Pyöräilijä ajoi kuorma-auton eteen

Anonyymi

Iltasanomat kunnostautui taas.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008966071.html

Lehti oli otsikoinut tapauksen seuraavasti: Kuorma-autotörmäsi pyöräilijään. Uutisen mukaan onnettomuudessa kuitenkin samaan suuntaan ajoivat sekä auto että pyöräilijä. Kuorma-auton ohittaessa pyöräilijää oli tämä tuntemattomasta syystä ajautunut auton kaistalle ja tapahtui törmäys missä pyöräilijä loukkaantui vakavasti. Toivoisin toimittajilta jonkinlaista tarkkuutta uutisoidessaan ja otsikoita muotoillessaan. Iltapäivälehdistä puheen ollen tämä taitaa olla turha toivo.

31

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos joku ihmettelee, että miksi autolla ei saa ohittaa pyöräilijää kylkeä hipoen, ja miksi pyöräilijät toivovat ohitusetäisyydeksi vähintään 1,5 metriä, niin juuri tuon takia.

      • Anonyymi

        Tässä uutisessahan ei kerrota auton ohittaneen pyöräilijää liian läheltä, vaan pyöräilijän ajautuneen auton eteen tuntemattomasta syystä. Arvattavissa olikin, että tässä hakemalla haetaan teorioita, joilla autoilijasta leivottaisiin syyllinen. Pyöräilijähän ei eräiden henkilöiden mielestä koskaan syyllisty mihinkään, vaikka nyt hieman sattuisikin naapurin puolelle lipsahtamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä uutisessahan ei kerrota auton ohittaneen pyöräilijää liian läheltä, vaan pyöräilijän ajautuneen auton eteen tuntemattomasta syystä. Arvattavissa olikin, että tässä hakemalla haetaan teorioita, joilla autoilijasta leivottaisiin syyllinen. Pyöräilijähän ei eräiden henkilöiden mielestä koskaan syyllisty mihinkään, vaikka nyt hieman sattuisikin naapurin puolelle lipsahtamaan.

        On se etäisyys ollut liian pieni, kun kerran osuma on tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se etäisyys ollut liian pieni, kun kerran osuma on tullut.

        Ei välttämättä, pyöräilijähän on saattanut liikkua sivusuunnassa useitakin metrejä. Tällaiseen autoilija ei voi mitenkään varautua. Tässäkin on taas hyvä oppikirjaesimerkki siitä, miksi pyörätietä pitää aina käyttää kun sellainen on olemassa. On jotenkin koomista, että pyöräilyväki on itkenyt pyöräteiden perään vuosikymmenten ajan. Nyt kun pyörätiet alkavat olla parempia kuin varsinaiset ajoradat, niin pyöräilijät eivät niitä käytä vaan polkevat ajoradalla autoliikennettä haitaten. Onkohan asenteissa ihan pikkuisen vikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä, pyöräilijähän on saattanut liikkua sivusuunnassa useitakin metrejä. Tällaiseen autoilija ei voi mitenkään varautua. Tässäkin on taas hyvä oppikirjaesimerkki siitä, miksi pyörätietä pitää aina käyttää kun sellainen on olemassa. On jotenkin koomista, että pyöräilyväki on itkenyt pyöräteiden perään vuosikymmenten ajan. Nyt kun pyörätiet alkavat olla parempia kuin varsinaiset ajoradat, niin pyöräilijät eivät niitä käytä vaan polkevat ajoradalla autoliikennettä haitaten. Onkohan asenteissa ihan pikkuisen vikaa?

        Pidä tasosi ja syyllistä lasta, joka on menehtynyt onnettomuuden seurauksena. Olet epäilemättä ja rehellisesti juuri tuollainen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä, pyöräilijähän on saattanut liikkua sivusuunnassa useitakin metrejä. Tällaiseen autoilija ei voi mitenkään varautua. Tässäkin on taas hyvä oppikirjaesimerkki siitä, miksi pyörätietä pitää aina käyttää kun sellainen on olemassa. On jotenkin koomista, että pyöräilyväki on itkenyt pyöräteiden perään vuosikymmenten ajan. Nyt kun pyörätiet alkavat olla parempia kuin varsinaiset ajoradat, niin pyöräilijät eivät niitä käytä vaan polkevat ajoradalla autoliikennettä haitaten. Onkohan asenteissa ihan pikkuisen vikaa?

        "Tässäkin on taas hyvä oppikirjaesimerkki siitä, miksi pyörätietä pitää aina käyttää kun sellainen on olemassa"
        Mitä haluat tässä tapauksessa tuolla kirjoittamallasi kertoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä, pyöräilijähän on saattanut liikkua sivusuunnassa useitakin metrejä. Tällaiseen autoilija ei voi mitenkään varautua. Tässäkin on taas hyvä oppikirjaesimerkki siitä, miksi pyörätietä pitää aina käyttää kun sellainen on olemassa. On jotenkin koomista, että pyöräilyväki on itkenyt pyöräteiden perään vuosikymmenten ajan. Nyt kun pyörätiet alkavat olla parempia kuin varsinaiset ajoradat, niin pyöräilijät eivät niitä käytä vaan polkevat ajoradalla autoliikennettä haitaten. Onkohan asenteissa ihan pikkuisen vikaa?

        Kyllä autoilijoiden pitää varautua nykyään vähän kaikenlaiseen. Riittävän hiljaa ja riittävällä etäisyydellä kun ohittaa, niin onnettomuusriski vähenee huomattavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä, pyöräilijähän on saattanut liikkua sivusuunnassa useitakin metrejä. Tällaiseen autoilija ei voi mitenkään varautua. Tässäkin on taas hyvä oppikirjaesimerkki siitä, miksi pyörätietä pitää aina käyttää kun sellainen on olemassa. On jotenkin koomista, että pyöräilyväki on itkenyt pyöräteiden perään vuosikymmenten ajan. Nyt kun pyörätiet alkavat olla parempia kuin varsinaiset ajoradat, niin pyöräilijät eivät niitä käytä vaan polkevat ajoradalla autoliikennettä haitaten. Onkohan asenteissa ihan pikkuisen vikaa?

        Lehtitietojen mukaan pyöräilijä osui auton etuosaan. Tämä kertoo, että pyöräilijä on ajautunut auton ajokaistalle jo ennen kuin auto oli pyöräilijän kohdalla. Mikäli auto olisi ohittanut liian läheltä ja aiheuttanut pyöräilijän kaatumisen, silloin törmäyskohta olisi ollut muu kuin auton etuosa. Kaiken kaikkiaan erittäin ikävä tapaus, mutta siitä huolimatta jotkut ovat valmiita käyttämään tätäkin tapausta autoilija-vastaiseen vastenmieliseen propagandaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehtitietojen mukaan pyöräilijä osui auton etuosaan. Tämä kertoo, että pyöräilijä on ajautunut auton ajokaistalle jo ennen kuin auto oli pyöräilijän kohdalla. Mikäli auto olisi ohittanut liian läheltä ja aiheuttanut pyöräilijän kaatumisen, silloin törmäyskohta olisi ollut muu kuin auton etuosa. Kaiken kaikkiaan erittäin ikävä tapaus, mutta siitä huolimatta jotkut ovat valmiita käyttämään tätäkin tapausta autoilija-vastaiseen vastenmieliseen propagandaan.

        Ja joku ihmisperse käyttää sitä pyöräilijävihansa esittelemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässäkin on taas hyvä oppikirjaesimerkki siitä, miksi pyörätietä pitää aina käyttää kun sellainen on olemassa"
        Mitä haluat tässä tapauksessa tuolla kirjoittamallasi kertoa?

        Etkö osaa lukea vai etkö ymmärrä suomen kieltä? Miksi pyöräilijät sekoilevat usein ajoradalla autojen joukossa vaikka heille on verovaroilla rakennettu kalliit pyörätiet, jotka monissa tapauksissa ovat paremmat kuin autojen kulkuväylät? Tämä lainvastainen tapa ärsyttää autoilijoita ja johtaa läheltä ohittamisiin. Toisaalta pyöräilijät repeävät liitoksistaan jos joskus joku auto sattuu ajamaan pyörätiellä vaikka järjellisestäkin syystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lehtitietojen mukaan pyöräilijä osui auton etuosaan. Tämä kertoo, että pyöräilijä on ajautunut auton ajokaistalle jo ennen kuin auto oli pyöräilijän kohdalla. Mikäli auto olisi ohittanut liian läheltä ja aiheuttanut pyöräilijän kaatumisen, silloin törmäyskohta olisi ollut muu kuin auton etuosa. Kaiken kaikkiaan erittäin ikävä tapaus, mutta siitä huolimatta jotkut ovat valmiita käyttämään tätäkin tapausta autoilija-vastaiseen vastenmieliseen propagandaan.

        Autoilija ei ole jättänyt ohitettavaan tarpeeksi suurta väliä. Missä näet tähän tapaukseen liittyvää autoilijavastaista propagandaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä, pyöräilijähän on saattanut liikkua sivusuunnassa useitakin metrejä. Tällaiseen autoilija ei voi mitenkään varautua. Tässäkin on taas hyvä oppikirjaesimerkki siitä, miksi pyörätietä pitää aina käyttää kun sellainen on olemassa. On jotenkin koomista, että pyöräilyväki on itkenyt pyöräteiden perään vuosikymmenten ajan. Nyt kun pyörätiet alkavat olla parempia kuin varsinaiset ajoradat, niin pyöräilijät eivät niitä käytä vaan polkevat ajoradalla autoliikennettä haitaten. Onkohan asenteissa ihan pikkuisen vikaa?

        Millä tavoin tämä on oppikirjaesimerkki siitä, miksi pyörätietä pitää käyttää kun sellainen on olemassa? Et taida tietää tuosta päälleajosta tai sen tapahtumapaikasta mitään. Etkä suoraan sanottuna kirjoita ihan terveen ihmisen tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joku ihmisperse käyttää sitä pyöräilijävihansa esittelemiseen.

        Kuka nyt pyöräilijöitä vihaisi? Ei kukaan. Onhan kyseessä kansakunnan eliitti, vihreän siirtymän edistäjät ja muutenkin tervehenkiset pösilöt joille vaan sattuu tapahtuu.


    • Anonyymi

      No tässähän ei tiedetä oliko ohitus liian läheltä ja pyöräilijän mahdollista siirtymää joitain kymmeniä senttejä, kuten monesti tulee kun pyöräilijä vilkaisee olkapään yli, mitä takaa on tulossa, vai ajelehtiko pyöräilijä napit korvilla liikennettä seuraamatta ohittavan auton eteen. Syyllisen osapuolen spekulointi ilman tietoja on tällä tasolla. Molemmat vaihtoehdot kutakuinkin yhtä todennäköisiä, siis ihan vain seuraamalla miltä pyöräilijöiden ja autoilijoiden meno liikenteessä näyttää.

      • Anonyymi

        Päivitetyssä uutisessa poliisi ei enää epäillyt kuorma-auton kuljettajaa liikenteen vaarantamisesta, vaan selvittää ohittiko hän pyöräilijän riittävän etäältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitetyssä uutisessa poliisi ei enää epäillyt kuorma-auton kuljettajaa liikenteen vaarantamisesta, vaan selvittää ohittiko hän pyöräilijän riittävän etäältä.

        Mistähän tuo tieto on peräisin?
        Poliisin sivuilla iltapäivällä kerrotaan näin;
        Lounais-Suomen poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa. Poliisi selvittää, syyllistyikö polkupyöräilijää ohittanut kuorma-autonkuljettaja liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja kuolemantuottamukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitetyssä uutisessa poliisi ei enää epäillyt kuorma-auton kuljettajaa liikenteen vaarantamisesta, vaan selvittää ohittiko hän pyöräilijän riittävän etäältä.

        Turvallinen tila pitää lain mukaan antaa jalankulkijalle, pyöräilijälle ja tienkäyttäjän kuljettamalle eläimelle, joten liikenteen vaarantamisesta on takuulla kyse, jos tieliikennelakia vastaan on toimittu.


    • Anonyymi

      Jeesuksen yli kävellään päivittäin.

    • Anonyymi

      Jos pyöräilijä horjahti kuorma-auton eteen, niin silloinhan kuorma-auto ajoi pyöräilijää päin. Jos taas pyöräilijä olisi horjahtanut kuorma-auton ollessa kohdalla, niin silloin pyöräilijä olisi se, joka on ajanut kuorma-autoa päin. Syyllisyyteen ei kuitenkaan vaikuta mitenkään se, miten Ilta-Sanoma on asian otsikoinut.

      Tieliikennelaissa lukee näin: "Ajoneuvolla ajettaessa on annettava jalankulkijalle, pyöräilijälle ja tienkäyttäjän kuljettamalle eläimelle turvallinen tila tiellä."

      Jos osuu pyöräilijään, niin silloin ei ole annettu riittävän turvallinen tila. Jos tilanteessa on pitkä mies pyörän päällä, niin silloin kaatumissäde on pidempi ja pitää antaa vieläkin enemmän tilaa.

      • Anonyymi

        Autoilijan tulee voida luottaa siihen, että pyöräilijä pysyy omalla alueellaan eikä tule ajokaistalle. Mikäli pyöräilijällä on vaikeuksia pysyä pyöräilijöille tarkoitetulla tien osalla ikänsä, kuntonsa tms. syyn vuoksi, silloin hänen ei tule lähteä liikenteeseen pyöräilemään. Kyllä joku vastuu pitää olla näillä Jumalan asemaan nostetuilla pyöräilijöilläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijan tulee voida luottaa siihen, että pyöräilijä pysyy omalla alueellaan eikä tule ajokaistalle. Mikäli pyöräilijällä on vaikeuksia pysyä pyöräilijöille tarkoitetulla tien osalla ikänsä, kuntonsa tms. syyn vuoksi, silloin hänen ei tule lähteä liikenteeseen pyöräilemään. Kyllä joku vastuu pitää olla näillä Jumalan asemaan nostetuilla pyöräilijöilläkin.

        Mikä tuolla tiellä on se pyöräilijöille tarkoitettu osa, ja voiko autoilijat jättää tilan antamisen velvollisuuden noudattamatta, jos sillä osalla on mahdoton pyöräillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuolla tiellä on se pyöräilijöille tarkoitettu osa, ja voiko autoilijat jättää tilan antamisen velvollisuuden noudattamatta, jos sillä osalla on mahdoton pyöräillä?

        Maalaisjärjellä ajatellen ei pitäisi lähteä pyöräilemään pakkaan, missä ei ole tilaa eikä turvallista pyöräillä. Sitä en tiedä mitä laki sanoo tästä, mutta omaakin järkeä voisi joskus käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaisjärjellä ajatellen ei pitäisi lähteä pyöräilemään pakkaan, missä ei ole tilaa eikä turvallista pyöräillä. Sitä en tiedä mitä laki sanoo tästä, mutta omaakin järkeä voisi joskus käyttää.

        Maalaisjärjellä ajateltuna syyttömän uhrin syyllistäminen on aika halveksuttavaa toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaisjärjellä ajateltuna syyttömän uhrin syyllistäminen on aika halveksuttavaa toimintaa.

        Niin on, onneksi tässä tapauksessa ei sellaista missään ole ilmennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, onneksi tässä tapauksessa ei sellaista missään ole ilmennyt.

        Paitsi tässä keskustelussa joku sekopää. Sama hullu on osannut myös kertoa mm. sellaista, että pyöräjärjestöt kehottavat jäseniään ajamaan tahallaan pyörillä kolareita autoilijoiden kanssa, että lakeja muutettaisiin pyöräilyä suosivaksi. Harmiton, mutta aivan sairas tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi tässä keskustelussa joku sekopää. Sama hullu on osannut myös kertoa mm. sellaista, että pyöräjärjestöt kehottavat jäseniään ajamaan tahallaan pyörillä kolareita autoilijoiden kanssa, että lakeja muutettaisiin pyöräilyä suosivaksi. Harmiton, mutta aivan sairas tapaus.

        Missä tällaisiin väitteisiin voi tutustua. Jos on totta, niin aika sairasta todellakin.


      • Anonyymi

        Vaikutat hyvin tasapainoiselta henkilöltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutat hyvin tasapainoiselta henkilöltä.

        Sellainenhan ano 27.07.2022 17:20 kirjoittaja varmuudella on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijan tulee voida luottaa siihen, että pyöräilijä pysyy omalla alueellaan eikä tule ajokaistalle. Mikäli pyöräilijällä on vaikeuksia pysyä pyöräilijöille tarkoitetulla tien osalla ikänsä, kuntonsa tms. syyn vuoksi, silloin hänen ei tule lähteä liikenteeseen pyöräilemään. Kyllä joku vastuu pitää olla näillä Jumalan asemaan nostetuilla pyöräilijöilläkin.

        Liikenteessä ei pidä luottaa paljon mihinkään. Sitä on liikenteessä vastuusa myös muiden turvallisuudesta ja hengestä.


    • Anonyymi

      "29 §
      Turvallisen tilan antaminen ja varovaisuusvelvollisuus

      Ajoneuvolla ajettaessa on annettava jalankulkijalle, pyöräilijälle ja tienkäyttäjän kuljettamalle eläimelle turvallinen tila tiellä.

      Polkupyörällä ajettaessa on annettava jalankulkijalle turvallinen tila tiellä.

      Lähestyttäessä ajoneuvolla pysäytettyä koulukuljetus- tai päivähoitokuljetusautoa, linja-autoa, raitiovaunua taikka lasta, vanhusta, eri tavoin vammaista ihmistä tai muuta henkilöä, jolla on ilmeisiä vaikeuksia selviytyä turvallisesti liikenteessä, on noudatettava erityistä varovaisuutta."

      Tuo ei ole rakettitiedettä, mutta joillakin näyttää ymmärtämisen taito kuitenkin olevan puutteellinen.

    • Anonyymi

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      🔞 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017508399yu

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      84
      3072
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      316
      2730
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      191
      1506
    4. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1202
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1141
    6. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      960
    8. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    9. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      77
      945
    10. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      914
    Aihe