Voisitko asua

Anonyymi

kaupungissa, mikä ei nuku koskaan, kuten New Yorkissa? Ärsykkeitä, hälinää, ääniä, ihmisiä koko ajan kaikkialla. Yön pimeinä tunteinakin. Miltä sellainen elämä tuntuisi, suur- ja miljoonakaupunkien kihelmöivä syke?

86

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No ei kukaan halua. Tää suomen kauppallinen ala kuitenkin koko ajan haluaa ajaa yhteiskuntaa siihen suuntaan. Kauppiaille kun ei mikään riitä, vaan sitä rahaa pitäis saada yölläkin. Muistan ennen kun ruotsi oli erikoinen kun siellä oli kaupat sunnuntaisinkin auki. Toisin on nyt. Ruotsissa kaupat menee viikonloppuisin kiinni jo 19.00 kun täällä lähes joka kauppa on auki 22.00 tai 23.00 asti. Ei mitään järkee. Saksassakin kaupat on pääosin subnuntaisin kiinni. Yö kaupalla ei ole mitään järkee. Tälläine älytön ahneus pitää saada kuriin, etenkin tälläisinä vaikeina aikoina.

• Anonyymi

Minusta vuorotyöläisiä ajatellen olisi hyvä jos jokaisessa kaupungissa olisi yksi vain yksi kauppa auki vuorokauden ympäri. Loput saisivat olla vaikka viikonlopun kiinni.

• Anonyymi

Missä periferiassa asut???

Täällä on parin sadan metrin säteellä kolme 24h-kauppaa eli ne on aina auki, joulut, juhannukset, vaput, aina avoinna. :)
        Kaupunki ei nuku. :)

• En. Mä tykkään asumisesta pienellä paikkakunnalla.

Mutta tuollaisissa isommissa mestoissa on kiva pyörähtää. Itse kaikessa rauhassa katsella sitä hälinää ja menoa jossain penkillä, tai tertsillä. Antaa vaan ihmisten sinkoilla kuin muurahaiset.

Sitten jo taas maistuukin tämä oma rauha ja kiireettömyys. Ja mahdollisuudet olla oman elämän herra. Ei tarvitse samalla tavalla sinkoilla. 😁

• Anonyymi

Mä ajattelen kans etten saisi metropoleissa mistään kiinni. Olisin ihan pihalla.

Pienellä paikalla muistaa, että voi elää.

Mietin aina, että miten he pystyy siihen arkeen? Kun jo Helsinki on tarpeeks paha niin miten ikinä joku New York.

Voi kumpa saisi olla Suomessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä ajattelen kans etten saisi metropoleissa mistään kiinni. Olisin ihan pihalla.

Mietin aina, että miten he pystyy siihen arkeen? Kun jo Helsinki on tarpeeks paha niin miten ikinä joku New York.

Se on vähän niin kuin ihminen olisi laitettu mekaanisen kellokoneiston sisään, kolisevaan ratasmaailmaan missä on kauheasti kaikkea…kun elää New Yorkissa.

• Anonyymi kirjoitti:

No toisaalta ymmärrän, että jossain isossa mestassa voi toteuttaa itseään jopa helpommin, jos on sen tyyppinen ihminen.

Käy töissä vaikka jossain konttorissa 5 päivänä 8-17 ja syö siinä lähellä ravintoloissa päivällisen. Töiden jälkeen joko käy jotain valmista safkaa, tai kaupan kautta jotain aineksia ja tekee oman ruuan kotona. Sitten on ilta aikaa taas tehdä jotain...ja eikun valkkaa... kuntosali, baletti, jooga tai puistohölkkäreissu tai ooppera. Kaikkea löytyy...ja ihan sen mukaan mihin on varaa...tai innostusta.

Viikonloppuisin sama homma...kaikkea löytyy..

Toisin täällä perähikiällä. Ei ole kaikki heti ulko-oven lähellä, eikä tule metro, ratikka tai edes bussi viiden minuutin välein pysäkille. Luultavasti silloin töiden jälkeen ei ole auki mikään muu kuin Prisma ja huoltoasemat.

Mutta jokainen ihminen kyllä tietää miten haluaa elää. Minusta suurkaupunkieläjä on ihan yhtä hyvä ihminen kuin minäkin. He vaan pitävät sellaisesta tavasta elää. Mä kyllä hetken tykkään nauttia siitäkin elämästä, mutta en jaksaisi pitkään. Samoin varmaan kävis sellaiselle, joka tänne tulis käymään.

• Anonyymi kirjoitti:

Se on vähän niin kuin ihminen olisi laitettu mekaanisen kellokoneiston sisään, kolisevaan ratasmaailmaan missä on kauheasti kaikkea…kun elää New Yorkissa.

No minusta se koko kello on yhteiskunnta...jotkut rattaat on isoja, jotkut pieniä...täällä maalla ollaan kai se iso pyörä, mikä pyörähtää hitaasti ulkokehänsä ympäri, mutta metropoleissa vilistetään rata ympäri useamman kerran samaan aikaan. 😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No toisaalta ymmärrän, että jossain isossa mestassa voi toteuttaa itseään jopa helpommin, jos on sen tyyppinen ihminen.

Käy töissä vaikka jossain konttorissa 5 päivänä 8-17 ja syö siinä lähellä ravintoloissa päivällisen. Töiden jälkeen joko käy jotain valmista safkaa, tai kaupan kautta jotain aineksia ja tekee oman ruuan kotona. Sitten on ilta aikaa taas tehdä jotain...ja eikun valkkaa... kuntosali, baletti, jooga tai puistohölkkäreissu tai ooppera. Kaikkea löytyy...ja ihan sen mukaan mihin on varaa...tai innostusta.

Viikonloppuisin sama homma...kaikkea löytyy..

Toisin täällä perähikiällä. Ei ole kaikki heti ulko-oven lähellä, eikä tule metro, ratikka tai edes bussi viiden minuutin välein pysäkille. Luultavasti silloin töiden jälkeen ei ole auki mikään muu kuin Prisma ja huoltoasemat.

Mutta jokainen ihminen kyllä tietää miten haluaa elää. Minusta suurkaupunkieläjä on ihan yhtä hyvä ihminen kuin minäkin. He vaan pitävät sellaisesta tavasta elää. Mä kyllä hetken tykkään nauttia siitäkin elämästä, mutta en jaksaisi pitkään. Samoin varmaan kävis sellaiselle, joka tänne tulis käymään.

Ehkä se on tuo mihin ihminen kasvaa. Se on tottunut ja se on rakasta silloin. Väärä ympäristö on kaotiikkaa. Toivoo koko ajan olevansa muualla.
        Joskus on vain pakko elää sielläkin minkä tietää ettei siellä haluaisi elää. Silloin tulee se ”sopeutuminen” kuvioon.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No minusta se koko kello on yhteiskunnta...jotkut rattaat on isoja, jotkut pieniä...täällä maalla ollaan kai se iso pyörä, mikä pyörähtää hitaasti ulkokehänsä ympäri, mutta metropoleissa vilistetään rata ympäri useamman kerran samaan aikaan. 😊

Sulla on kivat maanläheiset kommentit.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se on tuo mihin ihminen kasvaa. Se on tottunut ja se on rakasta silloin. Väärä ympäristö on kaotiikkaa. Toivoo koko ajan olevansa muualla.
        Joskus on vain pakko elää sielläkin minkä tietää ettei siellä haluaisi elää. Silloin tulee se ”sopeutuminen” kuvioon.

No mun sisko on tykännyt isommista kaupungeista. Se sopii jotenkin hänen tapaansa elää. Hän tykkää kulttuurihommista enempi ja ei niin erikoisemmin tykkää sellaisesta itsetekemisestä, korkeintaan askartelusta jne.

Vaikka hän on siis lähtöisin tältä samalta paikkakunnalta, ei häneen ole jäänyt tämä tapa elää mitenkään.

Itsekin seurustelin naisen kanssa, joka asui vielä pienemmällä paikkakunnalla ja itseasiassa liki umpimetsässä. Alkuun se tuntui ihan hienolta käydä siellä, mutta jälkeenpäin oon miettinyt, etten minäkään ehkä kuitenkaan ihan niin metsään menisi asumaan.

Se on jännä muuten, että monet vanhempina sitten muuttaa takaisin jonnekin maalle tai pieniin paikkoihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Sulla on kivat maanläheiset kommentit.

Kiitos. Minusta on vaan kiva tutkailla erilaisia ihmisiä. Koetan myös tutkailla heitä ennakkoluulottomasti.

Mun vanhemmat on oikeasti maalta tulleet ja heillä oli tosi ennakkoluuloiset asenteet, kun he muuttivat kaupunkiin. Jokin sellainen "altavastaaja-asenne" vaivas heitä koko iän.

No tälleen vanhempana olen karistellut itse sen vastaavan pois ja se antaa mahdollisuuden nähdä maailmaa vähän laveammin. 😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mun sisko on tykännyt isommista kaupungeista. Se sopii jotenkin hänen tapaansa elää. Hän tykkää kulttuurihommista enempi ja ei niin erikoisemmin tykkää sellaisesta itsetekemisestä, korkeintaan askartelusta jne.

Vaikka hän on siis lähtöisin tältä samalta paikkakunnalta, ei häneen ole jäänyt tämä tapa elää mitenkään.

Itsekin seurustelin naisen kanssa, joka asui vielä pienemmällä paikkakunnalla ja itseasiassa liki umpimetsässä. Alkuun se tuntui ihan hienolta käydä siellä, mutta jälkeenpäin oon miettinyt, etten minäkään ehkä kuitenkaan ihan niin metsään menisi asumaan.

Se on jännä muuten, että monet vanhempina sitten muuttaa takaisin jonnekin maalle tai pieniin paikkoihin.

Toiset tykkää olla metsissä, missä on ikikorpi ja melkein ikirouta :)

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Kiitos. Minusta on vaan kiva tutkailla erilaisia ihmisiä. Koetan myös tutkailla heitä ennakkoluulottomasti.

Mun vanhemmat on oikeasti maalta tulleet ja heillä oli tosi ennakkoluuloiset asenteet, kun he muuttivat kaupunkiin. Jokin sellainen "altavastaaja-asenne" vaivas heitä koko iän.

No tälleen vanhempana olen karistellut itse sen vastaavan pois ja se antaa mahdollisuuden nähdä maailmaa vähän laveammin. 😊

Tarkkoja havaintoja. Monella maalta lähtöisin olevalla se voi olla. Mistä ikinä syntynytkään moinen väärä näkökulma, tiedä sitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Toiset tykkää olla metsissä, missä on ikikorpi ja melkein ikirouta :)

Joo. Näin se on. Minäkin tavallaan haluaisin voida osata olla sellainen, mutta veikkaan, etten jaksaisi pitkään sitä möhötystä. 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Tarkkoja havaintoja. Monella maalta lähtöisin olevalla se voi olla. Mistä ikinä syntynytkään moinen väärä näkökulma, tiedä sitä.

Minusta se on ilmiselvää, varsinkin entisaikaan peilaten. Ei tiedetty, vaan oletettiin. Ja mitä enemmän laski oletuksen varaan, sen vaikeampi oli nähdä totuutta.

Kivenpyörittäjän kylä-leffassa sitä vähän muistaakseni läpikäytiin, mutta senkin voi nähdä omasta näkökulmastaan.

Sitten jos miettii vaikka jossain suuressa kaupungissa asuvaa, niin hänhän saa olla rikka rokassa. Ei kukaan siellä tiedä hänestä mitään. Ihan kourallinen jumalattomasta massasta hänet tuntee, mutta maalla taas kaikki tuntee kaikki. Tiedät olevasi kaikkien näkyvillä.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo. Näin se on. Minäkin tavallaan haluaisin voida osata olla sellainen, mutta veikkaan, etten jaksaisi pitkään sitä möhötystä. 🤣

:D :D

• Disseisback
        Anonyymi kirjoitti:

:D :D

Joo... ei minusta vaan ihan erakoksi ole. Se täytyy tunnustaa. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Minusta se on ilmiselvää, varsinkin entisaikaan peilaten. Ei tiedetty, vaan oletettiin. Ja mitä enemmän laski oletuksen varaan, sen vaikeampi oli nähdä totuutta.

Kivenpyörittäjän kylä-leffassa sitä vähän muistaakseni läpikäytiin, mutta senkin voi nähdä omasta näkökulmastaan.

Sitten jos miettii vaikka jossain suuressa kaupungissa asuvaa, niin hänhän saa olla rikka rokassa. Ei kukaan siellä tiedä hänestä mitään. Ihan kourallinen jumalattomasta massasta hänet tuntee, mutta maalla taas kaikki tuntee kaikki. Tiedät olevasi kaikkien näkyvillä.

Kyllä siellä ainakin itseään saa toteuttaa, koska ihmismassa on niin valtava. Toisaalta puolensa ettei kukaan välitä mistään, mutta mitä sitten kun ei välitä - aika tyhjää ehkä?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo... ei minusta vaan ihan erakoksi ole. Se täytyy tunnustaa. 😁

Hauska nähdä, missä Dissen ikimetsävyöhyke kävi liian sakeaksi 😆😁

• Anonyymi kirjoitti:

Hauska nähdä, missä Dissen ikimetsävyöhyke kävi liian sakeaksi 😆😁

No lähin kauppa oli n 18 km siitä. Lähin naapuri on ihan lähellä, mutta oikeasti niin rasittavia hönöjä, että parrmpi vaan moikata tien yli ja luikkia jonnekin liiteriin piiloon..

Niin pimeää, että pihavalotkin on kuin valopalloja ilmassa ja hiljaisuudella illalla voi leikata jotain. 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä siellä ainakin itseään saa toteuttaa, koska ihmismassa on niin valtava. Toisaalta puolensa ettei kukaan välitä mistään, mutta mitä sitten kun ei välitä - aika tyhjää ehkä?

No metropoleissa voi helposti erakoitua myös... eipä se tavatonta ole...

• Anonyymi

Stressaavaa hommaa.
      Kyllä oma tila, aika ja rauha on suurinta luxusta mitä ihmisellä voi olla.

Juoskoot muut.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Olisikohan se suuremmalla osalla suomalaisia niin ettei New Yorkia jaksaisi. Mun mielestä pohjoismaalainen mentaliteetti saattaa tehdä sen, että täällä elämään tottunut tuhoutuu siellä.

• Anonyymi

En halua New Yorkiin… :(

• Anonyymi

Tykkäisin.

• Anonyymi

Miten eläisit siellä?

• Anonyymi

No eiköhän sitä sielläkin saa ihan omassa asunnossaan nukkua ja olla rauhassa milloin haluaa.

• Anonyymi

En usko. Sitä paitsi elämä kuuluu sisälle eikä kukaan voi asunnossa olla koko aikaa. Mihin menet jos haluat olla rauhassa? Et mihinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko. Sitä paitsi elämä kuuluu sisälle eikä kukaan voi asunnossa olla koko aikaa. Mihin menet jos haluat olla rauhassa? Et mihinkään.

Onko siellä edes luontoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korkeintaan joku vaivainen keskuspuisto. Miten pitkään pitää ajaa, että pääsee metsään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka moni suomalainenkaan kauheammin viettää aikaa oikeassa metsässä? Jos ollaan rehellisiä, niin se prosentti ei ole kauhean suuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka moni suomalainenkaan kauheammin viettää aikaa oikeassa metsässä? Jos ollaan rehellisiä, niin se prosentti ei ole kauhean suuri.

No uskoisin, että jopa kaupunkilainen käy viikoittain lenkillä edes? Onhan siellä kaupungeissakin luontopolkuja? Maalainen viettää koko ajan.

Vastaus kuulostaa jotenkin siltä ettet tunnista metsää? Tai miellä jotain aluetta metsäksi.

Pururadatkin menevät metsässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No uskoisin, että jopa kaupunkilainen käy viikoittain lenkillä edes? Onhan siellä kaupungeissakin luontopolkuja? Maalainen viettää koko ajan.

Vastaus kuulostaa jotenkin siltä ettet tunnista metsää? Tai miellä jotain aluetta metsäksi.

Pururadatkin menevät metsässä.

Minä en ollut hän, joka tuossa edellä moitti vaikkapa keskuspuistoa "ei metsäksi". Jos se ei ole metsä, niin silloin hyvin harva suomalainenkaan käy säännöllisesti metsässä.

Sen mitä itse olen maalla asunut (eli yli puolet elämästäni), niin eivät maalaisetkaan juuri aikaa metsässä vietä. Osa viettää paljon, mutta valtaosa hyvä jos joskus pyörähtää talon takana marjastamassa. Itse taas kuulun siihen porukkaan, joka on ollut miin metsässä ja korvessa, kuin Suomessa on ylipäänsä mahdollista tuolla Lapin kairoissa päästä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ollut hän, joka tuossa edellä moitti vaikkapa keskuspuistoa "ei metsäksi". Jos se ei ole metsä, niin silloin hyvin harva suomalainenkaan käy säännöllisesti metsässä.

Sen mitä itse olen maalla asunut (eli yli puolet elämästäni), niin eivät maalaisetkaan juuri aikaa metsässä vietä. Osa viettää paljon, mutta valtaosa hyvä jos joskus pyörähtää talon takana marjastamassa. Itse taas kuulun siihen porukkaan, joka on ollut miin metsässä ja korvessa, kuin Suomessa on ylipäänsä mahdollista tuolla Lapin kairoissa päästä.

Koko maa on METSÄ. Suomalainen tiedostaa sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko maa on METSÄ. Suomalainen tiedostaa sen.

Kuten jo sanoin, niin minä en ollut hän, joka moitti Keskuspuistoa "ei metsäksi". Kohdista valitukesi hänelle, sillä hänen määritelmänsä mukaan valtaosa suomalaisista ei juuri metsässä liiku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten jo sanoin, niin minä en ollut hän, joka moitti Keskuspuistoa "ei metsäksi". Kohdista valitukesi hänelle, sillä hänen määritelmänsä mukaan valtaosa suomalaisista ei juuri metsässä liiku.

Siis en minä mitään valita :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis en minä mitään valita :)

Kovasti tunnuit yrittävän minua "analysoida" ja kovasti valitit. Jos siis olet hän, joka kirjoitti: "No uskoisin, että jopa kaupunkilainen käy viikoittain lenkillä edes? Onhan siellä kaupungeissakin luontopolkuja? Maalainen viettää koko ajan.

Pururadatkin menevät metsässä." Valituksesi meni vain aivan totaalisen väärään osoitteeseen,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kovasti tunnuit yrittävän minua "analysoida" ja kovasti valitit. Jos siis olet hän, joka kirjoitti: "No uskoisin, että jopa kaupunkilainen käy viikoittain lenkillä edes? Onhan siellä kaupungeissakin luontopolkuja? Maalainen viettää koko ajan.

Pururadatkin menevät metsässä." Valituksesi meni vain aivan totaalisen väärään osoitteeseen,

Siis nyt en ymmärrä mitään :)

• Anonyymi

Periaatteessa voisin. Olen asunut Lontoossa muutaman vuoden ja kai se suurkaupungiksi lasketaan. ;)

Ei mulle se kaupungin vilske ja ärsykkeet aiheuta ongelmaa. Niistä pääsee aina halutessaan eroon, vaikkakaan ei tosin täydelliseen hiljaisuuteen. Vaan sitä täydellistä hiljaisuutta on Suomestakin vaikea löytää. Paljon suurempi ongelma itselleni on se, että ei kaupunkikeskustasta löydy sellaisia asuntoja (ainakaan järkevillä hinnoilla) joissa haluaisin asua.Ei mulla periaatteessa mitään kerrostaloja vastaan ole, mutta niissä ei ole pihaa. Joku kattohuoneisto valtavalla partsilla kelpaisi kyllä.

• Anonyymi

New Yorkin keskusalueellakin yksityisasunto voi olla kahden suomalaisen ison omakotitalon kokoinen huoneisto samassa kerroksessa. Miten se tuntuu kodilta. Miten se tuntuu kodilta kun sekoat jo huoneissa ja jotenkin määräala tuntuu tuntuu siltä, että miljoonakaupungissa tärvätään heittämällä tilaa jos vain kaksi ihmistä käyttää näitä laajoja kaikuvia huoneita keskenään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

New Yorkin keskusalueellakin yksityisasunto voi olla kahden suomalaisen ison omakotitalon kokoinen huoneisto samassa kerroksessa. Miten se tuntuu kodilta. Miten se tuntuu kodilta kun sekoat jo huoneissa ja jotenkin määräala tuntuu tuntuu siltä, että miljoonakaupungissa tärvätään heittämällä tilaa jos vain kaksi ihmistä käyttää näitä laajoja kaikuvia huoneita keskenään.

Sitten kun tulet ties monennettako kerroksesta hissinkuljettajan kanssa kotisi ”alaovelle”, koko sulatusuunin maailman kirjo paukahtaa suoraan silmille. Kaikki kulmat ovat tuntemattomia, kaikki ihmiset, missä siellä edes on turvallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten kun tulet ties monennettako kerroksesta hissinkuljettajan kanssa kotisi ”alaovelle”, koko sulatusuunin maailman kirjo paukahtaa suoraan silmille. Kaikki kulmat ovat tuntemattomia, kaikki ihmiset, missä siellä edes on turvallista.

Minun mielestä tällaisen edessä elinalue voi jopa kaventua vaikka toisin luultaisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin harvalla sellaisiin on varaa, eivätkä tuollaiset ole usein edes markkinoilla. Eli todella epätodennäköisen ongelman olet nyt keksinyt. Paljon enemmän siellä on hyvin pieniä "koppeja" kuin tuollaisia lukaaleja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotiinkin tulo on joka päivä vähän niin kuin hotelliin tulisit, koska sulla on aina ”aulahenkilö”, mikä heille on normaalia. Monenko suomessa vastaanottaa kotinsa ”aulahenkilö”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotiinkin tulo on joka päivä vähän niin kuin hotelliin tulisit, koska sulla on aina ”aulahenkilö”, mikä heille on normaalia. Monenko suomessa vastaanottaa kotinsa ”aulahenkilö”.

Voi tulla niin suuria kulttuurillisia yhteentörmäyksiä ettei ihminen vaan jaksa niitä käsittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et taida olla koskaan henkilökohtaisesti noissa paikoissa aikaasi viettänyt. Tuollaiseen en itse koskaan törmännyt, mutta mä olenkin ihan tavis, joka ei asu hienostolukaaleissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin ei ole hiljaisuutta missään ja sitten toisen mielestä ihan kaikuu hiljaisuutta.

Jokainen saa asua missä haluaa jamihin on varaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ensin ei ole hiljaisuutta missään ja sitten toisen mielestä ihan kaikuu hiljaisuutta.

Jokainen saa asua missä haluaa jamihin on varaa.

Voi hälinäkin kaikua?

• Anonyymi

Kai sitä ihminen tarpeen vaatiessa kaikkeen tottuu, mutta mieluummin asun rauhallisessa ja hiljaisessa paikassa. Tällä hetkellä minulla on 10 minuutin kävelymatka sekä meren rannalle että metsään ja 10 minuutin automatka ison kaupungin keskustaan. Tämä on mielestäni paras sijainti asua. Asun melkein kuin maaseudulla, täällä on todella rauhallista, mukavat naapurit, ei ilkivaltaa, ei häiriöitä, lapsilla on turvallista leikkiä ulkona, liikennettä vähän jne mutta silti kaikki ison kaupungin palvelut ovat lyhyen ajomatkan päässä.

• Anonyymi

Tuo on aika hyvä. Melkein ihanne tilanne.

• Anonyymi

Itse en asu ihan noin lähellä, mutta 20 minuuttia junalla Helsingin keskustaan ja ennen sitä 5 minuutin kävely junalle ja hyvin maalaisessa ympäristössä asustelen. Metsään pääsee kävellen kymmenessä minuutissa kevyesti. Tällainen vanha ja rauhallinen omakotialue, jossa kuitenkin ns. keskustapalvelut ovat tuon 5 minuutin kävelyn sisällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on aika hyvä. Melkein ihanne tilanne.

Itselleni tämä on tällä hetkellä ihanne ja voisin kuvitella asuvani täällä myös sen jälkeen, kun lapseni on muuttanut omilleen. Toki täältä joskus pitää "lähtemällä lähteä" ja oma auto on melkein pakko olla tai ainakin se helpottaa liikkumista merkittävästi, mutta puolensa kaikissa 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse en asu ihan noin lähellä, mutta 20 minuuttia junalla Helsingin keskustaan ja ennen sitä 5 minuutin kävely junalle ja hyvin maalaisessa ympäristössä asustelen. Metsään pääsee kävellen kymmenessä minuutissa kevyesti. Tällainen vanha ja rauhallinen omakotialue, jossa kuitenkin ns. keskustapalvelut ovat tuon 5 minuutin kävelyn sisällä.

Tuo on pääkaupunkiseudulla jo todella hyvin. Alle puolessa tunnissa Helsingin keskustaan on lyhyt matka, siellähän menee aamuruuhkassa jo pidempään monella huomattavasti lyhyempään matkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on pääkaupunkiseudulla jo todella hyvin. Alle puolessa tunnissa Helsingin keskustaan on lyhyt matka, siellähän menee aamuruuhkassa jo pidempään monella huomattavasti lyhyempään matkaan.

Niin on. Ei tulisi mieleenkään lähteä autolla Helsingin suuntaan, kun tuo juna on tällä etäisyydellä aidosti kätevä. Poikittaisliikenne on ongelmallisempaa ja sen takia omistan myös auton.

Ja jos tästä kävelee kymmenen minuuttia tuonne toiseen suuntaan, niin on ihan aidosti maaseudulla, keskellä peltoja ja metsää.

• Anonyymi

En mää viitti kun niitä hävettää liikaa tulla vastaan ja vielä pahempia on ne joita ei edes hävetä

• Anonyymi

Maaseurulla ilman sähköä ja kännykkää tietysti on vaihto ehto asua.

• Anonyymi

Kävisiköhän se newyorkilaiselle?

• Anonyymi

En.

• Anonyymi

Eikö tämäkin menisi tuohon ulosoton piikkiin?

• Anonyymi

New York on liian levoton kaupunki. Mieluummin muuttaisin San Franciscoon.

• Anonyymi

Amerikka edustaa monille sitä mihin pitäisi pyrkiä mutta minulle se edustaa lähinnä sellaisia asioita joiden en toivo leviävän suomeen.

• Anonyymi

Hyvin sanottu.

• Anonyymi

Ehkä kokoomusväelle, ei muille.

• Olen pätkän verran majoittunut Helsingin Mannerheimintiellä ja jo se oli jatkuvaa hälinää, vaikka ei tietenkään mitään verrattuna suurkaupunkeihin. Mutta ei kyllä ole mua varten se, mieluummin muualla.

• Anonyymi

Kyllä New York kiehtoo ja tohon hälinään varmaan tottuisi. Mutta asuminen on järjettömissä hinnoissa.

• Anonyymi

En usko, että hälinään tottuu. Ehkä nipin napin kaksi viikkoa, mutta ajattele jatkuvaa elämää.

• Anonyymi

Zilmät eli puoli pääkalloa kokonaan pisi motoeirwilt.

hammasjutussa klunm olin joo oli r'¨llkkä hioivat hampaita..

• Anonyymi

Haluan asua maalla.

• Anonyymi

Järki-ihminen.

• New Yorkissa, en ikinä. Mua ei jenkkilä kiinnosta muutenkaan.

• Anonyymi

Nykissä käyneenä sanoisin että viikko oli ihan riittävä aika siellä olemiseen. Kyllä oli kiva palata omiin rauhallisiin ympyröihin. Toisaalta ihminen on sopeutuvainen joten löytäisin varmaankin omat rutiinit jos olisi sellainen parisuhde jossa toinen haluaisi muuttaa Nykkiin.

• Anonyymi

Kun sanoit, että viikko oli riittävä aika, niin mikä rasitti eniten? Mistä olit iloinen kun kone nousi ilmaan ja takaisin?

• Anonyymi

Vain miljonääewillä on eHAA NYUKYÄÄN soitella 112-numeroon jos on hätää ja kuoleman vaarassa.

Mutta jotkut ellokuvat Valley Girlrl, uudet ja vanhata jänniä laakson tyttö vanhakin asuu eli niin sellainen...

• Asuin vuosia Rotterdamissa, jonka jälkeen Turku tuntui pimeältä tuppukylältä. Turun uumenissa asui synkkä jurottava kansa, joille ei ollut tarjolla minkäänlaisia elämyksiä.

Ja kun asuu tuppukylässä ainoa ikkuna maailmaan on internet. Siihen on tyydyttävä.

• Anonyymi

Ööhm…Rotterdam on kuin New Yorkin porstua.

• Anonyymi kirjoitti:

Ööhm…Rotterdam on kuin New Yorkin porstua.

Se on totta. Pointtini on kuitenkin se, että asuisin mieluummin elävässä kaupungissa kuin erämaassa.

• Anonyymi

En voisi asua.

• Anonyymi

Miksipäs ei. Kun nukuttaa, niin korvatulpat, silmämaski ja tyyny hyvin. 😊

• Anonyymi

En missään nimessä. Kaikki nämä super coolit jenkkikaupungit ovat menneiden aikojen haamuja nykyään. Joku NY on niin sekaisin woketuksesta ja suorastaan vaarallinen paikka normi vaaleaihoiselle ettei sinne todellakaan kannata haluta(sama koskee muitakin ennen hienoja kaupunkeja. blm muutti elämän totaalisesti). Myöskin käsiin räjähtänyt kodittomien ja nistien määrä ahdistaisi tuolla.

• Anonyymi

Asun jo sellaisessa ja olen kasvanut ympäri palloa nimenomaan metropoleissa ja suurkaupungeissa. :)

T. digi- ja urban-aboriginaali

• Anonyymi

Jos asuu kaupungissa niin ei tule helposti yksinäinen olo koska on paljon toisia ihmis-olentoja ympärillä aina.

• Anonyymi

Ja paljon kissoja, koiria, marsuja, pupuja ja chicksejä, ja paljon paljon muita. Kaupungit ovat tulvillaan elämää. I love it. :)

• Anonyymi

En enää. Ehdotin teille vaihtoehtoa vuosi sitten. Jatkoitte vaan sitä mitä teitte. Silloin kyllä, mutta en enää. Olisi kannattanut toimia toisin, jättää nöyryytys, varastaminen ja muu paskasekoilu pois. Ottaa vaikka omat mokat itselle hoidettavaksi. Nyt on enää pakollinen kanssakäyminen, ei mitään muuta.

• Anonyymi

Tai ehkä joskus muutan kunhan löydän uuden sopivan, rakastavan puolison, jonka energia ei valu muiden naisten suojeluun tai joka ei muiden takia nöyryytä minua. Enkö kirjoittanut, ei kannata. Kaikkea hyvää, nyt pois täältä sekopaikasta. Miehessä pitää olla muutakin kuin iso muna, tai enemmän kuin tuhkamuna 😗 haistakaa kuule iso paska viime vuosista!

• Anonyymi

tuollainen kerrassaan hauskaa jos hyppääja pomppaa ja sitten laskeutuu ja pomppaa uudeellee *:D

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      5974
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      53
      3001
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2183
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1807
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      18
      1740
    7. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1519
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      12
      1506
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      48
      1486
    10. Hyvää joulua!

Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      9