REKRYTOINTI-YRITYKSET

RAHASTAVAT

Nykyisin Suomessa on aika vähän työntekijöitä, sillä jokaisella, niilläkin joilla ei ole yhtään alaista saattaa "titteli" olla piiripäällikkö.

Suomalaisista on tullut "titteli" riippuvaisia ja tästä on aiheutunut ilmiö, jossa törmää Piiripäällikköön, Aluepäällikköön, Myyntipäällikköön,Ryhmäpäällikköön,TyöpäällikköönAsiakaspalvelupäällikköön,Teamipäällikköön,Suunnittelupäällikköön ja kaiken karvaisiin muihin Heppi- ja keppipäällikköihin.

Ok. Asia ihan pulkassa . Päälliköitä vaan on ihan pakko olla, että ne muutamat "työläiset" suoriutuvat toimistaan.

Homman pointti on se, että nykyisin valitaan näihin esimies ja päällikkötason tehtäviin mitä hienoimmilla rekrytointitesteillä juuri se oikea ja sopivin henkilö kukkoilemaan näille muutamille työntekijöille.Työnantajat maksavat varsin sievoiset summat näille rekrytointipalvelua tarjoaville firmoille.

Olen vuosia kuunnellut työntekijöiden valituksia erilaisista ja erikokoisista yrityksistä ja siitä, että kuinka vittumainen ja vastuuta pakoileva on juuri heidän esimiehensä.

Näitä valittajia ja yrityksiä on useita ja ne yleensä ovat hieman suurempia yrityksiä.

Olen analysoinut kuulemiani tarinoita ja hämmästellyt kuinka voi olla mahdollista se, että iso yritys maksaa julmetun summan rekrytointiyritykselle joka sitten poimii todellista paskaa nimikkeellä "tehtävään sopivin" ja kuitenkin alaiset valittavat...

Esim. näin: Esimieheni harrastaa suoranaista piruilua, ei osata edes huomenta sanoa, pakoilee vastuuta ( Ei tiedä tehtävästä mihin on valittu hönkäsen pöläystä ) Ei minkäänlaisia vuorovaikutus taitoja, Ei sympatiaa , ei empatiaa.. Ei minkäänlaista ihmistuntemusta,ym,ym Tässä muutamia noin niin kuin jäävuoren huippuna.

Voiko yritys olla oikeasti todella toimiva jos esimiestaso on tällaista. Sanompa ettei voi. Ei ihme ettei hommat toimi ja tulostakaan ei tahdo syntyä.

Kypsymättömiä tolvanoita valitaan esimiestehtäviin kenenkään puuttumatta valintoihin, sillä vastuuhan on siirretty ja siitä maksettu Rekrytointifirmalle.

Itseasiassa nämä Rekrytointi-yritykset ovat suorastaan syvältä. Sillä ne testit mitä tehdään, ovat täysin toimimattomia ja niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

No miksi sitten näitä käytetään? No siksi tietenkin, kun pyörä on pyörinyt jo vuosia ja ne yritysten omat esimiehet joiden pitäisi niitä alisia rekrytoida ovat valitut näiden rekrytoin-yritysten kautta ja eihän nämä tolavanat omaa minkäänlaista ihmistuntemusta, saatikka vastuuta siitä, että voisivat palkata ketään työhän. Jos osuu harhaan valinnassa ( Mikä on todennäköistä ihmistuntemuksen puuttuessa )saattaa mennä tuoli alta ja tulla potkut perseelle ja aika äkkiä

Näin Suomessa vuonna 2005

KONSULTTI

2

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abc

Ihmetellyt olen itsekin näiden rekrytointifirmojen ihmisten pätevyyttä eli millä eväillä he arvioivat omaa ammattitaitoani ja soveltuvuutta.

Olen ollut lyhyen ajan sisällä useissa rekryfirman "haastatteluissa". Vastassa on ollut kaikkina kertoina noin 3-kymppinen henkilö (ei minulla mitään heitä vastaan ole sinänsä, itsekkin samanikäinen). Yhteinen nimittäjä on ollut, että heillä on ilmeisen vajavaiset tiedot alastani ja avoimesta tehtävästä. Mutta he kuitenkin arvioivat soveltuvuuttani haettavaan tehtävään, pelottavaa..

Luulin joutuvani haastelliseen tenttaukseen, mutta tilanteet olivat lähinnä hupaisia. Kysymyksiä tipahteli harvakseltaan, muun ajan haastattelija syventyi lueskelemaan todistuksiani...."hhhm,olet sitten tykännyt kouluja käydä.." "joo, näin on". ..diipa..daapa..

Kaiken huippu oli, että eräskin haastattelija pyysi soittamaan paikasta kahden päivän kuluttua. Kun soitin, kyseinen hlö ei ollut edes töissä enää rekryfirmassa. No, ehkäpä hyvä niin.

Olen myös huomannut, että rekryfirman henkilöt eivät usein osaa kertoa tarpeeksi haettavasta tehtävästä saati sitten firmasta. Menin haastatteluun "nippu kysymyksiä kourassa". Haastattelija sanoi käyneensä ennen tilaisuutta yrityksen nettisivuilla ja totesi "..älä nyt kurista mua, mutta en osaa vastata kysymyksiisi". Tee siinä sitten harkittuja päätöksiä.

Eli taidanpa jatkossakin olla yhteyksissä yrityksiin suoraan. Tuollainen meininki kun ei oikein vakuuta.

Ihmettelen vain, että yritykset maksavat tällaisista rektytointi"palveluista".

• AMMAN

Olin töissä Rekry/työnvuokraus firmassa. Olin myyntitehtävissä, kokemukset olivat kauheita. Siellä haastattelijat eivät osanneet hommiansa eikä TJ osannut mitään. Vuoden jaksoin katsella firmaa, sen jälkeen kiitos riitti. Työpaikka oli pieni IT-alan yritys. Olen itse IT-alan ammattilainen ja tiedän mitä tehtävä vaati, tein kuvaukset toimenkuvasta vaatimukset, mutta haastattelijat ja omistaja toimivat aina väärin. ihme, että kaikki myyjät lähtivät talosta. Kyseinen yritys oli talentway

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3080
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2884
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2316
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1296
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1073
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe