Fudgemies tässä iltaa

Anonyymi

Maistuuko naisille fudge????
Fudgemies ajatteli valmistaa ensi viikolla fudgeja.
Kermaa, voita, valkosuklaata, vaaleaa siirappia. sokeria, suolaa ja mausteekis vaikkapa karvasmanteliöljyä tai lakritsijauhetta????

Fudgemies on tehnyt fudgea, jos joku palstalla epäröi.
Ensimmäinen valmistamani fudge jäi pehmeäksi, toinen valmistamani fudgesta tuli toffeemaista, jonka kuumensin uudelleen ja koostumus tuli parempi.
Tarkkana täytyy olla lämpötilojen suhteen, minulla ON digitaalinen lämpömittari.
Siinä pelataan asteen tarkkuudella 116-122 asteen välillä.
Mitä kuumempaa, niin sitä kiinteämpää....
SUOLA on tärkeä osa fudgea, suola antaa juuri oikean maun, ilman suolaa ei maku ole oikea.
Valmistamani fudget ovat senverran herkullisia, että michellin asteikolla tulisi 5 tähteä.
Minulla on kymmenien fudgeden reseptit, joita jokaista täytyy kokeilla, myös kymmenien juustokakkujen ohjeet on ja jokaista täytyy tehdä ja maistella, maisuuko naiselle, kysyn vaan, vai lentääkö kulhot ja lautaset, mene mies huitsin nevadaan täältä, tyly on naisten suhtautuminen fudgemieheen....
Palstanaiset voivat nyt kertoa, valmistaako miehenne fudgeja???

t. Fudgemies

28

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No eipä ole kukaan valmistanut :)

• Anonyymi

Sinullapa on sitten onnettoman tumpelo miesolento, jollei ole sinulle fudgeja valmistanut, minä olisin,,,

t. Fudgemies

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinullapa on sitten onnettoman tumpelo miesolento, jollei ole sinulle fudgeja valmistanut, minä olisin,,,

t. Fudgemies

🤭
        Vai niin. En siitä tiennyt mistä kaikesta olen jäänyt paitsi. Toffee ja kinuski maistuu tietysti, Daim, Hopeatoffee, onko noissa fudgeissa niitä makuja? :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🤭
        Vai niin. En siitä tiennyt mistä kaikesta olen jäänyt paitsi. Toffee ja kinuski maistuu tietysti, Daim, Hopeatoffee, onko noissa fudgeissa niitä makuja? :)

On ja on kuules myös juustokaukuissa kinuskin, toffeen, hopeatoffeen, daimin ja lakritsan makua, olen tehnyt ja syönyt, herkullisia ovat, että taju meinaa lähteä, oikeen selkäpiissä kulkee nautinnon säteet....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ja on kuules myös juustokaukuissa kinuskin, toffeen, hopeatoffeen, daimin ja lakritsan makua, olen tehnyt ja syönyt, herkullisia ovat, että taju meinaa lähteä, oikeen selkäpiissä kulkee nautinnon säteet....

Sellaista selkäytimeen pelkkää statiikkaa soveltaen olen kyllä valmistanut, mutta tätä fudgea täytyy vähän tutkia :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaista selkäytimeen pelkkää statiikkaa soveltaen olen kyllä valmistanut, mutta tätä fudgea täytyy vähän tutkia :)

Kannattaa hankkia digitaalinen lämpömittari fudgen valmistamiseen, että lämpötilaa voi seurata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

t. Fudgemies

Minä luulin että fudge on sama kuin toffee....mutta, olen näköjään taas kerran erehtynyt..

• Anonyymi

Ehkä tuo jotenkin liittyy kaksimielisyyteen, mutta en ymmärrä miten. Mutta en voisi kuvitellakaan syöväni mitään noin makeaa.

• Anonyymi

Joskus kun makeanhimo iskee, niin silloin on makeaa saatava ja makeanhimo talttuu todellakin fudgella ja juustokakuilla, nammmmm

• Anonyymi

Tule tänne fudgemies. Tee unissani fudgeja!

• Anonyymi

Ei uunissa fudgeja tehdä, vaan kattilassa, sellaisessa leveäpohjaisessa ja suosittelevat teflon kattilaa, mutta olen tehnyt teräskattilassa, eikä pala pohjaan, kun ei fudgetaikinaa sekoiteta.
        Minä tulen, tulenko kaapelia pitkin, vai minne tulen.

• Anonyymi

Niin, no toffeeta en oikeastaan itsekään tee. Kotitekoista suklaata kyllä jouluksi, en muuten enää pahemmin ole sitäkään tehnyt kookosvoin takia. Päätin olla ostamatta mahdollisimman vähän kookosrasvaa missään muodossa.
      Kokonaisia kookoksia sen sijaan tulee joskus ostettua ja tehtyä itse kookoslastuja, pähkinän sisuksista. Karamelleihin sekä pikkuleipiin, kuivakakkuihin jopa pikkupullien joukkoon on tullut kokeiltua.

Helpoin tapa tyydyttää makean nälkä, on tehdä ns. poltettua sokeria; valuurauta paistinpannussa. Voista, sulasta sokerista ja kermasta, muutamassa minuutissa valmista ja kaataa seos voipaperille jäähtymään. Niitä kinuskin makuisia palasia voi sitten tarpeen mukaan taitella sieltä paperilta suoraan käyttöön/suuhun pantavaksi.

Fudgesta olen kuullut kuulopuheena, mutt en ole niin makean himoinen ett lämpömittarin kanssa massaa alkaisin keittämään. Mulle riittää pelkkä kinuskinmaku, ihan helpoimmalla tavalla tehtynä. Joskus siitäkin on tullut lähes toffeeta... liikaa kermaa, jos lorauttaa sulansokerin joukkoon ja sekoittaa sen tasaiseksi ennen kuin kaataa massan voipaperille.
      Tosin silloin itseni mielestä olen tyrinyt... koska tarkoitus on ollut tehdä kovempi massa; jonka saa murustettua tarpeen vaatiessa, vaikka muropikkuleipien päälle.
      trollikka

• Anonyymi

Tuo maistuu ihan daim toffeelle tuollainen sokerimassa.
        Jos maistaisit fudgeja, niin takuulla alkaisit niitä tekemään, vievät kielen mennessään.
        Vaikka oma hommansa on niitä tehdä, niin helpompia ovat, kuin pullan leipominen,

• Anonyymi

Fudge, hyvää joulumyyjäisiin varmaan menee kaupaksi! Makeet herkut on syöty, että ei kiitos.

• Mihinkäs sairauteen se liittyikään, kun puhui itsestään kolmannessa persoonassa? 🤣

• Anonyymi

Hienoa, sainko mä nyt sun huomiosi! Oli kyllä ihan vahinko, herättää `illeismiä´ tähän keskusteluun. Sorry! Kaiken lisäksi, havaintosi on hiukan tulkinnanvarainen juttu.
        Illanjatkoja.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Hienoa, sainko mä nyt sun huomiosi! Oli kyllä ihan vahinko, herättää `illeismiä´ tähän keskusteluun. Sorry! Kaiken lisäksi, havaintosi on hiukan tulkinnanvarainen juttu.
        Illanjatkoja.
        trollikka

Hmmmmm....??? En nyt ymmärrä.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Hmmmmm....??? En nyt ymmärrä.

"Hmmmmm....??? En nyt ymmärrä."

"Mihinkäs sairauteen se liittyikään, kun puhui itsestään kolmannessa persoonassa?"

Sitä sanotaan `illeismiksi´, enkä mä halunnut kiinnittää itseeni mitään ansaitsematonta huomiota. Se vaatimattomuuden korostus kuuluu oppineimmalle väestölle!
        Luentojen pitäjille aika yleistä puhua itsestään; kolmannessa persoonassa.
        Ihan tarkaan ottaen en puhunut edes `kolmannessa persoonassa´ itsestäni.

Mä = minä yks. ensimmäinen, ja tällä kertaa kissi itse nosti häntänsä; vastatessani!
        "Tämä tästä luennosta"... systerin sivuhuomautus; luki mun olkani yli, poistuessaan omalle puolelleen naapuritaloon.

• Anonyymi kirjoitti:

"Hmmmmm....??? En nyt ymmärrä."

"Mihinkäs sairauteen se liittyikään, kun puhui itsestään kolmannessa persoonassa?"

Sitä sanotaan `illeismiksi´, enkä mä halunnut kiinnittää itseeni mitään ansaitsematonta huomiota. Se vaatimattomuuden korostus kuuluu oppineimmalle väestölle!
        Luentojen pitäjille aika yleistä puhua itsestään; kolmannessa persoonassa.
        Ihan tarkaan ottaen en puhunut edes `kolmannessa persoonassa´ itsestäni.

Mä = minä yks. ensimmäinen, ja tällä kertaa kissi itse nosti häntänsä; vastatessani!
        "Tämä tästä luennosta"... systerin sivuhuomautus; luki mun olkani yli, poistuessaan omalle puolelleen naapuritaloon.

Jaa, siis tapa on se illenismi, mutta jossain persoonallisuushäiriössä ihminen puhuu aina itsestään tyyliin: Kalle menee nyt nukkumaan, Kalle tahtoo nallen. Kalle nyt vilkuttaa jne.

Tässä aloituksessa vaan toi aloittaja... Fudgemies puhuu juuri niin...vaikka sä kai taidat olla sen aloittaja, vai?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Jaa, siis tapa on se illenismi, mutta jossain persoonallisuushäiriössä ihminen puhuu aina itsestään tyyliin: Kalle menee nyt nukkumaan, Kalle tahtoo nallen. Kalle nyt vilkuttaa jne.

Tässä aloituksessa vaan toi aloittaja... Fudgemies puhuu juuri niin...vaikka sä kai taidat olla sen aloittaja, vai?

Ihan sata varmasti EN OLE! En mä nyt niinkään mökkihöperö ole ett itseni kanssa keskustelisin. Kukkasille ja koiralle mä saatankin höpistä, niitä näitä. Kliivialle viimeeks puhuin, kun panin sen uuteen rukkuun kasvamaan. Armas perhana kun pudotti sen lattialle ja ruukku särkyi. Ensin ärähtelin kollille, joka on suoranainen täystuho, jopa pahempi järjestämään sotkua kuin Mimmi.

Minähän juuri kerroin Fudgemiehelle ett pienemmälläkin vaivalla saa kinuskin makuista toffeeta, lorauttamalla runsaasti kuohukermaa sen "poltetun sokerin" päälle ja sekoittamalla syntynyt soosi tasaiseksi massaksi. Ei siinä mitään lämpömittareita tarvita, valurautapannua mieluumminkin,(teflonpannun pinta saattaa kärsiä sokeria pruunatessa) Valurautapannun saa puhtaaksi sokerista, keittämällä siinä puhdasta vettä.
        Sokeri näet ihan luonnostaan sulaa veteen, ei tarvitse olla nero, ymmärtääkseen fysiikanlakeja.

Mutt työvuorolistan tekoon nyt tarvittaisiin; joku nero ... nämä käytettävissä olevat palikat; ei nyt riitä... Homma pitäisi huomenna olla hyväksyttävässä muodossa, mutt ei tule toimimaan näillä eväillä. Öitä sulle! ...ja töitä mulle.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan sata varmasti EN OLE! En mä nyt niinkään mökkihöperö ole ett itseni kanssa keskustelisin. Kukkasille ja koiralle mä saatankin höpistä, niitä näitä. Kliivialle viimeeks puhuin, kun panin sen uuteen rukkuun kasvamaan. Armas perhana kun pudotti sen lattialle ja ruukku särkyi. Ensin ärähtelin kollille, joka on suoranainen täystuho, jopa pahempi järjestämään sotkua kuin Mimmi.

Minähän juuri kerroin Fudgemiehelle ett pienemmälläkin vaivalla saa kinuskin makuista toffeeta, lorauttamalla runsaasti kuohukermaa sen "poltetun sokerin" päälle ja sekoittamalla syntynyt soosi tasaiseksi massaksi. Ei siinä mitään lämpömittareita tarvita, valurautapannua mieluumminkin,(teflonpannun pinta saattaa kärsiä sokeria pruunatessa) Valurautapannun saa puhtaaksi sokerista, keittämällä siinä puhdasta vettä.
        Sokeri näet ihan luonnostaan sulaa veteen, ei tarvitse olla nero, ymmärtääkseen fysiikanlakeja.

Mutt työvuorolistan tekoon nyt tarvittaisiin; joku nero ... nämä käytettävissä olevat palikat; ei nyt riitä... Homma pitäisi huomenna olla hyväksyttävässä muodossa, mutt ei tule toimimaan näillä eväillä. Öitä sulle! ...ja töitä mulle.
        trollikka

Töitä tässä itselläkin. :o)

Mutta mieti työvuorolistoihin hyödyksi koko vuorokautta... mäkin teen aamut 7-19 ja vaikka seuraavana päivänä olen taas töissä, on kuitenkin vapaata 24 h kun tulen vasta klo19.

Mutta öitä vaan. :o)

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mutta mieti työvuorolistoihin hyödyksi koko vuorokautta... mäkin teen aamut 7-19 ja vaikka seuraavana päivänä olen taas töissä, on kuitenkin vapaata 24 h kun tulen vasta klo19.

Sinulla on pitkät työpäivät

• Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on pitkät työpäivät

Jep.... 12 h kerrallaan ja viikossa 36-48 h

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Huomenta! Neiti heräs jo, nyt haettiin jääkaapista mitä sattui löytymään ensihätään.
        Mimmi ilmoitti omalla toteamuksellaan olevansa nälkäinen; määmään!
        Suomennos; syömään! Juntuskalla on pöytä katettu ja ruoka tarjoilukuumana, hän
        ilmoittaa ykskantaan syömään. Mimmi nyt ei osaa sanoa asiaa selvällä suomenkielellä, mutt kaikki aikuiset on oppineet tulkitsemaan hänen sanontojaan.

Pitää ottaa asia esille neuvolassa; löytyykö häneltäkin jokin rakenteellinen vika, vai mistä puheenkehityksen hitaus johtuu. Mulla itselläni oli liian kireä kielijänne, joka jouduttiin leikkaamaan hieman, jotta kieli kääntyi suussa tarpeeksi. Ehkä sama ongelma "sukuvika",
        minuakin ymmärrettiin kotona(liian pitkään) puheongelmaan olisi pitänyt puuttua jo paljon aikaisemmin. Koulussa sitt olin kiusattu puhevikani tähden. Sisarukset kyllä koitti suojella mua, mutt mites sitä sisarukset mua pilkalta ois pystynyt suojelemaan.

Ongelmaksi muodostui se ett opin itse puolustamaan itseäni. Useimmiten mä tirvasin jotakuta pojista, tytöt osasivat pitää mölyt mahassaan. Pojat taas miehekkäästi osasivat matkien pilkata mua, flikoille riitti pelkät naurut. Kakarat osaa olla julmia toisilleen!
        Joten Mimmin kohdalla asia selvitetään, ettei historia toista itseään.

Niin, kyllä mä olen käsittänyt tuon aikajanan käytön jo aikaisemmin. propleema kuitenkin on meidän naisten kohdalla hiukan toisenlainen; meillä on alle kouluikäisiä lapsia.
        Nyt kun mullakin on Mimmi, en mä voi olla 12- 16 h/vrk tarvittaessa, kuten ennen tein,
        Eli mun on saatava jonkun vanhemman hoitajan ottamaan muutaman ylityötunnin itselleen. (vapaaehtoisena) Tai sitt mun on vaan pakko olla töissä, ja luottaa siihen ett "kotiväki" klaaraa Mimmin kanssa kyllä.

Työt mulla tänään alkaa vasta lounaan jälkeen, aina n. klo 20.30 asti, eli normityöpäivä jälleen kerran, vaikka niitä ns. työtunteja tulee tehdyksi myös etätyönä. Kuten työvuorolistan kanssa painiminen... ja sekin lähes turhaan, ei auta kitistä!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Huomenta! Neiti heräs jo, nyt haettiin jääkaapista mitä sattui löytymään ensihätään.
        Mimmi ilmoitti omalla toteamuksellaan olevansa nälkäinen; määmään!
        Suomennos; syömään! Juntuskalla on pöytä katettu ja ruoka tarjoilukuumana, hän
        ilmoittaa ykskantaan syömään. Mimmi nyt ei osaa sanoa asiaa selvällä suomenkielellä, mutt kaikki aikuiset on oppineet tulkitsemaan hänen sanontojaan.

Pitää ottaa asia esille neuvolassa; löytyykö häneltäkin jokin rakenteellinen vika, vai mistä puheenkehityksen hitaus johtuu. Mulla itselläni oli liian kireä kielijänne, joka jouduttiin leikkaamaan hieman, jotta kieli kääntyi suussa tarpeeksi. Ehkä sama ongelma "sukuvika",
        minuakin ymmärrettiin kotona(liian pitkään) puheongelmaan olisi pitänyt puuttua jo paljon aikaisemmin. Koulussa sitt olin kiusattu puhevikani tähden. Sisarukset kyllä koitti suojella mua, mutt mites sitä sisarukset mua pilkalta ois pystynyt suojelemaan.

Ongelmaksi muodostui se ett opin itse puolustamaan itseäni. Useimmiten mä tirvasin jotakuta pojista, tytöt osasivat pitää mölyt mahassaan. Pojat taas miehekkäästi osasivat matkien pilkata mua, flikoille riitti pelkät naurut. Kakarat osaa olla julmia toisilleen!
        Joten Mimmin kohdalla asia selvitetään, ettei historia toista itseään.

Niin, kyllä mä olen käsittänyt tuon aikajanan käytön jo aikaisemmin. propleema kuitenkin on meidän naisten kohdalla hiukan toisenlainen; meillä on alle kouluikäisiä lapsia.
        Nyt kun mullakin on Mimmi, en mä voi olla 12- 16 h/vrk tarvittaessa, kuten ennen tein,
        Eli mun on saatava jonkun vanhemman hoitajan ottamaan muutaman ylityötunnin itselleen. (vapaaehtoisena) Tai sitt mun on vaan pakko olla töissä, ja luottaa siihen ett "kotiväki" klaaraa Mimmin kanssa kyllä.

Työt mulla tänään alkaa vasta lounaan jälkeen, aina n. klo 20.30 asti, eli normityöpäivä jälleen kerran, vaikka niitä ns. työtunteja tulee tehdyksi myös etätyönä. Kuten työvuorolistan kanssa painiminen... ja sekin lähes turhaan, ei auta kitistä!
        trollikka

Huomenta. Just tulin kotiin ja laitoin kattilaan tulet. Oon tässä lämmitellyt puulla, kun ei ole pellettiä. Saa sitä vielä, kunhan kaveri saa traktorinsa kuntoon.

Joo, kyllähän puhehommat kannattaa vakavasti ottaa, mutta sanotaan, että tuossa vuoden paikkeilla (muistaakseni Mimmi on jonkun vuoden ehkä?) tulee joko kävely tai puhe...

Etten olis huolissaan.

No onhan sulla miettimistä...ehkä sulla kuitenkin on vielä mahkuja luottaa siihen kotiväkeen Mimmin puolesta? Ei vielä taida niin työllistävä neiti olla, mutta sitten 2-3 ikäisenä alkaa vauhtia olla vanhuksille liikaa, eikä päikkäreitä ehkä niin pdljoa ole tarjolla ...vahtijoille. 😁

• Anonyymi

Ei ole miestä tällä hetkellä, mutta mikä jottei fudge maistuisi, jos mies sellaista valmistaisi. Muutenkin kokkaava mies olisi ihan jees, koska itse en ole kovinkaan lahjakas tuolla saralla, mutta ei silläkään nyt mitään aitoa merkitystä ole. Ehkä kaksi huonoa kokkia tekee yhdessä hyvää ruokaa 😊

• Anonyymi

Tänään paistui pizza kamado hiiligrillissä ja sen jälkeen pyöräytin pullataikinan ja kamadossa valmistui kookos fariinisokeri bostonkakku ja mies olen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään paistui pizza kamado hiiligrillissä ja sen jälkeen pyöräytin pullataikinan ja kamadossa valmistui kookos fariinisokeri bostonkakku ja mies olen.

Vaikuttavaa. Sulöa oli huomattavasti paremmat eväät kuin mulla. Itse tein tänään purkkihernekeittoa ruoaksi ja muutoin syönyt pari paahtoleipää 😄 Ei oikein maistu ruoka, kun flunssa iski..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      145
      3679
    2. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      107
      3502
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      20
      2472
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      4
      2275
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      28
      2113
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      33
      1163
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1031
    8. Mikä on miehekäs mies?

Kertokaa naiset. >Simiti<
      Sinkut
      134
      823
    9. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      28
      820
    10. Oikea syy siihen

miksi toivon ettei enää törmätä on se, että olen ihan tavattoman ihastunut sinuun. Paljon helpompi itselle kun ei saa pä
      Ikävä
      34
      744
    Aihe