Voisitteko edes ajatella

Anonyymi

Monella on ollut ex kumppani ja suhteita .
Kuinka moni olisi valmis nukkumaan 3 yötä samassa sängyssä jonkun ex-puolisonsa kanssa?

Onko vastaus ehdoton ei, ehkä vai kyllä tietyissä elämän tilanteissa.

Palstalaisilla tuntuu olevan vaikeus hyväksyä uusi kumppani sänkyynsä, mutta miten olisi se ex, joka olisi jo nukkunut kanssanne 1000 yötä?

AV

266

2033

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ex ei käy missään tapauksessa. Jos käy, niin se on lähinnä osoitus riippuvuussuhteesta.

      • Anonyymi

        Eli, valitsit maailman kaikista miehistä sen yhden ja nyt et huolisi vaikka olisi suunnilleen ainut mies maailmassa? Valintasi ei tainnut osua kohdilleen?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli, valitsit maailman kaikista miehistä sen yhden ja nyt et huolisi vaikka olisi suunnilleen ainut mies maailmassa? Valintasi ei tainnut osua kohdilleen?

        AV

        ...tai nainen, en tunnista sukupuoltasi...

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli, valitsit maailman kaikista miehistä sen yhden ja nyt et huolisi vaikka olisi suunnilleen ainut mies maailmassa? Valintasi ei tainnut osua kohdilleen?

        AV

        Sinulla on täysin eri ajatukset sekä parisuhteesta että erosta.

        Kun on erottu, niin on erottu. Ero johtuu jostain isostakin syystä. Muuten ei olisi erottu. Se mitä oli ennen eroa oli hyvää niin kauan kuin sitä kesti. Valinta osui siis aivan kohdalleen, vaikka vuosia myöhemmin tuli ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on täysin eri ajatukset sekä parisuhteesta että erosta.

        Kun on erottu, niin on erottu. Ero johtuu jostain isostakin syystä. Muuten ei olisi erottu. Se mitä oli ennen eroa oli hyvää niin kauan kuin sitä kesti. Valinta osui siis aivan kohdalleen, vaikka vuosia myöhemmin tuli ero.

        Loukatuksi tai petetyksi tulemisen tunne on yleensä sellainen joita ei voi antaa anteeksi.
        Luottamusta olisi hankala rakentaa uudelleen, eikä moni edes sitä yritä. Vihan tunne auttaa jaksamaan, vaikka tavallaan täysin väärinhän olisi sekin. Ei ehkä olisi käsitellyt kokonaisuutta...

        Pienemmistä asioista eronneet ovat asia erikseen, luottamus kun on suhteen perusta.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loukatuksi tai petetyksi tulemisen tunne on yleensä sellainen joita ei voi antaa anteeksi.
        Luottamusta olisi hankala rakentaa uudelleen, eikä moni edes sitä yritä. Vihan tunne auttaa jaksamaan, vaikka tavallaan täysin väärinhän olisi sekin. Ei ehkä olisi käsitellyt kokonaisuutta...

        Pienemmistä asioista eronneet ovat asia erikseen, luottamus kun on suhteen perusta.

        AV

        Vihaa en tunne exää kohtaan, pettymystä kyllä. Ihmiset muuttuvat matkan varrella jopa omaksi vastakohdakseen, sairastuvat erilaisiin mielenterveyden häiriöihin, joita eivät halua hoitaa. On liian paljon ikäviä tapahtumia, joista ei pääse yli eikä ympäri, niihin jää vellomaan, koska ei halua apua eikä hoitoa, siinä menee luottamus.


    • Anonyymi

      Apinarokko täytyy istuttaa kunnolla.

    • Anonyymi

      minulle kävisi ja taidat itse olla riippuvainen jonkun eksästä, sinä``tietäjä``

    • Anonyymi

      Siitä olen haaveillutkin iät ja ajat joten vastaus on varsin jyrkkä kyllä.

    • Anonyymi

      Taas näitä setämiehen mainospuheita.

      • Anonyymi

        Et ole oikeutettu vastaamaan, sinulla ei ole exiä eikä nykyisiä.
        Kysymys on tarkoitettu vain niille jotka ovat tai olisivat olleet parisuhdekelpoisia.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole oikeutettu vastaamaan, sinulla ei ole exiä eikä nykyisiä.
        Kysymys on tarkoitettu vain niille jotka ovat tai olisivat olleet parisuhdekelpoisia.

        AV

        Itsehän olen vuosisadan saalis kelle tahansa naiselle.

        AV


      • Anonyymi

        Selvästi joku keittiökalustemyyjä.


    • En kyllä menisi exäni kanssa samaan sänkyyn nukkumaan, en edes luokseen yöksi. Ainoa poikkeus olisi, jos en olisi lasten isän kanssa yhdessä, mutta hänen lapsi vuorollaan lapsi sairastuisi vaikka oksennustautiin ja exän pitäisi mennä töihin. Voisin lapsen kanssa yöpyä lapsen huoneessa. En yöpyisi samassa sängyssä isänsä kanssa.

      Exät joiden kanssa mulla ei ole lapsiakaan en näe mitään syytä änkeä nukkumaan yhdessä mihinkään. Enkä samaan sänkyyn edes.

      • Kun eroan jostain ihmisestä, eroa pitkän ja perusteellisen harkinnan seurauksena, koska yhdessä olossa ei ole mitään mieltä. Niinpä en näe mitään mieltä änkeä enää viereen nukkumaankaan.

        Ihminen jonka kanssa on yhteiset lapset toki edes koittaisin pitää hyvät välit, mutten minkäänlaisia intiimejä välejä kuten sänky tai seksi, mikään seksuaalinen ei tulis kuuloonkaan enää erottua.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kun eroan jostain ihmisestä, eroa pitkän ja perusteellisen harkinnan seurauksena, koska yhdessä olossa ei ole mitään mieltä. Niinpä en näe mitään mieltä änkeä enää viereen nukkumaankaan.

        Ihminen jonka kanssa on yhteiset lapset toki edes koittaisin pitää hyvät välit, mutten minkäänlaisia intiimejä välejä kuten sänky tai seksi, mikään seksuaalinen ei tulis kuuloonkaan enää erottua.

        Voinko siis vetää johtopäätöksen jossa sänky tai seksi ei sido teitä tänäkään päivänä?
        On olemassa suurempia syitä?

        En odota seksiä tai läheisyyttä, mutta en saa ihottumaa hänen alastomasta kehostaan, tai sen läheisyydestä. Itseasiassa se tuntuu luonnollisen hyvälle.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voinko siis vetää johtopäätöksen jossa sänky tai seksi ei sido teitä tänäkään päivänä?
        On olemassa suurempia syitä?

        En odota seksiä tai läheisyyttä, mutta en saa ihottumaa hänen alastomasta kehostaan, tai sen läheisyydestä. Itseasiassa se tuntuu luonnollisen hyvälle.

        AV

        Sitoo. On aina nukuttu yhdessä ja seksiä on edelleen, vaikkei tuhka tiheään. Ja välit on lämpöiset.

        Minä vaan oon ihminen jolle ero on ero, ei rusinoita pullasta. Mielenkiinto tyyppiin on loppu silloin, jos ylipäänsä haluan erota. En eroa pilan päin hengaillakseni kuitenkin yhdessä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sitoo. On aina nukuttu yhdessä ja seksiä on edelleen, vaikkei tuhka tiheään. Ja välit on lämpöiset.

        Minä vaan oon ihminen jolle ero on ero, ei rusinoita pullasta. Mielenkiinto tyyppiin on loppu silloin, jos ylipäänsä haluan erota. En eroa pilan päin hengaillakseni kuitenkin yhdessä.

        En ole on off tyyppiä. Se on jo on tai off, eikä mitään siltä väliltä.

        Niin kauan kun yhdessä ollaa on vielä haluja olla yhdessä ja yrittää ratkoa mahdollisia pulmiakin. Kun on erottu elämä jatkuu ja ex on ex. Jos kaipaan rakkautta etsin uuden kumppanin, en hae lohtua existä. Eteen päin. :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En ole on off tyyppiä. Se on jo on tai off, eikä mitään siltä väliltä.

        Niin kauan kun yhdessä ollaa on vielä haluja olla yhdessä ja yrittää ratkoa mahdollisia pulmiakin. Kun on erottu elämä jatkuu ja ex on ex. Jos kaipaan rakkautta etsin uuden kumppanin, en hae lohtua existä. Eteen päin. :)

        :)

        On myös niitä naisia ja miehiä jotka haluavat omaa tilaa ja vapautta.
        Moni ottaisi suhteen joka toimisi kuten perinteinen liitto, kunhan mies tai nainen ei olisi koko ajan saman katon alla.

        Nuo mahdolliset ongelmat ja pulmat kun ovat niitä yhteisasumisesta energiansa ammentavia.

        Voi sopivasti syödä myös niitä pelkkiä rusinoita molemmin puolin, pitää olla vain aika syvät ja sitovat tunnetasot. Läheisriippuvuus on sitten toinen asia, jotkut tarvitsevat sen 100% hallinnan tunteen parisuhdekokonaisuudessa. Erillisasuminenhan vasta näyttää sen oikean suhteen laadun ja moni pelkää juurikin sitä?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        :)

        On myös niitä naisia ja miehiä jotka haluavat omaa tilaa ja vapautta.
        Moni ottaisi suhteen joka toimisi kuten perinteinen liitto, kunhan mies tai nainen ei olisi koko ajan saman katon alla.

        Nuo mahdolliset ongelmat ja pulmat kun ovat niitä yhteisasumisesta energiansa ammentavia.

        Voi sopivasti syödä myös niitä pelkkiä rusinoita molemmin puolin, pitää olla vain aika syvät ja sitovat tunnetasot. Läheisriippuvuus on sitten toinen asia, jotkut tarvitsevat sen 100% hallinnan tunteen parisuhdekokonaisuudessa. Erillisasuminenhan vasta näyttää sen oikean suhteen laadun ja moni pelkää juurikin sitä?

        AV

        Juu, niin minäkin jatkossa tekisin. Asuisin omillani, vaikka olisinkin parisuhteessa jonkun naisen kanssa.

        Pitkälti siksi, että kaipaan omaa tilaa vanhemmiten enemmän ja olen äiti, jolla on lapsia jotka on kanssani ainakin tietyin väliajoin. Ehkä jopa aikuisinakin. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Juu, niin minäkin jatkossa tekisin. Asuisin omillani, vaikka olisinkin parisuhteessa jonkun naisen kanssa.

        Pitkälti siksi, että kaipaan omaa tilaa vanhemmiten enemmän ja olen äiti, jolla on lapsia jotka on kanssani ainakin tietyin väliajoin. Ehkä jopa aikuisinakin. :)

        Mulla on ollut 2 parisuhdetta missä asuttu yhdessä, edellinen kun olin naimisissa ja nykyinen kun olen lapsiperheellinen, aiemmat 5 suhdetta asuttiin omillaan, jopa eri kaupungeissakin. Ja nähtiin kun ehdittiin.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mulla on ollut 2 parisuhdetta missä asuttu yhdessä, edellinen kun olin naimisissa ja nykyinen kun olen lapsiperheellinen, aiemmat 5 suhdetta asuttiin omillaan, jopa eri kaupungeissakin. Ja nähtiin kun ehdittiin.

        Et läheisriippuvuuten homma ei mulla liity, vaan käytännöllisyyteen. Ja molempien hyvään oloon elää yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voinko siis vetää johtopäätöksen jossa sänky tai seksi ei sido teitä tänäkään päivänä?
        On olemassa suurempia syitä?

        En odota seksiä tai läheisyyttä, mutta en saa ihottumaa hänen alastomasta kehostaan, tai sen läheisyydestä. Itseasiassa se tuntuu luonnollisen hyvälle.

        AV

        Tuollainen on roikkumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :)

        On myös niitä naisia ja miehiä jotka haluavat omaa tilaa ja vapautta.
        Moni ottaisi suhteen joka toimisi kuten perinteinen liitto, kunhan mies tai nainen ei olisi koko ajan saman katon alla.

        Nuo mahdolliset ongelmat ja pulmat kun ovat niitä yhteisasumisesta energiansa ammentavia.

        Voi sopivasti syödä myös niitä pelkkiä rusinoita molemmin puolin, pitää olla vain aika syvät ja sitovat tunnetasot. Läheisriippuvuus on sitten toinen asia, jotkut tarvitsevat sen 100% hallinnan tunteen parisuhdekokonaisuudessa. Erillisasuminenhan vasta näyttää sen oikean suhteen laadun ja moni pelkää juurikin sitä?

        AV

        Erillisasuminen on ihan toinen juttu kuin nukkuminen exän kanssa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Juu, niin minäkin jatkossa tekisin. Asuisin omillani, vaikka olisinkin parisuhteessa jonkun naisen kanssa.

        Pitkälti siksi, että kaipaan omaa tilaa vanhemmiten enemmän ja olen äiti, jolla on lapsia jotka on kanssani ainakin tietyin väliajoin. Ehkä jopa aikuisinakin. :)

        Miksi naisen heterona?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi naisen heterona?

        Yym, no mä en ole hetero. Vaikka olen ollut vain heterosuhteissa, niin mielenkiintoni on orientoitunut muutaman ahaa elämyksen ja hokaamisen myötä naissukupuoleen.

        Jos jostakin syystä sinkkuunnun joskus, niin joko jatkan elämäni loppuun sinkkuna tai jos kohtaan naisen jonka kanssa synkkaa ja tulee tunteita puolin ja toisin, niin että haluaa parisuhdetta, niin parisuhteessa sitten naisen kanssa toivottavasti pysyvästi. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen on roikkumista.

        Nimenomaan ei ole roikkumista, molemmat ovat itsenäisiä, toisistaan riippumattomia ja viettäisivät nuo yöt yhdessä omasta halustaan. Enemmän olisi roikkumista jos olisi yhdessä haluten vain seksiä, tuolloinhan odottaisi jotain ja syntyisi säikeitä tai säie joissa(jossa) roikkuisi?

        Ja kyllä, meidän keskellä on aivan varmasti myös se hymyilevä tytär joka tykkää kovasti jos isä ja äiti nukkuisi samassa sängyssä, aina, jokainen yö. Nautitaan nyt yhdessä toistemme seurasta.

        Elämä on tavalla tai toisella roikkumista, toisilla on vain enemmän säikeitä kuin toisilla joista roikkuvat. Osa vahvempia menneestä ja osa tuoreita, niin heikkoja että katkeavat niistä pienimmistä tuulenpuuskista. Elämähän on valintoja.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        :)

        On myös niitä naisia ja miehiä jotka haluavat omaa tilaa ja vapautta.
        Moni ottaisi suhteen joka toimisi kuten perinteinen liitto, kunhan mies tai nainen ei olisi koko ajan saman katon alla.

        Nuo mahdolliset ongelmat ja pulmat kun ovat niitä yhteisasumisesta energiansa ammentavia.

        Voi sopivasti syödä myös niitä pelkkiä rusinoita molemmin puolin, pitää olla vain aika syvät ja sitovat tunnetasot. Läheisriippuvuus on sitten toinen asia, jotkut tarvitsevat sen 100% hallinnan tunteen parisuhdekokonaisuudessa. Erillisasuminenhan vasta näyttää sen oikean suhteen laadun ja moni pelkää juurikin sitä?

        AV

        Piti kysymän, että pelottaako sua sitten päästää exästäsi irti ja mennä eteenpäin?
        Vai oletteko FWB suhteessa? Eli ette kuitenkaan eronneet, muutitte vaan erilleen, koska yhdessä asuminen oli hankalaa?


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Piti kysymän, että pelottaako sua sitten päästää exästäsi irti ja mennä eteenpäin?
        Vai oletteko FWB suhteessa? Eli ette kuitenkaan eronneet, muutitte vaan erilleen, koska yhdessä asuminen oli hankalaa?

        Pelkäätkö, ettet näe lastasi enää jos alat seurustella jonkun uuden kanssa? Voisko äiti tehdä jonkun peliliikkeen tuossa tilanteessa, miksi et pysty irtaantumaan hänestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan ei ole roikkumista, molemmat ovat itsenäisiä, toisistaan riippumattomia ja viettäisivät nuo yöt yhdessä omasta halustaan. Enemmän olisi roikkumista jos olisi yhdessä haluten vain seksiä, tuolloinhan odottaisi jotain ja syntyisi säikeitä tai säie joissa(jossa) roikkuisi?

        Ja kyllä, meidän keskellä on aivan varmasti myös se hymyilevä tytär joka tykkää kovasti jos isä ja äiti nukkuisi samassa sängyssä, aina, jokainen yö. Nautitaan nyt yhdessä toistemme seurasta.

        Elämä on tavalla tai toisella roikkumista, toisilla on vain enemmän säikeitä kuin toisilla joista roikkuvat. Osa vahvempia menneestä ja osa tuoreita, niin heikkoja että katkeavat niistä pienimmistä tuulenpuuskista. Elämähän on valintoja.

        AV

        Roikkumista tapahtuu henkiselläkin tasolla, jopa niin, ettei edes itse havaitse sitä.


    • Anonyymi

      Itse koen tuon ensiviikolla, enkä pidä sitä edes outona asiana.
      Jos johonkin olisi kerran rakastunut ja eronnut jostain sellaisesta syystä mikä ei olisi toista loukannut, mikä ettei, olemmehan aikuisia.

      Pahintahan olisi sanoa miten ex oli alussa ihanin ihminen johon rakastuin, mutta hän muuttui minun kanssani kusipääksi:) Tuossa sen oman tekemisen huomioiminen lopputulokseen olisi todella alhaisella tasolla. Voihan olla että olisi itse oikea kusipäiden tuottaja ja maailman paras kusipääksi kouluttaja, vaikka tietämättään?

      Mutta, itse arvostan jokaista ex puolisoa, ihania ihmisiä kaikki omalla tavallaan.
      En ala huonojen kanssa edes olemaan, niin tyhmä en ole.

      AV

      • Anonyymi

        Jos mielit uuteen suhteeseen, kannattaa jättää exän kanssa sängyssä hengailu.


      • Anonyymi

        Huonojen kanssa aleta, hyvistä ei erota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonojen kanssa aleta, hyvistä ei erota.

        Näin juuri.

        Eron jälkeiset yhteiset nukkumiskokemukset ja muu puuhastaminen on usein naamioitu "ollaan aikuisia" tai "lapsen vuoksi" pakettiin, mutta oikeasti näin ei ole. Taustalla on syvempiä syitä.


    • Anonyymi

      Ei minulla olisi mitään ongelmaa nukkua samassa sängyssä yhdenkään eskäni kanssa. Mä osaan helposti ihan vaan nukkua, eikä pelkkä toisen ihmisen läheisyys aiheuta mitään tuntemuksiam

      • Anonyymi

        Sopii tietysti kysyä, että miksi siihen olisi tarve ja miiten siihen tilanteeseen päädyttäisiin. Oikeastaan vain viimeisimmän eksäni kanssa, jonka kanssa mulla on yhteinen lapsi, kykenen kuvittelemaan tilanteen, jossa noin voisi käydä.


      • Anonyymi

        Olet tunteeton? Minulla toisen ihmisen läheisyys aiheuttaa ihan aina tunteita, se on luonnollista. Exän läheisyys aiheuttaa valtavasti negatiivisia tunteita ja herättää mieleen aivan liikaa muistoja.

        En nukkuisi exän kanssa muutenkaan, mutta etenkään koska minulla on nyx.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tunteeton? Minulla toisen ihmisen läheisyys aiheuttaa ihan aina tunteita, se on luonnollista. Exän läheisyys aiheuttaa valtavasti negatiivisia tunteita ja herättää mieleen aivan liikaa muistoja.

        En nukkuisi exän kanssa muutenkaan, mutta etenkään koska minulla on nyx.

        Olen kaikkea muuta kuin tunteeton. Mä kuitenkin osaan ihan vaan nukkua, ilman että tarvii pohtia sen kummempia. Olen nukkunut ihan tuntemattomankin miehen kanssa samassa sängyssä, omien peittojen alla, selät vastakkain. No problem, nukkumista se vain on.

        Ei mulla ole sen suurempia negatiivisia tunteita yhtäkään exääni kohtaan ja tiedän sen, että he kyllä tasan tarkkaan antaisivat mun ihan vaan nukkua. Ainakin jos niin sanoisin. Sitä en tiedä mitä ajattelisivat, mutta se ei ole minun asiani.

        En minäkään nukkuisi, jos olisi nyksä. En tosin sen takia, että itse mitään pelkäisin, vaan kohteliaisuudesta. En koe mitään tarvetta pistää toista sellaiseen asemaan, jossa hän voisi epäillä. Se olis turhaa.

        Tosin en mä nytkään mitenkään tarkoituksella hakeutuisi nukkumaan eksän kanssa. Taisin jo tuossa edellä sanoa, että mikä se tilanne olisi, että tuohon päätyisi. Viimeisimmän eksäni kanssa voisin tosiaan hyvällä mielikuvituksella sellaisen tilanteen keksiä, että sänkyjä olisi vain yksi ja nukkujia kaksi. Vaan ne kaksi edellistä eksääni, jotain todella outoa pitäisi tapahtua, että edes tapaisin heidät.


    • Anonyymi

      Hyvä ja turvallinen on nukkua exän vieressä.

      Ollaan suunniteltu, että vanhana muutetaam isoon kimppakämppään, kun molemmat taitaa pysyä sinkkuihmisinä.

    • Anonyymi

      Kyllä ja yhteisiä vuosia on eksän kanssa paljon enemmän kuin 1000 yötä.

    • En näe mitään syytä, miksi nukkuisin ex kanssa samassa sängyssä. 😬 Epämiellyttävä ajatus. Jos sellaista tapahtuisi, se olisi omalla kohdalla vanhan lämmittelyä, ainakin jommin kummin päin. Tai sitten jompi kumpi vielä haihattelesi takaisin ja toinen on mukana jostain muusta syystä (jotain siitä saa). Sama koskee tietysti yhteisen ajan viettämistä alastomana tai seksiä.

      Olen nuorena kokeilut eron jälkeen on-off-jaksoa ja opin siitä, että eroon johtaneet syyt ei häviä vuodessa. Silloin uusintaan ajauduttiin, koska ex yritti yhteyttä niin hanakasti ja jossain kohtaa hellyin, Sama ex on soitellut perääni jo reilu 20v, kokeilee 5-10v välein onneaan, mutta se tue on jo katsottu loppuun,

      Voin myöntää, että olen mennyt yhteen täysin väärien kanssa, ja silti päätynyt pitkähköihiin suhteisiin. Heissä ei ole sen sen vikaa kuin minustakaan, mutta emme kuitenkaan sovi toisillemme ollenkaan tai sitten ex on tullut niin suuria haasteita, ettei parisuhde ole enää onnistunut. Tämän virheen takana on tyhmä sinisilmäinen usko hyvään ja vaikeuksien voitttamisesta, ja siitä ettei ole niitä oikeita vaan suhde kestää kun on tahtoa ja tunteet kehittyy kun antaa aikaa. Tahto, ilman syvää rakkautta ei riitä kuin elämänpituiseen kidutuksen eikä pikkuihastukset muutu myöhemminkään suuriksi rakkauksiksi, vaikka kuinka yrittäisi! Myönnän siis tehneeni itse oleellisia virheitä parinmuodostuksessa.

      Sinusta kuulee sen, että olet hyvin kiinni vielä vanhassa monellakin tavalla, en ihmettelisi, vaikka päätyisitte vielä takaisin yhteen. Jos eron syyt on olleet keveät, se voi toimiakin. Itselle jokainen ero on ollut 1-3v syväanalyysiä, itsepohdiskelua ja yrittämistä yrittämisen perään (oman toiminnan muuttaminen, aloitteet puhumiseen, omien tunteiden sanoittaminen) vereslihalle asti, joten sellaisessa erotyylissä ei paluuta ole. Eikä edes läheisyys tuntuisi enää hyvältä.

      Vaikka en piehtaroi samoissa lakanoissa, välit voi silti olla asialliset. Apua voi kysyä ja saada, mutta turhaa (muu kuin lapsien asiat) kontaktia välttää.

      Meitä on erilaisia, kukin saa tehdä miten parhaalta tuntuu ja mikä omaan elämään sopii!

      • Anonyymi

        Tavallaan turha tuo viimeinen lause koska on itsestään selvää, että kukin saa tehdä miten parhaalta tuntuu, jos myös kaipaamansa ihminen on samaa mieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan turha tuo viimeinen lause koska on itsestään selvää, että kukin saa tehdä miten parhaalta tuntuu, jos myös kaipaamansa ihminen on samaa mieltä.

        Totta kai. Sanoin lopun, koska halusin tuoda ilmi, etten arvostele tai paheksu, vaikka en omakohtaisesti järjestelyä ymmärräkään,


      • Anonyymi

        No en tiedä onko se palava rakkaus nyt tavoiteltava asia. Onhan rakastunut monesti, mitä siitä on jäänyt, lapset...ehkä, ja paljon hyviä kokemuksia.
        Taaplaa päivän kerrallaan, kyllä aika näyttää mikä on tuleva suunta.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No en tiedä onko se palava rakkaus nyt tavoiteltava asia. Onhan rakastunut monesti, mitä siitä on jäänyt, lapset...ehkä, ja paljon hyviä kokemuksia.
        Taaplaa päivän kerrallaan, kyllä aika näyttää mikä on tuleva suunta.

        AV

        Mitä on palava rakkaus? Itse ymmärrän, että sana tarkoittaa hyvin seksuaalista roihuavaa rakkautta, joka joskus ehkä peittää alleen, ettei seksuaalisuuden alla olekaan niin paljon kuin voisi kuvitella??? Kun seksi loppuu tai pysyvästi vähenee, pahimmassa tapauksessa parilla ei ole enää yhteistä.

        Suuri rakkaus (se oikea) on seksuaalista toki, mutta se on vielä enemmän lämpöä, tasapainoa, sielujen yhteyttä, luottamusta, ystävyyttä, välittämistä. Tunne on syvempi, yhteys on syvempi ja halu kumpuaa tunteista, ei toisin päin.

        Kysymykselläni hain sitä rajapintaa, pidätkö itse nakuilua ja samaa sängyssä nukkumista neutraalina, mitä annat ymmärtää kun kerrot reissuista ex kanssa. Ja vastaus oli aika selvä: et pidä ollenkaan neutraalina (jos se olit sinä, rekisteröimätöntä ei voi tunnistaa).

        Itse näen, että parisuhteessa sovitaan yhdessä rajat mitkä on ok, Jos luottamus on molemmin puolin kova, ei kovin tiukkoja rajoja tarvita välttämättä ollenkaan. Pääsääntö mistä en antaisi myöten, on täysin samat säännöt molemmille ja se ettei sovittuja rajoja ylitetä. Se mihin rajoihin kukin päätyy on yksilöllistä. Sairaanloinen mustasukkaisuus ei parisuhteessa toimi, siitä olemme samaa mieltä! Luottamuksen on löydyttävä niin kuin myös oman tahdon kunniottaa puolisoa sillä ettei flirttaile puolison silmien alla, muuten on kohtuullisen heikot edellytykset onnistua.

        Hauskaa reissua!


    • Tulipas vielä mieleen yksi ihan erilainen näkökulma asiaan, jota en äskön ajatellut ollenkaan. Muutkin saa vastata toki omasta puolestaan.

      Olisiko sinusta AP ok, jos olisit suhteessa ja uusi naisesi nukkuisi ex tai hyvän miespuolisen ystävän tai työkaverin miesporukan kanssa samassa sängyssä säännöllisesti ja he viettäisivät aikaa alasti uiden järvessä, ottaen aurinkoa mökillä tai vaikka saunoen yhdessä viikottain? Tiedän, ettei aasia ole ajankohtainen, koska olet vielä aivan liian kiinni vanhassa ollaksesi lähelläkään uusia suhteita vuosiin, mutta kysyn mielenkiinnosta. Ja myös. siksi, että koetko asian niin neutraalina, että olisit valmis sallimaan saman naisellesi hyvillä mielin?

      • Anonyymi

        Ei olisi ok, olen konservatiivinen tietyissä suhteeseen liittyvissä asioissa.
        Ehdottaisin ainakin bikinien käyttöä:)

        Moni mies olisi mustasukkainen, olisi epävarma naisensa luotettavuudesta. Tuo mustasukkaisuus kumpuaisi omasta huonosta itsetunnosta. Ja aina jos tuntisi mustasukkaisuutta, kannattaisi heti erota, se heijastuu suhteeseen yleensä tosi negatiivisella tavalla. Ohje, jos et luota, älä käytä.

        Mielestäni olisi epänormaalia tuollainen touhuilu. Toisaalta, se taas voi olla sitä omaa rajallisuutta.

        AV


      • Anonyymi

        Mä sallisin naispuoliset läheiset ystävät ja normaalin alastomuuden. En pidä alastomuutta seksuaalisena vaan luonnollisena. Toivoisin kuitenkin ettei alettais panemaan, vaan ne ystävät olis oikeasti sitten sanan mukaisesti ystäviä eikä seksikumppaneita.

        Ite saunon joka viikko exän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olisi ok, olen konservatiivinen tietyissä suhteeseen liittyvissä asioissa.
        Ehdottaisin ainakin bikinien käyttöä:)

        Moni mies olisi mustasukkainen, olisi epävarma naisensa luotettavuudesta. Tuo mustasukkaisuus kumpuaisi omasta huonosta itsetunnosta. Ja aina jos tuntisi mustasukkaisuutta, kannattaisi heti erota, se heijastuu suhteeseen yleensä tosi negatiivisella tavalla. Ohje, jos et luota, älä käytä.

        Mielestäni olisi epänormaalia tuollainen touhuilu. Toisaalta, se taas voi olla sitä omaa rajallisuutta.

        AV

        B) Vastaus ei ole Kanada, vastaan, jos luottamus olisi kunnossa niin miksipä ei (hitto, millaisia partyja sinä oikein vietät?).

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        B) Vastaus ei ole Kanada, vastaan, jos luottamus olisi kunnossa niin miksipä ei (hitto, millaisia partyja sinä oikein vietät?).

        AV

        Kysymys oli hypoteettinen ja rajoja etsivä. En vietä nakuiltoja työkavereiden kanssa. 🤣

        Vastaus ei ole tärkein vaan se miten sen perustelee. Jos olen rehellinen, tämän täällä olo ajan perustella olisi vaikea kuvitella, että oikeasti hyväksyisit, että nainen saa vapauden nukkua mieskamujen kanssa… Siksi kysyinkin ja koska nukkuminen yhdessä on sinusta neutraalia (näen vastauksissa ison ristiriidan ja haihattelun vanhaan).

        P.s. Kovin monen aikuisen miehen kanssa en ole samassa sängyssä nukkunut (pl. parisuhde), ilman että mies edes yrittää. Yksi oli silloinen työpari (20v sitten) ja sen hetken ehkä paras ystävä, joka oli kertonut aiemmin illalla olevansa vapaassa suhteessa, ja jatkoi ettei koskaan p*ne älykkäitä naisia, joita arvostaa paljon (punaviinin pullon jälkeen). Loput on yrittänyt, vaikka yritys ei ole tuottanut aina onnistumista.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Kysymys oli hypoteettinen ja rajoja etsivä. En vietä nakuiltoja työkavereiden kanssa. 🤣

        Vastaus ei ole tärkein vaan se miten sen perustelee. Jos olen rehellinen, tämän täällä olo ajan perustella olisi vaikea kuvitella, että oikeasti hyväksyisit, että nainen saa vapauden nukkua mieskamujen kanssa… Siksi kysyinkin ja koska nukkuminen yhdessä on sinusta neutraalia (näen vastauksissa ison ristiriidan ja haihattelun vanhaan).

        P.s. Kovin monen aikuisen miehen kanssa en ole samassa sängyssä nukkunut (pl. parisuhde), ilman että mies edes yrittää. Yksi oli silloinen työpari (20v sitten) ja sen hetken ehkä paras ystävä, joka oli kertonut aiemmin illalla olevansa vapaassa suhteessa, ja jatkoi ettei koskaan p*ne älykkäitä naisia, joita arvostaa paljon (punaviinin pullon jälkeen). Loput on yrittänyt, vaikka yritys ei ole tuottanut aina onnistumista.

        "Kovin monen aikuisen miehen kanssa en ole samassa sängyssä nukkunut (pl. parisuhde), ilman että mies edes yrittää."

        Sotkeudun hieman sivusta, kun jäin tuota miettimään. Mä olen jokusen aikuisen miehen kanssa samassa sängyssä nukkunut, eikä yksikään ole yrittänyt, ellei seksi ole ollut juuri koko homman pointti.

        En tietenkään tiedä mitä miehet ovat ajatelleet, mutta iholle tai edes lähelle ei ole yksikään yrittänyt jollen ole ihan selkeää lupaa antanut. Voihan se olla, että ajatelleet ovat kyllä, mutta minä olen tehnyt selväksi, että turha yrittää. Tuo voi tietysti olla jopa todennäköistä, sillä tiedän osaavani varsin selkeästi osoittaa ihan sanattomasti, ettei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Kysymys oli hypoteettinen ja rajoja etsivä. En vietä nakuiltoja työkavereiden kanssa. 🤣

        Vastaus ei ole tärkein vaan se miten sen perustelee. Jos olen rehellinen, tämän täällä olo ajan perustella olisi vaikea kuvitella, että oikeasti hyväksyisit, että nainen saa vapauden nukkua mieskamujen kanssa… Siksi kysyinkin ja koska nukkuminen yhdessä on sinusta neutraalia (näen vastauksissa ison ristiriidan ja haihattelun vanhaan).

        P.s. Kovin monen aikuisen miehen kanssa en ole samassa sängyssä nukkunut (pl. parisuhde), ilman että mies edes yrittää. Yksi oli silloinen työpari (20v sitten) ja sen hetken ehkä paras ystävä, joka oli kertonut aiemmin illalla olevansa vapaassa suhteessa, ja jatkoi ettei koskaan p*ne älykkäitä naisia, joita arvostaa paljon (punaviinin pullon jälkeen). Loput on yrittänyt, vaikka yritys ei ole tuottanut aina onnistumista.

        Minusta perustelukaan ei ole tärkein, vaan syy miksi kumppani nukkuisi exänsä tai jonkun muun miehen/naisen kuin kumppaninsa kanssa. Kyse ei ole luottamuksesta, vaan kunnioituksesta ja arvostuksesta. Kuten tuolla edellä jossain sanottiin, on kohteliasta olla nukkumatta exän kanssa. Itse lisään siihen vielä velvollisuuden. Parisuhteessa on velvollisuus on huolehtia suhteen laadusta, huomioida kumppani. Se ei toteudu, jos toinen tai molemmat viettävät öitään exänsä kanssa. "Ei ole rakkautta ilman velvollisuutta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta perustelukaan ei ole tärkein, vaan syy miksi kumppani nukkuisi exänsä tai jonkun muun miehen/naisen kuin kumppaninsa kanssa. Kyse ei ole luottamuksesta, vaan kunnioituksesta ja arvostuksesta. Kuten tuolla edellä jossain sanottiin, on kohteliasta olla nukkumatta exän kanssa. Itse lisään siihen vielä velvollisuuden. Parisuhteessa on velvollisuus on huolehtia suhteen laadusta, huomioida kumppani. Se ei toteudu, jos toinen tai molemmat viettävät öitään exänsä kanssa. "Ei ole rakkautta ilman velvollisuutta"

        Mä olen hän, joka puhui tuolla ylempänä kohteliaisuudesta.

        Itse en osaa yhdistää rakkauteen ja parisuhteeseen velvollisuutta. En osaa rakastaa velvollisuudesta, enkä koe parisuhdetta velvollisuudeksi. En haluaisi parisuhdetta sellaisen kanssa, joka tekee siinä asioita velvollisuudesta. Minä teen rakkaudesta, välittämisen vuoksi, koska haluan toisella olevan hyvä olla, koska haluan olla mukava, koska en halua satuttaa toista jne. Noilla on menty kerran 13 vuotta, täysin ilman velvollisuuden tunnetta, omasta halusta ja täysin vapaaehtoisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta perustelukaan ei ole tärkein, vaan syy miksi kumppani nukkuisi exänsä tai jonkun muun miehen/naisen kuin kumppaninsa kanssa. Kyse ei ole luottamuksesta, vaan kunnioituksesta ja arvostuksesta. Kuten tuolla edellä jossain sanottiin, on kohteliasta olla nukkumatta exän kanssa. Itse lisään siihen vielä velvollisuuden. Parisuhteessa on velvollisuus on huolehtia suhteen laadusta, huomioida kumppani. Se ei toteudu, jos toinen tai molemmat viettävät öitään exänsä kanssa. "Ei ole rakkautta ilman velvollisuutta"

        Olen täysin samaa mieltä, että ex kanssa nukkuva,tai työkaveriporukan tai ex kanssa nakusaunova ei kunnioita käytöksellään puolisoaan. Ja olen täysin samaa mieltä, että vaikka olisi luottamus ja luvan saisi, silti rikotaan rajusti kunnioituksen puutetta ja juurikin velvollisuutta pitää suhteestaan hyvää huolta. Niin tietysti, paitsi jos on kyse avoimesti vapaa suhde ja entiset rakkaudet on ok.

        Itse en suhteissa ole halunnut edes tanssia muiden kanssa hitaita tai vältän halaamista, koska oikeaan tuoksuinen mies voi saada halut päälle aika vähällä ja vaikka osaisin sanoa siitä huolimatta ei-kiitos, en halua edes ottaa riskiä, että mennään lähelle rajaa. Tietysti on tilanteita, missä on töykeää olla lähtemättä tanssiin, ja niissä pitää tasapainoilla. Haluan olla itse suhteessa kunnioittava ja lojaali. Kun noita ei enää ole jäljellä, usein ollaan jo lapun alussa. Jos puoliso ehdottaisi ex kanssa nukkumista, antaisin luvan (ei koira kiinni pitämällä pysy) ja vaan kylmästi testaisin miten käy ja miten mies reagoi asiaan. En luultavasti silti tykkäisi, mutta miehen pitäisi itse miettiä mitä haluaa. Helposti myös tulkitsisin ettei suhde ole kovin elinkelpoinen eikä panostamisen arvoinen, ja panostaisin enemmän omaan elämään.

        Koska AV on sinkku, ei tämä tilanne koske häntä. Lähinnä tämä keskustelun haara lähti siitä, että AV sanoo että sängyn jakaminen tai nakuilu ex kanssa on neutraalia ja vain hyviä välejä ja kysyin saman kysymyksen vähän toisinpäin nähdäkseni onko se silloin hänestä neutraalia. Ei ollut. Sinkut saa vapaasti kaivata takaisin ex-suhteeseen tai jopa palata yhteen. Joskus paluu tarvitaan, että havaitsee mitä on menettänyt. Siinä ei ole mitään pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kovin monen aikuisen miehen kanssa en ole samassa sängyssä nukkunut (pl. parisuhde), ilman että mies edes yrittää."

        Sotkeudun hieman sivusta, kun jäin tuota miettimään. Mä olen jokusen aikuisen miehen kanssa samassa sängyssä nukkunut, eikä yksikään ole yrittänyt, ellei seksi ole ollut juuri koko homman pointti.

        En tietenkään tiedä mitä miehet ovat ajatelleet, mutta iholle tai edes lähelle ei ole yksikään yrittänyt jollen ole ihan selkeää lupaa antanut. Voihan se olla, että ajatelleet ovat kyllä, mutta minä olen tehnyt selväksi, että turha yrittää. Tuo voi tietysti olla jopa todennäköistä, sillä tiedän osaavani varsin selkeästi osoittaa ihan sanattomasti, ettei kiinnosta.

        En muuten tarkoittanut mitenkään väheksyä tai epäillä niitä. Kunhan vaan jäin pohtimaan, että mistä hyvin erilainen kokemusmaailma voisi johtua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En muuten tarkoittanut mitenkään väheksyä tai epäillä niitä. Kunhan vaan jäin pohtimaan, että mistä hyvin erilainen kokemusmaailma voisi johtua.

        En ole mies, joten en voi sanoa. Käytänössä se on kuitenkin ollut minä, joka päätän tapahtuuko mitään vai ei. Nykyisin en lähde nukkumaan saman sänkyyn, ellei mies kiinnosta myös intohimo mielessä. Nuorena olin sinisilmäinen ja kun mies ehdotti jatkoja, lähdin monesti mukaan tustumaan ja sanoin suoraan etten ole lähdössä p*nemaan ja jos se on ok, voidaan lähteä. Jos mies ei kiinnostanut tarpeeksi, mitään ei tapahtunut. Yhden äijän ketaleen tönäisin sängystä lattialle, kun jatkoi ja jatkoi yritystä, vaikka sanoin selkeästi ettei tipu, Nyt jo tajuan, että tutustua voi muutenkin kuin 03 aamulla(nauraa itselleen). 😂


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        En ole mies, joten en voi sanoa. Käytänössä se on kuitenkin ollut minä, joka päätän tapahtuuko mitään vai ei. Nykyisin en lähde nukkumaan saman sänkyyn, ellei mies kiinnosta myös intohimo mielessä. Nuorena olin sinisilmäinen ja kun mies ehdotti jatkoja, lähdin monesti mukaan tustumaan ja sanoin suoraan etten ole lähdössä p*nemaan ja jos se on ok, voidaan lähteä. Jos mies ei kiinnostanut tarpeeksi, mitään ei tapahtunut. Yhden äijän ketaleen tönäisin sängystä lattialle, kun jatkoi ja jatkoi yritystä, vaikka sanoin selkeästi ettei tipu, Nyt jo tajuan, että tutustua voi muutenkin kuin 03 aamulla(nauraa itselleen). 😂

        Mä luulen sen tietäväni, kun asiaa pohdin. En vaan viitsinyt alkaa sen pidempiä yksikseni kirjoittelemaan.

        Yksi iso syy lienee se, että en juuri juo alkoholia. Kännihuuruiset tai hiprakkaiset jatkot ovat siis jääneet väliin ja nuo tilanteet ovat olleet täysin tai lähes selvinpäin, eikä myöskään niin, että olisin mennyt jonkun tuntemattoman tai puolitutun asunnolle.

        Sellaista on kyllä sattunut, että joku on tuonut mukanaan minun asunnolleni jonkun tuntemattomamman tai jonkun ystävän asunnolla on ollut joku tuntematon. Aina eivät ole asunnoissa sängyt riittäneet, enkä minä ketään lattialle aja 😛. Sellainen 80 senttinenkin sänky on riittänyt. Sanon yksiselitteisesti hyvää yötä, vedän peiton ympärilleni ja korvilleni ja käännän selkäni. Kai se on ollut riittävän selkeä vihje. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä luulen sen tietäväni, kun asiaa pohdin. En vaan viitsinyt alkaa sen pidempiä yksikseni kirjoittelemaan.

        Yksi iso syy lienee se, että en juuri juo alkoholia. Kännihuuruiset tai hiprakkaiset jatkot ovat siis jääneet väliin ja nuo tilanteet ovat olleet täysin tai lähes selvinpäin, eikä myöskään niin, että olisin mennyt jonkun tuntemattoman tai puolitutun asunnolle.

        Sellaista on kyllä sattunut, että joku on tuonut mukanaan minun asunnolleni jonkun tuntemattomamman tai jonkun ystävän asunnolla on ollut joku tuntematon. Aina eivät ole asunnoissa sängyt riittäneet, enkä minä ketään lattialle aja 😛. Sellainen 80 senttinenkin sänky on riittänyt. Sanon yksiselitteisesti hyvää yötä, vedän peiton ympärilleni ja korvilleni ja käännän selkäni. Kai se on ollut riittävän selkeä vihje. 😀

        En itse olen olit missään kovissaviinahuuruissa. Eikä mieskään, joskus selvinpäinkin. Ehkä se, että olemme kahden vaikuttaa enemmän.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        En itse olen olit missään kovissaviinahuuruissa. Eikä mieskään, joskus selvinpäinkin. Ehkä se, että olemme kahden vaikuttaa enemmän.

        Olen mäkin kaksin ollut, mutta en puolituttujen tai tuntemattomien kanssa. Mä en jotenkin osaa edes kuvitella sellaista tilannetta, että joku tuttu mies yrittäisi. Totaalisen vieras tilanne, kun ei kukaan ole koskaan yrittänyt edes pussata kysymättä ensin lupaa. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen mäkin kaksin ollut, mutta en puolituttujen tai tuntemattomien kanssa. Mä en jotenkin osaa edes kuvitella sellaista tilannetta, että joku tuttu mies yrittäisi. Totaalisen vieras tilanne, kun ei kukaan ole koskaan yrittänyt edes pussata kysymättä ensin lupaa. 🙂

        Ehkä mä olen pelottava kaikessa 165 sentin pituudessani ja kaikissa 60:ssä kilossani. 😛


    • Anonyymi

      Ei siitä mitään tulisi. Heti alkais keulia kuitenkin. Sitten valvoisin ja kuvittelisin - tai saisin huutia.

      Nukkumaan pystyn naisen kanssa vain nyksän kanssa.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Olen aina saanut sen kuvan voimakkaasti, että ap:llä on riippuvuussuhde, läheisriippuvaisuus tähän exään jotenkin?

      Joo. Mutta mulla ei menneisiin. Vaikka olisivat maapallolla viimeiset lajiaan, en mene lähellekään enää koskaan.

      • Anonyymi

        Itse taas näen asian niin ettei ehkä olla koskaan henkisesti erottukaan.
        Muutettu eri asuntoihin, antaneet vapauden asua ja olla omassa asunnossaan miten haluaa.

        Se on myös outoa miten vastaajat ajattelevat vain miehen olevan se joka haluaisi olla yhdessä, tämäkin loma tuli exän ajatuksesta. Sehän vasta olisikin hassua jos molemmat "roikkuisivat toisissaan" kuin Tarzan liaanissa lannevaatteissaan, mitähän se tarkoittaisi?

        Tarkoittaisi ainakin sitä ettei kumpainenkaan saa ihottumaa toisistaan, elää tasapainossa, kuten aikaisemminkin.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas näen asian niin ettei ehkä olla koskaan henkisesti erottukaan.
        Muutettu eri asuntoihin, antaneet vapauden asua ja olla omassa asunnossaan miten haluaa.

        Se on myös outoa miten vastaajat ajattelevat vain miehen olevan se joka haluaisi olla yhdessä, tämäkin loma tuli exän ajatuksesta. Sehän vasta olisikin hassua jos molemmat "roikkuisivat toisissaan" kuin Tarzan liaanissa lannevaatteissaan, mitähän se tarkoittaisi?

        Tarkoittaisi ainakin sitä ettei kumpainenkaan saa ihottumaa toisistaan, elää tasapainossa, kuten aikaisemminkin.

        AV

        Niin eli et ole sinkku, olet yhä yhdessä lapsen äidin kanssa. Se että asuu omassa kämpässä ei tee sinkuksi, yksinasujaksi vaan. :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin eli et ole sinkku, olet yhä yhdessä lapsen äidin kanssa. Se että asuu omassa kämpässä ei tee sinkuksi, yksinasujaksi vaan. :)

        Ja toinen tai toiset karjut panee lapsen äitiä niin jos erotaan niin erotaan ja joko ollaan sinkkuna tai etsitään uusi kumppani ja uusi tuleva kumppani on se numero yksi entinen ei ole mitään ja onko entisellä mitään asiaa ottaa yhteyttä ja jos ei ole niin sanotaan älä ota yhteyttä enään ja nyrkillä naamaan jos jatkaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja toinen tai toiset karjut panee lapsen äitiä niin jos erotaan niin erotaan ja joko ollaan sinkkuna tai etsitään uusi kumppani ja uusi tuleva kumppani on se numero yksi entinen ei ole mitään ja onko entisellä mitään asiaa ottaa yhteyttä ja jos ei ole niin sanotaan älä ota yhteyttä enään ja nyrkillä naamaan jos jatkaa

        Aha. Ääripäästä toiseen?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Aha. Ääripäästä toiseen?

        Mitä ääripäätä jos erotaan niin sitten erotaan ja etsitään sitä oikeaa eli entinen ei ollut se oikea ja uusi elämä alkaa uuden kumppanin kanssa niin mitä asiaa entisellä on kun erottu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ääripäätä jos erotaan niin sitten erotaan ja etsitään sitä oikeaa eli entinen ei ollut se oikea ja uusi elämä alkaa uuden kumppanin kanssa niin mitä asiaa entisellä on kun erottu

        Ei mutta tuo tarpeeton nyrkkien heiluttelusi.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei mutta tuo tarpeeton nyrkkien heiluttelusi.

        Jos toinen rupeaa vainoomaan ja kyttäämään niin muu ei auta jos puhetta ei uskota


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos toinen rupeaa vainoomaan ja kyttäämään niin muu ei auta jos puhetta ei uskota

        Ei taida nyt liittyä AV:n tilanteeseen tuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos toinen rupeaa vainoomaan ja kyttäämään niin muu ei auta jos puhetta ei uskota

        Ja ahdistelemaan ja miettii ja suunnittelee tekevänsä uudelle kumppanille pahaa niin entinen etsikööt uuden kumppanin hänkin eli sitä oikeaa


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei taida nyt liittyä AV:n tilanteeseen tuo.

        Av taitaa vainota vai miksi hän entistä ahdistelee


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ahdistelemaan ja miettii ja suunnittelee tekevänsä uudelle kumppanille pahaa niin entinen etsikööt uuden kumppanin hänkin eli sitä oikeaa

        Taas ne teot versus sanat. Teot puhuu parisuhteesta AV:lla, vaikka sanat maistelee toisinaan sinkkuuttakin ja haaveilee toisista naisista.

        Hän on suhteessa yhä henkisesti ja fyysisesti. Asuu vaan omassa kodissaan.

        Tuskin siinä muita miehiä pyörii emännän helmoissa, kuin AV itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Av taitaa vainota vai miksi hän entistä ahdistelee

        En usko, että ovat polyromanttisessa suhteessa eli pannaan yhdessä ja erikseen sitten muitakin.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En usko, että ovat polyromanttisessa suhteessa eli pannaan yhdessä ja erikseen sitten muitakin.

        Toki FWB suhdekin voi olla polyromanttinen ja usein varmasti onkin ainakin toisella. Toinen nusuttelee pitkin poikin toisen tyytyessä yhteen kaveriin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En usko, että ovat polyromanttisessa suhteessa eli pannaan yhdessä ja erikseen sitten muitakin.

        Ei voi tietää jotain outoa on


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Toki FWB suhdekin voi olla polyromanttinen ja usein varmasti onkin ainakin toisella. Toinen nusuttelee pitkin poikin toisen tyytyessä yhteen kaveriin.

        En tiedä mitä fwb tarkoittaa ja jos muutetaan erilleen niin kyllä se eroa tarkoittaa ja kumpikin etsii uutta eli rakkaus on kuollu pois kun erilleen muutetaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tietää jotain outoa on

        Ei tuossa mitään outoa ole, myönsi jo ettei ole henkisesti eronneetkaan toisistaan kuten olen arvellutkin. Ei he muuten yhdessä vehtaisi ja hän kyllä uudenkin naisen jo olisi löytänyt. Vaan kun on henkisesti kiinni ja tykkää yhä fyysisestikin, niin ei siinä ole sijaa muille naisille silloin. Jää jalkoihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mitä fwb tarkoittaa ja jos muutetaan erilleen niin kyllä se eroa tarkoittaa ja kumpikin etsii uutta eli rakkaus on kuollu pois kun erilleen muutetaan

        Ei välttämättä, yhteiselo vaan ottaa koville. Ehkä on erottukin mutta päädytty takas yhteen pikkuhiljaa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei tuossa mitään outoa ole, myönsi jo ettei ole henkisesti eronneetkaan toisistaan kuten olen arvellutkin. Ei he muuten yhdessä vehtaisi ja hän kyllä uudenkin naisen jo olisi löytänyt. Vaan kun on henkisesti kiinni ja tykkää yhä fyysisestikin, niin ei siinä ole sijaa muille naisille silloin. Jää jalkoihin.

        Eli asuvat yhdessä edelleenkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli asuvat yhdessä edelleenkin

        Ei tartte asua yhdessä ollakseen yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toinen tai toiset karjut panee lapsen äitiä niin jos erotaan niin erotaan ja joko ollaan sinkkuna tai etsitään uusi kumppani ja uusi tuleva kumppani on se numero yksi entinen ei ole mitään ja onko entisellä mitään asiaa ottaa yhteyttä ja jos ei ole niin sanotaan älä ota yhteyttä enään ja nyrkillä naamaan jos jatkaa

        Tuohan se onkin tervettä ajattelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse taas näen asian niin ettei ehkä olla koskaan henkisesti erottukaan.
        Muutettu eri asuntoihin, antaneet vapauden asua ja olla omassa asunnossaan miten haluaa.

        Se on myös outoa miten vastaajat ajattelevat vain miehen olevan se joka haluaisi olla yhdessä, tämäkin loma tuli exän ajatuksesta. Sehän vasta olisikin hassua jos molemmat "roikkuisivat toisissaan" kuin Tarzan liaanissa lannevaatteissaan, mitähän se tarkoittaisi?

        Tarkoittaisi ainakin sitä ettei kumpainenkaan saa ihottumaa toisistaan, elää tasapainossa, kuten aikaisemminkin.

        AV

        Näen asian samalla tavalla kuin edellä kirjoittanut. Tuo on riippuvuutta, tietysti se voi olla molemminpuolista.

        Olette siis matkalle lähdössä. Saanko kysyä millaiselle matkalle, kuka maksaa? Miksi ylipäänsä "erositte"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan se onkin tervettä ajattelua.

        Mut noin se asia kuitenkin on


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei tartte asua yhdessä ollakseen yhdessä.

        Jos ei pettämisestä johdu niin erottu ja muutettu erilleen kun suhteessa mennyt huonosti ja rakkautta ei ole ollut vuosiin niin ei sen jälkeen koskaan ole samanlaista eli siitä suhteesta on kuollut jokin pois ja kumpikin haluaa etsiä sitä oikeaa ja löytää aidon rakkauden ja jos sitä ei löydy niin haluaa olla sinkkuna eli ei se entisen kanssa hilluminen rakkautta takaisin tuo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut noin se asia kuitenkin on

        Ei todellakaan ole, jos on yhteisiä lapsia. Silloin ei välejä ole mahdollista kokonaan katkoa. Ja väkivalta ei ole koskaan ok. Mene terapiaan tuon väkivaltasuutesi kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei pettämisestä johdu niin erottu ja muutettu erilleen kun suhteessa mennyt huonosti ja rakkautta ei ole ollut vuosiin niin ei sen jälkeen koskaan ole samanlaista eli siitä suhteesta on kuollut jokin pois ja kumpikin haluaa etsiä sitä oikeaa ja löytää aidon rakkauden ja jos sitä ei löydy niin haluaa olla sinkkuna eli ei se entisen kanssa hilluminen rakkautta takaisin tuo

        No kaikilla on syynsä olla kenen kanssa on. Meillä kaikilla on tiettävästi vain yksi elämä, koitetaan valita rakastetut sillä lailla viisaasti, ettei tarttis vanhana katua kun oli vaan pelkkää kurjuutta sen kanssa elämä.

        Valitaan se ketä rakastetaan.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei tuossa mitään outoa ole, myönsi jo ettei ole henkisesti eronneetkaan toisistaan kuten olen arvellutkin. Ei he muuten yhdessä vehtaisi ja hän kyllä uudenkin naisen jo olisi löytänyt. Vaan kun on henkisesti kiinni ja tykkää yhä fyysisestikin, niin ei siinä ole sijaa muille naisille silloin. Jää jalkoihin.

        Vai onko löytänyt uutta naista ja siltikin se jokin uupuu entisen kanssa voi voi sentään


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai onko löytänyt uutta naista ja siltikin se jokin uupuu entisen kanssa voi voi sentään

        Oma asiansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole, jos on yhteisiä lapsia. Silloin ei välejä ole mahdollista kokonaan katkoa. Ja väkivalta ei ole koskaan ok. Mene terapiaan tuon väkivaltasuutesi kanssa.

        Kyllä se on kakarat voi hakea parkkipaikalta ja palauttaa parkkipaikalle ja entiselle ei tarvi sanoa kuin moro ja moi kun palauttaa ja jos lapset isompia niin entinen ei tarvi parkkipaikalle tulla mukaan ja jos entisellä asiaa niin sanokoot asiansa uuden kumppanin kuullen


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Oma asiansa.

        Ei voi hänestä sanoa muuta kuin oe voe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on kakarat voi hakea parkkipaikalta ja palauttaa parkkipaikalle ja entiselle ei tarvi sanoa kuin moro ja moi kun palauttaa ja jos lapset isompia niin entinen ei tarvi parkkipaikalle tulla mukaan ja jos entisellä asiaa niin sanokoot asiansa uuden kumppanin kuullen

        Ei se noin käy. Lapsissa on paljon muutakin kun vai hakee ja vie. Pitää sopia ja tehdä yhteisiä päätöksiä heihin liittyen ja aikuisen pitää kyetä siihen eron jälkeenkin. Lapsi voi vaikka sairastua ja joutua sairaalaan. Siellä ei mitään nyrkkien kanssa heiluvaa eksää katsella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se noin käy. Lapsissa on paljon muutakin kun vai hakee ja vie. Pitää sopia ja tehdä yhteisiä päätöksiä heihin liittyen ja aikuisen pitää kyetä siihen eron jälkeenkin. Lapsi voi vaikka sairastua ja joutua sairaalaan. Siellä ei mitään nyrkkien kanssa heiluvaa eksää katsella.

        Jos liian vaikeeta niin pysykööt äitinsä kanssa ja itse lähtee uuden kumppaninsa luokse


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se noin käy. Lapsissa on paljon muutakin kun vai hakee ja vie. Pitää sopia ja tehdä yhteisiä päätöksiä heihin liittyen ja aikuisen pitää kyetä siihen eron jälkeenkin. Lapsi voi vaikka sairastua ja joutua sairaalaan. Siellä ei mitään nyrkkien kanssa heiluvaa eksää katsella.

        Mitä yhteisiä päätöksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos liian vaikeeta niin pysykööt äitinsä kanssa ja itse lähtee uuden kumppaninsa luokse

        Eli et välittäisi omista lapsistasi. Kirjoitustesi perusteella ei yllätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä yhteisiä päätöksiä

        Se riippuu lapsesta ja tilanteesta. Ihan jokaiseen päätökseen kouluun ja päiväkotiin ilmoittautumista myöten tarvitaan molempien huoltajien suostumus ja VaSu ja muu pitää molempien lukea, hyväksyä ja allekirjoittaa. Joskus niissä on asioita, joista pitää keskustella niin yhdessä kuin ehkä lapsenkin kanssa.

        Koulussa tulee eteen paljon asioita, joohin tarvitaan huoltajan lupa. Voi olla harrastuksia ja muita menoja, joista pitää sopia, viemistä ja hakemista. Lapsi voi tosiaan vaikka sairastua ja sitten joudutaan antamaan suostumusta erilaisiin asioihin.

        Lapsen kanssa eläminen ei ole pelkkää "haen lapsen, vien takaisin ja unohdan siinä välissä". Joskus niitä mietittäviä ja sovittavia asioita on vähän ja toisilla niitä tulee eteen paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et välittäisi omista lapsistasi. Kirjoitustesi perusteella ei yllätä.

        Niin jos vaippa ikäisiä tai 2-12v niin ehkä heidän parempi olla äitinsä kanssa ja jos yli 12v niin voi tulla käymään ja heidän kanssa tehdä jotain esim ottaa mukaan mökille tms kai heidän olis parempi asua äitinsä kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos vaippa ikäisiä tai 2-12v niin ehkä heidän parempi olla äitinsä kanssa ja jos yli 12v niin voi tulla käymään ja heidän kanssa tehdä jotain esim ottaa mukaan mökille tms kai heidän olis parempi asua äitinsä kanssa

        Eli et välittäisi lapsistasi. Kuten sanottu, niin ei yllätä.

        12 vuotiaalle on enään ihan turha sanoa, että nyt isi voisi sut huoliakin. Tuon ikäinen on jo luultavasti todennut, että haista ukko p.ska.

        No onneksi sä et tule ikinä lapsia saamaan, eli nou hätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se riippuu lapsesta ja tilanteesta. Ihan jokaiseen päätökseen kouluun ja päiväkotiin ilmoittautumista myöten tarvitaan molempien huoltajien suostumus ja VaSu ja muu pitää molempien lukea, hyväksyä ja allekirjoittaa. Joskus niissä on asioita, joista pitää keskustella niin yhdessä kuin ehkä lapsenkin kanssa.

        Koulussa tulee eteen paljon asioita, joohin tarvitaan huoltajan lupa. Voi olla harrastuksia ja muita menoja, joista pitää sopia, viemistä ja hakemista. Lapsi voi tosiaan vaikka sairastua ja sitten joudutaan antamaan suostumusta erilaisiin asioihin.

        Lapsen kanssa eläminen ei ole pelkkää "haen lapsen, vien takaisin ja unohdan siinä välissä". Joskus niitä mietittäviä ja sovittavia asioita on vähän ja toisilla niitä tulee eteen paljon.

        No koulu ja päiväkoti niin nimi lappuun niin se on siinä ja minua ei kauheasti kiinnosta vasut eli äityli saa sen hoitaa ja koulu harrastukset niin äiti antaa luvat ja jos sairastuu niin ei kai siihen lupia tarvita kun lääkäriin tai sairaalaan menee ja sitten ei semmosia harrasteta joihin ei pääse menemään ja sit sanoo lapselle tottele äitiäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jos vaippa ikäisiä tai 2-12v niin ehkä heidän parempi olla äitinsä kanssa ja jos yli 12v niin voi tulla käymään ja heidän kanssa tehdä jotain esim ottaa mukaan mökille tms kai heidän olis parempi asua äitinsä kanssa

        Pelkkä äidin kanssa asuminenhan ei muuten poista sitä, että molempien huoltajien suostumus tarvitaan oikeastaan kaikkeen. Jos tuon haluaa muuttaa, niin sitten huoltajuus pitää antaa yksin äidille. Mikä taas tarkoittaa, että sitten ei ole valtaa ottas kantaa mihinkään.

        Mies, joka hylkää lapsensa, on surkimus. Yhteiskunnan pohjasakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et välittäisi lapsistasi. Kuten sanottu, niin ei yllätä.

        12 vuotiaalle on enään ihan turha sanoa, että nyt isi voisi sut huoliakin. Tuon ikäinen on jo luultavasti todennut, että haista ukko p.ska.

        No onneksi sä et tule ikinä lapsia saamaan, eli nou hätä.

        Niin kai lapsikin tajuaa ettei isukki pärjäis pienten lasten kanssa no isompana niin osais ainakin antaa jotain syömistä ym eli tajuaisivat ettei isukin kanssa pienet lapset vois hyvin vaan äitinsä kanssa voisivat hyvin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kai lapsikin tajuaa ettei isukki pärjäis pienten lasten kanssa no isompana niin osais ainakin antaa jotain syömistä ym eli tajuaisivat ettei isukin kanssa pienet lapset vois hyvin vaan äitinsä kanssa voisivat hyvin

        Ei, lapsi ei tajua typeryyksiä. Moni mies on pärjännyt vastasyntyneenkin kanssa, ihan kaksin.


      • Anonyymi

        Jokainen pärjää, jos haluaa ja välittää ja rakastaa. Jos ei niin sitten saa ihan vapaasti olla luuseri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen pärjää, jos haluaa ja välittää ja rakastaa. Jos ei niin sitten saa ihan vapaasti olla luuseri.

        Itse en pärjäis eli jos lasten äitiä ei olis niin pakko olis mennä sosiaalitoimeen ja varmaankin lapsi huostaanotettais eli en pärjäisi pienten lasten kanssa eli 10-12v niin sitten vois pärjätä tai pärjäiskö sittenkään eli 15v niin sitten eli kyl lapset äitiään tarvitsee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en pärjäis eli jos lasten äitiä ei olis niin pakko olis mennä sosiaalitoimeen ja varmaankin lapsi huostaanotettais eli en pärjäisi pienten lasten kanssa eli 10-12v niin sitten vois pärjätä tai pärjäiskö sittenkään eli 15v niin sitten eli kyl lapset äitiään tarvitsee

        Eli et välittäisi lapsestasi. Kuten sanoin jo pari kertaa, ei yllätä. Pidä asia mielessäsi, äläkä tee lapsia. Se äiti voi vaikka kuolla.


      • Anonyymi

        Eli älä tee lapsia, kun et kykene heistä vastuuta kantamaan.


      • Anonyymi

        Lapset eivät tarvitse juuri äitiään, yhtään sen kummemmin kuin isäänsäkään. Lapsi tarvitsee turvallisen, huolehtivan ja aidosti rakastavan aikuisen, sukupuolesta ja verisiteestä riippumatta.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Taas ne teot versus sanat. Teot puhuu parisuhteesta AV:lla, vaikka sanat maistelee toisinaan sinkkuuttakin ja haaveilee toisista naisista.

        Hän on suhteessa yhä henkisesti ja fyysisesti. Asuu vaan omassa kodissaan.

        Tuskin siinä muita miehiä pyörii emännän helmoissa, kuin AV itse.

        Jos pyörisi emännän helmoissa muita miehiä, niin se voisi heilauttaa AVn kupin nurin. Miehet eivät ole mistään niin tarkkoja kuin yhteisten lapsien äidistä, hänen siveellisyydestään, muista miehistä. Jopa silloin, kun miehellä on uusi nainen.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei välttämättä, yhteiselo vaan ottaa koville. Ehkä on erottukin mutta päädytty takas yhteen pikkuhiljaa.

        Jos yhteiselo ottaa koville, silloin muuttaa erilleen, ei siihen eroa tarvita.

        "takas yhteen pikkuhiljaa."

        Ja sitten taas erilleen pikkuhiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se noin käy. Lapsissa on paljon muutakin kun vai hakee ja vie. Pitää sopia ja tehdä yhteisiä päätöksiä heihin liittyen ja aikuisen pitää kyetä siihen eron jälkeenkin. Lapsi voi vaikka sairastua ja joutua sairaalaan. Siellä ei mitään nyrkkien kanssa heiluvaa eksää katsella.

        Ei pidä tehdä mitään muuta kuin hakea ja viedä sopimuksen mukaan. Jos lapset isompia, ei sitäkään.

        Nyrkit eivät saa heilua missään tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No koulu ja päiväkoti niin nimi lappuun niin se on siinä ja minua ei kauheasti kiinnosta vasut eli äityli saa sen hoitaa ja koulu harrastukset niin äiti antaa luvat ja jos sairastuu niin ei kai siihen lupia tarvita kun lääkäriin tai sairaalaan menee ja sitten ei semmosia harrasteta joihin ei pääse menemään ja sit sanoo lapselle tottele äitiäsi

        Vaikka lapsen vanhemmat asuu yhdessä, niin lappuihin tarvitaan vain toisen nimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka lapsen vanhemmat asuu yhdessä, niin lappuihin tarvitaan vain toisen nimi.

        Ainakin kaikkien omieni kohdalla on tarvittu joka lappuun molempien nimi. Sille tietenkään en mahda mitään, jos jossain toimitaan asetusten vastaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä tehdä mitään muuta kuin hakea ja viedä sopimuksen mukaan. Jos lapset isompia, ei sitäkään.

        Nyrkit eivät saa heilua missään tilanteessa.

        Täydellisessä maailmassa ja elämässä, jossa,ei ikinä tapahdu mitään yllättävää, voi toimia noinkin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En usko, että ovat polyromanttisessa suhteessa eli pannaan yhdessä ja erikseen sitten muitakin.

        Jazulin syväanalyysia pukkaa perjantain kunniaksi. Milloin ajattelit jäädä analiitikon tehtävistä lomille?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No kaikilla on syynsä olla kenen kanssa on. Meillä kaikilla on tiettävästi vain yksi elämä, koitetaan valita rakastetut sillä lailla viisaasti, ettei tarttis vanhana katua kun oli vaan pelkkää kurjuutta sen kanssa elämä.

        Valitaan se ketä rakastetaan.

        Se on just näin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos yhteiselo ottaa koville, silloin muuttaa erilleen, ei siihen eroa tarvita.

        "takas yhteen pikkuhiljaa."

        Ja sitten taas erilleen pikkuhiljaa.

        Niin noi näkyy jotkut tekevän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on just näin.

        Tietysti on. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos pyörisi emännän helmoissa muita miehiä, niin se voisi heilauttaa AVn kupin nurin. Miehet eivät ole mistään niin tarkkoja kuin yhteisten lapsien äidistä, hänen siveellisyydestään, muista miehistä. Jopa silloin, kun miehellä on uusi nainen.

        Voip ollakin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei tuossa mitään outoa ole, myönsi jo ettei ole henkisesti eronneetkaan toisistaan kuten olen arvellutkin. Ei he muuten yhdessä vehtaisi ja hän kyllä uudenkin naisen jo olisi löytänyt. Vaan kun on henkisesti kiinni ja tykkää yhä fyysisestikin, niin ei siinä ole sijaa muille naisille silloin. Jää jalkoihin.

        Juurikin näin, tuskin tapaisin yhtä luontevaa vaihtoehtoa vaikka seksittömyyden pauloissa joskus tekisi mieli kokeilla.
        Joskus ihmiset antavat tilaa toisilleen katsoen mitä se kumppani tekisi eron jälkeen mutta eivät ota uutta, eivät edes seksuaalisesti ole halukkaita etsimään uutta.
        Aikaa menee mutta sama ajatus ja tilanne jatkuu, tuolloin tulisi molempien miettiä miksi eivät koe tarvetta uuden kumppanin etsimiseen?
        Juu, itse olen ollut aikaisemmin seksuaalisesti hyvin aktiivinen mutta kun eron jälkeen touhuiluun tavallaan on tullut jopa "moraalinen lupa" olen halunnut katsoa tämän kortin loppuun saakka.

        Uskomatontahan tämä on mutta kyllä, olen ollut uskollinen vaikka olen eronnut.
        Luulen että nainen on tehnyt samoin.

        Joskus elämä on ihmeellistä, kunnioitat toista niin paljon etteivät ne seksuaaliset omat halut voi rikkoa yhteenkuuluvuuden tunnetta, vaikka olisi eronnut. Prosessi on aika pahasti vielä kesken, jostain syystä näin sen koen molemmin puolin.

        Jos eron jälkeen molemmat ovat toisiaan tukevia, yhteistä hyvää ajattelevia, ei tarvita edes sanoja kun toiseen voi yhä luottaa. Meillä on vielä yksi hyvä syy moiseen käyttäytymiseen, meillä molemmilla.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin kaikkien omieni kohdalla on tarvittu joka lappuun molempien nimi. Sille tietenkään en mahda mitään, jos jossain toimitaan asetusten vastaisesti.

        Ihmiset ennenkaikkea, järkeä saa ja pitää käyttää, asetukset sikseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin, tuskin tapaisin yhtä luontevaa vaihtoehtoa vaikka seksittömyyden pauloissa joskus tekisi mieli kokeilla.
        Joskus ihmiset antavat tilaa toisilleen katsoen mitä se kumppani tekisi eron jälkeen mutta eivät ota uutta, eivät edes seksuaalisesti ole halukkaita etsimään uutta.
        Aikaa menee mutta sama ajatus ja tilanne jatkuu, tuolloin tulisi molempien miettiä miksi eivät koe tarvetta uuden kumppanin etsimiseen?
        Juu, itse olen ollut aikaisemmin seksuaalisesti hyvin aktiivinen mutta kun eron jälkeen touhuiluun tavallaan on tullut jopa "moraalinen lupa" olen halunnut katsoa tämän kortin loppuun saakka.

        Uskomatontahan tämä on mutta kyllä, olen ollut uskollinen vaikka olen eronnut.
        Luulen että nainen on tehnyt samoin.

        Joskus elämä on ihmeellistä, kunnioitat toista niin paljon etteivät ne seksuaaliset omat halut voi rikkoa yhteenkuuluvuuden tunnetta, vaikka olisi eronnut. Prosessi on aika pahasti vielä kesken, jostain syystä näin sen koen molemmin puolin.

        Jos eron jälkeen molemmat ovat toisiaan tukevia, yhteistä hyvää ajattelevia, ei tarvita edes sanoja kun toiseen voi yhä luottaa. Meillä on vielä yksi hyvä syy moiseen käyttäytymiseen, meillä molemmilla.

        AV

        Jep. Tunnutte olevan tärkeät toisillenne, eikä siinä ole mitään väärää tai pahaa. :)


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Jep. Tunnutte olevan tärkeät toisillenne, eikä siinä ole mitään väärää tai pahaa. :)

        Ei olekaan, minusta tässä tilanteessa on jotain kaunista.
        Molemmat olemme menneisyydessä kokeneet monta ihmistä, ehkä emme halua kokea enää...jostain syystä.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan, minusta tässä tilanteessa on jotain kaunista.
        Molemmat olemme menneisyydessä kokeneet monta ihmistä, ehkä emme halua kokea enää...jostain syystä.

        AV

        Ymmärrän. 💙


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkä äidin kanssa asuminenhan ei muuten poista sitä, että molempien huoltajien suostumus tarvitaan oikeastaan kaikkeen. Jos tuon haluaa muuttaa, niin sitten huoltajuus pitää antaa yksin äidille. Mikä taas tarkoittaa, että sitten ei ole valtaa ottas kantaa mihinkään.

        Mies, joka hylkää lapsensa, on surkimus. Yhteiskunnan pohjasakkaa.

        "Mies, joka hylkää lapsensa, on surkimus."

        On hyvä, jos esimerkiksi alkoholisoitunut mies ymmärtää olla viettämättä lastensa kanssa aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, lapsi ei tajua typeryyksiä. Moni mies on pärjännyt vastasyntyneenkin kanssa, ihan kaksin.

        Jos joku pärjää, se ei tarkoita, että kaikki miehet pärjäisivät. Eikä kyse ole pelkästä miehen pärjäämisestä, vaan siihen mikä on lapselle parasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en pärjäis eli jos lasten äitiä ei olis niin pakko olis mennä sosiaalitoimeen ja varmaankin lapsi huostaanotettais eli en pärjäisi pienten lasten kanssa eli 10-12v niin sitten vois pärjätä tai pärjäiskö sittenkään eli 15v niin sitten eli kyl lapset äitiään tarvitsee

        Erittäin hienoa, ymmärrät tilanteesi ja sen että lapsi tarvitsee äitiään. Valitettavasti kaikki eivät tällä palstalla ymmärrä.


    • Anonyymi

      En haluaisi tietää, en kuulla en nähdä menneitä. Enää ikinä oman elämäni aikani.

      • Anonyymi

        Et siis ole sujut menneisyyden kanssa, tuosta voi tulla myös ongelmia (henkisiä sellaisia, siinä seuraavassa suhteessa)?
        Ihminen ei miellä ainakaan omia virheitään kovinkaan luontevasti.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ole sujut menneisyyden kanssa, tuosta voi tulla myös ongelmia (henkisiä sellaisia, siinä seuraavassa suhteessa)?
        Ihminen ei miellä ainakaan omia virheitään kovinkaan luontevasti.

        AV

        Sen verran sujut ettei koskaan paluuta siihen eli elämä on parempi. Ei kukaan pahaan halua takaisin.

        Sinä sen sijaan et pääse irti taakse jätetyistä.


    • Anonyymi

      Ajatytele ite.

      Mutta niin pillereitä inhoan, ja noniin sitten on pakko mennä makaamaan johonkin sairaalan pedille hoidettavaksi: tuntuu hassulle ja hoitaja hymyilee ja silmät naamassa, tuntuu hassulle.

      Silmät hymyilee, suu ei hymyile.

      Jope; aa https://www.youtube.com/watch?v=8SYOWRu-G7g

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihme kysymyksiä. Jos olisi joku käsittämätön tilanne, niin kyllä voisin nukkua. En ole riidoissa yhdenkään eksän kanssa.

      • Anonyymi

        Samaa mietin. Kummallinen kysymys ja ihmiset näyttävät reagoivan nukkumiseen todella oudosti. Nukkuminen on neutraalia. Kyllä aina nukkua voi. Nukkumiseen ei liity mitään läheisyyttä. Jos tarkoitatte seksiä niin puhukaa seksistä, ei nukkumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mietin. Kummallinen kysymys ja ihmiset näyttävät reagoivan nukkumiseen todella oudosti. Nukkuminen on neutraalia. Kyllä aina nukkua voi. Nukkumiseen ei liity mitään läheisyyttä. Jos tarkoitatte seksiä niin puhukaa seksistä, ei nukkumisesta.

        Nukkuminen voi olla neutraalia sinun mielestäsi. Kaikkien mielestä ei kuitenkaan ole. Tiedän muutaman miehen, joiden mielestä juuri nukkuminen naisen kanssa on läheisintä mitä voi tehdä. Edes seksi ei ole heidän mielestään yhtä läheistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nukkuminen voi olla neutraalia sinun mielestäsi. Kaikkien mielestä ei kuitenkaan ole. Tiedän muutaman miehen, joiden mielestä juuri nukkuminen naisen kanssa on läheisintä mitä voi tehdä. Edes seksi ei ole heidän mielestään yhtä läheistä.

        Jos nukutaan iho ihoa vasten, sehän on monen naisen mielestä parasta halujen herättämistä. Mutta leveässä sängyssä, jossa ihan vieras ihminen voisi nukkua toisen kanssa koskematta, mitä väliä sillä on, jos molempien seksuaaliset halut toista kohtaan on haudatut. Ottakaa huomioon, että ihmisillä on elämän varrella erilaisia eksiä. Vaikkei pitäisi, vertaan tavaroihin: on talouseksiä ja on yleellisyyseksiä. On eksiä joihin kiintyy vaikka ei enää seksuaalisesti koe millään muotoa tarvitsevansa, tai tavallisemmin… haluavansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mietin. Kummallinen kysymys ja ihmiset näyttävät reagoivan nukkumiseen todella oudosti. Nukkuminen on neutraalia. Kyllä aina nukkua voi. Nukkumiseen ei liity mitään läheisyyttä. Jos tarkoitatte seksiä niin puhukaa seksistä, ei nukkumisesta.

        Se kun on tämä nykyaika. Ihmiset ovat kertakäyttökamaa toisilleen. Ollaan 2 kk yhdessä, eksä, tai muutama viikko päivistä puhumattakaan. Ei opita tuntemaan toista, ei opita mitään. Halu toisen kehoa tai olemusta kohtaan jää kitumaan vaikka suhde päättyy. Kyllä mullakin on mielikuvissa muistoja nuoruuden rakastajista joiden kanssa jäi kokematta elämä itse. En haaveile heidän kanssa enää mistään, olen muuttunut, samoin he ovat. Mutta en tekisi olemassa olevalle suhteelle kiusaa pyrkimällä näiden entisten kanssa yhteen, edes yhdeksi yöksi. Vanha suola, se on hyvä tapa kuvata sitä kiinnostusta, joka ei suhteen päätyttyä sammunutkaan kokonaan. On eksiä ja eksiä…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kun on tämä nykyaika. Ihmiset ovat kertakäyttökamaa toisilleen. Ollaan 2 kk yhdessä, eksä, tai muutama viikko päivistä puhumattakaan. Ei opita tuntemaan toista, ei opita mitään. Halu toisen kehoa tai olemusta kohtaan jää kitumaan vaikka suhde päättyy. Kyllä mullakin on mielikuvissa muistoja nuoruuden rakastajista joiden kanssa jäi kokematta elämä itse. En haaveile heidän kanssa enää mistään, olen muuttunut, samoin he ovat. Mutta en tekisi olemassa olevalle suhteelle kiusaa pyrkimällä näiden entisten kanssa yhteen, edes yhdeksi yöksi. Vanha suola, se on hyvä tapa kuvata sitä kiinnostusta, joka ei suhteen päätyttyä sammunutkaan kokonaan. On eksiä ja eksiä…

        Vanha suola, sitähän tuollainen yhdessä nukkuminen on. Kovasti nähdään vaivaa erottaa seksi nukkumisesta ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä. Merkitystä on vain sillä miksi edelleen viettää aikaa ja nukkuukin exän kanssa, vaikka ollaan erottu. Tulee mieleen ensimmäisenä, ettei olla oikeasti erottu, vaan kuvitellaan niin. Lapsi on tässä surkea tekosyy, kun vanhemmat eivät osaa vastuuta itsestään.

        Jos tai kun toinen on uudessa suhteessa on vain älyttömän hölmöä, noloa ja muuta ikävää nukkua edelleen exän kanssa. Pitäisikö sinkkujen lisätä kysymyspatteristoonsa "onko mielestäsi ok nukkua exän kanssa"? Sillä nimittäin selviää helposti onko ex todella ex vai ei.

        Kaverini oli eroamassa miehestään ja seurusteli hetken eronneen miehen kanssa. Miehen erosta oli aikaa yli kaksi vuotta, hänellä oli pieni lapsi exänsä kanssa. Seurustelu ei jatkunut pidempään, koska miehen mielessä ex oli jatkuvasti, mitä ex ajattelee, tekee, soittaako. Ei kai vaan exän ex-mies käy panemassa, tämä oli suurin huolen aihe. On todellakin exiä ja exiä, eronneita ja eronneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nukkuminen voi olla neutraalia sinun mielestäsi. Kaikkien mielestä ei kuitenkaan ole. Tiedän muutaman miehen, joiden mielestä juuri nukkuminen naisen kanssa on läheisintä mitä voi tehdä. Edes seksi ei ole heidän mielestään yhtä läheistä.

        Hulluja miehiä sitten. Nukkuessa kun molemmat ovat ihan omissa maailmoissaan, oman mielensä sisällä. Toisesta ihmisestä ei juuri ole mahdollista olla henkisesti kauempana kuin nukkuessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kun on tämä nykyaika. Ihmiset ovat kertakäyttökamaa toisilleen. Ollaan 2 kk yhdessä, eksä, tai muutama viikko päivistä puhumattakaan. Ei opita tuntemaan toista, ei opita mitään. Halu toisen kehoa tai olemusta kohtaan jää kitumaan vaikka suhde päättyy. Kyllä mullakin on mielikuvissa muistoja nuoruuden rakastajista joiden kanssa jäi kokematta elämä itse. En haaveile heidän kanssa enää mistään, olen muuttunut, samoin he ovat. Mutta en tekisi olemassa olevalle suhteelle kiusaa pyrkimällä näiden entisten kanssa yhteen, edes yhdeksi yöksi. Vanha suola, se on hyvä tapa kuvata sitä kiinnostusta, joka ei suhteen päätyttyä sammunutkaan kokonaan. On eksiä ja eksiä…

        Minä en ole koskaan kokenut mitään vanhaan suolaan viittaavaakaan. Täyttä hulluutta ja kertoo vain siitä, että asiat ovat jääneet keskeneräisiksi. Minulle kun suhde on loppu, niin se on loppu, loppunkuljettu, loppuunkaluttu, kaikki kortit katsottu, kaikki kivet kännetty. Siinä ei ole mitään mitä voisi herättää henkiin. Mä kun en lähde, ellei kaikki ole selvää ja eksäni ovat olleet samanmoisia. Eroissa ei ole ollut viha tai katkeruutta, surua kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanha suola, sitähän tuollainen yhdessä nukkuminen on. Kovasti nähdään vaivaa erottaa seksi nukkumisesta ihan kuin sillä olisi jotain merkitystä. Merkitystä on vain sillä miksi edelleen viettää aikaa ja nukkuukin exän kanssa, vaikka ollaan erottu. Tulee mieleen ensimmäisenä, ettei olla oikeasti erottu, vaan kuvitellaan niin. Lapsi on tässä surkea tekosyy, kun vanhemmat eivät osaa vastuuta itsestään.

        Jos tai kun toinen on uudessa suhteessa on vain älyttömän hölmöä, noloa ja muuta ikävää nukkua edelleen exän kanssa. Pitäisikö sinkkujen lisätä kysymyspatteristoonsa "onko mielestäsi ok nukkua exän kanssa"? Sillä nimittäin selviää helposti onko ex todella ex vai ei.

        Kaverini oli eroamassa miehestään ja seurusteli hetken eronneen miehen kanssa. Miehen erosta oli aikaa yli kaksi vuotta, hänellä oli pieni lapsi exänsä kanssa. Seurustelu ei jatkunut pidempään, koska miehen mielessä ex oli jatkuvasti, mitä ex ajattelee, tekee, soittaako. Ei kai vaan exän ex-mies käy panemassa, tämä oli suurin huolen aihe. On todellakin exiä ja exiä, eronneita ja eronneita.

        Se kuuluu: on eronneita ja on karanneita... kuvaavampi. Joillakin vmo todella odottelee äijää kotio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluja miehiä sitten. Nukkuessa kun molemmat ovat ihan omissa maailmoissaan, oman mielensä sisällä. Toisesta ihmisestä ei juuri ole mahdollista olla henkisesti kauempana kuin nukkuessaan.

        Tähän iso peukku!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluja miehiä sitten. Nukkuessa kun molemmat ovat ihan omissa maailmoissaan, oman mielensä sisällä. Toisesta ihmisestä ei juuri ole mahdollista olla henkisesti kauempana kuin nukkuessaan.

        "Toisesta ihmisestä ei juuri ole mahdollista olla henkisesti kauempana kuin nukkuessaan."

        Ei todellakaan pidä paikkaansa. Vieressä nukkuva on aina enemmän tai vähemmän lähellä henkisesti, unessakin ja erittäin lähellä fyysisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisesta ihmisestä ei juuri ole mahdollista olla henkisesti kauempana kuin nukkuessaan."

        Ei todellakaan pidä paikkaansa. Vieressä nukkuva on aina enemmän tai vähemmän lähellä henkisesti, unessakin ja erittäin lähellä fyysisesti.

        No ei todellakaan ole. Aikamoinen hörhö saa olla moisi kuvittelee. Fyysisesti kyllä, mutta henkisesti ihan sama vaikka olisi Andromedassa. Kauempana ei voisi toisesta olla, kuin unessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisesta ihmisestä ei juuri ole mahdollista olla henkisesti kauempana kuin nukkuessaan."

        Ei todellakaan pidä paikkaansa. Vieressä nukkuva on aina enemmän tai vähemmän lähellä henkisesti, unessakin ja erittäin lähellä fyysisesti.

        😆

        Hän, joka kuvittelee olevansa mua henkisesti lähellä nukkuessaan mun vieressä, on todella harhainen yksilö.

        Mä en ole henkisesti lähimaillakaan sitä sänkyä nukkuessani. Saatan matkailla avaruudessa tai olla vaikka panemassa jotakuta toista. Jos aikoo olla mustasukkanen mun nukkumisistani, niin kannattaa olla mustasukkainen unistani, ei kenestäkään, joka sattuisi siinä vieressä nukkumaan.


    • Anonyymi

      Noissa voi olla sukupuolikohtaisia eroja. Naisilla voi olla erilainen tilanne läheisyyden suhteen. Tunteet voi tulla mukaan herkemmin ehkä. Siksi kieltäytyminen on todennäköisempää.

      Aloittajalle sanoisin, että jos lapset haluaa, että olette yhdessä ja nukkuminen tuntuu molemmista hyvälle, miksi jättäisitte asian siihen? Se on uudelleen pettymys lapsille, kun jälleen erotaan. Mitä jos :)

    • Anonyymi

      Eksä on vain ihminen, jonka kanssa voi nukkua ja ellei useampaa makuupaikkaa ole, ihmisen kanssa voi samassa sängyssäkin nukkua. Eksää ei tarvitse laittaa, ei mitenkään edes koskettaa, sen kun antaa vaan unen viedä mennessään.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Jos olisin eksästä mustasukkainen, niin olisin ennemmin mustasukkainen yhteisestä ajasta, yhdessä viihtymisestä, syvällisistä keskusteluista, henkisestä yhteydestä, yhteisistä harrastuksista, sellaista asioista, joita tehdään aktiivisesti yhdessä omasta halusta.

        Nukkumisesta en osaa olla mustasukkainen. Mä luulen, että tuo nukkumisesta mustaaukkaosuus on valtaosalle juuri sitä pelkoa laittamisesta, ei nukkumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Jos olisin eksästä mustasukkainen, niin olisin ennemmin mustasukkainen yhteisestä ajasta, yhdessä viihtymisestä, syvällisistä keskusteluista, henkisestä yhteydestä, yhteisistä harrastuksista, sellaista asioista, joita tehdään aktiivisesti yhdessä omasta halusta.

        Nukkumisesta en osaa olla mustasukkainen. Mä luulen, että tuo nukkumisesta mustaaukkaosuus on valtaosalle juuri sitä pelkoa laittamisesta, ei nukkumisesta.

        No näinpä! Nukkuminen on tarpeen meille kaikille, jopa enemmän kuin fyysiset seksinnälät ym. Nukkuessa ihminen on innocent.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No näinpä! Nukkuminen on tarpeen meille kaikille, jopa enemmän kuin fyysiset seksinnälät ym. Nukkuessa ihminen on innocent.

        Minulla se menee niin, että nukun vain läheisten, harvojen ja valittujen ihmisten kanssa. Ex ei kuulu niihin ihmisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla se menee niin, että nukun vain läheisten, harvojen ja valittujen ihmisten kanssa. Ex ei kuulu niihin ihmisiin.

        ai niinkö, ihanko totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla se menee niin, että nukun vain läheisten, harvojen ja valittujen ihmisten kanssa. Ex ei kuulu niihin ihmisiin.

        No , eihän se mitään. Jos joutuisit sellaiseen tilanteeseen eksäsi kanssa, niin sä sitten vaan valvoisit. Eksäsi varmaan kuitenkin saisi nukkua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No , eihän se mitään. Jos joutuisit sellaiseen tilanteeseen eksäsi kanssa, niin sä sitten vaan valvoisit. Eksäsi varmaan kuitenkin saisi nukkua?

        En joudu sellaiseen tilanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Jos olisin eksästä mustasukkainen, niin olisin ennemmin mustasukkainen yhteisestä ajasta, yhdessä viihtymisestä, syvällisistä keskusteluista, henkisestä yhteydestä, yhteisistä harrastuksista, sellaista asioista, joita tehdään aktiivisesti yhdessä omasta halusta.

        Nukkumisesta en osaa olla mustasukkainen. Mä luulen, että tuo nukkumisesta mustaaukkaosuus on valtaosalle juuri sitä pelkoa laittamisesta, ei nukkumisesta.

        Eikö exän kanssa nukkuminen ole aktiivista? Mikä estää myös ennen nukkumista yhdessä viihtymistä syvällisin keskusteluin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö exän kanssa nukkuminen ole aktiivista? Mikä estää myös ennen nukkumista yhdessä viihtymistä syvällisin keskusteluin?

        Nukkuminen on nukkumista. Se on toiminto, joka tapahtuu ultimaattisen etäällä ihan jokaisesta muusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö exän kanssa nukkuminen ole aktiivista? Mikä estää myös ennen nukkumista yhdessä viihtymistä syvällisin keskusteluin?

        Teillä on kieroutunut käsitys nukkumisesta. Puhuminen on puhumista, paneminen on panemista ja nukkuminen on nukkumista.

        Molemmat voi kyllä puhua unissaan, mutta toisella ei ole siitä asiasta mitään käryä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö exän kanssa nukkuminen ole aktiivista? Mikä estää myös ennen nukkumista yhdessä viihtymistä syvällisin keskusteluin?

        "Mikä estää myös ennen nukkumista yhdessä viihtymistä syvällisin keskusteluin?"

        Hän sitten varmaan kaipaisi tuollaista, mä kun en tuollaista ikinä harrasta. Jos tarve olisi noin suuri niin olisi syytä päästää hänet sitten vapaaksi. En alkaisi pidätellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teillä on kieroutunut käsitys nukkumisesta. Puhuminen on puhumista, paneminen on panemista ja nukkuminen on nukkumista.

        Molemmat voi kyllä puhua unissaan, mutta toisella ei ole siitä asiasta mitään käryä.

        Minusta sinulla on kieroutunut tai kummallinen käsitys nukkumisesta. Nukkumiseen liittyy aivan kaikki muu, vähintään puhuminen. Se ei ole täysin irrallinen asia suinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sinulla on kieroutunut tai kummallinen käsitys nukkumisesta. Nukkumiseen liittyy aivan kaikki muu, vähintään puhuminen. Se ei ole täysin irrallinen asia suinkaan.

        Mitä ihmeen puhumista nukkumiseen muka liittyy? Korkeintaan unissaan puhumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen puhumista nukkumiseen muka liittyy? Korkeintaan unissaan puhumista.

        Aivan käsittämättömän hölmöä erottaa nukkuminen täysin ihmisestä ihan erillisenä asiana. Eihän kukaan pane yhdessä päitään tyynyyn sanomatta sanaakaan ennen sitä tai sen jälkeen ja ole yhdessä matkalla monta päivää, puhumatta mitään.


    • Anonyymi

      voitko ajatella sellaista kun ralliautoja menee johonkin jyväskyläån lätäkköön eli kutakkon, niin sitten romahtaa kuten tvallista autyojen pasinodyas koko krttodysloykun t
      jätterillr ts
      lun lutakko on läytäkkö jokas on tsnnr raskrnnryyujs ksikkis h

    • Anonyymi

      joopa joo totta kuin hammaslääkärissä:; jos tuntuu pajhalle, nostaq kättä , nostaa kätttä voimakkaqmmin eli tuhoaa kei isntstumwnrtin,tin.... no wn truhunnott awnrään ;LS

    • Anonyymi

      Mun eksäni asustelee ulkomailla. Itse muutin aikanaan lapsen kanssa takaisin Suomeen, syistä joita en lähde sen kummemmin avaamaan. Hyvissä väleissä erottiin ja hyvissä väleissä ollaan edelleen.

      Ollaan muksun kanssa lähdössä sinne "sukuloimaan" tuossa noin kuukauden päästä. Lapsi on vielä liian pieni matkustamaan yksikseen ja toisaalta kyllä mäkin lähden ihan mielelläni pienelle lomalle. Sitähän se minulle on, kun isä ja isovanhemmmat viettävät aikaa lapsen kanssa niin mulla on aikaa harrastaa omia juttujani. Olen siellä tukena ja turvana tarvittaessa, mutta muutoin omilla teilläni.

      Eksä on just muuttanut ja mä tiedän sen olevan aika pieni asunto. Ei ole käynyt mielessä, mutta täytyykin kysyä montako sänkyä/nukkumapaikkaa siellä on. Muksun sängystä puhuttiinkin, että tarvitseeko hän vielä laitoja, mutta minusta ei ole puhuttu mitään 😀. Hotellia en ala varailemaan. Ei siellä niin kova ruuhka ole, etteikö sitä paikanpäältäkin saisi, jos jostain syystä tarve vaatii. Muksu nyt aivan varmasti haluaa kuitenkin mielummin yöpyä isänsä asunnossa.

      Nyksää ei ole, mutta jos olisi niin joutuisin mä tuonne reissuun silti lähtemään. Lapsella on oikeus nähdä isäänsä ja isovanhempiaan, eikä hän tosiaan voi sinne yksin matkustaa. Sitten täytyisi keksiä joku keino, ettei toinen ahdistu ja kuvittele olemattomia. Täytyisi varmaan mennä yhdessä. Itselle hotellihuone ja muksu isänsä luokse. Olla samalla tavalla tarvittaessa paikalla, mutta tehdä muutoin omia juttuja. Ehkä se uusi tajuaisi samalla, ettei tuossa eksässä ole mitän pelättävää.

      • Anonyymi

        Tää on hyvä kommentti. Jos joku palstalla jummartaisi, että elämässä on muitakin sävyjä kuin sinkutpalstan musta ja sinkutpalstan valkea.


      • Niinpä, ei lapselta voi vanhempaa evätä, jos hän hyvä vanhempi lapselleen on. Eri asia ne vanhemmat, jotka ovat lapselleen vaaraksi tms.

        Luulisin, että aikuisia aikuisiakin löytyy, jotka tuon ymmärtää. Tilanteesi.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niinpä, ei lapselta voi vanhempaa evätä, jos hän hyvä vanhempi lapselleen on. Eri asia ne vanhemmat, jotka ovat lapselleen vaaraksi tms.

        Luulisin, että aikuisia aikuisiakin löytyy, jotka tuon ymmärtää. Tilanteesi.

        "Luulisin, että aikuisia aikuisiakin löytyy, jotka tuon ymmärtää. Tilanteesi."

        Luulisi. Jos ei löydy niin ei sitten löydy tutustumisen arvosiakaan.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niinpä, ei lapselta voi vanhempaa evätä, jos hän hyvä vanhempi lapselleen on. Eri asia ne vanhemmat, jotka ovat lapselleen vaaraksi tms.

        Luulisin, että aikuisia aikuisiakin löytyy, jotka tuon ymmärtää. Tilanteesi.

        Usein erotaan juuri siksi, ettei ole hyvä vanhempi eikä puoliso. Sitten pitäisi nukkua sängyssä eron jälkeen, voi jukra.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usein erotaan juuri siksi, ettei ole hyvä vanhempi eikä puoliso. Sitten pitäisi nukkua sängyssä eron jälkeen, voi jukra.

        Joo, ehkä toisilla on ollut ongelmia jossain muussa yhteensovittamisessa, mutta vanhemmuus on kunnossa. Voihan olla ettei tavat käy yksiin. Toinen elää suurpiirteisemmin kun toinen tjn. Mutta tuo kuvio mitä kirjoitit onkin no can do. :)

        Itse en kyllä eroa helposti, täytyy olla kaikki konstit mietitty ja käytetty, sekä tyystin tympääntynyt yhteiseloon jos eroan. Ja se on sitten done.

        Ja nyt kun on yhteisiä lapsia mietin vieläkin tarkempaan heidänkin vointiaan ja tarpeitaan. Joustaa enemmän omasta mukavuudesta, kun näkee heidän tarvitsevan enemmän meitä yhdessä, kun voitas erillään antaa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Joo, ehkä toisilla on ollut ongelmia jossain muussa yhteensovittamisessa, mutta vanhemmuus on kunnossa. Voihan olla ettei tavat käy yksiin. Toinen elää suurpiirteisemmin kun toinen tjn. Mutta tuo kuvio mitä kirjoitit onkin no can do. :)

        Itse en kyllä eroa helposti, täytyy olla kaikki konstit mietitty ja käytetty, sekä tyystin tympääntynyt yhteiseloon jos eroan. Ja se on sitten done.

        Ja nyt kun on yhteisiä lapsia mietin vieläkin tarkempaan heidänkin vointiaan ja tarpeitaan. Joustaa enemmän omasta mukavuudesta, kun näkee heidän tarvitsevan enemmän meitä yhdessä, kun voitas erillään antaa.

        Tuolla oli vihasta exiä kohtaan jossain kohtaa juttua. Itse en vihaa heistä varsinaisesti ketään, mutta ei mua kyllä kiinnosta heidän elämänsäkkään millään muotoa. En muutenkaan jää menneisiin märehtimään, ne käydään läpi miten käydään ja jatketaan elämää uusia tuulia kohti.

        Mikä ei toiminut ei toiminut, enkä yritä puhaltaa eloonkaan kun elvytykset on lopetettu. Kuollut kello se ja se päivä se ja se vuonna se ja se.

        Edellinen exäni on existäni poikkeus, hän oli mulle todella rakas ja tärkeä ihminen. Häntä muistelen hyvällä ja toivon hyvää. Hän vielä on mielessä muiden unohtuen jo.

        Mutten häneenkään tunne mitään vetoa. Enkä tarvetta lähennellä.

        Suhde on täysin platoninen ja tunteet myös.

        Toiset ehkä jää herkemmin menneisiin kiinni ja romantisoi? Minä en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein erotaan juuri siksi, ettei ole hyvä vanhempi eikä puoliso. Sitten pitäisi nukkua sängyssä eron jälkeen, voi jukra.

        Harva eroaa siksi, ettei toinen ole hyvä vanhempi. Se, ettei ole hyvä puoliso tai ei sovita yhteen, ei tee kenestäkään huonoa vanhempaa. Puolisosta erotaan, ei lapsista.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tuolla oli vihasta exiä kohtaan jossain kohtaa juttua. Itse en vihaa heistä varsinaisesti ketään, mutta ei mua kyllä kiinnosta heidän elämänsäkkään millään muotoa. En muutenkaan jää menneisiin märehtimään, ne käydään läpi miten käydään ja jatketaan elämää uusia tuulia kohti.

        Mikä ei toiminut ei toiminut, enkä yritä puhaltaa eloonkaan kun elvytykset on lopetettu. Kuollut kello se ja se päivä se ja se vuonna se ja se.

        Edellinen exäni on existäni poikkeus, hän oli mulle todella rakas ja tärkeä ihminen. Häntä muistelen hyvällä ja toivon hyvää. Hän vielä on mielessä muiden unohtuen jo.

        Mutten häneenkään tunne mitään vetoa. Enkä tarvetta lähennellä.

        Suhde on täysin platoninen ja tunteet myös.

        Toiset ehkä jää herkemmin menneisiin kiinni ja romantisoi? Minä en.

        Olen hän joka tuossa kertoili tulevasta lomareissusta.

        Mulla on kolme eksää. En vihaa heistä ketään. Ei minulla ole mitään syytä. Kaikenlaista on sattunut, mutta ne ovat menneitä. En ole ihminen, joka kantaisi kaunaa. Mä koen, että se myrkyttäisi vain minua itseäni.

        Kahden aiemmin eksäni asioista en ole kiinnostunut. En ole nähnyt heitä enkä kuullut heistä vuosikausiin. Sen sijaan lapseni isän asioista olen kiinnostunut, siinä määrin kun hän itse haluaa asioitaan kertoa. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Toisinaan menee kuukausia jutellen ihan vain lapsen asioista ja toisinaan hän avautuu enemmän omista asioistaan. Mä olen meistä se avoimempi, joten siksi pidän tarkoituksella pientä etäisyyttä ja juttelen vain, kun toisella on asiaa. En haluaa ihan vain avoimuuteni takia luoda toiselle tunnetta, että tuputtaisin omia asioitani.

        Sitten kun muksu tuosta kasvaa, niin yhteydenpito luultavasti vähenee ihan luonnostaan. Jos jommankumman elämään tulee joku uusi, niin sitten täytyy miettiä miten asiat saadaan toimimaan uudessa tilanteessa. Vaan en näe syytä pohtia sitä juuri nyt. Ylitetään se silta sitten, kun se tulee eteen.

        Ja me emme todellakaan eronneet siksi, että hän olisi huono vanhempi. Mä tiedän, että tämä tilanne sattuu häneen. Kertaakaan ei ole ollut tilannetta, että lapsi on pyytänyt jutella isälleen ja se ei olisi käynyt viimeistään parin tunnin sisällä. Tiedän, että siellä päässä on melkeinpä kovempi ikävä kuin täällä. Lapsen ikävä kun on sellaista hetkittäistä. Se on kova, mutta sitten se unohtuu jonkunnkivan jutun alle ja tulee pintaan taas myöhemmin. Ei minulla ole tarvetta heidän välejään katkoa. Ei tajua miksi tarvitsisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen hän joka tuossa kertoili tulevasta lomareissusta.

        Mulla on kolme eksää. En vihaa heistä ketään. Ei minulla ole mitään syytä. Kaikenlaista on sattunut, mutta ne ovat menneitä. En ole ihminen, joka kantaisi kaunaa. Mä koen, että se myrkyttäisi vain minua itseäni.

        Kahden aiemmin eksäni asioista en ole kiinnostunut. En ole nähnyt heitä enkä kuullut heistä vuosikausiin. Sen sijaan lapseni isän asioista olen kiinnostunut, siinä määrin kun hän itse haluaa asioitaan kertoa. Joskus enemmän ja joskus vähemmän. Toisinaan menee kuukausia jutellen ihan vain lapsen asioista ja toisinaan hän avautuu enemmän omista asioistaan. Mä olen meistä se avoimempi, joten siksi pidän tarkoituksella pientä etäisyyttä ja juttelen vain, kun toisella on asiaa. En haluaa ihan vain avoimuuteni takia luoda toiselle tunnetta, että tuputtaisin omia asioitani.

        Sitten kun muksu tuosta kasvaa, niin yhteydenpito luultavasti vähenee ihan luonnostaan. Jos jommankumman elämään tulee joku uusi, niin sitten täytyy miettiä miten asiat saadaan toimimaan uudessa tilanteessa. Vaan en näe syytä pohtia sitä juuri nyt. Ylitetään se silta sitten, kun se tulee eteen.

        Ja me emme todellakaan eronneet siksi, että hän olisi huono vanhempi. Mä tiedän, että tämä tilanne sattuu häneen. Kertaakaan ei ole ollut tilannetta, että lapsi on pyytänyt jutella isälleen ja se ei olisi käynyt viimeistään parin tunnin sisällä. Tiedän, että siellä päässä on melkeinpä kovempi ikävä kuin täällä. Lapsen ikävä kun on sellaista hetkittäistä. Se on kova, mutta sitten se unohtuu jonkunnkivan jutun alle ja tulee pintaan taas myöhemmin. Ei minulla ole tarvetta heidän välejään katkoa. Ei tajua miksi tarvitsisi.

        Tuon nyt ymmärtää, kun on yhteisiä lapsia. Silloin koko ex on eri asia, kun ne exät joiden kanssa ei yhteisiä lapsia ole. Ihan jo lapsi itsessään tekee sen eron ja tarpeen olla perillä etävanhemman asioista, jos lapsikin hänen kanssaan kerran tekemisissä on.

        Ainakin mulla näin. Lasten isä on eri asia, kun kukaan muu existäni, sillä hän on osa lapsiani. Silloin myös iso osa minun elämääni tavalla tai toisella.

        Ja äitinä mulla on iso vastuu kuten sullakin taata, että lapsilla on mahdollisuus isäänsä myös miten suinkin mahdollisuuksia on ja löydettävä.

        Minusta teet oikein. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tuon nyt ymmärtää, kun on yhteisiä lapsia. Silloin koko ex on eri asia, kun ne exät joiden kanssa ei yhteisiä lapsia ole. Ihan jo lapsi itsessään tekee sen eron ja tarpeen olla perillä etävanhemman asioista, jos lapsikin hänen kanssaan kerran tekemisissä on.

        Ainakin mulla näin. Lasten isä on eri asia, kun kukaan muu existäni, sillä hän on osa lapsiani. Silloin myös iso osa minun elämääni tavalla tai toisella.

        Ja äitinä mulla on iso vastuu kuten sullakin taata, että lapsilla on mahdollisuus isäänsä myös miten suinkin mahdollisuuksia on ja löydettävä.

        Minusta teet oikein. :)

        Ja minä nyt oon parisuhteessa edelleen lasten isän kanssa. Mutta jos en olisi, olisi silti huolehdittava, että lapsilla on mahdollisuus isäänsä ja isällä lapsiinsa. Ettei äiti omi niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva eroaa siksi, ettei toinen ole hyvä vanhempi. Se, ettei ole hyvä puoliso tai ei sovita yhteen, ei tee kenestäkään huonoa vanhempaa. Puolisosta erotaan, ei lapsista.

        Eroaa useampi kuin voisit kuvitella, niistä vaan ei puhuta. Toisen veemäisyyttä/päihderiippuvuutta yms on myös vaikea todistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eroaa useampi kuin voisit kuvitella, niistä vaan ei puhuta. Toisen veemäisyyttä/päihderiippuvuutta yms on myös vaikea todistaa.

        Veemäisyys tai päihderiippuvuuskaan eivät automaattisesti tee huonoa vanhempaa. Päihderiippuvuus tekee kyllä huonoksi lähivanhemmaksi ja arjen pyörittäjäksi, mutta ei silti automaattisesti huonoksi vanhemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veemäisyys tai päihderiippuvuuskaan eivät automaattisesti tee huonoa vanhempaa. Päihderiippuvuus tekee kyllä huonoksi lähivanhemmaksi ja arjen pyörittäjäksi, mutta ei silti automaattisesti huonoksi vanhemmaksi.

        Ei automaattisesti, mutta usein tekee. Veemäisyys johtuu useimmiten mielenterveysongelmista, tai riippuvuuksista ja ne puolestaan tekee pahaa lapsille. Pahaa ne tekee siitä huolimatta, että vanhempi tai vanhemmat yrittävät muuta todistella.


    • Anonyymi

      En minä ainakaan. Emme ole missään väleissä exäni kanssa. Hän ei uskalla kohdata minua ja täytyy sanoa, etten olisi siihen halukas itsekään. Välillämme on paljon vihaa, jota hänestä ei ole koskaan purkamaan. Siihen olisi voinut riittää pelkkä anteeksipyyntö, mutta silloin hän joutuisi tekemään matkan itseensä.

      • Anonyymi

        Tuo on uskomatonta, että rakastavasta suhteesta täytyy pyrkiä vihan kautta eroamaan. Niin kuin se olisi joku ratkaisu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on uskomatonta, että rakastavasta suhteesta täytyy pyrkiä vihan kautta eroamaan. Niin kuin se olisi joku ratkaisu!

        Ei se ollut mikään rakastava suhde. En puhuisi suhteesta näin jälkikäteen lainkaan. Oli suhde jossa molemmat suhasivat. Toinen eli mahtavaa kaksoiselämää ja jatkuvaa pettämistä. Minä en ollut paljon parempi, mutta kävin oman osuuteni läpi terapiassa. Hänellä ei ole kykyä siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ollut mikään rakastava suhde. En puhuisi suhteesta näin jälkikäteen lainkaan. Oli suhde jossa molemmat suhasivat. Toinen eli mahtavaa kaksoiselämää ja jatkuvaa pettämistä. Minä en ollut paljon parempi, mutta kävin oman osuuteni läpi terapiassa. Hänellä ei ole kykyä siihen.

        "Välillämme on paljon vihaa, jota hänestä ei ole koskaan purkamaan."

        Terapiaa lienee hyvä jatkaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Välillämme on paljon vihaa, jota hänestä ei ole koskaan purkamaan."

        Terapiaa lienee hyvä jatkaa...

        Keskenämme käsittelemätöntä. Hän ei ole koskaan tuntenut olevansa sen tarpeessa. Jäi mielikuva, ettei hän edes ymmärtänyt miksi olin vihainen. Mutta asia ei ole enää minun ongelma ja pieni mielikuvaharjoitus hänen vieressään sängyssä ei tuntunut hyvältä. Tunnistin vihaa.


    • Anonyymi

      Oken nukkunut eksäni kanssa monesti. Ja toisen eksän kanssa myös ja seksiä olen harrastanut. Jos olisin parisuhteessa niin en tietenkään nukkuisi mistään hinnasta mutta olen sinkku joten voin nukkua eksäni kanssa.

    • Anonyymi

      No, näin vuorokauden mittaisesta otannasta on hankala mitään tieteellistä faktaa todeta, mutta olen aika yllättynyt siitä miten voimakasta vihaa ihmiset voivat tuntea ex-puolisoita kohtaan.
      Itse kun olen ihminen joka auttaa aina ihmisiä jotka olisivat menneisyyteeni jollain tavalla liittyneet(olleet osana itsenäni), koska ilman heitä, ei olisi nykyistä minuutta.

      Paha rasti sinänsä ja riippuu kokemuksista. Itse edelleen kunnioitan jokaista ja olen aina valmis heitä auttamaan. He kun tuhlasivat omaa aikaansa minun kanssani, kiitos heille siitä.

      AV

      • On normaali prosessi, että rakkaus kääntyy vihaksi. Ilman vaihetta irtoaminen on harvoin aidosti mahdollista. Vasta kun viha väistyy, on normaali tunneneutraali ystävyys- tai muu suhde mahdollinen. Joskus vihavaihe on ohi viikoissa, joskus se vie vuosia. Joskus irtoamista vanhasta suhteesta ei koskaan tapahdu, ja ihminen jää tunnelooppiin.

        Omasta mielestäni se, ETTEI halua olla ex kanssa samassa sängyssä, nakuilla saunassa saati sitten p*nna, on tervettä itsesuojeluvaistoa tilanteessa, jossa tietää ettei yhteistä elämää enää voi tulla. Vihavaiheessa ei halua olla edes hetkellisesti tekemisissä, muuta kuin lasten asiat, mutta sen jälkeenkin etäisyyden pitäminen on ihan normaalia! Sitten taas tilanteessa, jossa ollaan vielä kiinni molemmin puolin, halutaan uusintaa tai jotain muuta toiselta, on tilanne ihan erilainen. Suhteet täytyy vaan katsoa loppuun, ennen kuin voi irrota! Ja joskus irtipäästäminen saa huomaamaan, että siinä olisikin kaikki mitä halusi.

        Tiedän itse nuoruudesta ihmisiä, joiden vanhemmat on eronneet ja menneet yhteen. Kaikille edes-takas ja epäselvyys on ollut iso ahdistuksen aihe, varsinkin jos lapsen kuullen on riidelty. Yksi tälläisessä perheessä asunut nuori mies oli herännyt 02 isään ja äidin sanasotaan, ja kun ei ollut hiljennyt pyynnöstä huolimatta, oli ottanut levytangosta 20kg levyn ja heittänyt sen täysiä seinään. Oli aika iso kolo seinässä….Pieni lapsi ehkä toivoo vanhempia yhteen, mutta silti on-off löysä hirsi on kaikille osapuolille se raskain vaihtoehto. Lapsi kyllä tajuaa teidän tunteenne (tai tunteenne puuttumisen aika helposti vastakkaisessa tilanteessa). Jos olisi kyse omasta lapsesta, puhuin suoraan ja kahdestaan ex kanssa ja selventäisin tilanteen lapsen takia. Lapselle on paljon helpompi käsitellä tunteet kun niillä on sanat kuin arvuutella omassa päässä ja kokea pettymyksiä. Esim. Äiti ja isi on yhdessä ja rakastaa toisiaan, vaikka asutaan eri osoitteessa tai äiti ja isi on hyviä ystäviä, mutta ei enää palaa parisuhteeseen. Se miten osaatte sanoittaa tilanteen lapselle, vaikuttaa luultavasti siihen miten hän aikanaan selviää parisuhteissa.


    • Helposti voisin nukkua jokaisen exäni kanssa kolme yötä, ei ole mitään sellaista omalta puoleltani miksei. Ja sikäli kuin tiedän, ei ilmeisesti olisi exienikään puolelta, mutta tätä en nyt ymmärrettävästi tässä asiayhteydessä ole erikseen jokaiselta varmistanut.

      Toki ajatus tuntuu vieraalta enkä usko, että kumpikaan osapuoli siihen ryhtyisi ihan vain siksi, että "kaveri palstalla ehdotti". Laita tilalle joku uusi reality-setti mallia "Viikko exän kanssa erämökissä", niin kahtellaan ;)

    • Anonyymi

      what is "xonteollwe"? meaning dragon, higher gron :;D

    • Olen ajatellut ja kerran toteuttanut.
      Vuotta en muista mutta alkutalvea se oli kun ex soitti. Oli uusi mies heittänyt ulos kodista eikä oikein ollut muuta keneltä neuvoa kysyä. Kun olin kysellyt ettei fyysisiä vammoja ollut ja että on tarpeeksi vaatetta päällä ettei palele niin sanoin että voi tulla tänne saman katon alle ja järjestellä asioita uusiksi.
      Lähdin hakemaan ja kolmen vartin päästä sitten entinen sieltä löytyi ja lähdettiin ajelemaan takaisin. Siinä se sitten muutaman yön vierellä nukkui ja järjesteli niin että oma kämppä löytyi.

      Eli jos taas tulisi vastaava tilanne niin samoin toimisin uudelleen.

      • Anonyymi

        Hienosti tehty 👍

        Palasin itse äitini hautajaisista ja sain rytmihäiriöitä. Hautajaisiin hän ei ehtinyt kiireiden takia. Soitin exälleni voisinko pysähtyä siellä. Ei käynyt kun oli remontti kesken (uudelle naisystävälle meidän entisessä kodissa). Sen kerran jälkeen en ole pyytänyt apuaan koskaan. Pyyhin hänet niin, etten voi ottaa edes vahingossa yhteyttä.


      • Nojoo, voisin minäkin noin auttaa, jos olisin sinkku. Antaa budjata luonani sen hetken, että hoitaa itselleen kodin. Mutta nukkuisi vieraspedissä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Nojoo, voisin minäkin noin auttaa, jos olisin sinkku. Antaa budjata luonani sen hetken, että hoitaa itselleen kodin. Mutta nukkuisi vieraspedissä.

        Tilanteet on pikkasen toisenmoiset, jos on jo uudessa parisuhteessa. Silloin ei niin vaan ketään entisiä helposti majoiteta eikä nukutella vieressä. Pitää ottaa se nykyinenkin huomioon.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Tilanteet on pikkasen toisenmoiset, jos on jo uudessa parisuhteessa. Silloin ei niin vaan ketään entisiä helposti majoiteta eikä nukutella vieressä. Pitää ottaa se nykyinenkin huomioon.

        En olisi ollut jäämässä yöksi. Alkoi paniikki iskemään autossa yksin, rintaa puristi kuin sydän olisi ollut tulossa läpi. Ehkä jos olisi jutellut vähän aikaa, niin olisi auttanut. Toisessa parisuhteessa hän oli ollut jo hyvän aikaa, niin etten tiennyt. Olen ymmärtänyt niin, ettei hän koskaan voisi sitä valetta toiselle selittää, ettemme koskaan olleet eroamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olisi ollut jäämässä yöksi. Alkoi paniikki iskemään autossa yksin, rintaa puristi kuin sydän olisi ollut tulossa läpi. Ehkä jos olisi jutellut vähän aikaa, niin olisi auttanut. Toisessa parisuhteessa hän oli ollut jo hyvän aikaa, niin etten tiennyt. Olen ymmärtänyt niin, ettei hän koskaan voisi sitä valetta toiselle selittää, ettemme koskaan olleet eroamassa.

        Niin käsittämätöntä oli sekin, ettei hän koskaan olisi ehkä halunnut erota. Vai kuinka voi kuvailla sitä, että saavun vaivoin järjestelemään sovittuun odotukseen ja toinen puuhailee kodissamme niitä näitä ollen unohtaaneena koko asian. En osaa kuvata sitä muuten. Hänellä ei ollut siihen mitään tarvetta eikä halua. Hän oli unohtanut sen. Minun oli selvitettävä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin käsittämätöntä oli sekin, ettei hän koskaan olisi ehkä halunnut erota. Vai kuinka voi kuvailla sitä, että saavun vaivoin järjestelemään sovittuun odotukseen ja toinen puuhailee kodissamme niitä näitä ollen unohtaaneena koko asian. En osaa kuvata sitä muuten. Hänellä ei ollut siihen mitään tarvetta eikä halua. Hän oli unohtanut sen. Minun oli selvitettävä se.

        ..ositukseen, eikä odotukseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En olisi ollut jäämässä yöksi. Alkoi paniikki iskemään autossa yksin, rintaa puristi kuin sydän olisi ollut tulossa läpi. Ehkä jos olisi jutellut vähän aikaa, niin olisi auttanut. Toisessa parisuhteessa hän oli ollut jo hyvän aikaa, niin etten tiennyt. Olen ymmärtänyt niin, ettei hän koskaan voisi sitä valetta toiselle selittää, ettemme koskaan olleet eroamassa.

        Jep. :)

        Tuota M184 tilannetta tuossa kommentoin vaan.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Nojoo, voisin minäkin noin auttaa, jos olisin sinkku. Antaa budjata luonani sen hetken, että hoitaa itselleen kodin. Mutta nukkuisi vieraspedissä.

        Tilanteet ja henkilöiden reagointi tietysti vaikuttaa. Siinä kotiin ajaessa ja iltapalaa tehdessä kyllä huomasi ettei silmät oikein tahtoneet toisella pysyä kuivina eikä muutenkaan varmaan ihan ollut perillä mitä tapahtui. Siksi annoin vaihtoehdoksi sohvalla nukkumista ja sen jälkeistä selkäkipua tai että tulee viereen.
        Tulihan toinen sitten viereen ja minusta hyvä niin. Jotenkin ajatus että toinen on juuri jätetty ja laitat hänet toiseen huoneeseen taas yksin nosti huolen siitä että tuntuisiko toisesta että taas hylättiin tai että autan vain velvollisuudesta.

        Nyt taas kun ajatus lähti laukalle niin jäin pohtimaan että jos nyt kaikilla mun entisille tulis elämässä hätä ja tarttis apua yösijan merkeissä niin siirtämällä itseni sohvalle voisin tarjota kaikille omat makuuhuoneet. Voisi olla talossa aika kissatappelu; ei minusta vaan wc-ja suihkuajoista.


    • En ole koskaan riidellyt exäni kanssa, eikä sydämelläni ole mitään häntä vastaan.
      Tuskin vanha suola janottaisi, vaikka samassa sängyssä nukuttaisiin.

      Suhteemme laimeni 16 kk aikana ja lopulta hän löysi toisen miehen niinä viikkoina, kun minun piti olla muualla.

    • Anonyymi

      On yksinkertaisella ihmisellä yksinkertaisen ihmisen huolet

    • Lasten äitin kanssa en olisi missään tekemisissä kuin äärimmäisessä pakossa ja sehän on järjestynyt jo lasten myötä. Mutta en samaan sänkyyn menis..kolme yötä voi valvoakin..

      • Anonyymi

        Taidat olla pahasti loukattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla pahasti loukattu.

        No eikö se käy jo tuosta selville
        -sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla pahasti loukattu.

        Kyllä. Ehkä exä ei ole ihan itse saanut hyviä lähgökohtia elämäänsä, mutta se tai mikään muukaan ei auta, että voisin hänen kanssaan olla tekemisissä enempää kuin tarvis...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kyllä. Ehkä exä ei ole ihan itse saanut hyviä lähgökohtia elämäänsä, mutta se tai mikään muukaan ei auta, että voisin hänen kanssaan olla tekemisissä enempää kuin tarvis...

        Johtuiko kasvatuksesta, vai oliko ajautunut teininä ajatuksellisesti metsikköön?
        Mietin aina ihmisistä, syy on lapsuudessa. Voihan aikuisenakin tulla kokemuksia jotka ihmisen muuttavat perusluonteen vastaiseksi.

        Nuoruus ja todellinen ensirakkaus, kokemattomuus voi näkyä ongelmatilanteissa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Johtuiko kasvatuksesta, vai oliko ajautunut teininä ajatuksellisesti metsikköön?
        Mietin aina ihmisistä, syy on lapsuudessa. Voihan aikuisenakin tulla kokemuksia jotka ihmisen muuttavat perusluonteen vastaiseksi.

        Nuoruus ja todellinen ensirakkaus, kokemattomuus voi näkyä ongelmatilanteissa.

        AV

        Kasvatuksesta ehkä?

        Mä oon jättänyt sen miettimisen sivuun. Ei sillä ole minulle enää merkitystä. Hänelle voisi ollakin itselle, mutta en tiedä näkeekö hän sitä tarpeelliseksi?
        Jatkaa elämäänsä nyt toisaalla..


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kasvatuksesta ehkä?

        Mä oon jättänyt sen miettimisen sivuun. Ei sillä ole minulle enää merkitystä. Hänelle voisi ollakin itselle, mutta en tiedä näkeekö hän sitä tarpeelliseksi?
        Jatkaa elämäänsä nyt toisaalla..

        Nykyhetkessä kannattaakin olla turhia miettimättä mennyttä. Sillä ei tosiaan ole mitään merkitystä miksi tapahtui ex suhteessa sitä mitä tapahtui. Pääasia on, että hyväksyy tapahtuneen tosiasiana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nykyhetkessä kannattaakin olla turhia miettimättä mennyttä. Sillä ei tosiaan ole mitään merkitystä miksi tapahtui ex suhteessa sitä mitä tapahtui. Pääasia on, että hyväksyy tapahtuneen tosiasiana.

        No joskus koitin ymmärtää hänen käytöstään vaikka millä, mutta mitä se muuttaa? Ei mitään, jos hän ei itse ymmärrä käyttäytyä.

        Kyllä kaikkien pitää osata käyttäytyä ihan itsensä vuoksi oikein ja hän saa palautetta joltain muultakin. Enkä mä aio tehdä hänen kohdallaan poikkeusta. Oppii tai ei...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No joskus koitin ymmärtää hänen käytöstään vaikka millä, mutta mitä se muuttaa? Ei mitään, jos hän ei itse ymmärrä käyttäytyä.

        Kyllä kaikkien pitää osata käyttäytyä ihan itsensä vuoksi oikein ja hän saa palautetta joltain muultakin. Enkä mä aio tehdä hänen kohdallaan poikkeusta. Oppii tai ei...

        Tuon vuoksi olen päättynyt siihen että on parempi elää kahdessa asunnossa.
        Jos toinen ei osaa käyttäytyä voi sanoa leikkisästi moi, nähdään huomenna ja laittaa oven kiinni.
        Parempi on antaa aikaa itselleen ja sille toiselle, kunnes ajatukset olisivat taas kirkastuneet. Harvoin keskustelu auttaa.

        Kauheaa se olisi kaikenlaisia mökötyksiä katsoa saman katon alla, sehän alkaisi häiritsemään itse elämää.

        Sitä paitsi liika läheisyys voi etäännyttää, etäisyys lähentää.
        Tuossa vaihtoehdossa on mahdollista toteuttaa molempia, jos molemmista siltä tuntuisi.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon vuoksi olen päättynyt siihen että on parempi elää kahdessa asunnossa.
        Jos toinen ei osaa käyttäytyä voi sanoa leikkisästi moi, nähdään huomenna ja laittaa oven kiinni.
        Parempi on antaa aikaa itselleen ja sille toiselle, kunnes ajatukset olisivat taas kirkastuneet. Harvoin keskustelu auttaa.

        Kauheaa se olisi kaikenlaisia mökötyksiä katsoa saman katon alla, sehän alkaisi häiritsemään itse elämää.

        Sitä paitsi liika läheisyys voi etäännyttää, etäisyys lähentää.
        Tuossa vaihtoehdossa on mahdollista toteuttaa molempia, jos molemmista siltä tuntuisi.

        AV

        Toisaalta, on se surullistakin, jos pitää pysyä erossa, että voi olls yhdessä...

        Mä en pidä siitä, että jommankumman pitäisi lähteä karkuun. Minusta se jättää arven...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Toisaalta, on se surullistakin, jos pitää pysyä erossa, että voi olls yhdessä...

        Mä en pidä siitä, että jommankumman pitäisi lähteä karkuun. Minusta se jättää arven...

        Ei jätä, usko pois. Poistuu tilanteesta on oikeampi termi.

        AV


    • Anonyymi

      Yleensä erotaan, koska ei haluta nukkua samassa sängyssä eikä olla muutenkaan missään tekemisissä.

      • Anonyymi

        Tuo on seurausta, ei syy tai syyt.
        Kai joskus on halunnut nukkua, halunnut olla iholla koko ajan (riippuu tietysti suhteesta).

        Erot johtuvat kyvyttömyydestä nähdä omia virheitä ja vikoja, molemmin puolin.
        Tilanne ajautuu umpikujaan , tulee vain se oikea hetki eroratkaisun tekimiselle.
        Vapauttava kokemus huonossa suhteessa, jota myös itse olisi ollut rakentamassa.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on seurausta, ei syy tai syyt.
        Kai joskus on halunnut nukkua, halunnut olla iholla koko ajan (riippuu tietysti suhteesta).

        Erot johtuvat kyvyttömyydestä nähdä omia virheitä ja vikoja, molemmin puolin.
        Tilanne ajautuu umpikujaan , tulee vain se oikea hetki eroratkaisun tekimiselle.
        Vapauttava kokemus huonossa suhteessa, jota myös itse olisi ollut rakentamassa.

        AV

        Se ei ole noin yksinkertaista, ei ollenkaan. Parisuhteessa ei ole takuita. Vaikka joskus on ollut hyvin, se ei tarkoita, että aina tulisi olemaan.

        Eroon mennessä on ehtinyt paljon tapahtua ja erojen syyt ovat erilaisia. Hyvin usein eroon, etenkin sellaiseen, jossa vain toinen haluaa erota, liittyy toisen osapuolen päihde- ja mielenterveysongelmat. Vaikka kuinka haluaisi, että suhdetta voisi jatkaa, niin tervettä on erota, koska suhteen jatkaminen vaarantaa sekä kumppanin että lasten mielenterveyden ja usein fyysisenkin terveyden.

        "kyvyttömyydestä nähdä omia virheitä ja vikoja, molemmin puolin."

        Edellisessä tapauksessa, jossa kumppani kärsii henkilökohtaisista ongelmista ja aiheuttaa toiminnallaan haittaa koko perheelle, olisi toisen osapuolen erittäin suuri virhe olla eroamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole noin yksinkertaista, ei ollenkaan. Parisuhteessa ei ole takuita. Vaikka joskus on ollut hyvin, se ei tarkoita, että aina tulisi olemaan.

        Eroon mennessä on ehtinyt paljon tapahtua ja erojen syyt ovat erilaisia. Hyvin usein eroon, etenkin sellaiseen, jossa vain toinen haluaa erota, liittyy toisen osapuolen päihde- ja mielenterveysongelmat. Vaikka kuinka haluaisi, että suhdetta voisi jatkaa, niin tervettä on erota, koska suhteen jatkaminen vaarantaa sekä kumppanin että lasten mielenterveyden ja usein fyysisenkin terveyden.

        "kyvyttömyydestä nähdä omia virheitä ja vikoja, molemmin puolin."

        Edellisessä tapauksessa, jossa kumppani kärsii henkilökohtaisista ongelmista ja aiheuttaa toiminnallaan haittaa koko perheelle, olisi toisen osapuolen erittäin suuri virhe olla eroamatta.

        On myös ikävää, että monet kuten sinäkin puhut erosta kovin keveästi. Ilmeisesti siksi, koska et ymmärrä mitä kaikkea tuskaa ja murhetta eroihin liittyy. Ei ole mitään syytä ikinä enää eron jälkeen olla edes tekemisissä, vielä vähemmän nukkua exän kanssa, se olisi itsemurhaa. Se mitä suhteessa oli jäi historiaan, josta lähihistoria on murheellinen, kuin kuolema, sitä ei halua muistella, vaikka sitä saattaa muistella vuosia eron jälkeenkin.

        Pitkä matka, mahdollisesti vuosikymmeniä on kuljettu suhteen alusta eroon. Kukaan tuskin menee kimppaan erotakseen. Ajatellaan, että ollaan yhdessä aina, loppuun asti. Kun vuosien saatossa asioita on tapahtunut ja erotaan niin tulee vain mieleen tunnettu sanonta "Eihän tässä näin pitänyt käydä". Se on kenties ihmisen paras elämän korkeakoulu. Kaikkea ei voi ennakoida, järjestää, tasapainottaa, vaikka tekisi parhaansa ja vähän päällekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole noin yksinkertaista, ei ollenkaan. Parisuhteessa ei ole takuita. Vaikka joskus on ollut hyvin, se ei tarkoita, että aina tulisi olemaan.

        Eroon mennessä on ehtinyt paljon tapahtua ja erojen syyt ovat erilaisia. Hyvin usein eroon, etenkin sellaiseen, jossa vain toinen haluaa erota, liittyy toisen osapuolen päihde- ja mielenterveysongelmat. Vaikka kuinka haluaisi, että suhdetta voisi jatkaa, niin tervettä on erota, koska suhteen jatkaminen vaarantaa sekä kumppanin että lasten mielenterveyden ja usein fyysisenkin terveyden.

        "kyvyttömyydestä nähdä omia virheitä ja vikoja, molemmin puolin."

        Edellisessä tapauksessa, jossa kumppani kärsii henkilökohtaisista ongelmista ja aiheuttaa toiminnallaan haittaa koko perheelle, olisi toisen osapuolen erittäin suuri virhe olla eroamatta.

        Erossa juuri se on vaikeinta, että toinen ei halua erota eikä myöskään myöntää ongelmaansa/ongelmiaan, hakeutua hoitoon. Tällaiset erot jättävät syvät haavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole noin yksinkertaista, ei ollenkaan. Parisuhteessa ei ole takuita. Vaikka joskus on ollut hyvin, se ei tarkoita, että aina tulisi olemaan.

        Eroon mennessä on ehtinyt paljon tapahtua ja erojen syyt ovat erilaisia. Hyvin usein eroon, etenkin sellaiseen, jossa vain toinen haluaa erota, liittyy toisen osapuolen päihde- ja mielenterveysongelmat. Vaikka kuinka haluaisi, että suhdetta voisi jatkaa, niin tervettä on erota, koska suhteen jatkaminen vaarantaa sekä kumppanin että lasten mielenterveyden ja usein fyysisenkin terveyden.

        "kyvyttömyydestä nähdä omia virheitä ja vikoja, molemmin puolin."

        Edellisessä tapauksessa, jossa kumppani kärsii henkilökohtaisista ongelmista ja aiheuttaa toiminnallaan haittaa koko perheelle, olisi toisen osapuolen erittäin suuri virhe olla eroamatta.

        Tuossa on syynä se kyvyttömyys nähdä omia virheitä, pääsyy voi olla kumppanin henkilökohtaiset ongelmat jotka johtuvat...parisuhteesta, kumppanista, elämäntilanteesta ja vaikka mistä. Silti jompikumpi tai kumpainenkin ei halua muuttua oikeaan suuntaan, olisi suuntansa jo valinnut. Voi olla että se suurin yhteenkuuluvuuden tunne on kadonnut paljon ennen tuota.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on syynä se kyvyttömyys nähdä omia virheitä, pääsyy voi olla kumppanin henkilökohtaiset ongelmat jotka johtuvat...parisuhteesta, kumppanista, elämäntilanteesta ja vaikka mistä. Silti jompikumpi tai kumpainenkin ei halua muuttua oikeaan suuntaan, olisi suuntansa jo valinnut. Voi olla että se suurin yhteenkuuluvuuden tunne on kadonnut paljon ennen tuota.

        AV

        "Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa, mitkä voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan."

        Jos kumppanilla on mielenterveys- tai päihdeongelmia, niin tärkeää on tiedostaa, ettei niille toinen voi mitään, puhumattakaan, että toinen voisi niitä parantaa. Esimerkiksi päihderiippuvuuden kuvaan kuuluu kieltää koko asia. Tilannetta hankaloittaa, että päihderiippuvalla on takana monen muuta mielenterveysongelmaa, muuten hän ei käyttäisi päihteitä.

        Asia on noiden yllämainittujen syiden vuoksi vähintäänkin niin, ettei ihminen itse ole valinnut mielenterveys- ja/tai päihdeongelmaansa. Mielenterveysongelmiin ajaudutaan erilaisten tapahtumien vuoksi tai ne puhkeaa pitkäkestoisen stressin yhteydessä. Vaikka hänen kumppaninsa tekisi mitä, puhuisi enkelten kielellä, houkuttelisi, komentaisi, mitä tahansa, että toinen heräisi hoitamaan mielenterveyttään ja korjaamaan ongelmiaan, niin se harvoin tapahtuu. Vai oletko sinä koskaan kuullut kenenkään käyvän keskustelua:

        "Olen tässä huolissani alkoholin käytöstäsi, se on aika hillitöntä. Mitä itse tuumaat?" Ja toinen olisi vastannut

        "Jaa niin, tottakai, ikävä että tuotan sinulle huolta. Selkeästi on pari viikkoa jo ollut holtitonta, hirvittää nyt kun ajattelen. Lopetan käytön kokonaan, alkoholi ei ole terveellistä".

        Edellä mainittu ei toteudu kuin ehkä kerran miljoonasta. Suurin osa kieltää ongelmansa. Se minkä kieltää, sitä ei ole, eikä siitä tarvitse puhua.

        Yhteenkuuluvuuden tunne katoaa hiljalleen mielenterveysongelmiin tai eri riippuvuuksiin, jotka nekin toki ovat mt ongelmia. Mutta se ei katoa yhdessä yössä ja kaikkien kohdalla samalla tavalla. Kun yhteenkuuluvuuden tunne on kadonnut, jää silti monenmoisia muita tunteita, laidasta laitaan. Hyvä kun jää. Sillä jos toinen jostain syystä saisikin itsensä kuntoon, jäljelle jääneistä tunteista saattaisi voida hyvinkin nopeasti kehittyä yhteenkuuluvuuden tunne uudelleen.

        Yhteenkuuluvuuden tunne ei myöskään välttämättä katoa noihin mt tai parisuhteen ongelmiin vaan täysin ulkoisiin syihin, joista mt ongelmat alunperin johtuu. Esimerkkinä 90-luvun alun lama ja pienyritysten kaatuminen. Siinä ei mennyt vain firmat ja yrittäjän toimeentulo, vaan myös läheisten, ystävien, sukulaisten toimeentulo ja aivan kaikki ihmissuhteet.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa, mitkä voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan."

        Jos kumppanilla on mielenterveys- tai päihdeongelmia, niin tärkeää on tiedostaa, ettei niille toinen voi mitään, puhumattakaan, että toinen voisi niitä parantaa. Esimerkiksi päihderiippuvuuden kuvaan kuuluu kieltää koko asia. Tilannetta hankaloittaa, että päihderiippuvalla on takana monen muuta mielenterveysongelmaa, muuten hän ei käyttäisi päihteitä.

        Asia on noiden yllämainittujen syiden vuoksi vähintäänkin niin, ettei ihminen itse ole valinnut mielenterveys- ja/tai päihdeongelmaansa. Mielenterveysongelmiin ajaudutaan erilaisten tapahtumien vuoksi tai ne puhkeaa pitkäkestoisen stressin yhteydessä. Vaikka hänen kumppaninsa tekisi mitä, puhuisi enkelten kielellä, houkuttelisi, komentaisi, mitä tahansa, että toinen heräisi hoitamaan mielenterveyttään ja korjaamaan ongelmiaan, niin se harvoin tapahtuu. Vai oletko sinä koskaan kuullut kenenkään käyvän keskustelua:

        "Olen tässä huolissani alkoholin käytöstäsi, se on aika hillitöntä. Mitä itse tuumaat?" Ja toinen olisi vastannut

        "Jaa niin, tottakai, ikävä että tuotan sinulle huolta. Selkeästi on pari viikkoa jo ollut holtitonta, hirvittää nyt kun ajattelen. Lopetan käytön kokonaan, alkoholi ei ole terveellistä".

        Edellä mainittu ei toteudu kuin ehkä kerran miljoonasta. Suurin osa kieltää ongelmansa. Se minkä kieltää, sitä ei ole, eikä siitä tarvitse puhua.

        Yhteenkuuluvuuden tunne katoaa hiljalleen mielenterveysongelmiin tai eri riippuvuuksiin, jotka nekin toki ovat mt ongelmia. Mutta se ei katoa yhdessä yössä ja kaikkien kohdalla samalla tavalla. Kun yhteenkuuluvuuden tunne on kadonnut, jää silti monenmoisia muita tunteita, laidasta laitaan. Hyvä kun jää. Sillä jos toinen jostain syystä saisikin itsensä kuntoon, jäljelle jääneistä tunteista saattaisi voida hyvinkin nopeasti kehittyä yhteenkuuluvuuden tunne uudelleen.

        Yhteenkuuluvuuden tunne ei myöskään välttämättä katoa noihin mt tai parisuhteen ongelmiin vaan täysin ulkoisiin syihin, joista mt ongelmat alunperin johtuu. Esimerkkinä 90-luvun alun lama ja pienyritysten kaatuminen. Siinä ei mennyt vain firmat ja yrittäjän toimeentulo, vaan myös läheisten, ystävien, sukulaisten toimeentulo ja aivan kaikki ihmissuhteet.

        - Sheena

        Kyllä, mutta yleisin syy taitaa olla se vaikka ihmiset eivät omaisia ns. mielenterveysongelmia kuten niitä yleisesti tulkittaisiin, on molemmilla liian itsekäs lähestymiskulma yhteiseen elämään. Tuosta sitten tuleekin jo ongelma missä keskustellaan ongelmana ihan joutavista asioista.
        Vaimo voi esimerkiksi olla vihainen miehelleen kun mies lähtisi urheilemaan, mitäs väärää mies tekisi jos kuntoaan hoitaisi:)
        Eikä aina riitä jos hoitaisi lapsia ja siivoaisi kotia, olisi se suurimman tulon tuottaja ja laskujen maksaja koko yhtälössä. Joskus vain mikään ei riitä kun tunteet (lue tunteettomuus) ja itsekkyys saa ihmisissä vallan.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala suokoon minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa, mitkä voin, ja viisautta erottaa nämä toisistaan."

        Jos kumppanilla on mielenterveys- tai päihdeongelmia, niin tärkeää on tiedostaa, ettei niille toinen voi mitään, puhumattakaan, että toinen voisi niitä parantaa. Esimerkiksi päihderiippuvuuden kuvaan kuuluu kieltää koko asia. Tilannetta hankaloittaa, että päihderiippuvalla on takana monen muuta mielenterveysongelmaa, muuten hän ei käyttäisi päihteitä.

        Asia on noiden yllämainittujen syiden vuoksi vähintäänkin niin, ettei ihminen itse ole valinnut mielenterveys- ja/tai päihdeongelmaansa. Mielenterveysongelmiin ajaudutaan erilaisten tapahtumien vuoksi tai ne puhkeaa pitkäkestoisen stressin yhteydessä. Vaikka hänen kumppaninsa tekisi mitä, puhuisi enkelten kielellä, houkuttelisi, komentaisi, mitä tahansa, että toinen heräisi hoitamaan mielenterveyttään ja korjaamaan ongelmiaan, niin se harvoin tapahtuu. Vai oletko sinä koskaan kuullut kenenkään käyvän keskustelua:

        "Olen tässä huolissani alkoholin käytöstäsi, se on aika hillitöntä. Mitä itse tuumaat?" Ja toinen olisi vastannut

        "Jaa niin, tottakai, ikävä että tuotan sinulle huolta. Selkeästi on pari viikkoa jo ollut holtitonta, hirvittää nyt kun ajattelen. Lopetan käytön kokonaan, alkoholi ei ole terveellistä".

        Edellä mainittu ei toteudu kuin ehkä kerran miljoonasta. Suurin osa kieltää ongelmansa. Se minkä kieltää, sitä ei ole, eikä siitä tarvitse puhua.

        Yhteenkuuluvuuden tunne katoaa hiljalleen mielenterveysongelmiin tai eri riippuvuuksiin, jotka nekin toki ovat mt ongelmia. Mutta se ei katoa yhdessä yössä ja kaikkien kohdalla samalla tavalla. Kun yhteenkuuluvuuden tunne on kadonnut, jää silti monenmoisia muita tunteita, laidasta laitaan. Hyvä kun jää. Sillä jos toinen jostain syystä saisikin itsensä kuntoon, jäljelle jääneistä tunteista saattaisi voida hyvinkin nopeasti kehittyä yhteenkuuluvuuden tunne uudelleen.

        Yhteenkuuluvuuden tunne ei myöskään välttämättä katoa noihin mt tai parisuhteen ongelmiin vaan täysin ulkoisiin syihin, joista mt ongelmat alunperin johtuu. Esimerkkinä 90-luvun alun lama ja pienyritysten kaatuminen. Siinä ei mennyt vain firmat ja yrittäjän toimeentulo, vaan myös läheisten, ystävien, sukulaisten toimeentulo ja aivan kaikki ihmissuhteet.

        - Sheena

        ...Meinaan ensimmäisessä suhteessa johon kuului kaksi lasta ja vaimo joka tuli töistä aina kello 19 jälkeen ei ymmärtänyt sitä jos mies olisi hakenut lapset hoidosta ennen kello 16:00 ja hoivannut kolme tuntia. Siiten kun vaimo tulee kotiin mies haluaisi lähteä heti kuntoilemaan, koska aamulla olisi taas aikainen herätys. Se ettei huomaa toisen hoitaneen lapsia jo 3 tuntia, on mielestäni kyvytöntä kokonaisajattelua. Ajatellaan vain että heti kun töistä kotiin tulee, ei saisi huilata, heti lasten kanssa pitäisi alkaa touhuta. No, mitäs se mies teki heti töiden jälkeen ne 3 tuntia?

        Naisetkin voivat olla joskus uskomattoman tyhmiä.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta yleisin syy taitaa olla se vaikka ihmiset eivät omaisia ns. mielenterveysongelmia kuten niitä yleisesti tulkittaisiin, on molemmilla liian itsekäs lähestymiskulma yhteiseen elämään. Tuosta sitten tuleekin jo ongelma missä keskustellaan ongelmana ihan joutavista asioista.
        Vaimo voi esimerkiksi olla vihainen miehelleen kun mies lähtisi urheilemaan, mitäs väärää mies tekisi jos kuntoaan hoitaisi:)
        Eikä aina riitä jos hoitaisi lapsia ja siivoaisi kotia, olisi se suurimman tulon tuottaja ja laskujen maksaja koko yhtälössä. Joskus vain mikään ei riitä kun tunteet (lue tunteettomuus) ja itsekkyys saa ihmisissä vallan.

        AV

        Nuo ovat ihan itse keksimiäsi tulkintoja muiden elämästä. Ei uppoa millään tasolla minun elämääni, joka on paljon hevimpää ilman joutavia asioita, ilman tarpeetonta itsekkyyttä.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Olen minä exän kanssa nukkunut ja nussinut. Miksen jos kerran ollaan sinkkuja. Ei minulla ole riitoja exien kanssa.

    • Anonyymi

      En voisi edes ajatella. Enkä ajattele.

    • Anonyymi

      En todellakaan nukkuisi exän kanssa. Nukkuminen yhdessä vaatii samaa taajuutta ja suhteen harmoniaa.

      - Sheena

      • Anonyymi

        On se kyllä outoa miten usein se ihana paras vaihtoehto tuhoutuukin käyttökelvottomaksi parisuhteessa, on se vain sellainen koulu tuo parisuhde ettei kenenkään pitäisi siihen ihan helposti lähteä:)
        Erillisasuminen on tosi nastaa, helpompaa.
        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se kyllä outoa miten usein se ihana paras vaihtoehto tuhoutuukin käyttökelvottomaksi parisuhteessa, on se vain sellainen koulu tuo parisuhde ettei kenenkään pitäisi siihen ihan helposti lähteä:)
        Erillisasuminen on tosi nastaa, helpompaa.
        AV

        Tuo oli ilmeisesti sarkasmia.

        Itse en lähde parisuhteeseen eroa helposti. Helppous ei ole minun juttuni.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli ilmeisesti sarkasmia.

        Itse en lähde parisuhteeseen eroa helposti. Helppous ei ole minun juttuni.

        - Sheena

        No, olihan se.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, olihan se.

        AV

        Selvennätkö hieman mitätöintiäsi.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvennätkö hieman mitätöintiäsi.

        - Sheena

        Vanhaa sänkyä lämmittää. Syystä tai toisesta, mutta ei terveestä.

        Kärsii tyhjän parisängyn syndroomasta.

        -palstatohtori-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaa sänkyä lämmittää. Syystä tai toisesta, mutta ei terveestä.

        Kärsii tyhjän parisängyn syndroomasta.

        -palstatohtori-

        Suosittelen erillistä bonnier eikun bonnel-patjaa 500 km:n välimatkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvennätkö hieman mitätöintiäsi.

        - Sheena

        Jotkut ihmiset eivät kai ole niin suppeasti ajattelevia mitä "normaalisti ajattelevat".
        Ei ole mikään pakko asua yhdessä, voi silti olla yhdessä. Toisaalta voisi asua yhdessä olematta oikeasti yhdessä.
        Voidaan olla onnellisia kun asutaan erillään tai onnettomia kun asutaan yhdessä.

        Suomessa on torppariperinne ja pitkät etäisyydet tuottaneet jo oudon tiukan kuvan parisuhteesta, jossa tulisi olla kuin paita ja peppu koko ajan, niin hyvät kuin huonotkin hetket.
        Normaali elämähän on tosi mukavaa ja antoisaa kun vain antaa ihmisille omaa tilaa, molemmin puolin. Harvemmin tulee niitä huonoja hetkiä kun kaikki perustuu pelkkään tunnepuoleen, ollaan yhdessä, kun ja jos halutaan.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut ihmiset eivät kai ole niin suppeasti ajattelevia mitä "normaalisti ajattelevat".
        Ei ole mikään pakko asua yhdessä, voi silti olla yhdessä. Toisaalta voisi asua yhdessä olematta oikeasti yhdessä.
        Voidaan olla onnellisia kun asutaan erillään tai onnettomia kun asutaan yhdessä.

        Suomessa on torppariperinne ja pitkät etäisyydet tuottaneet jo oudon tiukan kuvan parisuhteesta, jossa tulisi olla kuin paita ja peppu koko ajan, niin hyvät kuin huonotkin hetket.
        Normaali elämähän on tosi mukavaa ja antoisaa kun vain antaa ihmisille omaa tilaa, molemmin puolin. Harvemmin tulee niitä huonoja hetkiä kun kaikki perustuu pelkkään tunnepuoleen, ollaan yhdessä, kun ja jos halutaan.

        AV

        Ei tietenkään ole asuttava yhdessä, vaikka on parisuhteessa. Monet avioparitkin asuvat osan vuodesta eri paikkakunnilla tai eri maissa.

        Aloituksessasi ei ollutkaan kyse siitä millaisessa muodossa kukin parisuhdettaan elää. Vaan siitä voiko EXÄn kanssa nukkua alasti samassa sängyssä, silloin tällöin sekstaillakin ja viettää muutenkin aikaa tai lomailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään ole asuttava yhdessä, vaikka on parisuhteessa. Monet avioparitkin asuvat osan vuodesta eri paikkakunnilla tai eri maissa.

        Aloituksessasi ei ollutkaan kyse siitä millaisessa muodossa kukin parisuhdettaan elää. Vaan siitä voiko EXÄn kanssa nukkua alasti samassa sängyssä, silloin tällöin sekstaillakin ja viettää muutenkin aikaa tai lomailla.

        Alasti? Nyt on tainnut mennä puurot ja vellit sekaisin:)

        AV


    • Anonyymi

      Avee on jäänyt jumiin eksiin kun ei ole parempaakaan saanut. Kalastelee vanhoilla reijillä. Vähän repsukka miehiään. Rahalla saa eksää sillointällöin. Jos oikein paljon nuoleskelee. Ei tahdo nähdä totuutta.

      • Anonyymi

        Saman olen havainnut.


      • Anonyymi

        Todennäköisesti myös jossain syyllisyydentunnon kierteessä. Aina teksteistä se totuus ylös nousee vaikka asiat muotoilisi toisin. Rivien välit huutaa punaisella.

        Tämä tyyppi on välitilassa.


      • Anonyymi

        Saman olen havainnut. Nimenomaan rahalla saa exänsä sietämään ja antamaan silloin tällöin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman olen havainnut. Nimenomaan rahalla saa exänsä sietämään ja antamaan silloin tällöin.

        Ap pelkää elämää.


    • Anonyymi

      En ole valmis nukkumaan ekan kanssa, kun ei ymmärrä eitä.

    • Laskisin oikeastaan kunnolla exäksi vain yhden miehen. Eli henkilön, jonka kanssa olin yhdessä 19-22 -vuotiaana eli neljä vuotta.(Muut ovat olleet kuukausia kestäviä seurustelusuhteita, eli tavallaan mun silmissä pelkkää tapailua). Hänen kanssaan en kykenisi nukkumaan yhdessä monestakaan syystä.
      Ensinnäkin ero hänestä tuli juuri siksi, että en kyennyt enää nukkumaan hänen vieressään, koska minua pelotti.
      Toiseksi se pelon syy eli hänen mielenterveysongelmansa. Syytön hän niihin oli, mutta vaikka hän ei ollut väkivaltainen fyysisesti, minua ahdisti hänen läsnäolonsa suhteen loppukuukaudet.
      Kolmas syy on se, mikä olisi myös perusteena myös, jos nykyinen mieheni, jonka kanssa olen ollut melkein 30 vuotta. olisi eksäni, tietäisin että suhteen loppumisen jälkeen yhdessä nukkuminen johtaisi siihen/tarkoittaisi sitä, että hän haluaisi seksiä. Eli nämä pidemmät suhteet itsellä ovat olleet sellaisten miesten kanssa joille yhdessä nukkuminen tarkoittaa yleensä seksiä. Vaikkei tietysti joka päivä ja hetki, mutta noin periaatteessa. Aika moni mies on noin yksioikoinen.

      Toisaalta, jos tarkoitit, että voisinko harrastaa seksiä eksän kanssa, niin vastaus on ei, en voisi. Koska eroon on aina ollut joku tärkeä syy ja tunteiden haihtuminen. En halua seksiä enää ihmisen kanssa, jota kohtaan tunteet ovat loppuneet. Mulle ei jää ihmistä kohtaan pelkkä himo, jos muuten ihminen ei enää herätä rakkaudellisia tunteita. En tosin mitenkään vihaa tätä exääni. Pikemminkin säälin, Sääli ei riitä lähellä nukkumisen syyksi. Siitä tulisi vain ahdistava olo.

      • Anonyymi

        Ok, olet siis niitä jotka eroavat vain jos tunteet olisivat loppuneet?

        Onneksi Suomessa tuntuu olevan kauhean paljon niitä jotka ovat vielä yhdessä tuonkin jälkeen, muutenhan erotilastot olisivat ihan toisenlaista luettavaa, Moni menee käytännön ja arkielämän helppouden nimissä eteenpäin, ilman suuria tai pieniäkään tunteita.
        On totuttu elämään turvallisesti yhdessä ja se riittää.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok, olet siis niitä jotka eroavat vain jos tunteet olisivat loppuneet?

        Onneksi Suomessa tuntuu olevan kauhean paljon niitä jotka ovat vielä yhdessä tuonkin jälkeen, muutenhan erotilastot olisivat ihan toisenlaista luettavaa, Moni menee käytännön ja arkielämän helppouden nimissä eteenpäin, ilman suuria tai pieniäkään tunteita.
        On totuttu elämään turvallisesti yhdessä ja se riittää.

        AV

        Jos tunteet ovat enemmän negatiivissävyisiä kuin positiivissävyisiä, en näe mitään syytä jatkaa yhdessä. Sehän olisi kidutusta. Eri asia sitten miten tunteet näkee. itse kitkuttelin tuossa nelivuotisessa suhteessa viimeisen vuoden siksi, että ajattelin, että sääli ja pelko eivät ole riittävän negatiivissävyisiä tunteita eli syy erota. Siinä vaiheessa jos toisen kanssa oleminen vaikuttaa omaan psyykkeeseen ja persoonaan kovin kielteisesti tai sitä tuhoavasti, on järkevää irrottautua. Oman itsen tähden. Ymmärrän toki, että joistakin se on itsekkyyttä.


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Jos tunteet ovat enemmän negatiivissävyisiä kuin positiivissävyisiä, en näe mitään syytä jatkaa yhdessä. Sehän olisi kidutusta. Eri asia sitten miten tunteet näkee. itse kitkuttelin tuossa nelivuotisessa suhteessa viimeisen vuoden siksi, että ajattelin, että sääli ja pelko eivät ole riittävän negatiivissävyisiä tunteita eli syy erota. Siinä vaiheessa jos toisen kanssa oleminen vaikuttaa omaan psyykkeeseen ja persoonaan kovin kielteisesti tai sitä tuhoavasti, on järkevää irrottautua. Oman itsen tähden. Ymmärrän toki, että joistakin se on itsekkyyttä.

        Tuo on koettua viisautta, noin pitää tehdä, ei kannata olla pelkästä säälistä yhdessä. Eikä kannata pelätä muutosta (eroa) jos tunteet olisivat pääosin negatiiviset.

        AV


    • Anonyymi

      Puhukaa pukille

      • Anonyymi

        Todennäköisesti tässä aloituksessa: Kyllä.


    • Anonyymi

      Vaikka entinen olisi viimeinen mies planeetalla, en menisi lähellekään. Siihen on aina syynsä, että joku ihminen jää taakse historiaan ja aika entinen ei koskaan enää palaa.

      Capisch?

      • Anonyymi

        Sama. Vaikka välit exän kanssa olisi hyvätkin, aikaa ei eron jälkeen ole mitään syytä viettää yhdessä, nukkumisesta puhumattakaan.


    • Anonyymi

      Opettele aikuinen ihminen irtaantumaan. Saatat ehkä vielä saada jonkinlaisen elämän takaisin.

    • Anonyymi

      Ap:n verkot on niin solmussa ettei kokenut kalastajakaan saa niistä puikkarilla selvää.

    • Anonyymi

      Yksi kommentti. Sä sössit kerran ja nyt, no can do.

    • Anonyymi

      Mietin millainen ihminen se on, kellä sellaiseen edes luonnollista tarvetta olisi? Sillä eihän se tervettä missään mielessä ole.

    • Anonyymi

      Mitä enemmän av:n selittelyä, sitä enemmän kaotiikkaa.

    • Anonyymi

      Saat sen mistä luovut, aika tiukasti roikut vanhassa.

      • Anonyymi

        Vanhassa? On hän kyllä jo melko iäkäs, mutta en pitäisi vielä vanhana.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhassa? On hän kyllä jo melko iäkäs, mutta en pitäisi vielä vanhana.

        AV

        Milloin alat olla itsellesi rehellinen?


    • Anonyymi

      AV:stä on tullut aave - menneen elämän aave.

      • Anonyymi

        Juu, olen taitanut löytää elämäntavan jossa on sinkkuuden hyvät puolet ja myös parisuhteen hyvät puolet, mitään negatiivista ei tule heti mieleeni. Ei voi valittaa mistään ja silloinhan ihminen on tyytyväinen.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, olen taitanut löytää elämäntavan jossa on sinkkuuden hyvät puolet ja myös parisuhteen hyvät puolet, mitään negatiivista ei tule heti mieleeni. Ei voi valittaa mistään ja silloinhan ihminen on tyytyväinen.

        AV

        Miksi sitten tulee ihmeellinen uskottelun tunne? Se ikään kuin kuultaa viesteistäsi läpi?. Jos kaikki olisi ok, tuskin jatkuvasti asioita toistaisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten tulee ihmeellinen uskottelun tunne? Se ikään kuin kuultaa viesteistäsi läpi?. Jos kaikki olisi ok, tuskin jatkuvasti asioita toistaisit.

        Oletko huomannut teidän kommentoivan samoin, joten vastaan vain negatiivisiin viesteihinne tunteella, mikä minulla on elämässäni tällä hetkellä.

        Jos se ei sovi teidän ajattelumalliin, ei se minun vikaani ole. Vain itse tiedän mikä minulle sopii, ja mikä ei sovi, siksi ihmettelen tuota negatiivisuutta mitä te toistatte.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huomannut teidän kommentoivan samoin, joten vastaan vain negatiivisiin viesteihinne tunteella, mikä minulla on elämässäni tällä hetkellä.

        Jos se ei sovi teidän ajattelumalliin, ei se minun vikaani ole. Vain itse tiedän mikä minulle sopii, ja mikä ei sovi, siksi ihmettelen tuota negatiivisuutta mitä te toistatte.

        AV

        Niin, mutta yleensä aito tunne tulee jostain. Näissä se on tämä. Pahoittelut. Oikeata tuntemusta ei voi kieltää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mutta yleensä aito tunne tulee jostain. Näissä se on tämä. Pahoittelut. Oikeata tuntemusta ei voi kieltää?

        EI niin, siksi varmaan viihdymme toistemme seurassa.

        AV


    • Anonyymi

      Ehdoton ei.

      Ystäväni erosi exästään. Exää on vaikea pitää poissa, kiemurtelee nukkumaan ystävälle "lapsen takia". Viimeksi ystävä teki selväksi, ettei tartte enää tulla "hoitamaan lasta".

    • Anonyymi

      Olipas taas mukava pitkä päivä.
      Suorastaan nautinnollinen.

      AV

    • Anonyymi

      En, ei ole mitään syytä olla tai nukkua exän kanssa.

      Jos ollaan yhdessä, ollaan yhdessä. Jos on erottu, ei olla yhdessä. Yksinkertainen asia, luulisi jokaisen sen ymmärtävän. Usein kuitenkin kärsitään läheisriippuvuudesta ja jäädään ikään kuin välitilaan, jossa ei olla yhdessä muttei erottukaan.

      Selkeät rajat kertovat terveestä ihmissuhteesta. Epäselkeät rajat kertovat epäterveestä ihmissuhteesta. Tervettä on myös olla aloittamatta suhdetta ihmisen kanssa, joka on takertunut exäänsä kiinni, muka eronnut. Joopa joo.

      • Anonyymi

        Tuo on ymmärrettävää jos olisi alle 40-vuotias, eikä olisi yhteistä jälkikasvua.
        Olisi huono suhde takana jossa olisi ollut tyytymätön ajan jakamiseen, seksuaalisiin tarpeisiin, riitaisia hetkiä jotka eivät ole johtaneet hyviin ratkaisuihin. Mitä pidempään ihmiset yrittävät, sen huonompi tulos voi olla. Ei olisi enää oikein mitään mikä yhdistäisi. Ei kunnioittaisi enää edes kumppanin mielipiteitä sättimättä tai haukkumatta häntä.

        Minusta on myös epätervettä edes yrittää uutta suhdetta jos olisi entisessä elämässä kiinni. Moni syyllistyy tuohon jos ottaisi nopeasti uuden, tavallaan korvikkeeksi, kun ei muuten yksin pärjäisi (syystä tai toisesta).

        Itsensä kanssa pitää olla sinut jotta voisi elää tyytyväisenä, yksi tai yhdessä. Jotkut tarvitsevat siihen toisten asettamia rajoja, jotkut tiedostavat rajansa ihan itse.

        Ei teidän tarvitsekaan pitää omista existänne ja antaa minulle ohjeita omien epäonnistumisienne pohjalta. Ne ohjeet olisivat tulleet toisenlaisen kokemuksen tuottamana, jokaisella kun on omat kokemuksensa.

        Ihan hyvä ketju, kysymykseen on helppo vastata. Ainut mikä ketjussa tuli yllättäen esille etteivät ihmiset vain vastaa itse kysymykseen. Aloittavat haukkumaan, mustamaalaamaan jos aloittajan näkemys ei olisi sama mitä heillä on.

        Oletteko huomanneet miten se toistuu lähes jokaisessa ketjussa? Tuon vuoksi tämä onkin sinkku palsta. Ei kai yksikään henkilö joka haukkuu toista ihmistä näkemyserojen takia, olisi kykenevä hyvään parisuhteeseen? Aivan helvetillinen suhdehan sellaisen ihmisen kanssa tulisi:)


        AV


    • Anonyymi

      Huoh! Taas on menossa tämä kausi

    • Anonyymi

      hyvä juttu jooh jos oikein pasljon jänniyttää jotkut tytöt

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe