Iljetti aloittamasi terveysvalistus ketjussa, jossa tuotiin suruviesti. Siirsin jatkon eri paikkaan.
Puolustelit sopimatonta käytöstäsi sanomalla, että terveydellään ei kannata leikkiä. Jokainen alkoholisti tietää, että tämä sairaus ei ole LEIKKIÄ. Meistä vain 1 - 2 % pääsee edes pitkäaikaisesti kuiville, mutta kalvava ahdistuneisuus vaivaa entistä pahempana.
PALSTANVALTAAJALLE
106
659
Vastaukset
Oma käsi kaataa kurkkuun, kädet nippuun ja selän taakse, jos ei muuten kurissa pysy. :)
Turha puolustella elämäntapasairauksiaan. Näinhän sitä lihavillekin sanotaan, katse peiliin tenunenät.kynä..mi kirjoitti:
Olen jo ennenkin kiinnittänyt huomioni karkeaan kieleesi, mutta nyt ylitit rajan.
Asiaahan minä puhun. Turha hakea sääliä yhteen sairauteen, kun muitakaan ei sympata. Kukaan ei pistä kossupulloa käteen sen enempää kun munkkirinkilääkään. Tai tupakkaa. Itse kukin.
- Anonyymi
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Asiaahan minä puhun. Turha hakea sääliä yhteen sairauteen, kun muitakaan ei sympata. Kukaan ei pistä kossupulloa käteen sen enempää kun munkkirinkilääkään. Tai tupakkaa. Itse kukin.
Nytpä olet yksiselitteisesti väärässä tässä asiassa.
Anonyymi kirjoitti:
Nytpä olet yksiselitteisesti väärässä tässä asiassa.
Enpähän ole. Elämäntapasairauksia. Yksi juo ittensä hengiltä, toinen syö ittensä hengiltä ja kolmas ottaa tupakalla terveyden taantumaan. :D
Pitäs vissiin miettiä onko pakko.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Enpähän ole. Elämäntapasairauksia. Yksi juo ittensä hengiltä, toinen syö ittensä hengiltä ja kolmas ottaa tupakalla terveyden taantumaan. :D
Pitäs vissiin miettiä onko pakko.Sitten neljäs tekee noita kaikkia ja kohta on hokit suorana happimaski naamalla ja pihisee tuokaa lisää viinaa ja mässyä.
Sitten neljäs tekee noita kaikkia ja kohta on hokit suorana happimaski naamalla ja pihisee tuokaa lisää viinaa ja mässyä.
Sitten jeesustellaan kuinka kovia liikkujia ollaa, harrastetaan kaikkee aktiivisesti syömisen, juomisen, naimisen ja röökaamisen ohessa.
Sukupuolitauditkin tulee, koska joku on ollut välinpitämätön. Jakanut itseään holtittomasti... Aijai. Tsot tsot.- Anonyymi
Sitten jeesustellaan kuinka kovia liikkujia ollaa, harrastetaan kaikkee aktiivisesti syömisen, juomisen, naimisen ja röökaamisen ohessa.
Sukupuolitauditkin tulee, koska joku on ollut välinpitämätön. Jakanut itseään holtittomasti... Aijai. Tsot tsot.Kyllä minä olen kanssasi samaa mieltä. (Olen alkoholisti.) Ihmiset hakeutuvat sellaisten asioiden luo, jotka tuottavat mahdollisimman paljon mielihyvää. Joillakin se on viina, joillakin ruoka jne. Paheiden summa on myös vakio. Jos juominen loppuu, moni alkaa pelata jne.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä olen kanssasi samaa mieltä. (Olen alkoholisti.) Ihmiset hakeutuvat sellaisten asioiden luo, jotka tuottavat mahdollisimman paljon mielihyvää. Joillakin se on viina, joillakin ruoka jne. Paheiden summa on myös vakio. Jos juominen loppuu, moni alkaa pelata jne.
Niin, addiktoituminen on ihmiselle helppoa. Jotkut addiktoituu liikuntaankin ja vetää överit.
- Anonyymi
Pitäs vissiin miettiä onko pakko.Et tiedä asiasta ollenkaan syvällisemmin ja tarkemmin. Esität väitteitä, jotka eivät pidä todellisuudessa paikkaansa. voit vängätä maailman tappiin asti, mutta väärässä olet.
Anonyymi kirjoitti:
Et tiedä asiasta ollenkaan syvällisemmin ja tarkemmin. Esität väitteitä, jotka eivät pidä todellisuudessa paikkaansa. voit vängätä maailman tappiin asti, mutta väärässä olet.
No tuoppa näytille faktaa sitten mustaa valkoisella. Kiitos. Ei taida löytyä?
- Anonyymi
Sä olet tuossa nyt pääosin väärässä. Mitä jos sulle sanottais sun sairauksista että oma syy kun olet omalla käyttäytymisellä ne aikaansaanut. Ei varmaan hyvältä. Mulle noin on sanottu päin naamaa ja monta kertaa. Eikä kyse ole tällöin ollut lihavuudesta. Joo, itse aiheutin alkuperäiset vammat päätöksellä, jonka teki sairas mieli. Nykyiset kivut sen sijaan eivät ole itse aiheutettuja, vaikkakin itse aiheutettujen vammojen seurausta ovat. Mutta ei musta sen enempää, kuin että teen kaikkeni, siis kaikkeni, ja jopa heikentäen fyysisen terveyden, etten palaa siihen pisteeseen missä olin sairaan mielen tehdessä väärän päätöksen. Se päätös kummittelee vielä lähes 18 vuotta tapahtuneen jälkeen, ja tulee olemaan kuolemaan asti mörkönä mielessä, ja puskee pintaan silloin kun oon heikoimmillani.
Oli addiktio mikä tahansa, ja varsinkin sairaudeksi luokiteltava, niin ei sitä ole noin vaan helppo lopettaa vaikka tiedostaisikin tekevänsä itselleen hallaa. Ootko koskaan polttanut? Vieroitusoireet on helveltilliset, niin kuin on myös huumeeksi luokiteltujen lääkkeiden vieroitus. Olen kokenut myös sen. Fentanyyliä, eli 100 kertaa morfiinia vahvempaa täyssynteettistä opiaattia vierottaessani menin vieroituksen jälkeen vapaaehtoisesti ja omasta pyynnöstä suljetulle osastolle, koska pelkäsin etten selviä viekkareiden kanssa yksin kotona.
Alkoholi, joka on kaiken lisäksi täysin laillinen ja kenen tahansa täysikäisen saatavilla, kuten myös tupakka, on yksi pahimmista. Mulla oli lähisuvussa kaksi alkoholistia, pappa ja setä, jotka nyt ovat jo kumpainenkin olleet kauan edesmenneitä. Mä tunnen yli 20 vuoden ajalta yhden toipuvan alkoholistin, ja tiedän ettei hänenkään taipale ole, eikä tule olemaan helppo. Olen viettänyt aikaa toipuvan nistin kanssa, ja kuunnellut hänen kertovan menneisyydestään, ja kuiville pääsystään, sekä jatkuvasta taistelusta mikä hänen päänsisällään käy.
Siinä oot oikeessa, että on ihmisestä itsestään kiinni addiktoituuko vai ei, vaikka tosin geeneissä on jotain mikä lisää sitä addiktoitumisen mahdollisuutta. Mutta siihen asti se on oma valinta. Kun johonkin addiktoituu oli se sitten alkoholi, huumeet, lääkkeet, liikunta, ruoka, tai jokin muu, niin silloin on jo kyse sairaudesta. Aina lihavuus ei johdu siitä että on itse mättänyt kaksin käsin ruokaa suuhun. Onko se anorektikoiden syy että he ovat sairastuneet anoreksiaan siksi, koska ovat halunneet tulla anorektikoiksi? Heidän mielikuva itsestään on vääristynyt, aivan kuten kaikki alkoholistit eivät edes tajua olevansa alkoholisteja.
Tunnetko sä henkilökohtaisesti ketään toipuvaa alkoholistia? Oletko koskaan jutellut asiasta sellaisen kanssa? Musta olisi helposti voinut tulla alkoholisti parikymppisenä juomiseni perusteella (pää täyteen pe- ja la-iltoina joka viikonloppu varmaan pari vuotta putkeen, neljänä juhannuksena usein kolme neljä päivää ryyppäämistä örvellyskuntoiseksi asti putkeen), kun samat geenit multa löytyy mitä papalla ja sedällä. 2-3 kertaa yritin lopettaa tupakoinnin, ennen kuin se vihdoin onnistui. Siihen vain vaadittiin tieto aivoinfarktin saamisesta, ja sitä ennen kahden vuoden pituisella asioiden kypsyttelyllä alitajunnassa, että se vihdoin onnistui. Ja vaati lääkityksen.
Joten sä et tiedä paskaakaan mistä sä puhut.
L(auruska). Anonyymi kirjoitti:
Sä olet tuossa nyt pääosin väärässä. Mitä jos sulle sanottais sun sairauksista että oma syy kun olet omalla käyttäytymisellä ne aikaansaanut. Ei varmaan hyvältä. Mulle noin on sanottu päin naamaa ja monta kertaa. Eikä kyse ole tällöin ollut lihavuudesta. Joo, itse aiheutin alkuperäiset vammat päätöksellä, jonka teki sairas mieli. Nykyiset kivut sen sijaan eivät ole itse aiheutettuja, vaikkakin itse aiheutettujen vammojen seurausta ovat. Mutta ei musta sen enempää, kuin että teen kaikkeni, siis kaikkeni, ja jopa heikentäen fyysisen terveyden, etten palaa siihen pisteeseen missä olin sairaan mielen tehdessä väärän päätöksen. Se päätös kummittelee vielä lähes 18 vuotta tapahtuneen jälkeen, ja tulee olemaan kuolemaan asti mörkönä mielessä, ja puskee pintaan silloin kun oon heikoimmillani.
Oli addiktio mikä tahansa, ja varsinkin sairaudeksi luokiteltava, niin ei sitä ole noin vaan helppo lopettaa vaikka tiedostaisikin tekevänsä itselleen hallaa. Ootko koskaan polttanut? Vieroitusoireet on helveltilliset, niin kuin on myös huumeeksi luokiteltujen lääkkeiden vieroitus. Olen kokenut myös sen. Fentanyyliä, eli 100 kertaa morfiinia vahvempaa täyssynteettistä opiaattia vierottaessani menin vieroituksen jälkeen vapaaehtoisesti ja omasta pyynnöstä suljetulle osastolle, koska pelkäsin etten selviä viekkareiden kanssa yksin kotona.
Alkoholi, joka on kaiken lisäksi täysin laillinen ja kenen tahansa täysikäisen saatavilla, kuten myös tupakka, on yksi pahimmista. Mulla oli lähisuvussa kaksi alkoholistia, pappa ja setä, jotka nyt ovat jo kumpainenkin olleet kauan edesmenneitä. Mä tunnen yli 20 vuoden ajalta yhden toipuvan alkoholistin, ja tiedän ettei hänenkään taipale ole, eikä tule olemaan helppo. Olen viettänyt aikaa toipuvan nistin kanssa, ja kuunnellut hänen kertovan menneisyydestään, ja kuiville pääsystään, sekä jatkuvasta taistelusta mikä hänen päänsisällään käy.
Siinä oot oikeessa, että on ihmisestä itsestään kiinni addiktoituuko vai ei, vaikka tosin geeneissä on jotain mikä lisää sitä addiktoitumisen mahdollisuutta. Mutta siihen asti se on oma valinta. Kun johonkin addiktoituu oli se sitten alkoholi, huumeet, lääkkeet, liikunta, ruoka, tai jokin muu, niin silloin on jo kyse sairaudesta. Aina lihavuus ei johdu siitä että on itse mättänyt kaksin käsin ruokaa suuhun. Onko se anorektikoiden syy että he ovat sairastuneet anoreksiaan siksi, koska ovat halunneet tulla anorektikoiksi? Heidän mielikuva itsestään on vääristynyt, aivan kuten kaikki alkoholistit eivät edes tajua olevansa alkoholisteja.
Tunnetko sä henkilökohtaisesti ketään toipuvaa alkoholistia? Oletko koskaan jutellut asiasta sellaisen kanssa? Musta olisi helposti voinut tulla alkoholisti parikymppisenä juomiseni perusteella (pää täyteen pe- ja la-iltoina joka viikonloppu varmaan pari vuotta putkeen, neljänä juhannuksena usein kolme neljä päivää ryyppäämistä örvellyskuntoiseksi asti putkeen), kun samat geenit multa löytyy mitä papalla ja sedällä. 2-3 kertaa yritin lopettaa tupakoinnin, ennen kuin se vihdoin onnistui. Siihen vain vaadittiin tieto aivoinfarktin saamisesta, ja sitä ennen kahden vuoden pituisella asioiden kypsyttelyllä alitajunnassa, että se vihdoin onnistui. Ja vaati lääkityksen.
L(auruska)."Tunnetko sä henkilökohtaisesti ketään toipuvaa alkoholistia? Oletko koskaan jutellut asiasta sellaisen kanssa?"
Tuntenut montakin, isäni mukaanlukien. Ollut raitis jo yli 29 vuotta.
No minä sanon kuten sanon, koska muutkin aukoo turpaansa täällä vailla mitään älyä. Joten älä provosoidu liikaa. :)
Mutta kyllä itsekuri on a ja o. Tahto toipua, kukaan ei voi pelastaa sua jos sä itse et halua pelastua. Mieleneterveys on mikä on ja ihmiset töppöilee sen kanssa joskus paskoin seurauksin. Mutta ei niitäkään muut voi estää loputtomiin.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
"Tunnetko sä henkilökohtaisesti ketään toipuvaa alkoholistia? Oletko koskaan jutellut asiasta sellaisen kanssa?"
Tuntenut montakin, isäni mukaanlukien. Ollut raitis jo yli 29 vuotta.
No minä sanon kuten sanon, koska muutkin aukoo turpaansa täällä vailla mitään älyä. Joten älä provosoidu liikaa. :)
Mutta kyllä itsekuri on a ja o. Tahto toipua, kukaan ei voi pelastaa sua jos sä itse et halua pelastua. Mieleneterveys on mikä on ja ihmiset töppöilee sen kanssa joskus paskoin seurauksin. Mutta ei niitäkään muut voi estää loputtomiin.Olen ollu mielenterveyskuntoutujien ja päihdekuntoutujien yksikössä töissä. Jotain siis kokemustakin. Paskaakaan tiedän. Vaikken just susta mutta noin yleisesti.
Olen ollu mielenterveyskuntoutujien ja päihdekuntoutujien yksikössä töissä. Jotain siis kokemustakin. Paskaakaan tiedän. Vaikken just susta mutta noin yleisesti.
Niin ja olen tupakoinut. Itse ja 30 vuotta altistunut tupansavulle. Mun porukat oli ketjupolttajia, kunnes isä sai 80% infarktin ja se kessuttelu loppu laakista, ilman mitään apuja. Kun henki meinaa lähtee saattaa oppii.
- Anonyymi
Niin, addiktoituminen on ihmiselle helppoa. Jotkut addiktoituu liikuntaankin ja vetää överit.
Sitä odotellessa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
L(auruska).Et sinäkään.
Ei sellaista olekaan, joka ei tarpeeksi pienellä kalorimäärällä laihdu.
Alkoholistit mielellään piiloutuvat "sairauden" taakse. Höpö höpö. Ei minua mikään mahti maailmassa ole pakottanut juomaan ja polttamaan. Ihan itse olen tieni valinnut.
En kuuntele AA-propagandaa totuutena. Se on vaan yksi näkemys asioista.
Yksinäisiä, kärttyisiä ihmisiä. Sellaiseksi en halunnut. Ryhmässä käyminen on yksi riippuvuus. - Anonyymi
Olen ollu mielenterveyskuntoutujien ja päihdekuntoutujien yksikössä töissä. Jotain siis kokemustakin. Paskaakaan tiedän. Vaikken just susta mutta noin yleisesti.
Aika epäammattimaista puhetta. Ei ihme ettet enää ole töissä mt - tai päihdekuntoutujien parissa. Tai onneksi et enää ole. .
- Anonyymi
Jokaisella on omat heikkoutensa, eikä jokaisella ole hyvää itsekuria.
Palstanvaltaajalla ei löytyne itsekuria sammakoiden päästelyss, eikä valheellisen tiedon levittämisessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstanvaltaajalla ei löytyne itsekuria sammakoiden päästelyss, eikä valheellisen tiedon levittämisessä.Palstanvaltaajan keksimät puheet raiskaustarinoista, varmaan valaisee, mistä hänen kohdallaan on kyse. Ja mitä jätti kertomatta sairauksistaan.
Anonyymi kirjoitti:
Aika epäammattimaista puhetta. Ei ihme ettet enää ole töissä mt - tai päihdekuntoutujien parissa. Tai onneksi et enää ole. .
Vanhusten parissa en fyysisesti pysty olemaan, siinäpä se syy miksen ole.
Anonyymi kirjoitti:
Palstanvaltaajan keksimät puheet raiskaustarinoista, varmaan valaisee, mistä hänen kohdallaan on kyse. Ja mitä jätti kertomatta sairauksistaan.
Mitä tarkoitat?
Anonyymi kirjoitti:
Palstanvaltaajalla ei löytyne itsekuria sammakoiden päästelyss, eikä valheellisen tiedon levittämisessä.Harmiksen raiskaushöpinät on kaikki täällä päässeet lukemaan, jotka vähänkään vakkariksi lukeutuu. Ei ole mitään keksittyä, joten tuki suus.
- Anonyymi
Miksi mies kirjelmöit omille hahmoillesi onko se vain draamaa draaman vuoki vai mikä homma tämä oikein on? Aiemmin ihmiset on kirjoitelleet sinun vastailevan itsellesi eri nikeillä, että josko se synteesi riittäis tänne saakka ;D
- Anonyymi
Monia meitä iljettää sinunkin sepustuksesi. Kyllä tälle palstalle iljetystä mahtuu.
- Anonyymi
Komppaan tätä.
- Anonyymi
Mulla taitaa olla aika samperin kova suku. Jos vain 1-2%:a "normaaleista" alkoholisteista pääsee kuiville ja oman sukuni 4 alkoholistista jokainen on päässyt kuiville. On mulla vaan aika kovat geenit sitten. 👍
- Anonyymi
He kompensoi niitä juoppoina kuolleita.
Tätini esimerkiksi tietää, ettei hän kuivilla pysyisi, jos lähtisi itseään testaamaan. Niinpä pysyy ihan tietoisesti pois sellaisista paikoista, joissa on kohonnut riski (tietää itse mitä ne hänelle ovat). 15 vuotta aikanaan ryyppäsi rankasti ja nyt ollu melkein 30 vuotta selvinpäin.
Anonyymi kirjoitti:
Tätini esimerkiksi tietää, ettei hän kuivilla pysyisi, jos lähtisi itseään testaamaan. Niinpä pysyy ihan tietoisesti pois sellaisista paikoista, joissa on kohonnut riski (tietää itse mitä ne hänelle ovat). 15 vuotta aikanaan ryyppäsi rankasti ja nyt ollu melkein 30 vuotta selvinpäin.
Kyllä he tietääkin, että juopposeura on ekana laitettava hittoon ja pysyttävä pois houkutuksista.
Moni vaan ei viitti edes asiaa miettiä, helpompi vaan 🤷🏼♂️ rairai.- Anonyymi
Kyllä he tietääkin, että juopposeura on ekana laitettava hittoon ja pysyttävä pois houkutuksista.
Moni vaan ei viitti edes asiaa miettiä, helpompi vaan 🤷🏼♂️ rairai.Niinpä.
Täti tuli aikanaan raskaaksi ja lopetti juomisen. Muksun isä oli kuitenkin niissä porukoissa, joten mun serkun syntymän jälkeen se touhu taas jatku. Siinä kohtaa, kun huoltajuus meinasi mennä, niin täti otti itseään niskasta kiinni ja häipy niistä porukoista - paikkaan, jossa ei ollut yhtään ainutta niistä tutuista houkutuksista. Anonyymi kirjoitti:
Niinpä.
Täti tuli aikanaan raskaaksi ja lopetti juomisen. Muksun isä oli kuitenkin niissä porukoissa, joten mun serkun syntymän jälkeen se touhu taas jatku. Siinä kohtaa, kun huoltajuus meinasi mennä, niin täti otti itseään niskasta kiinni ja häipy niistä porukoista - paikkaan, jossa ei ollut yhtään ainutta niistä tutuista houkutuksista.Hyvä on, että hänelle silmien avautuminen tuli äitiyden myötä eteen. Ja että otti vakavasti asian. Jes. 👍
- Anonyymi
Moni vaan ei viitti edes asiaa miettiä, helpompi vaan 🤷🏼♂️ rairai.Ja siis, jokainen juoppo, joka ei ole kuivilla, jonka tiedän, on sitä ihan tieten tahtoen. Ei heistä yksikään oikeasti edes halua kuiville ja se on sanottu ihan suoraan. Ei ole aikomustakaan koskaan lopettaa juomista. Moni on käynyt katkollakin, mutta sinne mennään vaan parantelemaan, kun on tarpeeksi heikko happi. Sen jälkeen meno jatkuu samana ja sen on tarkotuskin jatkua. Katko on pelkkää tekohengitystä, että jaksaa taas jatkaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis, jokainen juoppo, joka ei ole kuivilla, jonka tiedän, on sitä ihan tieten tahtoen. Ei heistä yksikään oikeasti edes halua kuiville ja se on sanottu ihan suoraan. Ei ole aikomustakaan koskaan lopettaa juomista. Moni on käynyt katkollakin, mutta sinne mennään vaan parantelemaan, kun on tarpeeksi heikko happi. Sen jälkeen meno jatkuu samana ja sen on tarkotuskin jatkua. Katko on pelkkää tekohengitystä, että jaksaa taas jatkaa.
Niin kyllä se oma valinta on kuten kaikissa addiktioissa lopulta. Haluuko oikeasti lopettaa huonot tavat vaiko jatkaa.
Sama se on syömisessä, tupakoinnissa jne. Himoja saa selitellä, mutta itsekuri ja järki voittaa jos niitä löytyy.- Anonyymi
Niin kyllä se oma valinta on kuten kaikissa addiktioissa lopulta. Haluuko oikeasti lopettaa huonot tavat vaiko jatkaa.
Sama se on syömisessä, tupakoinnissa jne. Himoja saa selitellä, mutta itsekuri ja järki voittaa jos niitä löytyy.Niin ja siis itsekurikin on asia, jota ei ole mikään pakko kokeilla. Herkut on helppo jättää syömättä, kun ei hanki niitä kotiin.
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja siis itsekurikin on asia, jota ei ole mikään pakko kokeilla. Herkut on helppo jättää syömättä, kun ei hanki niitä kotiin.
Nimenomaan näin. Miettii kaupassa, että tarvinko oikeasti tuota vai ei. Toimii. Kun on rehellinen itselleen, siitä se lähtee.
- Anonyymi
Sama se on syömisessä, tupakoinnissa jne. Himoja saa selitellä, mutta itsekuri ja järki voittaa jos niitä löytyy.Ero onkin alttiudessa. Onko esim altis lihomiselle tai alkoholismille, pelihimolle yms. Normaalipainoinen henkilö, joka ei ole näille altis, ei kummoistakaan itsekuria kaipaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ero onkin alttiudessa. Onko esim altis lihomiselle tai alkoholismille, pelihimolle yms. Normaalipainoinen henkilö, joka ei ole näille altis, ei kummoistakaan itsekuria kaipaa.
Niinpä. Mut hälläkin joku fiksaatio on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis, jokainen juoppo, joka ei ole kuivilla, jonka tiedän, on sitä ihan tieten tahtoen. Ei heistä yksikään oikeasti edes halua kuiville ja se on sanottu ihan suoraan. Ei ole aikomustakaan koskaan lopettaa juomista. Moni on käynyt katkollakin, mutta sinne mennään vaan parantelemaan, kun on tarpeeksi heikko happi. Sen jälkeen meno jatkuu samana ja sen on tarkotuskin jatkua. Katko on pelkkää tekohengitystä, että jaksaa taas jatkaa.
Ne juopot, joiden tiedän lopettaneen, ovat käyneet pohjalla. Sillä pohjalla minkä itse kukin määrittelee.
Tuttavani joi itsensä psykoosiin. Kuvitteli olevansa ties mitä.
Kerran murtautui jonkun naisen asuntoon ja odotti sängyssä alastomana ja muna pystyssä.
Nainen saapui aikanaan, miesystävänsä kanssa. Näky oli varmaan hämmentävä, kun nainen avasi makuuhuoneen oven ja tuttavani sanoi "Prinsessani, tulit viimein".
Poikaystävä oli ymmärtäväisempi. Kun nainen huusi kuin hinaaja, mies jutteli rauhallisesti sängyllä makaavalle tutulleni.
Lopulta sai puhuttua tuttavani pukeutumaan, antoi bussirahat ja toivotti hyvää jatkoa. Siitä sitten alkoi tuttavani raitistuminen ja ollut yli 30 v. raittiina.
Sinänsä hassua, hänen vaimonsa kyllä vetää joskus perseet olalle.
Itse lopetin tupakoinnin siinä vaiheessa, kun en kokenut siinä enää nautintoa. Aloin pikkuhiljaa vähentämään. Nyt ollut 29 vuotta polttamatta ja joskus edelleen tekisi mieli polttaa. Tosin, en ehtisi kioskille asti, kun tunne on jo kadonnut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne juopot, joiden tiedän lopettaneen, ovat käyneet pohjalla. Sillä pohjalla minkä itse kukin määrittelee.
Kerran murtautui jonkun naisen asuntoon ja odotti sängyssä alastomana ja muna pystyssä.
Nainen saapui aikanaan, miesystävänsä kanssa. Näky oli varmaan hämmentävä, kun nainen avasi makuuhuoneen oven ja tuttavani sanoi "Prinsessani, tulit viimein".
Poikaystävä oli ymmärtäväisempi. Kun nainen huusi kuin hinaaja, mies jutteli rauhallisesti sängyllä makaavalle tutulleni.
Lopulta sai puhuttua tuttavani pukeutumaan, antoi bussirahat ja toivotti hyvää jatkoa. Siitä sitten alkoi tuttavani raitistuminen ja ollut yli 30 v. raittiina.
Itse lopetin tupakoinnin siinä vaiheessa, kun en kokenut siinä enää nautintoa. Aloin pikkuhiljaa vähentämään. Nyt ollut 29 vuotta polttamatta ja joskus edelleen tekisi mieli polttaa. Tosin, en ehtisi kioskille asti, kun tunne on jo kadonnut.Niin, jokainen määrittää sen pohjan itse. Jos ei omaan oksennukseen melkein tukehtuminen, talon polttaminen kännissä tai se, että tappaa jonkun, ole tarpeeksi pohjalla niin ei sille asialle kukaan muu mitään mahda.
Kyllä sen halun raitistua pitää lähteä itsestä ja myös se kurin pitää itsensä poissa niistä pahoista paikoista. Vaikka kyseessä on sairaus niin kävä kyllä se itsekuri on a ja o. Vaikka sen sanominen kuinka tuntuisi pahalta. Ei tietenkään niin, että tässä sulle pullo viinaa, mutta älä juo, vaan se että se pullo viinaa ei edes ilmesty siihen eteen tyrkylle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse lopetin tupakoinnin siinä vaiheessa, kun en kokenut siinä enää nautintoa. Aloin pikkuhiljaa vähentämään. Nyt ollut 29 vuotta polttamatta ja joskus edelleen tekisi mieli polttaa. Tosin, en ehtisi kioskille asti, kun tunne on jo kadonnut."Sinänsä hassua, hänen vaimonsa kyllä vetää joskus perseet olalle."
Mikä siinä on hassua?
Pikkasen nyt itsekuria vaan ja tunnevastuuta. Kyllä se siitä. :)
- Anonyymi
Samaa väärään sukupuoleen syntyneille, tunnevastuuta peliin.
Anonyymi kirjoitti:
Samaa väärään sukupuoleen syntyneille, tunnevastuuta peliin.
Niinpä. Ei ole mitään vääriä sukupuolia. Kukin saa sen minkä saa, siihen on tyytyminen.
Niinpä. Ei ole mitään vääriä sukupuolia. Kukin saa sen minkä saa, siihen on tyytyminen.
On vain väärin sukupuolittaa ihmisluontoa, kropan voi sukupuolittaa. Psyykeä ei tartte.
- Anonyymi
Olet väärässä. Tämä on totuus. Toki suurin osa tavan tallaajista sinun laillasi ajattelee, mutta väärässä olette kaikki.
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä. Tämä on totuus. Toki suurin osa tavan tallaajista sinun laillasi ajattelee, mutta väärässä olette kaikki.
En ole. Muuten mun kouluttajatkin on olleet väärässä, samoin heidän ja heidän. :)
Mikään sairaus mikä vaatii altistumisen ei noin vaan ala miestä viedä. Ja kuka se itsensä altistaa? Kaverit pitää päästä kiinni ja kaataa suuhun?
Palstavaltaajahan on kyllä ihan oikeassa. Viimekädessä jokainen täysi-ikäinen ihminen on vastuussa omasta terveydestään. Lasten terveydestä ovat vastuussa aikuiset, vanhemmat, isovanhemmat, opettajat ja muut täysi-ikäiset. Toki tietenkin yhteiskunnallakin on osansa ihmisten terveyden vastuunkantajana ja ympäristöllä jne. Mutta jos ei elä kauhean terveellisesti eikä ole kauheasti viitseliäisyyttä muuttaa elintapojaan, ei vaikka lääkärikin jo olisi sitä mieltä, niin omalla vastuulla mennään.
Alkoholismi on sairaus ja jos alkoholisti lopettaa juomisen, niin se on sitten elinikäinen asia se alkoholin juomattomuus.- Anonyymi
Parasta tietysti olisi alkoholismin ennaltaehkäisy ihan nuoresta pitäen. Jos malttaa olla juopottelematta 18v ikään, sillä on jo valtava merkitys, sekä fyysinen että psyykkinen.
Jos alkoholismista haluaa toipua, ei ainakaan toivu mikäli kumppani, ystävät ja työkaverit läträä viinaksilla.
- Sheena
Aikoinaan alkoholisti maanisdepressiivinen miesystäväni oli piilottanut vaatekaappiinsa viinapullon. Minä löysin sen ja kysyin, mitäs tämä meinaa. Juurihan tulit Lahdesta päihdeklinikalta kuukauden lepotauolta ja antabus käsipuolessa?
Hän siihen kaverille, Kaleville se pullo ostettu. No, aikani tenttasin ja selvis et Kalevi on kuollut jo aikoja sitten. Kipaisin kaatamaan pullon sisällön takapihalle ja sain raivostuneen juopon perääni.
Vittu, kaadoit sen maahan!!!!?
Toki, Kaleville meni, kun en hautapaikkaa tiedä niin olkoon tuossa takapihan maassa. Parempi maassa kun jumalattoman suussa sanoi mummokin eläessään. :)No tunnetusti sä oikeutat itsellesi jotain erikoista alkoholismista ja sitten muistakin mielesi heittelyistä, mutta kyllä jokaisen ihmisen pitää itse hoitaa oma elämänsä ja myös sairaudet, loukkaantumiset ja jopa muiden ihmisten aiheuttamat traumat, sairaudet, loukkaantumiset yms.
Uhriutuhan voi toki, muttta ei se mitään muuta. Joku saattaa taputtaa olalle ja myötäelää, mutta itse se kuitenkin on hoidettava, olipa kyse mistä vaan.
Toki apua on saatavana, jos sitä haluaa.- Anonyymi
Onko tuo palstanvaltaaja mies vai nainen, voisi olla kumpikin. Lihava ainakin ja äärimmäisen typerä.
Ootas hetki. Tuos noin..vihje.
https://aijaa.com/TKaI5zMinusta PALSTANVALTAAJA on puhunut tässä asiassa pääasiassa asiaa. Äidin veli pääsi alkoholismista eroon, kun lopetti juomisen. Itse valittu sekä juominen että lopettaminen, vaikka alkoholismista on vaikea päästä eroon. Minusta PALSTANVALTAAJA ei ole typerä vaan melko fiksu ainakin tämän palstan mittatikulla. Hänen kielenkäyttönsä ei kyllä aina ole täydellistä, mutta se nyt tälläisellä kirjoitusalustalla annetaan anteeksi?
- Anonyymi
Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Minusta PALSTANVALTAAJA on puhunut tässä asiassa pääasiassa asiaa. Äidin veli pääsi alkoholismista eroon, kun lopetti juomisen. Itse valittu sekä juominen että lopettaminen, vaikka alkoholismista on vaikea päästä eroon. Minusta PALSTANVALTAAJA ei ole typerä vaan melko fiksu ainakin tämän palstan mittatikulla. Hänen kielenkäyttönsä ei kyllä aina ole täydellistä, mutta se nyt tälläisellä kirjoitusalustalla annetaan anteeksi?
Aivan näin. Sama pätee muihin riippuvuussairauksiin.
Paitsi ruokariippuvuuteen/ylipaino-ongelmaan; ihminen kun tarvitsee päivittäin kaloreita, joten syömistä ei kannata lopettaa kokonaan. Mutta siinäkin mennään periaatteella vähennetään niin rankasti että laihtuu. Siis jos valitsee esimerkiksi normaaliin painoon laihtumisen.
- Sheena Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:
Minusta PALSTANVALTAAJA on puhunut tässä asiassa pääasiassa asiaa. Äidin veli pääsi alkoholismista eroon, kun lopetti juomisen. Itse valittu sekä juominen että lopettaminen, vaikka alkoholismista on vaikea päästä eroon. Minusta PALSTANVALTAAJA ei ole typerä vaan melko fiksu ainakin tämän palstan mittatikulla. Hänen kielenkäyttönsä ei kyllä aina ole täydellistä, mutta se nyt tälläisellä kirjoitusalustalla annetaan anteeksi?
Niin, se on arka aihe asian kanssa painiville, mutta ei siinä hyssyttelykään auta. Suora puhe on puhuttava suoraan sututtaa tai ei. Ja peilistä löytyy itsensä riivaaja.
Sieltä voi löytää myös auttajansa, kuinka vaan tahtoo.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Niin, se on arka aihe asian kanssa painiville, mutta ei siinä hyssyttelykään auta. Suora puhe on puhuttava suoraan sututtaa tai ei. Ja peilistä löytyy itsensä riivaaja.
Sieltä voi löytää myös auttajansa, kuinka vaan tahtoo.Itsesääli ei edistä yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan näin. Sama pätee muihin riippuvuussairauksiin.
Paitsi ruokariippuvuuteen/ylipaino-ongelmaan; ihminen kun tarvitsee päivittäin kaloreita, joten syömistä ei kannata lopettaa kokonaan. Mutta siinäkin mennään periaatteella vähennetään niin rankasti että laihtuu. Siis jos valitsee esimerkiksi normaaliin painoon laihtumisen.
- SheenaJuuh. Kaveri otti jonkun tehodieetin. Lähti sappikivet kierimään. Sattui kuulema niin per**eesti. Sairaalassa sanoivat, että raju elämänmuutos saattaa saada sappikivet liikkeelle.
Eikä tarvitse olla rajukaan, itsellä lähti myös liikkeelle, vaikka en elämänmuutosta ole tehnytkään millään saralla pitkään aikaan.
Lopetin tupakoinnin vuosikymmeniä sitten ja karkin syömistä vähentänyt. - Anonyymi
Ootas hetki. Tuos noin..vihje.
https://aijaa.com/TKaI5zTiedätkös typeryys, ei ole väliä mitä juo vaan sillä on väliä mitä syö. Ja oikeanlainen liikunta sekä elämänilo ja asenne.
Siinä sulle mies/nainen vastausta viisaisiin älynväläyksiisi. Anonyymi kirjoitti:
Tiedätkös typeryys, ei ole väliä mitä juo vaan sillä on väliä mitä syö. Ja oikeanlainen liikunta sekä elämänilo ja asenne.
Siinä sulle mies/nainen vastausta viisaisiin älynväläyksiisi.On sillä väliä. Syöppäs kalaa sille allergisena tai juo maitoa sille allergisena, ei paljon liikunnat auta.
Plus että kyllä vähän kannattaa miettiä mitä syö, vaikka liikkuiskin koska liikkuva ihminen tarttee hyvää ravintorikasta ruokaa, ei mitään paskaa millä just just jaksaa elää.- Anonyymi
On sillä väliä. Syöppäs kalaa sille allergisena tai juo maitoa sille allergisena, ei paljon liikunnat auta.
Plus että kyllä vähän kannattaa miettiä mitä syö, vaikka liikkuiskin koska liikkuva ihminen tarttee hyvää ravintorikasta ruokaa, ei mitään paskaa millä just just jaksaa elää.Voi juma.... siis mitä mä just luin.
- Anonyymi
Päihteiden käyttö on yleisesti esitetty asia näiden kuolemantapausten yhteydessä silloin kun tarve on vaatinut. Palstanvaltaaja pitää asiaa esillä Veskunkin kohdalla, hyvä niin, ei ole sopimatonta.
- Sheena - Anonyymi
No eipä hänellä koskaan ole ollut käytöstapoja, ei hienotunteisuutta ymmärtää milloin on aika valistuksen ja milloin aika suruvalitteluiden.
- Anonyymi
Palstanvaltaaja on tänään ihmeen kriittinen toisten ihmisten tekemisistä, vaikka oma kroppansa on kirjoitusten perusteella melkoisen sairas, vaikkei olisi tehnyt niitä asioita, mitä pitää toisten tekeminä hirveinä paheina.
Eikös oma terveytesi juurikin todista miten omilla elämäntavoillaan ei voi aina vaikuttaa terveyteensä? Ei fyysiseen eikä henkiseen terveyteensä?
Miksi olet niin mustavalkoinen näin värikkäässä maailmassa? Oliko paha päivä vai miksi tunnut olevasi niin kovin äkäinen...
AV- Anonyymi
Palstanvaltaaja on palstan olevinaan "suvaitsevaisia" jotka vaatii muita vaikka väkisin hyväksymään omat arvonsa ja etiikkansa, mutta todellisuudessa on varmaan yksi ahdaskatseisimmista. Mikääm mikä ei sovi omaan muottiin on kaikki epähyväksyttävää.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Palstanvaltaaja on palstan olevinaan "suvaitsevaisia" jotka vaatii muita vaikka väkisin hyväksymään omat arvonsa ja etiikkansa, mutta todellisuudessa on varmaan yksi ahdaskatseisimmista. Mikääm mikä ei sovi omaan muottiin on kaikki epähyväksyttävää.
-harmiseikirj-Haluatteko multakin peukut, pyhimykset? :D
Moniko näistä on itse aiheutettu?
1. Aurallinen migreeni pahoinvointi
2.Fibromyalgia
3. Endometrioosi munasarjakystat
4. IBS vatsakrampit ja kivut säännöllisesti
5. Refluksitauti sappivaivat
6. Levottomat jalat ja kädet, herättää öisin
7. TOS, Rintakehän yläaukeaman oireyhtymä - toiminnallinen yläraajavaiva, hermokipu vasemmassa käsivarressa, voimattomuus, puutumiset, kömpelyys
8. Kaularangan päätelevymuutokset, pullistuma, spondyloosi ja atroosit, oikean puolen kaularangan ahtauma https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00272
9. Alaselän atroosi, välilevytyrä, iskias, alaraajan tunnottomuus ja puutuminen, S skolioosi
10. Plantaarifaskiitti
11. Polven ruston pehmentymä ja kivut
12. Verenpainetauti
13. Diabetes
14. Masennus
15. Munuaiskiviauti, kivi virtsateissä
16. Oikean lonkan löysyys, bursiittiSinäkin saarnaat millon mistäkin sädekehä pääsi päällä. Mä saarnasin nyt asiasta. Älkää juopotelko itteenne sairaaksi taukit, jos ootte terveitä.
Kuolemaa on nähty juopottelun takia..Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Mene sinä raiskausjuttujen puhuja mummolaan siitä suvaisevaisuutesi kanssa, vähiten olet oikea mua sättimään. :)
- Anonyymi
Haluatteko multakin peukut, pyhimykset? :D
2.Fibromyalgia
7. TOS, Rintakehän yläaukeaman oireyhtymä - toiminnallinen yläraajavaiva, hermokipu vasemmassa käsivarressa, voimattomuus, puutumiset, kömpelyys
8. Kaularangan päätelevymuutokset, pullistuma, spondyloosi ja atroosit, oikean puolen kaularangan ahtauma https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00272
9. Alaselän atroosi, välilevytyrä, iskias, alaraajan tunnottomuus ja puutuminen, S skolioosi
10. Plantaarifaskiitti
12. Verenpainetauti
13. Diabetes
14. Masennus
16. Oikean lonkan löysyys, bursiittiTiedä vaikka tuo lista olisi puolet lyhyempi kun ottaisit rennommin ja joisit rakkaasi kanssa lasin pari punaviiniä vierekkäin ihan jokainen ilta?
AV Anonyymi kirjoitti:
Tiedä vaikka tuo lista olisi puolet lyhyempi kun ottaisit rennommin ja joisit rakkaasi kanssa lasin pari punaviiniä vierekkäin ihan jokainen ilta?
AVHeh, oliskin. :D
Siinä ei ole edes ihan kkaikki. En viittinyt jokasta pikku juttua kirjata.PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Heh, oliskin. :D
Siinä ei ole edes ihan kkaikki. En viittinyt jokasta pikku juttua kirjata.Migreeni tulee punaviinistä. Huono tarjous.
- Anonyymi
Migreeni tulee punaviinistä. Huono tarjous.
Polttele hatsit jotain hyvää kukkaa. Luulisi auttavan kaikkiin sun vaivoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedä vaikka tuo lista olisi puolet lyhyempi kun ottaisit rennommin ja joisit rakkaasi kanssa lasin pari punaviiniä vierekkäin ihan jokainen ilta?
AVKaksi annosta punaviiniä, tekee viikossa 14, eli korkean riskin alkoholin käyttöä. Ei taatusti lyhennä listaa vaan pidentää entisestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi annosta punaviiniä, tekee viikossa 14, eli korkean riskin alkoholin käyttöä. Ei taatusti lyhennä listaa vaan pidentää entisestään.
No ei ainakaan lääkärin mielestä joka itse noin toimi.
AV Anonyymi kirjoitti:
Polttele hatsit jotain hyvää kukkaa. Luulisi auttavan kaikkiin sun vaivoihin.
En käytä huumaavia lääkkeitä.
- Anonyymi
2.Fibromyalgia
10. Plantaarifaskiitti
12. Verenpainetauti
13. Diabetes
14. Masennus
16. Oikean lonkan löysyys, bursiittiSua varmaan vituttaisi kuulla, että mikään noista listaamistasi sairauksista ei ole työkyvyttömyyttä aiheuttava, ei yksin eikä yhdessä. Hienoja nimikkeitä, joita on ikääntyvällä ihmisellä, harvemmin tosin vasta 45-vuotiaalla, mutta esim 55-vuotiaalla voi jo olla. Silti elämä on hyvää, töissä käydään ja uutta opitaan. Aikaa ei vietetä vain palstaillen.
Anonyymi kirjoitti:
Sua varmaan vituttaisi kuulla, että mikään noista listaamistasi sairauksista ei ole työkyvyttömyyttä aiheuttava, ei yksin eikä yhdessä. Hienoja nimikkeitä, joita on ikääntyvällä ihmisellä, harvemmin tosin vasta 45-vuotiaalla, mutta esim 55-vuotiaalla voi jo olla. Silti elämä on hyvää, töissä käydään ja uutta opitaan. Aikaa ei vietetä vain palstaillen.
Tiedän. Ja olen siitä jo sanonut monet kerrat mm. työkkärin täteille, jotka tyrkyttää hakemaan eläkettä.
Tiedän. Ja olen siitä jo sanonut monet kerrat mm. työkkärin täteille, jotka tyrkyttää hakemaan eläkettä.
Eikä mua vituta, kun olen varsin perillä asioista. Kertojaa vituttaa kun ei pääse kertomaan mitään uutta? :)
Anonyymi kirjoitti:
Sua varmaan vituttaisi kuulla, että mikään noista listaamistasi sairauksista ei ole työkyvyttömyyttä aiheuttava, ei yksin eikä yhdessä. Hienoja nimikkeitä, joita on ikääntyvällä ihmisellä, harvemmin tosin vasta 45-vuotiaalla, mutta esim 55-vuotiaalla voi jo olla. Silti elämä on hyvää, töissä käydään ja uutta opitaan. Aikaa ei vietetä vain palstaillen.
Mä olen kuntoutuja edelleen.
- Anonyymi
Mä olen kuntoutuja edelleen.
Mitä kuntoutumista se on, että vietetään 20 vuotta Kelan listoilla ja viimeiset 5 vuotta haetaan eläkettä? Suomessa ei eläkkeelle pääse, ennen kuin on yhteiskunnan kannalta arvioitu lopullisesti hyödyttömäksi.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kuntoutumista se on, että vietetään 20 vuotta Kelan listoilla ja viimeiset 5 vuotta haetaan eläkettä? Suomessa ei eläkkeelle pääse, ennen kuin on yhteiskunnan kannalta arvioitu lopullisesti hyödyttömäksi.
Sain viime vuonna päätökset.
- Anonyymi
Yhteiskunnan tai parisuhteenkaan kannalta ei ole kovinkaan suurta merkitystä olisiko itse aiheuttanut terveysongelmansa vai olisiko terveysongelmat tulleet oman elämistyylin kautta.
Lopputuloshan olisi sama, työkyvyttömyys josta ei hyödy taloudellisesti yhteiskunta eikä parisuhde?
Niin kauan kun ihminen pystyy tehokkaasti suoriutumaan töistään tuottaen yhteisölleen voittoa on ihminen arvokas niin työyhteisöllisesti ja parisuhteessa?
Muu taitaa olla tunnearvoa, ja sitähän rahassa ei voida mitata.
AV - Anonyymi
On asia jolla en ylpeilisi.
Anonyymi kirjoitti:
On asia jolla en ylpeilisi.
Enhän mäkään ylpeile, kuntoutus on kuitenkin ok. Tules ja ammatillinen.
Anonyymi kirjoitti:
Yhteiskunnan tai parisuhteenkaan kannalta ei ole kovinkaan suurta merkitystä olisiko itse aiheuttanut terveysongelmansa vai olisiko terveysongelmat tulleet oman elämistyylin kautta.
Lopputuloshan olisi sama, työkyvyttömyys josta ei hyödy taloudellisesti yhteiskunta eikä parisuhde?
Niin kauan kun ihminen pystyy tehokkaasti suoriutumaan töistään tuottaen yhteisölleen voittoa on ihminen arvokas niin työyhteisöllisesti ja parisuhteessa?
Muu taitaa olla tunnearvoa, ja sitähän rahassa ei voida mitata.
AVKumppanille voi olla väliä kuten mahdolliselle työnantajallekin onko itse aiheutettu vai ei.
Tehokkuus, polttava sana.- Anonyymi
Kumppanille voi olla väliä kuten mahdolliselle työnantajallekin onko itse aiheutettu vai ei.
Tehokkuus, polttava sana.Tuo on nykyisessä suoritusyhteiskunnassa monesti pinnalla, revitään ns. selkänahasta jos muuten ei kannata.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ainakaan lääkärin mielestä joka itse noin toimi.
AVAika moni lääkäri on myös ylipainoinen, eikä harrasta liikuntaa. Eikä suutarin lapsilla tunnetusti ole kenkiä.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on nykyisessä suoritusyhteiskunnassa monesti pinnalla, revitään ns. selkänahasta jos muuten ei kannata.
AVNiinpä.
- Anonyymi
Mene sinä raiskausjuttujen puhuja mummolaan siitä suvaisevaisuutesi kanssa, vähiten olet oikea mua sättimään. :)
Sinähän se täällä keksittyjä raiskausjuttuja levittelet.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Sinähän se täällä keksittyjä raiskausjuttuja levittelet.
-harmiseikirj-Sinä se hölötät semmosta.
- Anonyymi
2.Fibromyalgia
10. Plantaarifaskiitti
12. Verenpainetauti
13. Diabetes
14. Masennus
16. Oikean lonkan löysyys, bursiitti4, 5, 12, 13 voi ainakin olla
Aloituksessani sanoin PALSTANVALTAAJALLE: "Iljetti aloittamasi terveysvalistus ketjussa, jossa tuotiin suruviesti. Siirsin jatkon eri paikkaan."
Varmuuden vuoksi kerrottakoon, etten ole osallistunut keskusteluun sen jälkeen, en nikilläni, en toisella nikillä, enkä puskista huudellen (joku tällaistakin 'tietoa' levittää), kun kirjoitin PALSTANVALTAAJALLE 10.08.2022 klo 15:23:
"Olen jo ennenkin kiinnittänyt huomioni karkeaan kieleesi, mutta nyt ylitit rajan."
Sen lisäksi olen kirjoittanut aloituksen, siis yhteensä kaksi kertaa. 🌹👀- Anonyymi
En lukenut ketjua, ehkä joku on jo asiasta maininnut..
Kun Olli Lindholm kuoli, se sai keski-ikäiset äijät sankoin joukoin hakeutumaan uniapnea-testeihin.
Kyllä näistä, alkoholin käytöstäkin, täytyy voida keskustella. Ikävää, kun se osui sua arkaan paikkaan.
xLiner - Anonyymi
Itsellä ei ole yhtään pahetta mutta monenlaista kokeilua olen vähän harjoittanut. Suurin estäjä on ollut pelko siitä ettei enää hallitse itseään, sen vuoksi tavallaan käy läpi valmiiksi vieroituksen. Se vaatii aika paljon muutosta jo alussa. Mutta tärkein sana on Pelko, jota tunnetta kaikki eivät kestä.
Uskon että yksi olennainen osa on riippuvuusgeenin puuttuminen tai ainakin että sillä on vähäinen voima. Toinen on henkinen vahvuus. Toinen ei kestä paineita ja ahdistusta samoin kuin toinen. Senkin uskon kulkevan geeneissä ja kasvatuksessa.
Henkinen vahvuus kasvaa tai jää kasvamatta jo lapsuudessa, hyväksynnässä, kannustuksessa, rakastamisessa tai näiden puuttuessa.
Heikkoudet ja paheet eivät kaikki ole ihmisen omaa syytä. Tunnen hyvin kaksi täyspäistä henkilöä, jotka ovat selvinneet kelvollisiksi kansalaisiksi huolimatta lapsuudenkokemuksestaan, isoin niistä hylätyksi tuleminen. Itse en olisi selvinnyt. Valistetaan lisää. :)
https://kantamo.fi/alkoholismi/
"Alkoholismi on kuin suuri musta aukko elämässä
Alkoholismia voi kuvailla mustaksi aukoksi, joka imee kaiken muun iloa elämään tuovat asiat ympäriltään.
Sairastuneen käyttäytyminen muuttuu ärtyneeksi, jos hän ei saa päihteitä. Elämä muuttuu käyttökerrasta käyttökertaan elämiseksi. Kaikki muu tällä välillä on suorittamista ja sairastunut tähtää päihteidenkäytöstä saatavaan niin sanottuun helpotukseen.
Alkoholismi on etenevä sairaus, joka kalvaa aukkoansa sairastuneen elämään niin pitkään kuin päihdettä käytetään. Tämän riippuvuuden mukanaan tulevat ylilyönnit ja negatiiviset tapahtumat vain pahenevat sairauden edetessä.
Nämä ovat omiaan aiheuttamaan ahdistusta ja pahaa oloa läheisissä.
Sairastuneen mielestä vika on aina muissa
Alkoholismiin kuuluu hyvin voimakas oman tilan kieltäminen.
Sairastunut voi myöntää isoimmat ylilyönnit, muttei varsinaista riippuvuutta. Siksi sairaus on hyvin raskasta niin alkoholistille kuin hänen läheisilleen
Oman tilan näkemättömyys aiheuttaa henkisesti raskaita tilanteita, koska sairastunut suhtautuu yleensä hyvin kriittisesti ja vihamielisesti läheisiin, jotka yrittävät puhua juomisesta.""Onko alkoholismista parantuminen mahdollista?
Ei, sillä sairauden perinnöllisen luonteen huomioiden päihderiippuvuudesta ei parane koskaan.
Mutta siitä toipuu kyllä.
Toipuminen vaatii täysraittiutta kaikista päihdyttävistä aineista ja sairauden myötä muodostuneiden käytösmallien purkamista sekä uuden elämän opettelua.
Kohti raitista elämää
Päihderiippuvuus tuo mukanaan runsaasti ihmiselle itselleen epänormaaleja käytösmalleja.
Sairaus korostaa negatiivista käyttäytymistä kuten salailua, valehtelua, vihaisuutta, ärtyneisyyttä ja muita negatiivisia puolia. Ihmisen todellinen luonne positiivisineen puolineen hiljalleen häviää.
Päihderiippuvaisen raitistuessa hän kykenee näkemään oman käyttäytymisensä ja palaan oikeaan itseensä. Näin elämän laatu paranee ja mahdollistaa myös läheisten toipumisen."Tässä vielä mitä alkoholistin lapsi voi käydä läpi ja sairastua vanhempiensa vuoksi.
https://www.terve.fi/artikkelit/miten-vanhempien-alkoholismi-vaikuttaa-lapsiinPALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Tässä vielä mitä alkoholistin lapsi voi käydä läpi ja sairastua vanhempiensa vuoksi.
https://www.terve.fi/artikkelit/miten-vanhempien-alkoholismi-vaikuttaa-lapsiinIsäni oli alkoholisti ja hänen isoisänsä ja enonsa, isoisän poika on yhä alkoholisti. Mullakin se on siis geeneissä todennäköisesti, vaan minä ällöän alkoholin makuakin.
- Anonyymi
Ei kannata kiusta toista koska hän kiusaa aina takaisin.
Mutta eräs hassu juttu kun menin jouluaterialle, ja joku emäntä oli tehnyt kotikaljaa, maistoin, kun tunnettu MacAllan-asiantintja olen;: sanoin:
Että ilmeisesti äärimmäiseel liian hiivaa jaa liima-jutusta tehtyä, ei ollenkaan alkuperäisten maltaiden tuoksua eikä mauka... No niin pojat...
Oliko jotain kysyttävää viinasta?- Anonyymi
Harvoin tulee palstanvaltaajaa kompattua, mutta alkkisten suhteen on kyllä ihan oikeassa. Alkoholismi on kyllä sairaus, mutta täysin itseaiheutettu ja itse ylläpidetty sellainen. Alkoholismi on Suomessa valtava ongelma, eikä sitä pidä hyssytellä.
Omasta lähipiiristä persous alkolle on vienyt mennessään paljon rakkaita ihmisiä. Viina repii perheitä hajalle. Alkoholisti ei ole uhri jota tarvitsisi paapoa - alkoholistin läheiset on niitä jotka siitä eniten kärsii.
Alkoholismi ei tosiaan ole leikkiä, mutta viinaanmeneviä ei pidä ruveta säälimään. Jokaisella on itsellään avaimet lopettaa, tai pyytää apua. Ei se ole kenenkään muun homma vetää juoppoa kuiville, itse se on alkkiksen tehtävä se päätös ja pidettävä siitä kiinni.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802