Miten kauan kestää osata

Anonyymi

Kiinnostuin golfista kun kävelin kierroksen paljon pelanneen ystävän mukana hänen pelatessa vertaisensa kanssa. Kävin kurssin ja nyt olen ollut muutaman kerran lyömässä palloa. Aika hyvin pallo menee sinne minne kuulukin mutta pituutta en lyönteihin vielä saa.
Vaan kun menen kentälle, tuntuu ihan toivottomalta. Eihän se maasto ole yhtään sama kuin harjoitusmatolta lyöden. Pallo menee tämän tästä näreikköön ja hukkuu sinne. Tai muuten vaan ihan eri suuntaa kuin minne pitäisi. Toiset lyövät yhdellä lyönnillä sen kun minä kolmella tai neljällä. Ei sen muuten väliä mutta koen olevani harmiksi muille kolmelle/kahdelle/yhdelle siinä lähdössä pelaajalle. En ole vielä yhtä huonoa tavannut ja kun harmittelen asiaa, lyönnit menevät vielä surkeammin.
Kävelen reippaasi enkä todella on tottunut olemaan muissa liikunnoissa toisten tukkona. Siinä lyöntitilanteessa vain keskittymiskykyni häviää, ja pieleen menee. 18 reiän kierros on sopiva kunnolleni, kivasti tuntee liikkuneensa, minä joitakin askeleita enemmän kuin muut samassa lähdössä.
Onko jollakin kannustavia ja ymmärtäviä neuvoja aloittajalle.

6

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet ilmeisesti alkeiskurssin käynyt, kun olet saanut greenfee kortin. Sielta saa hyvät lähtökohdat ja opastuksen hienoon harrastukseen, mutta.... Sen jälkeen se vaatii toistoja, toistoja ja toistoja. Älä luovuta ensimmäisten kierroksien jälkeen vaihka kuinka hankalaa se on. Muista, että me kaikki olemme joskus aloittaneet golffin ja oltiin alussa ihan sysi paskoja :-)
      Golf vaatii harjoittelua. Uskoisin, että sun pelikaveri ei kyllästy sun "räpeltämiseen" ne on joskus itsekkin ollut samassa tilanteessa.
      Tietysti alkeiskurssin jälkeen voisi ottaa tunnin - pari yksityisopetusta proolta, se kyllä kertoo mitä virheitä selkeästi tapahtuu ja yrittää korjata niitä. Pelikaveritkin yleensä neuvoo, mutta mielestäni ei aina kannata kirjaimellisesti niiden neuvoja ottaa. Harrastaja neuvoo harrastajaa... Ei hyvä :-)

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksesta. Menin jo yhden tyypin neuvosta pienelle kolme barin kentälle aikaisin aamusta ensin yksin 9 reiän kierroksen ja sen jälkeen on tullut joku tuntematon siitä vain kaveriksi. Muita aloittelijoita tai pitkään pelaamatta olleita uudelleen lämmitteleviä siellä on, eli sopivia minulle kaveriksi.
      Huomaan että isot kentät ovat toistaiseksi minulle liikaa.
      Itseluottamukseni koheni ja nyt tuntuu että on toivoa paremmasta. Pari heppua on neuvonut, siitä oli apua, olin jo unohtanut green card-kurssin antia.

      • Anonyymi

        Jos golf olisi helppo juttu, tuskinpa mestareille maksettaisiin niin paljon kuin maksetaan. Se että pystyt ammattilais kilpailussa 4 päivän aikana säilyttää vireystilasi lyödä palloa lähes virheettömästi , eli yli 16 tunnin aikana eri päivinä. Kentän olosuhteista riippumatta, satoi tai paistoi. Ja kaikesta virheistä voit syyttää vain itseäsi ? Ja myös hyvät otteet ovat sinun ansiota, mutta se golf ei ole helppoa.


      • Anonyymi

        Kannattaa harjoitella, välillä oppitunti prolta että tietää mitä pitää harjoitella ? Eihän sillä kukaan tienaisi miljoonia jos golf olisi helppoa ? On varmaan vaikein mailapeli, kierros kestää kauan vire pitää säilyttää, mailanlapa 5mm vinossa pallo pitkän lyönnin jälkeen aivan muualla missä pitäisi. Mutta golf kentällä ei tarvitse hävetä kuin huonoa käytöstä, pelistä oppii aina jotain uutta harmi että se yleensä katoaa myös nopeasti. Hyviltä pelikavereilta kannattaa katsoa miten lyönnit lähtee, huonoilta ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa harjoitella, välillä oppitunti prolta että tietää mitä pitää harjoitella ? Eihän sillä kukaan tienaisi miljoonia jos golf olisi helppoa ? On varmaan vaikein mailapeli, kierros kestää kauan vire pitää säilyttää, mailanlapa 5mm vinossa pallo pitkän lyönnin jälkeen aivan muualla missä pitäisi. Mutta golf kentällä ei tarvitse hävetä kuin huonoa käytöstä, pelistä oppii aina jotain uutta harmi että se yleensä katoaa myös nopeasti. Hyviltä pelikavereilta kannattaa katsoa miten lyönnit lähtee, huonoilta ei.

        "Hyviltä pelikavereilta kannattaa katsoa miten lyönnit lähtee, huonoilta ei."
        - Ihanko ihan itse tähän johtopäätökseen päädyit?


    • Anonyymi

      Minä ja Håkan voidaan antaa kultaisia neuvoja, jos kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe