Jos ystävä tietää liikaa

Anonyymi

Olen kuullut sanottavan, että helposti aletaan ottamaan välimatkaa sellaiseen ystävään, jolle on avauduttu liikaa tai joka on saanut selville jotakin sellaista, mitä ei olisi toivottu hänen tietävän. Viime päivinä olen alkanut ymmärtää tätä sanontaa aivan uudella tavalla.

8

108

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ystävä ei nuuski eikä halua toiselle pahaa.

      • Anonyymi

        Jos on ihan kunnon ystävä, niin eihän se tuollaista tee.


    • Anonyymi

      Onko se silloin ystävä jos on onkinut selville sellaista mitä hänen ei olisi haluttu tietävän?

      Itselläni on ollut enemmän ongelmaa niiden ”ystävien” kanssa jotka on jättäneet kertomatta jotain olennaisia asioita. Nyt osa haluaisi uida takaisin, mutta ranta on vaihtunut ja osoitetta en kerro

      • Anonyymi

        Tarkoitin aloituksessa sellaista "ystävää" joka on onnistunut pumppaamaan itselleen sellaista tietoa, jonka avulla voi jollain tavoin tuota toista hyväksi käyttää. Varsinaisesta ystävyydestähän tuossa ei ole kyse, mutta ystävyyden varjolla voi olla monenlaista yritteliäisyyttä.


    • Anonyymi

      Jotkut vaan on liian uteliaita, uteluilla saattavat toisen kiusallisiin tilanteisiinkin. Uskon, että tossa on jotain perääkin.

      • Anonyymi

        Liiallinen tiedonhalu ei ole hyvästä.


    • Anonyymi

      Tuo saattaa hyvinkin pitää paikkansa. Tai sitten se, johon on otettu etäisyyttä, on vaan muuttunut tarpeettomaksi, henkilölle on tullut vaan lisää parempaa seuraa, aiempi ystävä ei vaan enää sovi mukaan uusiin kuvioihin, ei ole aikaa jaa kiinnostusta olla tekemisissä.

      • Anonyymi

        Näinkin on voinut käydä. Jälkeenpäin minusta on tuntunut, että jos olisin enemmän avautunut henkilökohtaisista asioistani, niin joku minut skipannut henkilö saattaisi vielä pitää yhteyttä.

        Ihmiset ovat erilaisia ja joku voi pitää normaalina puhua kaiken maailman asiat. Itse olen ainakin alkuun melko pidättyväinen. Arvostan luotettavuutta ja pidän tärkeänä sitä, että jos kerron henkilökohtaisia asioitani, niin niitä ei levitellä. Jos minulle tulee vaikutelma toisesta ihmisestä, että hänelle ei ole niin tärkeää, mitä suustaan päästelee, niin en itsekään jaksa kovin pitkää tällaista seuraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe