Nainen kartanlukijana

Anonyymi

oletteko seuranneet mm-rallia? areenalta näke hyvin kaikki pätkät suorana.

Emil Lindholmilla on nainen kartanlukijana, hyvin se lukee kun Lindholm ajaa ihan tosissaan luokkavoitosta mutta minusta aika ärsyttävä ääni naisella kun menee silleen kiekumalla, voisi luulla että kuskia vähän ärsyttäisi mutta ehkä se on hyväkin asia niin pysyy tatsi päällä.

-harmiseikirj-

32

439

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä. Lähetys kuuluu tuossa taustalla ja aloin kuuntelemaan tarkemmin, et mitä kieltä se kimitys on!?🤭

      • Anonyymi

        Joku juttu siinä oli paljon jukumpi kuin muissa ja nyt seuraan heitä. Tuli hassusti mieleen ensin jotain tällaista. https://youtu.be/il-22Q8mECc


      • Anonyymi

        Reetta Hämäläinen on tosi sexy ääneltään.


    • Anonyymi

      Mistä johtuu että mönkiist autoista ym melusta pitåvt miehet on kotona nyt eikä ralleissa?

      Vai omko kotipihassa jotain mielenkiintoisempaa?

      Netflixsarjoihin ym eivät kotona upoudu, etupprtaan vieressä ees taas... Jätköt ei kulje metsissä rannoilla koulun oihoilla liikubtapaikoilla kavereitten pelwjä pelaamassa

      Etuportaan vieressä... Aamusta iltaan.

      Ahdistaa koska tuo etuportaan vieressä säätö pitää kovaa melua, paukutusta karjumiata huutoa louskutusta jne

      Ja siis aina jotkut ulkoilijt kotona kun minä.

      Muualla ei kuulu tällaista

      • Anonyymi

        Yhdessä kohtaa miehet ei ooistu pihasta.

        Eivät siis ole puutarhafriikkejö, eivät kasvata kukkia tai syötävää.

        Seisovat auton vieressä tsi muuten vain kotona.

        Tämmöinen om suomalainen perhe, jos ei hakata toisiaan, nautitaan yhdessä kiusaamisesta

        Kukaan muu missään muualle ei tule mieleenkään että alle 800 neliön piha (rinme vieläpä!!!) olisi ulkoilupaikka ja harrastuspaikka isoille miehille ja niitten jälkelöisille

        Jos mt kiimaa ei olisi nää olis jätkiä heittämässä autoln kattous eallia mersossö frisbeegolfit lsdkettelut ym


    • Anonyymi

      Ei sitä parkumista kestä kuunnella. Pakko laittaa InCar-kamerajaksojen ajaksi äänettömälle.

    • En halua kommentoida kovin yksityiskohtaisesti, läpällä tai henkilökohtaisesti, kun olen ollut tekemisissä kyseisten henkilöiden, tai oikeastaan enemmänkin yhteisten tuttujemme kanssa ja sinänsä asiallisissa asioissa.

      Säästetään mun ja kaverini B:n hyvintoimiva yhteistyö tiimiradiossa muihin ketjuihin 😁

      Mutta ihan noita nuotteja ja nuottien lukemisen "nuottia" ajatellen, niin ei sopisi mulle. Esim. mua häiritsee jotenkin se "toooosi hidas" ja sanan venyttäminen, kun itse haluaisin ennemmin hyvissä ajoin jonkun painokkaan huomautuksen tiukkoja kohtia varten. No ehkä se johtuu siitä, että olen tottunut rallipelin ennalta äänitettyyn, nuivan brittikartturin nuotteihin 😂 Se esim. sanoo välillä neutraalimmin "don't cut" ja joissain kohdissa "caution! dont cu'!" jolloin tietää että siellä voi olla betoniporsas, kivi, sillankaide tms. ja neutraalimmin sanottuna vain joku syvä ojankuoppa tms. mistä on vähän niin ja näin että kannattaako rämistellä läpi rengasrikon uhalla. Tai esim. Monte Carlon alamäissä jarrutuskehotukset ovat jämptejä "slow" huomautuksia eikä mitään "slooooowwbrööllhh" 😂

      Kukaan ei tietenkään omalle äänelleen mitään voi, ja naishenkilöillä se ymmärrettävästi on korkeampi, mutta liika huutaminenkin on vähän nounou. Toki voi olla, että lähetyksissä se kuulostaa eriltä kuin kuskin kypäräpuhelimessa. Ei ole omakohtaista kokemusta niistä. Mutta mä ainakin henkilökohtaisesti haluaisin, että kartturi ei vaikuttaisi mitenkään panikoivan kuuloiselta tms. vaan rauhalliselta ja määrätietoiselta, että voi luottaa täysillä toisen sanaan ja pysyy omatkin hermot paremmin kurissa. Latvalan entinen kartturi Miika Anttila oli oivallinen suomalaisesimerkki tällaisesta tyylistä, ja varmasti osaltaan myös tasapainotti vähän herkän JM:n panikointeja ratin takana 😅

      • Vedetään kuitenkin hiukan läpällä ja asian vierestä 😁

        Noin ylipäätään, mulla taitaa oikeastikin olla jonkinlainen "auktoriteettiongelma" tai ainakin siinä, millaiset ihmiset mä sellaisina näen. Rallipelin kartanlukijani B nyt on jämpti, tatuoitu ja isokokoinen äijä, kenen käyttöauto on keuliva Silverado ja hän nyt on PMC moottoripyöräharrastuskerhon pj. joten kyllä mä häntä "kunnioitan" ja luotan täysin siihen, että hän on tilanteen tasalla keskellä Jyskälän virtuaalisia sorapolkuja 200km/h taulussa 😁 Ja varmaan vähän samaan kategoriaan menee tuo Colton Hertan fanittaminen, Lance Strollinkin jossain määrin, ja periaatteessa Max Verstappeninkin tapauksessa. Hertan kisainssinä radiossa toimii tosiaan isänsä Bryan Herta ja ne pienet äänen korottumiset, itkut, naurut yms. on jotenkin sympaattista kuunneltavaa, Strollin isä osti taskurahoillaan Force Indian jäämät ja Aston Martinin brändin poikansa harrastusta varten, ja Jos Verstappen nyt on ihan oma lukunsa. En mä vaimonhakkaajia arvosta, mutta varmasti on kasvattanut Maxista juuri tuollaisen voittajatyypin millainen hän radalla on. Nice guys finish last. 🤷‍♂️

        Mitään pahaa sanottavaa henkilökohtaisesti otsikon kuskikaksikosta ei ole, eikä itsellä mitään nokan koputtamista jos yhteistyö toimii, mutta mun pitäisi osata jollain tavalla "kunnioittaa" kartturia. Uskoa, että se on tosissaan eikä pahimmillaan lähteä näyttämään kartturille että "haha, osaanpas leikata tästä ja tästä" 😂


    • Anonyymi

      Se on tosi kuuma misu. Sen kun sais lukemaan iltasatua.

    • Anonyymi

      Setämiehet siellä vähän kakkakeppostelivat.

      • Anonyymi

        Kännissä örveltäviä ekoapinoita ei tuolla tarvita.


    • Anonyymi

      Huutaisin vain, että kaasu pohjaan prkl!

    • Anonyymi

      Jep. Kohta vois veneillä Päijälä kakkoselle. Mukava kun mökki on pikiksen lähellä.

    • Anonyymi

      P…ska katsojat seistä horottavat keskellä tietä. Mitä noille voi tehdä?

    • Anonyymi

      Olisitte katsoneet koko haastattelun YLE areenasta. Hän lukee nuotit, niin kuin kuski toivoo. Ja ajavat hyvin. Ja Reetta työntää jopa auton käyntiin, kun startti meni - pystytkö samaan? - Nainen, joka seuraa rallia sivusta

      • Anonyymi

        Tyttö ja poika sopivat toisilleen eli hyvä pari eli onko parempaa pari valjakkoa kuin mies ja nainen no se huono puoli et äkkiä voi heillä mennä pussailuksi tai äkkijarrutus ja metsätielle ja lemmen hetki ja taas matka jatkuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttö ja poika sopivat toisilleen eli hyvä pari eli onko parempaa pari valjakkoa kuin mies ja nainen no se huono puoli et äkkiä voi heillä mennä pussailuksi tai äkkijarrutus ja metsätielle ja lemmen hetki ja taas matka jatkuu

        Eiköhän he ihan ammattilaisia ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän he ihan ammattilaisia ole.

        Ei muuta ole väitettykään


      • Anonyymi

        "Sivusta" No ei sitä keskeltä tietäkään katsota.
        Jaha, Päijälä kakkonen takana.


    • Anonyymi

      En seuraa muuten kuin uutisista . En katso kisoja telkkarista. Itse olen kerran saksassa päässyt ajamaan ferraria jolla ajoin 250km/h. Se vauhti oli jotain todella kovaa että autossa pitää todella hyvät jarrut olla. Sen jälkeen olen kiltisti ajellut suomessa kahdeksaakymppiä.
      Noissa rallikisoissa vielä tulee sattumaan kova onnettomuus jossa joku kuolee. Mutta jokainen valitsee lajinsa.

    • Anonyymi

      Hölmöläisten puuhaa. Tulevaisuudessa saadaan kisata vain polkuautoilla ja potkulaudoilla, sitä voi jopa urheikuksi sitten kutsua.

      • Anonyymi

        No teille ekoapinoille on omat polkuauto sarjat. Normi ralli on ihan jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No teille ekoapinoille on omat polkuauto sarjat. Normi ralli on ihan jotain muuta.

        Kuten sanottu, hömöläisten puuhaa, jota seuraa vielä hölmömmät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottu, hömöläisten puuhaa, jota seuraa vielä hölmömmät.

        Pidät siis itseäsi muita fiksumpana? Tyypillistä ekoapinoiden totalitaristista luonnetta.


    • Anonyymi

      Miehetkin voi pärjätä kartanlukijana!

      • Niinpä, hyvänä esimerkkinä oma kartturini Uncle B joka kyllä on ajanut ties millä shitboxeilla ympäri maailmaa kerhon juttujen vuoksi, palveluksen aikana, duuninsa puolesta jne. 😊 Itsellä kun on oikeaa kokemusta vain kartingista ja peltoautoistani, niin hyvähän se on että vierellä istuu tyyppi joka ei pikkujuttujen takia säikähdä, ja tuntee eri maailmankolkkien tienpintojen luonteen mua paremmin. Mulla taas on parempi tekninen/teoreettinen osaaminen kuskinlahjojen lisäksi, niin me ollaan kyllä hyvä tiimi, ja eräänlainen win win tilanne molemmille kun vastineeksi olen toimittanut komponentteja heidän Daytona-kilpuriin 🦾🤠

        Tiimin tunnusbiisihän on Tiktakin Minne Vaan ja sparrausmusiikkina usein Heilutaan-biisi taikka Avril Lavignen alkupään tuotantoa 😊


    • Se tunne, kun eilen vähän mietin nolaanko itseni noilla puoliksi läpällä kirjoittamillani viesteillä tässä ketjussa kun sometuttuja ollaan ja on yhteisiä tuttuja jne, mutta kun näitä muita vastauksia tässä lukee, niin tunnen itseni jostain syystä yhtäkkiä todella fiksuksi, oikeinkirjoitustaitoiseksi ja ennen kaikkea rallista ymmärtäväksi 😂

      Ei varmaan monikaan kirjoittaja yhtä pitkiä, tai yhtä syvälle meneviä analyyseja nuottien luvusta osaa kirjoittaa jos/kun aihepiiri ei ymmärrettävästi ole kaikkien harrastus, ekko, ja osa työjuttujakin, mutta minkälaisia ominaisuuksia muut haluaisivat kartturilta jos leikitään ajatuksella että pitäisi ajaa rallia tai ihan vain vaikka pelata sitä? 🤔

      Mä esimerkiksi tykkään numeronuoteista, eli 6 on nopein, 1 hitain, ja sitten on squaret ja hairpinnit, sekä erilaiset huomautukset. Sanalliset nuotit, kuten vaikka "nopee oikee kirraa" ei kertoisi mulle paljoakaan, sillä se nopeus on niin suhteellista autosta riippuen. Eri juttu jollain etuvetoisella Mk2-Golfilla kuin Lancia Delta S4:llä, mutta mutkien jyrkkyys numeroiden perusteella hahmottuu mielessäni jotenkin paremmin, ja silloin sen tilannenopeuden pystyy sovittamaan paremmin kullakin autolla 🙄

      Eikä tämä ole edes sukupuolikysymys, mutta tosiaan se henkilökemia, luottamus, kunnioitus jne. on mielestäni tosi tärkeitä asioita ja niin typerältä kuin tämä aikuisen miehen kirjoittamana kuulostaakin, niin mä aidosti uskon että mielikuvaharjoitukseni B:stä kartturina on auttanut mua osaltaan kehittymään noissa peleissä, toki ihan tahkoamisen ja setuppien lisäksi, mutta kuitenkin 😅

      Oikeasti ajatellen mun pitäisi jollain tavalla pystyä pitämään kartturia itseäni kovempana tyyppinä, joka ei turhaan tai peloissaan sanoisi mitään ykkösen mutkia, vaan että on ihan tosissaan niiden jarrutuspaikkojen yms. kanssa. Eikä olisi silmissäni kilpailija, uhka, beta tms. Ja juurikin se nuotti nuottien lukemisessa. Kun jämäkkäniskainen tatuoitu tosimies sanoo vaikkapa Monten alamäessä "slow!" tai Argentiinassa "caution! rocks inside!" niin se myöskin tarkoittaa sitä eikä todellakaan turhaan p*sko housuihinsa. Mutta joku lempeä, flirttaileva tai kuskin ajotaitoja kyseenalaistava "toooosi hidas" tai "sumppu ehkä" jättäisi niin paljon tulkinnanvaraa ja näyttämisenvaraa, että ei tosiaan toimisi omalla kohdallani. 😅

      Mutta kuten jo eilen sanoin, niin ei mitään nokankoputtamista jos ketjun kuskikaksikon yhteistyö toimii ilmeisen hyvin. Jokainen tyylillään 👍

      Ja onhan myös Loebin kartturi nykyisin nainen, joku 5-kymppinen Isabelle, ja hehän voittivat Montessa tänä vuonna. Mutta siinä puhutaan kuitenkin hieman eri ikäisistä kuskeista, ja Loeb kuitenkin itse on 9-kertainen maailmanmestari, joten tuskin hänen tarvitsee kauheasti todistella mitään vieressä istuvalle. Muutenkin ranskalaiseksi yllättävän rennon oloinen äijä, vaikka johonkin Oconiin, nimikaimaansa Bourdaisiin, ja nimikaimaansa Ogieriin verrattuna.

      • Latvala muistaakseni käytti myös numeronuotteja, mutta toisinpäin että ykkönen oli nopein ja 6 tms. hitain.

        Mutta kuten edesmennyt Pentti Airikkala joskus kirjoitti jossain, että noin päin se on huonompi, sillä se jättää aina jossittelunvaraa siinä kuinka hitaaksi jonkun mutkan haluaa nuotittaa. Ykkösestä ei enää pääse pahemmin alaspäin jos mutka tuntuu tiukalta, mutta näin päin numeroitaessa voi olla vaikea päättää miten jotkut hitaat paikat numeroi. Ja varsinkin Latvalan tietäen, niin ties kuinka pitkälle noita numeroita on ylöspäin mennyt mutkien hitauden mukaan, ja kuinkahan monta kertaa niitä on aina jahkailtu ja muutettu viime hetkellä 😅

        Tottumiskysymyksiä toki, mutta on tuossa Airikkalan jutussa mielestäni ihan pointtikin.


    • Anonyymi

      Ite näkee paremminki suorana ja ei tu mutkia nii.

    • Penetrators MC Racing and Esports Chapter elää ja voi hyvin, vaikka hondiksen kanssa ollaan vähän hiljaa oltukin viime aikoina 😅 Ei hänellä mitään mt-ongelmia tai ryyppyputkea sentään ole ollut päällä, sen verran isoa kovaa jäbä on Subarua vienyt 🦾 Vissiin vähän vyöryi päälle jotain vanhoja traumoja Miki Liukkosen kuoleman myötä heinäkuussa, ja palstan ulkopuolella mäkään en oo ollut tervetullut ihan kaikkiin tapaamisiin kun jäbä on suunnitellut tulevaisuuttaan, ja kuulemma hämmentänyt asuntolainan korkojen kanssa kärvistelevää keskiluokkaa ehdotuksineen 😄 Ei kai sitä nyt nousukaudella tai pakon edessä kandee tehä yhtään mitään kuten hänen äitinsä aikoinaan, mitäpä iloa siitä saisi 😁 Mutta kun taloudelliset realiteetit ilmeisesti vaikuttaa tällä hetkellä itse kunkin liikkumavaraan, niin kaipa hondiskin jossain vaiheessa palaa takaisin palstalle juttuineen ja voittajan elkein 🤓 Tiimimme headquarters ei ole ollut puheenaiheena kenenkään kanssa.

      Aamulla vedettiin Subarulla Kreikassa ja Aston Martinilla Saksan asfalttiteillä, eikä siellä tosiaan mitään leperrelty vaan se on sitten jämpti "don't cu'!" jos on kiviä tai betoniporsaita sisäkurvissa 😎 Amerikkalaisen peliyhteisön 12 rallin cupissa oltiin lopulta pisteissä 5. yli 30 pelaajan joukossa ja taakse jäi kaikki jenkkikuskit kun heidän piti kääntää rattia välillä myös ihan oikeallekin. Ei tää kato mitään Nascaria oo. 😅 Olikohan meidän edellä ranskis, ukrainalainen, tšekkiläinen ja puolalainen 🙄

      Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille normaalipainoisille kamupojille ja naisille 🌞🌞🌞🙂

      • Ei nyt sentään tehdä mitään numeroa, mutta on siinä oma itseisarvonsa että viime vuonna huomattavasti ahtaammassa tilanteessa en tehnyt mitään hätiköityä, ja nyt kun inflaatio ja korot tuntuu paremmissakin lompakoissa, niin mä olisin ollut osaltani valmis keskustelemaan joistakin plänteistä. Näin ne tilanteet muuttuu ja opportunismi peliaddiktin (äitivainaan) kanssa lyö näpeille tälleen jälkikäteen 😆👻
        Only in Finland, että saa tyytyväisyyttä puihin menneistä ehdotuksista 🤣

        Subaru ei juurikaan ole mennyt päin puuta, sen verran hyvin meidän yhteistyö toimii pätkillä ja varikolla 😊


    • Enpä voi sanoa seuranneeni,
      Mut yleisesti ottaen naisella on vähän korkeampi ääni kui miehellä.. Nii että entä sitte? Vai pitikö nyt vaan joku huono puoli saaha väännettyä ku on Nainen niinku Miesten jutussa, niinku🤔

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1980
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1527
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1350
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1275
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1121
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1057
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1032
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1027
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      861
    Aihe