Jos Suomi24:ssä kertoo, missä asuu

Anonyymi

Kuinka helposti henkilön tunnistaa?

23

65

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helposti, älä kerro.

      • Anonyymi

        Varsinkin jos kertoo osoitteensa.


    • Riippuu miten tarkasti kertoo. Jos kertoo kotiosoitteen, niin varmasti saa helposti selville. Mutta kaupungin perusteella tuskin kukaan saa selville. Peris tosin lipsautti ammattinsa ja asuinpaikkansa, joten joku palstalainen selvitti hänen henkilöllisyytensä. Niin ja Dissekin taisi paljastaa itsensä mopon rekkarista, tai jotenkin niin se meni. Joten tarkkana on oltava.

      • Anonyymi

        Minä olen kyllä alunperin kotoisin niin pieneltä paikkakunnalta (n. 2000 asukasta), että varmasti tunnistettaisiin jos sen paikan nimen täällä lipsauttaisin. Nykyinen kunta ei yhtä "paha", koska kuitenkin n. 40 000 asukasta.

        Kirjautumaton palstalutka


      • Anonyymi

        Ei edes tarvitse lipsauttaa mitään riittää kun henkilö on jotenkin töissä niin, että näkee reaaliaikaisen nettitoimintasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kyllä alunperin kotoisin niin pieneltä paikkakunnalta (n. 2000 asukasta), että varmasti tunnistettaisiin jos sen paikan nimen täällä lipsauttaisin. Nykyinen kunta ei yhtä "paha", koska kuitenkin n. 40 000 asukasta.

        Kirjautumaton palstalutka

        No sullahan on sitten jo melko suuri kunta. Meillä täällä on vaan 10 000. Ja 2009 oli kuntaliitos, niin tää meidän kunta jäi melkein sen ison kunnan sisälle. Ja koitti se iso kunta meitä painostaa, kun siinä on jotain 70 000. Että mä en ymmärrä, miksi joku, joka on jo tarpeeks iso, niin kuin venäjä, niin miksi se tarttee vaan lisää ja lisää maata.


      • Mä en tarkalleen ottaen tiedä, kuinka kauan joku pieni osa palstalaisista tiesi henkilöllisyyteni ja odotti mahdollisimman otollista hetkeä julkaista se palstalla (itsenäisyyspäivänä 2018 jolloin postasin kännissä Facebookin aikajanalle täysin estoitta ja Villeneuve-tyyliin kritiikkiäni eliittiä kohtaan) 😂

        Enkä ole ihan varma miten se on alunperin saatu selville, sillä mä en työtäni koskaan maininnut enkä kovin tarkkoja yksityiskohtia siitä, vaan se ikäänkuin paljastui siinä samassa rytäkässä. Tosin olin mä joskus varmasti jonkun peräkärryn, huomioväriset työvaatteet tms. maininnut ja ymmärtääkseni esim. Darkkiskin luuli aika pitkään että olisin remonttireiska, kirvesmies tms. Oma teoriani on se, että menin palstalla tosiaan kuvailemaan Mersujani ja Jaguaria varsin yksityiskohtaisesti, samaten ulkonäköäni, paikkakunta ei ollut salaisuus, ja mulla taisi olla autoistani S24-treffeissä ja Kuvake-sivustolla kuvia ilman että olisin töhrinyt rekkaria. Helppo siitä oli laskea 1 1 🙄

        Tosin niin paljon kun varsinkin alkuun sain kaikenlaista törkyä sankotolkulla niskaan, a-jattelija nyt oli ihan oma lukunsa, viinamies oman parivuotisen "hybridioperaationsa kanssa" jne. niin en mä tiedä oliko se automaattisesti pahakaan asia että menetin anonymiteettini. Jotkut jutut oli ihan oikeasti varmasti sellaisia, ettei kaikki välttämättä uskoneet, ja nykyinen palstapersoonani on paljon enemmän lähempänä oikeaa mua, kuin mikään peris-alterego tms. aikoinaan 😃 Mä olen välillä vähän drama queen oikeassa elämässä ja palstalla, loppujen lopuksi aika jalat maassa -tyyppi kuitenkin, ja vaikka mulla on usein tapana rääpiä kaikesta jotain pieniä, edes henkisiä, "freimivoittoja" ja servata muita, niin monessa asiassa olen mielestäni palstalla ja oikeassa elämässä sellainen etten edes yritä selitellä mustaa valkoiseksi. Mä olen alkoholisti, käyn valkoisen saniteettitilan sijaan pihan perällä, omistin muutama vuosi sitten 90-luvun alun Fiestan, aspergerin ja 6 muun diagnoosin vuoksi olen saanut osan ansiotuloistani Kelan kautta ja El Plan on isompi avoin kokonaisuus tässä kohtaa. Get over it! 😁🤷‍♂️

        Enkä mä sinänsä mitään sääli- tai sympatiapisteitä kaipaa, ja tällainen nyt olisi vihoviimeinen alusta sellaiseen, mutta uskoisin että osapuilleen normaalilla tunneälyllä varustetut palstalaiset on ehkä vähitellen alkaneet ymmärtämään joitakin mun katkeruuksia, kollektiivisia "karma" toteamuksia, pettymyksiä naisjutuissa jne. kun olen kertonut miten asiat on menneet. Eikä niistä tarvitse olla kanssani edes samaa mieltä, mutta ei kannata myöskään kenenkään palstalaisen kannata ottaa niitä henkilökohtaisesti. Se on loppujen lopuksi aika pieni määrä irl-tuttuja, muutama poliitikko, ja toki enimmäkseen haudan taakse, mihin kritiikkiä mun suunnalta lentää, mutta jos maailmankirjat on joka tapauksessa sekaisin ja ilman pienintäkään omaa syytäni, niin varaan kyllä oikeuden heitellä niitä "karma" toteamuksia jos/kun se pieni vahingonilo kollektiivisesti "länttä" kohtaan pitää mut järjissäni, toimintakykyisenä, ja mulla nyt heiluu vain ja ainoastaan sanan säilä 😅 Mutta varmasti aika paljon aiempaa syvemmälle erilaiset "profiloijat" tässä ovat päässeet viime aikoina😃


      • hondakuski kirjoitti:

        Mä en tarkalleen ottaen tiedä, kuinka kauan joku pieni osa palstalaisista tiesi henkilöllisyyteni ja odotti mahdollisimman otollista hetkeä julkaista se palstalla (itsenäisyyspäivänä 2018 jolloin postasin kännissä Facebookin aikajanalle täysin estoitta ja Villeneuve-tyyliin kritiikkiäni eliittiä kohtaan) 😂

        Enkä ole ihan varma miten se on alunperin saatu selville, sillä mä en työtäni koskaan maininnut enkä kovin tarkkoja yksityiskohtia siitä, vaan se ikäänkuin paljastui siinä samassa rytäkässä. Tosin olin mä joskus varmasti jonkun peräkärryn, huomioväriset työvaatteet tms. maininnut ja ymmärtääkseni esim. Darkkiskin luuli aika pitkään että olisin remonttireiska, kirvesmies tms. Oma teoriani on se, että menin palstalla tosiaan kuvailemaan Mersujani ja Jaguaria varsin yksityiskohtaisesti, samaten ulkonäköäni, paikkakunta ei ollut salaisuus, ja mulla taisi olla autoistani S24-treffeissä ja Kuvake-sivustolla kuvia ilman että olisin töhrinyt rekkaria. Helppo siitä oli laskea 1 1 🙄

        Tosin niin paljon kun varsinkin alkuun sain kaikenlaista törkyä sankotolkulla niskaan, a-jattelija nyt oli ihan oma lukunsa, viinamies oman parivuotisen "hybridioperaationsa kanssa" jne. niin en mä tiedä oliko se automaattisesti pahakaan asia että menetin anonymiteettini. Jotkut jutut oli ihan oikeasti varmasti sellaisia, ettei kaikki välttämättä uskoneet, ja nykyinen palstapersoonani on paljon enemmän lähempänä oikeaa mua, kuin mikään peris-alterego tms. aikoinaan 😃 Mä olen välillä vähän drama queen oikeassa elämässä ja palstalla, loppujen lopuksi aika jalat maassa -tyyppi kuitenkin, ja vaikka mulla on usein tapana rääpiä kaikesta jotain pieniä, edes henkisiä, "freimivoittoja" ja servata muita, niin monessa asiassa olen mielestäni palstalla ja oikeassa elämässä sellainen etten edes yritä selitellä mustaa valkoiseksi. Mä olen alkoholisti, käyn valkoisen saniteettitilan sijaan pihan perällä, omistin muutama vuosi sitten 90-luvun alun Fiestan, aspergerin ja 6 muun diagnoosin vuoksi olen saanut osan ansiotuloistani Kelan kautta ja El Plan on isompi avoin kokonaisuus tässä kohtaa. Get over it! 😁🤷‍♂️

        Enkä mä sinänsä mitään sääli- tai sympatiapisteitä kaipaa, ja tällainen nyt olisi vihoviimeinen alusta sellaiseen, mutta uskoisin että osapuilleen normaalilla tunneälyllä varustetut palstalaiset on ehkä vähitellen alkaneet ymmärtämään joitakin mun katkeruuksia, kollektiivisia "karma" toteamuksia, pettymyksiä naisjutuissa jne. kun olen kertonut miten asiat on menneet. Eikä niistä tarvitse olla kanssani edes samaa mieltä, mutta ei kannata myöskään kenenkään palstalaisen kannata ottaa niitä henkilökohtaisesti. Se on loppujen lopuksi aika pieni määrä irl-tuttuja, muutama poliitikko, ja toki enimmäkseen haudan taakse, mihin kritiikkiä mun suunnalta lentää, mutta jos maailmankirjat on joka tapauksessa sekaisin ja ilman pienintäkään omaa syytäni, niin varaan kyllä oikeuden heitellä niitä "karma" toteamuksia jos/kun se pieni vahingonilo kollektiivisesti "länttä" kohtaan pitää mut järjissäni, toimintakykyisenä, ja mulla nyt heiluu vain ja ainoastaan sanan säilä 😅 Mutta varmasti aika paljon aiempaa syvemmälle erilaiset "profiloijat" tässä ovat päässeet viime aikoina😃

        Ja tuntuu, että mua on vaivannut samat ongelmat palstalla ensin anonyyminä, sittemmin tunnistettuna, ja myös oikeassakin elämässä se ettei ihmiset tunnu aina olevan ihan varmoja siitä kuinka tosissani jotain kirjoitan tai sanon 😅 Juu, onhan se ollut monivuotista interaktiivista kirjoitusta eri turkulaisnikkien kanssa, ja ottaen huomioon kertomani jutut takavuosien pienistä psykoottisista oireiluista, niin onhan se ihan varmasti pistänyt monen miettimään mun mielentilaa. Mutta jos menetysten, yksinäisyyden yms. keskellä aikuiselle puolikuntoiselle miehelle tuo potkua päivään mielikuva siitä, että kaverini B lyö nyrkillä olkapäälle tsemppiä tai joku Jorma ei kilpaile kanssani autoista tai ole pröystäilijä, vaan on samanlainen bensalenkkari kuin mäkin, niin kaipa se sallitaan 🙄 Samoin se mistä kerroin siinä naispuolisen kartturin ketjussa, että uskoisin mielikuvaharjoitukseni B:stä kartanlukijana olevan yksi tekijä tahkoamisen ja setuppien lisäksi, mikä on auttanut mua kehittymään noissa peleissä 😅 Kun pitää vieressä istuvaa tyyppiä itseään kovempana jätkänä, niin nuotteja kuuntelee paljon tarkemmin ja niihin ihan oikeasti uskoo. Jos joku paikka on B:n mielestä niin paha, että hänenkaltainen keulivalla Silveradolla ajava jämäkkäniskainen tatuoitu tosimies toteaa jämptisti "slow!" tai "dont cu'! rocks inside!" niin sen täytyy olla silloin oikeasti paha, ja kuskin on parempi jarruttaa aikaisin Monten alamäissä tai olla liikaa leikkaamatta Kreikassa 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kyllä alunperin kotoisin niin pieneltä paikkakunnalta (n. 2000 asukasta), että varmasti tunnistettaisiin jos sen paikan nimen täällä lipsauttaisin. Nykyinen kunta ei yhtä "paha", koska kuitenkin n. 40 000 asukasta.

        Kirjautumaton palstalutka

        Niin, kandeis asua vaikka 600000 asukkaan kaupungissa... Kuten mä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen kyllä alunperin kotoisin niin pieneltä paikkakunnalta (n. 2000 asukasta), että varmasti tunnistettaisiin jos sen paikan nimen täällä lipsauttaisin. Nykyinen kunta ei yhtä "paha", koska kuitenkin n. 40 000 asukasta.

        Kirjautumaton palstalutka

        Jotenkin epäilen. Ellei ole samoilta seuduilta tai muuten tunne sinua IRL. Tuskin tunnistaisin naapureitakaan. Tai sitten minulla on paska ihmistuntemus.


    • Anonyymi

      Tunnistaa vaikka ei kertoisi edes osoitettaan. Jos esimerkiksi teet työhakemuksen niin seuraavaksi henkilö tulee suomi24 palstalle kertomaan miten teit työhakemuksen.

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä tuun viking gloryllä turkuun, että jos näät mut, niin tuu vaan nykäseen hihasta. Mutta sinne turkuun en tosiaankaan jää, vaan jatkan niin pian kun mahdollista kotiin päin.

    • Anonyymi

      Sottungassa on asukkaita 113 joten helpoahan sitä nyt on tunnistaa kuka kyläläinen kirjoittaa naisenpuutteestaan ja siitä miksi naiset ovat kurppia. Naiset ovat peräti jännämiesten ja arabien perään juoksentelemassa. Kukakohan Sven-Erik mahtaakaan omata tämänlaisen näkemyksen ?

    • Anonyymi

      Jos kerrot olevasi 32-vuotias mies Kankaanpään keskustasta, niin kampa on jo aika tiuha. Ei vaadi paljon etsiväntyötä kaivaa henkilöllisyytesi esille.

      • Anonyymi

        Täällä asuu sellaisia paljon.


    • Anonyymi

      Koskaan en ole kuullut, että henkilöllisyyden paljastuminen tällä palstalla olisi johtanut ongelmiin IRL.

      Minäkin pystyin jäljittämään erään häirikön nimen, kuvan ja historian, mutta en hetkeäkään miettinyt sitä, paljastanko hänen identiteettinsä.

      Kunnioitan anonyymiteettiä, vaikka sen takana olisi millainen trolli tahansa.

    • Anonyymi

      Suomi24 saa mut väsyneeksi.

      • Anonyymi

        Ei, kyllä se on toi "ihana" lämpö! Vittusaatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, kyllä se on toi "ihana" lämpö! Vittusaatana.

        No mee ulos


    • Riippuu siitä kuinka tarkasti sijainnin kerrot tahi kuinka pieni takahikiä se paikka ylipäänsä on. Voi sanoa, että pääosin kukaan ei varmuudella tunnista täältä ketään, ellet itse kerro eri tavoin riittävästi yksityiskohtia itsestäsi. Moni muumi täällä väittää muuta vähän väliä, mutta jos niiltä pyytää että kerropa todisteena joku sellainen yksityiskohta jota en ole palstalla maininnut ja jonka olet onkinut tietoosi, niin 100% kerroista keskustelu lakkaa siihen.

      Tähän pätee sama kuin muutenkin salaisuuksien pitämiseen. Mitä harvempi sen salaisuuden tietää, sitä todennäköisemmin se pysyykin salaisuutena. Joten kun pidät salaisuuden itselläsi, on mahdollisuudet ihan hyvät.

    • JeroP

      Toi on tosi riskiä esim. profiili kuvat. Kun treffi palvelussa on otettu esim. parvekkeella. Ja siitä näkyy heti postiosoite. Sen takia mullakin on toi kuva otettu nosturin puomilta niin ei kukaan voi sanoo mitään. Tosin mitään lupaa mulla ei tohon ollu, mutta ei kai selfien ottamiseen tarvi.

    • Jos ilmoittaa asuvansa ympäripyöreästi Helsingissä tai pääkaupunkiseudulla, niin aika epätodennäköistä se on, vaikka muuten olisi kertonut laveastikin elämästään. Mutta jos itse vaikka kertoisin, että olen tästä pikkukaupungista/maalaiskunnasta, mistä olen. niin mahdollisesti samalla paikkakunnalla asuva saattaisi mut tietää, jos olisi kiinnostunut niistä asioista, mitä teen ja harrastan.

      Todennäköisemmin mut kuitenkin tunnistaa netin muista alustoilta. Joskus olen saattanut höpistä aika samoja juttuja facebookissa/instagramissa ja sitten sivuta niitä samoja asioita täällä. Ja kun on vielä profiilissa tuo kuvakin, niin johan siitä on helppo laskea 1 1. Eikä tuo tunnistaminen mua enää niin haittaa. Suomi24:n kirjoittelun alkuaikoina se olisi ollut mulle jotenkin kauhea juttu. Kun en silloin juuri fb:ssa saati ig:ssa juuri kirjoitellut, vaan enimmäkseen anonyyminä tänne. Nyt kun on tavallaan noissa paikoissa tottunut olemaan julkinen, omalla nimellään, niin mitä se täälläkään sitten niin haittaisi. Ainoastaan siten se vaikuttaisi, että sitten täällä ei voisi enää kirjoitella niin vapaasti, vaan pitäisi aina miettiä, että tän voi lukea periaatteessa vaikka mun äiti. Mutta joo, ei ujostuta/pelota enää niin paljon, että tunnistetaan..

    • Anonyymi

      Naisystävä tunnistaa heti annoitpa jotain tietoja tai et, vaikka asuisit kaukanakin. Naisten tutka on ehdoton ja erehtymätön ja ne jaksavat tutkailla. Niin että älä yritäkään mitään, älä edes ajatuksissasi, kiinni jäät taatusti aina!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      28
      1768
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1160
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      108
      813
    4. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      787
    5. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      52
      765
    6. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      742
    7. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      720
    8. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      22
      710
    9. Mulla on ihan hirveä ikävä sua

      Ja sitten kun me taas nähdään, tai jos, niin mua vaan pelottaa että sinä inhoat sitä että mulla on tunteita sinuun.
      Ikävä
      47
      689
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      686
    Aihe