Vai oletteko vaan palstailleet koko päivän. Minä olin kalassa 6 tuntia koska palstailu on tylsää Sain paljon ahvenia
Olitteko tänään kalassa?
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tavallaan, mulle tuo kalamatka kustansi 42€. Kävin KauppaHallissa ostamassa muikkuja ja savustettua siikaa kalatiskiltä, Linnankadun puoleisesta päästä.
Ennen parkkipihalle paluuta; ostin vielä tummia viinirypäleitä rasiallisen.
Tänään syödään paistettuja muikkuja ja keitettyjä; parsakaalin nuppuja, sokeriherneitä, sellerinsuikaleita, kiehuvat höyrykattilan yläosassa ja alaosassa keitän perunoita ainakin kilon verran. Kypsyy huomiset perunat samalla kertaa, maistuvaan perunasalaattiin...
Smetana/kermaviili/tillisilppu/hunaja sekä ripaus sellerisuolaa... käy kastikkeesta.
Perheeni ja Mikko ainakin istuvat ruokapöytään tänään klo.16 jälkeen.
Mikko muuten näyttää jo olevan paikalla, ainakin hänen autonsa on pihallani.
Pitänee herättää Mimmi, joka nukkuu taas pitkiä päiväunia, jos saa.
Sitt meillä valvotaan pitkään illalla, tai noustaan vaihtoehtoisesti keskellä yötä leikkimään. Putosihan tuo onneton jo kerran sängystä yöllä, ryömis mun jalkopäästä lattialle hämärässä, osaamatta varoa pientä pudotusta lattiatasoon. Kyllä ääntä lähti, kaiketi hieman sattunutkin, mutt ainakin oli kunnolla pelästynyt! Lähes hysteeristä itkua, rauhottui sylissä hetken kuluttua...
Pojukin oli aivan hädissään ja steppaili lattialla meidän edessämme. Rauhottuivat molemmat lopulta... mutt Poju jäi nukkumaan meidän makkarin lattialle. Ei ollut palannut aamuun mennessä omalle pedilleen tupaan. Nukkui suunnilleen niillä kohdin, josta Mimmi arvattavasti oli lattialle pudonnut. Naurettava ajatus, ett koira olisi jäänyt pehmikkeesi, jos toisen kerran kersa sattuisi putoamaan!
Enpä tiedä, nuo kaksi ovat kuin peppu&paita, sisällä talossa sekä pihalla.
trollikka- Anonyymi
Saako mikko jotaun jälkiruuaksi eli kun leikitte niin mimmi saa äkkiä sisaruksen ehkä mimmi tarvitsisikin leikki kaverin eli sisaruksen
- Anonyymi
Ei noista elikoista tiedä, vaikka olis jäänytkin tarkotuksella pehmikkeeksi. Omatkin koirat yllättivät monet kerrat ennakointi ja päättelytaidoillaan, kun muksu oli pieni. Esimerkiksi kun oltiin siskon mökillä, joka on ihan järven rannassa, niin toinen koirista makoili aina jotenkin tosi oudossa paikassa siinä terassin ja rannan välissä. Siinä se makoili aina, kun lapsi oli ulkona ja jos muksu oli sisällä niin koirakin paineli omille teilleen. Aina jos lapsi yritti mennä vähänkään lähemmäs järveä, niin silloin koira nousi ja meni kulkuesteeksi ja päällään käänteli ja tuuppi muksun toiseen suuntaan. Meillä oli ihan oma rantavahti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako mikko jotaun jälkiruuaksi eli kun leikitte niin mimmi saa äkkiä sisaruksen ehkä mimmi tarvitsisikin leikki kaverin eli sisaruksen
Just meinasin kysyä sulta; oletkos vapaaehtoinen tulemaan isäksi?
Ajattelin väsätä toisenkin muksun.
En kalassa sentään, mutta päätin 2,5vk kesälomani tänään ja pistin Torin laulamaan. Ei siitä El Planista tai vakuutusyhtiön kissankultaisesta kädenpuristuksesta pidä sokeutua liikaa, ja tylsää se alkoi olla heräillä aamuneljältä katsomaan uutisfeediä ja aamu-tv:tä ensin tuntikausiksi, päivän mittaan leffoja Youtubesta ja illalla kasilta nukkumaan 🙄 Tai mä kyllä tiedän mistä tuo vääristynyt vuorokausirytmi johtuu, depregabalinikaatiosta, elikkä lyricarefloista jotka nyt ei ikuisesti kestä eikä maailmaa kaada 😅 Toisaalta omalla tavalla ihan kiehtovaakin tuollainen vaihtelu mutta aikansa kutakin 😃
Mun työviikko alkoi tiistaina. Deal with it huippuosaajat ja #vainkeskiluokka 😅- Anonyymi
Jo vain viinamies kävi kalassa heti aamutuimaan ja sai saaliikseen kännikaloja sekä pari romminassakkaa. Kannattaa viinastella.
- Anonyymi
Ei kun olen tehnyt töitä.
- Anonyymi
Kalat kantsii ostaa torilta
Vink
Linnaankin viedään sieltä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalat kantsii ostaa torilta
Vink
Linnaankin viedään sieltäMä lopetin torilta ostamiset silloin kun Turunkauppatori kaivettiin suureksi montuksi.
Tein erään viljelijän kanssa silloin diilin, tuo hoitokotiin suoraan ovelle tilatut elintarvikkeet; juurekset, perunat ja hunajan. Tulee muuten edullisemmaksi ostaa tuottajalta suoraan, perille toimitettuna.
- Anonyymi
Mielellään menisi jos ehtisi...
Milläns helevatulla 9.5 tunnin työpäiviä tekevä kalaan jaksaa vielä mennä..? Jos saan kysyä..
Kun työmatkoihin menee se 1.5 tuntia, niin pikkuisen tekee tiukkaa kalastaa 6 tuntia. Loppuu vuorokaudesta tunnit.. ja unta tarvii sen 8-10 tuntia jotta pysyn terveenä.
Yksiselitteisesti.. kalassa tänään? No en ollut.- Anonyymi
Kannattaa lopettaa rasittavat palkkatyöt ja alkaa vaan kalastamaan ja kelasta saa rahaa elämisen.
Hyvin pärjään kalastamalla ja kela rahoilla.- Anonyymi
Omanlaisensa yksityisyritteliäisyyttä. Mikäs siinä, jos on vähään tyytyväinen. Ainakin tiedät menosi ja tulosi... siis kellon ajat, vapaa kulkemaan omia aikojaan. Vapautta se on sekin, jos ei ole vastuussa kuin itsestään. Ja kyllä, luonnosta saa paljon ravintoa ilmaiseksi, jos vaan ahertaa jonkin verran asian eteen. =)
- Anonyymi
Tähän täytyy todeta, että pidän jatkuvaa kalastamista kyllä monin verroin rasittavampana kuin palkkatyötäni. Ei tulis mieleenkään lopettaa töitä ja alkaa kalastaa ja nostella Kelan tukia. Elämä olis sitten ihan tolkuttoman tylsää.
- Anonyymi
Viher natsi Turpeinen kehu että kalastaminen verkoilla ja saaliin kuljetus hevosreellä oli kannattavaa ja mieltä puhdistavaa
- Anonyymi
Itse en viitsisi Kelan tuilla kitkutella. Hyvin kelpaa 5000 e kuussa, voi tehdä kivoja asioita. Tuilla elävää miestä en huoli.
- Anonyymi
Kalastus on vapaata elämää ja saa tehdä kun huvittaa. Ihmiset syö kalaa ja sitä pitää sitten kalastaa merestä. Se on rankempi työ kuitenkin kuin joku muu työ vaikka toimistolla kelassa tai pääministerin työ. Kyllä kalastamalla elää ja rahaa ei tule tuhansia mutta jos 600-800 euroakin saa kuukaudessa niin se on jo hyvin ja kulut on pienet noin 20-30 euroa viikko.
- Anonyymi
Veganismi on moraalisempaa, ja voi sitä kalan hajua sormissa.
- Anonyymi
*illu ei haise kalalle, pesemätön *usinen mulkero ehkä.
- Anonyymi
En ikinä kalassa vaan kala on mahassani! Sinne menee lohta, kuhaa, ahventa, haukea, tonnikalaa, jne ja jopa pangasiusta.
Mulla ei ole aikaa eiä mielenkiintoa kökkiä ongella tai veneessä tai katiskoiden tai verkkojen käyttö, hyi saatana!
Mä työllistän palvelualaa ostamalla muiden kalastamia eväkkäitä.
T. Stadi puhui nyt
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2026336Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442867- 442327
- 952121
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382031Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311447Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3091432- 781422
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131346Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71305