Nuorten ehdottamasti yleisin kysymys on sekä täällä netissä, että esimerkiksi rippikoululeirillä papille, kuinka saisi tietää ihastuksen kohteen tunteista takaisinpäin ilman, että paljastaa omia tunteitaan.
Vain rippikoulutytöt ovat tätä näin kyselleet, vaikka pojilla on mielessään taatusti sama asia. Vastaushan on, että sellaista keinoa ei ole olemassa.
Kysymyksethän johtuvat siitä, että on perusteltua syytä PELÄTÄ joutua nolatuksi, halveksituksi ja pilkallisten huhujen kohteeksi, jos epäonnistuu pyrkimyksissään luoda seurustelu. Eikä torjujasta koskaan tiedä, miten hän reagoi. Usein hän sen lisäksi, että torjuu, vielä nauttii häväistessään pyrkyriä.
Aikoinaan erittäin laadukas ja hienostunut luokkatoverini oli ihastunut 1½ vuotta nuorempaan sisareeni, ja kertoi sen minulle. Kun kerroin sen taas sisarelleni, tämä vastasi: "Luuleeks se jätkä, että sillä ois vartsua saada minut?"
Halu nolata toinen on niin yleinen, että pelko on reaalinen. Johtaa taas pitkälliseen palloiluun, jolloin yritetään sekä vähitellen vihjaista omista tunteista, mutta olla myöntämättä varmasti mitään, ja vähitellen saamaan selville, mitä toinen ajattelee.
Tällaiseen palloiluun saattaa mennä jopa vuosia KALLISTA aikaa, ja hermoja raastaa, kun haluaisi jo kuumeisesti seuraavaan vaiheeseen, seurusteluun.
Moni joutuu lopulta kulkemaan onnensa ohi, kun ei ole varma vastapuolen rakkauden tunteista, joka olisikin jo kauan sitten ollut halukas.
Tuntuu aivan uskomattomalta, kuinka epäuskoinen ja pelokas voi olla. Seurakuntanuorissa, joista sitten löysin suloisen vaimoni, oli muuan viehättävä tyttö, johon olin ihastunut. Kun tulin seurakunnan jäseneksi, tyttö purjehti luokseni suoraa päätä salin laajan lattian poikki, antoi minulle kaikkien nähden suukon poskelle ja onnitteli minua.
En edes tuosta ollut varma, enkä tehnyt mitään, mutta ei tyttökään, koska tuo oli taatusti enintä, mitä uskalsi. En minäkään uskaltanut. Oli aivan liian rohkeata ajatella, että joku tyttö olisi minuun rakastunut.
Niin, sellaista on palloilu ja pelko. Nolaaminen on ihmisten iljettävä halu. Vanhoissa kotimaisissa elokuvissakin häviävä kilpakosija on aina viheliäinen pelle ja koijari,
Jos näin ei olisi, ei tarvitsisi myöskään pelätä, vaan voisi puhua SUORAAN ja selvittää asiansa pian ja siirtyä tarvittaessa uuteen yritykseen uudella suunnalla. 🌹👀
Pelkoa ja pallottelua parinvalinnassa
11
61
Vastaukset
- Anonyymi
Tarviiko sitä ikinä ees pariutua. Ensin joudut nolaan itses ihastuessa. Sitten pitää mukautua parisuhteeseen. Sitten pitää rakentaa koti ja lapset. Mutta entäs jos lopulta lapsesta tuleekin työtön. Niin sitten on menny hukkaan kaikki se vaiva mikä on nähty. Työttömän vanhempi on ihan samassa tilanteessa, kuin sinkku joka ei oo ikinä seurustellu tai ees ihastunu.
Ei tarvitse pariutua, mutta seksuaalitarve on melkein kaikilla. Jos se on, se on hoidettava, joko irtosuhteilla, vakiopanolla tai pelkällä masturboinnilla. Valinta on tavallaan vapaa, mutta tuskaa kaikki vaihtoehdot kuitenkin yleensä tuottavat. 🌹👀
No nuoruus on sitä aikaa elämässä (teini), että aletaan eriytyä toisista ihmisistä. Ja se tapahtuu usein luonnollisesti olemalla toisten nuorten kanssa. Ja toiset nuoret saattaa töksäyttää kaikkea ihan suodattamatta ja toisaalta se on mahdollisuuskin, vaikka kuullostaa ehkä kaikelta muulta...
Nuori on ollut lapsi aiemmin ja saanut vasteen vanhemmiltaan ja perheeltä, millainen hän on ja kun hän nuorena alkaa olla muiden nuorten kanssa, se lasikupu mikä on ehkä kotona annettu särkyy. Se on alkuun monelle vaikeaa käsittää, mutta jos omat vanhemmat tukee ja nuori saa rakkautta kotoa, niin hänellä on mahdollisuus kokea itse itsensä ja saada oma identiteetti ihan itse itseään huomioimalla, silloin on jatkossa haavoittumattomampi kertomaan omista tunteistaan toiselle, olipa se reagointi mitä vaan toiselta.
Samalla kun selviää se oma todellinen identiteetti, on nuori immuuni muullekin kiusaamiselle ja hän osaa suojella itse itseään maailmassa, kuten pitääkin olla.
Eli minusta tuo mistä kerroit on täysin luonnollista ja ehkä jopa vääjäämätöntä ihmisen elämässä ja niin sen täytyy mennä. Mutta luontoa ja biologiaa tutkineena varmaan sen tiedätkin. :o)- Anonyymi
Aika erikoinen elämän kulku teillä. Kyllä mulla vaan lapsenakin oli kavereita enkä pelkästään vanhempien kanssa ollut. Eikä mun elämässä oo mitään jyrkkää rajaa ollu että nyt oon lapsi ja nut yht äkkiä teini. Sama juttu täys ikäistuessä. Ei se kehitys hypänny yhdessä yössä suoraan aikuisuuteen. Voihan se tietysti olla, kun olin yrittäjäperheen lapsi ja vanhemmat paljon poissa . Niin ei sitten oo niin hemmoteltu. Niin sitten kehityskin kulkee silleen normaalisti, ilman mitään rajakohtia.
Anonyymi kirjoitti:
Aika erikoinen elämän kulku teillä. Kyllä mulla vaan lapsenakin oli kavereita enkä pelkästään vanhempien kanssa ollut. Eikä mun elämässä oo mitään jyrkkää rajaa ollu että nyt oon lapsi ja nut yht äkkiä teini. Sama juttu täys ikäistuessä. Ei se kehitys hypänny yhdessä yössä suoraan aikuisuuteen. Voihan se tietysti olla, kun olin yrittäjäperheen lapsi ja vanhemmat paljon poissa . Niin ei sitten oo niin hemmoteltu. Niin sitten kehityskin kulkee silleen normaalisti, ilman mitään rajakohtia.
No niinhän minä tarkoitin juurikin, että yhdessä yössä kaikki tapahtuu ja sekunnilleen just tiettyyn aikaan. Jepjep...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja moni teini on ihan otse aiheuttanu noita kahnauksia vanhempiensa kanssa. Kotiin tulo aika on aika yleinen. Jos ylivarjeltu lapsi jonka on aina pitäny olla kotona yhdeksältä haluaa yllättäen olla viikonloppuna puoleen yöhön. Niin olihan se ihan eri tilanne kun vaikka mulla, kun olin pikku hiljaa hilannut sitä aikaa myöhemmäksi. Ja se oli jo valmiiksi 11.30. Niin ei ollut vaikee neuvotella puolta tuntia.
- Anonyymi
Kummallisia teinejä. Omalla riparillani ei kukaan tollasia kysellyt.
Pidin kuutisen leiriä vuodessa kymmenkunnan vuoden ajan. Kaikilla leireillä tytöt olivat yhtä avoimia ja keskustelivat romansseistakin kuin leivästä. Pojat olivat pidättyvämpiä, ehkä arempiakin. Johtuiko iästä vai sukupuolesta?
Varmaan minullakin oli oma vaikutukseni, koska en koskaan lausunut seurusteluasioista mitään moralistista, kerroin vain miten on. Varmaan tämä loi ilmapiirin, jossa uskalsivat kysellä oikeasti, eikä vain niin, että asettelivat sanojaan sen mukaan, mitä arvelivat olevan moralistipapille miellyttävää kuultavaa. 🌹👀
Nolaajat on lapsellisia. Itsekin olen syyllistynyt kerran teininä nolaamiseen, mutta ymmärsin kyllä olevani typerys ihan samantien.
- Anonyymi
Me juotiin rippileirillä kaljaa kaveri porukoitten kanssa Se leiri oli saaressa. Yks tyttö oli ihastunut minuun ja se lähetteli minulle paperi lappuja jossa sanoin että haluaa pussailla. Mentiin sitten saunaan kahdestaan pussailemaan ja panemaan yöllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614358KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1443120Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo472428Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?462343- 981985
- 241883
- 281596
- 221584
- 1501411
- 341233