Hei. Miten muut toimisi minun tilanteessani. En kaipaa syytöksiä syyllisyys lyötyy jo omastatakaa. Elikkäs olen ollut yhden ihmisen kanssa 10vuotta yhdessä ja 2 niistä naimisissa. Iso talo löytyy ja kaksi pientä lasta. No tein tempuista pahimman ja kännissä erehdyin hetken huumassa pettämään. Olin aikeissa tunnustaa ja mietin hetkeä. No vaimo sitten kertoi kuinka on ollut muutaman viikon outo olo ja teki raskaustestin joka oli positiivinen. Nyt meni kyllä itseltäni pakka sekasin kertoakko tapahtumat silloin se tietäisi avioeroa ja huonoimmassa tapauksessa raskauden keskeytystä. Ja olemassa olevat lapset myös kärsisivät vain minun yhdestä huonosta päätöksestä.. tunteita yms muuta ei liittynyt tekooni ja nyt en ehkä pysty tunnustamaan vaan yrittää unohtaa. T. Mies 92
Avioliitto ja kertahairahdus
80
1855
Vastaukset
- Anonyymi
Pystytkö elämään asian kanssa siis salaisuutesi kanssa niin ettei se vaikuta parisuhteeseesi tai sinun ja lasten suhteeseen?
Jos käytöksesi muuttuu salaisuutesi vuoksi, vaimosi vaistoaa ja ihmettelee, ahdistuu tai pajhimmassa tapauksessa masentuu tai voi ainakin huonosti. Kannattaako tunnustaa jos pettää?
Asiantuntijoiden mukaan ei välttämättä kannata, jos haluat parisuhteen jatkuvan.
Jos kuitenkin epäilet tiedon kulkeutuvan vaimollesi toista kautta, niin sitten kannattaa.
Ai niin. Lopeta juominen, koska se tuntuu olevan sinulle ongelma, kun et hallitse tekemisiäsi kännissä. Seuraavaksi saatat lähteä ajamaan humalassa.- Anonyymi
Minua kiinnostaisi tietää, että miten tuollainen oikein tapahtuu. Olen itsekin ollut kännissä, mutten koskaan ole ollut edes lähellä pettämistä. Ihan sama olenko kännissä vai en, niin kyllä minä rajat tiedän ja niistä pidän kiinni, sillä olen erittäin uskollinen. Laittaako känni joillakin pään tosiaan niin sekaisin ettei erota kissaa koirasta? Vai käytetäänkö sitä vain tekosyynä omien salaisten halujen toteuttamiseen? En usko, että se känni saa toimimaan vasten omaa tahtoa. Eikö se vaan poista estot, että uskaltaa tehdä sen mitä oikeasti haluaa
- Anonyymi
Se alkaa tapahtumaan niin että riittävän kaunis hoikka nuori neito antautuu miehelle. MIehen ei tarvitse olla tippaakaan kännissä tai aineissa.
- Anonyymi
No onko se sinun? Mistä tiedät ettei vaimokin ole huikennellut?
Asiaa kannattaa todella miettiä siltä kannalta, mitä pahaa tunnustaminen saisi aikaan. Tässä tapauksessa monin vertaisesti itse tekoon nähden.
Jos vaimosi olisi täysin vapaa mustasukkaisuudesta, voisit kertoakin, ja hän toteaisi: "Sitähän sattuu." Mutta kuten itsekin näet, kuinka jatkumaton suhteesi on erehdykseesi, on viisainta ajatella, että eihän tässä ole tapahtunut mitään merkittävää.
Rakastat vaimoasi ja olet hänelle herttainen, ja sillä siisti. 🌹👀- Anonyymi
Jos vaan kykenee, jos asia kaivaa mieltä niin paljob ettei voi enää käyttäytyä suhteessa kuten aikaisemmin niin silloun on paras kertoa sillä jos vaimo vaistoaa ja kyselee on hänen tiedettävä totuus jos aikoo jatkaa puhtaalta phjalta
Anonyymi kirjoitti:
Jos vaan kykenee, jos asia kaivaa mieltä niin paljob ettei voi enää käyttäytyä suhteessa kuten aikaisemmin niin silloun on paras kertoa sillä jos vaimo vaistoaa ja kyselee on hänen tiedettävä totuus jos aikoo jatkaa puhtaalta phjalta
" Jos vaan kykenee, jos asia kaivaa mieltä niin paljob ettei voi enää käyttäytyä suhteessa kuten aikaisemmin niin silloun on paras kertoa"
Niin silloinhan on kyse pettäjästä, eikä enää vaimosta"- Anonyymi
Niin totta. Menetykset olisivat valtavat.. vastapuoli kyllä ymmärtää tilanteeni ja on luvannut olla hiljaa koska ei halua osalliseksi soppaan ja kieltänyt minua tunnustamasta. Ap
Anonyymi kirjoitti:
Niin totta. Menetykset olisivat valtavat.. vastapuoli kyllä ymmärtää tilanteeni ja on luvannut olla hiljaa koska ei halua osalliseksi soppaan ja kieltänyt minua tunnustamasta. Ap
Toimit viisaasti, otat huomioon oleelliset seikat ja toimit pienimmän pahan periaatteella. Hyvää rakkaudellista jatkoa vaimollesi ja sinulle! 🌹👀
- Anonyymi
Aikuisten pitkät parisuhteet on välillä saippuasarjaa parhaimmillaan. Omasta mielestä on turha kaataa omaa syyllisyydentuskaa kumppanin niskaan, jos eroaikeet eivät ole millään tavalla edes mielessä ja kasvat kokemuksesta siten että hairahdus on kertaluontoinen. Nyt raskauden aikana vielä hetki on kyllä paskin mahdollinen. Itse en kertoisi mitään, varsinkin jos voi luottaa ettei asia tule muuta kautta vaimon tietoon.
Paljon riippuu toki kumpanista miten hän asian ottaa. Itse olen yli 20v suhteen aikana joutunut kuulemaan vaimon pettämisestä ja ihastumisesta. Aluksi tuntui että suunnilleenkuolen pystyyn, mutta alkuvaiheen ja aisiaa itsekseni enemmän miettiessäni olin kiitollinen siitä, että vaimo pystyi asian minulle kertomaan. Tämä asiankertominen oli mun mielestä myös hyvä merkki siitä, että toivoa on ja otin sen eräänlaisena hätähuutona. Asiat selviää puhumalla, ja vaikka luulimme pystyvämme keskustelmaan niintämän kriisin jälkeenvasta kaimolemmille selvisi mitä se oikeasti keskusteleminen tarkoittaa. Kivoista asioista on helppo puhua, vaikeat asiat vaatii äärimmäisen paljon luottamusta ja ymmärrystä. Yhdessä ollaan edelleen... Kertomatta jättämisen huono puoli on siinä, että talletat pitkäkestoiseen muistiisi mallin jossa voit pettää ja valehdella pettämisestäsi onnistuneesti. Näin aivosi oppivat, että toiminto on ok ja se tekee tulevista pettämisistä huomattavasti helpompaa.
Ja koska et suoranaisesti osoita katumusta aloituksessasi, lähinnä pelkäät itseesi nähden ulkoisia asioita, olen kohtalaisen varma, että tulet pettämään puolisoasi uudelleenkin ellet nyt tunnusta silläkin uhalla, että menetät nykyisen elämäsi eli nuo edellä mainitsemani itseesi nähden ulkoiset asiat.
Kuten Yogamies edellä sanoi, myös korkki kiinni vastaisuudessa.KOVAA moralismia, kivikovaa. Näillä eväin tekee kamaloittavan hirvittäväksi, eikä sääliä tunneta edes syytöntä kohtaan. 🌹👀
kynä..mi kirjoitti:
KOVAA moralismia, kivikovaa. Näillä eväin tekee kamaloittavan hirvittäväksi, eikä sääliä tunneta edes syytöntä kohtaan. 🌹👀
Ihanaa, että jaksat nähdä vaivaa kostamalla, muttet vaivaudu tekemään sitä omassa aloituksessasi. Ja pääsit hieman yllättämään käymällä itse henkilöön kommentissasi, mutta suotakoon se sinulle, sillä huomasin jo edellisestä kommentistasi, että olit todella harmistunut.
Sanon vain sen, mitä aloittajan aloituksesta pystyn lukemaan. Jos aloittajan ainoa huoli on ulkoiset asiat, hän ei todellakaan kadu, vaan pelkää menettävänsä asioita. Jos aloittaja palaa asiaan ja toteaa että katuu niin ettei syömään pysty, niin hän itsekin ymmärtää, katumusta koskeva kappale ei osu hänen tilanteeseensa. Ja jos ei ymmärrä... No se ei ole minun ongelmani.
Sitä paitsi kommenttini ensimmäinen kappale pitää paikkansa ja on myös tieteellisesti todennettu, ei vain pettämisen kohdalla vaan myös muiden vastaavien esimerkkien osalta. Voit verrata sitä Pavlovin koira -ehdollistumiseen.- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
KOVAA moralismia, kivikovaa. Näillä eväin tekee kamaloittavan hirvittäväksi, eikä sääliä tunneta edes syytöntä kohtaan. 🌹👀
Ei ole vaan realismia. Totuus on että pettäminen on jo tapahtunut josta seuraa aina jotain. Ei mene niin ettei teoista olisi yhtään minkäänlaisia seuraamuksia. Kaikilla teoilla ja valinnoilla on aina seurauksensa. Niistä täytyy kantaa vastuu jos haluaa olla ihminen isolla I. llä.
Myös kertomatta jättämisellä on seurauksensa.
Tässä nyt punnistaa juuri noita seurauksia että kertoakko vai ei.
Joka tapauksessa pettämisen lopullisia seurauksia on vaikea ennakkoon sanoa mitä se tuo tullessaan ja mitä jälkiä se jättää,mihin vaikuttaa. Asian kanssa on silti elettävä ja tapahtunut on hyväksyttävä ja jos tosiaan haluaa olla rehellinen itselleen ja puolisolleen niin kannustaisin kertomaan. Toisaalta jos päättää jättää kertomatta joutuu siitäkin kantamaan vastuunsa sillä silläkin on seurauksensa niin hyvät kuin pahat. Mietin vain että kertomatta jättäminen on samaa kuin valehtelu, pystyykö sen kanssa elämään? Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vaan realismia. Totuus on että pettäminen on jo tapahtunut josta seuraa aina jotain. Ei mene niin ettei teoista olisi yhtään minkäänlaisia seuraamuksia. Kaikilla teoilla ja valinnoilla on aina seurauksensa. Niistä täytyy kantaa vastuu jos haluaa olla ihminen isolla I. llä.
Myös kertomatta jättämisellä on seurauksensa.
Tässä nyt punnistaa juuri noita seurauksia että kertoakko vai ei.
Joka tapauksessa pettämisen lopullisia seurauksia on vaikea ennakkoon sanoa mitä se tuo tullessaan ja mitä jälkiä se jättää,mihin vaikuttaa. Asian kanssa on silti elettävä ja tapahtunut on hyväksyttävä ja jos tosiaan haluaa olla rehellinen itselleen ja puolisolleen niin kannustaisin kertomaan. Toisaalta jos päättää jättää kertomatta joutuu siitäkin kantamaan vastuunsa sillä silläkin on seurauksensa niin hyvät kuin pahat. Mietin vain että kertomatta jättäminen on samaa kuin valehtelu, pystyykö sen kanssa elämään?En ole väittänyt ettei asia painaisi sitä, jolla on ollut satunnainen sivusuhde. Enkä ole väittänyt, että voisi käyttäytyä, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Erehdyksellä on seurauksensa, mutta ei ole oikein, että asettaa seuraukset vieläpä suurempina syyttömän kontolle.
TÄSSÄ TAPAUKSESSA suosittelen, että pienemmän pahan linja vaatii kertomatta jättämistä. Ja pienimmän pahan linja vaatii myös, ettei kohtuuttomasti rasita syyllisen omaatuntoa asialla, joka on tehty, mikä tehty. On voitava mennä näinkin eteenpäin.
LUKUISAT kielteiset asiat jätetään kertomatta, ettei rasittaisi toista. Kertomatta jättämisen rinnastaminen valehteluun on sellaista kireäpipoista moralismia, että jos sen mukaan toimii, on aina PAINAVAT länget kaulassa. 🌹👀- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
En ole väittänyt ettei asia painaisi sitä, jolla on ollut satunnainen sivusuhde. Enkä ole väittänyt, että voisi käyttäytyä, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Erehdyksellä on seurauksensa, mutta ei ole oikein, että asettaa seuraukset vieläpä suurempina syyttömän kontolle.
TÄSSÄ TAPAUKSESSA suosittelen, että pienemmän pahan linja vaatii kertomatta jättämistä. Ja pienimmän pahan linja vaatii myös, ettei kohtuuttomasti rasita syyllisen omaatuntoa asialla, joka on tehty, mikä tehty. On voitava mennä näinkin eteenpäin.
LUKUISAT kielteiset asiat jätetään kertomatta, ettei rasittaisi toista. Kertomatta jättämisen rinnastaminen valehteluun on sellaista kireäpipoista moralismia, että jos sen mukaan toimii, on aina PAINAVAT länget kaulassa. 🌹👀Kyllä kertomatta jättäminen tällaisessa tilanteessa vaikuttaa valehtelulta, kun aloittaja on aika selkeästi yhteisistä pelisäännöistä poikennut. Kertomalla paremmalle puoliskolleen hän ainakin antaisi tälle mahdollisuuden päättää haluaako jatkaa elämää sellaisen ihmisen kanssa, joka aloittaja todellisuudessa on, tai synnyttää tälle enempää jälkeläisiä. -sivusta
kynä..mi kirjoitti:
En ole väittänyt ettei asia painaisi sitä, jolla on ollut satunnainen sivusuhde. Enkä ole väittänyt, että voisi käyttäytyä, kuin mitään ei olisi tapahtunut. Erehdyksellä on seurauksensa, mutta ei ole oikein, että asettaa seuraukset vieläpä suurempina syyttömän kontolle.
LUKUISAT kielteiset asiat jätetään kertomatta, ettei rasittaisi toista. Kertomatta jättämisen rinnastaminen valehteluun on sellaista kireäpipoista moralismia, että jos sen mukaan toimii, on aina PAINAVAT länget kaulassa. 🌹👀Itse asiassa sinähän se tässä olet se joka on kova moralisoimaan ja tuomitsemaan.
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
LUKUISAT kielteiset asiat jätetään kertomatta, ettei rasittaisi toista. Kertomatta jättämisen rinnastaminen valehteluun on sellaista kireäpipoista moralismia, että jos sen mukaan toimii, on aina PAINAVAT länget kaulassa. 🌹👀Meitä on nyt 3 tässä keskustelemassa. Vastasit minulle eli mistä tietää kumpi on pienempi paha kertomatta jättäminen vai kertominen?
Kertomatta jättäminen voi näkyä pettäjän käytöksessä tai jollain tapaa tulee pariskuntien väliin ja voi alkaa hiertämäön niin paljon sekä vaikeuttaa henkistäyhteyttä että sen seuraukset voivat olla ties mitä. Emme voi tietään miten kertomatta jättäminen vaikuttaa?
Itse koen että tehellisyys on aina ptempi pidwmmällä aikatähtäimellä. Koen että se on myös puolisoa/kumpoania kohtaan oikea ratkaisu. Koen että valhe ei koskaan johda hyvään pidemmän päälle vaan sillä on kauaskantoiset seuraukset, sellaiset seuraukset jotka kantavat yli sukupolvien vaikka tuo kuulostaa hullulta mutta valheella on aina seutauksensa, olipa ne milliset tahansa sillä valhe johtaa vääristymään.
Kuvitellaan että valehtelet puolisollesi no puolisosi rakentaa elämönsä, ajatuksensa, mielipiteensä tuon valheen varaan eli pohja, perustus rakentuu valheen päälle. Jis pwrustus on mätä, siittä ei voi seurata pidemmän päälle vahvaa, oikeaa kivijalkaa.
Rakkuden nimissä yehdään paljon tyhmiä asioita. Sanotaan että valehtelin hänen vuokseen tai parhaakseen. Paskan marjat sanon minä, valehtelija valehtee ymmärtämättömyyttään kuvitellen että hautaamalla tapahtumia ja asioita ne ikään kuin häviävät mutta kun ne ei häviä ei koskaan!!! - Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
LUKUISAT kielteiset asiat jätetään kertomatta, ettei rasittaisi toista. Kertomatta jättämisen rinnastaminen valehteluun on sellaista kireäpipoista moralismia, että jos sen mukaan toimii, on aina PAINAVAT länget kaulassa. 🌹👀Kertomatta jättäminen näin isosssa asiassa on valehtelua. Entäpä jos emäntä aavistaa tai ihmettelee miksi toinen käyttäytyy erillälailla tai muuten vain joskus kysäsee että ookko muutes pwttäny mua ja toinen vastaa etten oo vaikka onkin. Tuleeko siitä vasta silloin valhe kun toinen kysyy ja toinen vastaa valheellisesti? Mulla ainakin menisi luotto jos toinen vastaisi etten oo kertonut pettäneeni koska et oo kysyny. Silloinhan toinen voi tehdä ihan mitä vaan eikä kerro ajatellen että emmää tässä petä mitään enkä letään ja luottamuskin on ihan jees kunhan vaan puoliso ei saa tietää. Sehän on vlwhyelemista myös itselleen.
Anonyymi kirjoitti:
Meitä on nyt 3 tässä keskustelemassa. Vastasit minulle eli mistä tietää kumpi on pienempi paha kertomatta jättäminen vai kertominen?
Kertomatta jättäminen voi näkyä pettäjän käytöksessä tai jollain tapaa tulee pariskuntien väliin ja voi alkaa hiertämäön niin paljon sekä vaikeuttaa henkistäyhteyttä että sen seuraukset voivat olla ties mitä. Emme voi tietään miten kertomatta jättäminen vaikuttaa?
Itse koen että tehellisyys on aina ptempi pidwmmällä aikatähtäimellä. Koen että se on myös puolisoa/kumpoania kohtaan oikea ratkaisu. Koen että valhe ei koskaan johda hyvään pidemmän päälle vaan sillä on kauaskantoiset seuraukset, sellaiset seuraukset jotka kantavat yli sukupolvien vaikka tuo kuulostaa hullulta mutta valheella on aina seutauksensa, olipa ne milliset tahansa sillä valhe johtaa vääristymään.
Kuvitellaan että valehtelet puolisollesi no puolisosi rakentaa elämönsä, ajatuksensa, mielipiteensä tuon valheen varaan eli pohja, perustus rakentuu valheen päälle. Jis pwrustus on mätä, siittä ei voi seurata pidemmän päälle vahvaa, oikeaa kivijalkaa.
Rakkuden nimissä yehdään paljon tyhmiä asioita. Sanotaan että valehtelin hänen vuokseen tai parhaakseen. Paskan marjat sanon minä, valehtelija valehtee ymmärtämättömyyttään kuvitellen että hautaamalla tapahtumia ja asioita ne ikään kuin häviävät mutta kun ne ei häviä ei koskaan!!!En missään tapauksessa jätä jotakin oleellista kertomatta puolisolleni ja päinvastoin, mutta me emme olekaan mustasukkaisia. Harrastamme toistemme hyväilyä ja herttailua juttelemalla aivan vapaasti toisiin suuntautuvista ajatuksistamme.
TÄSSÄ tapauksessa olikin kyse vaimosta, joka ilmeisesti on mustasukkainen ja kamaloituva. 🌹👀- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertomatta jättäminen näin isosssa asiassa on valehtelua. Entäpä jos emäntä aavistaa tai ihmettelee miksi toinen käyttäytyy erillälailla tai muuten vain joskus kysäsee että ookko muutes pwttäny mua ja toinen vastaa etten oo vaikka onkin. Tuleeko siitä vasta silloin valhe kun toinen kysyy ja toinen vastaa valheellisesti? Mulla ainakin menisi luotto jos toinen vastaisi etten oo kertonut pettäneeni koska et oo kysyny. Silloinhan toinen voi tehdä ihan mitä vaan eikä kerro ajatellen että emmää tässä petä mitään enkä letään ja luottamuskin on ihan jees kunhan vaan puoliso ei saa tietää. Sehän on vlwhyelemista myös itselleen.
Kertomatta jättäminen on kertomatta jättämistä ja valehtelu on sitä, kun sanotaan muuta kuin miten asia oikeasti on. Ei tarvitse vääntää niitä samaksi asiaksi. Sen sijaan siitä voidaan keskustella, että miten paha asia kertomatta jättäminen on, onko se esim. yhtä paha kuin valehtelu.
Ajatteletteko te kertomatta jättämisen kannalla olevat, että ette itsekään haluaisi tietää, jos kumppaninne olisi pettänyt teitä? Haluaisitteko jatkaa kuvitelmaa, että kumppaninne jakaa teidän kanssanne samat arvot, että pettäminen ei kuulu parisuhteeseen? Onko ajatus kännissä sekoilevasta kumppanista ihan ok, kunhan hän vain ei niistä sekoiluistaan teille kerro?
Itselleni pettäminen on suunnilleen synneistä pahin, enkä pystyisi sellaiseen, en kännissä, enkä vaikka olisin huonossa suhteessa. Jotakin vikaa on mielestäni sellaisessa ihmisessä, joka sellaiseen kykenee. Joten miten voisi olla varma, ettei sellaista satu uudestaan? Anonyymi kirjoitti:
Kertomatta jättäminen on kertomatta jättämistä ja valehtelu on sitä, kun sanotaan muuta kuin miten asia oikeasti on. Ei tarvitse vääntää niitä samaksi asiaksi. Sen sijaan siitä voidaan keskustella, että miten paha asia kertomatta jättäminen on, onko se esim. yhtä paha kuin valehtelu.
Ajatteletteko te kertomatta jättämisen kannalla olevat, että ette itsekään haluaisi tietää, jos kumppaninne olisi pettänyt teitä? Haluaisitteko jatkaa kuvitelmaa, että kumppaninne jakaa teidän kanssanne samat arvot, että pettäminen ei kuulu parisuhteeseen? Onko ajatus kännissä sekoilevasta kumppanista ihan ok, kunhan hän vain ei niistä sekoiluistaan teille kerro?
Itselleni pettäminen on suunnilleen synneistä pahin, enkä pystyisi sellaiseen, en kännissä, enkä vaikka olisin huonossa suhteessa. Jotakin vikaa on mielestäni sellaisessa ihmisessä, joka sellaiseen kykenee. Joten miten voisi olla varma, ettei sellaista satu uudestaan?Samaa mieltä 👍
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Olen ihan samoilla linjoilla Randomin kanssa. Jos pettämisestä pääsee kuin koira veräjästä, alenee kynnys pettää toistekin. Kerran pettäjä, aina pettäjä ei välttämättä päde kaikkien kohdalla, mutta jollei ota 100%:sti vastuuta teoistaan, pettää takuulla uudelleen.
Itse tein sen virheen, että annoin anteeksi exälleni hänen pettämisensä. Se oli paha virhe. Lienee tarpeetonta sanoa, että hän petti uudelleen ja pettämisiä selvisi myöhemmin myös lisää. En tule enää koskaan antamaan anteeksi, jos minua vielä petetään. Tai anteeksi ehkä annan, mutta mies kyllä saa luvan lähteä anteeksiannon myötä pois elämästäni. Anonyymi kirjoitti:
Olen ihan samoilla linjoilla Randomin kanssa. Jos pettämisestä pääsee kuin koira veräjästä, alenee kynnys pettää toistekin. Kerran pettäjä, aina pettäjä ei välttämättä päde kaikkien kohdalla, mutta jollei ota 100%:sti vastuuta teoistaan, pettää takuulla uudelleen.
Itse tein sen virheen, että annoin anteeksi exälleni hänen pettämisensä. Se oli paha virhe. Lienee tarpeetonta sanoa, että hän petti uudelleen ja pettämisiä selvisi myöhemmin myös lisää. En tule enää koskaan antamaan anteeksi, jos minua vielä petetään. Tai anteeksi ehkä annan, mutta mies kyllä saa luvan lähteä anteeksiannon myötä pois elämästäni.Yhtä kovaa moralismia. Puolet ihmisistä, sekä naisista että miehistä, kertoo että heillä on ollut sivusuhde varsinaisen suhteen aikana. Koska yksittäisissä liitoissa sivusuhteet eivät aina mene päällekkäin, se merkinnee, että yli puolet liitoista lienee ollut sellaisia, joissa on ollut myös sivusuhde.
Halusipa tai ei, tämä on realiteetti. Jos enemmistö suhtautuisi, että se on 'kerrasta poikki', niin jopa olisi karuselli.
Yleensä näin suhtaudutaan nuorena, mutta asenne muuttuu useimmilla tositilanteiden ilmetessä ja ikääntyessä realistiseksi ja anteeksiantavaksi.
Sivusuhteita vastaan ihminen ITSE yleensä taistelee VOIMALLISESTI, mutta kun huomaa tilanteen sittenkin lipsahtaneen, kummastelee, miten tässä nyt näin kävi, vaikka olin niin varma itsestäni, ja itsekin ajattelin, että se on kerrasta poikki.
Sivusuhteet johtuvat viime kädessä MONIAVIOISUUTEEN kutsuvista geeneistämme. Kaikki apinat, niiden mukana myös ihminen, sekä miehet että naiset, ovat moniavioisia, kuten muunkin luonnon YLIVOIMAINEN enemmistö. Yksiavioisuus on vain länsimaisen kulttuurin ihanne, mutta se on vastoin meidän GEENISTÖÄMME.
Ikä tuo melkein kaikille realismia. 🌹👀kynä..mi kirjoitti:
Yhtä kovaa moralismia. Puolet ihmisistä, sekä naisista että miehistä, kertoo että heillä on ollut sivusuhde varsinaisen suhteen aikana. Koska yksittäisissä liitoissa sivusuhteet eivät aina mene päällekkäin, se merkinnee, että yli puolet liitoista lienee ollut sellaisia, joissa on ollut myös sivusuhde.
Halusipa tai ei, tämä on realiteetti. Jos enemmistö suhtautuisi, että se on 'kerrasta poikki', niin jopa olisi karuselli.
Yleensä näin suhtaudutaan nuorena, mutta asenne muuttuu useimmilla tositilanteiden ilmetessä ja ikääntyessä realistiseksi ja anteeksiantavaksi.
Sivusuhteita vastaan ihminen ITSE yleensä taistelee VOIMALLISESTI, mutta kun huomaa tilanteen sittenkin lipsahtaneen, kummastelee, miten tässä nyt näin kävi, vaikka olin niin varma itsestäni, ja itsekin ajattelin, että se on kerrasta poikki.
Sivusuhteet johtuvat viime kädessä MONIAVIOISUUTEEN kutsuvista geeneistämme. Kaikki apinat, niiden mukana myös ihminen, sekä miehet että naiset, ovat moniavioisia, kuten muunkin luonnon YLIVOIMAINEN enemmistö. Yksiavioisuus on vain länsimaisen kulttuurin ihanne, mutta se on vastoin meidän GEENISTÖÄMME.
Ikä tuo melkein kaikille realismia. 🌹👀.. yli puolet liitoista lienee ollut sellaisia, joissa on myös sivusuhde. > ... yli puolet ihmisistä lienee ollut sellaisissa liitoissa, joissa on myös sivusuhde. Anteeksi harhaanjohtava ilmaisu. 🌹👀
Anonyymi kirjoitti:
Itse tein sen virheen, että annoin anteeksi exälleni hänen pettämisensä. Se oli paha virhe. Lienee tarpeetonta sanoa, että hän petti uudelleen ja pettämisiä selvisi myöhemmin myös lisää. En tule enää koskaan antamaan anteeksi, jos minua vielä petetään. Tai anteeksi ehkä annan, mutta mies kyllä saa luvan lähteä anteeksiannon myötä pois elämästäni.Tuo aleneva kynnys uusimiseen tosiaan on tieteellisesti todennettu ja sittemmin vertaisvarmistettu aivojen oppimistoimintojen kanssa ainakin Yhdysvalloissa kahdesti, muistaakseni myös Briteissä. Tosin niissä tutkimuksissa oli nimenomaan verrattu niitä pettäjiä, jotka eivät kertoneet tai jääneet kiinni kaikkiin muihin, myös niihin jotka kertoivat/jäivät kiinni. Niiltä osin tulos oli yksiselitteinen.
kynä..mi kirjoitti:
Yhtä kovaa moralismia. Puolet ihmisistä, sekä naisista että miehistä, kertoo että heillä on ollut sivusuhde varsinaisen suhteen aikana. Koska yksittäisissä liitoissa sivusuhteet eivät aina mene päällekkäin, se merkinnee, että yli puolet liitoista lienee ollut sellaisia, joissa on ollut myös sivusuhde.
Ikä tuo melkein kaikille realismia. 🌹👀Tällä ei ole mitään tekemistä moralismin kanssa, vaan omien arvojen kanssa. Se, että mm. minun arvoni näiltä osin eivät osu sinun arvoihisi, ei liity mitenkään moralismiin, toisin kuin sinä sitkeästi väität ja sitä kautta suorastaan arvostelet vastaavan näkemyksen omaavia moralisteiksi. Kyenetkö varmasti keskustelemaan neutraalisti, tuomitsematta heti erilaisen näkemyksen omaavia vaikkapa nyt moralisteiksi?
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Ikä tuo melkein kaikille realismia. 🌹👀Miksi pettäjät sitten haluavat elää parisuhteessa, eivätkä avoimessa tai polyamorisessa suhteessa, jossa olisi ihan ok esimerkiksi harrastaa seksiä myös muiden kanssa? Miksi he pakottavat itsensä johonkin, johon eivät kykene ja satuttavat samalla käytöksellään sellaista, jolle parisuhde sopii ja joka odottaa sen sopivan toisellekin?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pettäjät sitten haluavat elää parisuhteessa, eivätkä avoimessa tai polyamorisessa suhteessa, jossa olisi ihan ok esimerkiksi harrastaa seksiä myös muiden kanssa? Miksi he pakottavat itsensä johonkin, johon eivät kykene ja satuttavat samalla käytöksellään sellaista, jolle parisuhde sopii ja joka odottaa sen sopivan toisellekin?
Koska ihmisillä on geeneissään halu sitoutua. Hyvin harvalla ei ole. Ihmisellä on KAKSOISSTRATEGIA, sekä halu pariutua että myös halu irtoseksiin. Näillä haluilla yhdessä syntyy paras evolutiivinen tulos eli runsain lisääntyminen. 🌹👀
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Koska ihmisillä on geeneissään halu sitoutua. Hyvin harvalla ei ole. Ihmisellä on KAKSOISSTRATEGIA, sekä halu pariutua että myös halu irtoseksiin. Näillä haluilla yhdessä syntyy paras evolutiivinen tulos eli runsain lisääntyminen. 🌹👀
Ihminen ja parisuhteessa elävä osaa toivottavasti kuitenkin ajatella myös muita, joten miksei hän voisi sopia sitten avoimesta suhteesta, jossa saa juurikin nuo molemmat? Miksi irtoseksin pitäisi välttämättä tapahtua salassa, aiheuttaen toiselle suurta mielipahaa paljastuessaan?
Anonyymi kirjoitti:
Ihminen ja parisuhteessa elävä osaa toivottavasti kuitenkin ajatella myös muita, joten miksei hän voisi sopia sitten avoimesta suhteesta, jossa saa juurikin nuo molemmat? Miksi irtoseksin pitäisi välttämättä tapahtua salassa, aiheuttaen toiselle suurta mielipahaa paljastuessaan?
Sekä nainen että mies yleensä nuorena rakastuessaan kuvittelevat pysyvänsä ikuisesti VAIN parisuhteessa ilman sivusuhdetta. Sivusuhteessa piipahdettuaan HÄMMÄSTYVÄT, että näinkös tässä kuitenkin kävikin, vaikka olin aivan varma.
Ihmisen luulo tulevasta on aivan toinen kuin todellisuus. Tavallisesti molemmat nuoret ajattelevat, että se on kerrasta poikki, mutta HARVA enää näin ajattelee vanhemmiten. 🌹👀- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Sekä nainen että mies yleensä nuorena rakastuessaan kuvittelevat pysyvänsä ikuisesti VAIN parisuhteessa ilman sivusuhdetta. Sivusuhteessa piipahdettuaan HÄMMÄSTYVÄT, että näinkös tässä kuitenkin kävikin, vaikka olin aivan varma.
Ihmisen luulo tulevasta on aivan toinen kuin todellisuus. Tavallisesti molemmat nuoret ajattelevat, että se on kerrasta poikki, mutta HARVA enää näin ajattelee vanhemmiten. 🌹👀Jos alkaa tuntea vetoa muihin myöhemmin, niin voisiko sitten muuttaa suhdemuotoa tai erota ENNEN kun menee tekemään mitään, mikä satuttaa omaa rakasta? Ja mitä jos ei edes hankkiudu tilanteisiin, joissa voi käydä mitään, onko se niin vaikeaa?
Anonyymi kirjoitti:
Jos alkaa tuntea vetoa muihin myöhemmin, niin voisiko sitten muuttaa suhdemuotoa tai erota ENNEN kun menee tekemään mitään, mikä satuttaa omaa rakasta? Ja mitä jos ei edes hankkiudu tilanteisiin, joissa voi käydä mitään, onko se niin vaikeaa?
Todellinen maailma toimii, niin kuin se toimii. Maailman sivu ihmisten suuri enemmistö on toivonut, että se toimisi toisin, mutta mikään oleellinen ei ole muuttunut. 🌹👀
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Todellinen maailma toimii, niin kuin se toimii. Maailman sivu ihmisten suuri enemmistö on toivonut, että se toimisi toisin, mutta mikään oleellinen ei ole muuttunut. 🌹👀
Kyllä ainakin joiltakin osin tapahtuu muutosta. Lapsille opetetaan toisaalta parempia tapoja, toisaalta siirretään huonoja eteen päin. Muiden huonoista tavoista voi myös ottaa opiksi esimerkkeinä, joita ei kannata toistaa. Minunkin ajatukseni tästä aiheesta tulee omien vanhempieni esimerkistä. En pystyisi tuottamaan toiselle sellaista tuskaa, jota näin läheiseni tuottavan toiselle läheiselle. Mikään himo ei pääse sen ylitse
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ainakin joiltakin osin tapahtuu muutosta. Lapsille opetetaan toisaalta parempia tapoja, toisaalta siirretään huonoja eteen päin. Muiden huonoista tavoista voi myös ottaa opiksi esimerkkeinä, joita ei kannata toistaa. Minunkin ajatukseni tästä aiheesta tulee omien vanhempieni esimerkistä. En pystyisi tuottamaan toiselle sellaista tuskaa, jota näin läheiseni tuottavan toiselle läheiselle. Mikään himo ei pääse sen ylitse
Minunkin kotiolot olivat aivan karmeat. Eräs varhaisimpia muistojani oli, kun vanhempani olivat käsirysyssä 40-luvulla. Kauhulla olen välttänyt tekemästä mitään sellaista, mitä he tekivät toisilleen ja lapsilleen.
Silti onnistuneesta avioliitostani kuuluu kiitos ennen kaikkea suloiselle, herttaiselle ja vapaamieliselle vaimolleni. Hän on tehnyt kaiken mahdolliseksi. Näen, että sinussa on paljon samaa. Siunausta sinulle! 🌹👀- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Miehellä on miehen geneettinen rooli ja naisella on naisen geneettinen rooli. Ne ovat vahvoja rooleja ja yksöisstrategiota kummatkin. Miesten geneettinen tehtävä on siittää mahdollisimman laajalti ja viljalti, ja naisten geneettinen tehtävä on hoivata lapset aikuisiksi. Siitä lähtien kun ihmiset alkoivat elämään heimoissa on ihmiskunta luonut, vaihtelevalla menestyksellä, erilaisia uskonnollisia ja sosiaalisia rooleja vahvojen luonnon luomien geneettisten roolien lisäksi.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Ihanaa, että jaksat nähdä vaivaa kostamalla, muttet vaivaudu tekemään sitä omassa aloituksessasi. Ja pääsit hieman yllättämään käymällä itse henkilöön kommentissasi, mutta suotakoon se sinulle, sillä huomasin jo edellisestä kommentistasi, että olit todella harmistunut.
Sanon vain sen, mitä aloittajan aloituksesta pystyn lukemaan. Jos aloittajan ainoa huoli on ulkoiset asiat, hän ei todellakaan kadu, vaan pelkää menettävänsä asioita. Jos aloittaja palaa asiaan ja toteaa että katuu niin ettei syömään pysty, niin hän itsekin ymmärtää, katumusta koskeva kappale ei osu hänen tilanteeseensa. Ja jos ei ymmärrä... No se ei ole minun ongelmani.
Sitä paitsi kommenttini ensimmäinen kappale pitää paikkansa ja on myös tieteellisesti todennettu, ei vain pettämisen kohdalla vaan myös muiden vastaavien esimerkkien osalta. Voit verrata sitä Pavlovin koira -ehdollistumiseen.Lueskelin tässä näitä kommentteja. Ulkoisia asioita en pelkää. Tilanteesta jokunen kuukausi jo aikaa ja edelleen vietän unettomia öitä miettien että miksi tein mitä tein. Ajatukset voivat pysyä kasassa hetken mutta normaalisti ne huonot asiat pyörii noin 18 tuntia päivässä.. en ole tunnustanut. T. Ketjun aloittaja
- Anonyymi
Tosson taas esimerkki, kuinka "hieno" aine viina on.
- Anonyymi
Hetken huuma, ilman tunteita. Mitä sitten, kärsi nahoissasi ja unohda koko juttu.
Ja toivot, ettei se hetkenhuuman typy ole sitä sorttia, joka haluaa asiaa levitellä, se on sitten varmaan menoa - ja sillehän ei sitten mitään voi, koska jokaisen meistä on tekojensa seuraamukset kärsittävä ja vastattava niistä.
SInulle tuo episodi ei merkinnyt mitään mutta jos kerrot vaimollesi, se saattaa merkitä hänelle koko elämää - joten jätä kertomatta!- Anonyymi
Mua ahdistaisi enemmän kuulla pettämisestä muualta kuin mieheltäni. Sen lisäksi että on pettänyt niin on myös valhdellut ja luikerrellut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mua ahdistaisi enemmän kuulla pettämisestä muualta kuin mieheltäni. Sen lisäksi että on pettänyt niin on myös valhdellut ja luikerrellut.
Niimpä mutta tuo hetki ei merkinnyt mitään miehelle ja on melkein jo unohtunut. Se vaara näissä merkityksettömissä panoissa on, että ne kantautuvat petetyn korviin ja silloin ne muuttuvat erittäin merkityksellisiksi.
Jokainen kantaa omat taakkansa ja tekonsa seuraukset. Valehtelua ei ole kertomatta jättäminen vaan enemmänkin puolison suojelua mutta siksihän ei petetty asiaa näe, jos sen kuulee, joten ÄLKÄÄ PETTÄKÖ vaikka mikä olisi koska usein pettämisen hinta tulee liian kovaksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niimpä mutta tuo hetki ei merkinnyt mitään miehelle ja on melkein jo unohtunut. Se vaara näissä merkityksettömissä panoissa on, että ne kantautuvat petetyn korviin ja silloin ne muuttuvat erittäin merkityksellisiksi.
Jokainen kantaa omat taakkansa ja tekonsa seuraukset. Valehtelua ei ole kertomatta jättäminen vaan enemmänkin puolison suojelua mutta siksihän ei petetty asiaa näe, jos sen kuulee, joten ÄLKÄÄ PETTÄKÖ vaikka mikä olisi koska usein pettämisen hinta tulee liian kovaksi!Luin vasta aiheest jossa todettiin että kertomatta jättäminen on valehtelua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen kantaa omat taakkansa ja tekonsa seuraukset. Valehtelua ei ole kertomatta jättäminen vaan enemmänkin puolison suojelua mutta siksihän ei petetty asiaa näe, jos sen kuulee, joten ÄLKÄÄ PETTÄKÖ vaikka mikä olisi koska usein pettämisen hinta tulee liian kovaksi!Kertomatta jättäminen ja salaaminen ovat ehdottomasti valehtelun muotoja.
- Anonyymi
Sellaista kun ei ole hetken huumassa pettäminen. Aika monta hetkeä on pitänyt tapahtua ennen kun itse seksiä päätyy harrastamaan. Missä olisit voinut perääntyä. Tuskinpa siinä kun kohtasit tämän naisen niin sanassa vaan panit sitä lattialla. Pettäminen on ollut tietoinen teko. Ja ensinnäkin pitäisi miettiä miksi niin teet. Etkö ole tyytyväinen elämääsi? Parisuhteeseen? Otit jo tietoisen riskin tuhota se muutenkin. Ehkäpä vaimo ja lapset ansaitsee miehen joka ei petä ja ryyppää. Kerro ja anna toisen päättää oletko suhteen arvoinen enää. Muka jalosti ajattelet muita. Paskanmarjat olisit silloin ajatellut niitä itkeviä lapsia kun kylmää työnsit toisen naiseen pilluun. Kestä nyt seuraukset. Ehkä sekin on raskaana kun niin hetken huumassa toimittu.
- Anonyymi
Voi kuule on, itsekin sen kokenut ja ikinä en ole sitä kertonut ja jos joku sen puolisolleni kertoisi, kieltäisin kaiken koska en halua enää vahingoittaa puolisoani ja se hetken huuma oli todellakin yksi typerä hetki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kuule on, itsekin sen kokenut ja ikinä en ole sitä kertonut ja jos joku sen puolisolleni kertoisi, kieltäisin kaiken koska en halua enää vahingoittaa puolisoani ja se hetken huuma oli todellakin yksi typerä hetki
Sitten kannattaisi etsiä sellainen puoliso, jolle hetken huumat muiden kanssa ovat ok. Nimittäin toiset osaavat pitää rajoista kiinni tilanteessa kun tilanteessa, ja odottavat sitä myös kumppaniltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan tuohan on alhaisempi teko kuin pettäminen sen takia että rakastuu tai ihastuu toiseen. Osoittaa impulssikontrolli uupumista. Ehkäpä jonkin sortin alkoholi ongelma. Jos ei kykene itseään kontrolloimaan. Ettei arvista pätkääkään toista ihmistä. Joku känninen huono pano tärkeämpi . Itse toivoisin jos minua joskus petetään toisella on sentään tunteita sitä kohtaan jonka kanssa sen tekee . Silloin sen voi edes jotenkin ymmärrätää .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelu on kaikista paskinta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelu on kaikista paskinta
Mitä toinen ei tiedä niin ihan tu sama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan tuohan on alhaisempi teko kuin pettäminen sen takia että rakastuu tai ihastuu toiseen. Osoittaa impulssikontrolli uupumista. Ehkäpä jonkin sortin alkoholi ongelma. Jos ei kykene itseään kontrolloimaan. Ettei arvista pätkääkään toista ihmistä. Joku känninen huono pano tärkeämpi . Itse toivoisin jos minua joskus petetään toisella on sentään tunteita sitä kohtaan jonka kanssa sen tekee . Silloin sen voi edes jotenkin ymmärrätää .
Pitkässä suhteessa niitä ihastumisia nyt vaan tulee. Et ole yhtään sen yläpuolella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkässä suhteessa niitä ihastumisia nyt vaan tulee. Et ole yhtään sen yläpuolella
Puhu vain itsestäsi. Et sinä voi tietää toisten ihastumisia. Kaikki kun eivät ihastu jos joku on niille kiva. Saatikka pane tuntemattomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kannattaisi etsiä sellainen puoliso, jolle hetken huumat muiden kanssa ovat ok. Nimittäin toiset osaavat pitää rajoista kiinni tilanteessa kun tilanteessa, ja odottavat sitä myös kumppaniltaan.
Kyllä toiset ovat täydellisiä ja toiset eivät. MInä kuulun jälkimmäisiin mutta onnekseni liitto kestänyt jo yli 40 vuotta ja edelleen olemme rakastuneita vaikka aikoinaan hairahdus olikin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä toiset ovat täydellisiä ja toiset eivät. MInä kuulun jälkimmäisiin mutta onnekseni liitto kestänyt jo yli 40 vuotta ja edelleen olemme rakastuneita vaikka aikoinaan hairahdus olikin!
Miten voit puhua toisen puolesta. Harmi että kumppanisi on tyytynyt sinuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voit puhua toisen puolesta. Harmi että kumppanisi on tyytynyt sinuun.
Ihan vapaasti voi llkeillä, jos omaa oloa se helpottaa mutta tälle et voi mitään:
"Kyllä toiset ovat täydellisiä ja toiset eivät. MInä kuulun jälkimmäisiin mutta onnekseni liitto kestänyt jo yli 40 vuotta ja edelleen olemme rakastuneita vaikka aikoinaan hairahdus olikin!"
- Anonyymi
Kerro ja ole mies. Ota vastaan mitä tuleman pitää.
Ruotsinopeni kertoi, että hänellä oli ollut aikoinaan oikein veltto luokkatoveri. Tuskastunut opettaja oli sanonut: "Näytä, että olet mies!"
Oppilas näytti. 🌹👀
- Anonyymi
Ennemmin tai myöhemmin voi paljastua. Ehkä on hyvä puhua asiasta. Kyse ei ole pitkäaikaisesta pettämisestä selän takana vaan hairahdus kertaluontoinen.
Iso kriisi se on, mutta rehellisyysitselle ja puolisolle auttaa teitä miettimään, miksi kävi noin. - Anonyymi
Paska mies pettää eikä nainen sinua ansaitse. Petit tahallasi. Ei se ole hairahdus eikä vahingo vaan pettäminen on aina tahallinen teko. Sitä ei voi selittää mitenkää muuten.
- Anonyymi
Blaa blaa blaa. Älä jeesustele
- Anonyymi
Ei todellakaan kannata tunnustaa. Pidä mölyt mahassa ja ots opiksi. Vaimoltasi menee totaalisesti luotto sinuun ja se on sitten siinä.
- Anonyymi
Ps. Olen kokenut saman ja päätin olla kertomatta. Otin opiksi ja pidin perheen koossa. Eriasia on sitten tietysti jos tunteet ovat kuolleet ja haluat erota.
- Anonyymi
https://youtu.be/KWD_Ek8CWHA
That´s it Tässä keskustelussa TAAS lähdetään väärästä luulosta, että miesten sivusuhde olisi yleisempi kuin naisten. Tässä ei ole eroa. Mutta siinä on, että nainen jättää USEAMMIN kertomatta kuin mies. Siinä on MERKITTÄVÄ ero. Sekä kysely- että havaintotutkimuksia on runsaasti.
Syy on alkujaan BIOLOGINEN. Jos mies saa tietoonsa naisen pettäneen, hän hylkää pesän. Naisella on siis SUUREMPI intressi vaieta, koska liitto on ollut naiselle tärkeämpi kuin miehelle. Nykyisin olot ovat toiset elatusvelvollisuuksineen, tulontasauksineen, avustuksineen ja koulutuksineen. Mutta geeneissämme olevat taipumukset ovat valikoituneet jo ammoin. 🌹👀- Anonyymi
Eikö olisi vaan paras ettei petä? Mikä kumma siinä on että pitää pettää, en ymmärrä oikein sitä tai okei onhan ihminen jeikko ja humalassa ei aina tajua mitä tekkee mutta siis niin, mää oon ollut 35v naimisissa ja yhdessä 37v,oon 54v enkä oo koskaan pettänyt miestäni. En halua pettää, koska en pystyisi elämään asian kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Eikö olisi vaan paras ettei petä? Mikä kumma siinä on että pitää pettää, en ymmärrä oikein sitä tai okei onhan ihminen jeikko ja humalassa ei aina tajua mitä tekkee mutta siis niin, mää oon ollut 35v naimisissa ja yhdessä 37v,oon 54v enkä oo koskaan pettänyt miestäni. En halua pettää, koska en pystyisi elämään asian kanssa.
.Varmaan olisi myös parasta, jos kukaan ei olisi rikollinen, jos ketkään eivät hermostuisi, ei olisi sotia, kaikki eläisivät sovussa, kukaan ei syrjäytyisi, ei olisi mielisairauksia eikä muitakaan sairauksia. 🌹👀
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
.Varmaan olisi myös parasta, jos kukaan ei olisi rikollinen, jos ketkään eivät hermostuisi, ei olisi sotia, kaikki eläisivät sovussa, kukaan ei syrjäytyisi, ei olisi mielisairauksia eikä muitakaan sairauksia. 🌹👀
Ja kaikki salittaisiin niinhän? Pettäminen olisi sallittavaa, rikoksetkin no ne ovat nyt vain inhimillisiä hairahduksia ja murhat vahinginlaukauksia tai hetken inhimillinen takaantuma tms. Sallitaan vain kaikki ja rakastetaan toisiamme ilman rajoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaiset ihmiset sitten ovat taipuvaisempia pettämään? Näkyykö harkitsemattomuus muissakin asioissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millaiset ihmiset sitten ovat taipuvaisempia pettämään? Näkyykö harkitsemattomuus muissakin asioissa?
En tiedä mutta uskon että toisilla näkyy ja toisilla ei. Kysehhän ei ole nyt tietyntyyppisestä ihmisestä vaan tapahtuneesta vääryydestä joka on toisen luottamuksen särkeminen joka ei valehtelemalla muuksi muutu.
- Anonyymi
Hairahde on pisin. Sieltä ei kukaan tule hakemaan pois.
- Anonyymi
No ... asiolla on tapana tupata jossain kohtaa paljastumaan. En tiedä juuri sun vaimostasi, mutta valtaosalle ihmisistä valhe on petosta paljon pahempi asia. Sen hetken hairahduksen voi moni antaa anteeksi, vaikkakin ehkä pitkin hampain, mutta valhe tahraa ja tuhoaa aivan kaiken jälkeensä tapahtuneen. Vuosikausien valheen paljastuttua voit valmistautua todella riitaisaan ja sotkuiseen eroon.
- Anonyymi
"valhe tahraa ja tuhoaa aivan kaiken jälkeensä tapahtuneen"
Tuo se suurin ongelma juuri on. Valhe todellakin on se suurin ongelma ja valhe tahraa aivan kaiken jälkeensä tapahtuneen. Kun vaimollesi selviää, niin esimerkiksi tuo raskaus, odotus, synnytys ja koko lapsi tulee olemaan sinun valheesi tahraama. On hyvin todennäköistä, että hän ei voi siinä kohtaa enää edes harkita antavansa anteeksi, vaan on pakko erota, ihan vaan jottei oma lapsi muistuttaisi aina sinun valheestasi. Jokainen hyvä hetki ja muisto tulee olemaan hänelle vain valheesi muisto. Anonyymi kirjoitti:
Tuo se suurin ongelma juuri on. Valhe todellakin on se suurin ongelma ja valhe tahraa aivan kaiken jälkeensä tapahtuneen. Kun vaimollesi selviää, niin esimerkiksi tuo raskaus, odotus, synnytys ja koko lapsi tulee olemaan sinun valheesi tahraama. On hyvin todennäköistä, että hän ei voi siinä kohtaa enää edes harkita antavansa anteeksi, vaan on pakko erota, ihan vaan jottei oma lapsi muistuttaisi aina sinun valheestasi. Jokainen hyvä hetki ja muisto tulee olemaan hänelle vain valheesi muisto.Tällaista on kamaloittaminen. 🌹👀
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Tällaista on kamaloittaminen. 🌹👀
Ei vaan totuus. Totuus ei vain kelpaa pinttamppaajille.
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Tällaista on kamaloittaminen. 🌹👀
Eipä ole kamalaloittamista, vaan totuus. Noin se hyvin monien ihmisten kohdalla menee ja siihen kannattaa henkisesti varautua, että reaktio tulee hyvin suurella todennäköisyydellä olemaan tuo.
Sä saat tietenkin ihan vapaasti vähätellä ja haukkua muiden ihmisten tunteita, mutta se kertoo sinusta, ei muista ihmisistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo se suurin ongelma juuri on. Valhe todellakin on se suurin ongelma ja valhe tahraa aivan kaiken jälkeensä tapahtuneen. Kun vaimollesi selviää, niin esimerkiksi tuo raskaus, odotus, synnytys ja koko lapsi tulee olemaan sinun valheesi tahraama. On hyvin todennäköistä, että hän ei voi siinä kohtaa enää edes harkita antavansa anteeksi, vaan on pakko erota, ihan vaan jottei oma lapsi muistuttaisi aina sinun valheestasi. Jokainen hyvä hetki ja muisto tulee olemaan hänelle vain valheesi muisto.Noinhan se tosiaan menee. Kertahairahduksen voisin tosiaan itsekin antaa anteeksi. Pidempää suhdetta en ja valhe olisi mahdoton antaa anteeksi. Petoksessa valhe on petoksista pahin.
- Anonyymi
Valhe on pahin. Aina voi jäädä kiinni. Se pettämisen toinen osapuoli voi vaikka sairastua pahasti ja kuolinvuoteellaan tunnustaa pettämisen keventääkseen omaatuntoaan jolloin molrmmat jäävät kiinni.
Minulle valehtelu kertoo ettei arvosta minua niin paljoa. - Anonyymi
Jos kertominen varmasti johtaa eroon niin ei kannata painiskella kertomisen tuskan kanssa, vaan punniskella haluaako juuri nyt erota vai eikö.
Mutta vierailut yleensä paljastuvat, naiset juoruavat keskenään aivan kaikesta ja brutaalin yksityiskohtaisesti. Viestin välittymiseen tarvitaan yleensä vain muutaman naisen ketju. Toisinaan mies ei saa tietää paljastuneensa, vierailu joko "hyväksytään" tai tulee ero jonkin tekosyyn kautta. Jos "hyväksytään" niin mies saa kärsiä rikoksestaan lopun ikänsä.
Jotta ei joudu tähän tilanteeseen nin kannattaa sopia aivan suhteen alussa että mahdolliset vierailut ovat sallittuja. Perusteluna on se että vierailuja kuitenkin tulee tapahtumaan, eroa on vain siinä että pidetäänkö (yritetäänkö pitää) vierailut salassa vaiko ei. - Anonyymi
Neuvon sinua etsimään uskovan papin jolle voit tunnustaa ja tietysti Jumalalle , joka syntinsä tunnustaa ja hylkää saa armon. Ja kannattaa ottaa vastaan Jeesus elämään.
- Anonyymi
No pettämisasian suhteen voinkin tätä kannattaa. Ainakin joissakin uskonnoissa löytyy keinoja pettämisen ennaltaehkäisyyn. Jos ei oma kumppani, niin ainakin kaiken näkevä jumala kyllä saa tietää pettämisestä. Häneltä ei voi salata. Se on yksi uskonnon hyvistä puolista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115237Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493392Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402926- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1301234- 161149