Minulla ei ole talvitakkia

Anonyymi

Tulee kylmä. En ajatellut koko asiaa kesän helteissä 😥

31

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On kylmä 5 tänä aamuna. Talvitakki pitää olla ja laittaa päälle. Lähden tästä kalaan pian.

    • Anonyymi

      Jos ei ole ollenkaan jotain talvitakkia niin ikävää, mutta niin kaupoista sellaisia saa, itse mietin vähän että kun nuo hoitajatkin lakoissa jne, ehkä joillekin hoitajille voi olla mukavaakin työtä hoitaa toisia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Jos ei ole minkäänlaista talvitaia niin ssringi jaloissa asakkasilla.

      • Anonyymi

        Metässä näin yhen toppiksen

        Sielläpä ois


    • Anonyymi

      Täh, häh, mitä, häh, ootko muka pärjänyt aiemmat talvet ilman talvitakkia vai oletko täyshoidossa elävä, joka ei ole koskaan tarvinut talvella ulkona käydä.
      Olisihan se mukavaa ja kätevää, jos syksyllä pääsisi lämpimään huoneistoon ja sanottaisiiin, että täällä voit viettää koko talven, et tarvitse mennä ulos koko talvena, ruoka ja kaikki tuodaan sinulle tänne lämpimään sisätilaan.
      Näinkö on????

      • Anonyymi

        Voin antaa koordinaatit


    • Anonyymi

      Hyväntekeväisyysjärjestöt jakavat ilmaisia vaatteita. Samoin ruokaa ja muita tarvikkeita
      Kerran toimipaikkamme pihalle ajoi kallis tila-auto, jonka omistaja haki kaiken mahdollisen tavaran, mitä meiltä irtosi. Myöhemmin selvisi, että mies oli yrittäjä, joka halusi hyötyä avustuksista.

      • Anonyymi

        Se on sitä yrittäjähenkeä, mitä persutkin tällä palstalla vouhottaa. MOT teki siitä äskettäin ohjelman, missä lahjoitettu tavara myytiin Virossa hyvällä voitolla.


    • Anonyymi

      drpä olidi hsdus jod lsiyss drlllsidys pstysbsshyos sääriin ja höylällä kerikka karvoja joku tyttö... valkoista sellaista partavaahtoa sääriin paljon voi si kulua.

    • Anonyymi

      New Yorker kaupasta saa maan halvinta tuontatoa...ihan lämmin takki, joka hikoilee vain helposti

      • Anonyymi

        Onko varma ettei oo lapsityövoimalla teetetty. Ja että tekijän sairausvakuutus ja eläkerahat on asianmukaisesti maksettu.


    • Anonyymi

      Kirpputoreilta löytää halvalla hyviä talvivaatteita ja muutakin tavaraa.

      • Anonyymi

        Ei löydy miesten vaatteita. Miehet käyttää ostamansa vaatteet loppuun asti, eivät vie kirpputoreille. Nytkin minun syystakissani on vuori ollut rikki jo ainakin 5 vuotta ja hihat hankautuneet puhki pitkilä matkoilta. Yrityksistäni huolimatta en ole löytänyt samantapaista takkia mistään. Tosin yli 100 € hintaiset olen aina ohittanut.
        Talvet olen pärjännyt pikkukengillä näin kaupunkioloissa. Turvakengät varvassuojauksen takia, pohjallinen aaltopahvista ja yksi sukka riittää. Olen yrittänyt löytää pitempivartisia turvakenkiä mahdollista 20 astetta kovempaa pakkasta vastaan, vaan ei niitä ole. Kotimaisia turvakenkiä olisi, mutta ne ovat täyttä roskaa: pohjat hajoaa jo kaapissakin. Samoin Merrellin uretaanipohjat - 305 euron Merrellien pohjat hajosi jo alle 10 km:n kävelyllä! Valitettavasti Suomessa ei todellisuudessa ole mitään kuluttajansuojaa vaikka toista uskotellaan. Sukatkin kestää enää 2 pv - 2 kk. 1960 -luvulla ostin 4 paria täysnailonisia urheilusukkia, ne kestivät hivenen yli 50 v. Nyt ei saa kuin sutta ja sekundaa. 1960 -luvulla naurettiin amerikkalaisille, kun siellä tehtiin tahallaan huonosti kestäviä tavaroita. Ei ole naurattanut enää vuosikymmeniin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy miesten vaatteita. Miehet käyttää ostamansa vaatteet loppuun asti, eivät vie kirpputoreille. Nytkin minun syystakissani on vuori ollut rikki jo ainakin 5 vuotta ja hihat hankautuneet puhki pitkilä matkoilta. Yrityksistäni huolimatta en ole löytänyt samantapaista takkia mistään. Tosin yli 100 € hintaiset olen aina ohittanut.
        Talvet olen pärjännyt pikkukengillä näin kaupunkioloissa. Turvakengät varvassuojauksen takia, pohjallinen aaltopahvista ja yksi sukka riittää. Olen yrittänyt löytää pitempivartisia turvakenkiä mahdollista 20 astetta kovempaa pakkasta vastaan, vaan ei niitä ole. Kotimaisia turvakenkiä olisi, mutta ne ovat täyttä roskaa: pohjat hajoaa jo kaapissakin. Samoin Merrellin uretaanipohjat - 305 euron Merrellien pohjat hajosi jo alle 10 km:n kävelyllä! Valitettavasti Suomessa ei todellisuudessa ole mitään kuluttajansuojaa vaikka toista uskotellaan. Sukatkin kestää enää 2 pv - 2 kk. 1960 -luvulla ostin 4 paria täysnailonisia urheilusukkia, ne kestivät hivenen yli 50 v. Nyt ei saa kuin sutta ja sekundaa. 1960 -luvulla naurettiin amerikkalaisille, kun siellä tehtiin tahallaan huonosti kestäviä tavaroita. Ei ole naurattanut enää vuosikymmeniin...

        Löytyy kyllä. SPR -kontista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy miesten vaatteita. Miehet käyttää ostamansa vaatteet loppuun asti, eivät vie kirpputoreille. Nytkin minun syystakissani on vuori ollut rikki jo ainakin 5 vuotta ja hihat hankautuneet puhki pitkilä matkoilta. Yrityksistäni huolimatta en ole löytänyt samantapaista takkia mistään. Tosin yli 100 € hintaiset olen aina ohittanut.
        Talvet olen pärjännyt pikkukengillä näin kaupunkioloissa. Turvakengät varvassuojauksen takia, pohjallinen aaltopahvista ja yksi sukka riittää. Olen yrittänyt löytää pitempivartisia turvakenkiä mahdollista 20 astetta kovempaa pakkasta vastaan, vaan ei niitä ole. Kotimaisia turvakenkiä olisi, mutta ne ovat täyttä roskaa: pohjat hajoaa jo kaapissakin. Samoin Merrellin uretaanipohjat - 305 euron Merrellien pohjat hajosi jo alle 10 km:n kävelyllä! Valitettavasti Suomessa ei todellisuudessa ole mitään kuluttajansuojaa vaikka toista uskotellaan. Sukatkin kestää enää 2 pv - 2 kk. 1960 -luvulla ostin 4 paria täysnailonisia urheilusukkia, ne kestivät hivenen yli 50 v. Nyt ei saa kuin sutta ja sekundaa. 1960 -luvulla naurettiin amerikkalaisille, kun siellä tehtiin tahallaan huonosti kestäviä tavaroita. Ei ole naurattanut enää vuosikymmeniin...

        Piristit kyllä päivääni, narinallasi sukatkin kestivät yli 50 vuotta! =)))
        Mars kirppikselle ja hanki itsellesi talvitamineet, ettei tarvitse paleltua.


    • Anonyymi

      yritä selvitä ilman takkia pidempään ja kirjoita kokemuksestasi blogia

    • Anonyymi

      Villapaita on hyvä laittaa takin alle. Talvitakki on kankee ja tönkkö. Moni käyttääkin pelkkää kuoritakkia. Mun mielestä talvitakki on ihan turha keksintö. Ens talvena kun sitä villapaitaa tarvitaan ihan sisälläkin.

      • Jep. Monissa talvitakeissa näyttää ihan Michelin-ukolta, kun ovat niin paksuja. En tykkään tosi paksuista takeista. Varmaan lämmittävät pakkasella ulkona, jos seisoo enimmäkseen paikoillaan, mutta kun vähän enemmän liikkuu tai menee keskustaan pyörimään liikkeisiin, niin johan alkaa jo hiostaa.


    • Ei nyt vielä ole talvikaan.

    • Anonyymi

      Kuuba libre lämmittää zuomi poikaa, ensitalvena!😠😡

    • Minä taas vähän enemmän varustaudun syksyyn ja talveen.

    • Anonyymi

      Kirppareilta taitaa löytyä halvalla talvivaatettakin. Tosin tarjontaa taitaa olla lähinnä naisille, mutta esimerkiksi Kontti yllättää joskus miestenkin vaatteiden suhteen.

    • Anonyymi

      Ostan lähes kaikki vaatteet kirppikseltä. Olen löytänyt lähes käyttämättömiä merkkivaatteita ja kenkiä. Varsinkin SPR saa lahjoituksia myös liikkeistä.

      Joku voisi ihmetellä, miten minulla on niin paljon kaupassa todella paljon maksavia vaatteita. Sain merkkikenkiä alle 10 euroa. Merkkitakjeja muutamalla kympillä ym. Todella hyväkuntoisia vaatteita. En usko, ettei jollain olisi varaa tuohon Suomessa. Ja jos ei olisi, niin syntyisi oikeus toimeentulotukeen.

    • Anonyymi

      Kauppareissu sitten.

    • Anonyymi

      Osta itsellesi talvitakki ja äkkiä ennen kuin lumet tulee. Esim Zalandolta löytyy hyviä.

    • Anonyymi

      Koira pureskeli minun talvikengän. Ne oli jo vissiin kymmenen vuotta vanhat mutta ihan hyvät vielä todella kestävät eikä maksanut kuin kuuskymppiä muistaakseni. Ois ollut vielä hyvät ainakin monta vuotta mitä nyt vähän hankas oikeaan nimettömään varpaaseen rakon kun 15 kilsaa käveli tässä yhtenä päivänä mutta ois ne vielä tavallisessa käytössä menneet ihan hyvin.

    • Taitaa olla tulossa niin leuto talvi, ettei tarvitse talvitakkia.

    • Tulee leuto talvi... kerrospukeudu. 😁

    • Kaiken halvemmaks talvitakki tulee, ku ostaa kirpparilta. 🌹👀

    • Anonyymi

      Josko joku palstan herrasmiehistä ostaisi sinulle talvitakin lahjaksi.

      -Jasu-

    • Anonyymi

      Vielä ehtii laittaa joulupukille joululahjatoiveita 🎅

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe