Onko sinulla juhlapäivä joka päivä,perunaa vai riisiä

Anonyymi

Tämä on se lihavuuden perimmäinen syy.Silloin kun jokainen päivä on juhlapäivä ihminen lihoo.
Ei tavallisella terveellisellä ja ravitsevalla ruualla liho kukaan koska ei sitä edes jaksa syödä niin paljon että kalorit nousisivat niin paljon että siitä lihoisi.

Esim nämäkin tavalliselta tuntuvat ruuat on herkkuruokia joilla lihoo.
Kaurapuuro,riisi,leipä yms
Jos käytät roskaruokia lihot vielä nopeammin esim pitsa,lihapiirakka ,jugurtti yms

Laihduttajan kannattaa syödä ennemmin perunaa kuin riisiä koska samassa määrässä on puolet vähemmän kaloreita ja hiilihydraatteja,eli se täyttää vatsaa PUOLET PIENEMMILLÄ KALOREILLA

Uncle Ben's Täysjyväriisi (Keitetty)
100 g
1,00 35,00 3,80 KAL 167

Perunat (ilman Kuoria ja Suolaa, Keitetty)
100 g
0,10 20,01 1,71 KAL 86

Muissa juureksissa ja kasviksissa on vielä puolet vähemmän kaloreita kuin perunassa,joten niitäkin pitää syödä yhtä paljon

Juureksia syömällä laihtuu aivan itsestään vaikka syö paljon eikä siinä tarvitse käyttää välttämättä yhtään edes liikuntaa.
Jos käyttää liikuntaa laihtuu puolet nopeammin eli noin 4 kiloa kuukaudessa.

Laihduttaja ei saa syödä yhtään karkkia eikä mitään missä on vähäkään sokeria koska sokeri ON HUUMAUSAINE joka aiheuttaa riippuvuutta.
Se tarkoitaa sitä että syömisestä ei tule mitään loppua jos syö vähäkään tuotetta jossa on sokeria.
Sokerin kalorit ei itsessään lihota niin paljon mutta se että se aiheuttaa ahmintaa joka lihottaa enemmän.Kaikki viljat muuttuu kehossa sokeriksi joten viljoillakin on sama vaikutus kuin sokerilla.

https://tieku.fi/ihminen/aivot/sokeri-on-aivoille-huumetta

15

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljon on itsepäisiä ihmisiä jotka korvaavat roskaruualla terveellistä ruokaa ja laihdutusruokakin niillä on käytännössä pekkää sokeria.Kaurapuuroa hillolla ,riisipuuroa yms.Jos niille sanoo asiasta ne yleensä torjuvat,eikä niile voi enään kommentoida.
      Bodareitten käyttämät dietit on käytännössä näitä sokeridiettejä koska niissä syödään suuria määriä riisiä ja kaurapuuroa.

    • Anonyymi

      Oletko ihmetellyt koskaan sitä miksi syöt vaikka et haluaisi.Laihdutuskuurin aloituskin saattaa koko ajan siirtyä tästä syystä.

      SokerihuumeRIIPPUVUUS oireita
      Ruoka ja herkut on koko ajan mielessä
      Syö vaikka ei ole yhtään nälkä.

      Huumausaineen käyttäjillä nämä vieroituoireet ovat paljon rajumpia esim vapinaa yms.Sokerista aiheutuva riippuvuus ylensyöntiä ja lihomista

      • Anonyymi

        Oikein lihavat ihmiset ei syö koskaan mitään perunoita,jos syövät,niin vain ranskalaisia perunoita jotka on täynnä rasvaa.


    • Kaurapuurossa hillolla on vain 70 kcal/100 g. Ei sillä riisilläkään liho jos annoskoko on maltillinen eli 150-200 g per annos.

      • Anonyymi

        Ei se siinä pysy jos syö sokeria.Sokerihuumeriippuvainen alkaa ahmimaan jos syö yhdenkin sokeripalan.Sitä riippuvuutta ei tule jos ei syö sokeria ollenkaan.
        Hyvin olen pystynyt olemaan ilman sokeria,silloinhan saa syödä huomattavasti enemmän muuta ruokaa ja kalorit pysyy pienenä.
        Tätä ei tietenkään ole pakko uskoa.Toimii ainakin minulla olen todennut tämän asian käytännössä.Alussa kun aloitin söin ensin pastaa ja illalla muuta makeaa.Oli aivan pakko napostella suklaakeksejä ja rinkeleitä illalla .
        Heti kun vaihdoin sokerittomiin ruokiin naposteluhalut katosi täysin ja kalorit pienentyi 1000 kalorilla.
        Se on aivan sama asia kuin jos alkoholisti ottaa yhdenkin ryypyn alkaa juopottelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se siinä pysy jos syö sokeria.Sokerihuumeriippuvainen alkaa ahmimaan jos syö yhdenkin sokeripalan.Sitä riippuvuutta ei tule jos ei syö sokeria ollenkaan.
        Hyvin olen pystynyt olemaan ilman sokeria,silloinhan saa syödä huomattavasti enemmän muuta ruokaa ja kalorit pysyy pienenä.
        Tätä ei tietenkään ole pakko uskoa.Toimii ainakin minulla olen todennut tämän asian käytännössä.Alussa kun aloitin söin ensin pastaa ja illalla muuta makeaa.Oli aivan pakko napostella suklaakeksejä ja rinkeleitä illalla .
        Heti kun vaihdoin sokerittomiin ruokiin naposteluhalut katosi täysin ja kalorit pienentyi 1000 kalorilla.
        Se on aivan sama asia kuin jos alkoholisti ottaa yhdenkin ryypyn alkaa juopottelu.

        Uudella ruokavaliollani kalorit on pysyneet jo 10 päivää 2000 kalorissa.Vain yksi herkuttelupäivä oli 6 den päivän jälkeen jonka aikana söin vain karkkia ja pitsan yht 3200 kaloria.(pitsasta 1000 kal ja loput 2200 karkista sekä jonkin verran jugurtista ja suklaavanukkaista)

        Ennen tuli joka päivä 3500-5500 kaloria sokeria sisältävällä ruokavaliolla ja lihoin 4 kiloa joten ero ON huomattavan suuri.Ensimmäisellä viikolla laihduin 2 kiloa ja ehkä jatkossa 1 kg viikossa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudella ruokavaliollani kalorit on pysyneet jo 10 päivää 2000 kalorissa.Vain yksi herkuttelupäivä oli 6 den päivän jälkeen jonka aikana söin vain karkkia ja pitsan yht 3200 kaloria.(pitsasta 1000 kal ja loput 2200 karkista sekä jonkin verran jugurtista ja suklaavanukkaista)

        Ennen tuli joka päivä 3500-5500 kaloria sokeria sisältävällä ruokavaliolla ja lihoin 4 kiloa joten ero ON huomattavan suuri.Ensimmäisellä viikolla laihduin 2 kiloa ja ehkä jatkossa 1 kg viikossa ?

        Olen syönyt PALJON mutta eri ruokaa ja laihtunut siltikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se siinä pysy jos syö sokeria.Sokerihuumeriippuvainen alkaa ahmimaan jos syö yhdenkin sokeripalan.Sitä riippuvuutta ei tule jos ei syö sokeria ollenkaan.
        Hyvin olen pystynyt olemaan ilman sokeria,silloinhan saa syödä huomattavasti enemmän muuta ruokaa ja kalorit pysyy pienenä.
        Tätä ei tietenkään ole pakko uskoa.Toimii ainakin minulla olen todennut tämän asian käytännössä.Alussa kun aloitin söin ensin pastaa ja illalla muuta makeaa.Oli aivan pakko napostella suklaakeksejä ja rinkeleitä illalla .
        Heti kun vaihdoin sokerittomiin ruokiin naposteluhalut katosi täysin ja kalorit pienentyi 1000 kalorilla.
        Se on aivan sama asia kuin jos alkoholisti ottaa yhdenkin ryypyn alkaa juopottelu.

        yksi tuttavani uskoi näihin kaikenmaailman sepustuksiin ja lopettti niin sokerin kuin suolankin, joutui alle 50 vuotiaana hoitokotiin kun muisti alkoi pätkiä puutos sairauksen johdosta.
        Kaikki elektrolyytit ovat tarpeellisia ihmiselle joten ne on se että jos esim sokeria syödään liikaa kun siitä tulee vaara terveydelle , tavallinen ruoka saa sisältää niin suolaa kuin sokeriakin kohtuullisesti että on hyvä tasapaino elektrlyyteissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syönyt PALJON mutta eri ruokaa ja laihtunut siltikin.

        Ihan totta kun vaihtelee ruokavaliota niin ei lihoa, nämä ravinto intoilijat ovat usein
        EI koulutettuja henkilöitä jotka ottavat tietonsa vääristä lähteistä , ja niitähän netissä on tarpeeksi jos niihin haluaa uskoa .
        Joten monipuolinen ravinto antaa ihmisille swn mitä hän tarvitsee ja kun syö kohtuun kanssa niinei paino ongelmia synny.
        Sitten on eräillä aineen vaihdunnallisia sairauksia jolloin ihmiset joko lahoavat tai laihtuvat
        Yksi niistä on. Kilpirauhasen toiminta, diabeetia jne .mutta terve ihminen ei lihoa ruuasta kun aineen vaihdunta on normaaleissa rajoissa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksi tuttavani uskoi näihin kaikenmaailman sepustuksiin ja lopettti niin sokerin kuin suolankin, joutui alle 50 vuotiaana hoitokotiin kun muisti alkoi pätkiä puutos sairauksen johdosta.
        Kaikki elektrolyytit ovat tarpeellisia ihmiselle joten ne on se että jos esim sokeria syödään liikaa kun siitä tulee vaara terveydelle , tavallinen ruoka saa sisältää niin suolaa kuin sokeriakin kohtuullisesti että on hyvä tasapaino elektrlyyteissä

        Hiilihydraattini on 200 ja se tulee vain hyvistä lähteistä.Suolaa käytän aivan normaalisti kuin ennen.Sitä tulee nyt vähän enemmän koska suön enemmän lihaa.Lihasta tulee sitten enemmän proteenia kuin ennen.
        (hiilihydraatti on siis sokeria.Nopea hiilihydraatti mikä on sokerissa on se vaarallinen aine laihduttajalle)
        Yleensä olen syönyt paljon karkkia ja tulen syömäänkin,mutta nyt kun laihdutan en syö sitä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se siinä pysy jos syö sokeria.Sokerihuumeriippuvainen alkaa ahmimaan jos syö yhdenkin sokeripalan.Sitä riippuvuutta ei tule jos ei syö sokeria ollenkaan.
        Hyvin olen pystynyt olemaan ilman sokeria,silloinhan saa syödä huomattavasti enemmän muuta ruokaa ja kalorit pysyy pienenä.
        Tätä ei tietenkään ole pakko uskoa.Toimii ainakin minulla olen todennut tämän asian käytännössä.Alussa kun aloitin söin ensin pastaa ja illalla muuta makeaa.Oli aivan pakko napostella suklaakeksejä ja rinkeleitä illalla .
        Heti kun vaihdoin sokerittomiin ruokiin naposteluhalut katosi täysin ja kalorit pienentyi 1000 kalorilla.
        Se on aivan sama asia kuin jos alkoholisti ottaa yhdenkin ryypyn alkaa juopottelu.

        "Oli aivan pakko napostella suklaakeksejä ja rinkeleitä illalla."

        - Aivan pakko??? Nyt syksyllä osta kotimaisia omenoita ja napostele niitä. 100 g suklaakeksejä sisältää enemmän kaloreita kuin1.5 kg omenoita. Täyttävyys on aivan eri luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudella ruokavaliollani kalorit on pysyneet jo 10 päivää 2000 kalorissa.Vain yksi herkuttelupäivä oli 6 den päivän jälkeen jonka aikana söin vain karkkia ja pitsan yht 3200 kaloria.(pitsasta 1000 kal ja loput 2200 karkista sekä jonkin verran jugurtista ja suklaavanukkaista)

        Ennen tuli joka päivä 3500-5500 kaloria sokeria sisältävällä ruokavaliolla ja lihoin 4 kiloa joten ero ON huomattavan suuri.Ensimmäisellä viikolla laihduin 2 kiloa ja ehkä jatkossa 1 kg viikossa ?

        Elämäsi on jatkuvaa ylä- ja alamäkeä. Täytyy ihailla sinnikkyyttäsi.


    • Anonyymi

      Kaurapuurolla ei lihota mitenkään vaan siinä on kuitua ja vähän kaloreita joten siteistä joten ota selvää kauran ominaisuuksista , sillä kaura on terveellinen tapa aloittaa päivä aamiaisella pöydässä

    • Anonyymi

      Syö, mikä parhaimmalta maistuu, se on tämän elämän tarkoitus. Syö vain sen verran, että et tunne olevasi enää nälkäinen ja vain silloin kun olet nälkäinen. Näillä eväillä ainakin minä menen.

      Ei kaloreissa kaikkea mitata, pitää myös ottaa huomioon ravinnon koostumus. Mitä ravintoaineita se sisältää jne....

      • Anonyymi

        Sokeri maistuu parhaimmalta mutta sitä ei saa laihduttaja syödä ollenkaan muuten ei laihdu vaan lihoo.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe