Pohdintaa lääkkeistäni nyt hiukan helpomman

elämäntilanteen myötä ja hoitajalakosta 🙄

Oikeastaan Lyrican annostus on vain lääkärini ja mun välinen asia, mutta jos ajatellaan että vuorokauden perusyksikkö olisi 3, niin pitkin kuluvaa vuotta on ollut ajanjaksoja jolloin olen syönyt määrän 6 tai enemmänkin, ja monesti jopa kerta-annoksena. On pitänyt järjissään stressaavan elämäntilanteen keskellä ja erossa viinapirusta, mutta ottaen huomioon taustani somaattisesti niin eihän tollanen fiksua ole ollut, puhumattakaan miten monesti olen loppupeleissä tehnyt itsestäni melkoisen ääliön kun silloin suodattimet on ollut ihan Villeneuve-tasoa 😅

Nyt olen omatoimisesti laskenut tuon vuorokausiannoksen määrään 1, ja kukapa sitä tietää vaikka jossain vaiheessa luopuisin tuosta kokonaan. Ainakin jo nykyinen, 1/3 vuonna 2016 määrätystä vrk-annostuksesta, on jo mielestäni ihan hyvä saavutus, ja kyllähän tämäkin asia näyttäisi kulkeneen aika lailla sen mukaan millainen tilanne kotona on ollut pitkin viime vuosia 🙄 On kuitenkin jo yli 7 vuotta aikaa siitä kun sain ryhtyä alustavasti perintöverosuunnitteluihin, kolmisen vuotta siitä kun aloin asumaan yksin, ja yli 2,5 vuotta kun äitini asiat olivat lopullisia. Samaten tuo El Plan kun meni suunnitellusti, niin ei ole senkään osalta erityisemmin stressiä. Tai sanotaanko, että ei ole stressiä perustarpeiden täyttymisestä kokonaan omilla työjutuilla, sillä eihän siinä nyt absoluuttisesti isoista euroista ole kyse, mutta kuitenkin.

Ja myös tuo tuleva mahdollinen hoitajalakko vaikutti osaltaan päätökseeni, sillä sen haimatulehduksen kokeneena tällaiset tilanteet ja uutiset ihan oikeasti pelottaa aika lailla 😬 Eikä nyt tietenkään mitenkään hullunrohkeasti ole tarkoitus lopettaa noita seinään, niin ei pitäisi olla mitään pelkoa krampeista tms. ja olen mä ennenkin tuota pudottanut aika nopeasti ja sitten kärsinyt aikani. 😅 Mutta josko ei tarttisi enää tän jälkeen kärsiä noista siksak-oloista, stressata jatkuvasti noiden riittävyyttä, pettyä toistuvasti omaan itsekuriini jne. 🙄 Toki jos ihan maailmanlopun ahdistusta tulee, niin sitten lienee pakko palata tuohon lääkärin määräämään määrään ja yrittää selitellä resepti etuajassa, mutta kokeillaan. Tuo lakko tai sen uhka vaikuttaa sen verran paljon ajatteluuni myös siinä mielessä, etten halua ottaa tämän tai ensi viikon aikana mitään muitakaan ylimääräisiä riskejä esim. rälläkkähommissa, liikenteessä jne. ja ihan siis turvallisuudesta / mahdollisista tapaturmista tässä yhteydessä puhun. Jotenka pidän varmaan taas joka tapauksessa noin parin viikon miniloman, niin tähän ajankohtaan on hyvä ajoittaa tuo delyricasaatiokin 🙄

Sinänsä hieman surullista, että olipa mulla lääkeriippuvuutta tai ei, niin olisin tehnyt samoin joka tapauksessa. Oma napa (kohdallani työturvallisuus) toki menee kenellä tahansa etusijalle, hoitajillakin varmaan, mutta esim. jotkut omatoimiset asiakkaat ei aina välitä suojalaseista, kuormien kiinnittämisestä, pikkuteiden nopeusrajoituksista jne. niin myös siitä näkökulmasta mä en haluaisi että nurkissani kovinkaan raskaita esineitä nostellaan, kiskotaan traileria tms. Edelleen on muistissa se vuonna 2013 tapahtunut edesmenneen eläkeikäisen asiakkaan/kollegan/ystävän sydänkohtaus vähän liikaa rehkiessä, ja onneksi mä olin silloin paikalla 🤯 Ja hoitsutkin sairaalassa ihan töissä sillä kertaa, ja mies eli vielä viisi vuotta sen jälkeen.

Kaikilla ei tietenkään samalla tavalla ole mahdollista toimia kuin mulla, mutta tätä tuo lakko aiheuttaa jo nyt, vasta ikäänkuin pienenä jäävuoren huippuna. Tarkoitan että yhden toiminimiyrittäjän lyricareflat ja parin viikon loma nyt ei kansantalouden kannalta ole yhtään mitään, mutta kun huomioidaan hoitojonot, pitkittyneet sairaudet ja niiden siirtynyt / kasaantuva hoito, tapaturmat, sairauskohtaukset, kuolemat, monien ns. oikeissa töissä olevien omaisten mielenterveyden järkkyminen läheisen kuolemasta tällaisen syyn vuoksi jne. niin kalliiksi kuule tulee, Rytkönen. 🐷🤯

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo. Ehkä orjuutta ei koskaan olisi pitänyt lakkauttaa, kun se helpottaisi niin monia asioita kuten hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitoa.

    • Anonyymi

      En ole koskaan tarvinnut mitään lääkeitä. Olen kai ihme tapaus kun en ole ollut juurikaan sairas tai masentunut koskaan. Ätminä voin hyvin ja olen terve, jaksan liikkua ja tehdä kaikkea.

      • En mäkään tarkalleen ottaen ole ollut virallisesti masentunut koskaan, eikä toi periaatteessa ole masennuslääke, vaikka noin muuten 7 muuta diagnoosia multa kyllä löytyy 😂

        Mä olin jo joka tapauksessa pudottanut noita aika paljon muutamassa viikossa vähän pakon edessä, mutta toi lakko ja oman vähän riskialttiin käyttäytymisen/toiminnan pohtiminen pisti miettimään että mitä se touhu taas jonkin ajan kuluttua on, mitä se pidemmän päälle tekee elimistölle, ja teki yhdessä juomisen kera aikoinaan 🙄 Pitäisikö tässä oikeasti olla 30-ikäisenä täysin lääketeollisuuden orja lopun elämäni, taiteilla noiden kanssa aina jotain omiani ja yleensä jossain vaiheessa aina kärsiä enemmän tai vähemmän, ja kun ei tuo kuitenkaan ainoa lääkkeeni ole, niin tasoittaa ne oloa ja auttaa nukkumaan, mutta ei yleensä samalla tavalla lipsu käsistä eikä pidä päästääkään lipsumaan tämän varjolla.

        Enkä mä siis mikään häirikkö ole tai ole ollut, eikä tämä ole niinkään reagointia tai näyttämisenhalua niihin hiljattaisiin riitoihin / luottamuspulaan liittyen, vaan oikeastaan toi viime aikojen lakkouutisointi ja viime- eli Monzan viikonloppuna Alex Albonin umpilisäkkeentulehdus avasi silmät tällekin asialle 😯 Ja kyllähän mä tossa aiemmin syksyllä ja viimekin vuonna sattumalta näihin aikoihin mietin niitä kaikkia karting-kolareita ja läheltäpiti-tilanteita, Dan Wheldonin ja Henri Toivosen kuolemia, olen joskus kuunnellut Karalahden kirjan jne. niin enpä tiedä kuinka paljon haluan vielä ihan ehdointahdoin koetella tuuriani ja kroppaani 😅🤯 Kyllä munkin päässä järki liikkuu, mutta sen kaivaminen esiin perättömillä psykoosiväitteillä ja rokotepoliittisella keskustelulla, on huono tulokulma. Uskon enemmän Karalahtea ja kartturiani Uncle B. Royalia kertomassa omista refloistaan kuin liian liljalaaksolaista lähestymistapaa 😂


    • Anonyymi

      Eno-hahmolla kirjoittamisen katuminen olisi tehokkainta lääkettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2012
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1305
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      68
      1225
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1105
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1040
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      996
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe