Kuuleman mukaan Pohjola oli ennen sinfonian säveltämistä kuunnellut Sibeliuksen 5. Es duuri sinfoniaa ja tutkinut sen partituuria mikä ilmenee selvinä vaikutteina hänen sinfoniassaan, vaikka tuon sinfonian alakuloisessa ja tummanpuhuvassa avauksessa jousien esittelemä pääteema on parasta teoksessa jossa eräät vaskiaiheet tuovat Sibeliuksen 5. sinfonian finaalin keinuvan aiheen elävästi mieleen.
Mitä mieltä olet Pekka Pohjolan sinfoniasta?
9
117
Vastaukset
- Anonyymi
Pekka Pohjola oli arvostettu muusikko.
Hieno ura Wigwamissa.
Oma tuotanto.
Pihkasilmä Kaarnakorva.
Harakka Bialoipokku.
Keesojen lehto
Urban tango
Kätkävaaran lohikäärme.- Anonyymi
Olisin vain tiedustellut onko hänen sinfoniansa sinusta merkittävä lajityyppinsä teos klassisen musiikin genressä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisin vain tiedustellut onko hänen sinfoniansa sinusta merkittävä lajityyppinsä teos klassisen musiikin genressä?
Ei ole. Ja Visitation on parempi levy kuin Urban Tango tai Keesojen lehto.
Pohjola taisi mennä pilalle muusikkouden tiedostamisen mittaan (kuten monet). Ekat lätythän ovat parempaa musiikkia kuin lähes kaikki suomalaiset klassisen musiikin teokset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole. Ja Visitation on parempi levy kuin Urban Tango tai Keesojen lehto.
Pohjola taisi mennä pilalle muusikkouden tiedostamisen mittaan (kuten monet). Ekat lätythän ovat parempaa musiikkia kuin lähes kaikki suomalaiset klassisen musiikin teokset.Voi pitää paikkansa mitä suomalaiseen moderniin klassiseen tulee mutta kyllähän vanhat klassisen musiikin huiput ilman muuta ovat säveltäneet parempaa musiikkia kuin hän popmuusikkona on, nekin joiden musiikkia ei juuri tänä päivänä soiteta missään sillä sellaista syvää henkistä tyydytystä jota 50 luvun ja sitä vanhemmat säveltäjät teoksissaan tuottavat ei mikään poppi voi ylittää mutta ehkä minä en ole oikea henkilö arvioimaan asiaa kun en juuri tunne kyseistä genretäkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pitää paikkansa mitä suomalaiseen moderniin klassiseen tulee mutta kyllähän vanhat klassisen musiikin huiput ilman muuta ovat säveltäneet parempaa musiikkia kuin hän popmuusikkona on, nekin joiden musiikkia ei juuri tänä päivänä soiteta missään sillä sellaista syvää henkistä tyydytystä jota 50 luvun ja sitä vanhemmat säveltäjät teoksissaan tuottavat ei mikään poppi voi ylittää mutta ehkä minä en ole oikea henkilö arvioimaan asiaa kun en juuri tunne kyseistä genretäkään.
"vanhat klassisen musiikin huiput ilman muuta ovat säveltäneet parempaa musiikkia kuin hän popmuusikkona on,"
Eivät ole, musiikki on musiikkia, kaikenmailman musiikkia koskevat leimat että tämä nyt on niin tätä ovat enimmäkseen ihmisten keksimää hupatusta.
Pekka Pohjola ei ollut pop-muusikko vaan progressiivista rockmusiikkia soittanut ja säveltänyt muusikko.
http://www.progarchives.com/artist.asp?id=781
Hänen levynsä ovat olleet varsin suosittuja esimerkiksi Japanissa ja USAssa. Samaa ei voida sanoa kenestäkään suomalaisesta klasarisäveltäjästä Sibeliusta lukuunottamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"vanhat klassisen musiikin huiput ilman muuta ovat säveltäneet parempaa musiikkia kuin hän popmuusikkona on,"
Eivät ole, musiikki on musiikkia, kaikenmailman musiikkia koskevat leimat että tämä nyt on niin tätä ovat enimmäkseen ihmisten keksimää hupatusta.
Pekka Pohjola ei ollut pop-muusikko vaan progressiivista rockmusiikkia soittanut ja säveltänyt muusikko.
Hänen levynsä ovat olleet varsin suosittuja esimerkiksi Japanissa ja USAssa. Samaa ei voida sanoa kenestäkään suomalaisesta klasarisäveltäjästä Sibeliusta lukuunottamatta.Sehän se juuri onkin että ei populariteetti korreloi musiikillisen substanssin kanssa sillä syvällisempi perehtyminen näiden muiden kuin Sibeliuksen musiikkiin on osoittanut kuten arvostettu musiikkilehti Fanfarekin totesi että he ovat suotta aliarvostettuja säveltäjiä joiden kuuluisi musiikillisen laatunsa puolesta olla paljon tunnetumpia kuin ovatkaan ja ilmeisesti Melartinin maine onkin kasvamaan päin maailmalla uusien tekeillä olevien levytysten ja kenties konserttiesitystenkin myötä ulkomailla. OLen itse saanut suuria elämyksiä ja kokemuksia esim. leiviskän, Tuukkasen ja Melartinin sinfonioista jollaisia rock musiikki ei ole minulle koskaan tarjonnut niin vähän kuin olen sitä kuunnellutkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänen levynsä ovat olleet varsin suosittuja esimerkiksi Japanissa ja USAssa. Samaa ei voida sanoa kenestäkään suomalaisesta klasarisäveltäjästä Sibeliusta lukuunottamatta.Kyllähän Suolahtikin on USA:ssa varsin suosittu etenkin opiskelijaorkestereiden ohjelmistossa ja Erkki Aaltonen saavutti menestystä Itä Euroopassa ja Japanissa saakka.
- Anonyymi
Pekka Pohjolan Sinfonia No 1. Fantastinen teos. Sitä ei ilman katharsiksen runsasta läsnäoloa pysty kuuntelemaan.
Siksi olenkin kaiken varalta tilannut eräästä Kiinalaisesta nettikaupasta itselleni sydän-keuhkokoneen jotta voisin paneutua tuon suurenmoisen teoksen kuunteluun niin sanotusti täysillä.- Anonyymi
Itse kuuntelin eilen mm. Tuukkasen ja Leiviskän mestarillisia sinfonioita kovin pakahtuneena syviä elämyksiä saaden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029