Outo masentava olo

Anonyymi

Hei. Minulla on ollut pienestä pitäen välillä epätodellista olotiloja. Se tulee kuin altona ja kaikki tuntuu raskaalta ja epätodellista. Elämästä lähtee kaikki ilo. Usein liittyy kiiretilanteeseen esim pukeutumiseen. Näistä hetkistä on hankala päästä yli. Tietääkö joku mistä tämä johtuu onko kellään kokemusta. olenko tulossa hulluksi

14

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Traumaoireita?

• Anonyymi

En kyllä tiedä, mistä olisi voinut tulla, mutta voi olla

• Olisiko joku dissosiatiivihäiriö? Onko olo kuin olisit kehosi ulkopuolella ja katsot elämääsi kolmannesta persoonasta? Stressi voi laukaista sen.

• Anonyymi

Oon miettinyt tätäkin, mulla on ollu tota, mutta nämä on kaksi eri asiaa tuntuu eritavalla epätodellista, mutta ei tunnu että eläisin ulkopuolelta

• Anonyymi

Hyvin osasit itse huomata, että haasteet korostuu stressissä. Tämä on tärkeää tietoa ja lähde omassa arjessa konkreettisesti nyt liikkeelle ennakoinnista siltä osin kuin se on mahdollista(varaa riittävästi aikaa siirtymätilanteissa, laita laukut/vaatteet/tavarat ym etukäteen valmiiksi ettei tule kiirettä).
      Älä ainakaan kuvittele olevasi hullu- minusta tämä kuulostaa vähän ADHD ominaisuudelta, mikä siis lähtee aivoista(tähän sisältyy siis monenlaista muutakin ilmenemismuotoa kuin ”vain” monen tuntema ylivilkkaus).
      Voit halutessasi tehdä tähän liittyen netissä testin jos se auttaisi hahmottamaan tilannetta omalla kohdallasi suuntaan tai toiseen.

• Anonyymi

Joo kiitos vinkeistä;) Yritän aina katsoa valmiiksi, mutta olen sen verran hajamielinen, että saatan unohtaa asioita, josta johtuu lisää stressiä. Suvussa on ollut ADHD: ta, joten voi olla sitäkin.

• Anonyymi

Jatkoa aloitukseen. Tunnen oloni niin haavoittuvaiseksi kun tulee tällainen. Tunteeseen liittyy oudosti dejavu-fiiliksiä ja syksy. Etenkin nyt, kun illat alkaa pienenemään näitä on tullut lisää. Voimavarat heikkenee ja mikään ei kiinnosta, kun tällainen tulee. Kiire ja stressitilanteet ovat yleisimpiä,milloin nää tulee, mutta myös ihan yhtäkkiä voi tulla. Hymy lähtee huulilta ja vaikka pahin kohtaus lähtee loppupäivä on huono päivä. Tekee mieli vaan lysähtää maahan itkemään, mutta kyyneliä ei tule, enkä lysähdä(ainakaan vielä...)

• Anonyymi

Dissosiatiivinen häiriö?

• Anonyymi

Voi olla

• Anonyymi

Tiedän! Itse kutsun sitä epätodellista oloa koti-ikäväksi. Olo kestää muutaman sekunnin mutta on todella vahva ja aito tunne ja jättää jälkeensä vielä pahemman olon. En sano että se on ikävä kotiin vaan ikävä paikkaan mistä en tiedä. Paikkaan mitä ei ehkä ole olemassa. Olen nyt vuoden saanut elää ilman sitä oloa. Onneks! Oikea adhd lääke auttoi ja oikeat ihmiset.

• Anonyymi

Kiva että jollakin muulla on ollut kokemusta☺️Etten oo yksin tän kanssa

• Anonyymi

welcome to the matrix.

• Anonyymi

Minullakin tällaisia usein, jotain todellisuudesta pakoa varmaan, silloin kun elämä ahdistaa erityisen paljon. Mielen suojautumiskeino todellisuudelta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3571
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      29
      2314
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      84
      2023
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1570
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1431
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1413
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1364
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1327
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1237
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1085
    Aihe