Katotaan..

Anonyymi

Olen pitemmän aikaa suunnitellut avioeroa.
Haluaisin elää yksin. Olen uskossa ja en ota enkä halua uutta suhdetta. Jos eroan tulen elämään elämäni yksin Jumalaa koko sydämmisesti palvellen. Hänen kanssaan se ei onnistu. Syyt eroon ovat juuri ne hän pilkkaa Jumalaa ja sietokykyni on ylittynyt.
Elämämme aikana hän ei ole päästänyt yhdestikkään lapsia käymään seurakunnassa.
En saa puhua lapsille tai hänen kuullensa mitään Jumalasta. Ja riitelemme todella paljon olen väsynyt riitelyyn kaipaan rauhaa.

22

1200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voimia rakas ihminen. Taivaan Isä auttakoon sinua kaikessa. Elämän kuuluisi olla rauhaa ja rakkautta.

      • Anonyymi

        Minullakin saa olla ne asiat joista pidän ja saan puhua niistä lapsille jos haluan.


    • "minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

      "Ja jos vaimo hylkää miehensä ja menee naimisiin toisen kanssa, hänkin tekee aviorikoksen.” (Mark. 10:1-12)."

      • Anonyymi

        Puolustan tässä APtä ja sanon että hän ei ole menossa uusiin naimisiin. Elämässä mennään alttarille vain kerran. Edes Jumalan silmien alla tarvitse sietää sietämätöntä kohtalelua.

        Jumala ei ole yhdistänyt näitä kahta kun toinen ei ole uskossa. Koita yogamies löytää sellainen vähän ymmärtäväisempi värsy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puolustan tässä APtä ja sanon että hän ei ole menossa uusiin naimisiin. Elämässä mennään alttarille vain kerran. Edes Jumalan silmien alla tarvitse sietää sietämätöntä kohtalelua.

        Jumala ei ole yhdistänyt näitä kahta kun toinen ei ole uskossa. Koita yogamies löytää sellainen vähän ymmärtäväisempi värsy.

        Ei minun tehtäväni ole löytää mitään värssyjä.

        Ei raamatun käyttö saisi mennä niin, että ensin päätetään lopputulema ja sitten yritetään keksiä siihen sopiva ohje.

        Kirkko on aina kieltäytynyt avioerojen julistamisesta, koska tuo ensimmäinen lainaus.


      • Anonyymi

        Etkö sinä osaa lukea aloittaja kirjoittaa että jos ottaa erom aikoo elää yksin. Eroaminen ei ole aviorikoksen tekemistä silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö sinä osaa lukea aloittaja kirjoittaa että jos ottaa erom aikoo elää yksin. Eroaminen ei ole aviorikoksen tekemistä silloin.

        Tuolle yogamiehelle vielä raamatun sana 1 korin: jos vaimo kuitenkin eroaa olkoon menemättä naimisiin. Joten en tee väärin jos eroaisin. Olen rukoillut vuosia mieheni puolesta ja hän ei ole tullut uskoon.
        Minulla on oikeus elää elämää niin että kokoajan tarvitse riidellä Jumala ei ole ainut asia josta riidellään. Lapsilla on oikeus saada Jumalan ohjaus elämäänsä seurakunnan kautta siitä he ovat jääneet kokonaan paitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolustan tässä APtä ja sanon että hän ei ole menossa uusiin naimisiin. Elämässä mennään alttarille vain kerran. Edes Jumalan silmien alla tarvitse sietää sietämätöntä kohtalelua.

        Jumala ei ole yhdistänyt näitä kahta kun toinen ei ole uskossa. Koita yogamies löytää sellainen vähän ymmärtäväisempi värsy.

        Kiitos kun puolustat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuolle yogamiehelle vielä raamatun sana 1 korin: jos vaimo kuitenkin eroaa olkoon menemättä naimisiin. Joten en tee väärin jos eroaisin. Olen rukoillut vuosia mieheni puolesta ja hän ei ole tullut uskoon.
        Minulla on oikeus elää elämää niin että kokoajan tarvitse riidellä Jumala ei ole ainut asia josta riidellään. Lapsilla on oikeus saada Jumalan ohjaus elämäänsä seurakunnan kautta siitä he ovat jääneet kokonaan paitsi.

        No miten vaan. Jos sinä tulkitset raamattua niin, niin se on ihan ok. Kirkko on päättänyt tulkita asiat toisin, eikä julista avioeroja.

        Minusta ihmisen pitää saada erota, mutta turha perustella sitä jumalalla.

        Eikö lasten itse pitäisi saada päättää haluavatko seurata uskonnollista polkua?


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        No miten vaan. Jos sinä tulkitset raamattua niin, niin se on ihan ok. Kirkko on päättänyt tulkita asiat toisin, eikä julista avioeroja.

        Minusta ihmisen pitää saada erota, mutta turha perustella sitä jumalalla.

        Eikö lasten itse pitäisi saada päättää haluavatko seurata uskonnollista polkua?

        Kyllä mutta heille pitää antaa mahdollisuus käydä seurakunnassa. Ja jos se ei tunnu omalta niin en aijo pakoittaa heitä.
        Kumpikin uskoo Jumalan olemassa oloon että vaikka mieheni ei usko niin hän ei ole saanut vietyä Jumalaan uskomista heiltä. Hengellinen kasvu on silti jäänyt koska ei ole seurakunta yhteyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mutta heille pitää antaa mahdollisuus käydä seurakunnassa. Ja jos se ei tunnu omalta niin en aijo pakoittaa heitä.
        Kumpikin uskoo Jumalan olemassa oloon että vaikka mieheni ei usko niin hän ei ole saanut vietyä Jumalaan uskomista heiltä. Hengellinen kasvu on silti jäänyt koska ei ole seurakunta yhteyttä.

        Annatko heille mahdollisuuden käydä moskeijassakin, entäpä juutalaisten kokoontumisissa?


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Annatko heille mahdollisuuden käydä moskeijassakin, entäpä juutalaisten kokoontumisissa?

        Minä en voi vaikuttaa siihen jos he haluavat vanhenpana jossain eri seurakunnassa käydä katsomassa mutta se ei tarkoita sitä että liittyy siihen seurakuntaan. En usko että kumpikaan koskaan kääntyisi muslimiksi tai juutalaiseksi.
        Heillä on mahdollisuus liittyä luterilaiseen kirkkoon tai sellaiseen seurakuntaan kun haluavat. Tai olla liittymättä mihinkään seurakuntaan koska seurakunnassa voi käydä ilman liittymistäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en voi vaikuttaa siihen jos he haluavat vanhenpana jossain eri seurakunnassa käydä katsomassa mutta se ei tarkoita sitä että liittyy siihen seurakuntaan. En usko että kumpikaan koskaan kääntyisi muslimiksi tai juutalaiseksi.
        Heillä on mahdollisuus liittyä luterilaiseen kirkkoon tai sellaiseen seurakuntaan kun haluavat. Tai olla liittymättä mihinkään seurakuntaan koska seurakunnassa voi käydä ilman liittymistäkin.

        Niin mutta pidät hyvin tärkeänä, että saat viedä lapsesi seurakuntaan tai puhua heille sinun jumalastasi. Eikö olisi samoin tärkeää viedä heidät muiden uskontokuntien tilaisuuksiin tai olla viemättä heitä mihinkään ja antaa heidän tehdä omat ratkaisunsa myöhemmin.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        Niin mutta pidät hyvin tärkeänä, että saat viedä lapsesi seurakuntaan tai puhua heille sinun jumalastasi. Eikö olisi samoin tärkeää viedä heidät muiden uskontokuntien tilaisuuksiin tai olla viemättä heitä mihinkään ja antaa heidän tehdä omat ratkaisunsa myöhemmin.

        Minua itseäni ei kiinnosta mainitsemasi uskonkunnat koska eikö ne jollainlailla eroa normi raamatun sanomasta että ei ole Jeesus keskeinen?Sanoin että jos he haluavat tulla mukaan niin saavat tulla en ole heitä pakkoittamassa.


    • Anonyymi

      Sen, minkä ristikseen ottaa, se on myös kannettava. Rakasta, kärsi, mutta älä unhoita.

    • Anonyymi

      Elämä heittää eteen esteitä, mutta se ei suinkaan tarkoita tuollaista suoraan luovuttamista.

    • Anonyymi

      Yoga mieskö muka uskis? Tuo nuorta lihaa himoitseva pappa. Kehoa ylistävä ulkokultainen öööö?

    • Anonyymi

      Eroa hyvä ihminen. Sinun elämä,ei kenenkään muun. Ja mikä tärkeintä,syy eroamiseen on paras mahdollinen ja Jumalalle mieluinen. Hyvä sinä. Hienoa.

      • Anonyymi

        En kysele muiden mielipiteitä tästä vaan tällä tavalla puran tätä asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kysele muiden mielipiteitä tästä vaan tällä tavalla puran tätä asiaa.

        Niin pitääkin.


      • Anonyymi

        Avioero ei ole Jumalalle mieluinen älä vääristele raamattua. Jos jotkut ovat kuitenkin eronneet ei raamatullisen syiden takia raamattu sanoo olkoot menemättä uudestaan naimisiin.
        Huolimatta aloituksen kirjoituksesta yritän kaikkeni ettei eroa tulisi ja se on omissa käsissäni koska minä olen halunnut eron ei aviomieheni. Voima taasen joka muuttaa ajatukset tulee Jeesukselta. Jos minä oikeasti haluaisin eron olisin jo eronnut.
        T:ap


    • Anonyymi

      Olet sekaisin! Miehenäsi heittäisin sinut sillalta alas, taskut täynnä kiviä. Jos olet jessen tai sen näkymättömän isän kaveri, jäät kellumaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2454
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      280
      2087
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2040
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1771
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1681
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      109
      1238
    Aihe