Aiotteko vähentää miehen

Anonyymi

kulutusta? Miten on?

44

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh, vähentänyt roimasti.

      • Kuluuko mies kokemuksesi mukaan? Vanha sanonta on ei järvi soutamalla kulu, mutta päteekö sama mieheen? 😄


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Kuluuko mies kokemuksesi mukaan? Vanha sanonta on ei järvi soutamalla kulu, mutta päteekö sama mieheen? 😄

        Kuluu se, ainakin henkisesti joka käytön jälkeen. Aina on kuin olis kaikkensa antanut, siitä päätellen ottaa koville. :)


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Kuluuko mies kokemuksesi mukaan? Vanha sanonta on ei järvi soutamalla kulu, mutta päteekö sama mieheen? 😄

        Aironhankain kuluu soutamalla, jos ei muista rasvata. Järvi ei kulu, korkeintaan lämpiää.

        -keinovaginamies-


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kuluu se, ainakin henkisesti joka käytön jälkeen. Aina on kuin olis kaikkensa antanut, siitä päätellen ottaa koville. :)

        Silläpä annan sen istua sohvakuopassaan, jaksaa edes aamulla töihin lähteä. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Silläpä annan sen istua sohvakuopassaan, jaksaa edes aamulla töihin lähteä. :)

        Varmaan järkevää, jotta perhe pysyy leivänsyrjässä kiinni ja miehellä on varaa ostaa uusi sohva kun vanha kulunut puhki 😊


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Varmaan järkevää, jotta perhe pysyy leivänsyrjässä kiinni ja miehellä on varaa ostaa uusi sohva kun vanha kulunut puhki 😊

        Juu, kyllä se aina narisee kun rahaa menee, vaikka sitä olis miten paljon. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Juu, kyllä se aina narisee kun rahaa menee, vaikka sitä olis miten paljon. :)

        Mä ostin 2 edellistä sohvaa, mutta kissat tuhosi ne. Nyt ei enää kissoja tule, kun isäntä osti sohvan. :D


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mä ostin 2 edellistä sohvaa, mutta kissat tuhosi ne. Nyt ei enää kissoja tule, kun isäntä osti sohvan. :D

        Itara ihminen kokee helvetin tuskat rahanmenosta, vaikka mitään ei saa mukaansa sitten viimeisellä iltahuudolla 😉


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Itara ihminen kokee helvetin tuskat rahanmenosta, vaikka mitään ei saa mukaansa sitten viimeisellä iltahuudolla 😉

        Yym, se on niin tärkeetä että rahaa on mielummin helvetisti tilillä makaamassa, kun käytössä. :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Yym, se on niin tärkeetä että rahaa on mielummin helvetisti tilillä makaamassa, kun käytössä. :)

        Noo, perilliset sitten saa mitä jää. Itse en mitään mukaani ainakaan edes maallista kaipaa, kun heitän veivini.

        Enkä kaipaa kumppaniltakaan mitään, kun heittää veivinsä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Yym, se on niin tärkeetä että rahaa on mielummin helvetisti tilillä makaamassa, kun käytössä. :)

        Paljonko on turvaraja, jonka alle hänellä on epävarma olo? 10.000€? 50.000€? Mulla on pihiäkin pihimpi kaveri, jolla on pankkitilin lisäksi muutama tonni käteisenä, että voi niitä hypistellä ja laskeskella. 🙄 Ei käytä mutta hypistelee.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Paljonko on turvaraja, jonka alle hänellä on epävarma olo? 10.000€? 50.000€? Mulla on pihiäkin pihimpi kaveri, jolla on pankkitilin lisäksi muutama tonni käteisenä, että voi niitä hypistellä ja laskeskella. 🙄 Ei käytä mutta hypistelee.

        En edes tiedä. Mutta tarkka on.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En edes tiedä. Mutta tarkka on.

        Suorastaan pihi.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        En edes tiedä. Mutta tarkka on.

        No toisaalta itsekkin kulutin pitkään vaivaista 15 000 euroa. Kaksi vuotta. Etten minäkään kova ole tuhlaamaan. Otan kasveille vedetkin talteen mm. ilmanlämpöpumpun kondensiovesi valuu isoon paljuun, kuivaysrummun vesisäiliön tyhjennän ämpäriin ja ilmankuivain millä myös pyykkiä kuivataan, sen vedenkin otan ämpäriin ja kippaan vaikkapa kasvihuonekurkuilleni.

        Amppelin pidikkeet otin uusiokäyttöön pienen matalan kasvihuoneen kattoon koukusta ja lenksuihin kurkunvarret jotta pysyy ryhdissä. Toimii. Käytän pyykinpesuaineputelit (nestemäiset, en käytä pulveria) kastelukannuina. Sitten heitän roskiin kun en enää tarvi kesän jälkeen.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No toisaalta itsekkin kulutin pitkään vaivaista 15 000 euroa. Kaksi vuotta. Etten minäkään kova ole tuhlaamaan. Otan kasveille vedetkin talteen mm. ilmanlämpöpumpun kondensiovesi valuu isoon paljuun, kuivaysrummun vesisäiliön tyhjennän ämpäriin ja ilmankuivain millä myös pyykkiä kuivataan, sen vedenkin otan ämpäriin ja kippaan vaikkapa kasvihuonekurkuilleni.

        Amppelin pidikkeet otin uusiokäyttöön pienen matalan kasvihuoneen kattoon koukusta ja lenksuihin kurkunvarret jotta pysyy ryhdissä. Toimii. Käytän pyykinpesuaineputelit (nestemäiset, en käytä pulveria) kastelukannuina. Sitten heitän roskiin kun en enää tarvi kesän jälkeen.

        Lasten lapiot käy hyvin puutarhaan ja ämpärit idätykseen jne. Tykkään käyttää luovasti kaikkea jo olemassa olevaa. Puunkaarnasta ja kuivatuista puunlehdistä teen itse kuiviketta biokompostiin, säästyy kuivikepussi. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suorastaan pihi.

        Ostaa kyllä kun tarttee. Eikä osta halpaa, kun ostaa. Mutta raha on ollu aina tarkka juttu.

        En minäkään osta jos en tartte ja kaikkea ei tartte ostaa, kun osaa soveltaa ja modifioida itse jo olemassa olevista.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ostaa kyllä kun tarttee. Eikä osta halpaa, kun ostaa. Mutta raha on ollu aina tarkka juttu.

        En minäkään osta jos en tartte ja kaikkea ei tartte ostaa, kun osaa soveltaa ja modifioida itse jo olemassa olevista.

        Ei kaikkea pidä ostakaan vaan pitää tehdä itse!


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Lasten lapiot käy hyvin puutarhaan ja ämpärit idätykseen jne. Tykkään käyttää luovasti kaikkea jo olemassa olevaa. Puunkaarnasta ja kuivatuista puunlehdistä teen itse kuiviketta biokompostiin, säästyy kuivikepussi. :)

        Sadevesi valuu nyt IBC-konttiin ja saan letkua pitkin kasteluvedet puutarhaan sieltäkin. Juuri tänään putsasin kontin, kun talvi lähestyy. Suljen korkilla ja hana kii talveksi. Letku varastoon nätisti varttumaan ens kesää.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Yym, se on niin tärkeetä että rahaa on mielummin helvetisti tilillä makaamassa, kun käytössä. :)

        Munssa on roopeankkamaisuutta. Joskus 7-vuotiaana pyysin äidiltä pussin, johon voisin laittaa rahani. Kuusi markkaa muovipussin pohjalla ei tuntunut rahasäkiltä.

        Sitten harmittelin myös sitä, että ensimmäinen markkani oli aikoja sitten tuhlattu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikkea pidä ostakaan vaan pitää tehdä itse!

        Itse teen minkä osaan. Niin mieskin, jos viitsii. Hän melkeinpä ostaa jonkun muun tekemään ja maksaa kun saa itse olla tekemättä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Itse teen minkä osaan. Niin mieskin, jos viitsii. Hän melkeinpä ostaa jonkun muun tekemään ja maksaa kun saa itse olla tekemättä.

        Ainakin kaiken mistä ei tykkää, teettää muilla. Pihatyöt. :D


      • Gattino kirjoitti:

        Munssa on roopeankkamaisuutta. Joskus 7-vuotiaana pyysin äidiltä pussin, johon voisin laittaa rahani. Kuusi markkaa muovipussin pohjalla ei tuntunut rahasäkiltä.

        Sitten harmittelin myös sitä, että ensimmäinen markkani oli aikoja sitten tuhlattu.

        Heh, niin munssakin. Keräsin pentuna kotoa ja pientareilta kaljapullot yms. rahapantattavat ja kiikutin kauppaan. Rahat iskin kahvipurkkiin ja olihan mulla lopulta tuhat markkaa, kun olin säästänyt pitkään kaikki roposet mitkä sain ja löysin. :D


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, niin munssakin. Keräsin pentuna kotoa ja pientareilta kaljapullot yms. rahapantattavat ja kiikutin kauppaan. Rahat iskin kahvipurkkiin ja olihan mulla lopulta tuhat markkaa, kun olin säästänyt pitkään kaikki roposet mitkä sain ja löysin. :D

        Teininä aloin saada 14 vanhana lapsilisiä itselleni ja ostelin itselleni vaatteita kirpparilta, tilasin hobbarista astiastoa, imurin, mattoja jne. Mulla oli melkein kaikkee valmiina kun muutin 18 vanhana ekaan omaan vuokrakotiin. :)

        Sanoin aina, että pitää oppia itse pitämään itsestään huolta, vanhemmat ei elä ikuisesti ja niin ajattelen yhä.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Teininä aloin saada 14 vanhana lapsilisiä itselleni ja ostelin itselleni vaatteita kirpparilta, tilasin hobbarista astiastoa, imurin, mattoja jne. Mulla oli melkein kaikkee valmiina kun muutin 18 vanhana ekaan omaan vuokrakotiin. :)

        Sanoin aina, että pitää oppia itse pitämään itsestään huolta, vanhemmat ei elä ikuisesti ja niin ajattelen yhä.

        Sullahan lähti elämä räväkästi käyntiin. 1000 markkaa on semmonen summa, että siinä voisi jo fiilistellä Roope Ankkana 😃


      • Gattino kirjoitti:

        Sullahan lähti elämä räväkästi käyntiin. 1000 markkaa on semmonen summa, että siinä voisi jo fiilistellä Roope Ankkana 😃

        Juu, ostin välillä leluja silloin ja herkkuja. Isi ja äiti halusi vippiä. En muista paljonko ottivat. Ostin kerran iskälle autonkin, maksoi muistaakseni tuhat euroa. Pösö Mi16. :D

        Olin kyllä jo aikuinen ja hän työtön silloin ja jeesas mua talorempassa kaikkineen, joten minusta se oli pikkujuttu. Enemmänkin olisin voinut hälle rahaa laittaa. Ruokaa ostin ja laskuja maksoin. Asuin rempan ajan heillä ja kävin itse töissä, vanhemmat oli työttömiä niin toki minä heitä rahalla jelppasin. Hekin aina mua auttaneet.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Juu, ostin välillä leluja silloin ja herkkuja. Isi ja äiti halusi vippiä. En muista paljonko ottivat. Ostin kerran iskälle autonkin, maksoi muistaakseni tuhat euroa. Pösö Mi16. :D

        Olin kyllä jo aikuinen ja hän työtön silloin ja jeesas mua talorempassa kaikkineen, joten minusta se oli pikkujuttu. Enemmänkin olisin voinut hälle rahaa laittaa. Ruokaa ostin ja laskuja maksoin. Asuin rempan ajan heillä ja kävin itse töissä, vanhemmat oli työttömiä niin toki minä heitä rahalla jelppasin. Hekin aina mua auttaneet.

        Pulloja mä keräilin ollessani 7-8 vanha, kun säästin sen tuhat markkaa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, niin munssakin. Keräsin pentuna kotoa ja pientareilta kaljapullot yms. rahapantattavat ja kiikutin kauppaan. Rahat iskin kahvipurkkiin ja olihan mulla lopulta tuhat markkaa, kun olin säästänyt pitkään kaikki roposet mitkä sain ja löysin. :D

        Ei kiinnosta sun jutut
        Pilaat kaikki alotukset täällä palstanvaltaaja persepää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kiinnosta sun jutut
        Pilaat kaikki alotukset täällä palstanvaltaaja persepää

        Ole lukematta, läskipää.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Pulloja mä keräilin ollessani 7-8 vanha, kun säästin sen tuhat markkaa.

        Ennen jatko-opintoja olin pari vuotta lattiatason hommissa ja rahaa tuntui tulevan ihan pirusti. Pakko oli lähteä töihin, kun ei sitä markan viikkorahaa enää saanut.
        Työ taas motivoi jatko-opintoja, kun ymmärsin ettei sellasia hommia ole kiva tehdä loppuelämän ajan.

        Piipahdus työelämässä tuo rahaa ja kokemusta, mitä nuori tarvitsee. Yhtämittainen opintoputki ei välttämättä ole paras ratkaisu.

        Nyt täytyy mennä nukkumaan, jos ukkosen jyrinältä kykenee, öitä :)


      • Gattino kirjoitti:

        Ennen jatko-opintoja olin pari vuotta lattiatason hommissa ja rahaa tuntui tulevan ihan pirusti. Pakko oli lähteä töihin, kun ei sitä markan viikkorahaa enää saanut.
        Työ taas motivoi jatko-opintoja, kun ymmärsin ettei sellasia hommia ole kiva tehdä loppuelämän ajan.

        Piipahdus työelämässä tuo rahaa ja kokemusta, mitä nuori tarvitsee. Yhtämittainen opintoputki ei välttämättä ole paras ratkaisu.

        Nyt täytyy mennä nukkumaan, jos ukkosen jyrinältä kykenee, öitä :)

        Öitä. :)


    • Anonyymi

      Kyllä aion. Vakaasti.

    • Anonyymi

      Oon aina säästellyt itteeni, että jos uusia keinoja keksin, niin kyllä.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Minä vähensin jo vuosia sitten ihan minimiin. Olen aina ollut edelläkävijä.

    • Anonyymi

      Vähemmäksi ei voisi enää mennä, paitsi ajatuksen tasolla.

    • Anonyymi

      Kulutukset minimiin ja yhtäläisiksi eli tasapuolisiksi kaikkien miesten suhteen.

      Lisäksi olisi keskityttävä huolehtimaan että valtio(t) tekevät päätöksiä demokraattisesti hyvien hallintotapojen mukaan alueellisesti niin että ei hyödynnetä ns. päättäjien yksinoikeutta tai aukkoja päätöksenteko prosesseissa, vaan niin että tehdään virallisten hyväksitodettujen kollektiivisten käytäntöjen mukaan päätökset, joka palvelee ensisijaisesti kansan yhtenäisyyttä. Näin myös miesten kulutus pienenee.

    • Anonyymi

      Niin vähän on ollut, ettei ole mistä vähentää.

      • Anonyymi

        Sepä se.. hyvää yötä palsta


    • Anonyymi

      Oikein on ja näin tää menee https://youtu.be/9WSYL4bq_Io

    • Anonyymi

      Mielummin lisäisin miehenkulutusta roimasti nykyisestä. Siihen vain tarvittaisiin mies, jota kuluttaa.

    • Anonyymi

      Viikonloppuna lisääntyy.

    • Anonyymi

      Miehillähän tappi pienenee iän myötä, että kai se kulutuksesta johtuu.

    • Anonyymi

      Tämä malli kuluu erittäin vähän! Kehuvat että kun öljyt vaihtaa ja huoltaa säännöllisesti niin on ikuinen peli. https://youtu.be/I_B87mOZYTI

    • Anonyymi

      En ole kohta pariin vuoteen miestä käyttänyt... niin et montako vuotta vielä pitäisi pihdata, jos vaikka hän, (SE oikea) osuisi kohdalle? Lisää huteja; En kaipaa!
      trollikka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2884
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      536
      2733
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1885
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1867
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      302
      1698
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1352
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1144
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe