja teollisuuslaitoksessa
3. 3 vuotta ammattikoulua- hatsa
kuukaudessa noin 5000€
konemestarikoulutus
3 vuotta tekua
- 7690 USD
7690 USD kuussa (10% verotus kun vaimo kotona ja 3 lasta)
2)Mikä ammatti?
CAD mekaniikkasuunnittelija
3)Mikä koulutus?
Opistoinssi- Tulkki/kielenkääntäjä
Ei kiinteää kk/palkkaa. Ellei sijoitu virkaan.
Normaalisti kk ansiot ovat riippuen onko simultaanitulkkauksta noin 7557,02 - 13770,57/euroa.
Siinä viimeisimmät kk.tulot.
Kielenkääntäjä voi tienata vieläkin enemmän jos työ tapahtuu ulkomailla. Silloin puhutaan jo 16793 eurosta/kk. - köyhä
Suurin osa teistä on huonommin koulutettuja ja ansaitsee enemmän rahaa kuin minä. Olen sis/kir sh lisäopintoja n. 2 v. Palkka alle 1600 /kk. Turha sitten ens keväällä taivastella, jos lakko toteutuu.
- kääntäjä
köyhä kirjoitti:
Suurin osa teistä on huonommin koulutettuja ja ansaitsee enemmän rahaa kuin minä. Olen sis/kir sh lisäopintoja n. 2 v. Palkka alle 1600 /kk. Turha sitten ens keväällä taivastella, jos lakko toteutuu.
Olen pahoillani tilanteestasi mutta joudun toteamaan, että en käytä julkista terveydenhoitoa.
Käytän ainoastaan yksityistäsektoria. Sekä Suomessa, että ulkomailla.
- Kova jätkä
Tienaan kuukaudessa n. 420€! Olen armeijan ja lukion käynyt KELAN työmarkkinatuella oleva tuleva sähkötekniikan (elektroniikan) Diplomi-Insinööri.
- Hoitsu
1800 euroa/kk (sisältää 10v palvelulisän)
hulppeat 100 euroa siitä, että olen töissä yhtenä sunnuntaina, yhtenä lauantaina ja kahtena iltana/kolmen viikon periodissa
Sairaanhoitaja
Ylioppilas, Opistotason koulutus
Eli siis urani huipulla pian. - konev
1)1400€/2vko työ 2vko vapaa
2)konevahtimies
3)1v. Konevahtimies/meri - Kandi
1)Noin 5000 euron paikkeilla kuukaudessa, monesti ylikin, parhaimmillaan ollut joskus yli 7000 euroa. Päivystämällä 2-3 kertaa viikossa, eli ihan mukavasti kun jää aikaa myös muuhun. Nyt on meillä työntekijän markkinat..
2)Lääkäri
3)Lääketieteen kandidaatti..muutama tentti tekemättä.- Candy
Eli otat viikon aikana vastaan päivystyspotilaita about n.300kpl!! Siis kaikille tiedoksi, että tuo liksa tulee ns. "nuppiluvun" mukaan, eli mitä enemmän potilaita, sitä enemmän liksaa!! Hoidon laatuhan on tuollaisilla viikonloppu-kandeilla jotain aivan uskomattoman ala-arvoista...
- Kandi
Candy kirjoitti:
Eli otat viikon aikana vastaan päivystyspotilaita about n.300kpl!! Siis kaikille tiedoksi, että tuo liksa tulee ns. "nuppiluvun" mukaan, eli mitä enemmän potilaita, sitä enemmän liksaa!! Hoidon laatuhan on tuollaisilla viikonloppu-kandeilla jotain aivan uskomattoman ala-arvoista...
Aina palkka ei tule nuppiluvun mukaan, monesti on sovittu "könttäsumma", kävi potilaita tai ei. Välillä voi olla raskas yö jos on kovakin ruuhka, useasti ei, riippuu paikasta. Mutta yksinkertaisesti kun käyt Med-Onen kautta töissä, etkä tihrusta kunnallisella puolella paskapalkalla, niin saat työstä arvoisesi palkan. Kunnan sedillä on vaan kusta päässä, kun eivät tajua että kohta ei ole heillä lääkäreitä ollenkaan jos palkat ei nouse. Monet kunnan omat lääkärit ovat alkaneet vapaa-ajallaan tehdä Med-Onen kautta samoja päivystyksiä mitä eivät halua pienellä palkalla tehdä viikonloppuisin viran puitteissa. Kyllä saa olla aika tyhmä tai todella rakastaa työtään jos haluaa tahdä erikoislääkärin työtä parin vuosikymmenen kokemuksella ja saada siitä käteen 25 000- 30 000 mk kuussa kun voit saada siitä palkasta melkein puolet yhdellä viikonloppupäivystyksellä vaikkapa juuri Med-Onen kautta jolta kunnat ostavat palveluita.
Hoidon laadusta en puhuisi sinuna mitään perustelematta asiaa sen kummemmin..jätätkö menemättä päivystykseen jos huomaat että siellä on opintojensa loppusuoralla oleva kandi?! Kokemus
ja ammattitaito tarttuu tekemällä, en nyt sanoisi ala-arvoiseksi palvelua jos on käynyt esim.kolmen vuoden ajan päivystämässä. Emmehän me sentään rupea avo-kirurgiaa siellä yöllä harrastamaan.. On helppo heitellä kaikennäköisiä kommentteja tuosta vaan perustelematta niitä sen kummemmin. Onneksi sellaiset kirjoitukset voi jättää omaan arvoonsa.
Persoonasta riippuu tottakai paljon mutta moni aloitteleva lääkäri on mielestäni parempi ja innostuneempi monesti asiastaan kuin kaavoihinsa kangistunut erikoislääkäri joka murahtelee jotain ja työntää repeptin käteen. Ei ne kokemusvuodet aina sitä parasta palvelua takaa.
Että semmosta..
- Kandi
Se unohtui vielä mainita, että progressiivinen verotus on Suomessa per....stä! Enemmän tienaavia rangaistaan, miksi? Välillä ottaa oikein kunnolla päähän jos tulot ovat isommat. Melkein sama oletko töissä normaalin verran vai enemmän, ei tod. kannata kun käteen ei jää yhtään sen enempää vaikka teet muutaman päivystyksen lisää!! Kommentteja..? Enkä odota mitää napinoita siitä, että tyydy siihen mitä saat kun mä saan työkkäristä vaan sen ja sen verran...
- Jumalmoodi
Brutto 2800 Eur kk
Stråleterapeut, Oslo
Röntgenhoitaja AMK - Raato
1)Perusliksa n. 1500€ ja lisineen n. 2100€. Yöt ja vkl. duunissa, 9 vuoroa / 3 viikkoa.
2)Vartija
3)Ammattikoulu 2v. Ei liity mitenkään koko alaan. - Lothar
Hyvä tapa järjestää joku tapahtuma kutsua joku ammattilainen paikalle. Discot tms. http://www.darkcompany.tk
- 2 hommaa
n 3500 ( ) € / KK
ammatinharjoittaja (hieroja) hotellin yörespa
urheiluhieroja, yo-merkonomi - puuseppä
brutto 1800e
puuseppä
ei koulutusta,mutta työnkautta oppinu erikoispuuseppä,lisäksi vapaat työajat kunhan vain kuukaudessa kertyy 171 tuntia töitä!!!!!! - ...
4200e
suunnittelija
insinöri - Jay
)Paljonko tienaatte bruttona kk?
-2700 euroa
2)Mikä ammatti?
- IT-asiantuntija
3)Mikä koulutus?
- teknikko/ins.opiskelija - Nuukia
1) 3400e
2) testaaja
3) teku inssi- Nuukia myös
Mitä sä testaat?? Johdon uusia sihteereitä..vai mistä moinen liksa?
1. n. 2050€
2. testaaja
3. opisto,teknikko,tietotekniikka
Ikää 25v - Teppo testaaja
Nuukia myös kirjoitti:
Mitä sä testaat?? Johdon uusia sihteereitä..vai mistä moinen liksa?
1. n. 2050€
2. testaaja
3. opisto,teknikko,tietotekniikka
Ikää 25vHeko heko. Olishan se varmaan hauskaa.
Testailen 3G MS < -- . . . --> RNC pintoja
- Alipalkattu
1) N. 1690.-
2) Sihteeri
3) Peruskoulu - Jani
Mutta silti aika vähän. Ajankin vanhalla ooppelillakin.
Hajotkaa gti-miehet.. - EU
brutto 4500 €
byrokraatti
akateeminen koulutus - kliffa
1200 euroa, olen vuorotteluvapaalla.
- JP
Brutto 2000 Euroa, lisäksi jatkuvat ylityölisät n.100-500 euroa/kk
Ajojärjestelijä
Yo-teknikko- anu
ikä?
paino ja pituus ?
mistä päin oot ?
mitä harrastat ?
oletko kiltti ?
oletko tapaja ja pervo ja panetko väkisin ja teetkö jotain muuta tällästä ?
valehteletko ?
- Motoristi
Noin 14.000 €/kk
Markkinointipäällikkö
Kansakoulu - joo
No kerro nyt saakeli omaskin palkka...äläkä muiden palkkoja utele...ole mikä tutkija hyvänsä lienetkö
- Simultaanitulkki
Työskentelen ulkomailla simultaanitulkkausta
kk/euroa 22167,25. pvärahat. Etuudet, optioedut, puh.etu, autoetu, terv.huolto.- "kääntäjä"
No niin onhan täällä muitakin kääntäjiä. Mulla on liksa just sen verran ku viittii kääntää ja paljolla saa myytyä. Ja tarvittaessa otetaan autoetu käyttöön.
- EN SANO AMMATTIA
Kuukaudessa voi tienata n. 40000 - 56000 mk bonukset kaikki puhtaana käteen..:)
Koulutus: elämä opettaa...:)- täh?
Ja mitähän mahdat tehdä.....heh.
- adman
1. noin 4200 €
2. Mainostoimiston AD
3. peruskoulu - Luokanopettaja
Tehtävä: Luokanopettaja
Palkka: 1600 E
Koulutus: Kasvatustieteiden maisteri
Palkkakuopassako ? - Köyhä!
1)2200€/kk edut
2)ATK-Konsultti
3)Datanomi, 2 v Kauppaoppilaitos - Perijä
1) n. 1600 €/kk
2) perintäneuvoja
3) peruskoulu - Jape
>2700 €
2)Mikä ammatti?
>Systems analyst
3)Mikä koulutus?
>Tradenomi/tietojenkäsittely (valm-99) - rahhoo
- n 2600e/kk
- Ohjelmistosuunnittelia (senior)
- Merkonomi 95- LL
kirjoittamaan ammattisi oikein!
- elina
1. n. 2018€
2. toimistotyöntekijä
3. lukio, ammatillisiakouluja - IT konsultti
1. 2800 euroa/kk
2. IT konsultti
3. IT insinööri - Ki.
Opiskelijana tienaan opiskelun ohella noin 400e/kk.Olen siivoojana, ei koulutusta.
- äiti 68
1. nettona n.7000€, 6h työpäivä
2. yrittäjä
3. peruskoulu, elämänkoulu
ihan unohdin kertoa vielä muut voitot verojen jälkeen.- M.
joku ironinen vitsi vai?
- AD
Toimin ad:na keskikokoisessa printtifirmassa.
1000e saan palkkaa verokortilla ja lisäksi kuusta riippuen n. 3500-4200e suoraan käteen. Pomon kanssa juteltiin kerran saunaillassa suomen verotuksesta ja nykyään meitä on aika monta kaveria jotka saamme palkkamme suurimmaksi osaksi suoraan käteen. Mukavempi nauttia tienatuista rahoista ihan itse ja meneehän tuostakin valtiolle iso osa esim bensan ja ruoan veroista. HUOM! - Pantero
saan 100 euroo tunti.yleensä teen 2-3 keikkaa päivässä, ihan mikä fiilis. Suosittelen kaikille. ei mee hilui verottajallekkaan.
- Yksin yrittäjä
1300 euroa/kk, taiteen monitoimija, FM
Leivän hankintaan lähdin 14-vuotiaana, itse kouluttauduin työn ohessa (12 vuotta siinä meni). Teen mikä tuntuu kiinnostavalta ... eipä ole vielä 50 ikävuoteen mennessä ollut ruuhkaa rahasta; onni on elämän laatu ja mielekäs työ. Raha riittää siihen mihin riittää, mutta mistään en kerjää ja tulen omillani toimeen. Kirppareilla on käyttämättömiä vaatteita. Kun raha riittää asumiseen ja ruokaan, en paljon muuta pyydä, rakasta ihmistä rinnalle vain *nyyh*. Kerrohan, mistä sellaisi "ostajia" löytyy, jospa minäkin alkaisin rikastua, ja lakkaisin köyhtymästä. Mahtaisikohan kukaan huolia näin vanhaa peetä?
On se vielä ihan käyttökelpoinen, vaikkakin kirpputorille viety. - läski
Yksin yrittäjä kirjoitti:
1300 euroa/kk, taiteen monitoimija, FM
Leivän hankintaan lähdin 14-vuotiaana, itse kouluttauduin työn ohessa (12 vuotta siinä meni). Teen mikä tuntuu kiinnostavalta ... eipä ole vielä 50 ikävuoteen mennessä ollut ruuhkaa rahasta; onni on elämän laatu ja mielekäs työ. Raha riittää siihen mihin riittää, mutta mistään en kerjää ja tulen omillani toimeen. Kirppareilla on käyttämättömiä vaatteita. Kun raha riittää asumiseen ja ruokaan, en paljon muuta pyydä, rakasta ihmistä rinnalle vain *nyyh*. Kerrohan, mistä sellaisi "ostajia" löytyy, jospa minäkin alkaisin rikastua, ja lakkaisin köyhtymästä. Mahtaisikohan kukaan huolia näin vanhaa peetä?
On se vielä ihan käyttökelpoinen, vaikkakin kirpputorille viety.psyykelääkkeet lihotti -kun työtoveri ei pitänyt minusta, kiitos liian työnteon joka sai hänet näyttämään niin laiskalta kuin hän olikin tai onkin ja käskettiin tohtorille- kolkytkiloo, läskiä saisi nyt halpaan kilohintaan vaikka euro per kilo per tunti, annetaan myös ilmaiseksi omakotitalon ja uusia autoja omaaville naisille
- pikkumies
1. 2000e/kk
2. metalliala 3-vuorotyö (kesätyö)
3. fil.yo - insinööri
Palkka:2700€
Ammatti:Projektipäällikkö
Koulutus:Insinööri - eviina
1.2350€ brutto
2.toimitusjohtaja
3. taloushallinnon esimies, markkinatalouden kandidaatti. - Pointti
1: n 900euroa kuussa
2: atk apulainen
3: teknikko
PS: työ aika on 20-25H per viikko - kerro ite
kerro ite kans äläkä utele
- it-duunari
1) 2350 euroa (huom. asun pk-seudun ulkopuolella)
2) ohjelmistoasiantuntija
3) tradenomiopiskelija, päättötyö puuttuu - Liian vähän
1. En muista bruttona mutta käteen jää tuntimäärästä riippuen n. 850-930 erkkiä.
2. Poikien liikunnan tuntiopettaja n. 18 h / vko
3. Liikunnanohjaaja, 2 v perustutkinto - Petri
Viime vuoden vuosiansio /12 = 3221,2 € /kk. päivärahat & kilometrikorvaukset.
Järjestelmäpäällikkö teollisuudessa.
Tietojenkäsittelyn Tradenomi. - haalari hommia
Onnellisesti sisä hommissa
1. 1200 - > n.2500e/kk
2. ?
3. Ylioppilas - vai
Miksi muuten kysyt ?
- L**a
kun ei tahdo piisata :)
1. ~3500€/kk
2. Vuorotyönjohtaja
3. Koneautomaatioteknikko - €
En tosiaankaan tiedä mutta huvitteluun ja harrastuksiin jää 1000 €/kk.Riittää muuten oikein hyvin. Kun on pienet menot niin riittää pienet tulot!
- M.
tekninen piirtäjä-cad, hommia kyllä riittää reilusti palkan edestä
- Bussikuski Chilestä
1. vuonna 2006 oli tienesti keskimäärin 3000 euroa,välillä muutaman satasen yli.
2. Bussikuski 30v kokemus
3. Keskikoulu/peruskoulu
4. Muualla suomessa bussikuskin palkka on n, 500 euroa pienempi kk. - RiderOfTheStorm
1: n. 2800e
2: Konduktööri
3. 4kk konduktöörin koulutus - Calle____
1) 1600e/kk
2) Toimistosihteeri/apulainen
3) Kauppatieteen Maisteri (syksy 09)
Pakko oli ottaa tämä duuni kun en mitään muuta ole onnistunut saamaan, vaikka aktiivisesti olen kaupallisen alan töitä hakenut jo vuodesta 2007. No, eipähän ole pitkä työmatka (700m) ja hommat on niin helppoja että lapsikin osaisi ne tehdä. Harmittaa vain se että koska olin työsuhteessa viime syksynä, niin en päässyt työkkärin järjestämälle kurssille/harjoitteluun josta kaksi kurssikaveriani työllistyivät kevään aikana todella hyviin hommiin. - DaVINZI
1) 1900€ lisät (riippuu vähän mitä ajosarjaa ajaa) Kesällä oli hyvä ajosarja, paljon viikonlopputöitä käteen jäi 2000 kuussa.
2) Raitiovaununkuljettaja
3) RVK-koulutus 6kk (sis. 4kk työssäoppimisjakso=koeaija)
omasta mielestä, mielenkiintoinen työ. Vaatii hyvää paineensieto kykyä. - Jonexxzc
Myyntipäällikkö, kansainvälinen kauppa
14500,- € /kk bonuksia joskus
KTM ja automaatio- ja informaatiotekniikka (vähän kesken)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723