SeksiviikkoVisa - Tunnetko Euroopan maantietoa?

Ja tuosta:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009026937.html

Olipa kysymykset. Ajattelin saavani nippanappa puolet oikein ja siltä alku näyttikin, mutta sitten lähdettiin kysymyksissä mikkihiiri-osastolle. No joo, mantsa oli kieltämättä suosikkiaineita aikanaan koulussa...

Aivan mahtava tulos! Taisit olla hereillä maantiedon tunneilla.

Vastasit oikein 9 kysymykseen

15

56

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12 oikein.

Szombathelyn kohdalla piti laskea maiden BKT:tä ja vokaalien hintaa sillä mielellä että kenellä on varaa ja kenellä. Puolan kaupungit ovat tyyliä bydgoszcz.

• Loistava tulos!
        Minä menin surutta tuohon Puola-ansaan, sokeasti ohitin Unkarin.

• Anonyymi

12/12, enkä käyttänyt vihjettä. Valtaosa kysymyksistä oli helppoja ja mutta muutama meni arvaten. Ihan täyttä hasardia ei ollut yksikään, vaan parista vaihtoehdosta valitsin oikein.

• Hyvin vedetty! Arvaamaanhan sitä useimmat joutuu jonkun niistä, itse muutamankin 😁

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Hyvin vedetty! Arvaamaanhan sitä useimmat joutuu jonkun niistä, itse muutamankin 😁

Juu, enpä nyt vaan muistanut esim. että kumpi on Vänern ja kumpi Vättern.

• Anonyymi

Hyvin vedetty! Arvaamaanhan sitä useimmat joutuu jonkun niistä, itse muutamankin 😁

Tuo Szombathely sen sijaan oli itselleni helppo, kun kieli on tuttu. :P

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, enpä nyt vaan muistanut esim. että kumpi on Vänern ja kumpi Vättern.

Sama täällä, se meni entten tentten -linjalla. Ja väärin 😂

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo Szombathely sen sijaan oli itselleni helppo, kun kieli on tuttu. :P

Helpottaa kummasti se. Itellä meni ihan lotolla. Ja väärin...

• Anonyymi

11 kysymystä oikein. Väärin meni Ruotsin suurin järvi, sekoitin kaksi Vä-alkuista keskenään.

Kirjautumaton Palstalutka

• Oikein hyvä tulos! Ne menee ne Vä:t sekaisin vähän jokaiselta, iteltä myös. Siihen oli joku kouluaikojen muistisääntö että kumpi on isompi, mutta ei vanha sitä enää muista...

• Anonyymi

Oikein hyvä tulos! Ne menee ne Vä:t sekaisin vähän jokaiselta, iteltä myös. Siihen oli joku kouluaikojen muistisääntö että kumpi on isompi, mutta ei vanha sitä enää muista...

Just ajoin ne ympäri. Siis autolla, mutta tosi miehet ja naiset ajaa sen pyörällä. Mä tykkään suurista järvistä, vaikka muuten en ookkaan missään matkaillu, enkä tiedä maantiedosta mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Just ajoin ne ympäri. Siis autolla, mutta tosi miehet ja naiset ajaa sen pyörällä. Mä tykkään suurista järvistä, vaikka muuten en ookkaan missään matkaillu, enkä tiedä maantiedosta mitään.

No ei se ihan lyhyt lenkki ole, autola tai pyörällä 😳

• Anonyymi

11 oikein

• Hyvä!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1390
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1289
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1086
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1068
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 65
      754
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      737
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      718
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      681
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      637
    Aihe