Voiko olla niin

Anonyymi

Että nykyään ei kannata sanoa mitään omaa mielipidettä koska joku käsittää sen kuitenkin väärin ja syntyy kohu?

54

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kokeilemalla se selviää.

    • Anonyymi

      Marinin juttuako meinaat vai mitä?

    • Anonyymi

      Kannattaa yrittää. Ite ainakin sanon ja sitten siitä ulistaan ja naristaan niin kauan että peruisin puheeni tai muuttaisin mieleni mutta mä teen ihan just kun ite haluan

      • Anonyymi

        Hyvä neuvo, olettaen että tarkoituksesi ei ole provosoida ketään. Toinen vaihtoehto eli mitä mietittiin aloituksessa olisi itsesensuuri mutta siihen ei pidä ikinä alistua. Valitsen ennemmin vapauden kuin orjuuden ;).


      • Anonyymi

        Sellaisessa tapauksessa se sinun ns mielipiteenvapaus ei kyllä päde, jos puheesi tai julistamasi manifesti sisältää esimerkiksi paikkaansa pitämättömiä väitteitä muista ihmistä joiden pyrkimys on tuottaa vahinkoa tälle yksilölle.


    • Anonyymi

      Tottakai pitää sanoa, muutenhan ei saada aitoa keskustelua aikaiseksi. Mielipide- ja sananvapaus on jokaisella suomalaisella! Olitpa sitten vaikkapa Marin, Niinistö, Matti tai Maija Meikäläinen. Pidetään siitä kiinni!

    • Juu, poru syntyy jos hieman poikkeat valtaväestöstä. Jos et täytä vallalla olevia normistoja.

      Mielipide saa olla, mutta sen pitää olla hyvien tapojen mukainen. Muutoin syntyy härdelli.
      Koettu niin monta kertaa tälläkin palstalla..

      Kohistaan ja puhistaan kyselemättä toisen motiiveja ja aloitetaan henkilöön kohdistuva hyökkäys, jotta saataisiin eriävän mielipiteen esittäjä ruotuun.

      Minä olen muutaman kerran saanut härdellin aikaiseksi mielipiteilläni.. tosin se syyllistäminen ja haukkuminen ei ole muuttanut mielipiteitäni, vaan niillä asiallisilla kommenteilla joita olen saanut, olen ehkä lieventänyt jyrkkiä näkemyksiäni, mutta en muuttanut niitä.

      Voi sitä pikkusieluisuuden määrää, jos joku uskaltaa olla erilainen. Katsos, kun se muottiin painaminen ei onnistu teini-iän keinoilla enää. Minäkin olen aikuinen ja vahva nainen.. kiusaajat jäävät jo omaan arvoonsa. Siis mitättömyyteensä.

    • Jos aiheutan kohun, voin reagoida siihen monella tavalla, mielentilan mukaan.

      Tehokkaimmat keinot torjua hyökkäyksiä
      -Valikoi mihin vastaa ja vastaa rauhallisesti ja aikuismaisesti.
      -ei vastaa mihinkään
      -käyttäytyy rumasti, piikittelee ja pyrkii iskemään toisen heikoimpaan kohtaan.

      Viimeistä vaihtoehtoa ei ole ollut tarvetta käyttää, ei somessa eikä IRL, mutta potentiaali siihen on kuitenkin olemassa.

      Henkinen väkivalta on äärimmäinen keino puolustautua ja toivon, etten joutuisi sitä koskaan käyttämään. Se varmasti sattuisi myös minuun.

      • Henkinen väkivalta on vallanhalua. Ihminen, joka ei halua valtaa, harvemmin käyttää niin alhaista keinoa, kuin se on.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Henkinen väkivalta on vallanhalua. Ihminen, joka ei halua valtaa, harvemmin käyttää niin alhaista keinoa, kuin se on.

        Se ei pelkästään liity vallanhaluun, jotkut saavat siitä sadistista nautintoa. Muitakin syitä varmasti löytyy.

        Uskon, että meissä kaikissa on potentiaali käyttää henkistä väkivaltaa, mutta persoonamme estää sen . Lapset ja nuoret sortuvat helpommin henkisen väkivallan käyttöön, koska he eivät ymmärrä millaista tuskaa se toiselle aiheuttaa.


      • Gattino kirjoitti:

        Se ei pelkästään liity vallanhaluun, jotkut saavat siitä sadistista nautintoa. Muitakin syitä varmasti löytyy.

        Uskon, että meissä kaikissa on potentiaali käyttää henkistä väkivaltaa, mutta persoonamme estää sen . Lapset ja nuoret sortuvat helpommin henkisen väkivallan käyttöön, koska he eivät ymmärrä millaista tuskaa se toiselle aiheuttaa.

        No niin... nuo sadistisen nautinnon saavat tyypit eivät mielestäni ole terveitä nupistaan..
        Muutama ruuvi löysällä, joten en tullut heitä ajatelleeksi.

        Totta, tuo siis, että lapset ja nuoret osaavat olla julmia, ihan siksi, etteivät tiedä mitä julmuudellaan aiheuttavat..

        Jotkut eivät kasva aikuiseksi siitä vaiheesta koskaan ja jatkavat sitä huvia vielä nuorina aikuisina, kunnes elämä opettaa.

        Mutta toi kun sanoit, että se sattuisi sinuakin, jos joutuisit henkistä väkivaltaa käyttämään. Se kosketti. Sillä kaikilla mekllä on valmiudet sihen, mutta osa valitsee sen tien, ettei käytä sitä vaikka tilaisuus jopa vaatisi sellaista.

        Exä on sellainen joka syyllistää. Yksi henkisen väkivallan lievemmistä muodoista. Mitä huonommin hänellä itsellään menee, sitä rankemmin hän hyökkää läheisimpien kimppuun. Isältänsä opittu tapa.

        Joten joo.. olet siis mielestäni oikeassa, että voi se johtua muustakin kuin vallanhalusta.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Henkinen väkivalta on vallanhalua. Ihminen, joka ei halua valtaa, harvemmin käyttää niin alhaista keinoa, kuin se on.

        Henkinen väkivalta on yleisesti sellaista kuin usein palstallakin. Tölvitään, haukutaan, pilkataan muita. Myös suositut "sanotaan suoraan" tai "se oli huumoria" on henkistä väkivaltaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen väkivalta on yleisesti sellaista kuin usein palstallakin. Tölvitään, haukutaan, pilkataan muita. Myös suositut "sanotaan suoraan" tai "se oli huumoria" on henkistä väkivaltaa.

        Henkilökohtaisesti se suoraan sanominen ei ole väkivaltaa, jos sen sanoo rakentavasti.
        Sellainen hipsuttelu varpaisillaan toisen vuoksi on myös väärin. Liiallinen herkkyys. Silloin kun asiat pysyy asioina. Se että toinen siitä loukkaantuu on ihan normi reaktio asiaan. Loukkaamtuminen kuuluu elämään. Turha hienotunteisuus pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henkinen väkivalta on yleisesti sellaista kuin usein palstallakin. Tölvitään, haukutaan, pilkataan muita. Myös suositut "sanotaan suoraan" tai "se oli huumoria" on henkistä väkivaltaa.

        Kyllä tuo voidaan luokitella henkiseksi väkivallaksi, joskin se ei ole niin raakaa, kuin se julmimmillaan voi olla.

        Ihmiset ovat eri tavalla herkkiä eri asioille. Jotkut kokevat joutuneensa henkisen väkivallan uhriksi, vaikka toinen ei sitä sanomisellaan halunnut.

        Huumori on vielä sellainen laji, että se todennäköisesti loukkaa joitakin.
        Aika taitavasti saa sanansa asetella, ettei ketään loukkaantuisi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Henkilökohtaisesti se suoraan sanominen ei ole väkivaltaa, jos sen sanoo rakentavasti.
        Sellainen hipsuttelu varpaisillaan toisen vuoksi on myös väärin. Liiallinen herkkyys. Silloin kun asiat pysyy asioina. Se että toinen siitä loukkaantuu on ihan normi reaktio asiaan. Loukkaamtuminen kuuluu elämään. Turha hienotunteisuus pois.

        "Loukkaamtuminen kuuluu elämään. Turha hienotunteisuus pois."

        Noin olisin kirjoittanut, mutta hipsuttelin varpaisillaan.


      • Gattino kirjoitti:

        "Loukkaamtuminen kuuluu elämään. Turha hienotunteisuus pois."

        Noin olisin kirjoittanut, mutta hipsuttelin varpaisillaan.

        No mä olen sen verran elämässäni joutunut nielemään paskaa, että oppinut että negatiiviseksi kokemamme tunteet ovat vain osa elämää..

        Niitä tulee ja niitä menee. Loukkaantuminen on sellainen jota pitää oppia sietämään ja käsittelemään. Jokaisen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä olen sen verran elämässäni joutunut nielemään paskaa, että oppinut että negatiiviseksi kokemamme tunteet ovat vain osa elämää..

        Niitä tulee ja niitä menee. Loukkaantuminen on sellainen jota pitää oppia sietämään ja käsittelemään. Jokaisen.

        Suhtaudutko muihin pehmeämmin kuin muut suhtautuvat sinuun?

        Voinko minä saada sinulta paskaryöpyn niskaan, koska oletat, että sellainen on kestettävä?

        - Carl-Gustaf


      • Gattino kirjoitti:

        Suhtaudutko muihin pehmeämmin kuin muut suhtautuvat sinuun?

        Voinko minä saada sinulta paskaryöpyn niskaan, koska oletat, että sellainen on kestettävä?

        - Carl-Gustaf

        En rehellisesti usko, että suhtautuisin muihin pehmeämmin kuin muut suhtautuvat minuun.
        Minun sanotaan olevan hyvin suora ja jopa tökerö. Töksäyttelijä. Ja olen ihan kuin silikonilla valeltua timanttia. Tai luupäinen kumipää.

        Varsinaisesti et voi saada minulta paskaryoppyä minun katsantokannastani nähtynä. Tosin sinun kokemuksesi ratkaisee, mikä omasta mielestäsi on sitä paskaryöpytystä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En rehellisesti usko, että suhtautuisin muihin pehmeämmin kuin muut suhtautuvat minuun.
        Minun sanotaan olevan hyvin suora ja jopa tökerö. Töksäyttelijä. Ja olen ihan kuin silikonilla valeltua timanttia. Tai luupäinen kumipää.

        Varsinaisesti et voi saada minulta paskaryoppyä minun katsantokannastani nähtynä. Tosin sinun kokemuksesi ratkaisee, mikä omasta mielestäsi on sitä paskaryöpytystä.

        Mä siedän monenlaisia ryöppyjä, jopa hyvien ystävien taholta. Parempi, että puhut minulle suoraan ja kohteliaasti. Sen sinä osaat.


      • Gattino kirjoitti:

        Mä siedän monenlaisia ryöppyjä, jopa hyvien ystävien taholta. Parempi, että puhut minulle suoraan ja kohteliaasti. Sen sinä osaat.

        Kiitos. En tosin osaa olla kohtelias. Vain asiallinen. Kohteliaisuus ja hyvät tavat minulta puuttuu. Se laskettanee heikkoudeksi.

        Mutta sellainen tarkoituksellinen parjaaminen jotakin yksilöä kohtaan.. yritän välttää sitä. Olen toki siihen syyllistynyt ja kannan omantunnontuskia .. nooh mun kanssa ei tarvitse olla hienotunteinen jos kutakuinkin asiallinen on.

        Mutta mielestäni sä olet oikeasti kohtelias. Ja hyväkäytöksinenkin. Se on hyvä se.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiitos. En tosin osaa olla kohtelias. Vain asiallinen. Kohteliaisuus ja hyvät tavat minulta puuttuu. Se laskettanee heikkoudeksi.

        Mutta sellainen tarkoituksellinen parjaaminen jotakin yksilöä kohtaan.. yritän välttää sitä. Olen toki siihen syyllistynyt ja kannan omantunnontuskia .. nooh mun kanssa ei tarvitse olla hienotunteinen jos kutakuinkin asiallinen on.

        Mutta mielestäni sä olet oikeasti kohtelias. Ja hyväkäytöksinenkin. Se on hyvä se.

        "Mutta mielestäni sä olet oikeasti kohtelias. Ja hyväkäytöksinenkin."

        😀 Voi kiitos. Saattaa olla, että sinua kohtaan olen tavallista huomaavaisempi. :)


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Henkilökohtaisesti se suoraan sanominen ei ole väkivaltaa, jos sen sanoo rakentavasti.
        Sellainen hipsuttelu varpaisillaan toisen vuoksi on myös väärin. Liiallinen herkkyys. Silloin kun asiat pysyy asioina. Se että toinen siitä loukkaantuu on ihan normi reaktio asiaan. Loukkaamtuminen kuuluu elämään. Turha hienotunteisuus pois.

        Aika harva palstalla sanoo rakentavasti suoraan.


      • Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

        Kyllä tuo voidaan luokitella henkiseksi väkivallaksi, joskin se ei ole niin raakaa, kuin se julmimmillaan voi olla.

        Ihmiset ovat eri tavalla herkkiä eri asioille. Jotkut kokevat joutuneensa henkisen väkivallan uhriksi, vaikka toinen ei sitä sanomisellaan halunnut.

        Huumori on vielä sellainen laji, että se todennäköisesti loukkaa joitakin.
        Aika taitavasti saa sanansa asetella, ettei ketään loukkaantuisi.

        "Jotkut kokevat joutuneensa henkisen väkivallan uhriksi, vaikka toinen ei sitä sanomisellaan halunnut."

        Siinähän se onkin, kun nämä jotka eivät (muka) halua loukata, mutta loukkaavat silti, eivät itse näe käytöksensä ja sanojensa vaikutuksia muihin. Mielenkiintoista on sekin, että usein jos tilanne on toisin päin, joku sanoo tälle "toiselle" jotain osuvaa ja täysin aiheesta, niin sitten kyllä loukkaannutaan ja ollaan hirveän paljon henkisen väkivallan uhreja.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiitos. En tosin osaa olla kohtelias. Vain asiallinen. Kohteliaisuus ja hyvät tavat minulta puuttuu. Se laskettanee heikkoudeksi.

        Mutta sellainen tarkoituksellinen parjaaminen jotakin yksilöä kohtaan.. yritän välttää sitä. Olen toki siihen syyllistynyt ja kannan omantunnontuskia .. nooh mun kanssa ei tarvitse olla hienotunteinen jos kutakuinkin asiallinen on.

        Mutta mielestäni sä olet oikeasti kohtelias. Ja hyväkäytöksinenkin. Se on hyvä se.

        Kohteliaisuus ja hyvät tavat ovat opeteltavissa. Ei ole mikään syy sanoa, että ne puuttuu.


      • Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

        Se ei pelkästään liity vallanhaluun, jotkut saavat siitä sadistista nautintoa. Muitakin syitä varmasti löytyy.

        Uskon, että meissä kaikissa on potentiaali käyttää henkistä väkivaltaa, mutta persoonamme estää sen . Lapset ja nuoret sortuvat helpommin henkisen väkivallan käyttöön, koska he eivät ymmärrä millaista tuskaa se toiselle aiheuttaa.

        Osa ihmisistä loukkaantuu ihan oikeastikin ja fiksu ihminen ottaa sen huomioon. Nykyään vaan on liikkeellä sitäkin, että aidosti loukkaaviakaan kommentteja ei vaivauduta pahoittelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohteliaisuus ja hyvät tavat ovat opeteltavissa. Ei ole mikään syy sanoa, että ne puuttuu.

        Niin ja suhteellisuudentaju on myös opeteltavissa, jos esimerkiksi koet tällaista epäystävällisyyttä jonkun taholta jostain syystä joko aiheellisesti tai aiheetta, niin tuskin saat asiaasi perille anonyymin provohahmojen kanssa kommunikoimalla eli et puhu oikeaan osoitteeseen ns jos ymmärrät.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiitos. En tosin osaa olla kohtelias. Vain asiallinen. Kohteliaisuus ja hyvät tavat minulta puuttuu. Se laskettanee heikkoudeksi.

        Mutta sellainen tarkoituksellinen parjaaminen jotakin yksilöä kohtaan.. yritän välttää sitä. Olen toki siihen syyllistynyt ja kannan omantunnontuskia .. nooh mun kanssa ei tarvitse olla hienotunteinen jos kutakuinkin asiallinen on.

        Mutta mielestäni sä olet oikeasti kohtelias. Ja hyväkäytöksinenkin. Se on hyvä se.

        ”Mutta sellainen tarkoituksellinen parjaaminen jotakin yksilöä kohtaan.. yritän välttää sitä. Olen toki siihen syyllistynyt ja kannan omantunnontuskia .. nooh mun kanssa ei tarvitse olla hienotunteinen jos kutakuinkin asiallinen on. ” silti esiinnyt eri naisina ja luot illuusioita muista ihmisistä. Tosin niiden omaksuminen ei ole sinun aikaansaannoksesi, vaan niiden jotka saa päähänsä keksiä henkilöllisyyksiä anonyymeille kirjoittelijoille…


      • Gattino kirjoitti:

        "Mutta mielestäni sä olet oikeasti kohtelias. Ja hyväkäytöksinenkin."

        😀 Voi kiitos. Saattaa olla, että sinua kohtaan olen tavallista huomaavaisempi. :)

        Jaa, no se huomaavaisuus on sitten pantu merkille täällä päässä.

        Tuohon loukkaantumiseen vielä palaten.. asiat asioina. Joskus vaan on parempi sanos asiat sellaisina kuin ne on. Turhanpäiväinen hienovaraisuus ja kainostelu on niin turhaa.

        Toki toinen loukkaantuu, mutta se on vastaanottajan asia oppia elämään sen loukkaantumisen kanssa. Se, että ottaa itseensä ei mielestäni ole riittävä syy esimerkiksi alkaa haukkumaan toista. Suoraan sanomisella ja haukkumisella on vissi ero.

        Tämän päivän loukkaantumiskulttuuri on ihan naurettava. Osa jopa tahallaan loukkaantuu hakeakseen konflikteja ja mikä vielä nolompaa, loukkaannutaan toisen puolesta. Ja voi kun maailmankirjat pitää sitten laittaa uusiksi.

        No ehkä elämä on opettanut minusta hieman ronskimman. Loukkaannun kyllä siinä missä kuka tahansa, jos minua loukataan. Ehkä osaan jo käsitellä sitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika harva palstalla sanoo rakentavasti suoraan.

        Niin. Tyypillisesti täällä parjataan. Olen tosin saanut palstalla aika suoraan näpeilleni harmissedältä. Silloin suoraan sanottuna syyllistyin hänen parjaamiseen, vaikka tarkoitukseni oli vitsailla hänen kustannuksellaan. Tajusin virheeni, ja pyysin anteeksi. Hän kerkesi kyllä itse haukkumaan minut takaisin ennen anteeksipyyntöäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa ihmisistä loukkaantuu ihan oikeastikin ja fiksu ihminen ottaa sen huomioon. Nykyään vaan on liikkeellä sitäkin, että aidosti loukkaaviakaan kommentteja ei vaivauduta pahoittelemaan.

        Yleensä ihminen loukkaantuu loukkaavista kirjoituksista ja kommenteista. Useinmiten suurin osa ihmisistä erottaa vaikkapa aloituksen provosointitason. Tietyt kirjoittajat eivät muuta suollakaan kuin provoja. Siksi he eivät koskaan anteeksipyytele kirjoitustensa loukkaavuutta, koska loukkaaminen on kirjoitusten päätarkoitus.

        Jotkut kirjoittajat taas ovat fiksumpia loukkaajia. He osaavat kyllä kirjoittaa mustan valkoiseksi, mutta eivät kykene ymmärtämään toisia ihmisiä eikä heidän näkökantojaan. Eivät lukemaan yhtään rivien välistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kohteliaisuus ja hyvät tavat ovat opeteltavissa. Ei ole mikään syy sanoa, että ne puuttuu.

        Ei kiinnosta, pidän niitä turhanpäiväisinä. En halua opetella nuorallatanssimistakaan, sekin on minulle turhanpäiväinen taito.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Mutta sellainen tarkoituksellinen parjaaminen jotakin yksilöä kohtaan.. yritän välttää sitä. Olen toki siihen syyllistynyt ja kannan omantunnontuskia .. nooh mun kanssa ei tarvitse olla hienotunteinen jos kutakuinkin asiallinen on. ” silti esiinnyt eri naisina ja luot illuusioita muista ihmisistä. Tosin niiden omaksuminen ei ole sinun aikaansaannoksesi, vaan niiden jotka saa päähänsä keksiä henkilöllisyyksiä anonyymeille kirjoittelijoille…

        Häh?
        En kanna vastuuta jonkun anonyymin foliohattuilusta. Olen vain pirpana ja siinä kaikki.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei kiinnosta, pidän niitä turhanpäiväisinä. En halua opetella nuorallatanssimistakaan, sekin on minulle turhanpäiväinen taito.

        Siinä tapauksessa voit seurustella vain moukkien kanssa. Mutta omahan on valintasi.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        En rehellisesti usko, että suhtautuisin muihin pehmeämmin kuin muut suhtautuvat minuun.
        Minun sanotaan olevan hyvin suora ja jopa tökerö. Töksäyttelijä. Ja olen ihan kuin silikonilla valeltua timanttia. Tai luupäinen kumipää.

        Varsinaisesti et voi saada minulta paskaryoppyä minun katsantokannastani nähtynä. Tosin sinun kokemuksesi ratkaisee, mikä omasta mielestäsi on sitä paskaryöpytystä.

        "Minun sanotaan olevan hyvin suora ja jopa tökerö. Töksäyttelijä. Ja olen ihan kuin silikonilla valeltua timanttia. Tai luupäinen kumipää."

        Niinpä, ja ilmeisesti kaikkea noita haetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jotkut kokevat joutuneensa henkisen väkivallan uhriksi, vaikka toinen ei sitä sanomisellaan halunnut."

        Siinähän se onkin, kun nämä jotka eivät (muka) halua loukata, mutta loukkaavat silti, eivät itse näe käytöksensä ja sanojensa vaikutuksia muihin. Mielenkiintoista on sekin, että usein jos tilanne on toisin päin, joku sanoo tälle "toiselle" jotain osuvaa ja täysin aiheesta, niin sitten kyllä loukkaannutaan ja ollaan hirveän paljon henkisen väkivallan uhreja.

        Sellainenhan on herkkähipiäisyyttä silloin. Toisin sivusta keskusteluun mukaan toksisen positiivisuuden. Joissakin tilanteissa on oleellista saada huonokin palaute. Palaute ohjaa asioiden kulkua. Mikäli ollaan teennäisesti suhteessa ongelmaksi voi muodostua puhumattomuusen ja vastaamattomuuden kupla.

        Toinen voi kokea että asiat toimivat mutta itseasiassa lopulta valheellinen asioiden tila selviää. Sekin on henkistä kiusantekoa. Näistäkin tilanteista oppii kyllä kantapään kautta mitä kannattaa sietää ja mitä ei. Tekemättä tai sanomatta jättäminen voi olla suhteissa hyvinkin loukkaavaa jos osoittautuu että vastuuta ei ole kannettu

        Keskusteluanne on ilo lukea. Kypsää oivaltamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa voit seurustella vain moukkien kanssa. Mutta omahan on valintasi.

        Jaa, no olen kyllä valinnut sen seurutelemattomuuden. Nääs kun se seurusteleminenkin on mielestäni turhanpäiväistä. En ole riippuvainen ihmisistä ympärilläni. En ole laumaeläin.

        Joten kun nyt niin kovasti haluat minua paheksua, niin ihan rauhassa vaan. Annan siunaukseni sinun paheksunnallesi. Se kun on minulle yhdentekevää. Mutta toivottavasti sait itsellesi patemman mielen, kun pääsit ylentämään itsesi omassa päässäsi minun yläpuolelleni.

        Ja jos mielesi olet harmituksella pahoittanut, se on sääli, sillä minä en ole kukaan sinulle ja turhanpäiväisestä olet harmistunut.

        Minä olen minä. Sinun opettavaisuudellasi ei ole tuon taivaallista merkitystä minulle ja omaan hyvin erilaiset arvot kuin sinä. Ja sekös sinua tuntuu kismittävän, kun en alistu normeihin.

        Se että suurin osa ihmisistä käyttäytyy laumassa ja sanoo bää .. ei tarkoita, että minun pitäisi. Siitä on sanontakin.. kaivoon hyppäämisestä.. tietänet sen.

        Joten...
        Olen mikä olen ja muutan sitä, jos näen aiheelliseksi. Olen ollut ihan tarpeeksi hyvätapainen selvitäkseni tähän asti, se riittää minulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Minun sanotaan olevan hyvin suora ja jopa tökerö. Töksäyttelijä. Ja olen ihan kuin silikonilla valeltua timanttia. Tai luupäinen kumipää."

        Niinpä, ja ilmeisesti kaikkea noita haetkin.

        En hae. Siis hakemalla hae. Olen vain sellainen.
        En ala feikkaamaan vaan olen rehellisesti sitä mitä olen.

        On minusta sanottu myös että minuun ihastutaan tai vihastutaan. En ole sellainen persoona joka kulkisi välimaastossa. Joko tykätään tai ei. Ihan sama se mulle on.

        Jos en kelpaa jollekin, so what? Jos joku tykkää .. sama.

        Täällä palstalla on välillä kiva vähän kärjistää asioita, sillä irl se on hankalampaa. Mutta pääosin olen aidoimmillani palstalla, sillä täällä ei tarvitse käyttää vesivärejä asioille.

        En hae suosiota tai seuraajia. Joillakin tuntuu sellainen motiivi olevan täälläkin. Mutta jokainen tyylillään.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa, no olen kyllä valinnut sen seurutelemattomuuden. Nääs kun se seurusteleminenkin on mielestäni turhanpäiväistä. En ole riippuvainen ihmisistä ympärilläni. En ole laumaeläin.

        Joten kun nyt niin kovasti haluat minua paheksua, niin ihan rauhassa vaan. Annan siunaukseni sinun paheksunnallesi. Se kun on minulle yhdentekevää. Mutta toivottavasti sait itsellesi patemman mielen, kun pääsit ylentämään itsesi omassa päässäsi minun yläpuolelleni.

        Ja jos mielesi olet harmituksella pahoittanut, se on sääli, sillä minä en ole kukaan sinulle ja turhanpäiväisestä olet harmistunut.

        Minä olen minä. Sinun opettavaisuudellasi ei ole tuon taivaallista merkitystä minulle ja omaan hyvin erilaiset arvot kuin sinä. Ja sekös sinua tuntuu kismittävän, kun en alistu normeihin.

        Se että suurin osa ihmisistä käyttäytyy laumassa ja sanoo bää .. ei tarkoita, että minun pitäisi. Siitä on sanontakin.. kaivoon hyppäämisestä.. tietänet sen.

        Joten...
        Olen mikä olen ja muutan sitä, jos näen aiheelliseksi. Olen ollut ihan tarpeeksi hyvätapainen selvitäkseni tähän asti, se riittää minulle.

        Ihminen on laumaeläin, ja erilaisiin ryhmiin kuuluminen on luonnollinen osa ihmisen elämää. Se ei tarkoita kuitenkaan, että ollaan aina kaikesta samaa mieltä ja tehdään asiat samalla tavalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on laumaeläin, ja erilaisiin ryhmiin kuuluminen on luonnollinen osa ihmisen elämää. Se ei tarkoita kuitenkaan, että ollaan aina kaikesta samaa mieltä ja tehdään asiat samalla tavalla.

        Minä olen aina ollut yksinäinen susi. Selviän kyllä laumassa, mutta viihdyn paremmin ilman.

        Niin tosiaan .. kaikki eivät ole samanlaisia ja toimi samalla tavalla. Totta. Kas kun en ole itse tuota koskaan tajunnut.. heh.


    • Anonyymi

      Mielipide kannattaa sanoa perusteluineen, kunhan ensin miettii miksi ja miten sanoo.

    • Anonyymi

      Se on silloin tylsä, eikä siihen kukaan reagoi. Jos uskaltaa sanoa mikä kuohuttaa, saa tietää mikä muita kohahduttaa.

    • Anonyymi

      Minäkään ei aina muista sanoa asioita rakentavasti vaan saatan olla jossain tilanteissa aika tiukka, mitä sitten kadun jäleenpäin. Toissapäivänä töissä tuli oltua aika ankara, mutta kun tänään sain esihenkilöltä niin hyvää palautetta, niin en kaiketi ollut ollut kuitenkaan liian tiukkapipoinen.

    • Voihan se olla niinkin.

    • Anonyymi

      Vihervasemmiston tavoite on ihmisten itsesensuuri rangaistusten pelossa. Ihan kuin Neuvostoliitossa, tätä samaa yrittävät nyt eurostoliitossa.

      Kun puhutaan rehellisesti asioista niiden oikeilla nimillä ja sanotaan asiat kuten ne oikeasti ovat, niin siinä ei ole mitään väärää. En tule jatkossakaan sensuroimaan mielipiteitäni asioista, en vaikka joku siitä mielensä niin kovin pahoittaisi. Raja menee siinä, että mielipiteessä on asia, ei henkilö, josta ollaan keskutelemassa. Asiat siis riitelee, ei ihmiset.

      • Anonyymi

        Millaista rangaistusta vihervasemmisto on esittänyt juuri sinulle, jos et sensuroi omia kirjoituksiasi ja sanomisisasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaista rangaistusta vihervasemmisto on esittänyt juuri sinulle, jos et sensuroi omia kirjoituksiasi ja sanomisisasi?

        Tässäpä tuhannen taalan kysymys anonyymipalstalle, kyllä etsivä löytää juuri sellaisen apparaatin mitä lähtee hakemaan. Itse en ole kyllä kokenut ilmaisunvapausrajoitteita miltään ryhmittymältä tai moderaattorilta, mutta kerron kyllä vaikka tänne jos tilanne muuttuu huolestuttavaan suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaista rangaistusta vihervasemmisto on esittänyt juuri sinulle, jos et sensuroi omia kirjoituksiasi ja sanomisisasi?

        En hyväksy millään muotoa esim. intersektionaalista feminismiä, en lbtg-titityy touhua, en pakolaispolitiikkaa, en nykyistä energiapolitiikkaa, en nykyistä ympäristö- ja ilmastopolitiikkaa enkä yleensäkään suomalaisten verorahojen hassaamista ympäri maailmaa.

        Näistä asioista kun aletaan keskustelemaan, erilaisissa yhteyksissä erilaisten ihmisten kanssa syystä tai toisesta, joudut miettimään missä uskallat olla jotain mieltä. Vihervasemmisto on kuin sopulilauma juoksemassa kohti jyrkänteen reunaa ilman ajatusta pysähtymisestä, koska ei muutkaan pysähdy. Sitten ollaan me, jotka ovat itsenäisiä ajattelijoita ilman, että ulkopuolisten mielipiteet vaikuttavat omiin ajatuksiin ja pystytään itse olemaan asioista jotain mieltä.

        Jos lähdetään sitten siitä, että aletaan keskustelemaan koulujärjestelmästä, pakolaispolitiikasta, sosiaali- ja terveyspolitiikasta, jotka tavalla tai toisella linkittyvät toisiinsa ja nähdään se lopputulema, jossa kaikille on vain surkeutta jaossa, niin kokeile sellaista keskustelua joskus. Sitten alat miettimään niitä asioita, joista niin kovin mielesi pahoitat, koska et halua nähdä sitä todellisuutta, johon nykyinen meno johtaa. Idelogisissa lokeroissa olevat ismien kannattajat joukkorääkyvät ja tekevät erilaisia viranomaisilmoituksia väärinperustein ihmisistä, jotka ovat eri mieltä kuin he. Nimenomaan eri mieltä kuin nämä "suvaitsevat liberaalit". Tästä on kokemusta. Pahinta on sitten se, että mennään joukkorääkymään vielä joiltakin työpaikkoja, tosin nyt ovat jo työnantajatkin tajunneet olemaan reagoimatta näihin painostuskeinoihin, koska se menee henkilökohtaisen vainon puolelle ja on siis rikos, josta koituu sanktioita myös heille.

        Tässä ihan normiarjen esimerkkejä ja niitä on vielä paljon lisää. Tosin ne ovat vain niitä lieveilmöitä edellisiin aiheisiin liittyen.


    • Anonyymi

      Kyllähän tuollainen vaara selvästi on olemassa. Mielensäpahoittajia on paljon liikkeellä. Vaan kun sen huomioi jo etukäteen, niin voi päättää olla välittämättä asiasta.

      • Anonyymi

        Mielensäpahoittajia on vähemmän kuin tahallaan loukkaajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielensäpahoittajia on vähemmän kuin tahallaan loukkaajia.

        Tuskinpa tuosta on olemassa tilastodataa. Tuo on siis puhtaasti kokemuskysymys.


    • Anonyymi

      Ole sitten hiljaa, jos mieles tekee.

    • Anonyymi

      Kannattaa sanoa tarvittaessa oma mielipide, mutta miettiä miten sen sanoo rakentavasti.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Vihervasemmisto ihailee Neuvostoliittoa jossa ihmiset ammuttiin oman mielipiteen sanomisesta. Sen takia vasemmisto tykkää puhua sanan vastuusta, mutta kyse on tyranniasta, jossa kaikesta pitää olla samaa mieltä heidän kanssaan. Vihervasemmistoa ja kaikkea kulttuurimarxilaisuutta tuleekin vastustaa henkeen ja vereen niin kauan kuin henki pihisee.

      https://historianet.fi/sota/kylma-sota/paljonko-stasissa-oli-tyontekijoita

    • Mjaa, sanon kyllä mielipiteitäni, mutten usko että niillä juuri on paskankaan väliä tai merkitystä kellekkään. Tulipahan sanottua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1900
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1509
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1288
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1275
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1200
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      1009
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      962
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      109
      881
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      733
    Aihe