Kasvomuistitesti

Onko kukaan muu testannut HS-kasvomuistitestiä? Tiedän kyllä visuaalisen muistin ja visuaalisen hahmotuskyvyn olevan itselläni hyvä (parempi kuin auditiivinen muisti), mutta silti tulos oli yllätys 79/80 vaikka testasin nopeasti paljon miettimättä. Ja samalla tuli mieleen miten haastavaa voisi olla, jos kasvot ei jäisi mieleen. Valitettavasti linkki aukeaa vain tilaajille

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008984718.html?share=d940d60ce318de6db5af5389bec1cf57

35

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole tilausta.

    • En pääse lukemaan. 🤷🏻‍♂️

    • Anonyymi

      Pitääpä testata, nimittäin mulla on hyvä kasvomuisti mielestäni. Joten kohta nähdään onko se kuvitelmaa.

      • Anonyymi

        Ja pee aa äs koo aa ja tee, en oo tilaaja. Jää tekemättä.


    • Juu, tein sen aiemmin pikipäiten 76/80. En yllättynyt, olen aina tiennyt omaavani melko hyvän kasvomuistin. Nimet voi toisinaan unohtuakin, mutta kasvot eivät oikeastaan koskaan.

      • Minäkään en muista nimiä, mutta kasvot muistan.


      • Citrinella kirjoitti:

        Minäkään en muista nimiä, mutta kasvot muistan.

        Muistan kyllä pääosin nimet, mutta toisinaan voi joku unohtuakin.

        Sitten tuo kasvomuisti on siitä hupaisa, että voin vaikka Espoolaisessa marketissa nähdä henkilön, joka jostain syystä kiinnittää huomioni. Ei tarvitse olla kaunis/komea tms., vaan jokin aktivoi. Voin vuotta myöhemmin nähdä saman henkilön Turussa Ruisrockissa ja jäädä miettimään, että hitsi mä olen kohdannut tämän ihmisen jossain aiemminkin. Yleensä ennen pitkää muistan sitten missä, mutta en heti.

        Ihmisen mieli on kummallinen ja monimutkainen aparaatti.


      • randombypasser kirjoitti:

        Muistan kyllä pääosin nimet, mutta toisinaan voi joku unohtuakin.

        Sitten tuo kasvomuisti on siitä hupaisa, että voin vaikka Espoolaisessa marketissa nähdä henkilön, joka jostain syystä kiinnittää huomioni. Ei tarvitse olla kaunis/komea tms., vaan jokin aktivoi. Voin vuotta myöhemmin nähdä saman henkilön Turussa Ruisrockissa ja jäädä miettimään, että hitsi mä olen kohdannut tämän ihmisen jossain aiemminkin. Yleensä ennen pitkää muistan sitten missä, mutta en heti.

        Ihmisen mieli on kummallinen ja monimutkainen aparaatti.

        Hah hah! Olen itse jutellut 15min parikymppisenä bussissa ihmisen kanssa, jota en tuntenut, mutta jonka kasvot muistin. Vaihdoimme kuulumiset usealta vuodelta, en keksinyt bussissa mistä hänet muistan, eikä vissiin se toinenkaan. Hän moikkasi ensin ja pyysi istumaan viereen. Kun astuin pysäkillä ulos ja tajusin että naama on istunut samassa bussissa pari kertaa viikossa yläasteaikana (harrastukseen mennessä). 😂


      • Citrinella kirjoitti:

        Hah hah! Olen itse jutellut 15min parikymppisenä bussissa ihmisen kanssa, jota en tuntenut, mutta jonka kasvot muistin. Vaihdoimme kuulumiset usealta vuodelta, en keksinyt bussissa mistä hänet muistan, eikä vissiin se toinenkaan. Hän moikkasi ensin ja pyysi istumaan viereen. Kun astuin pysäkillä ulos ja tajusin että naama on istunut samassa bussissa pari kertaa viikossa yläasteaikana (harrastukseen mennessä). 😂

        Mulla on myös pariin otteeseen käynyt vastaavia, että on tosiaan kohdattu henkilöinä ja ihmetelty yhdessä mistä tiedämme toisemme. Se on hauskaa kun kahdestaan arvailee 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Mulla on myös pariin otteeseen käynyt vastaavia, että on tosiaan kohdattu henkilöinä ja ihmetelty yhdessä mistä tiedämme toisemme. Se on hauskaa kun kahdestaan arvailee 😂

        Tulipa mieleen yksi tapaus tätä edelliseltä sinkkuajalta. Olin lähdössä kotiin Kallesta (aamuyöllä) ja poke (~10v nuorempi) alkaa juttelemaan ja sanoo, että mehän tunnetaan. Mielessäni jo mietin, ettei kyllä tunneta ja sika huono iskuyritys, jos sellaista yrittää. 😂 Kysyn pokelta onko hän X opiskelija (tiedekunnassa jossa olin opettanut). Vastaa ettei ole. Kun sanon, etten sitten keksi mistä tuntee sanoi, että olen valmentanut hänen kaveriaan, jonka tietysti muistin ja hän itse urheili toisella puolella pks toisessa seurassa. Tunnistin nimen mutten kasvoja. Veikkaan, että ulkonäkö oli muuttunut teini-ajasta melkein 30-kymppiseksi kasvaessa. Jollain ihmisillä voi olla todella hyvä kasvomuisti.


      • Citrinella kirjoitti:

        Tulipa mieleen yksi tapaus tätä edelliseltä sinkkuajalta. Olin lähdössä kotiin Kallesta (aamuyöllä) ja poke (~10v nuorempi) alkaa juttelemaan ja sanoo, että mehän tunnetaan. Mielessäni jo mietin, ettei kyllä tunneta ja sika huono iskuyritys, jos sellaista yrittää. 😂 Kysyn pokelta onko hän X opiskelija (tiedekunnassa jossa olin opettanut). Vastaa ettei ole. Kun sanon, etten sitten keksi mistä tuntee sanoi, että olen valmentanut hänen kaveriaan, jonka tietysti muistin ja hän itse urheili toisella puolella pks toisessa seurassa. Tunnistin nimen mutten kasvoja. Veikkaan, että ulkonäkö oli muuttunut teini-ajasta melkein 30-kymppiseksi kasvaessa. Jollain ihmisillä voi olla todella hyvä kasvomuisti.

        Ehkä kasvoissasi oli jotain sellaista, mikä tuolle pokelle on erityisesti osunut silmiin ja jäänyt siten mieleen? Silmät/katse on sellainen asia joka ei kovin suuresti muutu ennen kuin selkeästi vanhalla ihmisellä.

        Ja loppujen lopuksi, ei ihan iskuyritys sittenkään, vaikkei ollutkaan sellaiseksi tarkoitettu 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        Ehkä kasvoissasi oli jotain sellaista, mikä tuolle pokelle on erityisesti osunut silmiin ja jäänyt siten mieleen? Silmät/katse on sellainen asia joka ei kovin suuresti muutu ennen kuin selkeästi vanhalla ihmisellä.

        Ja loppujen lopuksi, ei ihan iskuyritys sittenkään, vaikkei ollutkaan sellaiseksi tarkoitettu 😊

        Siis: ei ihan huono iskuyritys...


      • randombypasser kirjoitti:

        Ehkä kasvoissasi oli jotain sellaista, mikä tuolle pokelle on erityisesti osunut silmiin ja jäänyt siten mieleen? Silmät/katse on sellainen asia joka ei kovin suuresti muutu ennen kuin selkeästi vanhalla ihmisellä.

        Ja loppujen lopuksi, ei ihan iskuyritys sittenkään, vaikkei ollutkaan sellaiseksi tarkoitettu 😊

        Ei olut iskuyritys, se vaan tuli ekaksi mielen kun joku tuntematon väittää tuntevansa. Yleensä muistan ihmisien kasvot. Hän sanoi lopettaneensa 12v ja pystyin päättelemään miehen olevan ~27v eli tuossa välissä kasvon piirteet ehtii muuttua. Sen sijaan aikuisen naiset ei muutu 10v tunnistamattomaksi. Pari valkkua on lisäksi helpompi muistaa kuin pari sataa kaveria.


      • Citrinella kirjoitti:

        Ei olut iskuyritys, se vaan tuli ekaksi mielen kun joku tuntematon väittää tuntevansa. Yleensä muistan ihmisien kasvot. Hän sanoi lopettaneensa 12v ja pystyin päättelemään miehen olevan ~27v eli tuossa välissä kasvon piirteet ehtii muuttua. Sen sijaan aikuisen naiset ei muutu 10v tunnistamattomaksi. Pari valkkua on lisäksi helpompi muistaa kuin pari sataa kaveria.

        Joo ja 12v pojalla voi olla jo hormonit vauhdissa, niin nuori nainen valkkuna on taatusti jäänyt mieleen.


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo ja 12v pojalla voi olla jo hormonit vauhdissa, niin nuori nainen valkkuna on taatusti jäänyt mieleen.

        Omassa lajissa suurin osa teinien valmentajista oli pks entisiä urheilijoita, jotka ovat saaneet koulutuksen liitolta ja vanhemmat jäivät enimmäkseen huoltoporukoihin, joten en ollut mitenkään joukosta erottuva,

        Olen kyllä joskus ~28v ollut mummotunnelissa ja yksi vanhojen valmenttavien kaveri silloin hädin tuskin 18v alkoi (oikeasti) iskemään omaa seuruettani. Tunnistin pojan, vaikka oli kasvanut 190cm pitkäksi, mutta hän ei minua. Herää kysymys mitä tuon ikäiset pojan klopit tekee mummotunnelissa…


      • Citrinella kirjoitti:

        Omassa lajissa suurin osa teinien valmentajista oli pks entisiä urheilijoita, jotka ovat saaneet koulutuksen liitolta ja vanhemmat jäivät enimmäkseen huoltoporukoihin, joten en ollut mitenkään joukosta erottuva,

        Olen kyllä joskus ~28v ollut mummotunnelissa ja yksi vanhojen valmenttavien kaveri silloin hädin tuskin 18v alkoi (oikeasti) iskemään omaa seuruettani. Tunnistin pojan, vaikka oli kasvanut 190cm pitkäksi, mutta hän ei minua. Herää kysymys mitä tuon ikäiset pojan klopit tekee mummotunnelissa…

        Mummotunneli... Niin, se on nuorten miesten ryhmässä sellaisessa maineessa, että sieltä saa helposti puumaa. Mikä nyt sitten kenenkin ikäiselle on puuma...
        Mutta sinällään myös ymmärrän sen, molemmin puolin, kun nuoret on usein turhan innokkaita ja kyvykkäitä, mutta taidot on vähän niin ja näin. Ja taas varttuneempi leidi on yleensä aika osaava ja saattaa nimenomaan kaivata sitä nuorta ihoa, intoa ja kykyä, etenkin jos se ottaa oppia vastaan.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mummotunneli... Niin, se on nuorten miesten ryhmässä sellaisessa maineessa, että sieltä saa helposti puumaa. Mikä nyt sitten kenenkin ikäiselle on puuma...
        Mutta sinällään myös ymmärrän sen, molemmin puolin, kun nuoret on usein turhan innokkaita ja kyvykkäitä, mutta taidot on vähän niin ja näin. Ja taas varttuneempi leidi on yleensä aika osaava ja saattaa nimenomaan kaivata sitä nuorta ihoa, intoa ja kykyä, etenkin jos se ottaa oppia vastaan.

        Tuosta on aika kauan. Sen mitä olen viime vuosina samana paikkaan eksynyt työhön liittyvillä jatkoilla, kovasti on keski-ikäistynyt porukka entisestä.

        Silloin nuorena kun tuolla oli lähinnä Gasellissa tms. (pubi ainakin sillon) oman kaveriporukan kanssa, sekä pikkupojat että setämiehet oli samalla asialla. Siis sama agenda molemmilla. 🤪Enpä lähtenyt kumpienkaan mukaan. 🤣


      • Citrinella kirjoitti:

        Tuosta on aika kauan. Sen mitä olen viime vuosina samana paikkaan eksynyt työhön liittyvillä jatkoilla, kovasti on keski-ikäistynyt porukka entisestä.

        Silloin nuorena kun tuolla oli lähinnä Gasellissa tms. (pubi ainakin sillon) oman kaveriporukan kanssa, sekä pikkupojat että setämiehet oli samalla asialla. Siis sama agenda molemmilla. 🤪Enpä lähtenyt kumpienkaan mukaan. 🤣

        Muistan Gasellin, taisin kertaallen siellä käydä. Mummiksessa on tullut jonkun kerran käytyä, mutta ei ns. jahdissa vaan puhtaasti bilettämässä. Mutta maineen tiedän ja kyllä sen näkee siellä ollessaan livenäkin, niin viimeksikin, mitä kolme viikkoa sitten. Pikkasen huvittaa kun rapiat 20v kundit jaagaa 45 leidejä ihan tosissaan, mutta hei, jos tärppää, niin eiköhän se sitten ollut molemminpuolisella suostumuksella ja se riittää.


      • randombypasser kirjoitti:

        Muistan Gasellin, taisin kertaallen siellä käydä. Mummiksessa on tullut jonkun kerran käytyä, mutta ei ns. jahdissa vaan puhtaasti bilettämässä. Mutta maineen tiedän ja kyllä sen näkee siellä ollessaan livenäkin, niin viimeksikin, mitä kolme viikkoa sitten. Pikkasen huvittaa kun rapiat 20v kundit jaagaa 45 leidejä ihan tosissaan, mutta hei, jos tärppää, niin eiköhän se sitten ollut molemminpuolisella suostumuksella ja se riittää.

        Ai onko siellä vieläkin parikymppisiä vanhempien naisten perässä? Olen ollut tuolla muutamia kertoja 5v sisällä ja huomioni ei ole yhtään kertaa kiinnittynyt ruinaaviin teineihin, Tietysti, jos on 10-20 hengen porukassa liikkeellä, ei muihin ihmisien niin kovin paljon kiinnitä huomiota.


      • Citrinella kirjoitti:

        Ai onko siellä vieläkin parikymppisiä vanhempien naisten perässä? Olen ollut tuolla muutamia kertoja 5v sisällä ja huomioni ei ole yhtään kertaa kiinnittynyt ruinaaviin teineihin, Tietysti, jos on 10-20 hengen porukassa liikkeellä, ei muihin ihmisien niin kovin paljon kiinnitä huomiota.

        On on. Tai ehkä ne on nykyään ennemmin noin 30, - joitain vuosia. Ja oli siellä kyllä parit niin siloposkiset, että tissille tosiaan olisi ollut vielä tarvetta... Mutta joo, tunnistin kyllä heti "yrittäjät". Ja aika usein ne nykyään on etelän hedelmiä, suomipojut ovat ehkä löytäneet uusia paikkoja.


    • Anonyymi

      Minulla on pettämätön kasvomuisti...erehtymätön

      Tarkkailija

    • Anonyymi

      Minä olen tilaaja, mutta pääsen hesarin sivuille vain kännyn kautta. Täytyy kokeilla huomenna. :)

    • En oo tilaaja, mutta oispa kiva tehdä...

      Siis mun kasvojen tunnistus perustuu johonkin ihan kummaan hommaan. En muista silmienväriä, en hiusten tai oliko millainen nenä... vaan se on jokin fiilispohjainen. Se kyllä toimii, oon huomannut, ainakin irl, mutta jos sanon jollekin, että tuo näyttää joltakin, ei olla yleensä samaa mieltä...siitä oon saanut vihiä, että mä näen ihmiset vähän toisin, kuin moni muu.

      • Minustakin tuo oli jännä testi ja kuvia on 80kpl, ei mene enää ihan sattuman varassa. Joskus nuo tilaajasivut tulee myöhemmin avoimeksi, tai joskus on saanut lyhyen ilmaisen kokeilujakson (en osaa sanoa saako nyt). Keksimääräien tulos oli HS mukaan 74/80 oikein mikä kuulostaa minusta sekin huiman hyvältä.


      • Citrinella kirjoitti:

        Minustakin tuo oli jännä testi ja kuvia on 80kpl, ei mene enää ihan sattuman varassa. Joskus nuo tilaajasivut tulee myöhemmin avoimeksi, tai joskus on saanut lyhyen ilmaisen kokeilujakson (en osaa sanoa saako nyt). Keksimääräien tulos oli HS mukaan 74/80 oikein mikä kuulostaa minusta sekin huiman hyvältä.

        Niin, en tiedä olisinko tuossa just hyvä, tai just sitten ihan sikahuono...

        Mutta minua kiinnostaisi itseäni tietää "miten näen kasvot"?

        Minä tykkään katsella kasvoja. Ilmeitä ja eleitä. Jotenkin ne kiehtoo. Ihan parasta on nähdä ihmisen kasvoja silloin, kun tämä ei tiedä, että häntä katsotaan. Keskittyy ihan muuhun. Silloin näkee jotain ihan ennennäkemätöntä....ja aina uutta. Lapset on parhaita... ne osaa olla aitoja aina 😁


    • Anonyymi

      70/80, tulos on huono lehden mukaan.

    • Anonyymi

      Tuo testi ei kylläkään kerro mitään kasvojen tunnustuksesta. Se on kuin muistipeli.

      Mun muistini ei ole niin kovin hyvä, sain 66/80. Varmaan alkava dementia...

      Jos samat tyypit olisi kuvattu eri ilmeillä ja erilaisilla hiuksilla, koruilla ja vaatteilla, olisin ehkä pelkällä säkällä saanut testistä pari pistettä.

      xLiner

      • Olen eri mieltä. Tekstissä pitää valita kahden välitä onko nähnyt kasvoja aiemmin vai ei. Se testaa: oletko nähnyt kasvot vai ei (=kasvomuisti). Sis olet oikeassa, että oikeassa elämässä ilmeet ja tilanteet vaihtuu, mutta taas tilanne missä ihmisen tapaa luultavasti auttaa muistamisessa. Testin on pakko olla yksinkertaistettu tilanne, koska muuten testistä tulee käytännössä toimimaton tälläiseen kevyeen testiin (sama testi esim. videoilla kestäisi 80*2min). En tiedä miten ammattilaiset testaa kasvomuistia ja miten se eroaa HS-testistä?

        Ehkä sinulla on auditiivinen työmuisti parempi, jos visuaalinen on vähän vaikeampaa? Muistan lukeneeni jostain, että kasvojen tunnistuksessa voi olla samanlainen hahmotushäiriö kuin lukihäiriö on lukemaan oppimisessa. Muistaakseni jollain Ruotsin kuninkaallisista on ko. hahmotuskyvyn vajaus (ja siltä pärjäävät ok).

        Ihan mielenkiinnosta, miten hyvin koet tunnistavasi ilmeitä kasvoista? Koetko, että kasvomuisti haittaa myös ilmeiden tunnistamista vai onko kaksi täysin eri asiaa? Itse olen myös tavallista herkempi tunnistamaan tunnetiloja ilmeistä. Mietin liittyykö se kuinka paljon visuaalisen työmuistiin ja visuaaliseen hahmotuskykyyn vai onko ihan sattumaa, että molemmat on vahvuuksia (heikkoudet on itsellä muulla alueella, heikkouksiakin tietysti on).


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Olen eri mieltä. Tekstissä pitää valita kahden välitä onko nähnyt kasvoja aiemmin vai ei. Se testaa: oletko nähnyt kasvot vai ei (=kasvomuisti). Sis olet oikeassa, että oikeassa elämässä ilmeet ja tilanteet vaihtuu, mutta taas tilanne missä ihmisen tapaa luultavasti auttaa muistamisessa. Testin on pakko olla yksinkertaistettu tilanne, koska muuten testistä tulee käytännössä toimimaton tälläiseen kevyeen testiin (sama testi esim. videoilla kestäisi 80*2min). En tiedä miten ammattilaiset testaa kasvomuistia ja miten se eroaa HS-testistä?

        Ehkä sinulla on auditiivinen työmuisti parempi, jos visuaalinen on vähän vaikeampaa? Muistan lukeneeni jostain, että kasvojen tunnistuksessa voi olla samanlainen hahmotushäiriö kuin lukihäiriö on lukemaan oppimisessa. Muistaakseni jollain Ruotsin kuninkaallisista on ko. hahmotuskyvyn vajaus (ja siltä pärjäävät ok).

        Ihan mielenkiinnosta, miten hyvin koet tunnistavasi ilmeitä kasvoista? Koetko, että kasvomuisti haittaa myös ilmeiden tunnistamista vai onko kaksi täysin eri asiaa? Itse olen myös tavallista herkempi tunnistamaan tunnetiloja ilmeistä. Mietin liittyykö se kuinka paljon visuaalisen työmuistiin ja visuaaliseen hahmotuskykyyn vai onko ihan sattumaa, että molemmat on vahvuuksia (heikkoudet on itsellä muulla alueella, heikkouksiakin tietysti on).

        Ilmeet tunnistan hyvin. Myös mikroilmeet... Jos tarkoitit ihan kasvotusten ollessa. Silti en tunnista ihmistä myöhemmin pelkistä kasvoista, jos tulee vastaan eri paikassa ja eri vaatteissa.

        Tunnistan ihmiset eleistä, ehkä puheäänestä ja tavasta puhua, olemuksesta, vaatteista, hiuksista, tavasta liikkua...

        Saatan olla kasvosokea. Tunnistamiseen liittyviä noloja tilanteita tulee vastaan jatkuvasti. Tarvitsen selkeitä vihjeitä, missä yhteyksissä olen ihmisen tavannut aikaisemmin.

        Esim. pahimmillaan joku vieras mies tulee kaupassa halaamaan ja kysyy mitä kuuluu. 😬. Siinä jutustelen sitten vaikeana niitä näitä, päässä raksuttaa että kuka helvetti tuo on, keitä punatukkaisia miehiä tiedän ja jossain kohtaa alkaa tulla tuttuja nimiä ja tapahtumia esille. Johtopäätös: ystävän aviomies 🙈.

        xLiner


    • Mulla on hyvä kasvo - ja kuvamuisti, tiedän sen ilman testiäkin. Hahmotan hyvin ihmisien kasvot vuosien jälkeenkin tunnistaen. Jostain syystä mun kasvot ei jää oikein kenenkään mieleen. Harva tunnistaa vuosien päästä.

    • Anonyymi

      Mulla on hyvä kasvomuisti, tiedän sen, nimimuisti onkin huonompi. Tein testin nopeasti ja sain 78/80 pisteitä eli hyvin meni. Mitäs sitten testataan?

    • Anonyymi

      Kasvimuistini on luokkaa pitkä, lyhyt, tumma, vaalea. Vuoden päivät oletin kahden naisen olevan yksi ja sama.

      Ikävästi jäi mieleen tilanne, jossa mies melko tylyyn sävyyn suoraan kysymykseeni, mistä tunnemme toisemme totesi, että kyllä sinä tiedät.

      Enkä vieläkään tiedä.

      • Anonyymi

        Entinen hoito? 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entinen hoito? 🤣

        😂 en tiedä. Happamuuden perusteella vähän säikähdin sitä, tai niin kuin se mielessäni vähän karvasteli.

        Oletan kuitenkin että joku muu. Nimeni ainakin muisti oikein.


    • Anonyymi

      Sain testissä 73. Keskiarvo kuulemma on 74. Itse koen ongelmia kasvojen tunnituksessa, jos esim. naiset vaihtavat kampausta tai meikkiä, jolloin voi olla, etten ttuakaan naista tunnista lainkaan.

      Testissä ainakin osan tunnistu hiuksista ja kampauksesta, vaikkei naama välttämättä ollut muistissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe