Mies on muiden naisten perään yhteisissä illanvietoissa

Anonyymi

Pidempi n. 5 vuoden suhde takana ja miehellä on koko suhteen ajan ollut tapana juoda paljon illanvietoissa. Vietetään harvemmin iltaa yhdessä mutta silloin kun vietetään tuntuu, että jään kakkoseksi muille naisille. Pari kertaa mies on ihan minun silmien edessä kosketellut minun ystäviä seksuaalisesti ja baarissa häntä näkee välillä yksin ostelemassa juomia sinkkutytöille. Kerran hänellä ei ollut varaa ostaa syntymäpäivälahja minulle, mutta baarissa oli pari päivää aiemmin rahaa ostella juomia puolitutuille tytöille. Tätä on tapahtunut koko suhteen ajan. Pahimpien ylilyöntien jälkeen kyllä pyytää anteeksi, mutta sama meno jatkuu taas jossain vaiheessa. Mies on siis tietoinen, että tuollainen käytös satuttaa minua, mutta ei ole muuttanut toimintaansa. Tuntuu inhottavalta kun omien ystävienkin kanssa juhliessa täytyy pelätä mitä mies tekee ja aika usein olen selvinpäin vain sen takia, että pääsen autolla kotiin tarvittaessa, jos miehen käytös alkaa ahdistaa.

Meillä menee muuten hyvin, rakastetaan toisiamme, tehdään asioita yhdessä, seksiä on paljon, ei riidellä lähes koskaan ja kumpikin saa vapaasti mennä ja tehdä mitä haluaa. Pettämistäkään ei ole ollut. Sietäisittekö tällaista muuten hyvässä parisuhteessa?

9

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys. Jos miehesi impulssikontroli on noin heikoissa kantimissa humalassa JA pääosin hoidatte illanvietot erillänne, niin miten ihmeessä olet varma, että pettämistä ei ole ollut?

      En tiedä mitä tuohon muuten sanoa, miehelläsi on selkeästi iso haasteita hallita käytöstään humalassa. Ja toisaalta sen tähden sinä joudut rajoittamaan vapauksiasi, jos olette yhdessä illanvietossa, mikä ei ole enää elämää.

      Ukkelilta korkki kiinni tai terapiaan, koska muuten tuo ei muutu.

      • Anonyymi

        En tietenkään ole varma onko pettänyt, mutta ei ole ainakaan jäänyt kiinni ja sanoo että ei ole pettänyt koskaan.

        Korkki ei ole menossa kiinni, kun tätä on jatkunut jo vuosia. Mies kyllä lupailee vähentää juomista ja hetkeksi usein vähentääkin, kun häntä itseäänkin kaduttaa tekemisensä. Sama meno kuitenkin jatkuu taas, kun asia alkaa unohtua. Terapia tuskin auttaa kun tätä tapahtuu vain kovassa humalassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään ole varma onko pettänyt, mutta ei ole ainakaan jäänyt kiinni ja sanoo että ei ole pettänyt koskaan.

        Korkki ei ole menossa kiinni, kun tätä on jatkunut jo vuosia. Mies kyllä lupailee vähentää juomista ja hetkeksi usein vähentääkin, kun häntä itseäänkin kaduttaa tekemisensä. Sama meno kuitenkin jatkuu taas, kun asia alkaa unohtua. Terapia tuskin auttaa kun tätä tapahtuu vain kovassa humalassa.

        Kyllä se terapia nimenomaan auttaa, koska ei syyt toiminnalle synny humalassa, vaan ainoastaan kontrolli vähenee jolloin ne syyt pääsevät näkyville. Ne asiat ovat miehessäsi selvänäkin, mutta hän kykenee kontrolloimaan niitä eikä käyttäydy yhtä tökerösti selvinpäin. Toki jos hänelle tulee joku viidenkympinvillitys, niin voi olla että kontrolli vähenee jo selvänäkin.


      • Anonyymi

        Minusta on ihan normaalia, jos mies vaikka kokee vetoa myös muita naisia kohtaan. Eli minusta tuo kontrollin katoaminen on nimenomaan se ongelma. Joka tapauksessa vain minua vaivaa tuo käytös enkä usko että mies suostuisi menemään terapiaan tai muutenkaan tekemään mitään ”toimenpiteitä” tämän loppumiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on ihan normaalia, jos mies vaikka kokee vetoa myös muita naisia kohtaan. Eli minusta tuo kontrollin katoaminen on nimenomaan se ongelma. Joka tapauksessa vain minua vaivaa tuo käytös enkä usko että mies suostuisi menemään terapiaan tai muutenkaan tekemään mitään ”toimenpiteitä” tämän loppumiseksi.

        Tottakai se on normaalia, mutta tavanomaisesti parisuhteessa olevat ihmiset pitävät sellaiset mielihalut omana tietonaan kunnioittaakseen suhdettaan ja kumppaniaan. Sitten kuvaan astuu viina ja pam, kontrolli pettää.

        Ei hän varmaan suostukaan terapiaan tai mihinkään taikatemppuihin, ei ole kovin lajityypillistä. Ja jos korkki ei pysy riittävän tiukalla tai kiinni, jää sinulle mm. kolme vaihtoehtoa.
        Eroa, älä lähde miehesi kanssa mihinkään rientoihin tai jatka kuten nytkin.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tottakai se on normaalia, mutta tavanomaisesti parisuhteessa olevat ihmiset pitävät sellaiset mielihalut omana tietonaan kunnioittaakseen suhdettaan ja kumppaniaan. Sitten kuvaan astuu viina ja pam, kontrolli pettää.

        Ei hän varmaan suostukaan terapiaan tai mihinkään taikatemppuihin, ei ole kovin lajityypillistä. Ja jos korkki ei pysy riittävän tiukalla tai kiinni, jää sinulle mm. kolme vaihtoehtoa.
        Eroa, älä lähde miehesi kanssa mihinkään rientoihin tai jatka kuten nytkin.

        Niin nuo on vaihtoehtoja, lähinnä mietin että paraneeko vaihtamalla eli onko tämä ns normaalia? Voisihan mies mennä pidemmällekin, eli kyllä hän minua ja meidän parisuhdetta jollain tavalla kunnioittaa humalassakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin nuo on vaihtoehtoja, lähinnä mietin että paraneeko vaihtamalla eli onko tämä ns normaalia? Voisihan mies mennä pidemmällekin, eli kyllä hän minua ja meidän parisuhdetta jollain tavalla kunnioittaa humalassakin.

        Ei tuo minun mielestäni ole tavanomaista käytöstä. Rehellisesti sanoen olen itse monet kerrat eri parisuhteitteni aikana kuolannut jonkun uskomattoman imestyksen perään, mutta jos olen kumppanini kanssa liikenteessä, hän saa täyden huomioni. Samoin jos ollaan ystäväporukalla viihteellä, niin aivan varmasti kumppani on ykkönen ja muutkin leidit saavat vain asiallista kohtelua.

        Joskus vaihtamalla paranee, joskus ei. Kyse on kai pitkälti siitä kauanko aiot kiusata itseäsi tuolla asialla.

        Voisi tietysti mennä pidemmällekin, mutta jokin osa hänessä tiedostaa sen, että silloin ero on väistämätön. Kun liikutaan harmaalla alueella ja pyydetään anteeksi, toiminta voi jossain määrin jatkua. Tuskin tietoisesti, mutta tiedostamattaan hän on sen jo tähän mennessä oppinut.


    • Anonyymi

      5 vuotta, koko aika samaa paskaa, muutosta EI näkyvillä.. ja SILTI SÄ OLET VIELÄ SUHTEESSA!? Sinähän olet ihan itse valinnut osas joten lopeta toi ulina tai nosta kytkintä.

      • Anonyymi

        En nyt sanoisi että koko ajan samaa paskaa, kun juhlitaan kuitenkin nykyään harvoin yhdessä ja ei mies joka kerta juokse muiden naisten perässä vaan ns. sopivan tilanteen tullen. Eli hän ”korjaa tapansa” hetkeksi jolloin helposti voi mennä yli vuosikin hyvin, mutta kun luottamus alkaa taas palautua niin sitten alkaa tapahtua, kun mies ei enää kiinnitä asiaan huomiota. Mutta nyt olen huomannut, että ei tähän varmaan ole pysyvää muutosta tulossa ja alkanut miettiä jaksanko tällaista katsella, vaikka muuten meillä menee tosi hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe