Mua ei haittaisi yhtään

Anonyymi

Vaikka koko Suomi24 poistettaisiin netistä.

27

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No eipä tää ole munkaan koko elämä ja kyllä siihen tottuis, jos yhtäkkiä koko Kaksnelonen häipyis kuin tuhka tuuleen. Elämässä on muutakin kuin vain tää keskustelupalsta, mutta joskus on ihan kiva tulla tänne laittamaan muutamat kommentit tai lukea toisten juttuja.

      • Niin, loppuihin isojen merkkareidenkin valmistus ja yhä oon elossa. 😆

        Miten huiskaa? En oo huomannut sua toviin täällä. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, loppuihin isojen merkkareidenkin valmistus ja yhä oon elossa. 😆

        Miten huiskaa? En oo huomannut sua toviin täällä. 😊

        En aina jaksa käydä täällä. Nyt tällä hetkellä opiskelen Liiketalouden ammattitutkintoa. Samoja asioita on jonkun verran kuin aikoinaan oli merkonomin tutkinnossa, mutta kertaus on ihan hyvä. Osa opiskelusta tehdään etänä tietokoneen välityksellä ja osa on lähiopiskelua. Kohta alkaa ensimmäinen työssäoppimisjakso ja olen kysellyt paikkaa eri kaupoista. Huomenna jatkan taas kyselyä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        En aina jaksa käydä täällä. Nyt tällä hetkellä opiskelen Liiketalouden ammattitutkintoa. Samoja asioita on jonkun verran kuin aikoinaan oli merkonomin tutkinnossa, mutta kertaus on ihan hyvä. Osa opiskelusta tehdään etänä tietokoneen välityksellä ja osa on lähiopiskelua. Kohta alkaa ensimmäinen työssäoppimisjakso ja olen kysellyt paikkaa eri kaupoista. Huomenna jatkan taas kyselyä.

        Aha. Opiskeluhommia. 😊

        No mä oon yövuorojaksolla, vielä pitäis mennä viimeiseen yövuoroon illalla ja tässä painin itseni kanssa, että pitäiskö ajaa nurtsi, vaiko eikö. 😆 Ja ajoin nyt siimaleikkurilla nurkat.

        Mä oon hurautellut tuolta sellaisen puistikon läpi pyörällä suoraan takaterassille ja mietin, että nyt voisi alkaa pitämään sinne auki sellaista polkua. 😊

        Mun poitsu pääs paikalliseen k-kauppaan töihin. Tänään sillä oli eka työpäivä. Oli intoa täynnä kuin ilmapallo. Kuulemma aika paljon kaikenlaista palvelua muutakin kuin perinteistä hyllyntäyttöä ja kassalla pönöttämistä. 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Aha. Opiskeluhommia. 😊

        No mä oon yövuorojaksolla, vielä pitäis mennä viimeiseen yövuoroon illalla ja tässä painin itseni kanssa, että pitäiskö ajaa nurtsi, vaiko eikö. 😆 Ja ajoin nyt siimaleikkurilla nurkat.

        Mä oon hurautellut tuolta sellaisen puistikon läpi pyörällä suoraan takaterassille ja mietin, että nyt voisi alkaa pitämään sinne auki sellaista polkua. 😊

        Mun poitsu pääs paikalliseen k-kauppaan töihin. Tänään sillä oli eka työpäivä. Oli intoa täynnä kuin ilmapallo. Kuulemma aika paljon kaikenlaista palvelua muutakin kuin perinteistä hyllyntäyttöä ja kassalla pönöttämistä. 🤔

        Sulla riittää noita pihahommia.

        Nykyään jopa päivittäistavarakaupassa työskentelevien tarttee tietää kaikenlaista, kun on esim. erilaisia maksutapoja, on veikkausta jne. Myös ainakin englannin kieltä suomen lisäksi on hyvä osata, kun ei koskaan tiedä milloin sitä tarvitsee.


      • Disseisback kirjoitti:

        Aha. Opiskeluhommia. 😊

        No mä oon yövuorojaksolla, vielä pitäis mennä viimeiseen yövuoroon illalla ja tässä painin itseni kanssa, että pitäiskö ajaa nurtsi, vaiko eikö. 😆 Ja ajoin nyt siimaleikkurilla nurkat.

        Mä oon hurautellut tuolta sellaisen puistikon läpi pyörällä suoraan takaterassille ja mietin, että nyt voisi alkaa pitämään sinne auki sellaista polkua. 😊

        Mun poitsu pääs paikalliseen k-kauppaan töihin. Tänään sillä oli eka työpäivä. Oli intoa täynnä kuin ilmapallo. Kuulemma aika paljon kaikenlaista palvelua muutakin kuin perinteistä hyllyntäyttöä ja kassalla pönöttämistä. 🤔

        Jep. Nyt on tänään vuorossa excelin opettelua. Tässä koneen ääressä olen, kun opiskelu on taas etänä (nyt siis ruokatauko). Vähän on päässyt unohtumaan tuo excel, vaikka olen monta kertaa sitäkin käynyt läpi, mutta kun en ole aktiivisesti tarvinnut sitä, niin enemmän tai vähemmän ruostuu taidot. Huomenna on taas lähiopetusta ja jotain muuta kuin exceliä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Nyt on tänään vuorossa excelin opettelua. Tässä koneen ääressä olen, kun opiskelu on taas etänä (nyt siis ruokatauko). Vähän on päässyt unohtumaan tuo excel, vaikka olen monta kertaa sitäkin käynyt läpi, mutta kun en ole aktiivisesti tarvinnut sitä, niin enemmän tai vähemmän ruostuu taidot. Huomenna on taas lähiopetusta ja jotain muuta kuin exceliä.

        Etäopiskelut on jees, joz voi osallistuu välillä, mutta jos on pelkkää vastaanottoa koko päivän, meinaa väkidin nukahtaa. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Etäopiskelut on jees, joz voi osallistuu välillä, mutta jos on pelkkää vastaanottoa koko päivän, meinaa väkidin nukahtaa. 😁

        Joskus tuntuu vähän raskaalta se, jos on koko päivä etäopiskelua teamsin välityksellä. Se hyvä puoli siinä kuitenkin on, että voi joskus puuhastella jotain samalla, kun opetus kuuluu taustalta, kunhan nyt ei ihan koko aikaa tee niin ja tauoilla voi kuunnella esim.musiikkia (Youtube päälle eri välilehdeltä) tai eri välilehdeltä tulla vaikka tänne Kaksneloseen heittää muutaman kommentin, jos haluaa tai jaksaa tai ehtii. Kontaktiopetuksessa, jossa ollaan opettajan/kouluttajan kanssa samassa tilassa on se hyvä puoli, ettei ole niitä häiriötekijöitä, joita kotona voisi olla. Kotona esim. jos menet vaikka ruokatauon aikana lähikahvilaan kahville tai vaikka sänkyyn lepäämään voi vaikka unohtua se opetus, jos esim. nukahtaa tai vaikka kahvittelun jälkeen tuleekin mieleen, että pitäisikin käydä nopeasti vaikka R-kioskissa tai lähikaupassa ostoksilla tai uppoutuu liikaa mkuuntelemaan musiikkia.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Joskus tuntuu vähän raskaalta se, jos on koko päivä etäopiskelua teamsin välityksellä. Se hyvä puoli siinä kuitenkin on, että voi joskus puuhastella jotain samalla, kun opetus kuuluu taustalta, kunhan nyt ei ihan koko aikaa tee niin ja tauoilla voi kuunnella esim.musiikkia (Youtube päälle eri välilehdeltä) tai eri välilehdeltä tulla vaikka tänne Kaksneloseen heittää muutaman kommentin, jos haluaa tai jaksaa tai ehtii. Kontaktiopetuksessa, jossa ollaan opettajan/kouluttajan kanssa samassa tilassa on se hyvä puoli, ettei ole niitä häiriötekijöitä, joita kotona voisi olla. Kotona esim. jos menet vaikka ruokatauon aikana lähikahvilaan kahville tai vaikka sänkyyn lepäämään voi vaikka unohtua se opetus, jos esim. nukahtaa tai vaikka kahvittelun jälkeen tuleekin mieleen, että pitäisikin käydä nopeasti vaikka R-kioskissa tai lähikaupassa ostoksilla tai uppoutuu liikaa mkuuntelemaan musiikkia.

        No tuo etäopetus on ihsn jees, jos kouluttaja on hyvä kouluttaja ja osaa käyttää Teamsiä. Lisäksi jos koulutettavatkin osaa.

        Työelämässä ollessa sitä kyllä käy vaan välttämättömimmät koulutukset, olipa tapa mikä vaan. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No tuo etäopetus on ihsn jees, jos kouluttaja on hyvä kouluttaja ja osaa käyttää Teamsiä. Lisäksi jos koulutettavatkin osaa.

        Työelämässä ollessa sitä kyllä käy vaan välttämättömimmät koulutukset, olipa tapa mikä vaan. 😁

        Muuten teams sujuu ihan hyvin mulla, mutta mikrofonia mulla ei oo joten täytyy kommunikoida vaan chatin välityksellä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Muuten teams sujuu ihan hyvin mulla, mutta mikrofonia mulla ei oo joten täytyy kommunikoida vaan chatin välityksellä.

        Jaah? No se on kyllä jo haasteellista. Eiks sulla oo älykännykkää? 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Jaah? No se on kyllä jo haasteellista. Eiks sulla oo älykännykkää? 🤔

        Ei oo. Olen pysynyt näppäinlinjalla =) Mutta kyllä teams voi sujua ilman mikrofoniakin, kun muuten kuuluu opetus ja kommenttia voi laittaa ruudussa olevan chatin välityksellä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Jaah? No se on kyllä jo haasteellista. Eiks sulla oo älykännykkää? 🤔

        Teamsissa voi siis kommentoida sekä puheella että chatin välityksellä kirjoittamalla.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ei oo. Olen pysynyt näppäinlinjalla =) Mutta kyllä teams voi sujua ilman mikrofoniakin, kun muuten kuuluu opetus ja kommenttia voi laittaa ruudussa olevan chatin välityksellä.

        Niin, jos porukka huomaa viestit...😊


      • Norppa83 kirjoitti:

        Teamsissa voi siis kommentoida sekä puheella että chatin välityksellä kirjoittamalla.

        Tiedän....mutta viestistä tulee vaan täppä, jos ei ole jotain hälyytyksiä päällä...


    • Joo, mullakin on ihan sama kirjoitanko mä tällä palstalla jotain vai höpisenkö mä ittekseni omia juttuja.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Joskus olen suivaantunut ATK laitteelle ja huomannut, kuinka haukun sitä. Vai pitäisikö sanoa häntä, kuten monet puhuvat eläimistä.

        Ihmisistä samat tyypit sitten sanovat se. Ei niin, vaan juuri päinvastoin on kieliopillisesti oikein.

        Joka tapauksessa, aika vähän se laite välitti äänekkäästä haukkumisestani.

        >simiti<


    • Ai ai, eikö tulis edes mua yhtään ikäväkävä? 🥺

      • PALSTANVALTAAJA: "Ai ai, eikö tulis edes mua yhtään ikäväkävä? 🥺"

        Minulla tulisi sinua ikävä, jos palsta poistettaisiin kokonaan netistä. Jäisin kaipaamaan sinua! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        PALSTANVALTAAJA: "Ai ai, eikö tulis edes mua yhtään ikäväkävä? 🥺"

        Minulla tulisi sinua ikävä, jos palsta poistettaisiin kokonaan netistä. Jäisin kaipaamaan sinua! :)

        Jee, en olekkaan ihan nobody! 🤗


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        PALSTANVALTAAJA: "Ai ai, eikö tulis edes mua yhtään ikäväkävä? 🥺"

        Minulla tulisi sinua ikävä, jos palsta poistettaisiin kokonaan netistä. Jäisin kaipaamaan sinua! :)

        Minunkin sinua. 😊


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Minunkin sinua. 😊

        Kiitos kommentista ja hyvää yötä, jos vielä olet netissä tai hyvää keskiviikkoa! :)


    • Eihän sinällään haittaisi, mitäpä tuosta, yksi tapa viettää aikaa ja olla semisosiaalinen.

      Mutta veikkaanpa, että S24 poistuisi netistä, lähtisi valtaosa palstan porukasta kuukauden sisällä etsimään vaihtoehtoisia höpöttelyalustoja.

    • Minua haittaisi.
      Tulisi ikävä pulinoitsijoita.

    • Anonyymi

      Niin ei se kaiketi haittaisi, mutta niinhän tuota notkut kun kommentoit. Ja tilalla olisi joku saman moinen. Että näillä mennään, onhan tämä yksi tuuletus kanava kaiken laiseen kommentointiin !
      Että ole hyvä : )

    • Anonyymi

      Kannattaa lukea uutisia :)

    • Anonyymi

      Jos tämä S24 lakkautettaisiin, ei tulisi ikävä ketään tyyppiä, aiheita ja juttuja tulisi. Rentouttavaa piipahtaa pari kertaa päivässä lukemassa, jopa kirjoittelemassa.
      Etäopiskelu on hienoimpia ideoita mitä tässä yhteiskunnassa on keksitty. Minulla olisi tutkinot ja täydennyskurssit jääneet saamatta jos olisi pitänyt koulun penkillä istua. Enkä olisi elänyt, kun kaikki työn ohessa. Zemppiä sinne liiketalouden opiskeluun. Usko vaan että kun se on käyty, on uudet aiheet täällä, pidä pikku paussi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe