Presta venttiilien sielut?

Anonyymi

Onko ne mahdollista vaihtaa? Miten valita sopiva sielu?

54

1342

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joissain sisäkumeissa tuo on mahdollista, joissain on kiinteä.

    • Anonyymi

      Vaihtoehtoja on tasan yksi. Jos se on presta, vastaus on presta.

    • Anonyymi

      Etsipä ohjeet Raamatusta, kai onnistuu samalla tavalla kuin ihmiselläkin.

      • Anonyymi

        Ajattelit sisäkumisi vaihtaa, ja peräsuoleen uuden venttiilin? Raamattu kertoo pelastussuunnitelman, mutta ei ota polkupyöränhuoltoon kantaa.


      • Anonyymi

        Ahaa, aivan oikkein. On kuitenkin erilaisia sieluja, niin kuin ruumiitakin. Toista on maallinen ruumis, toisenlainen taivaallinen. Niin myös venttiilin sielu on erilainen kuin ihmisen sielu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelit sisäkumisi vaihtaa, ja peräsuoleen uuden venttiilin? Raamattu kertoo pelastussuunnitelman, mutta ei ota polkupyöränhuoltoon kantaa.

        Peräsuolta ja sielua ei saa mainita samassa lauseessa, muutoin tulee poisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräsuolta ja sielua ei saa mainita samassa lauseessa, muutoin tulee poisto.

        Uskonnonavapauslaki ei salli tuollaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, aivan oikkein. On kuitenkin erilaisia sieluja, niin kuin ruumiitakin. Toista on maallinen ruumis, toisenlainen taivaallinen. Niin myös venttiilin sielu on erilainen kuin ihmisen sielu..

        Pitää varoa sielunvihollista, siis ei Dunlopin sydäntä Prestan sieluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, aivan oikkein. On kuitenkin erilaisia sieluja, niin kuin ruumiitakin. Toista on maallinen ruumis, toisenlainen taivaallinen. Niin myös venttiilin sielu on erilainen kuin ihmisen sielu..

        Minulla on ainakin prestan sielu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnonavapauslaki ei salli tuollaista.

        Ei ole, vaan se on rikoslaki ja siellä 10 § (24.7.1998/563) Uskonrauhan rikkominen. Ei saa pilkata, herjata tai häpäistä. Eri asia on sitten tulkinnat siitä, että mikä oikeasti on pilkkaamista, herjaamista tai häpäisyä.


    • Anonyymi

      Miksi Dunlopilla on sydän ja Prestalla sielu? Mitä eroa?

      Voiko näitä polkupyörän venttiilien rikkimenneitä osia vaihtaa, niin että ei tarvitsisi vaihtaa koko tsiisuskumia?

      • Anonyymi

        Asiasta määrätään rikoslaissa.


    • Anonyymi

      Autoventtiilin sielun voi vaihtaa, mutta Prestassa pitää uusia koko sisäkumi. Siinä saa kylkiäisenä uuden venttiilin.

      Mulla ei ole koskaan venttiilli antautunut, vaan sisäkumi on tullut vaihtokuntoon.

      Alkujaan venttiilireikä vanteessa oli niin pieni että siihen sopi vain Presta.

      Porasin reiän isommaksi ja nyt siihen sopii se tuttu ja turvallinen autoventtiili.

      Purseet poistetaan isolla poranterällä varovasti.

      • Anonyymi

        Presta paras venttiili koska pitää parhaiten painetta. Pumppaus helppoa, kierrä venttiilin päätä auki pari kierrosta, pumppaa ilmaa prestaventtiiliin sopivalla pumpulla ja kierrä pää kiinni. Se on siinä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Presta paras venttiili koska pitää parhaiten painetta. Pumppaus helppoa, kierrä venttiilin päätä auki pari kierrosta, pumppaa ilmaa prestaventtiiliin sopivalla pumpulla ja kierrä pää kiinni. Se on siinä!

        Näinhän se on, mutta vanne on oltava kyseiselle venttiilityypille sopiva, vai löytyykö sovittimia?


      • Anonyymi

        Kyllä mulla irtoaa se Prestan venttiilin sielu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mulla irtoaa se Prestan venttiilin sielu.

        Se on niin kuin jonon ensimmäinen asian ilmaisikin. On kiinteitä prestoja ja sitten on prestoja sieluineen. Vinkkinä sanoisin että Continentalin presta on sielullinen mutta Schwalben presta kiinteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on, mutta vanne on oltava kyseiselle venttiilityypille sopiva, vai löytyykö sovittimia?

        Löytyy mutta helpommalla ja halvemmallakin pääsee kun käyttää oikeanlaista venttiiliä / sisäkumia. Missään nimessä ei ainakaan pidä mennä poraamaan venttiilin reikää suuremmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on niin kuin jonon ensimmäinen asian ilmaisikin. On kiinteitä prestoja ja sitten on prestoja sieluineen. Vinkkinä sanoisin että Continentalin presta on sielullinen mutta Schwalben presta kiinteä.

        Edellä valehdeltiin. Venttiilin sielusta ei määrätä rikoslaissa.

        Sen vuoksi Schrader on paras venttiili, mutta se ei sovi leveytensä vuoksi kaikkiin vanteisiin.

        On turha vetää Raamattua ja rikoslakia asiaan. Vain ihmisellä on sielu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellä valehdeltiin. Venttiilin sielusta ei määrätä rikoslaissa.

        Sen vuoksi Schrader on paras venttiili, mutta se ei sovi leveytensä vuoksi kaikkiin vanteisiin.

        On turha vetää Raamattua ja rikoslakia asiaan. Vain ihmisellä on sielu.

        Niinpä, mutta käyttötarkoitus ratkaisee venttiilin kohdalla. Schrader voi olla hyvä jos polkupyörä on enimmäkseen varastossa. Nopeasti täyttää sisärenkaan vaikkapa juuri siellä lähistön huoltoasemalla. Presta silloin kun käyttö on kovaa ja säännöllistä. Pitää kovat paineet sisällä, ja pitkään. Ei vuoda eikä pihise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mutta käyttötarkoitus ratkaisee venttiilin kohdalla. Schrader voi olla hyvä jos polkupyörä on enimmäkseen varastossa. Nopeasti täyttää sisärenkaan vaikkapa juuri siellä lähistön huoltoasemalla. Presta silloin kun käyttö on kovaa ja säännöllistä. Pitää kovat paineet sisällä, ja pitkään. Ei vuoda eikä pihise.

        Miksi vuotaisi polkupyörässä, kun venttiilityyppi on käytössä 1,4 miljardissa autossa kuorma-autossa. Luvun voi sitten kertoa rengasmäärällä eli toiminnassa olevien venttiilien määrä on päivittäin luokkaa 5 - 10 miljardia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vuotaisi polkupyörässä, kun venttiilityyppi on käytössä 1,4 miljardissa autossa kuorma-autossa. Luvun voi sitten kertoa rengasmäärällä eli toiminnassa olevien venttiilien määrä on päivittäin luokkaa 5 - 10 miljardia.

        Siksi koska maantiepolkupyörän rengaspaine voi olla seitsemän baarin yläpuolella. Auton renkaissa kaksi baaria riittää hyvin ja raskaammissa ajoneuvoissa senkin alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi koska maantiepolkupyörän rengaspaine voi olla seitsemän baarin yläpuolella. Auton renkaissa kaksi baaria riittää hyvin ja raskaammissa ajoneuvoissa senkin alle.

        Vähänpä sinäkin asioista tiedät. Mitä isompi ja raskaampi ajoneuvo, sen suurempi paine. Jopa 8 - 10 baria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä sinäkin asioista tiedät. Mitä isompi ja raskaampi ajoneuvo, sen suurempi paine. Jopa 8 - 10 baria.

        Täytyykin muistaa tuo. Polkupyörän renkaissa on 7 baaria, seuraavaksi kun menen tarkistamaan henkilöauton renkaiden ilmanpaineet änkeen 10 baarin voimalla ilmaa sisään. Onhan auto paljon raskaampi kuin polkupyörä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyy mutta helpommalla ja halvemmallakin pääsee kun käyttää oikeanlaista venttiiliä / sisäkumia. Missään nimessä ei ainakaan pidä mennä poraamaan venttiilin reikää suuremmaksi.

        Prestan osalta on pikemminkin niin päin, että vanteen reikä pitää saada pienemmäksi. Jos aikoo presta-sisärengasta käyttää, niin vanteen reikä on pienempi/kapeampi. Minkä näköinen tuollainen sovitin sitten on, joka pienentää vanteen reiän? Ei ole tullut vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähänpä sinäkin asioista tiedät. Mitä isompi ja raskaampi ajoneuvo, sen suurempi paine. Jopa 8 - 10 baria.

        Minulla on autossani 2,3 barin paine renkaissa. Hybridipyörässäni on 4,5 barin paine. Vai että suurempi paine isomassa ajoneuvossa. Ei pidä paikkansa. Vähän näköjään sinäkin asioista tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on autossani 2,3 barin paine renkaissa. Hybridipyörässäni on 4,5 barin paine. Vai että suurempi paine isomassa ajoneuvossa. Ei pidä paikkansa. Vähän näköjään sinäkin asioista tiedät.

        Tarkastapa maastoautojen, pakujen, kuorma-autojen ja rekkojen paineet, niin et höpise turhia. 1 - 2 barin painetta käytettiin vanhassa Skodassa. HiAcessa on nyt 4.5 baria ja Sisussa 9 baria


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkastapa maastoautojen, pakujen, kuorma-autojen ja rekkojen paineet, niin et höpise turhia. 1 - 2 barin painetta käytettiin vanhassa Skodassa. HiAcessa on nyt 4.5 baria ja Sisussa 9 baria

        En väittänyt etteikö ole ajoneuvoja joissa on isot paineet. Annoin vastaväitteen tälle väitteelle --> "Mitä isompi ja raskaampi ajoneuvo, sen suurempi paine. Jopa 8 - 10 baria."

        Polkupyörä on melko kevyt ajoneuvo ja siinä voi olla paljonkin suurempi rengaspaine kuin normaalikokoisessa autossa. Väite, mitä isompi ja raskaampi ajoneuvo, sen suurempi paine, ei siis pidä paikkansa.


      • Anonyymi

        Vanne voi heikentyä merkittävästi. En lähtisi itse venttiilinreikää isontelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanne voi heikentyä merkittävästi. En lähtisi itse venttiilinreikää isontelemaan.

        Juuri näin. On paljon järkevämpää käyttää tarkoitettua venttiilimallia. Presta on loistava venttiili. Itselläni on nykyään kaikki prestaa.


    • Anonyymi

      Ei venttiiliä porata isommaksi, vaan vanteessa olevaa ventiilin reikää jotta autoventtiili sopiii. Huoh!

      • Anonyymi

        Missä väitettiin muuta?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dunlop, Presta ja Schrader venttiili

        https://i.ibb.co/SNHLyyr/eri-venttiilit-reij-n-koko.jpg

        Jos Presta venttiilin laittaa liian isoon reikään, niin vaara on, että venttiilin seinämä repeää, kun venttiili pääsee elämään liikaa.

        Siinä on se kiristysrengas juuri sen takia. Sehän on muotoiltu tuohon tarkoitukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on se kiristysrengas juuri sen takia. Sehän on muotoiltu tuohon tarkoitukseen.

        Ei muuten ole


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole

        Onpas, älä lapsi väitä, kun et tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpas, älä lapsi väitä, kun et tiedä.

        Ei se ”kiristysrengas” ole mitään kiristämistä varten vaan sen tarkoitus on pitää venttiili sijoillaan. Tarkoitus on että se pidetään löysällä eikä kiristetä kiinni vanteeseen, jotta ajaessa annetaan venttiilille tietty toleranssi että se ei vaurioidu vallan. Monet ei käytä sitä rengasta lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ”kiristysrengas” ole mitään kiristämistä varten vaan sen tarkoitus on pitää venttiili sijoillaan. Tarkoitus on että se pidetään löysällä eikä kiristetä kiinni vanteeseen, jotta ajaessa annetaan venttiilille tietty toleranssi että se ei vaurioidu vallan. Monet ei käytä sitä rengasta lainkaan.

        No, ei käytä kun se on juuri sitä isompaa venttiilireikää varten.
        Onko teillä reikä päässä, kun ei inttäminen meinaa loppua? Kysy joltakin joka tietää, esim. Velogilta, vaikka on se vastaus jo nyt YouTubessa. Lapet vaan tykkää aina inttää, vaikka eivät mistään mitään tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei käytä kun se on juuri sitä isompaa venttiilireikää varten.
        Onko teillä reikä päässä, kun ei inttäminen meinaa loppua? Kysy joltakin joka tietää, esim. Velogilta, vaikka on se vastaus jo nyt YouTubessa. Lapet vaan tykkää aina inttää, vaikka eivät mistään mitään tiedä.

        No, ei ole sen enempää kuin prestaakaan varten, tai molempia varten saman verran. Käytä tai ole käyttämättä. Jos menee reikää poraamaan suuremmaksi jonkun schraderin vuoksi on semmoinen jo niin suurta tyhmyyttä että sitä jollain juurimutterilla korjata.


    • Anonyymi

      Ei kukaan halua presta venttiiliä, ne vain tulevat pyörän mukana. Siksi pitää vanteen venttiilireikä porata isommaksi jotta siihen mahtuu oikea autoventtiili.

      • Anonyymi

        Puhu vain omasta puolestasi. Et sinä ole kaikki, etkä varsinkaan kukaan.


      • Anonyymi

        Minä haluan. On paras venttiilimalli.


    • Anonyymi

      Kaikkea sitä näkeekin. Venttiilillä ei todellakaan ole sielua.

    • Anonyymi

      Vaikka Presta onkin alkeellisen huono venttiili, niin sitä ei tarvitse vaihtaa.

      Kun on aika vaihtaa sisäkumi, niin kannattaa vaihtaa kerrasta kunnoan venttiillillä oleva sisuri, eli siis autoventtiili sisäkumi.

      Tälläisen renkaan voi täyttää kätevästi myös huoltoasemalla.

      Paikkuu pullolla voi täyttää renkaan jos puhkeaa matkalla.

      Prestaan ei paikkuu pullo käy.

      • Anonyymi

        Silloin pitää vaihtaa myös vanne eikä porailla reikää isommaksi.


    • Anonyymi

      On typerää ostaa uusi vanne, koska venttiili reiän voi kätevästi porata isommaksi, jolloin se ainoa ja oikea autoventtiili sopii vanteeseen.

      Poista purse pyöreällä viilalla tai 10 mm poranterällä.

      • Anonyymi

        Vanne ei tule kestämään, jos kyseessä maantie/kilpapyörän kapea vanne!


      • Anonyymi

        Presta mallinen venttiili on mielestäni paras. Itse en poraisi yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Vaihdoin maanantaina uudet Schwalbe sisurit ja pistosuojatut ulkorenkaat 28 ".

      Tänä aamuna takarengas tyhjä!

      Hain Biltemasta uudet sisärenkaat joissa on paikkaus litku sisässä.

      Eli paikkaa pikku reiät ihan itse.

      Tässä tulee pientä askartelua kun pyörässäni on presta venttiilit ja nuo itsepaikkautuvat ovat autoventtiilillä.

      Venttiilireikä on nyt 6 mm ja se pitää isontaa autoventtiili kokoon joka 8 mm.

      Porakoneella!

      • Anonyymi

        Onnea vain, onhan vakuutuksesi kunnossa??!!


    • Anonyymi

      Nonni, homma hoidettu 👍

      Porasin 8 mm poranterällä molemmat venttiilireiät isommiksi.

      Pursetta tuli vähän, lähti pyöreällä viilalla pois.

      Nyt bilteman itsepaikkautuvat sisäkumit paikoillaan ja mikä tärkeintä, schrader venttiilit!

      • Anonyymi

        Presta on Schrader venttiiliä parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Presta on Schrader venttiiliä parempi.

        Presta on kyllä paras. Tosin Dunlop/Schrader- reikä vanteessa on hyvä asia, kun silloin voi käyttää mitä tahansa ko. venttiilityypeistä huonon karman osuessa kohdalle. Adapteripaloilla Prestan istutus ko. holetsuun onnistuu hyvin.
        En kuitenkaan lähtisi sellaista itse poraamaan ihan kaikkiin vanteisiin - voipi heikentää kestävyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Presta on kyllä paras. Tosin Dunlop/Schrader- reikä vanteessa on hyvä asia, kun silloin voi käyttää mitä tahansa ko. venttiilityypeistä huonon karman osuessa kohdalle. Adapteripaloilla Prestan istutus ko. holetsuun onnistuu hyvin.
        En kuitenkaan lähtisi sellaista itse poraamaan ihan kaikkiin vanteisiin - voipi heikentää kestävyyttä.

        Juu, valmis isompi schrader venttiileille oleva reikä on syytä olla vanteessa valmiiksi ja sitten käytetään adapteria reiässä, jos halutaan käyttää presta venttiileillä olevia sisäkumeja.
        Valve Adapter/Grommet Schrader/Presta


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1709
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1449
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1318
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1240
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      151
      1209
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1178
    9. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1103
    10. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      47
      995
    Aihe