Ystäväni saa lapsen loppuvuodesta Haluaisin olla hänen tukena ja apuna niin paljon kun pystyn mutta minulla ei ole kokemuksia vauvoista yhtään kun omia lapsia ole eikä sukulaisilla tai kellään minun elämässä olluna niin pientä lasta Joten mitä voisin tehä että oisin tukena ja apuna sitten? Vinkkejä vauvoihin ja kaikkeen otan vastaan ettei ystävän tartteisi yksin pärjätä
Haluaisin olla ystävän apuna
3
163
Vastaukset
- Anonyymi
Anna ystäväsi hoitaa se vauvansa, sinä autat arjen askareissa, ruoanlaittoa, siivoamista pyykinpesua ym.
- Anonyymi
Juuri noin.
Ystäväsi voi siten keskittäytyä täysillä vauvaansa, nukahtaa kun vauva nukkuu, valvoa kun vauva valvoo.
Vaikka kävisit hänen luonaan pari kertaa viikossa, sekin on jo iso apu!
- Anonyymi
Vauva-aikana äiti on kirjaimellisesti 24/7 kiinni vauvassa. Jos ei ole kokemusta, niin ei kannata yhtään ihmetellä, että
- miten niin et pääse suihkuun?
- miten niin et ehtinyt syömään ruokaa?
- miksi et pääse pienelle kävelylenkille?
Osittain se on luonnon järjestämä asia, että äiti ei jätä vauvaa hetkeksikään pois silmistään ja osittain myös äidin oman pään sisällä oleva asia, että ei voi lähteä kovinkaan kauas siitä vauvasta.
Oikeasti vauva-aikana olisin toivonut, että olisin voinut
- juoda kahvin ja lukea päivän postin ilman häiriötä
- syödä aamupalan ilman keskeytystä
- käydä suihkussa ilman keskeytystä
- ottaa puolen tunnin torkut ilman häiriötä
- käydä varttin kävelylenkillä ilman omantunnon tuskia
- lähteä käymään kaupassa
Monesti sellainen pieni breikki, vaikka ihan varttin mittainen, on niin arvokas ja kun sellaisen saa itselleen, niin jaksaa taas olla sen vauvan kanssa. Äitiä voi kyllä häiritä vieraat, mutta kannattaa vain kysellä ja tarjoutua auttamaan. Esimerkiksi paljon helpottaa, jos äiti syöttää vauvan ja joku lähtee vauvan kanssa vaunulenkille ja antaa äidille sen puoli tuntia-tunnin verran omaa aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651576
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;186425- 26419