Ehkäisysormus sormeen?

Anonyymi

Nyt on keksitty jotain kiinnostavaa.

Älysormusyhtiö Oura lähti yhteistyöhön ruotsalaisen Natural Cycles -sovelluksen kanssa. Erikoislääkäri suhtautuu epäilevästi sormuksen välittämään dataan ja sen hyödyntämiseen raskauden ehkäisyssä.

Natural Cycles on ruotsalaisen hiukkasfyysikko Elina Berglundin kehittämä maksullinen ehkäisysovellus. Ehkäisymenetelmän teho perustuu ruumiinlämpötilan mittaamiseen ja kalenteriin, jonne käyttäjä syöttää tietoa kuukautistensa ajankohdasta. Näiden tietojen muodostaman algoritmin perusteella sovellus kertoo niin sanottujen varmojen päivien ajankohdan.

EU hyväksyi sovelluksen viralliseksi ehkäisymenetelmäksi vuonna 2017.

Natural Cycles on hormonivapaa vaihtoehto hormonaalisille ehkäisymenetelmille, kuten ehkäisypillereille ja hormonikierukalle.

Normielämässä taitaa olla enemmän niitä varmoja päiviä milloin ei saa, kuin niitä, että johonkin kalenteriin perustuen saisi? Kenelle tuollainen sovellutus kävisi?

"Ei tänään" sormuksessa olisi samat voimat mitä sormuksessa elokuvassa Lord of the rings.


AV

40

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tänään, toimii. Ja siveydensipulit oomme liki nunnia muutoinkin.

      • No syön minäkin pikku pillerin päivittäin, ehkäisee raskautta ja hoitaa endometrioosia.

        Jahka gyne toteaa, että munasarjat on jääneet uneen, lopetan pillerit. Kuukautisia ei ole ollut vuosikausiin 6 vuoteen? Kierukka ja nyt pilleri on saaneet sen aikaan. Munasarjoissa on vielä toimintaa, niin ei passaa leikkiä millään varmoilla päivillä. En halua itse enää lisääntyä. Olen liian vanha olemaan raskaana, ei kiitos.


    • Anonyymi

      50 naisena ei tarvi moisesta huolehtia.

    • Anonyymi

      En luota epävarmuuksiin jos voin ne valinnoilla välttää.

      Jo yläasteen biologian opettaja sanoi, että ihmisiä jotka luottavat varmoihin päiviin tai keskeytettyyn yhdyntään kutsutaan iseiksi ja äideiksi.

      -keinovaginamies-

    • Nainen tulee herkästi raskaaksi vain 2 pv/kierto (>10% mahdollisuus, jos muistan oikein). Periaattessa >7pv ennen ovulaatiota raskaaksi tuleminen on lähes mahdotonta ja tuo tosiaan näkyy ruumiinlämmössä. Tosin itsellänikin on kaksi 5-6pv ennen ovulaatiota aikaan saanutta lasta ja vain yksi ovulaation kohdalle osuutta, eli ihan tuon 2pv varaan en uskaltaisi laskea.😆 Mutta eiköhän tuo sovellutus , kuvittelisin, varoita noin 7pv ennen O:ta (?).

      Tuo tuote on FDA approved, mikä ei tosiaankaan ole helppo rasti saavuttaa. Aika paljon haastavampi kuin europpalainen CE-merkintä, varsinkin protektionismialueen (USA) ulkopuolelta tulevalle tuotteelle, se on vakuuttava tae toimivuudesta. Erikoislääkärin yksittäiselle epäilylle en paljon pistäisi painoa sen rinnalla.

      Kaikissa ehkäisyssä on teho. Mikään ei toimi täydellisesti. Kierukka (lajista riipumatta) on tehokkain 99% (1 raskaus/200 naista/v). Nuo lupaavat tuotteelleen saamaa lukemaa kuin pillerit 93% ja kortsu 87%. Pillereiden kanssa ei tarvitse kuin pari unohdusta tai vatsatauti, niin vahinko voi käydä ja taas tuon toiseen rajoitteita ei tarvitse paljon selittää. Koska on kyseessä lääkinnällinen tuote, riski väärän information antamiseen on pieni (siitä joutuu vastuuseen).

      https://www.naturalcycles.com/?campaignid=9959058665&adgroupid=100422473693&term=how effective is natural cycles_e&utm_content=566304194122&utm_term=how effective is natural cycles&utm_campaign=EU_GS_Brand&Exact&utm_source=google&utm_medium=cpc&gclid=EAIaIQobChMIiqHPvt_F-QIVDJCyCh11PA2YEAAYASAAEgL-zfD_BwE

      Minusta kyseinen tuote on hieno lisä olemassa oleviin keinoihin. Ehkä nyt myös lestadiolaisten ja lisääntyminen vähenee… paitsi jos kieltävät sormuksen syntinä…. Ja on paljon naisia, jolla hormonaalinen ehkäisy vie halut kokonaan tai vaikuttaa mielialaan ja kuparikierrukka taas ei sovi kaikille (tulehdukset, kohdun supistelu), eikä nyt kondomikaan pitkässä juoksussa ole kaikkien kiehtovin vaihtoehto.

      Vaikka itse en koe mitään syytä vaihtaa 99% tehosta ja omakohtaisesti ilman sivuvaikutuksia ja ilman seurantaa toimivasta vaihtoehdosta muuhun, on ihmisiä kenelle uusi vaihtoehto on taivaan lahja.

    • Ja luulen, että pelkän ehkäisyn takia sormusta ei hankita. Tuo on vain yksi ominaisuus monista.

      • Miehille tuo voi olla toki ikävä tuote. Kun eniten kiinnostaa, sovellutus näyttää punaista Äksää. Tosin miksi tuota sovellusta ei voisi yhdistää kortsun käyttöön kun vaara raskaudesta on olemassa. Maalaisjärjenkäyttö onnistuu, jos kumpikaan ei ole ehdoton.


    • Anonyymi

      Voihan tuo sellaisilla toimia, joiden kierto on säännöllinen. Itselläni saattoivat nuorempana kuukautiset jäädä puoleksikin vuodeksi itsestään pois ja sitten tulla hetken säännöllisesti muutaman kuukauden, jäädäkseen taas joksikin aikaa pois. Ei mahdollisuutta luottaa yhteenkään algoritmiin.

      • Anonyymi

        Lisätään nyt vielä, että olen saanut nuorena aikuisena kaksikin eri diagnoosia joiden perusteella mahdollisuuteni tulla raskaaksi luonnollisesti määriteltiin alle 10%:ksi. Söin silti ehkäisypillereitä kuukautiskipujen vuoksi ja kierron ennakoitavuuden vuoksi. Olen kokeillut lähes kaikki (ainakin aiemmin olleet) valmisteet läpi ja niiden teho noihin on selkeästi vaihdellut. Monien pillereiden kyky poistaa kuukautiskipuja minulla katosi jostain syystä noin puolen vuoden käytön jälkeen.

        Sitten olin kymmenisen vuotta parisuhteessa ilman ehkäisyä. Kuukautiseni olivat silloin edelleen hyvin epäsäännölliset, mutta olin oppinut hallitsemaan kipuja, oikea kipulääke oikeaan aikaan. Halusimme antaa raskaudelle sen mahdollisuuden mikä siihen nyt luonnollisesti oli. Ei tärpännyt.

        Myöhemmin aloitin uuden parisuhteen, jonka aikana käytin taas ehkäisypillereitä. Alle vuoden kuluttua olin raskaana, ilman unohduksia tai mahatauteja. Lääkärin mukaan niitä todellakin sattuu ja näköjään sellaisellekin, jonka ei edes pitänyt tulla raskaaksi.

        Summa summarum ... juu en luottaisi omalla kohdallani sormukseen ja sovellukseen. 😀


      • Sama mullakin. Tuli menkat millon sattui tai oli jopa tuon puoli vuotta tulematta. Sitten syötiin keltarauhashormoonia, jotta saatiin menkat taas tulemaan.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sama mullakin. Tuli menkat millon sattui tai oli jopa tuon puoli vuotta tulematta. Sitten syötiin keltarauhashormoonia, jotta saatiin menkat taas tulemaan.

        Mä en ole ikinä syönyt mitään menkkojen alottamiseen. En mä koskaan mennyt niiden poissaolon takia lääkäriin. Olin vain tyytyväinen, kun olivat poissa ja raskauden riskiä ei ollut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole ikinä syönyt mitään menkkojen alottamiseen. En mä koskaan mennyt niiden poissaolon takia lääkäriin. Olin vain tyytyväinen, kun olivat poissa ja raskauden riskiä ei ollut.

        Mulla todettiin endometrioosi tutkimuksissa ja pcos, kivut oli sietämättömät ja niinpä myös hormoonikokeita tehtiin ja selvisi, että naishormoonitasoni on matalat ja mieshormoonitasot korkeat.

        Niinpä olen nassuttanut monet kerrat jos vaikka mitä pilleriä ollakseni nainen ja lisääntyäkseni.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mulla todettiin endometrioosi tutkimuksissa ja pcos, kivut oli sietämättömät ja niinpä myös hormoonikokeita tehtiin ja selvisi, että naishormoonitasoni on matalat ja mieshormoonitasot korkeat.

        Niinpä olen nassuttanut monet kerrat jos vaikka mitä pilleriä ollakseni nainen ja lisääntyäkseni.

        Mähän lihoin lopulta, kun endometrioosipesäkkeitä oli poltettu pois ja menkat oli 6 kk pois. Alkoi paino nousta äkillisesti, vaikka elämäntavat ei ollu miksikään muuttuneet. Hormoonit vaikuttaa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mähän lihoin lopulta, kun endometrioosipesäkkeitä oli poltettu pois ja menkat oli 6 kk pois. Alkoi paino nousta äkillisesti, vaikka elämäntavat ei ollu miksikään muuttuneet. Hormoonit vaikuttaa.

        Mieshormoonien runsaus nostattaa painoa. Lihasmassaa myös.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mieshormoonien runsaus nostattaa painoa. Lihasmassaa myös.

        Syyksi epäiltiin kilpparia, mutta kilpparikokeet on ollu viitteissä. Vaikka struuma on toisessa kilpparissa ja pieni harmiton kasvain.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mulla todettiin endometrioosi tutkimuksissa ja pcos, kivut oli sietämättömät ja niinpä myös hormoonikokeita tehtiin ja selvisi, että naishormoonitasoni on matalat ja mieshormoonitasot korkeat.

        Niinpä olen nassuttanut monet kerrat jos vaikka mitä pilleriä ollakseni nainen ja lisääntyäkseni.

        Juu, endometrioosi löytyy ja rakenteellisia erikoisuuksia mm. kohdusta. Vaan lisääntyminen ei koskaan ollut mulle sellanen juttu, josta olisin haaveillu. Vaikuttiko sitten se, että sai jo alle parikymppisenä nipun diagnooseeja, joiden mukaan lapsia ei ollut tulossa. Ei tullut edes pohdittu ja suunniteltua sellaisia.

        Tuo yksi eksäni periaatteessa halusi lapsen ja sanoin silloin aikanaan hänelle, että mä en ole hyvä valinta. En tule lähtemään mihinkään hoitoihin, mutta sen luonnollisen mahdollisuuden voin antaa, joka oli olemassa. No kuten sanottu, niin se ei tärpännyt.

        Mä olin aivan totaalisessa shokissa, kun tajusin olevani raskaana. Vaikka mulla oli "oireita" jo tosi nopeasti ja selvä intuitio asiasta, niin en mä kuunnellut sitä tunnetta. Lopulta tein neljä raskaustestiä, mutta en mä oikein siltikään uskonut sitä, ennen sydänääniä ja ekaa ultraa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Syyksi epäiltiin kilpparia, mutta kilpparikokeet on ollu viitteissä. Vaikka struuma on toisessa kilpparissa ja pieni harmiton kasvain.

        Vaan huvittavinta tässä koko kuviossa on se, että raskauden jälkeen mun menkat on olleet lähes kuin kello. Mä tiedän nyt melkeinpä kellonajan tarkkuudella koska ne tulee alkamaan. Verikokeiden mukaan mun mahdollisuuteni tulla raskaaksi on nyt nelikymppisenä parempi kuin silloin parikymppisenä. Ihan koomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan huvittavinta tässä koko kuviossa on se, että raskauden jälkeen mun menkat on olleet lähes kuin kello. Mä tiedän nyt melkeinpä kellonajan tarkkuudella koska ne tulee alkamaan. Verikokeiden mukaan mun mahdollisuuteni tulla raskaaksi on nyt nelikymppisenä parempi kuin silloin parikymppisenä. Ihan koomista.

        Mutta keskenmenon riski on tietenkin edelleen yhtä korkea tuosta kohdustani johtuen. Se ei luonnollisesti muuttunut mihinkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, endometrioosi löytyy ja rakenteellisia erikoisuuksia mm. kohdusta. Vaan lisääntyminen ei koskaan ollut mulle sellanen juttu, josta olisin haaveillu. Vaikuttiko sitten se, että sai jo alle parikymppisenä nipun diagnooseeja, joiden mukaan lapsia ei ollut tulossa. Ei tullut edes pohdittu ja suunniteltua sellaisia.

        Tuo yksi eksäni periaatteessa halusi lapsen ja sanoin silloin aikanaan hänelle, että mä en ole hyvä valinta. En tule lähtemään mihinkään hoitoihin, mutta sen luonnollisen mahdollisuuden voin antaa, joka oli olemassa. No kuten sanottu, niin se ei tärpännyt.

        Mä olin aivan totaalisessa shokissa, kun tajusin olevani raskaana. Vaikka mulla oli "oireita" jo tosi nopeasti ja selvä intuitio asiasta, niin en mä kuunnellut sitä tunnetta. Lopulta tein neljä raskaustestiä, mutta en mä oikein siltikään uskonut sitä, ennen sydänääniä ja ekaa ultraa.

        Mä sain 2000 vuonna lääkäriltä lausunnon kanssa, että lapsia tuskin tulet saamaan luomusti. Kohdussa on kanamunan kokoinen arpi endometrioosipesäkkeen jäljiltä ja pitkin sisäsynnyttimiä tiuhanaan endometrioosia sekä kiinnikkeitä, myös umpilisäkkeessä oli pesäke kun se poistettiin. Olin silloin järkyttynyt.

        Ja sanoivat, että yritä pian lapsia, jos niitä haluat.

        Clomifenilla yritettiin silloisen exän kanssa. Joku haamuviiva näkyi testissä. Ei onnistuttu, hyvä niin.

        Seuraavan kanssa kävin sitten pitkät ja kalliit lapsettomuushoidot läpi, raskauduin mutta munanjohdinraskaus räjäytti munanjohtimeni. Kesken meni siis ja munanjohtimista vain toinen jäi käyttöön.

        No sitten tämän nykyisen kanssa sain sitten pari eskenmenoa ennen näitä kahta tyttöä. Olin kyllä miehelle sanonut, että eti joku muu jos lapsia haluat, mun kanssa tuskin saat niitä.

        Ja pian olin jo raskaana, vaikka kesken menikin. 2010 alettiin yhdessä olemaan ja jo vuoden päästä olin raskaana.

        On tää jännää. :)

        En minäkään pakkomielteinen ole ollut äidiksi, kuin ihan alkuun. Aika pian hyväksyin etten ole äiti. Elämä jatkuu. Mutta ex-kumppani halusi kokeilla hoidot läpi. Ettei jää kaduttamaan ettei edes yritetty.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mä sain 2000 vuonna lääkäriltä lausunnon kanssa, että lapsia tuskin tulet saamaan luomusti. Kohdussa on kanamunan kokoinen arpi endometrioosipesäkkeen jäljiltä ja pitkin sisäsynnyttimiä tiuhanaan endometrioosia sekä kiinnikkeitä, myös umpilisäkkeessä oli pesäke kun se poistettiin. Olin silloin järkyttynyt.

        Ja sanoivat, että yritä pian lapsia, jos niitä haluat.

        Clomifenilla yritettiin silloisen exän kanssa. Joku haamuviiva näkyi testissä. Ei onnistuttu, hyvä niin.

        Seuraavan kanssa kävin sitten pitkät ja kalliit lapsettomuushoidot läpi, raskauduin mutta munanjohdinraskaus räjäytti munanjohtimeni. Kesken meni siis ja munanjohtimista vain toinen jäi käyttöön.

        No sitten tämän nykyisen kanssa sain sitten pari eskenmenoa ennen näitä kahta tyttöä. Olin kyllä miehelle sanonut, että eti joku muu jos lapsia haluat, mun kanssa tuskin saat niitä.

        Ja pian olin jo raskaana, vaikka kesken menikin. 2010 alettiin yhdessä olemaan ja jo vuoden päästä olin raskaana.

        On tää jännää. :)

        En minäkään pakkomielteinen ole ollut äidiksi, kuin ihan alkuun. Aika pian hyväksyin etten ole äiti. Elämä jatkuu. Mutta ex-kumppani halusi kokeilla hoidot läpi. Ettei jää kaduttamaan ettei edes yritetty.

        Ja kyllä mä nyt tykkään äitiydestä kumminkin. Lapsista muutenkin. Mutta jos en olis lapsia saanut olisin elänyt aika erilaisesti aikuisen elämääni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan huvittavinta tässä koko kuviossa on se, että raskauden jälkeen mun menkat on olleet lähes kuin kello. Mä tiedän nyt melkeinpä kellonajan tarkkuudella koska ne tulee alkamaan. Verikokeiden mukaan mun mahdollisuuteni tulla raskaaksi on nyt nelikymppisenä parempi kuin silloin parikymppisenä. Ihan koomista.

        Juu, mulla oli tuo sama ilmiö. :D

        Koomista tosiaan. No nyt ei ole tosiaan menkkoja ollut n. 6 vuoteen kierukan ja nyt pillerien käytön takia, kohta jo vaihdevuodet hoitaa asiansa. Mikä on itselleni helpotus. Voi elää vapaammin kun ei ole veriviikkoa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja kyllä mä nyt tykkään äitiydestä kumminkin. Lapsista muutenkin. Mutta jos en olis lapsia saanut olisin elänyt aika erilaisesti aikuisen elämääni.

        Niin ... en mä lastani pois antaisi. Vaan en mä silti edelleenkään voi mitenkään erityisesti (muiden) lapsista pitäväni. En siis mitenkään erityisesti lapsia inhoaa ja muksujen kanssa on kiva touhuta monenmoista, vaan ei lapset edelleenkään ole mun juttu. Omaani ja siskon muksuja rakasta ja hyvien ystävieni muksuista ihan tykkään, mutta siinäpä se pitkälti on. Vieraat lapset lähinnä vain on, eivätkä aiheuta mitään tuntemuksia.

        Vauvoista en ole ikinä pitänyt, enkä voi sanoa hirveämmin tykkänneeni omanikaan vauva-ajasta. Lasta rakasti kyllä silloinkin, mutta se aika oli sellanen välttämätön pakko, joka piti vaan elää läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ... en mä lastani pois antaisi. Vaan en mä silti edelleenkään voi mitenkään erityisesti (muiden) lapsista pitäväni. En siis mitenkään erityisesti lapsia inhoaa ja muksujen kanssa on kiva touhuta monenmoista, vaan ei lapset edelleenkään ole mun juttu. Omaani ja siskon muksuja rakasta ja hyvien ystävieni muksuista ihan tykkään, mutta siinäpä se pitkälti on. Vieraat lapset lähinnä vain on, eivätkä aiheuta mitään tuntemuksia.

        Vauvoista en ole ikinä pitänyt, enkä voi sanoa hirveämmin tykkänneeni omanikaan vauva-ajasta. Lasta rakasti kyllä silloinkin, mutta se aika oli sellanen välttämätön pakko, joka piti vaan elää läpi.

        Huono vertaus puhua lapsista ja koirista yhtäaikaa, mutta en mä erityisemmin diggaa koiranpentujakaan (tai muitakaan eläinlapsia). Siis ne ovat suloisia ja niiden kanssa on kiva puuhata, mutta ovat ne myös pirun rasittavia. Lähes kaikki muut tuntuvat olevan sitä mieltä, että miksi koiranpentujen pitää kasvaa. Mä taas olen jokaisen koirani kohdalla odottanut, että kasvaispa ne nopeammin.

        Nyt sitä tietenkin jo toivoo, että tuo mukula vois vähän hidastaa tota kasvuaan. Enää ei olis mikään kiire. 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huono vertaus puhua lapsista ja koirista yhtäaikaa, mutta en mä erityisemmin diggaa koiranpentujakaan (tai muitakaan eläinlapsia). Siis ne ovat suloisia ja niiden kanssa on kiva puuhata, mutta ovat ne myös pirun rasittavia. Lähes kaikki muut tuntuvat olevan sitä mieltä, että miksi koiranpentujen pitää kasvaa. Mä taas olen jokaisen koirani kohdalla odottanut, että kasvaispa ne nopeammin.

        Nyt sitä tietenkin jo toivoo, että tuo mukula vois vähän hidastaa tota kasvuaan. Enää ei olis mikään kiire. 😀

        Näin me ihmiset ollaa erilaisia. En itse taas uskonut päätyväni päiväkotiin ikinä töihin. En ollut lasten kanssa oikeen missään tekemisissä ennen, kun työllistyin avustajaksi.

        Olin ajatellut, etten erityisemmin välitä meluavista lapsista, mutta niin vaan vierähti vuodet lapsia hoitaen, kunnes aloin odottamaan esikoista. Sitten ajattelin keskittyväni vain omiin lapsiini. Ja pitäväni ainakin välivuosia lapsityöstä.

        Tulipa opuskeltua toinen ammattikin, mutta näyttää sille, että veri vetää lasten pariin. Ne on aitoja, toisin kun aikuiset on usein rooliensa vankeja. Mielummin lasten kanssa, näkee heidän kehityksen ja edistyksen, se palkitsee. :)

        Ja niitten kanssa on mahtavaa hassutella, huumorilapset saa suun hymyyn ja nauttimaan elämästä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Näin me ihmiset ollaa erilaisia. En itse taas uskonut päätyväni päiväkotiin ikinä töihin. En ollut lasten kanssa oikeen missään tekemisissä ennen, kun työllistyin avustajaksi.

        Olin ajatellut, etten erityisemmin välitä meluavista lapsista, mutta niin vaan vierähti vuodet lapsia hoitaen, kunnes aloin odottamaan esikoista. Sitten ajattelin keskittyväni vain omiin lapsiini. Ja pitäväni ainakin välivuosia lapsityöstä.

        Tulipa opuskeltua toinen ammattikin, mutta näyttää sille, että veri vetää lasten pariin. Ne on aitoja, toisin kun aikuiset on usein rooliensa vankeja. Mielummin lasten kanssa, näkee heidän kehityksen ja edistyksen, se palkitsee. :)

        Ja niitten kanssa on mahtavaa hassutella, huumorilapset saa suun hymyyn ja nauttimaan elämästä.

        Muistan ikuisesti yhden pienen pojan, joka sattui aamusta olemaan ainoa poika porukassa, tyttöjä oli useampi.

        Poika jäi vaatteiden keskelle eteiseen istumaan yksinään ja kävin kyselemässä, tulisit leikkimään tyttöjen kanssa.

        Poika tuumasi, en tule. Leikin sitten aikuisena naisten kanssa. :"D

        Kyllä mua nauratti...


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Muistan ikuisesti yhden pienen pojan, joka sattui aamusta olemaan ainoa poika porukassa, tyttöjä oli useampi.

        Poika jäi vaatteiden keskelle eteiseen istumaan yksinään ja kävin kyselemässä, tulisit leikkimään tyttöjen kanssa.

        Poika tuumasi, en tule. Leikin sitten aikuisena naisten kanssa. :"D

        Kyllä mua nauratti...

        Tämä kyseinen poika on jo kolmekymppinen, joten on varmaan ehtinyt jo leikkimään. Naistenkin kanssa.


      • Ei tuo perustu algorytmiin vaan siihen, että ruumiinlämpö nousee ovulaatiota ennen/kohdalla, Sama nousu tapahtuu, olet ovuloitko 2krt/v vai 1krt/kk. Tietysti kuvittelisin, että laite tarvitsee jonkun seurantajakson ennen kuin voi asettaa rajat normaalille ruumiinlämmölle ja tulevalle ovulaatiolle ja se voi olla vaikeaa, jos ei ovuloi.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Ei tuo perustu algorytmiin vaan siihen, että ruumiinlämpö nousee ovulaatiota ennen/kohdalla, Sama nousu tapahtuu, olet ovuloitko 2krt/v vai 1krt/kk. Tietysti kuvittelisin, että laite tarvitsee jonkun seurantajakson ennen kuin voi asettaa rajat normaalille ruumiinlämmölle ja tulevalle ovulaatiolle ja se voi olla vaikeaa, jos ei ovuloi.

        Ja ruuminlämmöt vaihtelevat muutenkin, eli vaikeaa on, jos ei ole kun pelkkä ruumiinlämpö mistä ennustaa. Kyllä tuo siihen kokonaisuuteen perustuu, ei pelkkä ruumiinlämpö auta mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja ruuminlämmöt vaihtelevat muutenkin, eli vaikeaa on, jos ei ole kun pelkkä ruumiinlämpö mistä ennustaa. Kyllä tuo siihen kokonaisuuteen perustuu, ei pelkkä ruumiinlämpö auta mitään.

        Veikkaan, että algorytmiä tarvitaan mittaamaan kunkin henkilökohtainen normaalitaso, jonka perustella hälyrajat voi asettaa. Koska kello ei pysty mittaamaan hormokitasoja, ei sykkeet, harjoitus ja uni mitä kellolla mitataan, ei voi antaa mitään lisäinformaatiota hedelmällisyydestä, jos tietoni lisääntymisbiologiasta pitää paikkansa. Ohessa mitä valmistaja itse sanoo tuotteesta:

        Natural Cycles is an app powered by an algorithm that determines your fertility status based on basal body temperature. Just measure with your NC° thermometer, enter it into the app, and let our algorithm do the work.

        Päivällä lämpötila vaihtelee liikunnan ja olosuhteiden mukaan, mutta aamulämpö on käsittääkseni aika vakio. Kellohan tunnistaa koska heräät. Ohessa kuukautiskorjaamon selitys lämpötilan mittauksesta.

        KEHON PERUSLÄMPÖTILA
        Kehosi lämpötila laskee hiukan (n. 0.2°C) juuri ennen ovulaatiota. Lämpö nousee ovulaation jälkeen 0.4-1,0°C. Tiedät, että ovulaatio on tapahtunut, kun lämpötila pysyy korkeammalla vähintään 3 päivän ajan. Käytä vain tarkkaa, 0.2°C lämpötilaerot mittaavaa kuumemittaria. Mittaa lämpö heti aamulla kun heräät, mieluiten samaan aikaan joka aamu. Laita kuumemittari kielen alle, suun pohjalle mittausta varten. Alkoholin käyttö, matkustelu eri aikavyöhykkeillä, sairastuminen tai vuorotyö voivat nostaa tai laskea kehon lämpöä. Näissä tilanteissa mittaustulos ei ole luotettava.


      • Anonyymi
        Emberizi kirjoitti:

        Veikkaan, että algorytmiä tarvitaan mittaamaan kunkin henkilökohtainen normaalitaso, jonka perustella hälyrajat voi asettaa. Koska kello ei pysty mittaamaan hormokitasoja, ei sykkeet, harjoitus ja uni mitä kellolla mitataan, ei voi antaa mitään lisäinformaatiota hedelmällisyydestä, jos tietoni lisääntymisbiologiasta pitää paikkansa. Ohessa mitä valmistaja itse sanoo tuotteesta:

        Natural Cycles is an app powered by an algorithm that determines your fertility status based on basal body temperature. Just measure with your NC° thermometer, enter it into the app, and let our algorithm do the work.

        Päivällä lämpötila vaihtelee liikunnan ja olosuhteiden mukaan, mutta aamulämpö on käsittääkseni aika vakio. Kellohan tunnistaa koska heräät. Ohessa kuukautiskorjaamon selitys lämpötilan mittauksesta.

        KEHON PERUSLÄMPÖTILA
        Kehosi lämpötila laskee hiukan (n. 0.2°C) juuri ennen ovulaatiota. Lämpö nousee ovulaation jälkeen 0.4-1,0°C. Tiedät, että ovulaatio on tapahtunut, kun lämpötila pysyy korkeammalla vähintään 3 päivän ajan. Käytä vain tarkkaa, 0.2°C lämpötilaerot mittaavaa kuumemittaria. Mittaa lämpö heti aamulla kun heräät, mieluiten samaan aikaan joka aamu. Laita kuumemittari kielen alle, suun pohjalle mittausta varten. Alkoholin käyttö, matkustelu eri aikavyöhykkeillä, sairastuminen tai vuorotyö voivat nostaa tai laskea kehon lämpöä. Näissä tilanteissa mittaustulos ei ole luotettava.

        Homma toiminee ihmisillä, joilla hormonitoimintaon edes suht säännöllistä. Johan sen sanoin. En tiedä miksi tulet sepustamaan jotain ovulaatiosta ja lämpötiloista, ihan kuin nuo eivät muka olisi itsestään selvyyksiä. Ei tuo kiertoa kyselisi, jos ei kierto olisi laskelmien kannalta oleellinen asia. Jos kierto on mitä vaan 27 päivän ja puolen vuoden väliltä, niin voin vannoa, että aivan hulluutta luottaa laskelmiin. Siihen puoleen vuoteen mahtuu ihan itsessään niin monta eri syistä johtuvaa ruumiinlämmönmuutosta, että laskelmat ovat solmussa kasassa nippu vääriä hälytyksiä. Kun ei toimi niin ei toimi.


    • Anonyymi

      Humpuukia. Kyllä ehkäisystä pitää huolehtia joka päivä, jos on seksielämää. Kuka hullu nyt tuollaseen menis. Sanoakko puolisolle, että "ei tänään" kun sormus niin kertoo. Pyh.

    • Hääkakku on se maailman suurin e-pilleri.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö, typerää kuvittelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö, typerää kuvittelua.

        Ei ole, kun olen kokenut sen. 😂


      • Anonyymi

        Ja sen mukana tuleva anoppi.


    • Anonyymi

      "Ehkäisymenetelmän teho perustuu ruumiinlämpötilan mittaamiseen ja kalenteriin, jonne käyttäjä syöttää tietoa kuukautistensa ajankohdasta."

      Tuohan on ollut jo monella käytössä, niillä jotka jaksaa käyttää joka aamu samaan aikaan kuumemittaria ja tarkkailla kaikkea mitä kehossa tapahtuu. Ongelma on siinä, että haluja on vähiten ns. varmoina päivinä. Parempi käyttää oikeaa ehkäisyä.

    • Anonyymi

      Pankaa uimarengas päähän. Se estää. Sopii hyvin palstan väelle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sitten kun tuo mittaa veren hormonipitoisuuksia niin voisin tuollaiseenkin luottaa.

    • Anonyymi

      Ihan hyvä mutta tietysti kondomia tai jotain ehkäisyä pitää käyttää silloin kun ei ole varmat päivät menossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      136
      1583
    2. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    3. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1180
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      80
      1064
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      882
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      799
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      772
    8. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      78
      762
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      694
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      135
      657
    Aihe