Kun toinen on

Anonyymi

tyytymätön toiseen, saattaa toinen lähteä toiseen suhteeseen, jossa voi olla onnellinen.

47

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niinkin on joskus käynyt. Nyt olen kärsivällisempi.

      • Anonyymi

        Kärsivällisyydelläkin on rajansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kärsivällisyydelläkin on rajansa.

        On tietysti. Kyllä sen sitten huomaa, kun raja tuli vastaan. Toisaalta oon myös elämässä oppinut sen, että mikään suhde ei ikinä tule kestämään jos parit ei itse kestä mitään.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        On tietysti. Kyllä sen sitten huomaa, kun raja tuli vastaan. Toisaalta oon myös elämässä oppinut sen, että mikään suhde ei ikinä tule kestämään jos parit ei itse kestä mitään.

        Että ollaa helposti turpa rullalla ja lähdössä vetämään, kun on vaikeampaa.


    • Anonyymi

      Oliko avauksen tehnyt nimim. Palstan suuri tietäjä?

    • Ap, rohkeasti toit ajatuksesi esille. Itse olisin jättänyt tuon kirjoittamatta.

      • Anonyymi

        Mitä vikaa? Olen nähnyt sen monesta ihmisestä. Totuus. Onpa minulle tuo ääneenkin sanottu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vikaa? Olen nähnyt sen monesta ihmisestä. Totuus. Onpa minulle tuo ääneenkin sanottu.

        Juu, totuus oli, siinäpä meillä miettimistä.


      • Anonyymi

        Niin sulla voi olla sitten jotain käsittelemättömiä asioita elämässäsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin sulla voi olla sitten jotain käsittelemättömiä asioita elämässäsi?

        No ei niitä ainakaan parisuhteessa ole. Palstan tuntien sun viisaudelle kyllä löytyy komppaajia. :)


    • Anonyymi

      Tänään oli artikkeli parisuhteesta, jossa toinen oli yrittänyt ilmoittaa tyytymättömyydestään ja parisuhteen epäkohdista, mutta toinen ei kuunnellut, sulki silmänsä ha korvansa. Sitten puoliso jätti paperit pöydälle 30 yhteisen vuoden jälkeen.

      • Anonyymi

        Tuo on yleistä.

        Tai sitten toinen kuuntelee, lupaa muutosta, mutta sitä ei koskaan tule, paitsi ehkä viikoksi. Tämä on ehkä vielä yleisempää.


    • Anonyymi

      Huonoon suhteeseen ei kannata jäädä, mutta fiksu ihminen silti päättää edellisen suhteen asiallisesti ennen toiseen hyppäämistä.

      • Anonyymi

        Niin se on niiden asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on niiden asia.

        Eihän se muille kuulu, mutta fiksu ihminen silti pyrkii hoitamaan tilanteen niin, että huomioi myös sen ihmisen tunteet, josta on eroamassa.


    • Anonyymi

      Toinen on vapaa tekemään kuten tahtoo, kunhan vaan keskustelee sen toisenkin kanssa.

      • Anonyymi

        Ei kaikki välttämättä suotu keskustelemaan parisuhteen haasteista eikä edes erosta. Sitten ei jää vaihtoehto kuin jäädä ja olla tyytymätön tai lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki välttämättä suotu keskustelemaan parisuhteen haasteista eikä edes erosta. Sitten ei jää vaihtoehto kuin jäädä ja olla tyytymätön tai lähteä.

        Jos ei suostu keskustelemaan, ni eiköhän sillon oo aika pakata kimpsut ja kampsut?


    • Anonyymi

      Jäi vähän epäselväksi kumpi on se toinen joka voi lähteä toiseen suhteeseen, se joka oli tyytymätön vai se johon oltiin tyytymättömiä?

      -harmiseikirj-

    • Anonyymi

      Eiköhän se ole selvää.

      Usein kyllä käy myös niin, että lähdetään suhteesta, ja ollaan seuraavaankin suhteeseen tyytymättömiä, ei välttämättä samasta asiasta.

      • Anonyymi

        Kaikki on mahdollista.


      • Siksi juuri tuon kokeneena totesinkin, että nyt olen kärsivällisempi. Ei se kultasuoni odota missään, aina on jotain vastahankaa ja kääntelyä ja vääntelyä.


    • Anonyymi

      Suhteen loppu tekee tilaa uuden alulle . Voi kuitenkin olla että jompi kumpi on kykenemätön minkäänlaiseen suhteeseen .

    • Anonyymi

      Sellasta mietin tässä, että usein kuulee sanottavan onnellisuuden olevan jotenkin parisuhteeseen liitännäinen. Oon aina aatellu, että onnellisuus on yksilöstä itsestään kiinni, ei kukaan voi tuoda/antaa onnellisuutta kellekään paitsi itselleen. Vasta sit voi onnellisuuden jakaa yhdessä.

      • Anonyymi

        Elämä on kuin hissi; välillä jää väkeä pois kyydistä


      • Anonyymi

        Tuo on täyttä totta, usein ne jotka ovat suhteessa onnettomia ovat sitä jokaisessa suhteessaan.
        Jaettu ilo on parasta iloa, jaettu onni on parasta onnea.

        AV


      • Anonyymi

        Noinhan se on.

        Parisuhteessa pitäisi huomata jakaako toiselle hyvää vai pahaa. Jos toisella on pahoja ongelmia, ne aivan väistämättä vaikuttavat myös toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on kuin hissi; välillä jää väkeä pois kyydistä

        Eikä mennyt edellisen viesti vintille perille :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä mennyt edellisen viesti vintille perille :)

        Nope. Ei tarvetta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on.

        Parisuhteessa pitäisi huomata jakaako toiselle hyvää vai pahaa. Jos toisella on pahoja ongelmia, ne aivan väistämättä vaikuttavat myös toiseen.

        Tulee myös hyvän kierre.
        Tuohon ei tarvita edes perinteistä parisuhdetta. Riittää kun on luotettava, vähän positiivisesti hullu (yllättää mukavilla asioilla), ottaa toiset huomioon eikä petä ikinä lupauksiaan (jos jotain lupaisi).

        AV


      • Ei voi, totta mutta viedä voi toiselta onnellisuuden. Sen itsestä kumpuavankin.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei voi, totta mutta viedä voi toiselta onnellisuuden. Sen itsestä kumpuavankin.

        Sen vuoksi terapiassa on jonoja.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei voi, totta mutta viedä voi toiselta onnellisuuden. Sen itsestä kumpuavankin.

        Huomaan että kun pitää tyttären onnellisena niin äidinkin posket hehkuu:)
        Hyvää kannattaa jakaa tärkeimmille ja läheisille, ihan sama onko suhteessa vai ei ja miten he käyttäytyvät. Hyvä vie mukanaan muutkin samaan yhteisen hyvän tavoitteluun, henkisesti.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan että kun pitää tyttären onnellisena niin äidinkin posket hehkuu:)
        Hyvää kannattaa jakaa tärkeimmille ja läheisille, ihan sama onko suhteessa vai ei ja miten he käyttäytyvät. Hyvä vie mukanaan muutkin samaan yhteisen hyvän tavoitteluun, henkisesti.

        AV

        No useimmat äidit arvostaa lastensa isän panostusta yhteiseen jälkikasvuun, suotavaa ja pitäisi olla normaalia. :)

        Mullekin tärkeintä on, että lapset saa isältään minkä tarvitsee ja isä arvostaa lapsiaan niin, että ymmärtää toimia heidän hyväkseen. Minun ei tarvi olla keskipiste.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan että kun pitää tyttären onnellisena niin äidinkin posket hehkuu:)
        Hyvää kannattaa jakaa tärkeimmille ja läheisille, ihan sama onko suhteessa vai ei ja miten he käyttäytyvät. Hyvä vie mukanaan muutkin samaan yhteisen hyvän tavoitteluun, henkisesti.

        AV

        Aika paljon vaan ihmisiä on parisuhteiden ohessa ja kanssa lyöty rikki, hajalle, viety usko aitoon rakkauteen ja istutettu pelkoja ja epävarmuutta tilalle. Talottu niin, ettei enää erota oikeaa ja väärää.

        Melko karseeta miten paljon toisella voi olla valtaa pitkäikäisesti.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Aika paljon vaan ihmisiä on parisuhteiden ohessa ja kanssa lyöty rikki, hajalle, viety usko aitoon rakkauteen ja istutettu pelkoja ja epävarmuutta tilalle. Talottu niin, ettei enää erota oikeaa ja väärää.

        Melko karseeta miten paljon toisella voi olla valtaa pitkäikäisesti.

        Tuosta en tiedä mitä valtaa toiseen ihmiseen voisi olla jos molemmat olisivat taloudellisesti toisistaan riippumattomia, en edes parisuhteessa. Voihan toinen sanoa "se on morjens" vaikka huomenna jos siltä alkaa tuntumaan, ja kannattaakin sanoa jos siltä tuntuisi.

        Oikea suhde perustuu pelkkään hyvään tahtoon, tilaan toiselle elää omien näkemystensä mukaisesti. Joskus näkemykset eivät sovi samojen seinien sisäpuolelle mutta silti suhde voi toimia ilman yhteisiä seiniä, vapaammin niiden omien tuntemusten pohjalta.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta en tiedä mitä valtaa toiseen ihmiseen voisi olla jos molemmat olisivat taloudellisesti toisistaan riippumattomia, en edes parisuhteessa. Voihan toinen sanoa "se on morjens" vaikka huomenna jos siltä alkaa tuntumaan, ja kannattaakin sanoa jos siltä tuntuisi.

        Oikea suhde perustuu pelkkään hyvään tahtoon, tilaan toiselle elää omien näkemystensä mukaisesti. Joskus näkemykset eivät sovi samojen seinien sisäpuolelle mutta silti suhde voi toimia ilman yhteisiä seiniä, vapaammin niiden omien tuntemusten pohjalta.

        AV

        Rakastunut ihminen on niin helposti kuin litran mitta, ihan sama missä asuu.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Rakastunut ihminen on niin helposti kuin litran mitta, ihan sama missä asuu.

        Ilmeisesti iloinen ja tyytyväinen litran mitta:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on kuin hissi; välillä jää väkeä pois kyydistä

        Noinhan se on, toiset jää pois jo ekassa kerroksessa, kun taas toiset nauttii kyydissä lopun ikää. Valintoja, puolin ja toisin. Ei sellasta jatkuvaa nappuloiden painelua tarvi sietää, jollei nauti hissin kyydistä ni aina voi hypätä kyydistä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti iloinen ja tyytyväinen litran mitta:)

        AV

        Riippuu siitä toisestakin osapuolesta. Henkinen, fyysinen väkivalta yms. voi kyllä tehdä aika syvät arvet sieluun.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Riippuu siitä toisestakin osapuolesta. Henkinen, fyysinen väkivalta yms. voi kyllä tehdä aika syvät arvet sieluun.

        Jokainen suhde jättää omansa.
        Öitä.
        https://www.youtube.com/watch?v=25DDewDU2qU

        AV



    • No eron jälkeen kannattaa miettiä itseään ensin, sitten vasta miettiä suhdetta. Koska vaikka se toinen olis ollut kuin p.ska, niin yleensäkin itse on antanut sen olla sellainen...

      Pitää oppia tuntemaan itsensä.

      • Anonyymi

        Joskus ihmiset jopa tekevät siitä toisesta sen "paskan" huomaamattaan, tuostakin syystä kannattaa ensin oppia tuntemaan itsensä. Mitä vaikeampi nainen, sitä enemmän miehen täytyisi olla kauaskantoisesti viisaampi. Vaikeaan suhteeseen tarvitaan aina kaksi osapuolta.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joskus ihmiset jopa tekevät siitä toisesta sen "paskan" huomaamattaan, tuostakin syystä kannattaa ensin oppia tuntemaan itsensä. Mitä vaikeampi nainen, sitä enemmän miehen täytyisi olla kauaskantoisesti viisaampi. Vaikeaan suhteeseen tarvitaan aina kaksi osapuolta.

        AV

        No eiköhän jokainen tee ihan itsestään sen mitä on...

        Miehen täytyy itse pitää ihan omasta tontistaan huoli, eikä odottaa, että se nainen osaisi pitää itse itsensä kuosissa suhteessa mieheen.

        Ja suhteeseen kuin suhteeseen tarvitaan vähintään kaksi. Aika helppoa matikkaa..


    • Anonyymi

      Entä jos molemmat on tyytmättömiä ja vallitsee kauhun tasapaino?

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Pitääkin lähtee, ettei tule kolmatta pyörää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe