Avoliiton ja

Anonyymi

Avioliiton kannattavuus. Kumpi kannatta enemmän?

68

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sehän toki riippuu molempien osapuolten haluista ja toiveista, elämäntilanteestanne ja siitä kuinka paljon arvostatte perinteistä avioliiton instituutiota.

      Ei sitä kannattavuutta yleisellä tasolla voi arvioida.

    • Anonyymi

      Ei kumpikaan tinderi suhteet on in eli se ainoa oikea kunnon suhde ja elämä

    • Anonyymi

      Varmaan lasten takia avioliitto. Ja eihän se avoliitto välttämättä kirkkohäitä tarkota. Tuomarikin voi vihkiä.

    • Anonyymi

      Avoliitto ei oo mulla toiminut ja avioliittoo en oo kokeillu että

    • Anonyymi

      En ole niin tiukasti puolesta enkä vastaan En koskaan mennyt naimisiin, en edes lapseni isän kanssa. Olimme kyllä kihloissa pitkään, mutta naimisiinmenon tielle tuli aina kaikkea, rakensimme talon, keskityimme uriin yms. ja ajattelin koko ajan, että ehtiihän sitä. No ei ehtinyt. Ei sillä niin suurta merkitystä ole, en ole koskaan unelmoinut häistä kuten naisten usein esitetään unelmoivan, ei millään hääkukkien värillä olisi minulle väliä, mutta ehkä nyt iän myötä on tullut sellainen fiilis, että olisihan se naimisissa olo ihanaa. Oikean miehen kanssa ja vain jos hänkin sitä haluaisi. Ei se mitään sinänsä muuttaisi (lain edessä toki), mutta ehkä minusta on vain iän myötä tulossa entistä parempi romantikko 😄

    • Anonyymi

      Kannattaa sijoittaa veneen sähköparistoihin.

      • Kannattaa elää elämää. Hautaan ei saa mitään mukaan kuitenkaan.


    • No eikös vakaan suhteen voi avioliittoon viedä ja napsauttaa tehdä avioehdon.

      Joskus mietin avioliittoa romantiikan kautta, mutta se ei ehkä oo se oikea juttu. Avioliitto on nykyään enempi sellainen, kun on yhteisiä juttuja, jotka on kuitrnkin jommankummsn enempi hommaamia. Avioehdolla sellainen hyötyminen suoraan estetään, mutta taas hupsitakrikkaa kuoleman sattuessa luonnollisesti toinen ei jää tyhjänpäälle.

      Oon kuullut durullisistakin avoliitoista, kun toinen on yllättäen lähtenyt suorasäärisiin ja toinen ei saa edes valita hautajaisissa kakkua. Aiks karua...verisiteet vaikuttaa, jos et ole naimisissa...

    • Itse olen avoliiton kannalla. Avioliitto on koettu, enkä kokenut sen tuovan autuutta.

      • Ja en ole suhteessa myöskään omaisuuden ja rahan tähden, joten en kaipaa avio-oikeuttakaan miehen omaisuuteen. Lapset saa isänsä omaisuuden, jos ja kun joku päivä poistuu keskuudestamme.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja en ole suhteessa myöskään omaisuuden ja rahan tähden, joten en kaipaa avio-oikeuttakaan miehen omaisuuteen. Lapset saa isänsä omaisuuden, jos ja kun joku päivä poistuu keskuudestamme.

        Ja jos joskus olisin uudessa suhteessa jonkun muun kanssa, niin sama juttu siinäkin. Mua ei kiinnosta ihmisen omaisuus eikä sen periminen, pitäköön kukin omansa ja jättäköön kelle jättää. Rakkauden vuoksi mä parisuhteen halua, kun haluan. En minkään muun.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ja jos joskus olisin uudessa suhteessa jonkun muun kanssa, niin sama juttu siinäkin. Mua ei kiinnosta ihmisen omaisuus eikä sen periminen, pitäköön kukin omansa ja jättäköön kelle jättää. Rakkauden vuoksi mä parisuhteen halua, kun haluan. En minkään muun.

        Ja avioliitto ei paranna mitenkään rakkautta, jota joko on tai ei ole. Se ei edes liity suoraan rakkauteen vaan perimiseen ja aviollisiin oikeuksiin ja velvollisuuksiin myös.


    • Anonyymi
    • Olen avoliiton kannattaja. Jos yhteen mennään 20v ja omaisuus kerätään yhdessä, antaa avioliitto turvaa kuoleman varalle varsinkin jos lapsia ei ole. Kuitenkin keski-iässä on kumpikin ehtinyt yleensä jo jotain omaisuutta säästää (esim. asunto) tai periä ja useimmilla on jo lapsia, On vaikea nähdä puolisoa keski-iässä turvaamassa toisen taloutta kuoleman varalle. Jos tarvitsee, siihen voi ottaa pariturvan ja jättää kertynyt omaisuus kummatkin omille lapsilleen. Eikä keski-iässä enää nimiä vaihdella.

      En ole mikään ehdoton avioliiton vastustaja. Itselleni kuitenkin molempien sisäinen sitoumus merkitsee enemmän kuin ulkoiset statukset. Sitä paitsi, jos haluaa ulkoiset näkyvät merkit ei siihen tarvitse kirkkoa tai maistraatia, vaan mikä estää laittamasta sormeen sormusta ilman naimisinmenoakin. 😂 En osaa myöskään suhtautua, tai ainakaan en ole vielä osannut suhtautua, naimisiinmenoon romanttisesti. Romantiikka tulee ihan muista jutuista ja arjessa huomioimisesta ja tunneyhteydestä,

      • Hyvin kirjoitettu!


      • Citrinella

        Rande on kurpempi kuin kurppa itse (iältään), mutta ajattevampi ja fiksumpi kuin kurpittelevat ATMit. Normaaleilla ihmisillä ei ole tarvetta kurpitella, vaan keskiälyinen tietää itsekin vanhenevansa aika piankin.

        Melkein puolet 35v miehistä näyttää jo ukolta, mediaani 45v on jo ukkoja. Osa 35v naisista el enää ole hedelmällisiä, mediaani 45v ei raskaus enää onnistu. Silti on vielä 48v luomusti raskaaksi tulleita. Ikäännymme eri tahtiin, mutta kaikilla sama on edessä. Ikääntymisestä huolimatta 55v mies voi olla charmantimpi tai 55v nainen seksikkäämpi kuin 30v mies/nainen on. Toiset saa synnyinlahjana enemmän kuin toiset ja yksilöiden väliset erot on huimia.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Rande on kurpempi kuin kurppa itse (iältään), mutta ajattevampi ja fiksumpi kuin kurpittelevat ATMit. Normaaleilla ihmisillä ei ole tarvetta kurpitella, vaan keskiälyinen tietää itsekin vanhenevansa aika piankin.

        Melkein puolet 35v miehistä näyttää jo ukolta, mediaani 45v on jo ukkoja. Osa 35v naisista el enää ole hedelmällisiä, mediaani 45v ei raskaus enää onnistu. Silti on vielä 48v luomusti raskaaksi tulleita. Ikäännymme eri tahtiin, mutta kaikilla sama on edessä. Ikääntymisestä huolimatta 55v mies voi olla charmantimpi tai 55v nainen seksikkäämpi kuin 30v mies/nainen on. Toiset saa synnyinlahjana enemmän kuin toiset ja yksilöiden väliset erot on huimia.

        Erikoinen lähestymistapa tuossa.
        Miesten kohdalla kurppaantumisessa puhutaan ulkonäöstä, mutta naisten kohdalla hedelmällisyydestä.
        Onko siis niin, että hedelmällisyys määrää naiseuden ja ulkonäkö mieheyden?
        Näinkö epätasa-arvoisessa maailmassa elämme? Naisen arvo on suoraan kiinni siitä, pystyykö vielä tuottamaan jälkeläisiä?

        Mitä sanoisit miesyksilöstä joka ei ole koskaan ollut kiinnostunut naisen hedelmällisyydestä?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erikoinen lähestymistapa tuossa.
        Miesten kohdalla kurppaantumisessa puhutaan ulkonäöstä, mutta naisten kohdalla hedelmällisyydestä.
        Onko siis niin, että hedelmällisyys määrää naiseuden ja ulkonäkö mieheyden?
        Näinkö epätasa-arvoisessa maailmassa elämme? Naisen arvo on suoraan kiinni siitä, pystyykö vielä tuottamaan jälkeläisiä?

        Mitä sanoisit miesyksilöstä joka ei ole koskaan ollut kiinnostunut naisen hedelmällisyydestä?

        -keinovaginamies-

        "Mitä sanoisit miesyksilöstä joka ei ole koskaan ollut kiinnostunut naisen hedelmällisyydestä?"

        Sivusta totean, että eihän valtaosa miehistä tuota sen syvällisemmin ajattelekaan. He joko pitävät itsestäänselvyytenä (mitä se ei ole miehen itsensäkään kohdalla) tai heitä ei kiinnosta. Mä olen ihan henkilökohtaisesti huomannut, että yllättävän moni lasta haluavakaan mies ei tiedosta sellaista asiaa kuin hedelmällisyys. Osansa voi varmaan olla silläkin, että itse näytän reilusti ikäistäni nuoremmalta, mutta olen joutunut käymään hämmentävän monta keskustelua siitä, että niin minä en tässä iässä enää edes harkitse lasta. Noita on joutunut puhumaan sellaistenkin miesten kanssa, jotka ovat tasan tarkkaan tienneet minun ikäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä sanoisit miesyksilöstä joka ei ole koskaan ollut kiinnostunut naisen hedelmällisyydestä?"

        Sivusta totean, että eihän valtaosa miehistä tuota sen syvällisemmin ajattelekaan. He joko pitävät itsestäänselvyytenä (mitä se ei ole miehen itsensäkään kohdalla) tai heitä ei kiinnosta. Mä olen ihan henkilökohtaisesti huomannut, että yllättävän moni lasta haluavakaan mies ei tiedosta sellaista asiaa kuin hedelmällisyys. Osansa voi varmaan olla silläkin, että itse näytän reilusti ikäistäni nuoremmalta, mutta olen joutunut käymään hämmentävän monta keskustelua siitä, että niin minä en tässä iässä enää edes harkitse lasta. Noita on joutunut puhumaan sellaistenkin miesten kanssa, jotka ovat tasan tarkkaan tienneet minun ikäni.

        No, siitähän voit vetää johtopäätöksen, että olet ollut tekemisissä hieman yksinkertaisten yksilöiden kanssa tai sellaisten jotka eivät itsekään tiedä mitä haluavat.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, siitähän voit vetää johtopäätöksen, että olet ollut tekemisissä hieman yksinkertaisten yksilöiden kanssa tai sellaisten jotka eivät itsekään tiedä mitä haluavat.

        -keinovaginamies-

        No en lähde vetämään johtopäätöksiä, että lähes kaikki miehet olisivat yksinkertaisia. Miehet nyt eivät pääosin tuollaisia ajattele. Poikkeusyksilöitä miehissä ovat tuollaisia asiota pohtivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en lähde vetämään johtopäätöksiä, että lähes kaikki miehet olisivat yksinkertaisia. Miehet nyt eivät pääosin tuollaisia ajattele. Poikkeusyksilöitä miehissä ovat tuollaisia asiota pohtivat.

        Minäkin harrastan palstalla ja mielipiteissä yleistämistä.
        Ei näistä keskysteluista muuten mitään tule.

        Hyvä, Anna palaa!

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, siitähän voit vetää johtopäätöksen, että olet ollut tekemisissä hieman yksinkertaisten yksilöiden kanssa tai sellaisten jotka eivät itsekään tiedä mitä haluavat.

        -keinovaginamies-

        Jos mieheltä kysyy haluaako hän lapsia, niin yli 50% vastaa "en tiedä" tai "ehkä", ihan miesten iästä riippumatta. Se toinen suuri porukka on se, joka ajattelee, että nainen ehdottomasti haluaa lapsia jamies sitten vain menee virran mukana. Sekä ehdoton "kyllä" ja ehdoton "ei" ovat harvinaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mieheltä kysyy haluaako hän lapsia, niin yli 50% vastaa "en tiedä" tai "ehkä", ihan miesten iästä riippumatta. Se toinen suuri porukka on se, joka ajattelee, että nainen ehdottomasti haluaa lapsia jamies sitten vain menee virran mukana. Sekä ehdoton "kyllä" ja ehdoton "ei" ovat harvinaisuuksia.

        Ja tämäsiis on ihan tutkittua juttua, kun lapsettomilta miehiltä on asiaa kyselty. Naiset vastaavat paljon useammin tuossa kohtaa selkeästi kyllä tai ei.

        Lapset eivät ole asia, jota miehet yleisesti miettisivät sen kummemmin. Lapset tai lapsettomuus ovat miehille valtaosin tilanne, johon he vaan ajautuvat. Tuo on oikeasti hyvin hämmentävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin harrastan palstalla ja mielipiteissä yleistämistä.
        Ei näistä keskysteluista muuten mitään tule.

        Hyvä, Anna palaa!

        -keinovaginamies-

        Se voi sopia sinulle. Minulle karkeat yleistykset eivät sovi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämäsiis on ihan tutkittua juttua, kun lapsettomilta miehiltä on asiaa kyselty. Naiset vastaavat paljon useammin tuossa kohtaa selkeästi kyllä tai ei.

        Lapset eivät ole asia, jota miehet yleisesti miettisivät sen kummemmin. Lapset tai lapsettomuus ovat miehille valtaosin tilanne, johon he vaan ajautuvat. Tuo on oikeasti hyvin hämmentävää.

        VeLa asiaakin on tutkittu jo hieman ja siinä havainnot ovat samansuuntaisia. Miesten vapaaehtoinen lapsettomuus on paljon voimakkaammin sidoksissa (nais)kumpanin vapaaehtoiseen lapsettomuuteen kuin naisen vastaava. Jos miehen kumppani ei halua lapsia, niin mieskin sanoo, ettei vapaaehtoisesti halua lapsia. Jos kumppani vaihtuukin sellaiseksi, joka haluaa lapsia, niin miehen vapaaehtoisen lapsettomuuden aate katoaa. VeLa nainen taas yleensä etsii uuden kumppanin, joka on myös vapaaehtoisesti lapseton. Lapsikysymyksessä mieson hyvin usein "tahdoton ajopuu".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämäsiis on ihan tutkittua juttua, kun lapsettomilta miehiltä on asiaa kyselty. Naiset vastaavat paljon useammin tuossa kohtaa selkeästi kyllä tai ei.

        Lapset eivät ole asia, jota miehet yleisesti miettisivät sen kummemmin. Lapset tai lapsettomuus ovat miehille valtaosin tilanne, johon he vaan ajautuvat. Tuo on oikeasti hyvin hämmentävää.

        Suurin osa miehistä on siis opportunisteja.
        Vastataan jotain ympäripyöreää, jos vaikka vastaus sattuisi olemaan sellainen, ettei se rajaa mahdollisuutta saada pimppaa pois?

        Näin minä sen yleistäisin.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa miehistä on siis opportunisteja.
        Vastataan jotain ympäripyöreää, jos vaikka vastaus sattuisi olemaan sellainen, ettei se rajaa mahdollisuutta saada pimppaa pois?

        Näin minä sen yleistäisin.

        -keinovaginamies-

        Voi asian noinkin nähdä. Sitten moni mirses kuluttaakin lopun elämänsä valittaen siitä vaimosta ja mukuloista (joita ei kuulemma itse edes halunnut). No juu, saatat hyvin olla oikeassa ja miehet pääosin ovat aika yksinkertaisia (ja tyhmiä) olentoja. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi asian noinkin nähdä. Sitten moni mirses kuluttaakin lopun elämänsä valittaen siitä vaimosta ja mukuloista (joita ei kuulemma itse edes halunnut). No juu, saatat hyvin olla oikeassa ja miehet pääosin ovat aika yksinkertaisia (ja tyhmiä) olentoja. 🤔

        Hyvä. Alat oppia yleistämisen.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä. Alat oppia yleistämisen.

        -keinovaginamies-

        Sehän oIi sinun yleistyksesi, ei minun. Voit olla oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi asian noinkin nähdä. Sitten moni mirses kuluttaakin lopun elämänsä valittaen siitä vaimosta ja mukuloista (joita ei kuulemma itse edes halunnut). No juu, saatat hyvin olla oikeassa ja miehet pääosin ovat aika yksinkertaisia (ja tyhmiä) olentoja. 🤔

        Noinhan se menee. Pariutuneiden ja perheellisten miesten ehdottomasti yleisin valituksen aihe: paska vaimo ja lapsi/lapset, joita en edes halunnut. Ja tämä ei ole edes yleistys, vaan ikävä tosiasia. Miehet OVAT idiootteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa miehistä on siis opportunisteja.
        Vastataan jotain ympäripyöreää, jos vaikka vastaus sattuisi olemaan sellainen, ettei se rajaa mahdollisuutta saada pimppaa pois?

        Näin minä sen yleistäisin.

        -keinovaginamies-

        Uskon tämän. Mies laskeskelee aina sen mitä häviää, jos vastaa väärin ja vastaa väärin silloin, kun haluaakin hävitä tilaisuuden. Miehet on taktikoijia.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Uskon tämän. Mies laskeskelee aina sen mitä häviää, jos vastaa väärin ja vastaa väärin silloin, kun haluaakin hävitä tilaisuuden. Miehet on taktikoijia.

        Vaan mitä mies taktikoi vastatessaan noin kyselyyn? Mä ymmärrän hyvin taktikointinäkökohdan, jos siellä vastapuolena ja kysyjänä on se "potentiaalinen pillu". Vasn kun vastapuoli on kyselytutkimus niin millä taktikoidaan? Kyselytutkimusten tekijöinä on usein myös miehiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan mitä mies taktikoi vastatessaan noin kyselyyn? Mä ymmärrän hyvin taktikointinäkökohdan, jos siellä vastapuolena ja kysyjänä on se "potentiaalinen pillu". Vasn kun vastapuoli on kyselytutkimus niin millä taktikoidaan? Kyselytutkimusten tekijöinä on usein myös miehiä.

        Pillua tarkoitinkin, en kyselytutkimusta.


      • Citrinella kirjoitti:

        Rande on kurpempi kuin kurppa itse (iältään), mutta ajattevampi ja fiksumpi kuin kurpittelevat ATMit. Normaaleilla ihmisillä ei ole tarvetta kurpitella, vaan keskiälyinen tietää itsekin vanhenevansa aika piankin.

        Melkein puolet 35v miehistä näyttää jo ukolta, mediaani 45v on jo ukkoja. Osa 35v naisista el enää ole hedelmällisiä, mediaani 45v ei raskaus enää onnistu. Silti on vielä 48v luomusti raskaaksi tulleita. Ikäännymme eri tahtiin, mutta kaikilla sama on edessä. Ikääntymisestä huolimatta 55v mies voi olla charmantimpi tai 55v nainen seksikkäämpi kuin 30v mies/nainen on. Toiset saa synnyinlahjana enemmän kuin toiset ja yksilöiden väliset erot on huimia.

        No Jopa lähti keskustelu käyntiin. 😆 Lisääntymisesimerkki naisilla liittyy KURPAN palstamääritelmään eli ikään, jolloin ei enää pysty lisääntymään tai ikään, jolloin numeerisen iän voi olettaa ettei lisääntymiskykyä enää ole.

        Jokainen meistä tietää, että ulkonäkö keskimäärin huononee kun keski-ikäistyy ja kun lisääntymiskyky huononee. Tämä koskee molempia sukupuolia keskimäärin. Itse en valitse miestä ulkonäön vaan pään ja sydämen perusteella, joten asialla ei ole merkitystä, mutta ATMit tuota viestiä jatkuvasti huutavat.


      • No jaa, en tiedä miten määrittelet kurpan, minulle kyseessä on lintuheimo ja nähdäkseni Citrinella ei todennäköisesti ole lintu, mistä todisteena on mm. kyky kirjoittaa tekstiä. Ja hyvää kirjoitusta on helppo kompata, oli monia kohtia joista sain ajateltavaa ja monia kohtia joista olen samaa mieltä.

        Muutenkin välttäisin kutsumasta naisia alatyylisillä nimillä, siinä missä tietysti miehiäkin, joskohta miehet ovat ehkä tottuneempia sellaiseen koska se edustaa eräänlaista jätkähuumoria. Mutta kohtele toisia kunnioittavasti ja se kunnioitus huokuu sinusta, jolloin muut osaavat arvostaa sinua vain olemalla kanssasi samassa tilassa, mikä on myös tieteellisesti todistettu.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No jaa, en tiedä miten määrittelet kurpan, minulle kyseessä on lintuheimo ja nähdäkseni Citrinella ei todennäköisesti ole lintu, mistä todisteena on mm. kyky kirjoittaa tekstiä. Ja hyvää kirjoitusta on helppo kompata, oli monia kohtia joista sain ajateltavaa ja monia kohtia joista olen samaa mieltä.

        Muutenkin välttäisin kutsumasta naisia alatyylisillä nimillä, siinä missä tietysti miehiäkin, joskohta miehet ovat ehkä tottuneempia sellaiseen koska se edustaa eräänlaista jätkähuumoria. Mutta kohtele toisia kunnioittavasti ja se kunnioitus huokuu sinusta, jolloin muut osaavat arvostaa sinua vain olemalla kanssasi samassa tilassa, mikä on myös tieteellisesti todistettu.

        "Muutenkin välttäisin kutsumasta naisia alatyylisillä nimillä, siinä missä tietysti miehiäkin"

        Komppaan 💓


      • Citrinella kirjoitti:

        Rande on kurpempi kuin kurppa itse (iältään), mutta ajattevampi ja fiksumpi kuin kurpittelevat ATMit. Normaaleilla ihmisillä ei ole tarvetta kurpitella, vaan keskiälyinen tietää itsekin vanhenevansa aika piankin.

        Melkein puolet 35v miehistä näyttää jo ukolta, mediaani 45v on jo ukkoja. Osa 35v naisista el enää ole hedelmällisiä, mediaani 45v ei raskaus enää onnistu. Silti on vielä 48v luomusti raskaaksi tulleita. Ikäännymme eri tahtiin, mutta kaikilla sama on edessä. Ikääntymisestä huolimatta 55v mies voi olla charmantimpi tai 55v nainen seksikkäämpi kuin 30v mies/nainen on. Toiset saa synnyinlahjana enemmän kuin toiset ja yksilöiden väliset erot on huimia.

        Kurpempi? Kuules tyttönen... 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No jaa, en tiedä miten määrittelet kurpan, minulle kyseessä on lintuheimo ja nähdäkseni Citrinella ei todennäköisesti ole lintu, mistä todisteena on mm. kyky kirjoittaa tekstiä. Ja hyvää kirjoitusta on helppo kompata, oli monia kohtia joista sain ajateltavaa ja monia kohtia joista olen samaa mieltä.

        Muutenkin välttäisin kutsumasta naisia alatyylisillä nimillä, siinä missä tietysti miehiäkin, joskohta miehet ovat ehkä tottuneempia sellaiseen koska se edustaa eräänlaista jätkähuumoria. Mutta kohtele toisia kunnioittavasti ja se kunnioitus huokuu sinusta, jolloin muut osaavat arvostaa sinua vain olemalla kanssasi samassa tilassa, mikä on myös tieteellisesti todistettu.

        👍👍👍


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Kurpempi? Kuules tyttönen... 😁

        Sorry… 🙄 Olen muuten enemmän täti kuin tyttönen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sorry… 🙄 Olen muuten enemmän täti kuin tyttönen.

        No niin miten se kirjautuminen tippui tosta pois…Peukut myös minulta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sorry… 🙄 Olen muuten enemmän täti kuin tyttönen.

        Juu ei huolta, huumorilla tässä mennään. Niin, tiedän kyllä ettet sinä ihan eilen lukiosta valmistunut 😁


      • Anonyymi

        Ja mielistelee naisia kuin disse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja mielistelee naisia kuin disse.

        Ehkä olenkin Disse?


      • Lerppa sopii 👍


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Juu ei huolta, huumorilla tässä mennään. Niin, tiedän kyllä ettet sinä ihan eilen lukiosta valmistunut 😁

        Olisko päässy ylioppilaaksi 1977?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisko päässy ylioppilaaksi 1977?

        Arvioisin, että Cirtinella ei ollut tuolloin vielä syntynytkään ja lukiosta valmistumisen vuodeksi esim. 1997 on huomattavasti lähempänä totuutta.


      • randombypasser kirjoitti:

        Arvioisin, että Cirtinella ei ollut tuolloin vielä syntynytkään ja lukiosta valmistumisen vuodeksi esim. 1997 on huomattavasti lähempänä totuutta.

        Lähemmäksi menee toki, 🤣 muttei nyt ihan eksaktilta oikein mennytkään. Riittävän lähelle kuitenkin.


      • Citrinella kirjoitti:

        Lähemmäksi menee toki, 🤣 muttei nyt ihan eksaktilta oikein mennytkään. Riittävän lähelle kuitenkin.

        No se olikin vain heitto. Jos pitäisi ihan tosissaan arvata, niin sanoisin että syntynyt 1979, mutta mitäpä sitä arvailemaan, syntynyt olet 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No se olikin vain heitto. Jos pitäisi ihan tosissaan arvata, niin sanoisin että syntynyt 1979, mutta mitäpä sitä arvailemaan, syntynyt olet 😂

        Niin ei sillä syntymän ajankohdalla ole keskustelussa mitään merkitystä.


      • Citrinella kirjoitti:

        Niin ei sillä syntymän ajankohdalla ole keskustelussa mitään merkitystä.

        Harvemmin on, eikä palstalla tietääkseni ole ikärajaa, ei ala- eikä yläikärajaa 😁


    • Anonyymi

      Lyhyt vastaus:
      Ei kannata!

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Erillissuhde.

      • Tuo on toinen hyvä vaihtoehto. Jos yhdessä on pakko asua, niin avoliitto.


    • Anonyymi

      Kannattaa missä mielessä? Sehän riippuu ihan siitä mitä itsekukin haluaa.

      Minä en tule ikinä menemään avioon. Kysyttykin on ja olen kieltäytynyt. En halua avioon. En näe sitä edes vaihtoehdoksi itselleni. Jollekin toiselle taas avoliitto ei ole edes vaihtoehto ja sekin on hyvä.

    • Anonyymi

      Tähän väärin aseteltuun kysymykseen lisään erillissuhteen ja vastaan "Aikansa kutakin".

      - Sheena

    • Anonyymi

      Kannattaisi olla valmiiksi samassa virastossa niissä hommissa?

    • Ihan enemmän miettimättä niin avioliitto; kirkossa vihkiminen ja tanssihäät.

      Itselle ei nyt niin väliä muuten mutta kun suvussa on paljon henkilöitä jotka ovat riidoissa keskenään eivätkä ole olleet puheväleissä vuosiin. Kasvonsa siinä menettää jos yhteyttä ottaa.
      Nyt häissä joutuisivat ikäänkuin puoliväkisin taas tekemisiin ilman että kumpikaan tuntisi menettäneensä kasvojaan ja toivoisin että se poikisi anteeksipyyntöjä ja-antoja ja heillä olisi sen jälkeen henkisesti kevyempi elää.

      • Anonyymi

        Jaa-a. Ei nyt vallan romanttiselta kuulosta sinun perusteet avioliittoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa-a. Ei nyt vallan romanttiselta kuulosta sinun perusteet avioliittoon.

        Onhan tuossa avioitumisessa hiukan tietysti sellaista romanttisuuden kehääkin mutta jos romantiikkaa pitä hakea kirkon ja juhlan kautta niin en tiedä onko lähtökohdat parisuhteelle otolliset.

        Jos tuo juhla parantaa ystävien ja tuttujen elämää ja ovat sen jälkeen hieman onnellisempia niin onhan tuolla paikkansa.


      • Anonyymi
        M184 kirjoitti:

        Onhan tuossa avioitumisessa hiukan tietysti sellaista romanttisuuden kehääkin mutta jos romantiikkaa pitä hakea kirkon ja juhlan kautta niin en tiedä onko lähtökohdat parisuhteelle otolliset.

        Jos tuo juhla parantaa ystävien ja tuttujen elämää ja ovat sen jälkeen hieman onnellisempia niin onhan tuolla paikkansa.

        Jos pari haluaa avioitua kirkossa ja juhlia sitä, se on pääasia, kaikki muu on sivuseikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos pari haluaa avioitua kirkossa ja juhlia sitä, se on pääasia, kaikki muu on sivuseikka.

        Minusta ei ole sivuseikka se että hääväki nauttii ja on onnellinen.


    • Anonyymi

      Avoin panosuhde on paras ratkaisu. Avioliitto pilaa kaiken ja naisesta tuleekin pihtari ja se lihoo.

    • Anonyymi

      Asun avoliitossa. En tiedä menemmekö naimisiin. Ei tyttöystävä ole puhunut että haluaisi naimisiin. Ollaan jo yli 40 vuotiaita.

    • Anonyymi

      Riittää kun on Ron Jeremy

    • Anonyymi

      aloin itse ynitrimaan niw3ttimäänkin asiaaa että nikä on piin neliöjuuri, juttua niin heti tuli mielen 3-ulotteiset laskennannat mieleen kun dirxcr33s jutrruja teenkin, koska.

      Wi wi olw ravallista 2-ulotteist ympyreää tuollaise3t ;D

    • Anonyymi

      Yhteenkään mieheen en itseäni taloudellisesti sido! En edes sen vertaa, että olisi yhteinen asumisjärjestely.

      Pari avoeroa takana nuorempana, niin se riitti.

      Enkä ole haalinut omaisuutta kenenkään muun iloksi ja määrättäväksi paitsi itselleni.

      Mies on sellainen, ettei edes suklaapatukkaa tarjoa ilman että siinä on jotain takana tai että sen tarjoaminen muistetaan seuraavat kaksi viikkoa, näin se vaan on vaikka nainen tarjoaisi jatkuvasti myös ja joskus enemmän.

      Korkeintaan otan komean fuckboyn muut saa minun puolesta käydä keskenään niillä arjen harmailla kauppareissuillaan. Parisuhde on yliarvostettua, ystävät ovat minusta niitä parhaita elämänkumppaneita eikä niiden kanssa tarvi viettää kaikkea aikaansa ja tehdä kompromisseja IHAN JOKA ASIASSA.

      • Etkö pidä perjantai-iltapäivän Prismassa käyntiä koko perheen voimin tavoiteltavana asiana? 🤭


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Etkö pidä perjantai-iltapäivän Prismassa käyntiä koko perheen voimin tavoiteltavana asiana? 🤭

        En ole ikinä halunnut lapsia, mutta voin uskoa, että jos terveesti rakastaa lapsiaan ja tykkää myös kumppanistaan, niin kyseinen reissu voi olla hyvinkin mieluisa.

        Meidänkin dramaattisessa perheessä nuo tuollaiset ja yhteiset leffaillat oli ihan sitä mukavinta aikaa, mutta itse en ole erityisen perhelämmin näin aikuisena vaan rentoudun lähinnä mieluiten yksin ja joku kumppani siinä vieressä joka ilta ei kuulosta siltä mitä yhtään haluan.

        En yhtään tykkää nukkuakkaan vierekkäin, silkkaa kidutusta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1907
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1277
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1214
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      979
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      858
    9. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      851
    Aihe