Oletteko ottaneet omaa lomaa?

Anonyymi

Minä ķerran otin ja sain potkut. Virallisesti itse irtisanoin itseni. Puolen vuoden palkka tuli näppiin ilman larenssia ja työvelvoitetta.

21

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No niin hyvästä maksettiin taas tässäkin tapauksessa

    • En ole. Tuo oman loman ottaminen on jotenkin niin white trash tai keskenkasvuisten nulikoiden touhua, että vaikea kuvitella.

      Jos aloituksesi liitetään palstan aihepiiriin, niin jos deittikumppanini kertoisi pitävänsä oman loman ottamista ok:na, eihänellä olisi asiaa vakituiseen parisuhteeseen minun kanssa. Panna tietysti voisin.

    • Anonyymi

      Otin kerran kolme viikkoa 80-luvulla. Pitkä loma varattuna ja vaihdoin työpaikkaa, että siksi.

    • Anonyymi

      Siis kumminpäin, sait potkut vai irtisanoit itsesi?

      • Anonyymi

        Kengänkuva näkyy tänne asti


      • Anonyymi

        Ite sanoin ìtsenì ìrti. Se oli sitä sekavaa aikaa. Nykyään saa olla onnellinen, miķäli löytää työpaikan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite sanoin ìtsenì ìrti. Se oli sitä sekavaa aikaa. Nykyään saa olla onnellinen, miķäli löytää työpaikan.

        Liittyykstää mies niihin rankkoihin vuosiin mistä olet kehnon alter egon avulla kirjoitellut? Suomennappa vähän


    • Kun itse irtisanoo itsensä, ei tule puolen vuoden palkkaa… ellei sitten ole kultaisia kädenpuristuksia saava johtaja (aika harvassa tätä nykyä). Olen ylempi toimihenkilö ja silläkin asemalla saan mennä ja tulla kohtuullisen vapaasti. Ilmoittaa saldovapaista enkä nyt ihan aina tee duunarin 8-16 työaikaa. Ketään ei kiinnosta, jos tulen töihin 10.30, koska tarvittaessa joustan toiseen suuntaan ja olen mannertenvälisissä palavereissa illalla 16–19 tai kun ongelman ratkaisu on päällä, tunnit voi venyä. Jos tällä ”tasolla” joustetaan, en usko että johtajan menemiset ja tulemiset juuri kiinnostaa, kunhan asiat hoituu. Yleensä mitä ylemmäs mennään sitä vaikeammin korvattavia ihmiset on nopealla aikataululla eikä ihmisiä vahdita yleensä vaan toiminta perustuu luottamukseen.

      Yleensä, jos joku jää omalle lomalle ilman ilmoitusta, on kyseessä päihde- tai vakava mt-ongelma. Useimmilla työpaikoilla on velvollisuus ohjata ensin hoitoon.

      Irtisanoessa (itse) irtisanomisaika on yleensä 1kk, ja silloin menettää työkkärin tuet karenssin ajaksi. Jos työnantaja irtisanoo rikkomuksen takia, ymmärtääkseni myös silloin menettää työkkärin tuet. Tarinasi taitaa olla keksitty?

      • Anonyymi

        Minä taas teen etätöitä en edes tiedä kuka on työnantaja mut palkka maksetaan ja se on tullut jo 20v ja autoetu kaikkine etuineen ja ravintolassa saan käydä syömässä työnantajan piikkiin


      • Anonyymi

        Minä sain "kultaisen kädenpuristuksen" ilman työvelvoitetta. Olen ihan normi koboltti pros. Hoitaja tehdastyöläinen.

        Se oli sitä aikaa. Nykyään olen eläkeukko.


      • Voisin kuvitella, että tässä tapauksessa kyse on tilanteessa, jossa työnantaja haluaa eroon työntekijästä, mutta haluaa välttää monimutkaisia irtisanomisprosesseja. Näin siis työnantaja on sanonut, että saat puolen vuoden palkan, jos irtisanoudut.

        Tuttuni työpaikalla kävi vähän samoin. Siellä työntekijä jäi kiinni firman bensakortin käyttämisestä ruohonleikkurin/mopon/tms bensoihin ja koska epäluotettavasta työntekijästä haluttiin eroon, niin hänelle maksettiin muistaakseni 1 v palkka irtisanoutumisesta. Työvelvoite loppui 1 h kuluttua palaverista ja vartija saattoi ulos.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Voisin kuvitella, että tässä tapauksessa kyse on tilanteessa, jossa työnantaja haluaa eroon työntekijästä, mutta haluaa välttää monimutkaisia irtisanomisprosesseja. Näin siis työnantaja on sanonut, että saat puolen vuoden palkan, jos irtisanoudut.

        Tuttuni työpaikalla kävi vähän samoin. Siellä työntekijä jäi kiinni firman bensakortin käyttämisestä ruohonleikkurin/mopon/tms bensoihin ja koska epäluotettavasta työntekijästä haluttiin eroon, niin hänelle maksettiin muistaakseni 1 v palkka irtisanoutumisesta. Työvelvoite loppui 1 h kuluttua palaverista ja vartija saattoi ulos.

        Pitäisköhän kokeilla....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä sain "kultaisen kädenpuristuksen" ilman työvelvoitetta. Olen ihan normi koboltti pros. Hoitaja tehdastyöläinen.

        Se oli sitä aikaa. Nykyään olen eläkeukko.

        Olitko viinaan tai viinaan lääkkeisiin menevä? Jos olit, on valitettavasti firmalle taitaa olla parempi maksaa kuin laittaa hoitoon…. Päihteet ja epävakaus on iso riski tuotannolle, ja hoito ei toimi kuin osalla. Ihmiselle itselleeen olisi parempi saada asiat kuntoon ja sitä kautta parempi ja terveempi elämä.


      • Yogamies kirjoitti:

        Voisin kuvitella, että tässä tapauksessa kyse on tilanteessa, jossa työnantaja haluaa eroon työntekijästä, mutta haluaa välttää monimutkaisia irtisanomisprosesseja. Näin siis työnantaja on sanonut, että saat puolen vuoden palkan, jos irtisanoudut.

        Tuttuni työpaikalla kävi vähän samoin. Siellä työntekijä jäi kiinni firman bensakortin käyttämisestä ruohonleikkurin/mopon/tms bensoihin ja koska epäluotettavasta työntekijästä haluttiin eroon, niin hänelle maksettiin muistaakseni 1 v palkka irtisanoutumisesta. Työvelvoite loppui 1 h kuluttua palaverista ja vartija saattoi ulos.

        En usko, että pelkkä bensan varastaminen riittää vuoden palkkaan vaan taustalla on muitakin ongelmia, jonka takia ihminen halutaan ulos. Useimmiten tuo johtaa kulujen perimiseen, ehkä autoedun poistamiseen ja varoitukseen. Jos sama toistuu, taitaa olla lähelle tilanetta, että irtisanominen on laillinen.


      • Emberizi kirjoitti:

        En usko, että pelkkä bensan varastaminen riittää vuoden palkkaan vaan taustalla on muitakin ongelmia, jonka takia ihminen halutaan ulos. Useimmiten tuo johtaa kulujen perimiseen, ehkä autoedun poistamiseen ja varoitukseen. Jos sama toistuu, taitaa olla lähelle tilanetta, että irtisanominen on laillinen.

        Voi olla, että muistan yksityiskohdat väärin. Kyseessä on brändistään hyvin tarkka ulkomainen yritys.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Olitko viinaan tai viinaan lääkkeisiin menevä? Jos olit, on valitettavasti firmalle taitaa olla parempi maksaa kuin laittaa hoitoon…. Päihteet ja epävakaus on iso riski tuotannolle, ja hoito ei toimi kuin osalla. Ihmiselle itselleeen olisi parempi saada asiat kuntoon ja sitä kautta parempi ja terveempi elämä.

        Kyllä.. ennenwanhaan olin tosiaan viinamäen miehiä. Sen takia sanonkin sitä sekavaksi ajaksi.

        Toista se on nykyisin, kun voi istua rauhassa onkimassa ja tuumailla eloa.

        Siinä rauhassa ei edes tule laitettua matoa koukkuun


    • Kyllä, en kysellyt itseltäni lupaa

      • Anonyymi

        Tiesitkö että Pirppiksellä ja Randomilla on tänään treffit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö että Pirppiksellä ja Randomilla on tänään treffit?

        En tiennyt


    • Anonyymi

      Koulusta otin useasti.

    • Anonyymi

      Oma loma ja irtisanoutuminen ovat ihan eri juttuja.

      Sait potkut, mutta sanoit itsesi irti, siis kumpi? Ilmeisesti laitoit nimen paperiin, että olet irtisanoutunut? Sitten vain hakemaan uutta työpaikkaa.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe