Avoero ja väkivallan uhka!

Kokemuksia tai asiallisia neuvoja kaipaan kovasti! Olen jonkin aikaa halunnut jo erota avopuolisostani. Ei ole yhteisiä lapsia, luojalle kiitos. Miehellä on lapsi entisestä suhteesta ja minulla myös. Asumme omistamassani talossa. Olen ottanut aiemmin useasti esille että haluan erota mutta mies sekoaa siltä istumalta kun asiasta sanon. Viimeksi alkoi raivoamaan ja muuttui todella uhkaavaksi. Ei aio lähteä yhtään mihinkään. Ei anna minun nukkua tai hetken rauhaa jos en peru aikeitani. Yrittää rajoittaa menojani, harrastuksia, näkemästä perhettäni ja ystäviäni. Sain myös tietää että miehellä melkoinen rikoshistoria joten tämäkin vielä. On työssäkäyvä mutta ulosotto vie osan. Luulen että rahatilanne pelottaa häntä jos jäävät kaksin. Mitä ihmettä minä teen että emme joudu vaaraan ja miten saan muuttamaan pois. Kalliiksi tulee itse lähteä, vuokrata asunto ja maksaa samalla kulut talosta. Häädön voin hakea mutta voi lapsi parkaa mihin pyöritykseen joutuu ja näissä oikeustoimissa ilmeisesti kestää kauan. Ja mitä jos hajottaa talon tai tekee ilkivaltaa jne. asumisaikanaan ja salaa varmaan pitäisi itse asunto hommata ja muuttaa vai etukäteen olla uhan takia poliisiin tai sosiaalityöhön yhteydessä?? Onko kohtalotovereita?

3

917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole kohtalotoveri, mutta sanoisin, että aloita sosiaalitoimesta. Ne on aika hyvin kartalla vastaavista tapauksista ja kertovat hetimiten mikä kaikki on mahdollista helpohkosti. Poliisia taas ei kiinnosta kuin ns. aktiiviset keikat, mitä teidän tilanteenne ei (onneksi) ole.

    • Tilanne on vakava jos pelkäät väkivaltaa. On useampikin paikka, mihin voit ottaa yhteyttä ja kysyä neuvoa:

      1. Poliisin neuvova puhelin https://poliisi.fi/neuvontapalvelu
      2. Lastensuojeluviranomainen

      Noista voi aloittaa ja tietysti lakimieskin voi auttaa, mutta se tietenkin maksaa.

      Jos miehesi ei suostu vapaaehtoisesti muuttamaan, voit hakea hänelle häädön. Koska hänellä on alaikäinen huollettava pitää poismuuttamiseen varatun ajan kuitenkin olla kohtuullinen.

      Korostan, että et siedä pienintäkään väkivaltaa tai edes väkivallalla uhkailua, vaan teet heti rikosilmoituksen sellaisesta. Tällöin osoitat olevasi tosissasi.

      Et oikein voi estää paikkojen hajoittamista. Jos hän niin tekee, ei autaa muuta kuin tehdä rikosilmoitus ja odottaa, että oikeuslaitos tekee tehtävänsä.

    • Kiitos näistä kommenteista! Otin yhteyttä lastensuojeluun. Nyt etsin asuntoa tilapäiseen käyttöön ettei tulla oman lapsen kanssa pahoinpidellyksi tai pahempaa. Häätö haetaan heti kun olemme turvassa. Lakimieheltä sain neuvon myös että voi hakea lähestymiskieltoa joka on nopeampi toimenpide mutta näyttöä pitää olla ja paljon joka tarkoittaa hakatuksi tulemista yksinkertaisesti. Muutto täytyy hoitaa salaa ja sosiaalityöntekijä sanoi että ehkäpä mies hoitaa asunnon nopeammin kun talo on tyhjillään ilman huonekaluja. Loppujen lopuksi miehen maksettavaksi tulee minun tilapäisasunnon kulut ja talon kulut sekä oikeudelliset kustannukset. On tämä raastavaa ja miten helpommin asiat voisi hoitaa kun toinen osapuoli olisi "normaali aikuinen"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe