Sähköpotkutlaudat

Anonyymi

Niitä on keskellä pyörätietä usein ja kulkuväylillä. Olen alkanut siirtää niitä metsään ja ojaan missä on vettä. Pitääkö ne keskellä pyötätietä jättää. Minä en välitä kenen ne on heitän niitä metsään ja jokeen jos kerran eivät käyttäjät laita niitä siististi tien viereen.

40

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen miettinyt samaa, että mikä vaara niistä on esim. pimeässä kun ne on hylätty keskelle katua? Siinäkö niiden kuuluu olla aiheuttamassa vaaraa täysin pimeässä yllättäin?

      Sehän on vaan hyvä työ jos ne pois siirtää.

      • Anonyymi

        Olen ajanut useamman laudan päälle sähköpuörätuolilla. Pitää yrittää saada isompi renkaiden pyörätuoli, kun sähköpotkulaudat ei suostu murskautumasn alle eikä niitä saa siirrettyä.


    • Anonyymi

      Ihminen ei tarvitse sähköpotkulautaa.

      • Anonyymi

        Ei niin, saisi kieltää, pelkkää tuhlausta ja vaaratilanteita ja lautoja jokapaikassa lojumassa epäsiististi ja keskellä kulkuväyliä ja nurmikoilla.

        Kuinkahan paljon sähköä säästyy jos laudat kielletään???

        Sekä kaveri, että minä kumpikin melkein jääty alle ihan kävelytiellä kun laudalla ajetaan lujaa niin läheltä.


    • Anonyymi

      Laudat kiellettävä! Kaikenlaiset laudat!

    • Niitä lojuu pitkin ja poikin Lahdessakin. Huono keksintö, että ne voi hylätä mihin tahansa.

      • Anonyymi

        Lahti on kiellettävä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lahti on kiellettävä!

        Paskat on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahti on kiellettävä!

        Isot kaupungit synnyttävät tarpeen laudoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isot kaupungit synnyttävät tarpeen laudoille.

        Minkäpä minä sille mahdan, mä asun maalla. Citykanit saa surffata mun puolesta, vaikka tarjottimilla. Mä ajan autolla.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Minkäpä minä sille mahdan, mä asun maalla. Citykanit saa surffata mun puolesta, vaikka tarjottimilla. Mä ajan autolla.

        Harvoin on asiaa Lahden keskustaan. Siellä alkaa kadut ollakin jo jalankulkijoille suunnattuja, kapeita ja kielletty ajamasta autolla muuta kun toria ympäri. 🤣


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Paskat on!

        Myös ne!


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Minkäpä minä sille mahdan, mä asun maalla. Citykanit saa surffata mun puolesta, vaikka tarjottimilla. Mä ajan autolla.

        Valkeakoski on kiellettävä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Myös ne!

        No aloittakaa Liipolasta. 😝


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valkeakoski on kiellettävä!

        Never heard. Ainii onko se Kouvolaan päin? Eiku oliko se Anjalankoski? 😂


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Minkäpä minä sille mahdan, mä asun maalla. Citykanit saa surffata mun puolesta, vaikka tarjottimilla. Mä ajan autolla.

        Sä ajat ukin kuorma-autolla ja mopo on ruishalmeessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä ajat ukin kuorma-autolla ja mopo on ruishalmeessa.

        Ei ole kuorkkia kellään, ukilla etenkään. Avensiksella ajelen.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei ole kuorkkia kellään, ukilla etenkään. Avensiksella ajelen.

        Tuo automerkki kiellettiin vuonna 1945.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo automerkki kiellettiin vuonna 1945.

        Se on malli, ei merkki. Toyota on merkki.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Se on malli, ei merkki. Toyota on merkki.

        Toyotan kottero kiellettävä (ja mopo)!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan kottero kiellettävä (ja mopo)!

        Avensista ei valmisteta enää. Toyotaa kyllä.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Avensista ei valmisteta enää. Toyotaa kyllä.

        Minähän sanoin jo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minähän sanoin jo.

        Ei ne auton valmistusta lopeta, Toyota on niin suosittu automerkki. Ne tienaa sillä.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei ne auton valmistusta lopeta, Toyota on niin suosittu automerkki. Ne tienaa sillä.

        Samaa kastia kuin nuo pellepotkulaudat.


      • PALSTANVALTAAJA
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa kastia kuin nuo pellepotkulaudat.

        Huomaa, ettet tiedä AUTOISTA mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isot kaupungit synnyttävät tarpeen laudoille.

        Kaikilla on kyllä bussikortit, laudat on täysin huvia.


    • Anonyymi

      Annetaan Saksaan uniper korvaukset potkulautoina

    • Anonyymi

      huvittava jutkin vähän niin joo ei ole oksennus joku megawqttitehoinen jos tulee paha olo ja vähän röyhtäisee

      • Anonyymi

        Juuu kyllä potkulaudan kanssa voi tulla la-su yönä oksennuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu kyllä potkulaudan kanssa voi tulla la-su yönä oksennuskin.

        Oksennus kiellettävä!


    • Anonyymi

      Minun sähköskuutti on eteisessä.

      • Anonyymi

        Sinne se kuuluukin. Ei ulos!


    • Anonyymi

      Täällä päin on pimeitä pyöräteitä jossa ei ole katuvaloja kaikkialla. Niitä lautoja lojuu keskellä tietä eikä niitä näe pienellä pyöränvalolla ajoissa. Heitän myös niitä metsään jos on tiellä.

    • Anonyymi

      Tieliikennelaki 10.8.2018/729
      37 § Pysäyttämistä ja pysäköimistä koskevat kiellot
      Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä siten, että se vaarantaa turvallisuutta tai haittaa muuta liikennettä.
      Ajoneuvoa ei saa pysäyttää eikä pysäköidä:
      1) jalkakäytävällä, suojatiellä, pyörätiellä, pyörätien jatkeella eikä viiden metrin matkalla ennen suojatietä, risteävää pyörätietä tai risteävää pyörätien jatketta;
      2) risteyksessä eikä viittä metriä lähempänä risteävän ajoradan lähintä reunaa tai sen ajateltua jatkoa ajoradalla;

      Pysäyttäminen on kuitenkin sallittua pakollisen liikenne-esteen, väistämisvelvollisuuden noudattamisen tai hätätilanteen vuoksi.

      Polkupyörän tai mopon saa pysäyttää tai pysäköidä jalkakäytävälle ja pyörätielle. Muunkin ajoneuvon saa erityistä varovaisuutta noudattaen pysäyttää lyhyeksi ajaksi jalkakäytävälle tai pyörätielle ajoneuvoon nousemista, siitä poistumista, sen kuormaamista tai kuorman purkamista varten, jos läheisyydessä ei ole käytettävissä muuta pysäyttämiseen sopivaa paikkaa ja pysäyttämiseen on pakottavia syitä. Pysäytetty ajoneuvo ei saa kohtuuttomasti haitata jalkakäytävällä eikä pyörätiellä kulkemista. Kuljettajan on tällöin pysyteltävä ajoneuvonsa läheisyydessä ja tarvittaessa siirrettävä ajoneuvo paikkaan, jossa se ei häiritse muuta liikennettä.

      52 § Kevyen sähköajoneuvon ja moottorilla varustetun polkupyörän ajaminen
      Kevyttä sähköajoneuvoa ja moottorilla varustettua polkupyörää ajettaessa on noudatettava polkupyöräilijää koskevia liikennesääntöjä ja liikenteenohjauslaitteita.

      ELI, 37 § koskee POLKUPYÖRÄÄ, 52 § mukaan sähköpotkulaudan käyttäjä on POLKUPYÖRÄILIJÄ, jolloin 37 § POLKUPYÖRÄN pysäköinti jalkakäytävällä tai pyörätiellä ei koske SÄHKÖPOTKULAUTAA. Sähköpotkulautaa ei saa pysäköidä kohdassa 1 tai 2 mainituissa paikoissa, joissa sähköpotkulautoja pysäköidään jatkuvasti.
      Missä on poliisi. Ei missään, eikä poliisi osaa nykyään edes lukea.

      • Anonyymi

        Jos sähköpotkulauta rinnastettaisiin tieliikennelaissa polkupyörään 52 § pitäisi sisältää momentti jossa lukisi "Kevyt sähköajoneuvo rinnastetaan tässä laissa polkupyörään" tai lain 2 § määritelmissä pitäisi olla kohta "polkupyörällä polkupyörää tai kevyttä sähköajoneuvoa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sähköpotkulauta rinnastettaisiin tieliikennelaissa polkupyörään 52 § pitäisi sisältää momentti jossa lukisi "Kevyt sähköajoneuvo rinnastetaan tässä laissa polkupyörään" tai lain 2 § määritelmissä pitäisi olla kohta "polkupyörällä polkupyörää tai kevyttä sähköajoneuvoa".

        Ymmärrettävästi ennen sähköpotkulauta-vuokrausyrityksiä kevyenliikenteenväylillä ei ollut yleistä ajoneuvojen pysäköimisongelmaa, eikä kyseinen ongelma voi sujuvan kevyenliikenteen kannalta olla vallitseva tila. Lain säätäjän on syytä selkeyttää lain tekstiä ongelman poistamiseksi.


    • Anonyymi

      Miksei kaupunki voi hankkia invamopoja sähköpotkulautojen sijaan lainattavaksi ympäri kaupunkia? Heikosti liikkuville, joilla on kännykässä työeläkekortti tai ikää yli 70v lainausoikeus niin heidän liikkumisensa lisääntyisi. Nuoriso ei nyt kävele omilla lihaksillaan kun seisovat potkulaudalla ja koska nuoriso ei käytä linja-autoa vuoroja ja reittejä lakkautetaan.

    • Hyvä, että setällä löytyy joku sisältö elämään. 😁

    • Anonyymi

      Jotkut ajavat kovaa vauhtia niillä laudoilla ja sitten niin niitä hylätään kaikkialle ojien pohjalla näin kerran yhden, mutta kun niissä on GPS paikannusjuttu niin löytyvät sitten firmalle aina takaisin.

    • Anonyymi

      Näillä laitteilla on taas luotu turhanpäiväisiä tarpeita ja vanhemmille rahareikiä. Useat nuoret muutenkin rapakuntoisia. Normipyörä on hyvä ja luotettava vaihtoehto. No. vanhemmathan tätä keitystä näin tukevat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5810
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3687
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1948
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1782
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1232
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1187
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      957
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      51
      951
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe