Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Parinvalinnasta, elämänarvoista ja ulkonäöstä

Anonyymi

Olen usemman kerran tällä viestejä lukiessani miettinyt, että mitenkä syvällisesti palstailijat ovat näitä mainittuja asioita pohtineet. Huom. en puhu sukupuolittuneesti, vaan ihmisistä yleisesti. Kovin moni täällä tuntuu painottavan ja/tai pohtivan ulkonäköä ja ulkonäöstä johdettavia tasoja jne.

Ymmärrän hyvin, että toisen ihmisen ulkonäön pitää miellyttää. Sehän nyt on selvä, ei muuten kiinnosta. Vaan minkä verran pistätte painoa sille ihmiselle itselleen ja hänen elämänarvoilleen? Paikassa, jossa tutustumisen kohde valitaan useiden joukosta, niin ulkonäkö ymmärrettävästi korostuu, mutta entä jos tutustutte jotenkin muuten johonkin todella mukavaan ja arvoiltaan sopivaan, niin paljonko ulkonäkö painaa vaakakupissa?

Mä olen itse aina vaistomaisesti karsastanut miehiä, jotka yrittävät tulla seuraani juuri ulkonäön vuoksi. Ulkonäön kehuminen tutustumisvaiheessa nostattaa lähinnä vastenmielisyyden tunteita. Parisuhteessakaan en pidä ylitsevuotavista ulkonäkökehuista. Onhan se tietysti ihan kiva, jos toinen tykkää ulkoisesti, mutta en mä kykene sen päälle mitään luottamusta rakentamaan. En voi luvata mitään ulkoisesta olemuksestani ja sen kehuminen vie luoton muuhun kiinnostukseen aika nollaan. Miten teillä muilla?

Ihan samalla tavalla mä itse en pistä kauheasti painoarvoa ulkonäölle. Pikemmin koen vaistomaisesti, että kovin ulkosesti korea luultavasti etsii myös pintaa. Liian huoliteltu (tai ajateltu) ulkonäkö on musta pikemmin vastenmielistä kuin houkuttelevaa. Toisaalta mä olen myös huomannut itse houkuttelevani huomattavasti mielenkiintoisempia yksilöitä jutulle, kun olen vähemmän huoliteltu. Hupparissa ja virttyneissä farkuissa aloitetut keskustelut ovat aina olleet valovuosia mielenkiintoisempia, kuin mekossa ja viimeisenpäälle tällingissä. Tuosta erotuksena se, jos jutulle tulija on jo jotain kautta entuudestaan tuttu ja jutunjuurta on löytynyt jo aiemmin. Onko muilla millaisia kokemuksia?

Yksi asia, jota olen itse välillä pohtinut, on ylipaino. Täällä todella moni haukkuu läskeiksi ja puhuu muutenkin rumasti. Mä itse taas en osaa sitä niin kauhean suurena asiana tutustumisen kannalta ottaa. Ehkä, jos painoa on jo niin paljon, että se vaikuttaisi kotoa ulospääsemiseen, mutta ei sellaisia Suomessa kauhean montaa ole. Tietysti ylipaino voi heikentää ulkoista viehättävyyttä. Se voi myös kertoa ihmisen luonteesta tai elämäntavoista tai miten vaan. Vaan eihän se, että on juuri tässä hetkessä ylipainoinen, kerro välttämättä paljoakaan. Ylipainolle on paljon syitä ja jos kaipaan aktiivista ihmistä rinnalleni, niin ihan hyvin se nyt 30 kiloa ylipainoinen voi olla vuosi sitten ollut 60 kiloa ylipainoinen ja olla ensi vuonna normaalipainoinen. Tuota mahdollisuutta ja vaikka meneillään olevaa elämäntaparemonttia ei voi tietää juttelematta.

Olen mä itsekin aikanaan paisunut masennuksen myötä, mutta nykyään olen sutjakammassa kunnossa kuin ennen sitä. Aiemmin olin vain hoikka, mutta nyt olen urheilullinen. Mä muista miten vastemielinen tunne mulle itselle silloin aikanaan tuli niistä miehistä, jotka alkoivatkin yhtäkkiä mielistellä, kun painoni putosi. Aiemmin olin ilmaa ja yhtäkkiä oltiin mielinkielin. Se oli vastenmielistä ja ne ihmiset olivat vastenmielisiä. Eiväthän he musta välittäneet ihmisenä yhtään. Miksi mä olisin kiinnostunut heistä? Onko muilla tällaisesta kokemuksia?

Millaisia muita ajatuksia heräsi?

-möhköfantti-

213

1436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmisenä nimenomaan kiinnostun, jos kiinnostun. Olen sanonut ennenkin ja sanon taaskin, että yritän nähdä ihmisen sisimpään ja nähdä ne arvot hänestä joita itsekin arvostan. Myös kuoren alle kätketyn herttaisuuden ja hyvyyden.

      Kun nään ne ja pidän ihmisen ajattelusta, oikeestaan pinta on aikalailla sivuseikka. Tykästyn sisimpään hullunaan, jos se tuntuu minusta ihanalta.

      • Anonyymi

        Etkös sinä ole sanonut, ettet voisi viehättyä tummaihoisista ihmisistä? Mitäs muuta se on kuin pintaa? Ihonväri.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sinä ole sanonut, ettet voisi viehättyä tummaihoisista ihmisistä? Mitäs muuta se on kuin pintaa? Ihonväri.

        Olen myös sanonut tarkemmin, etten viehäty tummaihoisista miehistä. Naisista kyllä, kun nään jonkun silmääni miellyttävän.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olen myös sanonut tarkemmin, etten viehäty tummaihoisista miehistä. Naisista kyllä, kun nään jonkun silmääni miellyttävän.

        Olen miesten suhteen ronkeli. Tykkään vain nakkimakkaran värisistä miehistä. Eli oman värisistä. Rasisti taas?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olen miesten suhteen ronkeli. Tykkään vain nakkimakkaran värisistä miehistä. Eli oman värisistä. Rasisti taas?

        Pinnallisuutta nyt ainakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pinnallisuutta nyt ainakin.

        Eikä siihen auta edes iltarukous. Miehet nyt muutenkin viehättää enää vain oman miehen verran. Taitaa liittyä enempikin seksuaalisuuteen, kun pinnallisuuteen.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Eikä siihen auta edes iltarukous. Miehet nyt muutenkin viehättää enää vain oman miehen verran. Taitaa liittyä enempikin seksuaalisuuteen, kun pinnallisuuteen.

        Niin, mitä muutakaan seksikumppanin valinta sukupuolen perusteella olisi kuin pinnallisuutta? Ps. Ei ole tarkoitus hyökätä sinua vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mitä muutakaan seksikumppanin valinta sukupuolen perusteella olisi kuin pinnallisuutta? Ps. Ei ole tarkoitus hyökätä sinua vastaan.

        En valitse seksikumppaniakaan ulkonäön perusteella ja mulle ainoa seksikumppani voinolla ihminen, joka on mun kumppani eli parisuhteessa mun kanssa.

        Ulkoinen viehättävyys ei riitä seksikumppanuuteen edes. Saati muuhun.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En valitse seksikumppaniakaan ulkonäön perusteella ja mulle ainoa seksikumppani voinolla ihminen, joka on mun kumppani eli parisuhteessa mun kanssa.

        Ulkoinen viehättävyys ei riitä seksikumppanuuteen edes. Saati muuhun.

        Kun teen valintaa, valitsen ihmisen hänen sisimpänsä perusteella, rakastun siihen. Voin olla tyystin seksittömässäkin suhteessa, en vaan välttis halua.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kun teen valintaa, valitsen ihmisen hänen sisimpänsä perusteella, rakastun siihen. Voin olla tyystin seksittömässäkin suhteessa, en vaan välttis halua.

        Mulle on ihan sama silloin onko sussa ylipainoa, tulipalon polttama iho, silmäpuoli, raajarikko kun mä rakastun mä rakastun ihmiseen, sisimpään ja hyväksyn silloin kaiken hänen kehossaankin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En valitse seksikumppaniakaan ulkonäön perusteella ja mulle ainoa seksikumppani voinolla ihminen, joka on mun kumppani eli parisuhteessa mun kanssa.

        Ulkoinen viehättävyys ei riitä seksikumppanuuteen edes. Saati muuhun.

        Silti sanot, ettei se voisi olla tummaihoinen mies, vain nakin värinen. Tai mies ollenkaan

        Minusta ihmiset ovat paljon pinnallisempia kuin ikinä myöntävätkään. Pariutuminen olisi aivan erilaista, jos olisimme ilman kehoja leijuvia energioita. Ei vaikuttaisi, ikä, sukupuoli, "rotu"..Enkä sano, että se olisi mitenkään väärin, se nyt vain on mitä on. Jos ei kerran viehäty seksuaalisesti toisesta esim nyt lihavuuden takia, niin minkäs sille voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti sanot, ettei se voisi olla tummaihoinen mies, vain nakin värinen. Tai mies ollenkaan

        Minusta ihmiset ovat paljon pinnallisempia kuin ikinä myöntävätkään. Pariutuminen olisi aivan erilaista, jos olisimme ilman kehoja leijuvia energioita. Ei vaikuttaisi, ikä, sukupuoli, "rotu"..Enkä sano, että se olisi mitenkään väärin, se nyt vain on mitä on. Jos ei kerran viehäty seksuaalisesti toisesta esim nyt lihavuuden takia, niin minkäs sille voi.

        Eli esim mitä muutakaan heterous ja homous on loppujen lopuksi kuin pinnallisuutta?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olen miesten suhteen ronkeli. Tykkään vain nakkimakkaran värisistä miehistä. Eli oman värisistä. Rasisti taas?

        On se pinnallisuutta tietysti, jos ihonvärillä tai hiusten värillä tai silmien värillä on väliä. En mä tiedä onko siinä kuitenkaan varsinaisesta rasismista kysymys. Ja vaikka olisikin niin parinvalinta on sellainen asia, jossa ihmisellä on täysi oikeus olla juuri tasan niin rasistinen, pinnallinen ja ronkeli kuin on. Jos joku ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Ei ketään väkisin tarvitse huolia. Jos haluaa, niin omia ajatuksiaan ja ennakkoluulojaan on tietysti ihan hyvä välillä haastaa ja tarkastella. Kyllä jokaiselle tekee ihan hyvää joskus pohtia miksi toimin ja ajattelen kuten toimin ja ajattelen. Ei se tarkastelu välttämättä muutosta tuo, eikä sen ole mikään pakko tuodakaan. Itsensä on silti hyvä tuntea.

        Eikä mullekaan tumma mies kelpaa. En vain lämpene lainkaan. Tyrkyllä on ollut pari ihan todella komeaakin tapausta, mutta kun en vaan heistä lainkaan innostu. En innostu Lähi-Idän miehistäkään, vaikka heistäkin osahan on ihan älyttömän hyvän näköisiä. Kun ei niin ei. Yhden kanssa olen joskus aikanaan enemmän flirttaillut, mutta hän olikin hyvin vaalea, "tuhkablondi" ja siniset silmät. Aasialaisissa miehissä tulee useammin eteen sellaisia mun silmiini namuja, mutta ei heissäkään kauhean tiheään.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli esim mitä muutakaan heterous ja homous on loppujen lopuksi kuin pinnallisuutta?

        Lisään vielä, että oma lukunsa on sitten nämä, jotka kyllä viehättyvät seksuaalisesti, tai romanttisen rakkauden merkeissä, kuinka vain, kaiken näköisistä ihmisistä, mutta valitsevat puolison muiden mielipiteiden mukaan, eli siis statusta saadakseen, tai säilyttääkseen. ( tähän ryhmään kuuluvat homoutensa kieltäjät, edustusvaimon hankkijat yms).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se pinnallisuutta tietysti, jos ihonvärillä tai hiusten värillä tai silmien värillä on väliä. En mä tiedä onko siinä kuitenkaan varsinaisesta rasismista kysymys. Ja vaikka olisikin niin parinvalinta on sellainen asia, jossa ihmisellä on täysi oikeus olla juuri tasan niin rasistinen, pinnallinen ja ronkeli kuin on. Jos joku ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Ei ketään väkisin tarvitse huolia. Jos haluaa, niin omia ajatuksiaan ja ennakkoluulojaan on tietysti ihan hyvä välillä haastaa ja tarkastella. Kyllä jokaiselle tekee ihan hyvää joskus pohtia miksi toimin ja ajattelen kuten toimin ja ajattelen. Ei se tarkastelu välttämättä muutosta tuo, eikä sen ole mikään pakko tuodakaan. Itsensä on silti hyvä tuntea.

        Eikä mullekaan tumma mies kelpaa. En vain lämpene lainkaan. Tyrkyllä on ollut pari ihan todella komeaakin tapausta, mutta kun en vaan heistä lainkaan innostu. En innostu Lähi-Idän miehistäkään, vaikka heistäkin osahan on ihan älyttömän hyvän näköisiä. Kun ei niin ei. Yhden kanssa olen joskus aikanaan enemmän flirttaillut, mutta hän olikin hyvin vaalea, "tuhkablondi" ja siniset silmät. Aasialaisissa miehissä tulee useammin eteen sellaisia mun silmiini namuja, mutta ei heissäkään kauhean tiheään.

        -mf-

        Minä viehätyn eniten hoikista aasialaismiehistä. Tykkään myös silmälaseista miehillä, olen sitä miettinyt mihin sekin perustuu..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silti sanot, ettei se voisi olla tummaihoinen mies, vain nakin värinen. Tai mies ollenkaan

        Minusta ihmiset ovat paljon pinnallisempia kuin ikinä myöntävätkään. Pariutuminen olisi aivan erilaista, jos olisimme ilman kehoja leijuvia energioita. Ei vaikuttaisi, ikä, sukupuoli, "rotu"..Enkä sano, että se olisi mitenkään väärin, se nyt vain on mitä on. Jos ei kerran viehäty seksuaalisesti toisesta esim nyt lihavuuden takia, niin minkäs sille voi.

        Niin, kun en vaan viehäty mustista miehistä. Enkä irakilaisista. Varmaan vaikuttaa heissä sekin millaisiksi miehiksi heitä ajattelen, mutta ominaispiirteet ei kertakaikkiaan viehätä yhtään. Puhdas nolla.

        Ei tekis mieli edes halata heitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli esim mitä muutakaan heterous ja homous on loppujen lopuksi kuin pinnallisuutta?

        Periaatteessa, mutta ihmisyys on tärkein kuiteskin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä viehätyn eniten hoikista aasialaismiehistä. Tykkään myös silmälaseista miehillä, olen sitä miettinyt mihin sekin perustuu..

        Itse en viehäty aasialaisista yhtään, kummastakaan sukupuolesta. 🤷🏼‍♂️

        Ei mee mun kauneuskäsitykseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se pinnallisuutta tietysti, jos ihonvärillä tai hiusten värillä tai silmien värillä on väliä. En mä tiedä onko siinä kuitenkaan varsinaisesta rasismista kysymys. Ja vaikka olisikin niin parinvalinta on sellainen asia, jossa ihmisellä on täysi oikeus olla juuri tasan niin rasistinen, pinnallinen ja ronkeli kuin on. Jos joku ei kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Ei ketään väkisin tarvitse huolia. Jos haluaa, niin omia ajatuksiaan ja ennakkoluulojaan on tietysti ihan hyvä välillä haastaa ja tarkastella. Kyllä jokaiselle tekee ihan hyvää joskus pohtia miksi toimin ja ajattelen kuten toimin ja ajattelen. Ei se tarkastelu välttämättä muutosta tuo, eikä sen ole mikään pakko tuodakaan. Itsensä on silti hyvä tuntea.

        Eikä mullekaan tumma mies kelpaa. En vain lämpene lainkaan. Tyrkyllä on ollut pari ihan todella komeaakin tapausta, mutta kun en vaan heistä lainkaan innostu. En innostu Lähi-Idän miehistäkään, vaikka heistäkin osahan on ihan älyttömän hyvän näköisiä. Kun ei niin ei. Yhden kanssa olen joskus aikanaan enemmän flirttaillut, mutta hän olikin hyvin vaalea, "tuhkablondi" ja siniset silmät. Aasialaisissa miehissä tulee useammin eteen sellaisia mun silmiini namuja, mutta ei heissäkään kauhean tiheään.

        -mf-

        En ole nähnyt vielä yhtään hyvännäköistä lähi-idän miestä.

        Luulen, että mulla kulttuuritausta on lapsesta asti näyttänut vaan vihaa niistä maista ja en ole saanut mitään syytä viehättyä heistä?


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin, kun en vaan viehäty mustista miehistä. Enkä irakilaisista. Varmaan vaikuttaa heissä sekin millaisiksi miehiksi heitä ajattelen, mutta ominaispiirteet ei kertakaikkiaan viehätä yhtään. Puhdas nolla.

        Ei tekis mieli edes halata heitä.

        PALSTANVALTAAJA: "Niin, kun en vaan viehäty mustista miehistä. Enkä irakilaisista. Varmaan vaikuttaa heissä sekin millaisiksi miehiksi heitä ajattelen, mutta ominaispiirteet ei kertakaikkiaan viehätä yhtään. Puhdas nolla."

        En tiedä olisitko voinut ihastua yhteen komeaan somaliin. Itse tunsin yhden filmitähdennäköisen somalin, johon suomalaisnainen rakastui ja meni naimisiin. Pojalleen tämä somali sanoi minusta, että "isän kaveri". Oikeastaan en ollut hänen kaverinsa vaan tämän somalin ystävän kaveri. Tämän kaverin kaverin kautta tutustuin tähän komeaan somaliin, joka on mielestäni sellainen, että moni muukin suomalainen nainen olisi voinut rakastua häneen, ei vain hänen vaimonsa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mulle on ihan sama silloin onko sussa ylipainoa, tulipalon polttama iho, silmäpuoli, raajarikko kun mä rakastun mä rakastun ihmiseen, sisimpään ja hyväksyn silloin kaiken hänen kehossaankin.

        Rakkaus onkin eri asia kuin romanttinen rakkaus, joka sisätää myös seksuaalisen viehättymisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä viehätyn eniten hoikista aasialaismiehistä. Tykkään myös silmälaseista miehillä, olen sitä miettinyt mihin sekin perustuu..

        Joo, siis juuri sellainen hoikka ruumiinrakeen on minullekin miehessä eniten mieleen. En kaipaa "raamikkuutta". Omalla kohdallani en sanoisi, että erityisesti aasialaisuus viehättää, mutta heissä on paljon viehättäviä miehiä. En tosin heissäkään pidä kauhean voimakkaasti etnisistä piirteistä, mutta vähän on hyvä.

        Oikeastaan mulle se suuri asia on, etten pidä lainkaan voimakkaan maskuliinisista ulkonäköpiirteistä miehessä. Tykkään enemmän söpöstä miehestä ja jopa kauniista miehestä. Sellaiset ovat aina saaneet sydämeni sykkimään.

        Silmälasit ... mikähän siinä mahtaa olla. Minulle silmälasit vain ovat. Ne ovat neutraalit. Mulle taas miehen kädet ovat jostain syystä hyvin tärkeät. En viehäty lainkaan isoista "lapiokäsistä" tai "nakkisormista". Sen sijaan hoikat, suht pitkät sormet ja puhtaat hyvin hoidetut kynnet ... ihanat 😆

        -mf-

        -mf-


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        PALSTANVALTAAJA: "Niin, kun en vaan viehäty mustista miehistä. Enkä irakilaisista. Varmaan vaikuttaa heissä sekin millaisiksi miehiksi heitä ajattelen, mutta ominaispiirteet ei kertakaikkiaan viehätä yhtään. Puhdas nolla."

        En tiedä olisitko voinut ihastua yhteen komeaan somaliin. Itse tunsin yhden filmitähdennäköisen somalin, johon suomalaisnainen rakastui ja meni naimisiin. Pojalleen tämä somali sanoi minusta, että "isän kaveri". Oikeastaan en ollut hänen kaverinsa vaan tämän somalin ystävän kaveri. Tämän kaverin kaverin kautta tutustuin tähän komeaan somaliin, joka on mielestäni sellainen, että moni muukin suomalainen nainen olisi voinut rakastua häneen, ei vain hänen vaimonsa.

        En ihastu somaleihinkaan. Jostain syystä miesten piirteet on luotaan poistyöntäviä mustissa miehissä, lähi-idän miehissä.

        Naisia näkee harvoin mustia mitkä viehättää silmääni. Mutta jotkut harvat.

        Naisissakin viehätyn eniten valkoisista eli omasta "rodustani" peräisin oleviin. Intiaanit voisi olla poikkeus tummemmista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rakkaus onkin eri asia kuin romanttinen rakkaus, joka sisätää myös seksuaalisen viehättymisen.

        Juu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, siis juuri sellainen hoikka ruumiinrakeen on minullekin miehessä eniten mieleen. En kaipaa "raamikkuutta". Omalla kohdallani en sanoisi, että erityisesti aasialaisuus viehättää, mutta heissä on paljon viehättäviä miehiä. En tosin heissäkään pidä kauhean voimakkaasti etnisistä piirteistä, mutta vähän on hyvä.

        Oikeastaan mulle se suuri asia on, etten pidä lainkaan voimakkaan maskuliinisista ulkonäköpiirteistä miehessä. Tykkään enemmän söpöstä miehestä ja jopa kauniista miehestä. Sellaiset ovat aina saaneet sydämeni sykkimään.

        Silmälasit ... mikähän siinä mahtaa olla. Minulle silmälasit vain ovat. Ne ovat neutraalit. Mulle taas miehen kädet ovat jostain syystä hyvin tärkeät. En viehäty lainkaan isoista "lapiokäsistä" tai "nakkisormista". Sen sijaan hoikat, suht pitkät sormet ja puhtaat hyvin hoidetut kynnet ... ihanat 😆

        -mf-

        -mf-

        Jäin oikein miettimään tuota käsiasiaa. Jos mä harrastaisin nettitreffailua niin ihan varmasti pyytäisin mieheltä kuvan hänen käsistään, ennen kun suostuisin treffeille. 😛

        -mf-


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin, kun en vaan viehäty mustista miehistä. Enkä irakilaisista. Varmaan vaikuttaa heissä sekin millaisiksi miehiksi heitä ajattelen, mutta ominaispiirteet ei kertakaikkiaan viehätä yhtään. Puhdas nolla.

        Ei tekis mieli edes halata heitä.

        Niin, nimenomaan. Tuossa vaikuttaa ne stereotyyppiset ajatukset, eli rasismiahan tuo sitten on. Tuskin kokisit omaa miestäsi seksuaalisesti vähemmän viehättäväksi, jos hän muuttuisi sanotaan nyt sitten irakilaisen miehen näköiseksi? Onhan näitä tummia miehiä, jotka ovat aivan " suomalaisia" esim Jani Toivola, se Putouksessa ollut näyttelijä - en muista nimeä, Arman Alizadkin on Iranista..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nimenomaan. Tuossa vaikuttaa ne stereotyyppiset ajatukset, eli rasismiahan tuo sitten on. Tuskin kokisit omaa miestäsi seksuaalisesti vähemmän viehättäväksi, jos hän muuttuisi sanotaan nyt sitten irakilaisen miehen näköiseksi? Onhan näitä tummia miehiä, jotka ovat aivan " suomalaisia" esim Jani Toivola, se Putouksessa ollut näyttelijä - en muista nimeä, Arman Alizadkin on Iranista..

        Ernest Lawsonhan se oli. Minusta kyllä hot https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ernest-lawson-paljastaa-afrobotin-asuun-liittyvan-hankaluuden-ensimmaisella-kerralla-pukeminen-kesti-20-minuuttia/7133938


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En ihastu somaleihinkaan. Jostain syystä miesten piirteet on luotaan poistyöntäviä mustissa miehissä, lähi-idän miehissä.

        Naisia näkee harvoin mustia mitkä viehättää silmääni. Mutta jotkut harvat.

        Naisissakin viehätyn eniten valkoisista eli omasta "rodustani" peräisin oleviin. Intiaanit voisi olla poikkeus tummemmista.

        No, makuasioista ei voi kiistellä. Yksi ex-pomoni sanoi, että niistä voi kiistellä, mutta ei faktoista. Ehkä sinulle on fakta, että muun rotuiset eivät kiinnosta. Minun täytyy tunnustaa, että olen pitännyt korealaisia ja japanilaisia naisia viehättävinä, vaikka yleensä olen kiinnostunut länsimaisista valkoisista ihmisistä.

        Hyvää päivänjatkoa, sillä itse pidän tauon palstailusta. Hyviä päiviä ja viikon alkua! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, siis juuri sellainen hoikka ruumiinrakeen on minullekin miehessä eniten mieleen. En kaipaa "raamikkuutta". Omalla kohdallani en sanoisi, että erityisesti aasialaisuus viehättää, mutta heissä on paljon viehättäviä miehiä. En tosin heissäkään pidä kauhean voimakkaasti etnisistä piirteistä, mutta vähän on hyvä.

        Oikeastaan mulle se suuri asia on, etten pidä lainkaan voimakkaan maskuliinisista ulkonäköpiirteistä miehessä. Tykkään enemmän söpöstä miehestä ja jopa kauniista miehestä. Sellaiset ovat aina saaneet sydämeni sykkimään.

        Silmälasit ... mikähän siinä mahtaa olla. Minulle silmälasit vain ovat. Ne ovat neutraalit. Mulle taas miehen kädet ovat jostain syystä hyvin tärkeät. En viehäty lainkaan isoista "lapiokäsistä" tai "nakkisormista". Sen sijaan hoikat, suht pitkät sormet ja puhtaat hyvin hoidetut kynnet ... ihanat 😆

        -mf-

        -mf-

        Meillä on ilmeisen samanlainen miesmaku. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nimenomaan. Tuossa vaikuttaa ne stereotyyppiset ajatukset, eli rasismiahan tuo sitten on. Tuskin kokisit omaa miestäsi seksuaalisesti vähemmän viehättäväksi, jos hän muuttuisi sanotaan nyt sitten irakilaisen miehen näköiseksi? Onhan näitä tummia miehiä, jotka ovat aivan " suomalaisia" esim Jani Toivola, se Putouksessa ollut näyttelijä - en muista nimeä, Arman Alizadkin on Iranista..

        Omalla kohdallani täytyy todeta, että liittyy aidosti eniten ulkonäköön. Olen tuossa kohtaa hyvin pinnallinen.

        Kuten sanottu, niin kaksi tummaihoista tarjokasta on ollut, jotka molemmat olivat ihan länsimaisia. Toinen britti ja toinen yhdysvaltalainen, ihan peruslänsiasenteilla ja jutuilla ja nimellä ja molemmat kristittyjä uskoltaan. Vaan kun en vaan kykene tuntemaan sellaista kiinnostusta, yritetty on.

        Ja minulle on ihan sama onko mies Lähi-idästä, Italiasta, Kreikasta tai jostain päin Etelä-Amerikkaa, niin liian tumma ei vain herätä kiinnostustani. Heistä puuttuu se jokin, joka saa mut haluamaan lähelle. Sen sijaan, jos ei ole sellainen streotyyppinen tummahiuksinen, ruskeasolmainen, ja hieman tummempi iho, niin sitten on ok. Eli siis kyllä, minulle kyse on pinnasta ja tiedostan sen. Olen yrittänyt antaa mahdollisuuden, mutta mä en pääse siitä pinnasta yli. En mä tykkää kovin ruskettuneestakaan ihosta.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nimenomaan. Tuossa vaikuttaa ne stereotyyppiset ajatukset, eli rasismiahan tuo sitten on. Tuskin kokisit omaa miestäsi seksuaalisesti vähemmän viehättäväksi, jos hän muuttuisi sanotaan nyt sitten irakilaisen miehen näköiseksi? Onhan näitä tummia miehiä, jotka ovat aivan " suomalaisia" esim Jani Toivola, se Putouksessa ollut näyttelijä - en muista nimeä, Arman Alizadkin on Iranista..

        Niin, se on sitten lapsena jo jäänyt päähän, että niissä maissa miehet tappaa ja alistaa naisia. Ehkäpä en siksi näe heissä mitään kiinnostavaa päälläpäinkään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, nimenomaan. Tuossa vaikuttaa ne stereotyyppiset ajatukset, eli rasismiahan tuo sitten on. Tuskin kokisit omaa miestäsi seksuaalisesti vähemmän viehättäväksi, jos hän muuttuisi sanotaan nyt sitten irakilaisen miehen näköiseksi? Onhan näitä tummia miehiä, jotka ovat aivan " suomalaisia" esim Jani Toivola, se Putouksessa ollut näyttelijä - en muista nimeä, Arman Alizadkin on Iranista..

        Kyllä mä kokisin hänet heti negatiivisesti. Jos hän muuttuis arabin näköiseksi. Ei näyttäs yhtään hyvälle.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        No, makuasioista ei voi kiistellä. Yksi ex-pomoni sanoi, että niistä voi kiistellä, mutta ei faktoista. Ehkä sinulle on fakta, että muun rotuiset eivät kiinnosta. Minun täytyy tunnustaa, että olen pitännyt korealaisia ja japanilaisia naisia viehättävinä, vaikka yleensä olen kiinnostunut länsimaisista valkoisista ihmisistä.

        Hyvää päivänjatkoa, sillä itse pidän tauon palstailusta. Hyviä päiviä ja viikon alkua! :)

        Saa niistä kiistellä, mun mielipide ei silti muuksi muutu. :)

        Kiitos, hyvää päivänjatkoa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Saa niistä kiistellä, mun mielipide ei silti muuksi muutu. :)

        Kiitos, hyvää päivänjatkoa.

        Et kai sä okeasti koe sitä, että joku toinen kertoo oman mielipiteensä ja oman makunsa, vaikuttamisyritykseksi? Kai muillakin on ihan yhtäläinen oikeus tuoda ilmi oma makunsa ja mielipiteensä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et kai sä okeasti koe sitä, että joku toinen kertoo oman mielipiteensä ja oman makunsa, vaikuttamisyritykseksi? Kai muillakin on ihan yhtäläinen oikeus tuoda ilmi oma makunsa ja mielipiteensä?

        Joskus jotkut jänkää ja yrittää käännyttää. Joskus vaan toteaa mielipiteensä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En ihastu somaleihinkaan. Jostain syystä miesten piirteet on luotaan poistyöntäviä mustissa miehissä, lähi-idän miehissä.

        Naisia näkee harvoin mustia mitkä viehättää silmääni. Mutta jotkut harvat.

        Naisissakin viehätyn eniten valkoisista eli omasta "rodustani" peräisin oleviin. Intiaanit voisi olla poikkeus tummemmista.

        Alicia Keys on kaunis, etenkin meikittömänä. Hänkin taitaa olla nk. "mulatti"?



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdallani täytyy todeta, että liittyy aidosti eniten ulkonäköön. Olen tuossa kohtaa hyvin pinnallinen.

        Kuten sanottu, niin kaksi tummaihoista tarjokasta on ollut, jotka molemmat olivat ihan länsimaisia. Toinen britti ja toinen yhdysvaltalainen, ihan peruslänsiasenteilla ja jutuilla ja nimellä ja molemmat kristittyjä uskoltaan. Vaan kun en vaan kykene tuntemaan sellaista kiinnostusta, yritetty on.

        Ja minulle on ihan sama onko mies Lähi-idästä, Italiasta, Kreikasta tai jostain päin Etelä-Amerikkaa, niin liian tumma ei vain herätä kiinnostustani. Heistä puuttuu se jokin, joka saa mut haluamaan lähelle. Sen sijaan, jos ei ole sellainen streotyyppinen tummahiuksinen, ruskeasolmainen, ja hieman tummempi iho, niin sitten on ok. Eli siis kyllä, minulle kyse on pinnasta ja tiedostan sen. Olen yrittänyt antaa mahdollisuuden, mutta mä en pääse siitä pinnasta yli. En mä tykkää kovin ruskettuneestakaan ihosta.

        -mf-

        Meinasin kirjoittaa, että minulle on ihan sama ihonväri ja rodulliset piirteet, kun sinänsä tykkään kaikista, mutta on yksi poikkeus: punaiset hiukset ja kalvakka, jopa läpikuultavan kalpea iho ja valkoiset ripset ja kulmat, ei vaan nappaa yhtään.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Joskus jotkut jänkää ja yrittää käännyttää. Joskus vaan toteaa mielipiteensä.

        Olen kokenut usein olevan kyse kuvitellusta jänkkäämisestä ja käännyttämisestä. Sulla on hyvin usein itselläsikin erittäin jyrkkä tapa ilmaista ajatuksesi, etkä jätä juuri tilaa muiden ajatuksille ja mielipiteille. Ikään kuin tyrmäät toisilta mahdollisuuden ja oikeuden ajatella eri tavalla, jo etukäteen. Se, että toinen yrittää ihan vain ilmaista oman eriävän mielipiteensä, voi helposti tuntua jänkkäämiseltä, myös jos siihen lätkii itse kovin jyrkkiä kommentteja päälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokenut usein olevan kyse kuvitellusta jänkkäämisestä ja käännyttämisestä. Sulla on hyvin usein itselläsikin erittäin jyrkkä tapa ilmaista ajatuksesi, etkä jätä juuri tilaa muiden ajatuksille ja mielipiteille. Ikään kuin tyrmäät toisilta mahdollisuuden ja oikeuden ajatella eri tavalla, jo etukäteen. Se, että toinen yrittää ihan vain ilmaista oman eriävän mielipiteensä, voi helposti tuntua jänkkäämiseltä, myös jos siihen lätkii itse kovin jyrkkiä kommentteja päälle.

        Ihan miten vaan, kun toinen ei näytä piittaavan sisäistää sanomaani, kyllästyn äkkiä keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinasin kirjoittaa, että minulle on ihan sama ihonväri ja rodulliset piirteet, kun sinänsä tykkään kaikista, mutta on yksi poikkeus: punaiset hiukset ja kalvakka, jopa läpikuultavan kalpea iho ja valkoiset ripset ja kulmat, ei vaan nappaa yhtään.

        Tällä miehellä on kauniit kasvonpiirteet, mutta ei vaan nappaa.
        https://cdn.famousoutfits.com/wp-content/uploads/2014/09/redhead1.jpg

        Aika mielenkiintoista.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ihan miten vaan, kun toinen ei näytä piittaavan sisäistää sanomaani, kyllästyn äkkiä keskusteluun.

        Aika usein metsä vastaa kuten sinne huutaa. Et sä usein ole itsekään ole erityisen taitava ottamaan vastaan toisen "sisäistä sanomaa". Hyvin usein mielipiteet ja ovat ihan vain mielipiteitä, vailla sen kummempaa vaikuttamista.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei helvetti, ei.

        Mielnkiintoista, minusta taas on söpö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika usein metsä vastaa kuten sinne huutaa. Et sä usein ole itsekään ole erityisen taitava ottamaan vastaan toisen "sisäistä sanomaa". Hyvin usein mielipiteet ja ovat ihan vain mielipiteitä, vailla sen kummempaa vaikuttamista.

        Sinun kanssa käy usein niin, olen huomannut. Puhutaan kuin eri kieltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mielnkiintoista, minusta taas on söpö.

        Vaaleana miehenäkin vartalonmallia joka ei viehätä. Kasvot on liian pyöreät makuuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä miehellä on kauniit kasvonpiirteet, mutta ei vaan nappaa.
        https://cdn.famousoutfits.com/wp-content/uploads/2014/09/redhead1.jpg

        Aika mielenkiintoista.

        Itse tunnen muutaman hyvännäköisen punahiuksisen miehen, mutta tuo kuvassa oleva ei kyllä minuunkaan kolahda. Kaikki punapääthän eivät suinkaan ole hirveän vaaleita. Toisaalta tosi monilla blondeilla on ihan sama "ongelma", kulmakarvat ja ripset eivät juurikaan näy. Se tekee kasvot tietyllä tavalla ilmeettömiksi, varsinkin jos silmätkin ovat vielä todella vaaleat.

        -mf-


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Vaaleana miehenäkin vartalonmallia joka ei viehätä. Kasvot on liian pyöreät makuuni.

        Pete Parkkonen on ainoa tummahko mies, minkä tiedän, joka näyttää ihan kivalta. Ei herätä mitään himoja eikä haluja, mutta kivannäköinen.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sinun kanssa käy usein niin, olen huomannut. Puhutaan kuin eri kieltä.

        Mä en kylläkään ole kanssasi juurikaan puhunut. En kauheasti pidä tavastasi puhua ihmisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en kylläkään ole kanssasi juurikaan puhunut. En kauheasti pidä tavastasi puhua ihmisille.

        No soundi kuulostaa tutulle jänkääjälle, ehkä sekoitan sut johku toiseen. Ei tartte pitää.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No soundi kuulostaa tutulle jänkääjälle, ehkä sekoitan sut johku toiseen. Ei tartte pitää.

        Tuossa se ongelma tulikin jo hyvin esille. Et oikein osaa koskaan kirjotella neutraalisti, vaan se on just tollasta "tunnistelua" ja nimittelyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa se ongelma tulikin jo hyvin esille. Et oikein osaa koskaan kirjotella neutraalisti, vaan se on just tollasta "tunnistelua" ja nimittelyä.

        Sinun kanssasi kyllä. Muitten kanssa ei.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sinun kanssasi kyllä. Muitten kanssa ei.

        Ei vaan nimenomaan muiden kanssa, kun en mä yleensä jaksa sun kanssasi edes yrittää puhua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan nimenomaan muiden kanssa, kun en mä yleensä jaksa sun kanssasi edes yrittää puhua.

        Taas sä tulit vänkää siihen. Et muka jaksa, ole puhumatta. :)

        Problem solved.


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan nimenomaan muiden kanssa, kun en mä yleensä jaksa sun kanssasi edes yrittää puhua.

        Eti kivempaa seuraa, kukaan ei vaadi minulle juttuamaan, jos se ahdistaa.



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ernest Lawsonhan se oli. Minusta kyllä hot https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ernest-lawson-paljastaa-afrobotin-asuun-liittyvan-hankaluuden-ensimmaisella-kerralla-pukeminen-kesti-20-minuuttia/7133938

        Tuossa on taas oikeastaan hyvä esimerkki siitä miten erilaisia kuvia samasta ihmisestä voi saada. Hänestäkin on olemassa ihan toisenlaisia, paljon särmikkäämpiä kuvia. Tuossa hän on ehkä vähän tollanen "pullaposki", ihan nätisti tarkotettuna ei haukkuen.

        Mun silmääni hän ei sen suuremmin miellytä. Ihan ok, mutta ei kolahda. Niissä särmikkäämmissä kuvissa liian lihaksikas mun makuuni. En tykkää. 🙂

        -mf-


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Niin, se on sitten lapsena jo jäänyt päähän, että niissä maissa miehet tappaa ja alistaa naisia. Ehkäpä en siksi näe heissä mitään kiinnostavaa päälläpäinkään?

        No se on ihan hyvä, että tiedostaa mistä se johtuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No se on ihan hyvä, että tiedostaa mistä se johtuu.

        Voi olla. Eipä sillä väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tunnen muutaman hyvännäköisen punahiuksisen miehen, mutta tuo kuvassa oleva ei kyllä minuunkaan kolahda. Kaikki punapääthän eivät suinkaan ole hirveän vaaleita. Toisaalta tosi monilla blondeilla on ihan sama "ongelma", kulmakarvat ja ripset eivät juurikaan näy. Se tekee kasvot tietyllä tavalla ilmeettömiksi, varsinkin jos silmätkin ovat vielä todella vaaleat.

        -mf-

        Juu on komeitakin punapäitä, mutta se on tuo yhdistelmä, joka on vaan eieiei.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Pete Parkkonen on ainoa tummahko mies, minkä tiedän, joka näyttää ihan kivalta. Ei herätä mitään himoja eikä haluja, mutta kivannäköinen.

        No Parkkonen on myös hot. Kaikissa "roduissa" on minusta hotteja. Ainoa mistä en tykkää on se punäpäisyys-kalvakkuus-yhdistelmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No Parkkonen on myös hot. Kaikissa "roduissa" on minusta hotteja. Ainoa mistä en tykkää on se punäpäisyys-kalvakkuus-yhdistelmä.

        Ed Sheeran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se on ihan hyvä, että tiedostaa mistä se johtuu.

        Niin, paitsi että usein noissa on mukana paljon puhdasta ennakkoluuloakin. Kaikki ei aina perustu tietoon.

        Kyllähän Suomessakin naisia tapetaan ja alistetaan ja parisuhdeväkivalta on Suomessa ja suomalaisen kantaväestön kohdalla hyvin suuri ongelma. Se on tämän maan suurin tasa-arvo-ongelma.

        En kuitenkaan usko, että tuota faktaa mitenkään erityisesti liitetään suomalaisiin miehiin jonain oletuksena. Vaan pitäisikö? Monessa muussa Euroopan maassa perheväkivaltaa on paljon vähemmän ja ehkäpä mies muualta Euroopasta olisikin paljon suomalaista turvallisempi vaihtoehto?

        No faktat faktoina. Itse en ole ikinä henkilökohtaisesti törmännyt ongelmiin vaikkapa noiden Lähi-Idän miesten kanssa. Täytyy tietenkin todeta, etten ole koskaan seurustellut yhdenkään kanssa, mutta muuten on ollut välillä ihan pakkokin olla tekemisissä.

        Sekin on mielenkiintoista miten kovin erilaisia kokemuksia ihmisillä on toisistaan. Mä en ole koskaan kokenut heidän puoleltaan arvostuksen puutetta tai vähättelyä tai sitä, että mun henkilökohtaista tilaani olisi edes yritetty loukata. Jonkinasteista hämmästystä ja hämmennystä joskus, mutta en sen kummempaa. Selkeä ilmaisu, jos en koe jonkin olevan ok, on aina riittänyt.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, paitsi että usein noissa on mukana paljon puhdasta ennakkoluuloakin. Kaikki ei aina perustu tietoon.

        Kyllähän Suomessakin naisia tapetaan ja alistetaan ja parisuhdeväkivalta on Suomessa ja suomalaisen kantaväestön kohdalla hyvin suuri ongelma. Se on tämän maan suurin tasa-arvo-ongelma.

        En kuitenkaan usko, että tuota faktaa mitenkään erityisesti liitetään suomalaisiin miehiin jonain oletuksena. Vaan pitäisikö? Monessa muussa Euroopan maassa perheväkivaltaa on paljon vähemmän ja ehkäpä mies muualta Euroopasta olisikin paljon suomalaista turvallisempi vaihtoehto?

        No faktat faktoina. Itse en ole ikinä henkilökohtaisesti törmännyt ongelmiin vaikkapa noiden Lähi-Idän miesten kanssa. Täytyy tietenkin todeta, etten ole koskaan seurustellut yhdenkään kanssa, mutta muuten on ollut välillä ihan pakkokin olla tekemisissä.

        Sekin on mielenkiintoista miten kovin erilaisia kokemuksia ihmisillä on toisistaan. Mä en ole koskaan kokenut heidän puoleltaan arvostuksen puutetta tai vähättelyä tai sitä, että mun henkilökohtaista tilaani olisi edes yritetty loukata. Jonkinasteista hämmästystä ja hämmennystä joskus, mutta en sen kummempaa. Selkeä ilmaisu, jos en koe jonkin olevan ok, on aina riittänyt.

        -mf-

        Itellä on auttanut töissä ja koulussa eri maalaisiin tutustuminen ennakkoluuloja karsimaan ja kaverustumaankin. Muttei se ole mun pariutumiseen vaikuttanut mitenkään suuntaan tai toiseen. He ei kiinnosta edelleenkään kumppanina tipan tippaa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ed Sheeran?

        No esimerkiksi https://www.biography.com/.image/ar_1:1,c_fill,cs_srgb,fl_progressive,q_auto:good,w_1200/MTM5ODkxNzYyODU1NDIwOTM4/ed-sheeran-gettyimages-494227430_1600jpg.jpg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, paitsi että usein noissa on mukana paljon puhdasta ennakkoluuloakin. Kaikki ei aina perustu tietoon.

        Kyllähän Suomessakin naisia tapetaan ja alistetaan ja parisuhdeväkivalta on Suomessa ja suomalaisen kantaväestön kohdalla hyvin suuri ongelma. Se on tämän maan suurin tasa-arvo-ongelma.

        En kuitenkaan usko, että tuota faktaa mitenkään erityisesti liitetään suomalaisiin miehiin jonain oletuksena. Vaan pitäisikö? Monessa muussa Euroopan maassa perheväkivaltaa on paljon vähemmän ja ehkäpä mies muualta Euroopasta olisikin paljon suomalaista turvallisempi vaihtoehto?

        No faktat faktoina. Itse en ole ikinä henkilökohtaisesti törmännyt ongelmiin vaikkapa noiden Lähi-Idän miesten kanssa. Täytyy tietenkin todeta, etten ole koskaan seurustellut yhdenkään kanssa, mutta muuten on ollut välillä ihan pakkokin olla tekemisissä.

        Sekin on mielenkiintoista miten kovin erilaisia kokemuksia ihmisillä on toisistaan. Mä en ole koskaan kokenut heidän puoleltaan arvostuksen puutetta tai vähättelyä tai sitä, että mun henkilökohtaista tilaani olisi edes yritetty loukata. Jonkinasteista hämmästystä ja hämmennystä joskus, mutta en sen kummempaa. Selkeä ilmaisu, jos en koe jonkin olevan ok, on aina riittänyt.

        -mf-

        "Niin, paitsi että usein noissa on mukana paljon puhdasta ennakkoluuloakin. Kaikki ei aina perustu tietoon."

        Juu, sitä tarkoitinkin, että omat ennakkoluulot on hyvä tiedostaa. Ei minulla esim. ole mitään ajatusta siitä minkälaisia ne punapää-kalvakot on ihmisinä, en vain viehäty siitä yhdistelmästä pinnallisessa mielessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin, paitsi että usein noissa on mukana paljon puhdasta ennakkoluuloakin. Kaikki ei aina perustu tietoon."

        Juu, sitä tarkoitinkin, että omat ennakkoluulot on hyvä tiedostaa. Ei minulla esim. ole mitään ajatusta siitä minkälaisia ne punapää-kalvakot on ihmisinä, en vain viehäty siitä yhdistelmästä pinnallisessa mielessä.

        Kyllä, jotkin asiat ovat ihan puhtaasti visuaalisia ja pinnallisia. Kuten nyt vaikka se, että mä en pidä kovasti ruskettuneesta lookista.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkös sinä ole sanonut, ettet voisi viehättyä tummaihoisista ihmisistä? Mitäs muuta se on kuin pintaa? Ihonväri.

        Haha.

        Erinomainen servaus :-D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, jotkin asiat ovat ihan puhtaasti visuaalisia ja pinnallisia. Kuten nyt vaikka se, että mä en pidä kovasti ruskettuneesta lookista.

        -mf-

        Laitoin kuvahakuun " sexy ginger men" :D Jokin tuossa punageenisyydessä vaan tökkii.. menee, jos on tummat ripset ja kulmat ja muut karvat. Mä tykkään kyllä ruskettuneesta ihosta. Erittäin valkoinen ja toisaalta pikimusta ei niin viehätä. Ylipäätään muuten "rotu"sekoitukset tuppaavat olemaan kauneimpia ihmisiä niin miehissä kuin naisissa, minusta siis.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Haha.

        Erinomainen servaus :-D.

        Ei ollut tarkoitukseni mitenkään " servata" vaan tuoda esille sitä kuinka paljon pinnallisempia ihmiset parinvalinnoissaan ovat, kuin itse myönävät. Enkä tarkoita sillä sitä, että se olisi ainoa, vaan pikemmin ensimmäinen karsiva kriteeri. Ikä ja sukupuoli kuuluu myös pinnallisiin karsintakriteereihin. No ikää voi perusella myös kokemusten kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin kuvahakuun " sexy ginger men" :D Jokin tuossa punageenisyydessä vaan tökkii.. menee, jos on tummat ripset ja kulmat ja muut karvat. Mä tykkään kyllä ruskettuneesta ihosta. Erittäin valkoinen ja toisaalta pikimusta ei niin viehätä. Ylipäätään muuten "rotu"sekoitukset tuppaavat olemaan kauneimpia ihmisiä niin miehissä kuin naisissa, minusta siis.

        Mä en ole vielä onnistunut selvittämään itselleni mikä se on, miksi pidän vaaleasta ihosta. Ei aneemisen kalpeasta, mutta selkeästi vaaleasta. Luultavasti se on joku alitajuinen mielleyhtymä. Itsehän en ole mikään auringonpalvoja ja suojelen ihoani auringolta. Ehkäpä olen tunnistavinani "hengenheimolaisen".

        Vaan siis tuolla maailmalla matkustellessakin kyllä ne ovat aina olleet niitä tietyn vaaleustason yksilöitä, joihin huomioni kiinnittyy. Monet muutkin ovat ok, mutta todellinen kinnostus on tietyssä porukassa.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäin oikein miettimään tuota käsiasiaa. Jos mä harrastaisin nettitreffailua niin ihan varmasti pyytäisin mieheltä kuvan hänen käsistään, ennen kun suostuisin treffeille. 😛

        -mf-

        Kerran lomareissulla minulla oli pientä flirttiä yhden englantilaismiehen kanssa. No sitten pari päivää myöhemmin näin hänet tulevan kadulla vastaan ja hän heti minut nähdessään otti silmälasinsa taskuun. Ja yksi hänen viehätyksestään oli ne rillit...Jotkut miehet pitävät silmälaseja epämaskuliinisina. Ehkä minua viehättää itseäni juuri se? En pidä äärimaskuliinisen näköisistä miehistä muutenkaan. Silmälasit sitten pehmentää sitä kuvaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran lomareissulla minulla oli pientä flirttiä yhden englantilaismiehen kanssa. No sitten pari päivää myöhemmin näin hänet tulevan kadulla vastaan ja hän heti minut nähdessään otti silmälasinsa taskuun. Ja yksi hänen viehätyksestään oli ne rillit...Jotkut miehet pitävät silmälaseja epämaskuliinisina. Ehkä minua viehättää itseäni juuri se? En pidä äärimaskuliinisen näköisistä miehistä muutenkaan. Silmälasit sitten pehmentää sitä kuvaa?

        Voi olla. En tosin tiedä onko silmälasit naisellisetkaan. Ehkä ne ovat "virhe" ja moni haluaa esittää täydellistä. Jotenkin noin.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitukseni mitenkään " servata" vaan tuoda esille sitä kuinka paljon pinnallisempia ihmiset parinvalinnoissaan ovat, kuin itse myönävät. Enkä tarkoita sillä sitä, että se olisi ainoa, vaan pikemmin ensimmäinen karsiva kriteeri. Ikä ja sukupuoli kuuluu myös pinnallisiin karsintakriteereihin. No ikää voi perusella myös kokemusten kautta.

        Itse pidän lähinnä pinnallisena jotain tiettyjä tiukkoja kriteerejä, muuta kuin ihonväri. Toki nahka on päällimmäisenä, mutta en ole nahatontakaan vielä nähnyt, pinnalla pelkkä kudos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitukseni mitenkään " servata" vaan tuoda esille sitä kuinka paljon pinnallisempia ihmiset parinvalinnoissaan ovat, kuin itse myönävät. Enkä tarkoita sillä sitä, että se olisi ainoa, vaan pikemmin ensimmäinen karsiva kriteeri. Ikä ja sukupuoli kuuluu myös pinnallisiin karsintakriteereihin. No ikää voi perusella myös kokemusten kautta.

        Sukupuoli voi kuulua ihan vaan lisääntymyskriteereihinkin, mitenkään liittymättä pinnalliseen.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sukupuoli voi kuulua ihan vaan lisääntymyskriteereihinkin, mitenkään liittymättä pinnalliseen.

        Kuten ikäkin, lisääntymisikäisyyteen. Hedelmälliseen ikään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silti sanot, ettei se voisi olla tummaihoinen mies, vain nakin värinen. Tai mies ollenkaan

        Minusta ihmiset ovat paljon pinnallisempia kuin ikinä myöntävätkään. Pariutuminen olisi aivan erilaista, jos olisimme ilman kehoja leijuvia energioita. Ei vaikuttaisi, ikä, sukupuoli, "rotu"..Enkä sano, että se olisi mitenkään väärin, se nyt vain on mitä on. Jos ei kerran viehäty seksuaalisesti toisesta esim nyt lihavuuden takia, niin minkäs sille voi.

        Ei kai se pinnallisuutta ole, jos pimppa on kivempi kun pippeli? :)

        En miellä pinnallisuudeksi sukupuolia, kaukaa haettu.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kyllä mä kokisin hänet heti negatiivisesti. Jos hän muuttuis arabin näköiseksi. Ei näyttäs yhtään hyvälle.

        Ehkä voisit sitten mieltää hänet italialaisen tai jonkun muun etelä-eurooppalaisen näköiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole vielä onnistunut selvittämään itselleni mikä se on, miksi pidän vaaleasta ihosta. Ei aneemisen kalpeasta, mutta selkeästi vaaleasta. Luultavasti se on joku alitajuinen mielleyhtymä. Itsehän en ole mikään auringonpalvoja ja suojelen ihoani auringolta. Ehkäpä olen tunnistavinani "hengenheimolaisen".

        Vaan siis tuolla maailmalla matkustellessakin kyllä ne ovat aina olleet niitä tietyn vaaleustason yksilöitä, joihin huomioni kiinnittyy. Monet muutkin ovat ok, mutta todellinen kinnostus on tietyssä porukassa.

        -mf-

        Mielenkiintoinen keskustelu. Johtuisikohan jotenkin..ehheh..geeneistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla. En tosin tiedä onko silmälasit naisellisetkaan. Ehkä ne ovat "virhe" ja moni haluaa esittää täydellistä. Jotenkin noin.

        -mf-

        Niin, aivan. En pidä silmälaseja naisellisinakaan. Hmmm.. :D


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sukupuoli voi kuulua ihan vaan lisääntymyskriteereihinkin, mitenkään liittymättä pinnalliseen.

        Voihan toki lisääntymiskriteerikin olla olennaisimpia kriteerejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä voisit sitten mieltää hänet italialaisen tai jonkun muun etelä-eurooppalaisen näköiseksi.

        Ei sittenkään kiitos, haluan hänet ittensä näköisenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan toki lisääntymiskriteerikin olla olennaisimpia kriteerejä.

        Niin, ainakin kun ihmisiä kuuntelee ei monikaan puolison ulkokuorta ylistä, mutta ikään moni kiinnittää huomiota, jos haluaa perhettä perustaa, kuten sukupuoleenkin.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei sittenkään kiitos, haluan hänet ittensä näköisenä.

        Olen niin tottunut häneen kaikkineen, että kukaan muu mies ei viehätä. Pidän hänestä päästä varpaisiin niin kun hän on.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei kai se pinnallisuutta ole, jos pimppa on kivempi kun pippeli? :)

        En miellä pinnallisuudeksi sukupuolia, kaukaa haettu.

        Alussa mainitsin, että jos ihmiset olisivat kaikki samannäköisiä energiapalloja, niin tuollaisilla asioilla ei olisi merkitystä. Moni ei kuitenkaan hyväksyisi puolisoaan, jos hän vaihtaisi sukupuolta. Tai siis korjaisi, joka siinä korjatessa vaihtuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alussa mainitsin, että jos ihmiset olisivat kaikki samannäköisiä energiapalloja, niin tuollaisilla asioilla ei olisi merkitystä. Moni ei kuitenkaan hyväksyisi puolisoaan, jos hän vaihtaisi sukupuolta. Tai siis korjaisi, joka siinä korjatessa vaihtuu.

        Okei, se meni minulta ohi. Sori siitä.

        No harva hyväksyisi joo. Mä hyväksyisin kyllä. Mutta mieheni olis aika jättiläinen naiseksi. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen keskustelu. Johtuisikohan jotenkin..ehheh..geeneistä?

        Mieltymykset ovat oikeasti asia, jota on usein tosi vaikea selittää. Mä esim. en pidä myöskään pitkistä miehistä. He eivät kiinnitä mun huomiotani. Vaan ei aavistustakaan miksi. 🙂

        -mf-


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Olen myös sanonut tarkemmin, etten viehäty tummaihoisista miehistä. Naisista kyllä, kun nään jonkun silmääni miellyttävän.

        Täsä kommentissa palataan taas siihen että lopulta kuulut näihin ulkonäkökeskeisiin mielistelijöihin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täsä kommentissa palataan taas siihen että lopulta kuulut näihin ulkonäkökeskeisiin mielistelijöihin

        En mielistele. Erikoinen näkemys ja tulkinta.. Pinnallisuus on muita varten tekemistä ja joltain näyttämistä, imagon kanssa leikkimistä, ei synnynnäisiä ominaisuuksia.

        Mieskeho sattuu näyttämään erilaiselta kun naiskeho. Synnynnäistä.


    • Anonyymi

      Sekä sisäisen että ulkoisen kauneuden täytyy olla kunnossa.

      Pyrin itsekin pitämään molemmat kunnossa. Mieheni mukaan kiinnostukseni ulkonäköäni kohtaan on poikkeuksellista. Menestykseni sisäisen ja ulkoisen kauneuden ylläpidossa on molemmissa vaihtelevaa, mutta yrityksen määrä on molemmissa maaninen. 😂

      🦄

      • Anonyymi

        Kyllä, noin se minullakin on. Pyrin pitämään molemmat kunnossa, pääsääntöisesti vähintään tyydyttävällä menestyksellä.

        Mä haluan myös olla ulkoisesti mahdollisimman hyvä versio itsestäni. Siitä tulee minulle hyvä ja rauhallinen ja itseluottavainen olo. Just tuosta syystä onkin ehkä hieman ristiriitaista, että koen ulkonäkööni liittyvät lähestymisyritykset niin kovin vastenmielisiksi. En mä niistä tietenkään hermostu, mutta jos joku ulkonäkö edellä keskustelun alottaa niin saa melkomoisia korjausliikkeitä jatkossa siihen keskusteluun tehdä, jotta aloitus tulisi kuitattua positiivisesti. Tuosta vastenmielisyydestäni johtuen mä en ole vuosikausiin enää käynyt ns. radalla ja baareissa pyörimässä. En myöskään ikinä käyttäisi mitään deittisovellusta.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, noin se minullakin on. Pyrin pitämään molemmat kunnossa, pääsääntöisesti vähintään tyydyttävällä menestyksellä.

        Mä haluan myös olla ulkoisesti mahdollisimman hyvä versio itsestäni. Siitä tulee minulle hyvä ja rauhallinen ja itseluottavainen olo. Just tuosta syystä onkin ehkä hieman ristiriitaista, että koen ulkonäkööni liittyvät lähestymisyritykset niin kovin vastenmielisiksi. En mä niistä tietenkään hermostu, mutta jos joku ulkonäkö edellä keskustelun alottaa niin saa melkomoisia korjausliikkeitä jatkossa siihen keskusteluun tehdä, jotta aloitus tulisi kuitattua positiivisesti. Tuosta vastenmielisyydestäni johtuen mä en ole vuosikausiin enää käynyt ns. radalla ja baareissa pyörimässä. En myöskään ikinä käyttäisi mitään deittisovellusta.

        -mf-

        Ulkonäön kehuminen on ok, mutta ei mielellään siten, että se on keskustelunavaus. 😵 Kyllä sitä toki myöhemmin voi kehua, samoin kuin sisäistä kauneuttakin. Molempien ylläpitämiseen, menee enemmän aikaa, vaivaa ja rahaa kuin kehuja yleensä osaa arvata. 😂 Ja siinä vaiheessa kun näkee, miten kauan elämästä menee kuntosalilla, meikkipeilin edessä ja itseään sivistäen, osaa jo arvostaa lopputulosta eri tavalla.

        Elämänkokemus on osoittanut, että ulkonäön kehumisesta alkavat keskustelut tapaavat syntyä sellaisten henkilöiden toimesta, joiden sisäinen kauneus on kyseenalainen. Valitettavasti. 😂

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkonäön kehuminen on ok, mutta ei mielellään siten, että se on keskustelunavaus. 😵 Kyllä sitä toki myöhemmin voi kehua, samoin kuin sisäistä kauneuttakin. Molempien ylläpitämiseen, menee enemmän aikaa, vaivaa ja rahaa kuin kehuja yleensä osaa arvata. 😂 Ja siinä vaiheessa kun näkee, miten kauan elämästä menee kuntosalilla, meikkipeilin edessä ja itseään sivistäen, osaa jo arvostaa lopputulosta eri tavalla.

        Elämänkokemus on osoittanut, että ulkonäön kehumisesta alkavat keskustelut tapaavat syntyä sellaisten henkilöiden toimesta, joiden sisäinen kauneus on kyseenalainen. Valitettavasti. 😂

        🦄

        "Elämänkokemus on osoittanut, että ulkonäön kehumisesta alkavat keskustelut tapaavat syntyä sellaisten henkilöiden toimesta, joiden sisäinen kauneus on kyseenalainen. Valitettavasti."

        Erinomaisen hyvin kiteytetty. 👍

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, noin se minullakin on. Pyrin pitämään molemmat kunnossa, pääsääntöisesti vähintään tyydyttävällä menestyksellä.

        Mä haluan myös olla ulkoisesti mahdollisimman hyvä versio itsestäni. Siitä tulee minulle hyvä ja rauhallinen ja itseluottavainen olo. Just tuosta syystä onkin ehkä hieman ristiriitaista, että koen ulkonäkööni liittyvät lähestymisyritykset niin kovin vastenmielisiksi. En mä niistä tietenkään hermostu, mutta jos joku ulkonäkö edellä keskustelun alottaa niin saa melkomoisia korjausliikkeitä jatkossa siihen keskusteluun tehdä, jotta aloitus tulisi kuitattua positiivisesti. Tuosta vastenmielisyydestäni johtuen mä en ole vuosikausiin enää käynyt ns. radalla ja baareissa pyörimässä. En myöskään ikinä käyttäisi mitään deittisovellusta.

        -mf-

        Ulkonäkö vähintään tyydyttävällä tasolla
        Ihan samalla tavalla mä itse en pistä kauheasti painoarvoa ulkonäölle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkonäkö vähintään tyydyttävällä tasolla
        Ihan samalla tavalla mä itse en pistä kauheasti painoarvoa ulkonäölle

        "Menestykseni sisäisen ja ulkoisen kauneuden ylläpidossa on molemmissa vaihtelevaa"

        Tarkoitin sen vastaukseksi tuohon ylläolevaan. Menestys on pääsääntöisesti vähintään tyydyttävää. Aina ei voi onnistua ja aina ei voi loistaa. Elämässä on välillä päiviä, jolloin kaikki ei vaan voi olla kiitettävällä tasolla. Minä kyllä pistän painoa omalle ulkonäölleni, paljonkin.

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Menestykseni sisäisen ja ulkoisen kauneuden ylläpidossa on molemmissa vaihtelevaa"

        Tarkoitin sen vastaukseksi tuohon ylläolevaan. Menestys on pääsääntöisesti vähintään tyydyttävää. Aina ei voi onnistua ja aina ei voi loistaa. Elämässä on välillä päiviä, jolloin kaikki ei vaan voi olla kiitettävällä tasolla. Minä kyllä pistän painoa omalle ulkonäölleni, paljonkin.

        -mf-

        Sellaista kuulen kyllä välillä, että vanne kiristää päätäni. 🙈

        Ketjua luettuani olen tullut siihen tulokseen, että monet valitsevat sisäisen ja ulkoisen kauneuden kehittämisen välillä.

        En voisi kyllä itse sellaista valintaa tehdä. Pidän päätä kiristävän vanteeni!

        🦄


    • Anonyymi

      Palstalla ei kannata puhua parinvalinnosta koska monta kertaa palstalaise sanoneet etteivät seurustele, eivät aio hankkia kumppania joten eivät valitse paria itselleen. Palstalaiset ei ole sosiaalisia, eivät käy baareissa eikä missään joten eivät halua edes tutustua vastakkaisiin sukupuoleen.

      Mutta on selvää että tuolla tindereissa ja baareissa naiset haluaa tutustua mieheen vain jos ulkonäkö miellyttää eli on komea ja pitkä. Naiset ei halua lyhyisiin miehiin tutustua eikä taviksiin jotka ei ole komeita. Niin miksei mies sitten yritä tutustua naisiin myös naisen ylkonäön takia.

      Naiset myös on aika usein pettyneet niihin komeisiin miehiin koska ne pettää ja valehtelee ja ovat narsisteja ja kohtelevat naisia huonosti. Silti aina nainen valitsee miehen ulkonäön perusteella eikä nainen yritä edes tutustua niihin tavis ätmeihin.

      On myös täysin päivänselvää ettei naiset halua tutustua miehiin jos mies on ylipainoinen. lihava nainen itse haluaa normaalipainoisen miehen ihan missä deiti palvelussa tai baarissa niin kyllä nainen antaa pakit sille ylipainoiselle miehelle. Aloittaja on varmasti yksi nainen miljoonasta jolle miehen ulkonäkö ei merkkaa mutta 99.99% naisista valitsee miehen ulkonäön perusteella. Jos niin ei olisi niin kaikki ätmit olisi parisuhteessa.

      • Anonyymi

        Oliko sinulla mitään sanottavaa asiasta itsesi kannalta? Onko sinulla yhtään omaa henkilökohtaista ja omaa tuntemusta ja mielipidettä aiheesta?

        -mf-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko sinulla mitään sanottavaa asiasta itsesi kannalta? Onko sinulla yhtään omaa henkilökohtaista ja omaa tuntemusta ja mielipidettä aiheesta?

        -mf-

        Jos saa pakit tavis naisila niin naiset pistää paljon painoarvoa miehen ulkonäölle. Olen saanut pakkeja satoja kertoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos saa pakit tavis naisila niin naiset pistää paljon painoarvoa miehen ulkonäölle. Olen saanut pakkeja satoja kertoja.

        Eli sinulla ei itselläsi ole mitään mielipidettä ja ajatusta asiasta? Tarkoitukseni oli kysellä ihmisten omia mielipiteitä, eikä mielipiteitä toisten mielipiteistä.

        -mf-


    • Anonyymi

      Sellaisia naisia ja miehiä on aika vähän jotka pystyvät laihduttamaan sen 30 kg ylipainoa. Jos aloittaja ollut ylipainoinen niin ei varmasti ole yhdenkään ylipainoisen miehen kanssa lähtenyt treffeille. Ja hyvin harva nainen muutenkaan lähtisi ylipainoisen miehen kanssa treffeille.

      • Anonyymi

        Tiedän monta, jotka ovat onnistuneet pudottamaan painostaan isompiakin määriä kuin 30 kiloa ja ihan pysyvästi. Jos kovin paheksuu ja halveksuu ylipainoisia ihmisiä, niin eihän tuollaisiin ihmisiin tietenkään tutustu.

        Olen ollut ihan parisuhteessa saakka sekä reilusti ylipainoisen, että myös alipainoisen miehen kanssa. Tuon ylipainoisen kanssa olin yhdessä kymmenisen vuotta ja hän oli ylipainoinen jo tavatessamme. Minä olin tuolloin hoikka, alipainon puolella.

        -mf-


    • Anonyymi

      Aloitus on varmaan provo sillä naiset pistää todella paljon painoarvoa miehen ulkonäölle. Jos niin ei olisi niin rumat ätmit saisi naisia helposti ja voisivat perheen perustaa. Suomessa on kuitenkin yli 500 000 sinkkumiestä ja suurin osa niistä on rumia joten eivät kelpaa naisille.

      • Anonyymi

        Eikö sinullakaan ole itselläsi mitään mielipidettä itse aiheesta?

        -mf-


      • Sanoisin kyllä, että tyypillisen ätmin pariutumista el hidasta ulkonäkö vaan asenne: sovinismi, vihapuhe, pleikan tärkeys elämän arvoissa, sosiaalisten kykyjen harjaantumattomuus, huono empatiakyky. Ja kaiken sen takana on kummallinen käsitys, että parisuhteessa naisen tehtävä on olla äiti, piika ja siivoja aikuiselle lapselle. Nainen tulee paikalle, kun lapsi tarvitsee tissiä, ja muuten pysyy siivosti sivussa vaatimatta mitään takaisin päin.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Sanoisin kyllä, että tyypillisen ätmin pariutumista el hidasta ulkonäkö vaan asenne: sovinismi, vihapuhe, pleikan tärkeys elämän arvoissa, sosiaalisten kykyjen harjaantumattomuus, huono empatiakyky. Ja kaiken sen takana on kummallinen käsitys, että parisuhteessa naisen tehtävä on olla äiti, piika ja siivoja aikuiselle lapselle. Nainen tulee paikalle, kun lapsi tarvitsee tissiä, ja muuten pysyy siivosti sivussa vaatimatta mitään takaisin päin.

        Hyvin pitkälti samaa mieltä. Muutenkin mua ihmetyttää, kun suurimpana ongelmana on yrittää tulkita muiden ajatuksia. Ovatkohan ne omat ajatukset ihan levällään pitkin maita ja mantuja, kun ei niille ole uhrattu yhtään aikaa.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin pitkälti samaa mieltä. Muutenkin mua ihmetyttää, kun suurimpana ongelmana on yrittää tulkita muiden ajatuksia. Ovatkohan ne omat ajatukset ihan levällään pitkin maita ja mantuja, kun ei niille ole uhrattu yhtään aikaa.

        -mf-

        Luulen, että on helpompi vihata naisia, päättää jo ennalta mitä nainen halua ja katkeroitua kuin muuttaa omaa asennettaan ja todeta, että se on itsestä pohjimmiltaan kiinni koko homma. Itsetutkiskelu voi käydä psyyken päälle.


      • Emberizi kirjoitti:

        Luulen, että on helpompi vihata naisia, päättää jo ennalta mitä nainen halua ja katkeroitua kuin muuttaa omaa asennettaan ja todeta, että se on itsestä pohjimmiltaan kiinni koko homma. Itsetutkiskelu voi käydä psyyken päälle.

        Ja vielä anteeksi pyyntö jo etukäteen kaikille itsensä ätmiksi tunteville kaunistelemattomasta suorapuheisuudesta. Se on vain minun mielipiteeni, saatte pitää omanne ihan vapaasti.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Luulen, että on helpompi vihata naisia, päättää jo ennalta mitä nainen halua ja katkeroitua kuin muuttaa omaa asennettaan ja todeta, että se on itsestä pohjimmiltaan kiinni koko homma. Itsetutkiskelu voi käydä psyyken päälle.

        Voi hyvin olla. Tuolta se ainakin vaikuttaa. Niin kauan kun kukaan "ätmi" ei lähde avoimesti tuota ajattelua avaamaan, niin mitään muuta on hyvin vaikea tuossa nähdä.

        -mf-


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Sanoisin kyllä, että tyypillisen ätmin pariutumista el hidasta ulkonäkö vaan asenne: sovinismi, vihapuhe, pleikan tärkeys elämän arvoissa, sosiaalisten kykyjen harjaantumattomuus, huono empatiakyky. Ja kaiken sen takana on kummallinen käsitys, että parisuhteessa naisen tehtävä on olla äiti, piika ja siivoja aikuiselle lapselle. Nainen tulee paikalle, kun lapsi tarvitsee tissiä, ja muuten pysyy siivosti sivussa vaatimatta mitään takaisin päin.

        Nimenomaan, hyvin kiteytetty!


    • Kyllä mun ulkonäköä saa tulla kehumaan livenä. En pane pahakseni. Lähmimään ja kähmimään ei saa ruveta ellei ole tosi nätti ja sisäisesti kaunis.

    • No en oikeastaan kovin paljon ulkonäköön kiinnitä huomiota, mutta tietyn verran kyllä, että kiinnostus herää. Lähinnä kiinnostaa kylläkin koko olemus. Eikä minua edes välttämättä viehätä juuri ne kauneimmat kasvot ja viehkein olemus, vaan se on ehkä joku seksuaalinen signaali, mikä tulenee jostain silmien ja aivojen kautta ja saa kiinnostumisen siis heräämään, tai ei.

      Arvot ja muut sitten vähän vaikuttaa, mutta yritän niistäkin päästä irti, koska alkutapaamisella ei kenestäkään oikein niitä saa selville, jos mitään muutenkaan. Eniten ihmisessä vaikuttaa ihan sellainen läsnäoleminen ja käyttäytyminen. Jonkun kanssa on mukava olla ja keskustella, kun jonkun kanssa jutustelu voi olla vaan likipitäen mahdotonta ja vaivalloista.

      Ja en myöskään ajattele, että joku joka on huoliteltu ja kaunis, olisi kuitenkaan pinnallinen ja prameaa itse haikaileva, vaikka olisikin kaunis. Olen tavannut todella monta kaunista ja näyttävää naista, jotka ovat myös sisäisesti kauniita ja upeita ihmisiä. Osa ehkä jopa kärsii siitä, että heitä pidetään koppavina ja nirppanokkina, kun ovat vähän sellaisia prinsessan oloisia.

      Koetan muutenkin rikkoa ihmisiin tutustumisessa omia ja yleisiä ennakkoluuloja. Nysäkatseinen ihminen saa vähemmän mahdollisuuksia...

      Tulee mieleen Timo Raution biisi lintu... "en itke niitä jotka syliini suljin, heitä sentään rakastin, itken niitä joiden ohitse kuljin, joita pelkäsin ja pakenin."
      Sillä filosofialla tykkäisin mennä lopun elämää....

      • Anonyymi

        Sä pystyt kuitenkin kiinnostumaan ihmisestä syvemmin, tuntematta häntä sen paremmin? Itselläni meinaan ongelmana, että en oikein kykene tuohon. Kiinnostun kyllä tutustumaan, mutta mä olen aina ollut hyvin hitaasti lämpeävää sorttia. Jutustella voin lähes kenen tahansa keskustelutaitoisen kanssa, mutta ei se silti kiinnostumiseen useinkaan johda. Mä olen aika usein elämässäni törmännyt siihen, että tuota jutusteluani luetaan väärin ja oletetaan kiinnostukseksi.

        En minäkään tietoisesti ajattele huolitellun ulkonäön automaattisesti kertovan pinnallisuudesta. Olenhan minä itsekin usein huoliteltu 😉. Mulle se on sellanen primitiivireaktio, ensivaikutelma, joka pitää erikseen ylittää. Onko juuri noin, että sinä kykenet välttämään ulkonäköön liittyviä vaikutelmia ja olettamia? Se on todella hieno taito, kadehdin. 🙂

        Mä olen varmasti elämässäni kulkenut jo lukemattomien mahdollisuuksien ohitse. En oikeastaan silti jaksa kauheasti sellaisia pohtia. Ehkä mä jopa jollain tasolla uskon "kohtaloon". Ainakin siihen, että elämä kyllä kantaa ja asiat tapahtuvat, kun on oikea aika.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä pystyt kuitenkin kiinnostumaan ihmisestä syvemmin, tuntematta häntä sen paremmin? Itselläni meinaan ongelmana, että en oikein kykene tuohon. Kiinnostun kyllä tutustumaan, mutta mä olen aina ollut hyvin hitaasti lämpeävää sorttia. Jutustella voin lähes kenen tahansa keskustelutaitoisen kanssa, mutta ei se silti kiinnostumiseen useinkaan johda. Mä olen aika usein elämässäni törmännyt siihen, että tuota jutusteluani luetaan väärin ja oletetaan kiinnostukseksi.

        En minäkään tietoisesti ajattele huolitellun ulkonäön automaattisesti kertovan pinnallisuudesta. Olenhan minä itsekin usein huoliteltu 😉. Mulle se on sellanen primitiivireaktio, ensivaikutelma, joka pitää erikseen ylittää. Onko juuri noin, että sinä kykenet välttämään ulkonäköön liittyviä vaikutelmia ja olettamia? Se on todella hieno taito, kadehdin. 🙂

        Mä olen varmasti elämässäni kulkenut jo lukemattomien mahdollisuuksien ohitse. En oikeastaan silti jaksa kauheasti sellaisia pohtia. Ehkä mä jopa jollain tasolla uskon "kohtaloon". Ainakin siihen, että elämä kyllä kantaa ja asiat tapahtuvat, kun on oikea aika.

        -mf-

        Mä kyllä kiinnostun siis vaikka kenestä.... se ei liity tuohon parinvalintaan edes...
        Seksuaaliseen kiinnostumiseen tarvitaan jotain ulkonäköön, olemukseen tai elehdintään liittyvää ja lisäksi jokin yhteys....Mutta siitä seksiin on vielä matkaa....
        Ja on minunkin kiinnostumista ja jopa pelkästään kuuntelemista pidetty jonain merkkinä minun seksuaalisesta kiinnostumisesta, jopa miesten toimesta. :oD

        No mä näen jonkun ulkonäön niin omituisesti, että luulen sen sekoittuvan mun muihin aistimuksiin ihmisessä. Pidän ilmeistä ja elehtimisistä, sellaisesta jostain olemuksesta, että en osaa sanoa, että onko se ulkonäköä vai mitä? Ja lisäksi vaikka jonkun kanssa suhteessa mä löydän toisesta kokoajan jotain uutta, mitä jaksan katsella möllöttää vaikka kuin kauan. :oD Se on vain sellainen kokonaisvaltainen tunne kaikkinensa, joka mulle toisesta välittyy...

        Joo, tavallaanhan mäkin uskon sattumaan, en mihinkään kohtaloon, vaan jos se sopiva tulee kohdalle, niin tulee, tai on tulematta...mutta kyllä mä tykkään ihmisiin tutustua, ei se kumppaniin pysähtyis... Seksuaalinen kiinnostus kyllä ihmisiin lopahtaa, kun ei olis tarvis katsastaa sellaisia...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä kyllä kiinnostun siis vaikka kenestä.... se ei liity tuohon parinvalintaan edes...
        Seksuaaliseen kiinnostumiseen tarvitaan jotain ulkonäköön, olemukseen tai elehdintään liittyvää ja lisäksi jokin yhteys....Mutta siitä seksiin on vielä matkaa....
        Ja on minunkin kiinnostumista ja jopa pelkästään kuuntelemista pidetty jonain merkkinä minun seksuaalisesta kiinnostumisesta, jopa miesten toimesta. :oD

        No mä näen jonkun ulkonäön niin omituisesti, että luulen sen sekoittuvan mun muihin aistimuksiin ihmisessä. Pidän ilmeistä ja elehtimisistä, sellaisesta jostain olemuksesta, että en osaa sanoa, että onko se ulkonäköä vai mitä? Ja lisäksi vaikka jonkun kanssa suhteessa mä löydän toisesta kokoajan jotain uutta, mitä jaksan katsella möllöttää vaikka kuin kauan. :oD Se on vain sellainen kokonaisvaltainen tunne kaikkinensa, joka mulle toisesta välittyy...

        Joo, tavallaanhan mäkin uskon sattumaan, en mihinkään kohtaloon, vaan jos se sopiva tulee kohdalle, niin tulee, tai on tulematta...mutta kyllä mä tykkään ihmisiin tutustua, ei se kumppaniin pysähtyis... Seksuaalinen kiinnostus kyllä ihmisiin lopahtaa, kun ei olis tarvis katsastaa sellaisia...

        "Seksuaaliseen kiinnostumiseen tarvitaan jotain ulkonäköön, olemukseen tai elehdintään liittyvää ja lisäksi jokin yhteys....Mutta siitä seksiin on vielä matkaa...."

        Mulla toi menee ehkä jotenkin oudosti. Tai en entä, kun ei nyt ole tullut asiasta kovin monen kanssa puhuttua.

        Mä siis voisin kyllä olla hyvinkin monesta seksuaalisesti kiinnostunut. Vaan kun mulla ei ole mielenkiintoa irtoseksiin ja olen niin kovin hitaasti lämpeävä sen muun kiinnostuksen suhteen. Noin periaatteellisella tasolla voisin kyllä lähteä monenkin mukaan yhdeksi illaksi, mutta kun siitä olisi "ihan liikaa vaivaa" ja hyvin vähän iloa.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Seksuaaliseen kiinnostumiseen tarvitaan jotain ulkonäköön, olemukseen tai elehdintään liittyvää ja lisäksi jokin yhteys....Mutta siitä seksiin on vielä matkaa...."

        Mulla toi menee ehkä jotenkin oudosti. Tai en entä, kun ei nyt ole tullut asiasta kovin monen kanssa puhuttua.

        Mä siis voisin kyllä olla hyvinkin monesta seksuaalisesti kiinnostunut. Vaan kun mulla ei ole mielenkiintoa irtoseksiin ja olen niin kovin hitaasti lämpeävä sen muun kiinnostuksen suhteen. Noin periaatteellisella tasolla voisin kyllä lähteä monenkin mukaan yhdeksi illaksi, mutta kun siitä olisi "ihan liikaa vaivaa" ja hyvin vähän iloa.

        -mf-

        No itsellä seksiin voi tavallaan syttyä nopeastikin, mutta se vaatii toiseltakin samanmoisen vastavuoroisen kemian tai jotain... En ole miettinyt siihen mitään merkittäviä rajoja, vaan se fiilis on tärkein... Mutta en mä irtosuhteita ole harrastanut....joskus piti jotain kokeilla, mutta anti oli aika surkea, joten oon sellaiset tarpeet hoidellut "omakätisesti".

        Mutta siis seksuaalisesti pitää viehättää ja saada kiksi, että voi edes miettiä toista mahdolliseksi kumppaniehdokkaaksi. Muuten homma jää tarinointiasteelle. :o)


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No itsellä seksiin voi tavallaan syttyä nopeastikin, mutta se vaatii toiseltakin samanmoisen vastavuoroisen kemian tai jotain... En ole miettinyt siihen mitään merkittäviä rajoja, vaan se fiilis on tärkein... Mutta en mä irtosuhteita ole harrastanut....joskus piti jotain kokeilla, mutta anti oli aika surkea, joten oon sellaiset tarpeet hoidellut "omakätisesti".

        Mutta siis seksuaalisesti pitää viehättää ja saada kiksi, että voi edes miettiä toista mahdolliseksi kumppaniehdokkaaksi. Muuten homma jää tarinointiasteelle. :o)

        No siis tietysti sen tunteen pitää olla molemminpuolinen. Vaan jos olemme rehellisiä, niin onhan naisen halutessaan helpompi sitä vastakaikuakin saada.

        Mä olen useammankin kerran kuulut naispuolisilta kavereiltani, että mun suhtautumiseni asiaan olisi jotenkin "miesmäinen". En tiedä, mutta siis kyllähän noita ihan varteenotettavia tarjokkaita olisi maailma pullollaan. Vaan se vaiva, mikä olisi saada jotain irti tuntemattoman kanssa puuhailusta. Kuten sanoin, niin ihan liikaa vaivaa. Homman saa "hoidettua" helpommallakin.

        Ihminen, josta välittää aidosti, niin se on ihan eri asia. Siinä on aivan toinen läheisyyden ulottuvuus, eikä vain pelkkä "urheilusuoritus".

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis tietysti sen tunteen pitää olla molemminpuolinen. Vaan jos olemme rehellisiä, niin onhan naisen halutessaan helpompi sitä vastakaikuakin saada.

        Mä olen useammankin kerran kuulut naispuolisilta kavereiltani, että mun suhtautumiseni asiaan olisi jotenkin "miesmäinen". En tiedä, mutta siis kyllähän noita ihan varteenotettavia tarjokkaita olisi maailma pullollaan. Vaan se vaiva, mikä olisi saada jotain irti tuntemattoman kanssa puuhailusta. Kuten sanoin, niin ihan liikaa vaivaa. Homman saa "hoidettua" helpommallakin.

        Ihminen, josta välittää aidosti, niin se on ihan eri asia. Siinä on aivan toinen läheisyyden ulottuvuus, eikä vain pelkkä "urheilusuoritus".

        -mf-

        No varmasti meistä miehistä löytyy niitä, jotka ovat valmiita touhuamaan aina ja melkein kenen kanssa vaan... Kunhan saa pimperoo. :oD

        No toisaalta mä en suoranaisesti sitäkään ymmärrä, että itseään vaikka pitäisi estää harrastamasta seksiä, jos siltä tuntuu, mutta ei ole mennyt sitä neljänsiä treffejä tai viittä viikkoo tai minkä joku on laskenutkin "rajakseen". :oD Sellainen voisi olla hyvä opettaa jollekin teinille, mutta kyllä aikuinen itse tietää, milloin on hyvä. :o)

        No välittäminenkin on joittenkin kohdalla aika nopeaa, jos on avoin ja rehellinen ihminen. Ja mä saan aika monet avautumaan tosi nopeasti kaikesta, mitä en pysty selittämään kuin sillä, että oon itsekin sitä. :o)


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No varmasti meistä miehistä löytyy niitä, jotka ovat valmiita touhuamaan aina ja melkein kenen kanssa vaan... Kunhan saa pimperoo. :oD

        No toisaalta mä en suoranaisesti sitäkään ymmärrä, että itseään vaikka pitäisi estää harrastamasta seksiä, jos siltä tuntuu, mutta ei ole mennyt sitä neljänsiä treffejä tai viittä viikkoo tai minkä joku on laskenutkin "rajakseen". :oD Sellainen voisi olla hyvä opettaa jollekin teinille, mutta kyllä aikuinen itse tietää, milloin on hyvä. :o)

        No välittäminenkin on joittenkin kohdalla aika nopeaa, jos on avoin ja rehellinen ihminen. Ja mä saan aika monet avautumaan tosi nopeasti kaikesta, mitä en pysty selittämään kuin sillä, että oon itsekin sitä. :o)

        "No toisaalta mä en suoranaisesti sitäkään ymmärrä, että itseään vaikka pitäisi estää harrastamasta seksiä, jos siltä tuntuu, mutta ei ole mennyt sitä neljänsiä treffejä tai viittä viikkoo tai minkä joku on laskenutkin "rajakseen". :oD"

        Juu, en minäkään. En ole ikinä tollasia tajunnut, enkä kyllä toiminutkaan noin. Sen mukaan mennään miltä tuntuu. Tollanen laskeminen olis mulle ihan liian keinotekoista, enkä kyllä ymmärrä mitä hyötyäkään siitä olis. Tai sanotaan niin, että en ole kokenut toisin toimimisestakaan olleen koskaan mitään haittaa.

        -mf-


      • Anonyymi kirjoitti:

        "No toisaalta mä en suoranaisesti sitäkään ymmärrä, että itseään vaikka pitäisi estää harrastamasta seksiä, jos siltä tuntuu, mutta ei ole mennyt sitä neljänsiä treffejä tai viittä viikkoo tai minkä joku on laskenutkin "rajakseen". :oD"

        Juu, en minäkään. En ole ikinä tollasia tajunnut, enkä kyllä toiminutkaan noin. Sen mukaan mennään miltä tuntuu. Tollanen laskeminen olis mulle ihan liian keinotekoista, enkä kyllä ymmärrä mitä hyötyäkään siitä olis. Tai sanotaan niin, että en ole kokenut toisin toimimisestakaan olleen koskaan mitään haittaa.

        -mf-

        Joo, monet on ulkoistaneet jotenkin tuon miettimisen ihan siihen, että on vetänyt sinne aikarajan ja vasta sitten punnitaan, voiko edes miettiä touhuilua... Toisaalta mä oon saattanut jo menettää oman mielenkiinnon siinä vaiheessa ja se oli siinä. :oD

        Ja siinä mielessä vaikka mä jotain menettäisinkin, niin en koe niin. Minusta sellaisessa ihmisessä tuollainen suhtautuminen on epävarmuutta omasta minuudesta...ja ei sitä kautta ole mun juttu. Tietenkin jotkut miettii ja heräävät myöhemmin jne...Mutta en puhu sellaisesta. :o)


      • Se on Rautiainen ja Lintu on akkain piisi.

        Nyt on mies! sanoo, että omissa saappaissasi kuljet, oman ristisi kannat ja oman hautasikin kaivat.


      • scrg kirjoitti:

        Se on Rautiainen ja Lintu on akkain piisi.

        Nyt on mies! sanoo, että omissa saappaissasi kuljet, oman ristisi kannat ja oman hautasikin kaivat.

        Katos perhana, lipsahti Rautioks...😁

        No minähän en kysele kenelle biisi on tarkoitettu, jos diggaan. 😁
        Ja jotenkin sen sanoman, mikä siinä kertsissä oli, sanoitti meidän suvun vanhin mulle toisin, joten siitä se jäi päähän.
        Vanhat ihmiset tietää mikä on tärkeää.


      • Disseisback kirjoitti:

        Katos perhana, lipsahti Rautioks...😁

        No minähän en kysele kenelle biisi on tarkoitettu, jos diggaan. 😁
        Ja jotenkin sen sanoman, mikä siinä kertsissä oli, sanoitti meidän suvun vanhin mulle toisin, joten siitä se jäi päähän.
        Vanhat ihmiset tietää mikä on tärkeää.

        En tiedä kenelle se on tarkoitettu, mutta naisen kirjoittama. Cover-piisi, jonka tyylilajia vaihdettu, eräänlaista vain elämää-versiointia ennen vain elämää-aikaa.

        En tiedä muuttaako se merkitystä, mutta nykyajan trendihän on arvioida kaikkea sanottua sen perusteella millaista ryhmää sanoja edustaa.


      • scrg kirjoitti:

        En tiedä kenelle se on tarkoitettu, mutta naisen kirjoittama. Cover-piisi, jonka tyylilajia vaihdettu, eräänlaista vain elämää-versiointia ennen vain elämää-aikaa.

        En tiedä muuttaako se merkitystä, mutta nykyajan trendihän on arvioida kaikkea sanottua sen perusteella millaista ryhmää sanoja edustaa.

        No mä en varmaan spotifyn tai youtuben algoritmien perusteella löytänyt muuta esittäjää biisille kuin Timpan, mutta sisältö upposi noinkin.

        Luultavasti jos Reino Nordin olisi sen esittäjä, olisi tekstin sanoma kyllä jäänyt siltäosin kuulematta.


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä en varmaan spotifyn tai youtuben algoritmien perusteella löytänyt muuta esittäjää biisille kuin Timpan, mutta sisältö upposi noinkin.

        Luultavasti jos Reino Nordin olisi sen esittäjä, olisi tekstin sanoma kyllä jäänyt siltäosin kuulematta.

        Jos haluat kuulla alkup version niin googlaa lintu mattlar.


    • Anonyymi

      Minulle kelpaa vain kaunis nainen. Nuorena jo opin että pitää yrittää iskeä kauniita naisia baareista. Onnistuin kyllä ja yhden yön juttuja kertyi. Naiset on pääasiassa sitoutumiskammoisia nykyäänkin. Ei naiset halua miestä nurkkiinsa asumaan vaan yhden yön jutut ja seksisuhteet kelpaa naisille ihan hyvin. Naisia alkais ahdistaa pitemmän päälle jos mies olisi koko ajan läsnä.
      Olen sitten pinnallinen jonkun mielestä ihan sama ei kiinnosta muiden mielipiteet. Naisetkin katsoo sitä ulkonäkö aika pitkälti.

    • Jos olisin sinkku, katselisin oman ikäisiä naisia (50 ), eikä silloin enää katsota ulkonäköä. Seuraan naisen eleitä, tyyliä miten hän puhuu, silmien ja ilmeiden eloa jne.

      Naisen arkisessa puheessa minua kiinnostaa eniten se, miksi hän sanoo jotakin. Itse asia jää vähemmälle huomiolle.
      Mutta sitten on naisia, jotka sanovat älyllisesti jotain mielenkiintoista.
      He ovat usein eksentrisiä, sopivasti nuhjuisia ja luonteeltaan hiljaisia.

      Mun tyyli on hallittu rähjäisyys. Parin päivän sänki ja ylipitkä sotkuinen tukka sopii mulle.
      En usko että naiset tykkää siitä, mutta minä tykkään, se on sellaista karskia komeutta.

      • On karskille komeudellekin ottajansa. Henk.koht. pidän rosoisista ja huolittelemattomista miehistä. Kiiltokuvat, postikorttipojat ja alusvaatemainoksien sixpakit ohitan sen kummemmin vilkaisematta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        On karskille komeudellekin ottajansa. Henk.koht. pidän rosoisista ja huolittelemattomista miehistä. Kiiltokuvat, postikorttipojat ja alusvaatemainoksien sixpakit ohitan sen kummemmin vilkaisematta.

        "On karskille komeudellekin ottajansa."

        Joo mä olen semmonen hiomaton timantti jollekin parturikampaajalle.


      • Carl-Gustaf kirjoitti:

        "On karskille komeudellekin ottajansa."

        Joo mä olen semmonen hiomaton timantti jollekin parturikampaajalle.

        Hitto, miehessä pitää olla särmää ja raakatimanteissa sitä on.


    • Anonyymi

      Jaa, jos nyt jostain syystä vielä parisuhdetta tavoittelisin niin kyllä kokonaisuus ratkaisee. Mikään yksittäinen asia tätä ei minun kohdalla ratkaisisi, huoh!

      • Anonyymi

        Vaan mikä se "kokonaisuus" juuri sinulle on? Osaatko tarkentaa?

        Mä oletan, että kokonaisuus tuskin tarkoittaa kaikille samoja asioita. Itse ihan varmasti lasken kokonaisuuteen sellaisia asioita, joita joku toinen ei tajua lainkaan ja tietysti myös päinvastoin.

        -mf-


    • Anonyymi

      Eniten laitan painoa ihmisen persoonalle ja elämänarvoille; näistä muodostuu tai "kuvastuu" myös ulkoinen olemus hyvin pitkälle. Pelkkä korea ulkonäkö ei tee mitään vaikutusta.

      - Sheena

    • Minä laitan mielestäni aika paljon ulkonäölliset seikat sivuun. Tosin jos on hyvin huoliteltu ja tyylitietoinen, minulla alkavat ennakkoasenteet jylläämään hyvin voimakkaasti. Karsastan ja vierastan sellaisia ihmisiä. Niin naisia kuin miehiäkin. Oikein tai väärin, huolitellut ihmiset .. en kiinnostu heistä. En ole tavannut vielä ainottakaan sellaista, josta jaksaisin kiinnostua.

      Minulla ei ole mitään yhteistä pohjaa heidän kanssaan. Minulla on tuttavia, jotka kulkevat vain merkkivaatteissa, eivät lähde kauppaan ilman meikkiä ja pitävät käsilaukussaan hajuvesipulloa.. eli huoliteltuja naisia. Tulen pinnallisesti heidän kanssaan toimeen, mutta yhteistä säveltä meillä ei ole. Tuttavapiirissäni ei ole huoliteltuja miehiä kuin yksi ja hän saattaa olla homo. Eli tulen toimeen kyllä huoliteltujen kanssa, mutta en muuta.

      Minä en ole itse huoliteltu muutoin kuin vaan silloin kun tälläydyn. Mikä tapahtuu suht harvoin. Ja saan aina kuulla näiltä huolitelluilta ihmisiltä kommentteja kuten.. "Ai, mä en tiennytkään että sä olet noin kaunis." tai " Sustahan tuli kuin nukke."

      Häiritsevää että yleisesti ottaen juuri ne itse huolitellut eivät näe kauneutta sen moninaisuudessa.. tämä nyt kärjistäen ja yleistäen sanottuna. Tämä vain minun empiirinen kokemus huolitelluista ihmisistä. Jos ihminen on huoliteltu, on hän mielestäni ulkonäkökeskeinen. Ja kun itse en ole ulkonäkökeskeinen, ei sellainen viehätä.

      Joten joo, syrjin ulkonäön perusteella. Mutta se ei tarkoita, että ulkonäkökeskeinen ihminen olisi yhtään sen huonompi. Jokainen meistä valitsee arvonsa itse, ja muilla siihen nokan koputtamista.

      • Anonyymi

        Oletko muuten yrittänyt syvällisemmin tutustua noihin huoliteltuihin ihmisiin. Heillehän on voinut kehittyä tuollainen identiteetti esim. työn ym. muun ympäristön kautta. Ihmisen sisin voi olla muuta, mutta kyllä itsellänikin väliin herää tuollainen ennakkoasenne heihin, mutta joskus se pettää ja voi yllättyä. Hienoa, kun myönnät sen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko muuten yrittänyt syvällisemmin tutustua noihin huoliteltuihin ihmisiin. Heillehän on voinut kehittyä tuollainen identiteetti esim. työn ym. muun ympäristön kautta. Ihmisen sisin voi olla muuta, mutta kyllä itsellänikin väliin herää tuollainen ennakkoasenne heihin, mutta joskus se pettää ja voi yllättyä. Hienoa, kun myönnät sen.

        Niin.. en tiedä tietenkään heidän vaikuttimiaan, mutta kun ei ole sellaista pohjaa mille rakentaa.. kuin tikapuut ilman alimmaisia puolia niin se tuttavuus jää pinnalliseksi.

        Tiedostan toki, että huolitellut ihmiset ovat inhimillisiä ja yksilöitä. Heidän joukossaan on niin helmiä kuin sikojakin. Kuten kaikissa ihmisryhmissä.

        Mutta eipä nuo tuttavani ole juuri tehneet itsekään elettä siihen suuntaan, että haluaisivat sen syvempää tuttavuutta tehdä..
        Meillä on niin erilaiset kiinnostuksen kohteet, ettei syvällisempi suhde onnistu.
        Elä ja anna toisten elää.

        Jokainen meistä arvottaa aikansa. Siis elinaikansa. Minä arvotan sen siten että minun on hyvä olla. Niin myös ulkonäkökeskeiset ihmiset. Heidän on hyvä olla kun näyttävät hyvälle. Minun on hyvä olla kun tuntuu hyvälle sisäisesti. Eli sama asia eri paletissa.

        Olen miettinyt kuolemaani.. jos.. siis, jos kuoleman jälkeistä elämää on.. mitä saan mukaani.. vain sieluni.. ruumiini jää mätänemään, joten on yksi ja hailee, miltä olen eläissäni näyttänyt.

        Toki, elämä on helpompaa jos näyttää hyvälle. On yksinkertaisempaa ulkoisesti sopeutua kuin olla erilainen. Mutta huolehdin mieluummin sielustani kuin ulkoisesta habituksestani. Se on valintakysymys.

        Tämä alusta on siitä hyvä, että täällä saa vaihtaa ajatuksia kaikenlaisten kanssa, ja ennakkoluuloni ei ole tiellä. Tiedän, että tässäkin asiassa minulla on kasvun paikka.

        Ystäväni ja tuttavani tietävät, että olen mikä olen ja harvoin haastavat minua olemaan parempi kuin olen. Täällä sitävastoin on haastetta ihan riittämiin.


      • Anonyymi

        Huoliteltu ulkonäkö ei välttämättä ollenkaan kerro ulkonäkökeskeisyydestä. Huoliteltu voi olla monella tavalla ja usein se kertoo ainoastaan, että tykkää järjestyksestä, välittää ja pitää huolta siitä miltä näyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoliteltu ulkonäkö ei välttämättä ollenkaan kerro ulkonäkökeskeisyydestä. Huoliteltu voi olla monella tavalla ja usein se kertoo ainoastaan, että tykkää järjestyksestä, välittää ja pitää huolta siitä miltä näyttää.

        Todellakin. Se sama huoliteltu henkilö voi vetää kotiin tullessaan päälleen T-paidan, retkuvillatakin, pieruverkkarit ja hiippailla pitkin pihoja Reinoissa. Joku työ ja tehtävä vaan vaatii pukeutumista. Ja etenkin jos on asiakaspalvelutyössä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huoliteltu ulkonäkö ei välttämättä ollenkaan kerro ulkonäkökeskeisyydestä. Huoliteltu voi olla monella tavalla ja usein se kertoo ainoastaan, että tykkää järjestyksestä, välittää ja pitää huolta siitä miltä näyttää.

        Minun mielestäni se on ulkonäkökeskeisyyttä.

        Toki ymmärrän, että työ saattaa vaatia jotakin panostamista.. itselläni ihan tehdastyö ja työvaatteet, niin minun ei tarvitse vaivautua.

        Päästiinkin itse asiaan.. vaivautua..
        Nämä, jotka välittää ja pitää huolta siitä, miltä näyttävät, näkevät mielestäni aikalailla vaivaa. Siihen päivittäiseen puunaukseen. Toki, on ymmärrettävä, etteivät he koe sitä vaivaksi ja tekevät sen mielellään. Mutta miksi? Miksi vaivautua, sen kun joku selittää minulle, niin olen valmis muuttamaan mielipidettäni.

        Minulle se puunaaminen on sitä, että on puhdas, hiukset harjattuna ja päällä puhtaat vaatteet. Ehkä suihkaisu hajuvettä aamulla ja korvakorut. Olen hyvin arkisen näköinen laittamattomana.
        Eikä se vaikuta minuun mitenkään.. minun on hyvä olla niin. En tunne epävarmuutta tai itseäni jotenkin erilaiseksi.
        Päinvastoin, tunnen itseni epävarmaksi laittautuneena.. saan sellaista huomiota, mikä ei miellytä minua. Ulkonäkökeskeistä huomiota.

        Mutta palatakseni kysymykseeni.. miksi? Niin sehän on selviö, että se laittautuminen tuntuu hyvälle.. se ei ole oikea vastaus. Vaan se, miksi se tuntuu hyvälle? Mitkä on ne vaikuttimet taustalla, jos kerran se ei ole se ulkonäkökeskeisyys..?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minun mielestäni se on ulkonäkökeskeisyyttä.

        Toki ymmärrän, että työ saattaa vaatia jotakin panostamista.. itselläni ihan tehdastyö ja työvaatteet, niin minun ei tarvitse vaivautua.

        Päästiinkin itse asiaan.. vaivautua..
        Nämä, jotka välittää ja pitää huolta siitä, miltä näyttävät, näkevät mielestäni aikalailla vaivaa. Siihen päivittäiseen puunaukseen. Toki, on ymmärrettävä, etteivät he koe sitä vaivaksi ja tekevät sen mielellään. Mutta miksi? Miksi vaivautua, sen kun joku selittää minulle, niin olen valmis muuttamaan mielipidettäni.

        Minulle se puunaaminen on sitä, että on puhdas, hiukset harjattuna ja päällä puhtaat vaatteet. Ehkä suihkaisu hajuvettä aamulla ja korvakorut. Olen hyvin arkisen näköinen laittamattomana.
        Eikä se vaikuta minuun mitenkään.. minun on hyvä olla niin. En tunne epävarmuutta tai itseäni jotenkin erilaiseksi.
        Päinvastoin, tunnen itseni epävarmaksi laittautuneena.. saan sellaista huomiota, mikä ei miellytä minua. Ulkonäkökeskeistä huomiota.

        Mutta palatakseni kysymykseeni.. miksi? Niin sehän on selviö, että se laittautuminen tuntuu hyvälle.. se ei ole oikea vastaus. Vaan se, miksi se tuntuu hyvälle? Mitkä on ne vaikuttimet taustalla, jos kerran se ei ole se ulkonäkökeskeisyys..?

        Miksi mitätöit vastauksen "laittautuminen tuntuu hyvälle.."? Ei ole sinun kontrollissa mitä muut tuntevat ja miksi tykkäävät laittautua.

        Usein provosoivissa kirjoituksissasi teet tuota samaa, mitätöit muut ja ylistät itseäsi.

        Laittautuminen jollain tavalla on itsestäänselvyys. Suurin osa ihmisistä haluaa mieluummin näyttää paremmalta kuin huonommalta. Se ei ole ulkonäkökeskeistä vaan kanssaihmiset huomioivaa, hyvää käytöstä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mitätöit vastauksen "laittautuminen tuntuu hyvälle.."? Ei ole sinun kontrollissa mitä muut tuntevat ja miksi tykkäävät laittautua.

        Usein provosoivissa kirjoituksissasi teet tuota samaa, mitätöit muut ja ylistät itseäsi.

        Laittautuminen jollain tavalla on itsestäänselvyys. Suurin osa ihmisistä haluaa mieluummin näyttää paremmalta kuin huonommalta. Se ei ole ulkonäkökeskeistä vaan kanssaihmiset huomioivaa, hyvää käytöstä.

        Nyt olet väärässä. Taas kerran yritän ymmärtää itsestäni poikkeavaa käytöstä.

        Taas tuo hyvää käytöstä.. mutta miksi? Miksi ihmiset ylipäätään haluavat käyttäytyä hyvin..? Ja kuka on oikea henkilö määrittelemään sen?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Nyt olet väärässä. Taas kerran yritän ymmärtää itsestäni poikkeavaa käytöstä.

        Taas tuo hyvää käytöstä.. mutta miksi? Miksi ihmiset ylipäätään haluavat käyttäytyä hyvin..? Ja kuka on oikea henkilö määrittelemään sen?

        Hyvä, kohtelias käytös on ehdoton edellytys ihmisten väliselle terveelle vuorovaikutukselle, siksi.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minun mielestäni se on ulkonäkökeskeisyyttä.

        Toki ymmärrän, että työ saattaa vaatia jotakin panostamista.. itselläni ihan tehdastyö ja työvaatteet, niin minun ei tarvitse vaivautua.

        Päästiinkin itse asiaan.. vaivautua..
        Nämä, jotka välittää ja pitää huolta siitä, miltä näyttävät, näkevät mielestäni aikalailla vaivaa. Siihen päivittäiseen puunaukseen. Toki, on ymmärrettävä, etteivät he koe sitä vaivaksi ja tekevät sen mielellään. Mutta miksi? Miksi vaivautua, sen kun joku selittää minulle, niin olen valmis muuttamaan mielipidettäni.

        Minulle se puunaaminen on sitä, että on puhdas, hiukset harjattuna ja päällä puhtaat vaatteet. Ehkä suihkaisu hajuvettä aamulla ja korvakorut. Olen hyvin arkisen näköinen laittamattomana.
        Eikä se vaikuta minuun mitenkään.. minun on hyvä olla niin. En tunne epävarmuutta tai itseäni jotenkin erilaiseksi.
        Päinvastoin, tunnen itseni epävarmaksi laittautuneena.. saan sellaista huomiota, mikä ei miellytä minua. Ulkonäkökeskeistä huomiota.

        Mutta palatakseni kysymykseeni.. miksi? Niin sehän on selviö, että se laittautuminen tuntuu hyvälle.. se ei ole oikea vastaus. Vaan se, miksi se tuntuu hyvälle? Mitkä on ne vaikuttimet taustalla, jos kerran se ei ole se ulkonäkökeskeisyys..?

        "Niin sehän on selviö, että se laittautuminen tuntuu hyvälle.. se ei ole oikea vastaus. Vaan se, miksi se tuntuu hyvälle? Mitkä on ne vaikuttimet taustalla, jos kerran se ei ole se ulkonäkökeskeisyys..?"

        Vastaus tuohon riippunee pitkälti siitä millaisesta laittautumisesta on kyse ja myös vastaajasta. Esimerkiksi hoidettu iho tuntuu minusta paremmalta. Minulla on kokemusta myös huonokuntoisesta ihosta ja valitsen varmasti enemmin nykyisen hyväntuntuisen ja terveen ihoni, ikävän kutinan ja joskus kivunkin sijaan. Sama itselläni on hiusten, kynsien ja jalkojen kohdalla. Kaikki nuo tuntuvat fyysisesti paljon miellyttävämmiltä hoidettuina.

        Myös tietynlaiset vaatteet tuntuvat monien mielestä ihan fyysisesti miellyttäviltä päällä. Itselle sopiva leikkaus ja materiaali on miellyttävä päällä. Yksi tykkää napakasta tuntemuksesta ja toinen liehuvista ja väljistä vaatteista. Yksi tykkää siitä, että alusvaatteet antavat tukea, toinen on mieluiten kokonaan ilman.

        Hyvä tuoksu on minun omaan(kin) nenääni mukavampi, kuin paha haju, kunhan siinä hajustamisessa ei mennä liiallisuuksiin. Omat hiukseni ovat luonnonkiharat ja hyväkuntoiset. Törmää aika usein sellaiseen kuvitelmaan, että minun luullaan kuluttavan paljon aikaa hiusteni laittamiseen. Olen usein kokenut hiusteni olleen "liian laitetut", vaikka todellisuudessa käytiin touhuun noin minuutin. Samaan ilmiöön törmään välillä myös ehostamisen kanssa. Kun "pohja" on kunnossa, niin hyvän lopputuloksen saa varsin vähällä. Mä suorastaan varon usein ehostamista, sillä olen hyvin nopeasti "liian laitetun" näköinen, vain pienilläkin korostuksilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, kohtelias käytös on ehdoton edellytys ihmisten väliselle terveelle vuorovaikutukselle, siksi.

        "Kohteliaisuus on toisen ihmisen ja hänen asemansa arvostavaa huomioon ottamista vuorovaikutuksessa. Sen tavoitteena on tehdä kanssakäymisestä ristiriidatonta ja sujuvaa."

        Tuon alleviivaan. Mutta samanmielinen ei tarvitse olla. Toisten myötäileminen ei ole kohteliaisuutta. Rehellisyys on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin sehän on selviö, että se laittautuminen tuntuu hyvälle.. se ei ole oikea vastaus. Vaan se, miksi se tuntuu hyvälle? Mitkä on ne vaikuttimet taustalla, jos kerran se ei ole se ulkonäkökeskeisyys..?"

        Vastaus tuohon riippunee pitkälti siitä millaisesta laittautumisesta on kyse ja myös vastaajasta. Esimerkiksi hoidettu iho tuntuu minusta paremmalta. Minulla on kokemusta myös huonokuntoisesta ihosta ja valitsen varmasti enemmin nykyisen hyväntuntuisen ja terveen ihoni, ikävän kutinan ja joskus kivunkin sijaan. Sama itselläni on hiusten, kynsien ja jalkojen kohdalla. Kaikki nuo tuntuvat fyysisesti paljon miellyttävämmiltä hoidettuina.

        Myös tietynlaiset vaatteet tuntuvat monien mielestä ihan fyysisesti miellyttäviltä päällä. Itselle sopiva leikkaus ja materiaali on miellyttävä päällä. Yksi tykkää napakasta tuntemuksesta ja toinen liehuvista ja väljistä vaatteista. Yksi tykkää siitä, että alusvaatteet antavat tukea, toinen on mieluiten kokonaan ilman.

        Hyvä tuoksu on minun omaan(kin) nenääni mukavampi, kuin paha haju, kunhan siinä hajustamisessa ei mennä liiallisuuksiin. Omat hiukseni ovat luonnonkiharat ja hyväkuntoiset. Törmää aika usein sellaiseen kuvitelmaan, että minun luullaan kuluttavan paljon aikaa hiusteni laittamiseen. Olen usein kokenut hiusteni olleen "liian laitetut", vaikka todellisuudessa käytiin touhuun noin minuutin. Samaan ilmiöön törmään välillä myös ehostamisen kanssa. Kun "pohja" on kunnossa, niin hyvän lopputuloksen saa varsin vähällä. Mä suorastaan varon usein ehostamista, sillä olen hyvin nopeasti "liian laitetun" näköinen, vain pienilläkin korostuksilla.

        Sitten, jos asiaa mietitään laajemmin - siis itsestään huolehtimista. Harrastan liikuntaa sen minulle antaman hyvän olon takia. Käyn juoksulenkillä, koska oloni on sen jälkeen mukava. Harrastan venyttelyä ja lihashuoltoa, sillä muutoin kokisin kipua, eikä se ole minusta kivaa. Syös sellaista ravintoa mitä syön, koska se pitää oloni hyvänä. Tiedän, ettei oloni ole hyvä, jos syön vääriä asioita.

        Ehdoton valtaosa itse vapaaehtoisesti tekemistäni asioista tähtää siihen, että minusta tuntuu sekä henkisesti, mutta erityisesti fyysisesti hyvältä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Niin sehän on selviö, että se laittautuminen tuntuu hyvälle.. se ei ole oikea vastaus. Vaan se, miksi se tuntuu hyvälle? Mitkä on ne vaikuttimet taustalla, jos kerran se ei ole se ulkonäkökeskeisyys..?"

        Vastaus tuohon riippunee pitkälti siitä millaisesta laittautumisesta on kyse ja myös vastaajasta. Esimerkiksi hoidettu iho tuntuu minusta paremmalta. Minulla on kokemusta myös huonokuntoisesta ihosta ja valitsen varmasti enemmin nykyisen hyväntuntuisen ja terveen ihoni, ikävän kutinan ja joskus kivunkin sijaan. Sama itselläni on hiusten, kynsien ja jalkojen kohdalla. Kaikki nuo tuntuvat fyysisesti paljon miellyttävämmiltä hoidettuina.

        Myös tietynlaiset vaatteet tuntuvat monien mielestä ihan fyysisesti miellyttäviltä päällä. Itselle sopiva leikkaus ja materiaali on miellyttävä päällä. Yksi tykkää napakasta tuntemuksesta ja toinen liehuvista ja väljistä vaatteista. Yksi tykkää siitä, että alusvaatteet antavat tukea, toinen on mieluiten kokonaan ilman.

        Hyvä tuoksu on minun omaan(kin) nenääni mukavampi, kuin paha haju, kunhan siinä hajustamisessa ei mennä liiallisuuksiin. Omat hiukseni ovat luonnonkiharat ja hyväkuntoiset. Törmää aika usein sellaiseen kuvitelmaan, että minun luullaan kuluttavan paljon aikaa hiusteni laittamiseen. Olen usein kokenut hiusteni olleen "liian laitetut", vaikka todellisuudessa käytiin touhuun noin minuutin. Samaan ilmiöön törmään välillä myös ehostamisen kanssa. Kun "pohja" on kunnossa, niin hyvän lopputuloksen saa varsin vähällä. Mä suorastaan varon usein ehostamista, sillä olen hyvin nopeasti "liian laitetun" näköinen, vain pienilläkin korostuksilla.

        Ei mulla ole mitään sanomista siihen että joku laittautuu. Kaikkinensa jokainen meistä tekee niin kuin on itselle hyvä.
        Kokeneet laittautujat pääsevät hyvin vähällä vaivalla, mutta tiedän ihmisiä, jotka heräävät pikkutunneilla laittautumaan, ettei vaan kukaan vahingossakaan näe heitä luonnollisessa tilassa.

        Taustalla on pakko olla jotakin muuta kuin, että se tuntuu hyvälle. Mun nähdäkseni tämä meidän kroppa vanhenee ja rupsaantuu kaikilla. Lopulta se mätänee tai palaa savuna ilmaan. Minä arvostan enemmän luonnollisuutta, kuin laittautumista. Tänä ulkokultaisuuden päivänä, mitä nyt eletään, on rohkeaa näyttäytyä luomuna.

        Ja hyvä, että julkimotkin tekevät sitä nykyään. Esiintyvät ilman photoshoppia ja meikattua naamaria. Luonnollisuus ei ehkä tule muotiin vielä pitkään aikaan, mutta ehkä senkin aika koittaa.

        Laittautuminen ei ole terveyden huolehtimista. Jos on kutiseva tai atooppinen iho, sen hoitaminen ei mielestäni ole laittautumista. Mutta sen peitteleminen meikillä on.. ja sitäpaitsi erittäin huono valinta sille iholle itselleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten, jos asiaa mietitään laajemmin - siis itsestään huolehtimista. Harrastan liikuntaa sen minulle antaman hyvän olon takia. Käyn juoksulenkillä, koska oloni on sen jälkeen mukava. Harrastan venyttelyä ja lihashuoltoa, sillä muutoin kokisin kipua, eikä se ole minusta kivaa. Syös sellaista ravintoa mitä syön, koska se pitää oloni hyvänä. Tiedän, ettei oloni ole hyvä, jos syön vääriä asioita.

        Ehdoton valtaosa itse vapaaehtoisesti tekemistäni asioista tähtää siihen, että minusta tuntuu sekä henkisesti, mutta erityisesti fyysisesti hyvältä.

        Skenaario.. sairastut tautiin joka pakottaa sinut lopettamaan juoksemisen.. joudut loppuelämäksesi pyörätuoliin.. mille rakennat uuden elämäsi?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Skenaario.. sairastut tautiin joka pakottaa sinut lopettamaan juoksemisen.. joudut loppuelämäksesi pyörätuoliin.. mille rakennat uuden elämäsi?

        Etsin uusia keinoja löytää hyvän olon. Moni pyörätuolia käyttävä on fyysisesti hyvässä kunnossa, vammaansa/sairauttaan lukuunottamatta. Pyörätuolilla itse liikkuminen jo itsessään vaatii aikamoista lihaskuntoa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei mulla ole mitään sanomista siihen että joku laittautuu. Kaikkinensa jokainen meistä tekee niin kuin on itselle hyvä.
        Kokeneet laittautujat pääsevät hyvin vähällä vaivalla, mutta tiedän ihmisiä, jotka heräävät pikkutunneilla laittautumaan, ettei vaan kukaan vahingossakaan näe heitä luonnollisessa tilassa.

        Taustalla on pakko olla jotakin muuta kuin, että se tuntuu hyvälle. Mun nähdäkseni tämä meidän kroppa vanhenee ja rupsaantuu kaikilla. Lopulta se mätänee tai palaa savuna ilmaan. Minä arvostan enemmän luonnollisuutta, kuin laittautumista. Tänä ulkokultaisuuden päivänä, mitä nyt eletään, on rohkeaa näyttäytyä luomuna.

        Ja hyvä, että julkimotkin tekevät sitä nykyään. Esiintyvät ilman photoshoppia ja meikattua naamaria. Luonnollisuus ei ehkä tule muotiin vielä pitkään aikaan, mutta ehkä senkin aika koittaa.

        Laittautuminen ei ole terveyden huolehtimista. Jos on kutiseva tai atooppinen iho, sen hoitaminen ei mielestäni ole laittautumista. Mutta sen peitteleminen meikillä on.. ja sitäpaitsi erittäin huono valinta sille iholle itselleen.

        Eli sinusta ihonhoito, hiustenhoito, käsihoito, jalkahoito jne. eivät ole laittautumista? Okei, no tuo onkin ihan fressi lähestymistapa. Valtaosa kun pitää noitakin laittautumisena.

        Meikeissä on muuten paljon sellaisiakin tuotteita, jotka hoitavat ja suojaavat ihoa. Omat meikkini esim. ovat samalla myös aurinkosuojia kasvojen iholle arjessa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei mulla ole mitään sanomista siihen että joku laittautuu. Kaikkinensa jokainen meistä tekee niin kuin on itselle hyvä.
        Kokeneet laittautujat pääsevät hyvin vähällä vaivalla, mutta tiedän ihmisiä, jotka heräävät pikkutunneilla laittautumaan, ettei vaan kukaan vahingossakaan näe heitä luonnollisessa tilassa.

        Taustalla on pakko olla jotakin muuta kuin, että se tuntuu hyvälle. Mun nähdäkseni tämä meidän kroppa vanhenee ja rupsaantuu kaikilla. Lopulta se mätänee tai palaa savuna ilmaan. Minä arvostan enemmän luonnollisuutta, kuin laittautumista. Tänä ulkokultaisuuden päivänä, mitä nyt eletään, on rohkeaa näyttäytyä luomuna.

        Ja hyvä, että julkimotkin tekevät sitä nykyään. Esiintyvät ilman photoshoppia ja meikattua naamaria. Luonnollisuus ei ehkä tule muotiin vielä pitkään aikaan, mutta ehkä senkin aika koittaa.

        Laittautuminen ei ole terveyden huolehtimista. Jos on kutiseva tai atooppinen iho, sen hoitaminen ei mielestäni ole laittautumista. Mutta sen peitteleminen meikillä on.. ja sitäpaitsi erittäin huono valinta sille iholle itselleen.

        Ai että julkimot esiintyvät meikkaamattomina ja ilman phosoppia. Höpön höpön. Nuo kuvat joita jostakin kampanjasta iltalehdessäkin esiteltiin oli hyvä esimerkki. Niissä kaikki oli jollakin tapaa meikattuja vai eikö kulmien kestovärjäystä, ripsien värjäystä tai jopa irtoripsiä nykyään enää katsota meikkaamiseksi. Ite oon tuon mukaan aina luonnontilassa, meikkaamattomana. Oikeesti täysin laittamattomana ihmiset on melko värittömiä, näyttää kuolleilta torilta, eikä siinä oo mitään pahaa, musta ihmiset on luonnollisen näkösenä kauniita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että julkimot esiintyvät meikkaamattomina ja ilman phosoppia. Höpön höpön. Nuo kuvat joita jostakin kampanjasta iltalehdessäkin esiteltiin oli hyvä esimerkki. Niissä kaikki oli jollakin tapaa meikattuja vai eikö kulmien kestovärjäystä, ripsien värjäystä tai jopa irtoripsiä nykyään enää katsota meikkaamiseksi. Ite oon tuon mukaan aina luonnontilassa, meikkaamattomana. Oikeesti täysin laittamattomana ihmiset on melko värittömiä, näyttää kuolleilta torilta, eikä siinä oo mitään pahaa, musta ihmiset on luonnollisen näkösenä kauniita.

        Ja siis tuon jutun naiset mainitsivat muka olevansa meikkaamattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että julkimot esiintyvät meikkaamattomina ja ilman phosoppia. Höpön höpön. Nuo kuvat joita jostakin kampanjasta iltalehdessäkin esiteltiin oli hyvä esimerkki. Niissä kaikki oli jollakin tapaa meikattuja vai eikö kulmien kestovärjäystä, ripsien värjäystä tai jopa irtoripsiä nykyään enää katsota meikkaamiseksi. Ite oon tuon mukaan aina luonnontilassa, meikkaamattomana. Oikeesti täysin laittamattomana ihmiset on melko värittömiä, näyttää kuolleilta torilta, eikä siinä oo mitään pahaa, musta ihmiset on luonnollisen näkösenä kauniita.

        No siis just noin. Itselläni in esim. mikrobleidatut kulmakarvat. Minusta ei saa luonnotilaista kuvaa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei mulla ole mitään sanomista siihen että joku laittautuu. Kaikkinensa jokainen meistä tekee niin kuin on itselle hyvä.
        Kokeneet laittautujat pääsevät hyvin vähällä vaivalla, mutta tiedän ihmisiä, jotka heräävät pikkutunneilla laittautumaan, ettei vaan kukaan vahingossakaan näe heitä luonnollisessa tilassa.

        Taustalla on pakko olla jotakin muuta kuin, että se tuntuu hyvälle. Mun nähdäkseni tämä meidän kroppa vanhenee ja rupsaantuu kaikilla. Lopulta se mätänee tai palaa savuna ilmaan. Minä arvostan enemmän luonnollisuutta, kuin laittautumista. Tänä ulkokultaisuuden päivänä, mitä nyt eletään, on rohkeaa näyttäytyä luomuna.

        Ja hyvä, että julkimotkin tekevät sitä nykyään. Esiintyvät ilman photoshoppia ja meikattua naamaria. Luonnollisuus ei ehkä tule muotiin vielä pitkään aikaan, mutta ehkä senkin aika koittaa.

        Laittautuminen ei ole terveyden huolehtimista. Jos on kutiseva tai atooppinen iho, sen hoitaminen ei mielestäni ole laittautumista. Mutta sen peitteleminen meikillä on.. ja sitäpaitsi erittäin huono valinta sille iholle itselleen.

        Sanoit kuitenkin ajelevasi säärikarvasi, mitä luomua se sellainen on?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etsin uusia keinoja löytää hyvän olon. Moni pyörätuolia käyttävä on fyysisesti hyvässä kunnossa, vammaansa/sairauttaan lukuunottamatta. Pyörätuolilla itse liikkuminen jo itsessään vaatii aikamoista lihaskuntoa.

        Niin.. minulle kävi juuri samoin.. löysin keinon saada itselleni hyvän olon. Keinon joka ei katso pintaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinusta ihonhoito, hiustenhoito, käsihoito, jalkahoito jne. eivät ole laittautumista? Okei, no tuo onkin ihan fressi lähestymistapa. Valtaosa kun pitää noitakin laittautumisena.

        Meikeissä on muuten paljon sellaisiakin tuotteita, jotka hoitavat ja suojaavat ihoa. Omat meikkini esim. ovat samalla myös aurinkosuojia kasvojen iholle arjessa.

        Perusasiat eivät ole mielestäni niin laittautumista. Itsensä huoltamista. Kuten en pidä kynsien leikkaamista tai hiushoitoaineen käyttämistä laittautumisena. Päivittäinen ajankäyttö asiaan on se, mikä kai mielestäni tekee sen eron. Kun ei se riitä, että meikkaa, vaan sitä pitää ylläpitää ja korjailla pitkin päivää ja sit sitä on sellainen peilin orja.. tavallaan.

        Vaikka ja kuinka olisi hyvät meikit, atooppinen iho kärsii niistä. Tai akne. Eli kyse oli ihosairauksista kärsivistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai että julkimot esiintyvät meikkaamattomina ja ilman phosoppia. Höpön höpön. Nuo kuvat joita jostakin kampanjasta iltalehdessäkin esiteltiin oli hyvä esimerkki. Niissä kaikki oli jollakin tapaa meikattuja vai eikö kulmien kestovärjäystä, ripsien värjäystä tai jopa irtoripsiä nykyään enää katsota meikkaamiseksi. Ite oon tuon mukaan aina luonnontilassa, meikkaamattomana. Oikeesti täysin laittamattomana ihmiset on melko värittömiä, näyttää kuolleilta torilta, eikä siinä oo mitään pahaa, musta ihmiset on luonnollisen näkösenä kauniita.

        En kuulu sosiaaliseen mediaan, mutta olen ymmärtänyt, että siellä monikin maailmanluokan tähti on esiintynyt luomuna..
        Minä olen todennut samaa, että meikkiä niillä on "meikkaamattomissa" kuvissakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit kuitenkin ajelevasi säärikarvasi, mitä luomua se sellainen on?

        Aloin ajelemaan säärikarvojani nuorena ja jokainen sitä harrastanut tietää, että sen lopettaminen saa karvat kasvamaan takaisin paksumpina.. ajelen myös muita karvojani ja nypin kulmakarvojani. Käytän arjessa silloin tällöin ripsiväriä.. ehkä laitan myös rajausta ja luomiväriä.. en ole täysin hoitamaton takkupesä. Miellän kyllä itseni luomuksi. Voin jonkun mielestä olla laittautuvaa sorttia, mutta yleisesti.. olen useimmiten meikittä. Hiukset sutaistuna ponnarille ja ehkä jopa hieman homssuinen. Meikkaan itseäni varten, ja näkisin että ne kovasti laittaituvat tekevät samoin. Tälläydyn vain harvoin koko koreuteeni. Ja minulle on monasti sanottu, että meikkaan liian vähän tai että muutos meikkaamattoman ja meikatun minun välillä on iso. Eli saisin enemmän huomiota jos viitsisin laittautua enemmän.. mutta.. kun ei kiinnosta. Ei sit alkuunkaan..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Aloin ajelemaan säärikarvojani nuorena ja jokainen sitä harrastanut tietää, että sen lopettaminen saa karvat kasvamaan takaisin paksumpina.. ajelen myös muita karvojani ja nypin kulmakarvojani. Käytän arjessa silloin tällöin ripsiväriä.. ehkä laitan myös rajausta ja luomiväriä.. en ole täysin hoitamaton takkupesä. Miellän kyllä itseni luomuksi. Voin jonkun mielestä olla laittautuvaa sorttia, mutta yleisesti.. olen useimmiten meikittä. Hiukset sutaistuna ponnarille ja ehkä jopa hieman homssuinen. Meikkaan itseäni varten, ja näkisin että ne kovasti laittaituvat tekevät samoin. Tälläydyn vain harvoin koko koreuteeni. Ja minulle on monasti sanottu, että meikkaan liian vähän tai että muutos meikkaamattoman ja meikatun minun välillä on iso. Eli saisin enemmän huomiota jos viitsisin laittautua enemmän.. mutta.. kun ei kiinnosta. Ei sit alkuunkaan..

        "Aloin ajelemaan säärikarvojani nuorena ja jokainen sitä harrastanut tietää, että sen lopettaminen saa karvat kasvamaan takaisin paksumpina"

        Ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Aloin ajelemaan säärikarvojani nuorena ja jokainen sitä harrastanut tietää, että sen lopettaminen saa karvat kasvamaan takaisin paksumpina"

        Ei pidä paikkaansa.

        Vai niin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. minulle kävi juuri samoin.. löysin keinon saada itselleni hyvän olon. Keinon joka ei katso pintaa.

        Jos sinusta juoksuharrastus on pinnallinen harrastus, niin eipä siinä mitään.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Perusasiat eivät ole mielestäni niin laittautumista. Itsensä huoltamista. Kuten en pidä kynsien leikkaamista tai hiushoitoaineen käyttämistä laittautumisena. Päivittäinen ajankäyttö asiaan on se, mikä kai mielestäni tekee sen eron. Kun ei se riitä, että meikkaa, vaan sitä pitää ylläpitää ja korjailla pitkin päivää ja sit sitä on sellainen peilin orja.. tavallaan.

        Vaikka ja kuinka olisi hyvät meikit, atooppinen iho kärsii niistä. Tai akne. Eli kyse oli ihosairauksista kärsivistä.

        Ei todellakaan akneiho kärsi kaikista meikeistä. Olen taistellut nimenomaan aknen kanssa koko ikäni ja osa meikeistä hoitaa. Täytyy vaan tietää mitä käyttää. Tietysti ongelmaa voi helposti pahentaa väärillä aineilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinusta juoksuharrastus on pinnallinen harrastus, niin eipä siinä mitään.

        En ole sanonut niin.. älä pistä sanoja suuhuni.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Perusasiat eivät ole mielestäni niin laittautumista. Itsensä huoltamista. Kuten en pidä kynsien leikkaamista tai hiushoitoaineen käyttämistä laittautumisena. Päivittäinen ajankäyttö asiaan on se, mikä kai mielestäni tekee sen eron. Kun ei se riitä, että meikkaa, vaan sitä pitää ylläpitää ja korjailla pitkin päivää ja sit sitä on sellainen peilin orja.. tavallaan.

        Vaikka ja kuinka olisi hyvät meikit, atooppinen iho kärsii niistä. Tai akne. Eli kyse oli ihosairauksista kärsivistä.

        Ei hyvin tehtyä meikkiä, hyvällä pohjalla, juurikaan tarvitse päivän aikana korjata. Itse en oikeastaan juuri koskaan joudu korjaamaan tavallisen päivän aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aloin ajelemaan säärikarvojani nuorena ja jokainen sitä harrastanut tietää, että sen lopettaminen saa karvat kasvamaan takaisin paksumpina"

        Ei pidä paikkaansa.

        Jep, tuo on pelkkä urbaani legenda.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan akneiho kärsi kaikista meikeistä. Olen taistellut nimenomaan aknen kanssa koko ikäni ja osa meikeistä hoitaa. Täytyy vaan tietää mitä käyttää. Tietysti ongelmaa voi helposti pahentaa väärillä aineilla.

        Uskon sinua.

        Kerran munulla oli oikein mojova finni nenänpäässä.. eli keskellä pärstää.. ai että sain kommentteja siitä..
        Peitä se, oli yleisin. Toinen oli purista se..
        Molemmat väärin minun iholleni. Peittäminen pahentaa ja puristelu aiheuttaa arpia.

        Minulla oli nuorena todella heleä ja kuulas iho. Finnit olivat pikkuruisia ja lähtivät saippuapesulla.
        Synnytettyäni alkoi ihoongelmat.. aikuistyypin akne. Valtavia kipeitä paiseita, jotka kiusasivat jopa viikkoja. Eka lääkäri jonka tapasin sanoi, että älä puristele niitä jos et halua arpia. Sitä hallittiin niin e- pillerein kuin moninaisin lääkelitkujenkin voimalla..
        Nykyään ihoni on suhteellisen normaali joskin hieman punoittava. En juuri punoituksestani välitä. Annan olla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvin tehtyä meikkiä, hyvällä pohjalla, juurikaan tarvitse päivän aikana korjata. Itse en oikeastaan juuri koskaan joudu korjaamaan tavallisen päivän aikana.

        No ehkä se on teille kokeneille laittautujille niin. Minulle se on yhtä tuskaa pitää yllä meikkiäni koko päivän tai illan.
        Mutta teen työkseni fyysistä tehdastyötä ja välillä tulee oikeasti hiki ja välillä taas itken naurusta taukojen juttuja ja illaksi kun laittaudun .. viihdyn tanssilattialla. Meikki muuttuu sellaiseksi rakeiseksi ja rumaksi töhnäksi. Olen mieluummin ilman.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis just noin. Itselläni in esim. mikrobleidatut kulmakarvat. Minusta ei saa luonnotilaista kuvaa.

        Mitä on mikrobleidatut kulmakarvat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huoliteltu ulkonäkö ei välttämättä ollenkaan kerro ulkonäkökeskeisyydestä. Huoliteltu voi olla monella tavalla ja usein se kertoo ainoastaan, että tykkää järjestyksestä, välittää ja pitää huolta siitä miltä näyttää.

        Höh, mä näytän aina minulta puhtaana ja likasena. Kaikissa vaatteissani. :)


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei mulla ole mitään sanomista siihen että joku laittautuu. Kaikkinensa jokainen meistä tekee niin kuin on itselle hyvä.
        Kokeneet laittautujat pääsevät hyvin vähällä vaivalla, mutta tiedän ihmisiä, jotka heräävät pikkutunneilla laittautumaan, ettei vaan kukaan vahingossakaan näe heitä luonnollisessa tilassa.

        Taustalla on pakko olla jotakin muuta kuin, että se tuntuu hyvälle. Mun nähdäkseni tämä meidän kroppa vanhenee ja rupsaantuu kaikilla. Lopulta se mätänee tai palaa savuna ilmaan. Minä arvostan enemmän luonnollisuutta, kuin laittautumista. Tänä ulkokultaisuuden päivänä, mitä nyt eletään, on rohkeaa näyttäytyä luomuna.

        Ja hyvä, että julkimotkin tekevät sitä nykyään. Esiintyvät ilman photoshoppia ja meikattua naamaria. Luonnollisuus ei ehkä tule muotiin vielä pitkään aikaan, mutta ehkä senkin aika koittaa.

        Laittautuminen ei ole terveyden huolehtimista. Jos on kutiseva tai atooppinen iho, sen hoitaminen ei mielestäni ole laittautumista. Mutta sen peitteleminen meikillä on.. ja sitäpaitsi erittäin huono valinta sille iholle itselleen.

        " heräävät pikkutunneilla laittautumaan, ettei vaan kukaan vahingossakaan näe heitä luonnollisessa tilassa."

        Tuo on sinun tulkintasi. Minä taas tiedän, että monille laittautuminen aamulla on päivänavaus - toimitus, joka auttaa keskittymään päivän haasteisiin. Ihan kuin vaikka joka-aamuinen jooga sessio tai Hesarin lukeminen.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvin tehtyä meikkiä, hyvällä pohjalla, juurikaan tarvitse päivän aikana korjata. Itse en oikeastaan juuri koskaan joudu korjaamaan tavallisen päivän aikana.

        Aivan, ja meikkiä pitää olla sopiva määrä, itselle sopivilla aineilla. Päivän aikana ei tarvitse tehdä mitään. Jopa illan urheiluharrastuksessa meikki kestää.

        Sanottakoon vielä, että aniharvoin meikkaan yli 5 min. kauempaa.

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        " heräävät pikkutunneilla laittautumaan, ettei vaan kukaan vahingossakaan näe heitä luonnollisessa tilassa."

        Tuo on sinun tulkintasi. Minä taas tiedän, että monille laittautuminen aamulla on päivänavaus - toimitus, joka auttaa keskittymään päivän haasteisiin. Ihan kuin vaikka joka-aamuinen jooga sessio tai Hesarin lukeminen.

        - Sheena

        No hyvä että tiedät. Minulla ei ole niin syvällistä suhdetta yhteenkään tälläiseen laittautujaan, että tietäisin.

        Minun empiirinen kokemukseni perustuu lapsuuden ajan parhaaseen ystävään, joka aloitti meikkaamisen 12 vuotiaana ja vasta tässä viidenkympin tietämillä lopettanut.
        Hän peitteli epävarmuuttaan ja pelkojaan siihen naamariin jonka maalasi itselleen päivittäin. Omien sanojensa mukaan.

        Ja mielestäni hän on ihan yhtä kaunis ilman meikkejä kuin kuka tahansa muukin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, ja meikkiä pitää olla sopiva määrä, itselle sopivilla aineilla. Päivän aikana ei tarvitse tehdä mitään. Jopa illan urheiluharrastuksessa meikki kestää.

        Sanottakoon vielä, että aniharvoin meikkaan yli 5 min. kauempaa.

        - Sheena

        Hyvin tehtynä ja hyvillä aineilla siis meikki kestää.. ok.

        Mutt.. meikkaat siis urheiluharrastuksenkin.. vai tulkitsinko sinua väärin?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Uskon sinua.

        Kerran munulla oli oikein mojova finni nenänpäässä.. eli keskellä pärstää.. ai että sain kommentteja siitä..
        Peitä se, oli yleisin. Toinen oli purista se..
        Molemmat väärin minun iholleni. Peittäminen pahentaa ja puristelu aiheuttaa arpia.

        Minulla oli nuorena todella heleä ja kuulas iho. Finnit olivat pikkuruisia ja lähtivät saippuapesulla.
        Synnytettyäni alkoi ihoongelmat.. aikuistyypin akne. Valtavia kipeitä paiseita, jotka kiusasivat jopa viikkoja. Eka lääkäri jonka tapasin sanoi, että älä puristele niitä jos et halua arpia. Sitä hallittiin niin e- pillerein kuin moninaisin lääkelitkujenkin voimalla..
        Nykyään ihoni on suhteellisen normaali joskin hieman punoittava. En juuri punoituksestani välitä. Annan olla.

        Mulla on rasvoittuva, mutta pintakuiva iho. Se siis kiiltelee, mutta on sitten kuitenkin heti siitä öljyisyyden alta ruvikuiva. Lääkäritkin hoisivat ihoani rasvoittuvana ihona ja sitä kuivatettiin vain entisestään. Kuiva, mutta öljyinen iho vain yritti vain rasvoittua entistä enemmän ja tukkeutui ja tulehtua. Mun iho-ongelmani ratkesivat vasta kun tajusin alkaa kosteuttaa ihoa todenteolla ja suojella sitä kuivumiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, ja meikkiä pitää olla sopiva määrä, itselle sopivilla aineilla. Päivän aikana ei tarvitse tehdä mitään. Jopa illan urheiluharrastuksessa meikki kestää.

        Sanottakoon vielä, että aniharvoin meikkaan yli 5 min. kauempaa.

        - Sheena

        Nimenomaan noin. Jos meikki rullautuu, niin se on merkki joko vääränlaisesta meikistä tai vääränlaisesta meikkipohjasta. Hyvin ja oikeilla aineilla tehty meikki kestää hyvin hikoilunkin.

        Sama täällä. hyvin harvoin meikissä kestää kauempaa kuin 5 minuuttia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on rasvoittuva, mutta pintakuiva iho. Se siis kiiltelee, mutta on sitten kuitenkin heti siitä öljyisyyden alta ruvikuiva. Lääkäritkin hoisivat ihoani rasvoittuvana ihona ja sitä kuivatettiin vain entisestään. Kuiva, mutta öljyinen iho vain yritti vain rasvoittua entistä enemmän ja tukkeutui ja tulehtua. Mun iho-ongelmani ratkesivat vasta kun tajusin alkaa kosteuttaa ihoa todenteolla ja suojella sitä kuivumiselta.

        Juu, jokainen tietää kyllä ihonsa ja jos ongelmia on.. ei ne lääkäritkään aina tiedä mitä tehdä.

        Mulla se aikuistyypin akne hellitti iän myötä.. luulisin .. tosin söin siihen useita pitkiä antibioottikuureja. Ja sit se antibioottinen litku (jonka nimeä en muista) auttoi. Sai paikalliset tulehdukset paranemaan nopeammin.

        Nykyään taas finnini lähtevät lähestulkoon saippuapesulla. Tosin niitä enää harvemmin tulee, sillä olen jo vaihdevuosissani. Ja näen akneni liittyneen hormonitoimintaani.


    • No enpä ole kauhean ihmeästi elämänarvoja sinällään miettinyt, kyllä ne käyvät aika nopeasti selväksi keskustellessa ja viimeistään jos jonkinlaista seurustelua alkaa tapahtumaan.

      Alkumetreillä aika usein se ulkonäkö on siinä mielessä merkittävä, että jos se ei miellytä, niin harvemmin syntyy sellaista keskusteluakaan, josta päästäisin pidemmälle. Toki ystävyyksiä tuolla tavoin syntyy ja aikaa myöten se sisäinen kauneus voi vaikuttaa siihenkin, miten kaunis toinen on katsojan silmissäkin.

      Itselläni on parisuhderintamalla paremmin toimineet ne kohtaamiset, joissa vastapuoli on arkisempi ulkoasultaan, useinkin siis sinällään varsin sieviä minun silmääni, mutta asustus on mallia renttu/hippi/jne. Ehkä se tyyli on itselleni helpommin lähestyttävä, ettei olla tiptop, vaikka semmoisellakin startilla alkanut pidempi suhde löytyy. Omaa asustamista voinee ehkä kuvailla jätkämäiseksi tms.

      No itselle tuo ylipaino ei aiheuta ihottumaa, koska en ole milloinkaan ollut seksuaalisessa mielessä kiinnostunut selvästi ylipainoisista ihmisistä. Ystävinä heitä on ollut, on ja tulee varmasti olemaankin. Nk. normaalivartaloinen passaa hyvin, terminä se kattaa riittävän laajan skaalan. Itse olen aina ollut mallia kukkakeppi, jossain painoindeksin suositusalueen alarajoilla, mikä taas on joillekin naisille ollut selkeä no go, mutta se asia on aina selvinnyt heti alkuunsa ja sitten on jatkettu kohtaamista uusilla nuoteilla, varsin ok.

      • Anonyymi

        Minä taas jostain syystä tykkään enemmän "kukkakepeistä" kuin "lihasmöykyistä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas jostain syystä tykkään enemmän "kukkakepeistä" kuin "lihasmöykyistä".

        Sama juttu mulla. En ole koskaan tykännyt lihaksikkaista miehistä. Hoikka kroppa on paras.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä taas jostain syystä tykkään enemmän "kukkakepeistä" kuin "lihasmöykyistä".

        Niin, meitä on moneen makuun ja kauneus aina katsojan silmissä, se on hyvä kattaus. Yksi existäni aikanaan nimenomaisesti oli viehättynyt hoikasta kropastani, mutta tosiaan päinvastaistakin kommenttia on tullut. Onneksi jokaiselle on jotain tarjolla.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Niin, meitä on moneen makuun ja kauneus aina katsojan silmissä, se on hyvä kattaus. Yksi existäni aikanaan nimenomaisesti oli viehättynyt hoikasta kropastani, mutta tosiaan päinvastaistakin kommenttia on tullut. Onneksi jokaiselle on jotain tarjolla.

        En ymmärrä sitä tyyliä, että pitää alkaa haukkumaan sitä mistä ei tykkää, sen sijaan, että keskittyisi siihen mistä tykkää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä sitä tyyliä, että pitää alkaa haukkumaan sitä mistä ei tykkää, sen sijaan, että keskittyisi siihen mistä tykkää.

        Niin, no, ihmiset ei aina malta olla ilmaisematta mielipidettään, silloinkaan kun se on ajattelematonta, asiatonta tai vähintäänkin huonotapaista. Mutta sekin on aika inhimillistä.

        Eikä mua kukkakepiksi kutsumalla saa loukattua, se on vain toisen mielipide, sillä on oikeus siihen. Ja toisaalta hyvä jos kertoo sen suoraan, koska sittenpähän tiedän, että ei taideta elellä samassa arvouniversumissa :)


    • Anonyymi

      Eem…no sen voin sanoa, että silloin kun mulla oli enemmän painoa, niin ne miehet, jotka silloin ei pitäneet minään niin yhtäkkiä pitivätkin kun ulkomuotoni muuttui toisinperin - osoitin kyllä sen etteivät he uudella muodollani olleet mulle enää edes vilkaisun arvoisia. Ei todellakaan kiinnosta sellainen itseriittoinen kuoren tuijottaja, että yhtenä vuotena nainen ei ole mitään ja toisena ollaan jo mielin kielin. Laihana kyllä kelpais, mut mä lähden siitä tilasta kokonaan pois enkä vaivaudu enää sanaakaan vaihtamaan. Mun sisin on ollut aina sama ja niin on ylpeyskin. En paljon arvoa tuommoisille anna.

    • "Elämänkokemus on osoittanut, että ulkonäön kehumisesta alkavat keskustelut tapaavat syntyä sellaisten henkilöiden toimesta, joiden sisäinen kauneus on kyseenalainen. Valitettavasti"

      Tuon tuolta nappasin välistä. Samalla esitän anteeksipyyntöni siitä että seuraavan tekstin vire on positiivinen. Ei tule toistumaan mutta kirjoitan tämän kesäisen tapahtuman kun se tuohon lainaukseen sopii.
      Oltiin kavereiden kanssa vaeltamassa ja reissun jälkeen sitten kaverien ehdotuksesta käväistiin baarissa. No jossakin vaiheessa kaverit oli kadonneet joten ajattelin hakea toisen annoksen tiskiltä. Siinä odottaessa huomasin että siinä vieressä istui 20-vuotta minulle liian nuori nainen joka myös odotteli juomaansa. Jos vielä katselisin naisia sillä silmällä niin sana kaunis varmaan häntä kuvaisi mutta minua pisti silmään hänen lettinsä josta kyllä näkyi että siihen on hetki mennyt.

      En tiedä mikä suonenveto minuun iski mutta päätin jututtaa silläkin riskillä että tulee avokämmenestä tai lennän pihalle. "Moi ja anteeksi uteliaisuuteni mutta pakko kysyä kauanko tuon letin tekoon on mennyt aikaa?" (yllätyin miten osasin mudostaa naisen edessä selkokielisen lauseen jännittämättä; kuin olisi palaverissa ollut) Vastaus oli tyyliin liian kauan johon siihen totesin että näyttävä ja kaunis kampaus. Siinä vielä perustelin kiinnostusta sillä että minulla on kaksi tytärtä joilla pitkät hiukset joten tuo mietintä miten hiukset pitäisi laittaa on tullut tutuksi.
      Kiitti kyllä kehuista ja hetken keskusteltiin myös niitä ja näitä kunnes hänen seurueestaan joku huomasi että liian vanha mies häntä jututti ja tuli hänet pelastamaan.
      Ei hän varmaan kuitenkaan pahaa tykännyt kun tuli vielä myöhemmin itse minua jututtamaan.

      Tämä nyt ei ehkä ole ihan elämänarvo mutta ajatus olisi että elämäntilanne olisi suunnilleen sama. Mahdolliset lapset samaa ikäluokkaa elämä, suunnilleen vakiintunut esim asuinpaikan suhteen jne. Lisäksi suunnitelmat yhteisestä tulevaisuudesta samansuuntaisia eli ei niin että toinen kaipaa yhteistä kattoa pään päälle ja toinen vain kairaamista parittomien viikonloppujen lauantaisin. Tämä minkälaista yhteiseloa suunnitellaan paljon ratkaisee elämänarvojen merkityksen

    • Anonyymi

      Ihmisellä on yksi kroppa, jota voi laitella mieleisekseen. Kukaan ei voi lisätä tai vähentää pituutta tai muuttaa ihonväriä, laskea tai nostaa yhtäkkiä paljon painoaan. Kaikenlaista muuta voi.

      Luin muutamia vastauksia ja ällistyin miten yksipuolisia ja rajoittuneita ne ovat. "Huoliteltu ulkonäkö" sai huutia, sitä pidettiin pinnallisena ym. Eikö kukaan ole huomannut, että itsekin näyttää kovin monenlaiselta riippuen tilanteista? Aamulla herätessä peilistä katsoo erinäköinen tyyppi kuin päivällä työssä. Illalla juhliin tai harrastuksiin menossa näytetään erilaiselta. Ulkonäkö ei ole joko-tai, vaan sekä-että. Tärkeintä on huomata ihminen, ei antaa ulkonäön johtaa harhaan.

      • Anonyymi

        Noinhan se on! Toivoisi aina, että ihmiset olisivat yhtä empaattisia muita ihmisiä kohtaan kuin itseään... eli ymmärtäisivät, että joskus näin, ja joskus noin... voisiko olla, että muillakin ihmisillä on aivan samoin. Heh.

        sivusta ja muuta ketjua lukematta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on! Toivoisi aina, että ihmiset olisivat yhtä empaattisia muita ihmisiä kohtaan kuin itseään... eli ymmärtäisivät, että joskus näin, ja joskus noin... voisiko olla, että muillakin ihmisillä on aivan samoin. Heh.

        sivusta ja muuta ketjua lukematta

        Nimenomaan joskus niin ja joskus näin. Niin tai näin, ei ole niillä ihan kamalan paljon eroa. Se on juuri ihmisen persoona, joka eniten vaikuttaa, ei ulkomuoto.

        Tänään katselin Ilta-Sanomista Satu Silvon kuvia vuosien varrelta. Hiukset oli kiinni, puolittain kiinni, auki, kiharat tai suoremmat, vaatetus ja tilanne vaihteli. Joka kuvassa Satu näytti ihan itseltään.

        - Sheena


      • Anonyymi

        Ihminen voi muuntautua ja muuttua ulkonäöltään moneksi. On mielikuvituksen puutetta sanoa, ettei pidä sen-ja-sen -näköisistä ihmistä. Toisten ylipainon arvostelu on törkeää. Siinä halutaan vain loukata.


    • Anonyymi

      Ulkonäkö on kemia ja nainen on se joka valitsee. Miehen on odotettava että valitsee nainen miehen ja se mies jota nainen ei valitse on liian ruma naisen mielestä. Rumia miehiä on suomessa satoja tuhansia jotka ei koskaan saa naista itselleen. Nainen valitsee miehen aina ulkonäön perusteella. Muutenhan kaikki rumat ätmit olisi parisuhteessa jos naista kiinnostaisi luonne enemmän.

      • Anonyymi

        Oliko sinulla itselläsi mielipidettä asiasta, vai rajoituvatko mielipiteesi vain naisten toiminnan ja ajatusten olettamisiin?

        -mf-


    • Anonyymi

      En itse pystyisi elämään ihmisen kanssa joka jatkuvasti tekisi kommentteja ulkonäöstä ahdistavaa. Kyllähän se on mukava kun kumppani kutsuu kaunokaiseksi ja välillä toteaa voi luoja sä oot kaunis. Mutta kuitenkaan se ei saa olla syy miksi olla yhdessä. Itse rakastuin luonteeseen ja ulkoinen olemus tuli mukana.

      • Anonyymi

        Ei vielä mitään, jos ulkonäköön ihastuttavan. Samaisilla henkilöillä on vaan tapana pettyä, kun ihana nainen muuttuu parisuhteen myötä tuiki tavalliseksi ja tylsäksi. Siitä seuraa pettymys myös toisin puolin, kun ei ole enää ihailtu. Sen takia yksin ulkonäkö ja sen ihailu ei riitä kantamaan mitään suhdetta. Ja lisätään vielä, ettei mikään, eikä kukaan ole niin ihanan näköinen, ettei olisi myös ihan tavallinen.


    • "Vakka kantensa valitsee."

      Totta kai on esimerkiksi varallisuuteen tai erityiseen henkiseen viehättävyyteen liittyen poikkeuksia, mutta psykiatritkin ovat tutkimuksissaan todenneet avo- ja avioparien olevan ulkonäöltään aika tarkkaan vastaavia ominaisuuksiltaan, eli "tasoltaan".

      Rumat naivat rumia ja kauniit kauniita. Niin se vaan tilastojen mukaan yleensä menee ja sillä hyvä. Ehkä siksi minäkin olen vakaa sinkku: vaikka ulkonäöltäni vastaava nainen olisi kuinka kiva, olisi vaikea seurustella oksennuksen velloessa suussa. ; )

      • Anonyymi

        Käykö niin aina kun katsot peiliin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käykö niin aina kun katsot peiliin?

        Eipä kaltaisesi trollin reppana elämääni enää sen paskemmaksi saa, mutta voithan aina yrittää! :D


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Eipä kaltaisesi trollin reppana elämääni enää sen paskemmaksi saa, mutta voithan aina yrittää! :D

        Oho, otitpa itsees.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oho, otitpa itsees.

        Trollit aina tumputtavat onnessaan kuvitellessaan jonkun suuttuneen heille.

        Eipä siinä mitään, olen suvakki sen suhteen. Hauskaa päivän jatkoa ja kivaa räpläämistä, toivottavasti löytyy! :D


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Trollit aina tumputtavat onnessaan kuvitellessaan jonkun suuttuneen heille.

        Eipä siinä mitään, olen suvakki sen suhteen. Hauskaa päivän jatkoa ja kivaa räpläämistä, toivottavasti löytyy! :D

        Pyydän sinulta anteeksi. Pointti oli tuossa viestissäni, että eihän sinua kuvota nähdessäsi oma kuvasi, niin miksi sitten yököttäisi vastaava nainenkaan.


      • Anonyymi

        Ei ole olemassa "rumia" tai "kauniita". On vain erilaisia näkemyksiä rumasta tai kauniista, makuasia.


    • Anonyymi

      Elämällä on arvoa jos saa kauniin naisen itselleen. Muuten elämä on huono ja ei minkään arvoista jos ei seurustele kauniin naisen kanssa.

    • Anonyymi

      En tiedä olenko poikkeava mies mutta kyllä naisen ulkoinen olemus käyttäytymisineen on ollut se ensikiinnostuksen aiheuttava heräte.

      Tuollaisia herätteitähän tulee aika usein. Kauniita ihmisiä on ympärillä ja osa käyttäytyy siten että on helppo tutustua.

      Mikä taas tekisi ihmisestä mielenkiintoisen parisuhteeseen onkin aivan jotain muuta. Parisuhteessa ei vastapuolen vartalolla ole niin suurta merkitystä, mennäänkin henkisen yhteyden tasolle.

      AV

    • Anonyymi

      Pinta on pintaa ja jos siihen liittyy bling blingiä muussa kuin hassuttelumielessä niin no thanks, viimeisen päälle huoliteltu on useimmiten myös pikkutarkka toisin kuin meikäläinen, joskus tosin myös tästä ryhmästä löytyy yllättäen vastakaikua?? Aika pitkälti on kysymys ennakkoluuloista ja niiden hallinnasta. Eikä tosiaankaan tarvitse olla mikään täydellisyys. Ahdasmielisyys kyllä tuhoaa mielenkiinnon nopeasti.

    • Tuntuu, että kaikki muut ovat sallittuja valintaperusteita kumppanille, paitsi ylipaino.

      Mikä siinä ylipainossa on niin pyhää, ettei se saisi olla show stopper.

      Ylipaino voi tietysti johtua monista syistä, kuten sairaudesta, itsekurin puutteesta tai vaikka lapsuudenkodissa syvään juurtuneista ruokailutottumuksista.

      Toisaalta suurinpiirten samoista jutuista voi johtua alkoholismikin, eikä kukaan syytä sen kohdalla, ettei lähtökohtaisesti halua parisuhteeseen alkoholistin kanssa.

      Sitäpaitsi harvemmin ylipaino on vain ylipaino. Sen seurana saa usein itsetunto-ongelmia, sosiaalista rajoittuneisuutta ja sairauksia.

      • Anonyymi

        Ihmisellä on oikeus myös olla kiinnostumatta henkilöistä, jotka kiinnostuvat hänestä vain siksi, että hän on muuttunut ulkonäöltään.


      • Anonyymi

        Ylipaino on riippuvuusongelma.

        - Sheena


      • Anonyymi

        Ylipaino on täysin ok kriteeri. Ei vaan kannata ihmitellä, jos joku ei laihduttuaan kiinnostu sellaisista ihmisistä, jotka ylenkatsoivat häntä. Ihminen muutu, vaikka paino muuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipaino on riippuvuusongelma.

        - Sheena

        Siinä tapauksessa suurin osa suomalaisista on riippuvaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa suurin osa suomalaisista on riippuvaisia.

        Riippuvuussairaudet ovat ongelma.

        Alkoholi, huumeet, lääkkeet ja tupakka. Toiminnalliset uhkapeli-tai muu peliriippuvuus sekä seksi- ja nettiriippuvuus, näihin on "helpompi" puuttua ja hoitaa kuin ruokariippuvuutta, olemmehan oikeasti riippuvaisia ruuasta. Ruokariippuvuus sairautena on vasta, kun ylipainoa on rutkasti liikaa, kymmeniä kiloja eikä kykene pudottamaan painoa. Tai pystyy mutta lihoo hetkessä uudelleen. Jännittävää on miten vähän aiheesta keskustellaan mediossa.


    • Anonyymi

      Hoitohenkilökunta Kommetoikoon omia sanojaan joita moni mies toistaa,EI TARVITSE TULLA ENÄÄ hoitoon.

    • Anonyymi

      kuvaile3 henkilö joka puhuu hassulla akseentilla. piirrä vaikka paperille kynällä

    • Anonyymi

      Parinvalinta? puhutaanko me nyt kengistä vai tumpuista.

    • Anonyymi

      Jos toisen ihmisen kanssa ei ole keskusteltavaa tai toinen ei siis viitsi jutella sun kanssa niin eipä siinä oikeen mitään voi tai kannata tehdä jollei juttu luista..vaikka toinen olisi kuinka mahtavan näköinen vaan..Kannattaa yrittää tutustua toiseen vähän syvemmin ja kyllä siis hyvän näköisen kanssakin kannattaa jutella ihan samoin kuin tavallisen näköisenkin kanssa...Puolia on sekä hyvän näköisessä että vähän vaatimattomammasakin..kaikista löytyy monia puolia..ihmiset tuntuu unohtavan sen että kaikki ihmiset on mielenkiintoisia.. Itsekin varmaan tein virheen etten tutustunut yhteen kuopan näköiseen mieheen..Oli ainakin alkupuheissa ihan normaalin mielenkiintoinen vaikka hampaat oli kyllä aika harvan ja ihmeen näköiset ja ryhti oli kuin pilaantuneella perunalla mutta oli tainnut jollekkin kelvata ilmeisesti kuitenkin..miehet kelpaa aina jollekin kun rahaa on kuitenkin useimmilla...Mutta itsepä sitten nahoissa tunnen yms..Aina kuvittelen että joku ihan normaali kiinnotuisi mutta kun niitä ei ole sitten vapaana enkä kai sellaiseen vaan sitten edes osukaan joka kiinnostuisi minusta...Olkoon sitten kun en jaksa niitä hankalia jotka joskus harvoin kiinnostuu...?

    • Anonyymi

      Hassu ketju. Ensin puhutaan miten ihminen ja sisin on tärkeä ja sitten pitkät litaniat miten eri ulkoiset tekijät ovat turn-offeja.

      Älyllinen epärehellisyys on mulle SUURI turn-off.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe