Tunnistatteko oireen nimeltä karvat hävettää? Pitää höylätä, pitää siistiä, ei saa rauhassa kasvaa?
https://www.iltalehti.fi/iltv-lifestyle/a/9db993c7-2726-44de-ac02-9570d5e58b2f
Yhä enemmän näkee naisia, jotka eivät höylää karvojaan pois. En tiedä mitä muut olette mieltä, mutta mä tykkään ajatuksedta, että nainenkin saa olla luonnollinen. Naisillakin kasvaa karvaa, eikä niitä kuulu hävetä mielestäni naisten sen enempää, kun miestenkään.
Itse en höylää karvojani säännöllisesti. Joskus voin siistiä, kainalot sipaista karvattomiksi, kun kasvaa vain muutama jouhi muutenkin kainaloissa. Sääret on nytkin "ruokottomat" luonnolliset eli karvaiset. Eikä mua häiritse yhtään, ei edes kenenkään tuijotukset.
Mites muut miettii karvojen aiheuttamasta häpeästä? Häpeätkö omiasi?
Karva häpeä!
118
1039
Vastaukset
Tuossa muuten linkissäkin esiintyvän Esterin kuva. Missä näkyy karvoitusta.
https://www.faceofmalawi.com/wp-content/uploads/2021/08/queenie.gif- Anonyymi
No tavallaan kyllä. En tosin tiedä onko häpeä oikea sana kuvaamaan omaa tunnettani, joka liittyy enemmän itseeni kuin muihin. En itse halua katsella ihokarvojani. Ne, jotka eivät näy, eivät niin haittaa.
Suurin juttu on kuitenkin se miltä fyysisesti tuntuu. Tuntumaero ihossa ilman karvoja ja karvojen kera on aivan eri. En tarkota ihoa siliteltäessä vaan sitä tunnetta mikä siinä ajellussa ihossa vs. karvainen iho on. Karvattoman säären tuntemus voittaa minusta karvaisen 100-0 ja sama monessa muussakin kohtaa. Siksi mä yleensä ajelen karvoja, vaikkei niitä kukaan muu näekään.- Anonyymi
Väitätkö tuntevasi onko jaloissasi karvoja vai ei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö tuntevasi onko jaloissasi karvoja vai ei?
Tietysti tunnen. Tunne on ihan eri maailmasta karvoilla tai ilman.
Okei. Jalkakarvoista en itse huomaa muuten juuri eroa onko ne ajettu vai ajamatta, kuin jos tuulenvire käy sääreen, niin karvat vähän väpäjää eli kutittaa tavallaan. Huomaa silloin, että tuuli liikuttelee karvoja ja iho tunnistaa "kutinana" sen liikkeen.
Muuten tykkään, että karvoissani viihdyn paremmin kuin ilman. Hiuksien kohdalla poikkeus. Mitä lyhyemmät hiukset sen terveempi päänahka. Ja parempi olo päässä.- Anonyymi
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Okei. Jalkakarvoista en itse huomaa muuten juuri eroa onko ne ajettu vai ajamatta, kuin jos tuulenvire käy sääreen, niin karvat vähän väpäjää eli kutittaa tavallaan. Huomaa silloin, että tuuli liikuttelee karvoja ja iho tunnistaa "kutinana" sen liikkeen.
Muuten tykkään, että karvoissani viihdyn paremmin kuin ilman. Hiuksien kohdalla poikkeus. Mitä lyhyemmät hiukset sen terveempi päänahka. Ja parempi olo päässä.No minä tunnen ne kyllä ihan koko ajan. Oli päällä housut tai hame, sääret paljaana tai ei, niin tunnen kyllä onko "omat villahousut" vai ei. Joskus kun sääret ovat olleet talvella ajelematta ja sitten ajaa, niin se tunne kun housujen kangas tuntuu iholla on IHANA. Myös kainaloiden ja nivusten karvoitus tuntuu ikävältä. Häpykarvat itsessään eivät juuri tunnu, joten niitä ei ole mikään pakko ihotuntemuksen takia ajella
Anonyymi kirjoitti:
No minä tunnen ne kyllä ihan koko ajan. Oli päällä housut tai hame, sääret paljaana tai ei, niin tunnen kyllä onko "omat villahousut" vai ei. Joskus kun sääret ovat olleet talvella ajelematta ja sitten ajaa, niin se tunne kun housujen kangas tuntuu iholla on IHANA. Myös kainaloiden ja nivusten karvoitus tuntuu ikävältä. Häpykarvat itsessään eivät juuri tunnu, joten niitä ei ole mikään pakko ihotuntemuksen takia ajella
Okei. Sulla on herkkä tuntoaisti tai olet vaan kiinnittänyt asiaan huomiota. :)
Mä en ole kovin karvainen, sääriä lukuunottamatta. Eikä nekään jonkun muun jalkoihin verrattuna ole karvaiset (vaikkapa mieheni jalkoihin verrattuna), mutta en huomaa isommin eroa. Alapään karvoitusta jos nyhtää pois, niin tuntuu epämukavalle muutama päivä jopa viikko. Mielummin pidän karvapöksytkin, kun ajelen pois. Siellä huomaa herkimmin eron, jos karvat puuttuu.- Anonyymi
Okei. Sulla on herkkä tuntoaisti tai olet vaan kiinnittänyt asiaan huomiota. :)
Mä en ole kovin karvainen, sääriä lukuunottamatta. Eikä nekään jonkun muun jalkoihin verrattuna ole karvaiset (vaikkapa mieheni jalkoihin verrattuna), mutta en huomaa isommin eroa. Alapään karvoitusta jos nyhtää pois, niin tuntuu epämukavalle muutama päivä jopa viikko. Mielummin pidän karvapöksytkin, kun ajelen pois. Siellä huomaa herkimmin eron, jos karvat puuttuu.Mä olen herkkäaistinen kaikenkaikkiaan. Se minkä sä koet kutinana, on minusta pistelyä.
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen herkkäaistinen kaikenkaikkiaan. Se minkä sä koet kutinana, on minusta pistelyä.
Pistelee karvan täydessä pituudessa? :0
- Anonyymi
Kyllä, se kun ne karvat liikkuvat esim. housujen alla onnihan karsea tunne. Pistää ja repii ja tuntuu kamalalta. Kun karvat on poissa ja vain kangas tuntuu iholla on kuten sanoin aivan IHANA tunne, helpotus ja rauha.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, se kun ne karvat liikkuvat esim. housujen alla onnihan karsea tunne. Pistää ja repii ja tuntuu kamalalta. Kun karvat on poissa ja vain kangas tuntuu iholla on kuten sanoin aivan IHANA tunne, helpotus ja rauha.
Höh, mä en huomaa mitään. Mulla on pehmeä karvanlaatu, vaikuttaakohan se?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis pieni sänki on minusta vielä ihan ok. Sellainen lyhyt, johon housunlahkeet eivät juuri vielä osu, eikä mainitsemasi tuuli koske. Sellanen karvotus olis vielä ihan ok, mutta pidemmät täysipituiset karvat ovat pirulliset.
- Anonyymi
Höh, mä en huomaa mitään. Mulla on pehmeä karvanlaatu, vaikuttaakohan se?
Nimenomaan siksi mun mielestä sänki on vielä ok, koska mulla on pehmeät karvat. Ei mulle kasva sellaista piikkisänkeä, vaan vauvannukka. Vasta pidempinä ne alkaa tuntua ikäviltä.
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan siksi mun mielestä sänki on vielä ok, koska mulla on pehmeät karvat. Ei mulle kasva sellaista piikkisänkeä, vaan vauvannukka. Vasta pidempinä ne alkaa tuntua ikäviltä.
Ok. Nyt hämmennyin. En osaa sanoa mitään. Mielenkiintoinen kokemus tuo.
- Anonyymi
Ok. Nyt hämmennyin. En osaa sanoa mitään. Mielenkiintoinen kokemus tuo.
Eihän toisen tuntemuksia useinkaan ole helppo tajuta, jos ei itse ole tuntenut samoin. Mun sänki kasvaa sellasena ihonmyötäisenä, pienenä ja hentona. Ei se sojota piikkinä ja osu mihinkään. Vasta kun se karva on pidempi, sanotaan vaikka 0,5 senttiä, se kärki alkaa nousta ihosta irti ja sitten se alkavat tuntua ja häiritä. Karvan kasvutavasta ja laadusta kiinni ja herkästä tuntoaistista. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Eihän toisen tuntemuksia useinkaan ole helppo tajuta, jos ei itse ole tuntenut samoin. Mun sänki kasvaa sellasena ihonmyötäisenä, pienenä ja hentona. Ei se sojota piikkinä ja osu mihinkään. Vasta kun se karva on pidempi, sanotaan vaikka 0,5 senttiä, se kärki alkaa nousta ihosta irti ja sitten se alkavat tuntua ja häiritä. Karvan kasvutavasta ja laadusta kiinni ja herkästä tuntoaistista. 🙂
Heh, yritän kuvitella miltä sinusta tuntuu. Tuntemuksesta saan ehkä oikein kiinni, mutta hämmennyn hiukan tuntumaherkkyydestä. Mutta ymmärrän yksilöllisen tuntoherkkyyden kuitenkin.
Käsitän, että sinun on mukavempi olla karvatta. :)- Anonyymi
Heh, yritän kuvitella miltä sinusta tuntuu. Tuntemuksesta saan ehkä oikein kiinni, mutta hämmennyn hiukan tuntumaherkkyydestä. Mutta ymmärrän yksilöllisen tuntoherkkyyden kuitenkin.
Käsitän, että sinun on mukavempi olla karvatta. :)Jep ja vaikka karvojen poistosta joskus tulisi paheksuttavaa vanhojen ja barbaaristen tapojen ylläpitämistä niin tulen silti ajamaan karvani. Lopetan vasta, jos siihen tarvittavia välineitä ei enää mistään löydy. Se tosin vaatisi, että sokeri ja sitrukset/etikka katoaisivat kaupoista.😛
Anonyymi kirjoitti:
Jep ja vaikka karvojen poistosta joskus tulisi paheksuttavaa vanhojen ja barbaaristen tapojen ylläpitämistä niin tulen silti ajamaan karvani. Lopetan vasta, jos siihen tarvittavia välineitä ei enää mistään löydy. Se tosin vaatisi, että sokeri ja sitrukset/etikka katoaisivat kaupoista.😛
Noo, hyväksytään karvojen poistokin, sinulla on siihen hyvä syykin. Epämukava tunne. Silloin pitää kuunnella itseään eikä muita saarnaajia, kun itsellään jostain tulee hyvä tai huono olo. Hyvään oloon mielummin tavoitellen. :)
Hyvinvoiva ihminen on muillekin ihmisille kivempaa seuraa. Ja kun saa olla itsensälainen eikä stressata ihanteita, niin hyvä homma. :)- Anonyymi
Noo, hyväksytään karvojen poistokin, sinulla on siihen hyvä syykin. Epämukava tunne. Silloin pitää kuunnella itseään eikä muita saarnaajia, kun itsellään jostain tulee hyvä tai huono olo. Hyvään oloon mielummin tavoitellen. :)
Hyvinvoiva ihminen on muillekin ihmisille kivempaa seuraa. Ja kun saa olla itsensälainen eikä stressata ihanteita, niin hyvä homma. :)Tässä ajassa ihmisillä on usein kova kiire tuomita milloin mitäkin. Jos joku toimii toisin kuin itse ajattelee, niin hänen syynsä toimia kuten toimii oletetaan usein sen oman ajatusmaailman kautta. Moni ei vaivaudu edes kysymään kysymystä "miksi", vaan olettaa tietävänsä vastauksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No minä tunnen ne kyllä ihan koko ajan. Oli päällä housut tai hame, sääret paljaana tai ei, niin tunnen kyllä onko "omat villahousut" vai ei. Joskus kun sääret ovat olleet talvella ajelematta ja sitten ajaa, niin se tunne kun housujen kangas tuntuu iholla on IHANA. Myös kainaloiden ja nivusten karvoitus tuntuu ikävältä. Häpykarvat itsessään eivät juuri tunnu, joten niitä ei ole mikään pakko ihotuntemuksen takia ajella
Aika erikoinen tuntemus. En minä ainakaan tunne mitään eroa onko jaloissani, karvoja, sänki vai just ajeltu. Eri juttu jos niitä kasvaisi yhtä tiheässä kuin hiukset päässä, tai parta, mutta kellepä parta jaloussa kasvaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajeletko myös käsikarvat?
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ajassa ihmisillä on usein kova kiire tuomita milloin mitäkin. Jos joku toimii toisin kuin itse ajattelee, niin hänen syynsä toimia kuten toimii oletetaan usein sen oman ajatusmaailman kautta. Moni ei vaivaudu edes kysymään kysymystä "miksi", vaan olettaa tietävänsä vastauksen.
Niinhän se on. Ikävä kyllä itsekin unohdan usein mainita etten pidä omia mielipiteitäni ja näkemyksiäni ainoina oikeina, ne ovat minulle oikeita muttei välttämättä muille. Ja hyväksyn sen, vaikken aina muiden kaikkia näkemyksiä kykene sisäistämäänkään järkiperäisesti. Tai näen niissä jotain mielestäni keskeneräistä.
Mutta hyväksyn ne. Itselläni on aika selkeenä ja vahvat mielipiteet, mutta tosiaan korostan vielä että muiden ei tarvitse olla kanssani samaa mieltä eikä se loukkaa tai haittaa minua mitenkään. Saatan toki udella lisää, jos yritän ymmärtää toisen kantaa. :)
Joskus se utelukin voi tuntia syyttelyltä, vaikkei sen ole tarkoitus ollakkaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajeletko myös käsikarvat?
Tai kulmakarvat? Joku erikoisherkkyys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika erikoinen tuntemus. En minä ainakaan tunne mitään eroa onko jaloissani, karvoja, sänki vai just ajeltu. Eri juttu jos niitä kasvaisi yhtä tiheässä kuin hiukset päässä, tai parta, mutta kellepä parta jaloussa kasvaa?
No kyllä nyt taas alkoi jotakuta ahdistaa. En minä sille mitään mahda, jos sinun säärissäsi ei ole tuntoaistia. Toivottavasti nyt sitten edes jotain tuntevat, niin et jatkuvasti loukkaa niitä.
Mun käsivarsissani karvat jäävät pääasiassa muutaman millin hyvin ohuiksi haituviksi. Niissä kasvaa muutama pidemmäksi kasvava karva. Nyt en tosin ole niitä kai kohta puoleen vuoteen nähnyt, joten lienevätkö antaneet periksi. Jos ne ilmaantuvat niin kyllä mä ne pous ajan. Sen verran ikäviltä ne tuntuvat.
Kulmakarvat estävät hikeä valumasta silmiin, eli niistä on minulle ihan käytännön hyötykin. Ne eivät hirveästi normaalioloissa tunnu. Harvemmin mulla myöskään on otsalla jotain vaatekappaletta, joka kulmakarvoja jatkuvasti liikuttelisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä nyt taas alkoi jotakuta ahdistaa. En minä sille mitään mahda, jos sinun säärissäsi ei ole tuntoaistia. Toivottavasti nyt sitten edes jotain tuntevat, niin et jatkuvasti loukkaa niitä.
Mun käsivarsissani karvat jäävät pääasiassa muutaman millin hyvin ohuiksi haituviksi. Niissä kasvaa muutama pidemmäksi kasvava karva. Nyt en tosin ole niitä kai kohta puoleen vuoteen nähnyt, joten lienevätkö antaneet periksi. Jos ne ilmaantuvat niin kyllä mä ne pous ajan. Sen verran ikäviltä ne tuntuvat.
Kulmakarvat estävät hikeä valumasta silmiin, eli niistä on minulle ihan käytännön hyötykin. Ne eivät hirveästi normaalioloissa tunnu. Harvemmin mulla myöskään on otsalla jotain vaatekappaletta, joka kulmakarvoja jatkuvasti liikuttelisi.Voitko pitää pipoa talvella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko pitää pipoa talvella?
Kyllä nyt jaksaa kyselytyttää.
Mulla on hyvin harvoin pipo päässä. Käytän yleensä huppua, silloin kun se on tarpeen. Se ei tosin varsinaisesti liity mitenkään kulmakarvoihin vaan pikemmin otsaan yleisesti ja myös pipon tolkuttomaan kuumuuteen. Mä paistun pipo päässä, jollei ole tyyliin vähintään -25 tai jumalaton tuuli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulmakarvat estävät hikeä valumasta silmiin, eli niistä on minulle ihan käytännön hyötykin. Ne eivät hirveästi normaalioloissa tunnu. Harvemmin mulla myöskään on otsalla jotain vaatekappaletta, joka kulmakarvoja jatkuvasti liikuttelisi.No kuule ei varmasti ahdista jonkun karvakuvittelut. Kaikenlaisesta sitä jaksataankin trollata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuule ei varmasti ahdista jonkun karvakuvittelut. Kaikenlaisesta sitä jaksataankin trollata.
Näköjään jotakuta jaksaa kauheasti kiinnostaa. Ei se, jos ihossa on heikompi tuntoaisti, tee huonommaksi ihmiseksi. Ei herkkä tuntoaisti ole mikään superkyky.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nyt jaksaa kyselytyttää.
Mulla on hyvin harvoin pipo päässä. Käytän yleensä huppua, silloin kun se on tarpeen. Se ei tosin varsinaisesti liity mitenkään kulmakarvoihin vaan pikemmin otsaan yleisesti ja myös pipon tolkuttomaan kuumuuteen. Mä paistun pipo päässä, jollei ole tyyliin vähintään -25 tai jumalaton tuuli.Eikö se pipo sitten tunnu inhottavalta pääkarvoja (hiuksia) vasten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se pipo sitten tunnu inhottavalta pääkarvoja (hiuksia) vasten?
Juurihan sanoin, etten juurikaan käytä pipoja. Ne hiertävät ja hiostavat otsaa jo ennen kun ehtivät muutoin ärsyttää. Sitäpaitsi ne ovat ihan liian kuumia kapistuksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurihan sanoin, etten juurikaan käytä pipoja. Ne hiertävät ja hiostavat otsaa jo ennen kun ehtivät muutoin ärsyttää. Sitäpaitsi ne ovat ihan liian kuumia kapistuksia.
Mutta pääkarvoissa siis syynä kuumuus, ei ärsyttävät karvat. Hmm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta pääkarvoissa siis syynä kuumuus, ei ärsyttävät karvat. Hmm.
Taitaa olla luetun ymmärtämisongelmia, kun tollasta sanonut. 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä jos ajaisit pääkarvat voisit pitää pipoa talvella? Olisi kesälläkin taatusti IHANAN tuntuinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oikeasti mietin että miten säärissä hiustuppien tuntoaisti on niin korostunut, mutta päässä ei jossa muutoin on yleensä enemmän tuntoaistimuksia (enemmän hermopäätteitä).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oikeasti mietin että miten säärissä hiustuppien tuntoaisti on niin korostunut, mutta päässä ei jossa muutoin on yleensä enemmän tuntoaistimuksia (enemmän hermopäätteitä).
Minä taas mietin, että jos jotakin tapahtuu ennen jotakin muuta niin tarkoittaako se, ettei sitä jälkimmäistä tapahtuisi lainkaan?
- Anonyymi
Johtuu tietenkin siitä että karva tekee iholle pienen "aave jännitteen (phantom power)" ja kun esituntoa ei ole, tunto on herkempi.
Lisäksi karvat oikeasti suojaavat, vähän kuin vaatteet, ei iho tunne samalla lailla kun vaatteet ovat päällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtuu tietenkin siitä että karva tekee iholle pienen "aave jännitteen (phantom power)" ja kun esituntoa ei ole, tunto on herkempi.
Lisäksi karvat oikeasti suojaavat, vähän kuin vaatteet, ei iho tunne samalla lailla kun vaatteet ovat päällä.Oli mikä oli niin se tuntuu kamalalta.
Mä en osaa edes kuvitella, miten joku muka ei tuntisi onko hänellä karvat vai ei. Aivan kummallinen ajatus, että niin voisi olla. Olisin taipuvainen olettamaan, että tuo yksi vain trollaa, ellei PALSTANVALTAAJA:kin olisi sanonut sinne päin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli mikä oli niin se tuntuu kamalalta.
Mä en osaa edes kuvitella, miten joku muka ei tuntisi onko hänellä karvat vai ei. Aivan kummallinen ajatus, että niin voisi olla. Olisin taipuvainen olettamaan, että tuo yksi vain trollaa, ellei PALSTANVALTAAJA:kin olisi sanonut sinne päin.Väitätkö nyt tosissasi, että sinä tunnet, onko sinulla esim kulmakarvat vai ei? Siis pelkän tuntoaistin avulla.
Epäilen kyllä, että olet itse trollaaja. Yhden teorian mukaan, jalkakarvat ovat ihmisellä sen takia, että ihminen tuntee karvojen heilahteluliikkeen avulla, jos joku hyönteiseläin koittaa niitä pitkin kavuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli mikä oli niin se tuntuu kamalalta.
Mä en osaa edes kuvitella, miten joku muka ei tuntisi onko hänellä karvat vai ei. Aivan kummallinen ajatus, että niin voisi olla. Olisin taipuvainen olettamaan, että tuo yksi vain trollaa, ellei PALSTANVALTAAJA:kin olisi sanonut sinne päin.Tuntuuko sun hiuksetkin kamalalta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö nyt tosissasi, että sinä tunnet, onko sinulla esim kulmakarvat vai ei? Siis pelkän tuntoaistin avulla.
Epäilen kyllä, että olet itse trollaaja. Yhden teorian mukaan, jalkakarvat ovat ihmisellä sen takia, että ihminen tuntee karvojen heilahteluliikkeen avulla, jos joku hyönteiseläin koittaa niitä pitkin kavuta.Vastasin tuohon jo, ei sen trollaamisellasi muutu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuuko sun hiuksetkin kamalalta?
Joskus kyllä. Pidän hiukset valtaosan ajasta kiinni. Silloin ne eivät liiku.
- Anonyymi
Näkee totuuden kuvasta, ett karvaton olet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai kulmakarvat? Joku erikoisherkkyys.
Maalatut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maalatut!
Kulmakarvavahalla saa hyvin kulmakarvat liikkumattomiksi, jos on tarvis. Tosin harvalla kai on sellaset karvapehkot kulmakarvoina, että niihin juuri tuuli ottaisi. Saa olla aikamoinen hirmumysky, että mun kulmakarvani tuuleen reagoisivat.
Eksällä oli pari oikein turbokarvaa kulmissaan. Kasvovat täydessä pituudessaan varmaan kolmesenttisiksi, mutta se nyppi ne aina pois.. Jos kaikki kulmakarvat on tuota tasoa, niin varmaan tuuli tuivertaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla käsivarsissa on yli kaksisenttiset karvat ja pehmeät kuin vauvan karvat (mies). Minua itseäni eivät karvat haittaa, mutta sukulaisteni mukaan minulla on suvustani poikkeavan runsaat karvat. Tuli ajeltua. Kasvavat pirun nopeasti entiselleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tunnen eron. Ihoni reagoi kutisemalla. Tulemalla finniseksiksi. Kutiamalla. Varsinkin talvella.
- Anonyymi
Näin jonkun jutun netissä jossa järkyttävän kurvikas jooganopettaja esitteli koronan aikana laajalle kasvaneita mustia ja tuuheita kainalo- ja häpykarvojaan. Kyllä katsoin että vauh :) harmitti ihan, miten karvaton olen. Sheivaan nekin joskus, en aina
- Anonyymi
Tykästyit karvaisuuteen? :)
No sanotaanko näin, että pidin näkemästäni ihme kyllä :) Hämmästyin miten eroottinen lataus niissä oli. Sen lisäksi tajusin, mistä alkukantainen mies olisi todella pitänyt. Taidamme olla piloille kasvatettu pullamössösukupolvi.
Anonyymi kirjoitti:
No sanotaanko näin, että pidin näkemästäni ihme kyllä :) Hämmästyin miten eroottinen lataus niissä oli. Sen lisäksi tajusin, mistä alkukantainen mies olisi todella pitänyt. Taidamme olla piloille kasvatettu pullamössösukupolvi.
Niin, luonnollisuus osaa olla yllättävän kaunista. Mulla on sama myös meikittömyyden kanssa, kun karvojenkin kanssa. Pidän ihan valtavasti luonnollisesta tökötittömästä ihosta ja naamasta. ❣️
Tuntuu vastenmieliselle mitä enempi on kosmetiikkaa ja irtohärpäkettä naisessa. Tälle en mahda itse mitään, tää tulee mun sisältä.
Minusta naturelli on paras.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Niin, luonnollisuus osaa olla yllättävän kaunista. Mulla on sama myös meikittömyyden kanssa, kun karvojenkin kanssa. Pidän ihan valtavasti luonnollisesta tökötittömästä ihosta ja naamasta. ❣️
Tuntuu vastenmieliselle mitä enempi on kosmetiikkaa ja irtohärpäkettä naisessa. Tälle en mahda itse mitään, tää tulee mun sisältä.
Minusta naturelli on paras.Toisilla on tatuoinnit yök, mulla taas meikin kanssa suttaaminen ja tekoripset yms on vastaava yök, mitä ittensä sotkemista.
Tatuoinnit taas hillittynä on ok. Tai neutraali.- Anonyymi
Minusta naturelli on paras.Pidän pienestä ehostuksesta, mutta olen nähnyt myös naisia, jotka ovat kauniita täysin ilman meikkiä. Liian meikattu näyttää luotaantyöntävältä. Ehkä pahin oman ulkonäön pilaaminen on ylipumpatut kumiankkahuulet, vaikka kai niilläkin on oma ihailijakuntansa :)
Anonyymi kirjoitti:
Pidän pienestä ehostuksesta, mutta olen nähnyt myös naisia, jotka ovat kauniita täysin ilman meikkiä. Liian meikattu näyttää luotaantyöntävältä. Ehkä pahin oman ulkonäön pilaaminen on ylipumpatut kumiankkahuulet, vaikka kai niilläkin on oma ihailijakuntansa :)
Nojuu, pieni ehostus on ok. Ja nättiä. Överi on överi. Meikkitaidetta, joka on taiteena ok. Mutta päivittäin en haluisi katsella kumppania, joka on kävelevä maalipytty ja kanvastaulu. :)
- Anonyymi
Toisilla on tatuoinnit yök, mulla taas meikin kanssa suttaaminen ja tekoripset yms on vastaava yök, mitä ittensä sotkemista.
Tatuoinnit taas hillittynä on ok. Tai neutraali.Tatuoinneista en erityisemmin pidä, mutta jokainen voi tehdä itselleen mitä haluaa. Monesti tatuointi näyttää siltä, kuin joku ihme suttaus hyökkäisi olkapäästä tai rinnasta silmille, niin että muu kokonaisuus jää koko töherryksen varjoon.
Anonyymi kirjoitti:
Tatuoinneista en erityisemmin pidä, mutta jokainen voi tehdä itselleen mitä haluaa. Monesti tatuointi näyttää siltä, kuin joku ihme suttaus hyökkäisi olkapäästä tai rinnasta silmille, niin että muu kokonaisuus jää koko töherryksen varjoon.
Juu. Aika paljon näkee suttujakin. Itse tykkään tatuoinneista, mitlä on selkeitä ja niitä ei ole pitkin poikin. Harkitusti otettu.
Juu. Aika paljon näkee suttujakin. Itse tykkään tatuoinneista, mitlä on selkeitä ja niitä ei ole pitkin poikin. Harkitusti otettu.
Varsinaisesti en kuitenkaan kiinnitä mitään huomiota juuri kenenkään tatuointeihin, edes omiini enää. Ne kun ei tunnu ihossa miltään.
- Anonyymi
Et aja karvoja vaik kämmenissä kasvaa
- Anonyymi
Etkö aja edes nenä ja korvakarvoi entä kulmakarvoi
- Anonyymi
Ei tartte.
Oletko peikko karvapeikko
Anonyymi kirjoitti:
Oletko peikko karvapeikko
Hyvin vähä karvainen, olen ennemminkin nahkapeikko. Valkoinen nahkapeikko. :)
- Anonyymi
Hyvin vähä karvainen, olen ennemminkin nahkapeikko. Valkoinen nahkapeikko. :)
Sano totuus olet karvainen kaveri
- Anonyymi
Nahkapeikko tai marakatti.
Heittää luun ja tuossa on mustinmurkinaa ja penigree pipoja ja vesikuppi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heittää luun ja tuossa on mustinmurkinaa ja penigree pipoja ja vesikuppi
Noo kun on ollut kiltti niin tossa on pala löylylenkkiä
Anonyymi kirjoitti:
Noo kun on ollut kiltti niin tossa on pala löylylenkkiä
Laitoin just uusia perunoita kiehumaan ja teen nakkikastikkeen ja tuoresalaatin kylkeen. Kiitos vaan. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sano totuus olet karvainen kaveri
Ei se myönnä millään olevansa mies, mutta kyllä juttujen sisältö ja alustusten aihealueet sen paljastaa kuten esim tämä karvateema jonka kautta haluaa kalastella naisten vastauksia ja mahdollisia arkoja aiheita ulkonäköön liittyen
Anonyymi kirjoitti:
Ei se myönnä millään olevansa mies, mutta kyllä juttujen sisältö ja alustusten aihealueet sen paljastaa kuten esim tämä karvateema jonka kautta haluaa kalastella naisten vastauksia ja mahdollisia arkoja aiheita ulkonäköön liittyen
Foliohattu pois päästä poika, päässäs jo keittää!
- Anonyymi
En häpeä, mut ehkä olen ”onnekas” koska olen kropasta lähes karvaton. Eli esim säärikarvoja niin vähän, ettei ne näy mihkään —> en ole koskaan ajanut niitä. Ainoastaan kainalokarvoja ajan suht säännöllisesti, koska se tuntuu hygieenisemmältä paljon liikkuvalle, etenkin näin kesällä. Kylmemmillä keleillä kainalokarvojenkin ajeluväli pitenee. Häpykarvoja en aja koska ne suojaa pimpsukkaani. Sosiaalista painetta olen joskus kokenut naamakarvojen suhteen, mulla kun kasvaa naamassa semmoista hentoa nukkaa joka näkyy vain läheltä. Mutta mun mielestä se on itse asiassa aika söpöä, lapsilla on samanlaista. Joten olen antanut senkin olla.
Se on juu onni, ettei ole paljon kynittävää. Jos ajattelee sitä vaihtoehtoa, että olisi lähes karvojen peitossa. Monilla miehillä onkin kokovartalon karvapeite. :)
Ehkä joskus muinoin ajateltiin karvojen olevan esteettisesti rumia?- Anonyymi
No suomalaisilla ei yleensä ole mikään runsas karvankasvu miehilläkään.
- Anonyymi
Se on juu onni, ettei ole paljon kynittävää. Jos ajattelee sitä vaihtoehtoa, että olisi lähes karvojen peitossa. Monilla miehillä onkin kokovartalon karvapeite. :)
Ehkä joskus muinoin ajateltiin karvojen olevan esteettisesti rumia?Niin, mistä lienee alkanut tuo ajeluvimma?
Pakko myöntää tosin, että en ole koskaan nähnyt naisella tuollaisia rintakarvoja kuin linkeissäsi. Voisi olla vaikea suhtautua tuollaiseen rintapöheikköön itsellä. Sen verran kai aivopesty. Anonyymi kirjoitti:
Niin, mistä lienee alkanut tuo ajeluvimma?
Pakko myöntää tosin, että en ole koskaan nähnyt naisella tuollaisia rintakarvoja kuin linkeissäsi. Voisi olla vaikea suhtautua tuollaiseen rintapöheikköön itsellä. Sen verran kai aivopesty.En ole minäkään nähnyt. Mutta viiksiä ja partaa olen nähnyt naisillakin. Ehkä vaatetuksen alla on ne rintakarvatkin.
Mäkin joskus nuorena höyläsin hennon vaaleat säärikarvani silloisen poikaystävän moitteista ja kadun et tein sen. Olin liian manipuloitava nuorena.
Minua ne karvat ei ikinä haitanneet, mutta toisen moitteista tein tyhmyyttä itselleni. Nyt ne onkin näkyvät ja tuuheammat.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
En ole minäkään nähnyt. Mutta viiksiä ja partaa olen nähnyt naisillakin. Ehkä vaatetuksen alla on ne rintakarvatkin.
Mäkin joskus nuorena höyläsin hennon vaaleat säärikarvani silloisen poikaystävän moitteista ja kadun et tein sen. Olin liian manipuloitava nuorena.
Minua ne karvat ei ikinä haitanneet, mutta toisen moitteista tein tyhmyyttä itselleni. Nyt ne onkin näkyvät ja tuuheammat.Silläpä olenkin nykyään itsepäinen juntti, enkä suostu mihkään mikä ei ole mulle ok. Mm. Ruutupaitaa en lakkaa käyttämästä, vaikka joku tulisi siitä hulluksi. :D
- Anonyymi
En ole minäkään nähnyt. Mutta viiksiä ja partaa olen nähnyt naisillakin. Ehkä vaatetuksen alla on ne rintakarvatkin.
Minua ne karvat ei ikinä haitanneet, mutta toisen moitteista tein tyhmyyttä itselleni. Nyt ne onkin näkyvät ja tuuheammat.Olen kuullut muillekin käyneen samoin, että hennon vaaleat karvat muuttuu höyläyksen seurauksena vahvemmiksi ja tummemmiksi. Kumma juttu tuokin.
- Anonyymi
Minua ne karvat ei ikinä haitanneet, mutta toisen moitteista tein tyhmyyttä itselleni. Nyt ne onkin näkyvät ja tuuheammat.Niin ja siis mun mutsi yritti painostaa mua ajelemaan säärikarvojani mutta se nyt on skitso natsi muutenkin! En kuunnellut silloinkaan.
- Anonyymi
Silläpä olenkin nykyään itsepäinen juntti, enkä suostu mihkään mikä ei ole mulle ok. Mm. Ruutupaitaa en lakkaa käyttämästä, vaikka joku tulisi siitä hulluksi. :D
👍 mitäpä sitä muiden hulluudesta stressaamaan
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuullut muillekin käyneen samoin, että hennon vaaleat karvat muuttuu höyläyksen seurauksena vahvemmiksi ja tummemmiksi. Kumma juttu tuokin.
On kyllä. Olis huomaamattomat vaaleat varmaankin, jos olisin antanut niiden olla. :(
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja siis mun mutsi yritti painostaa mua ajelemaan säärikarvojani mutta se nyt on skitso natsi muutenkin! En kuunnellut silloinkaan.
Joku kauneusihanne äitilläsi?
- Anonyymi
Joku kauneusihanne äitilläsi?
Se kontrolloi omaa kehoaan sairaasti ja yrittää ulottaa kontrollin muihinkin, erityisesti tietysti tyttäreensä.
Anonyymi kirjoitti:
Se kontrolloi omaa kehoaan sairaasti ja yrittää ulottaa kontrollin muihinkin, erityisesti tietysti tyttäreensä.
Sehän on peijakas! Siinä on sulla sitten kädenvääntäjää kerrakseen, kun on oma äiti.
- Anonyymi
Sehän on peijakas! Siinä on sulla sitten kädenvääntäjää kerrakseen, kun on oma äiti.
Et arvaakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kuullut muillekin käyneen samoin, että hennon vaaleat karvat muuttuu höyläyksen seurauksena vahvemmiksi ja tummemmiksi. Kumma juttu tuokin.
Paotsi että se ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paotsi että se ei pidä paikkaansa.
Karvat eivät lisäänny, eivätkä ole sen tuuheampia sheivaamisen myötä. Tuo luulo perustuu siihen, että terä leikkaa karvan sen paksuimmasta kohdasta, jolloin se jälleen juuresta kasvaessaan tuntuu piikikkäämmältä ja paksummalta. Jos karva on poistettu kokonaan juuresta, kasvaa se takaisin "luonnollisemmin", eli karvan pää on ohuempi.
Jotkut karvat kyllä tuppaavat kasvamaan pituutta iän myötä, siksi niitä nenä- ja korvakarvoja tulee esille ja kulmakarvat roikkuvat. Mutta karvatuppien määrä ei lisäänny iän, eikä sheivaamisen myötä. Pätee myös hiuksiin.
- Anonyymi
Inhoan säärikarvojani. Ahdistuin jopa siitä kun minulla oli kipsi jalassa ja se mies joka otti sen pois näki säärikarvani. Käsikarvani eivät näy ovat vaaleita. Eikä kainalossa juurikaan kasva.
Sinua hävetti karvasi siinä tilanteessa? Osaatko sanoa miksi ahdistuit karvojesi näkemisestä? :)
- Anonyymi
Sinua hävetti karvasi siinä tilanteessa? Osaatko sanoa miksi ahdistuit karvojesi näkemisestä? :)
Häpeän muutenkin omaa ulkonäköäni. Sääret olen ajellut jo 12 vuotiaasta asti . En vain pidä niistä. Ei minua muiden karvat häiritse ja miehissä pidän siitä että ovat karvaisia.
Anonyymi kirjoitti:
Häpeän muutenkin omaa ulkonäköäni. Sääret olen ajellut jo 12 vuotiaasta asti . En vain pidä niistä. Ei minua muiden karvat häiritse ja miehissä pidän siitä että ovat karvaisia.
Höh, älä häpeä. Olet uniikki ja hyvä sellaisenaan. :)
Nenäkarvoja on tosi vaikea laittaa letille, joten joskus vähän hävettää että ei ole kaikkein huolitelluimman näköinen.
Heh, sese oliskin näkemisen arvoinen juttu, kun näkisi jollain nenäkarvaletit. :"D
Pääasia, että haistelija toimii.
- Anonyymi
Tytöllä oli karvat kun olin treffeillä ja seksiä harrastettiin. Ei ne karvat minua haitannut koska oli silleen siistit. Joskus naiselle ollut kauhea viidakko ja se vähän haittasi.
Tunnen kyllä karvahäpeää. Tai niiden puutetta. Ei ole kiva kun on uimalakki. Kaiken kukkuraksi huomasin kulmakarvanikin alkaneen kaljuuntumaan. Pelottaa että vielä partakin tippuu pois.
- Anonyymi
Piilopedofiili vaatii ja junttaa karvattomuutta yäk.
- Anonyymi
Ei mulla hävetä mun karvat yhtään.
:D
- KonnaKettu - Anonyymi
Pidä karvoistas kii. Hyvin monet lajitovereidesi maskuliinisistä yksilöistä pitävät niistä,varsinkin genitaalialueella. T: luomu
- Anonyymi
Peräkarvoista siistitty perä kerää vähemmän likaa. Pyyhintäkin on helpompaa ja tuloksekkaampaa.
- Anonyymi
Ajatelkaa vaikka kun diarrhea iskee, pyyhitte perää kostealla paperilla, siinä on peräpöheikkö täynnä paperi-nöftää. Mutta, siistityllä perällä tätä ongelmaa ei ole. 🙌
- Anonyymi
Ehkä, mutta aika hemmetin hankalaa sieltä on sheivata. Lisäksi tulee helposti paiseita. Pakaravaon paise https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kipea-ja-epapuhtauksia-taynna-oleva-patti-voi-syntya-jokaisen-takapuoleen-hyvinkin-piinallinen-ja-pitkakestoinen-vaiva/8224182
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä, mutta aika hemmetin hankalaa sieltä on sheivata. Lisäksi tulee helposti paiseita. Pakaravaon paise https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kipea-ja-epapuhtauksia-taynna-oleva-patti-voi-syntya-jokaisen-takapuoleen-hyvinkin-piinallinen-ja-pitkakestoinen-vaiva/8224182
Kummallista että johtavat sheiveri-valmistajat eivät ole tuoneet markkinoille erikseen perän sheivaamisen suunniteltua sheiveriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummallista että johtavat sheiveri-valmistajat eivät ole tuoneet markkinoille erikseen perän sheivaamisen suunniteltua sheiveriä.
Vähän niinkuin joku selfietikku?
- Anonyymi
Missä on se karvamies, joka pelkää karvoja? Toi sen tälläkin palstalla hyvinkin selväksi.
- Anonyymi
Pientä kierrettä lisää karvahäpeään: entäpä kun rehottavat karvat onkin harmaita eikä miehekkään tummia. Harmaa karvahan on kuin hevosen jouhi, jäykkää. 😅👵
- Anonyymi
<<En tiedä mitä muut olette mieltä, mutta mä tykkään ajatuksedta, että nainenkin saa olla luonnollinen. Naisillakin kasvaa karvaa, eikä niitä kuulu hävetä mielestäni naisten sen enempää, kun miestenkään.>>
Nykyään kun naisetkin tekee töitä eikä ole pelkästään kotona hoitamassa lapsia, naisilta ei voi enää odottaa, että ne välittäisi ulkonäöstä niin paljon. Mun mielestä ihan OK nykyään jos naiset ei aja karvoja.
Se oli eri juttu 1700-luvulla, koska naisten elämä silloin oli helpompaa, joten niillä oli enemmän aikaa ajatella ulkonäköä ja sellaista.- Anonyymi
Naiset ovat aina tehneet töitä. Ja vieläpä enemmän kuin miehet.
- Anonyymi
Älä vitsaile joutavia! 1700-luvulla naisten elämä vasta vaikeaa olikin. Karvoja ei kuitenkaan ajeltu rikkaimmissakaan piireissä.
- Anonyymi
Ei ole mitään karvahäpeää. Kainalokarvat silti sheivaan siinä vaiheessa, kun huomaan hienhajun. Aivan, kun kainalokarvat noin puolitoista sentin mittaisia, hiki alkaa haista heti parin tunnin jälkeen kainaloiden pesusta.
Olen edellisen mukavuudenhalun lisäksi esteetikko. Ne alapään karvat. jotka levittäytyvät bikinirajan ulkopuolelle sheivaan myös. Näin mukavampaa katsella itseä peilistä ja ilman tuota näköaistimustakin minulla on energisempi olo ilman karvoja siellä missä niitä ei kuulu olla. Bikinirajansa kaikella muullakin tietysti. Kampaajalla käyn säännöllisesti.
Säärikarvat saavat olla, koska niitä on vain kolme.- Anonyymi
Niin ja vielä, sheivaaminen tapahtuu yksinkertaisimmalla tavalla Braunin patterikäyttöisellä vehkeellä. Muutama vetäisy, karvat ovat poissa, ei satu, kestää alle 10 sekuntia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072705Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302375Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212270Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021846- 1141600
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1671324Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2771138- 711014
- 801004
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha178930