Katu uskottavat kumisaappaat Hait.

Anonyymi

Hai-saappaat ovat saavuttaneet sellaisen aseman, että ne jalassa voi mennä lähes minne vaan, eikä kukaan ihmettele, ovat ihan parhaat jalkineet vaikkapa kaupungilla asioidessa.
Ovatko muut huomanneet, että kun jalassa sattuukin olemaan jonkun muun merkkiset Hai-tyyliset saappaat, saa vähän sen oloisia katseita, että mitkähän nuokin saappaat ovat. Hait on hait ja muut ovat vain kumisaappaita.
Muidenkin valmistajien saappaat ovat hyvin samantyyppisiä mm. Tretorn, Viking. Vikingeistä on kokemusta itselläni, laatu, ulkonökö ja käyttömukavuus ovat Hai-saappaiden luokkaa. Ehkä suomessa on vaan nokialaisista muodostunut niin vahva mielikuva.

25

2206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on Viking Seilaa kumisaappaat, ja olen kyllä aistinut tuon saman.
      Eivät ehkä ole niin katu uskottavat.
      Seilas saappaat jalassa voi kyllä tuntea pientä ylpeyttä, ovat todella laadukkaat. Siinä kohtaa kun Nokialaiset murenevat, myös Kontiot, näillä mennään kuivin jaloin katu-uskottavasti ohi.

    • Anonyymi

      Kumisaapasketjuja on jo liian kanssa. Ehkä joku toinen palsta olisi sopiva näille fantasioille?

    • Anonyymi

      Olen kyllä eri mieltä. Juuri tuo Seilas on hyvin Hai-saappaan tyylinen. Lisäksi hyvin näkyvillä oleva Viking-tuotemerkki kertoo kyseessä olevan laatutuote. Uskon kyllä, että jos joku kulkee jossain ei minkään merkkisissä kaikkein halvimmissa kengissä, noita katseita voi kyllä tulla. Pitää myös muistaa, että kaikilla ei välttämättä ole varaa ostaa niitä Nokialaisia ja Vikingejä, jostain kalliimmista puhumattakaan. Ruoka , polttoaineet ja asumisen kulut vievät monilta suuren osan tuloista.

    • Anonyymi

      On kyllä ihan totta, että 50-70€ kumisaappaista on monille aivan liikaa. Mutta se ei kyllä ole kova hinta hyvistä kengistä. Laadukkaat saappaat kestävät useita vuosia, toisin kuin ne halpahallin 15€ saappaat. Lisäksi vaikka juuri Hait ja tuo Seilas ovat todella monikäyttöiset kaupunkiin, metsään, festareille. Ovat hyvät myös talvella, kun on oikeanlaiset sukat. Niin ja se kaivattu katu uskottavuuskin löytyy.

    • Anonyymi

      Loppujen lopuksi kyse on käyttäjän asenteesta. Mikä tahansa vaatekappale, jota kannetaan vahvalla itseluottamuksella ja käyttäjä viestittää viihtyvänsä näissä vaatteissa, asenne kyllä välittyy muillekin. Jos olet liikkeellä sellaisella asenteella, että nämäpä ovat ihan aidot ja huippuhienot Seilas saappaat. Lisäksi voit vielä katsoa tällä asenteella niitä muiden muka katu uskottavampia jalkineita. Tämän jälkeen noilla muiden katseilla ei ole mitään tehoa.
      Minulla on Hait, mutta mielestäni myös tuo Seilas on kyllä ihan yhtä uskottava, ja voisin kyllä käyttää niitäkin missä vaan. Millään mustilla pitkävartisilla, en kyllä kadulle lähtisi. Mutta tuokin on vain minun mielipide.

    • Anonyymi

      Noista Seilas saappaista oli juuri jossain toisessa keskustelussa mainittu, että ovat menestyneet jossain vertailussa aika hyvin. Googlasin tuon Saksalaisen testin. Olivat testin ja yli 1300 arvostelun perusteella viidenneksi parhaat kumisaappaat., tosin noilla kaikilla viidellä kärkipään tuotteella oli yhtä hyvät pisteet. Seilaksen kohdalla oli vielä maininta Erittäin hyvä. Seilas oli testin ainoa Viking, muuten kärjessä oli Aiglea ja Dunlopia ja muita laatumerkkejä Suomalaisia tuotteita siinä ei ollut. Myydäänkö niitä edes Saksassa? Eli ei tuon tuotteen kohdalla tarvitse mitään katu uskottavuuksia miettiä. Päin vastoin nämä jalassa tietää kulkevansa laatusaappaissa, ja voi hyvällä syyllä luoda niitä ylimielisiä katseita, vaikka niihin Hai-saapastelijoihin.

    • Anonyymi

      Varmastikin Hait ovat yleisimmät kumpparit, mutta kyllä muitakin malleja ja merkkejä näkee paljon. En mitenkään näe, että tämän niin sanotun katu-uskottavuuden suhteen muut mallit ovat sen huonompia kuin Haitkaan. Ehkä jotkut p-skaiset mustat Kontiot eivät oikein istu citykumppareiksi, mutta itse esimerkiksi olen ollut sadekeleillä kaupunkiasioilla keltaisissa Kontioissani enkä ole kokenut mitään ongelmia katu-uskottavuuteni kanssa.

      • Anonyymi

        Kumisaappaat täytyy aina pitää puhtaina niin kelpaavat kaupungillekin. Itse astelen tyylikkäänä mustissa Kontioissani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumisaappaat täytyy aina pitää puhtaina niin kelpaavat kaupungillekin. Itse astelen tyylikkäänä mustissa Kontioissani.

        Juuri näin, mustat Kontiot käyvät kaikkialle kun ovat puhtaat ja kiiltävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumisaappaat täytyy aina pitää puhtaina niin kelpaavat kaupungillekin. Itse astelen tyylikkäänä mustissa Kontioissani.

        Näyttäähän hyvin hoidetut jalkineet aina hyvältä. Mulla on itsellä kuusi vuotta vanhat Hait. Niitä on pitkään säilytetty ulkona auringossa. Sen vuoksi niitä ei enää saa kiiltäviksi ja täysin puhtaiksi millään. Väri on pahasti haalistunut ja kumi näyttää hauraalta ja huokoiselta.
        Nämä on kuitenkin täysin ehjät , ja aina voi luottaa että sukat pysyvät kuivina. Käytän niitä ihan kaupungillakin. Miksi ostaisin uudet, vain pelkän ulkonäön takia, kun nämä kestävät vuodesta toiseen. Oletko siis sitä mieltä, että tuollaisia ei kehtaisi käyttää? Ovat nämä kuitenkin aidot Hait.


    • Anonyymi

      Itse näin eilen upean ja juuri tällaisen itsevarman oloisen vaalean kaunottaren Helsingin keskustassa ja jalassa hänellä oli kiiltävät mustat Kontiot ja ratsastushousun tyyliset keinonahkahousut, sekä muutenkin tyylikkäät vaatteet ja meikki, ja parasta oli se, että syysaurinko paistoi mukavasti. Tämä hänen itsevarma asenne loisti kilometrien päähän ja hän tuntui oikein nauttivan kääntyvistä katseista. Tämä jos joku oli katu-uskottava ilmestys keskellä Helsinkiä!

    • Anonyymi

      Keskustelun otsikko antoi ymmärtää, että puhutaan nimen omaan Hai-saappaista. Eli voisiko joskus pysyä aiheessa, eikä aina jotain Kontio höpinää. Kaupungilla ei saappaanvarren tarvitse ylettyä korviin asti.

      • Anonyymi

        Otsikossa mainittiin tosiaan ainoastaan Hait, mutta toisaalta avausviesti koski myös muita saapasmalleja ja merkkejä Hai-saappaisiin verrattuna. Eli kyllä ketjussa voi mielestäni ihan hyvin käsitellä muitakin saappaita, kunhan näkökulma on tuo katu-uskottavuus. Vaikka näitä Kontioita tai Viking Seilaksia.

        Itse olen kyllä sitä mieltä että katu-uskottavuudeltaan Hait ovat ykköset, itsellänikin on kahdet eriväriset. Mutta en vedä hernettä nenään jos joku käyttää muunlaisia kumppareita. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Varsinkin värikkäät kumisaappaat ovat minusta kaupungilla kivoja, mallista riippumatta. Kerran näin nuorehkon naisen baarissa punaiset Kontiot jalassa. Katu-uskottavuudessa ei ollut mitään valittamista.


    • Anonyymi

      Mun Hai-saappaiden katu uskottavuus on vähän kärsinyt, siitä, että niitä ei ole mitenkään ikinä hoidettu. Ovat usein terassilla säilytyksessä jne. Tuosta syystä saappaat ovat todella haalistuneet ja muutenkin melko haurastuneen näköiset, varsien valkoiset reunat vähän murenee ( ei pahasti). Punainen värikin on todella haalistunut. Kaikesta tuosta huolimatta ovat edelleen minun luottojalkineet ja ainoat kumisaappaat. Tänäkin talvena on lammikoiden ja loskan keskellä voinut aina luottaa, että sukat pysyvät kuivina. Nytkin viimeviikkoina ovat olleet päivittäin käytössä kaupungilla , työmatkoilla jne. Nämä ovat kestäneet jo noin kuusi vuotta, ja saa nähdä miten monta vuotta vielä kestävät. Ainut miinus näissä on todella hapertunut ulkonäkö, joka on kyllä täysin omaa syytä. Eli ei ehkä ihan katu uskottavimmat, mutta todella kestävät ja luotettavat. Mukavat jalassa ja pitävät vettä.

      • Anonyymi

        Mun mielestä ,jos jollain on noin kuluneet ja elämää nähneet Hai-saappaat kaupungilla. Se kertoo vaan siitä , että kestävät kovaa käyttöä vuodesta toiseen varsinkin jos ei tarvitse vältellä loskaa ja lammikoita. Eli nuo jos jotkun on katu-uskottavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä ,jos jollain on noin kuluneet ja elämää nähneet Hai-saappaat kaupungilla. Se kertoo vaan siitä , että kestävät kovaa käyttöä vuodesta toiseen varsinkin jos ei tarvitse vältellä loskaa ja lammikoita. Eli nuo jos jotkun on katu-uskottavat.

        Joo aidot Hai-saappaat on katu uskottavat kuluneina ja vanhoinakin. Ei haittaa vaikka olisivat haalistuneen ja haurastuneen näköiset, kunhan eivät ole likaiset. Mieluummin kuluneet Hai-saappaat, kuin jotkut halppis saappaat, jotka eivät edes ehdi muuttua kuluneen näköisiksi, ennen kun jo hajoavat jostain. Omat Hait on yli kymmenen vuotta vanhat. Ehjät edelleen. Väri on myös haalistunut ja ovat juurikin tuollaiset vähän haurastuneen näköiset. Uusien farkkujen kanssa käytettynä näyttävät kyllä ihan hyvältä edelleen, ja käytän usein kun sataa, tai on loskaa, kaupungillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo aidot Hai-saappaat on katu uskottavat kuluneina ja vanhoinakin. Ei haittaa vaikka olisivat haalistuneen ja haurastuneen näköiset, kunhan eivät ole likaiset. Mieluummin kuluneet Hai-saappaat, kuin jotkut halppis saappaat, jotka eivät edes ehdi muuttua kuluneen näköisiksi, ennen kun jo hajoavat jostain. Omat Hait on yli kymmenen vuotta vanhat. Ehjät edelleen. Väri on myös haalistunut ja ovat juurikin tuollaiset vähän haurastuneen näköiset. Uusien farkkujen kanssa käytettynä näyttävät kyllä ihan hyvältä edelleen, ja käytän usein kun sataa, tai on loskaa, kaupungillakin.

        Minulla myös on varmaan 10 vuotta vanhat keltaiset Hait, ja ehjät ovat edelleen. Niiden väripinta on kyllä likaantunut aikojen saatossa sen verran pahasti ja sisäpuolen kangasvuori on vähän repeillyt, niin että en viitsi niitä enää kaupunkireissuille jalkaan laittaa. Varsinkin ruohonleikkuusta on tullut paljon sotkujälkiä keltaiseen pintaan. Siksi olenkin ostanut uudet Hait parempia menoja varten, tällä kertaa punaiset. Mutta keltaiset ovat edelleen käytössä pihatöissä. Aika hyvin sen ikäisille kumisaappaille.

        Vielä kommenttia keskustelunavaukseen: Hait ovat vesikelille ehdottoman katu-uskottavat jalkineet, mutta kyllä minusta moni muukin kumpparimalli ajaa saman asian. Kaupunkikumpparien kuuluu kuitenkin minusta olla värikkäitä. Mustat kumpparit ovat usein vähän tylsät.


      • Anonyymi

        Kommentoin vielä tuota omaa viestiäni. Pariviikkoa sitten ,kun menin töihin nuo Hait jalassa. Työkaveri katsoi jalkineitani, ja totesi. " Sulla sentään on kunnolliset kumisaappaat, pitäisi varmaan itsekin hankkia, ettei aina tarvitsisi kulkea kengät märkänä loskassa."
        Tuli sellainen olo, että kyllä kuluneetkin Hait on katu uskottavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin vielä tuota omaa viestiäni. Pariviikkoa sitten ,kun menin töihin nuo Hait jalassa. Työkaveri katsoi jalkineitani, ja totesi. " Sulla sentään on kunnolliset kumisaappaat, pitäisi varmaan itsekin hankkia, ettei aina tarvitsisi kulkea kengät märkänä loskassa."
        Tuli sellainen olo, että kyllä kuluneetkin Hait on katu uskottavat.

        Tuo oli siis jatkoa 19.1.2023 kirjoittamaani viestiin, tuli vaan nyt vähän väärään kohtaan tässä keskustelussa.


    • Anonyymi

      Tässä keskustelussa mainittiin aikaisemmin Viking-Seilas saappaat. En tiedä niiden katu uskottavuudesta, mutta muuten kyllä Hai on käytössä kaikin puolin toimivampi tuote. Seilaksien varret ovat lyhyemmät, ja paljon leveämmät, kuin Haissa.Tuo tekee sen, että kivet ja loska ja joskus vesikin lentävät varren yli saappaisiin. Varret on vähän ,kuin leveät suppilot, jotka keräävät kaiken. Mitä hyötyä on saappaista, jonka varsien yli vesi ja loska, lentää saappaan sisälle. Silti ne ovat aika tiukat kantapäästä, vaikka koko onkin oikea. Siksi niissä on varmaan ne hölmön näköiset läpyskät takana, joista ne täytyy vetää jalkaan. Hai-saappaat on helpommat laittaa jalkaan. Pohjat ovat Hai-saappaisiin verrattuna paljon liukkaammat.
      Heijastinnauhatkin puuttuvat. Vikingin yleisilme on vähän sellainen halvan oloinen.

    • Anonyymi

      Kaupungilla saappaiden pitää olla lyhytvartiset. Mulla oli ennen Kontiot. Lähdin ostamaan uusia samanlaisia. Kaupassa tuli kuitenkin kokeiltua Viking Seilas saappaita sillä asenteella, että voihan noitakin kokeilla, vaikka en niitä ostakkaan. Muutaman metrin kävelyn jälkeen olikin ihan selvää. Että ostin nuo Seilakset. On katu uskottavat, ja paljon paremmat kuin jotkut lötköt Nokialaiset. Ja kertoohan se saappaan edessä oleva Viking-tekstikin jo sen, että nyt on jalassa huippu laatua. Suosittelen.

    • Anonyymi

      Mietin tuossa, kun yhteen toiseen keskusteluun kirjoitin saappaiden kestävyydestä. Se kestävyys on juuri sitä katu-uskottavuutta. Ja yleensä kun saappaat ovat kestäneet pitkään ja niitä on käytetty paljon, ne myös näyttävät kuluneilta ja paljon käytetyiltä. Mun kuusi vuotta vanhat Viking Seilakset on juuri sellaiset. Pohjat kuluneet ja värikin pahasti haalistunut. Mutta Nämä on ehjät edelleen, ei tarvitse pelätä astua loskaan tai lätäkköön.. Haalistuneiden varsien etureunassa oleva Viking teksti kertoo itselle ja vastaantulijalle, että tässä on laadukas tuote, joka on kestänyt käyttöä. Nämä jalassa voi edelleen kulkea pientä ylpeyttä tuntien kauppojen saapashyllyjen ohi. Ei ole mitään syytä sovittaa uusia , kun on ehjät saappaat jalassa.
      Mielestäni Nämä ovat nyt paljon käytettyinä paljon uskottavamman näköiset, kuin uusina ja kiiltävinä. Voi olla että Hait on katu-uskottavat, mutta niin on nämäkin.

      • Anonyymi

        Ei nuo ole katu-uskottavat, vaan pelkästään uskottavat. Se katu-uskottavuus tulee juuri nimenomaan uutuuttaan kiiltävistä ja puhtaista merkkisaappaista, eikä jostain vanhoista likaisista ja haperoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuo ole katu-uskottavat, vaan pelkästään uskottavat. Se katu-uskottavuus tulee juuri nimenomaan uutuuttaan kiiltävistä ja puhtaista merkkisaappaista, eikä jostain vanhoista likaisista ja haperoista.

        Suurin osa ihmisistä varmaa ajatteleekin juuri noin. Ja uudet on aina uudet. Laadukas tuote on kuitenkin järkevää käyttää loppuun. Näistä mun Vikingeistä vielä . Joo nää on kyllä vanhat, kuluneet ja punainen värikin on todella haalistunut, koska näitä on käytetty vuosia , ovat olleet käytössä lähes päivittäin. Mutta likaiset nämä eivät ole, Yleensä aina pesen ne käytön jälkeen. Eikä kyllä ole haperotkaan! Ja se mistä ollaan samaa mieltä, että ovat uskottavat, ei tarvii pelätä että sukat kastuu. Ja minulle tuo luotettavuus on yhtä kuin katu-uskottavuus. Joo ja on minullekin joku tuttu joskus kehunut uusia nokialaisiaan. Nämä jalassa on helppo kommentoida, että tule sitten uudestaan kehumaan, kun niitä on yhtä paljon käytetty kuin näitä. Ja kyllä nämä ovat merkki-saappaat. Asian tarkistaminen on tehty helpoksi, varsien etureunoissa lukee edelleen Viking!


    • Anonyymi

      Mulla on uudet Viking Seilas saappaat. Näitä kyllä kehtaa käyttää missä vaan, eli katu-uskottavuudesta ei ole pulaa. Ja kun ne ovat tuossa eteisessä vaimon uudehkojen Hai-saappaiden vierellä, niin voin kyllä sanoa, että vaikuttavat vähintään yhtä laadukkailta.
      Mun mielestä Hait ja Seilakset ovat kummatkin aika hienot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2163
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1821
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1669
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1576
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      125
      1425
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe