Oletko sinä hyväntekijä? Onko sinun sinkkutaloudessasi pelivaraa lahjoittaa kuukausittain valitsemillesi avustusjärjestöille vai elätkö kädestä suuhun?
Sanotaan, että valta tuo vastuuta ja parempiosaisuus velvollisuuksia. Vaikka media toitottaa hintojen nousua ja energiakriisiä, ei se vaikuta meidän useimpien arkeemme millään tavalla. Itselleni tulee hyvä mieli, kun palkkapäivänä (kuukauden 15.) pankkitililtäni lähtee kuukausilahjoitukset avustusjärjestöille. Sen lisäksi lahjoitan muihin ajankohtaisiin avustushankkeisiin kertaluontoisia lahjoituksia.
Miten minulla on varaa tällaiseen? Olen aikanaan eronnut kirkosta ihan sen takia, että saan itse valittua, mihin kohteisiin rahani lahjoitan. Voisin toki lahjoittaa tuloistani ev.lut. kirkolle kirkollisveron verran, mutta eroamalla sain vapauden itse päättää, mitä hyvää rahani tekevät. Yllätyksekseni olen huomannut, että lahjoitan hyväntekeväisyyteen aika tarkkaan saman summan kuin kirkollisveron olisi eli 1,5 % bruttotuloista.
Lahjoitatko hyväntekeväisyyteen?
7
55
Vastaukset
Joo. Rahaa ja käyttötavaraa.
Vaikka eläisin kädestä suuhunkin, niin silti lahjoittaisin hyvää käyttötavaraa tarvitseville. Mitä itse en enää tartte, kuten lastenvaatteita, leluja, pelejä, turvaistuimia jne. Mitkä maksaa liikaa varattomalle, niin sen voi antaa.
- Anonyymi
Elän itse kädestä suuhun, nippanappa selviten tilinvälin. Yritän silti nipistää ruokamenoistani sen verran, että saan autettua pienellä palkalla työssäkäyvää yh-äitiä edes ruokakassillisella kuukaudessa.
Hän sentään yrittää selvitä ilman yhteiskunnan tukia omalla työllään. Arvostan todella korkealle naisen moraalia, vaikka jättäytymällä työttömäksi hän pärjäisi lapsineen taloudellisesti huomattavasti paremmin. Tällaisia ihmisiä Suomi tarvitsee. - Anonyymi
Vähän annan ehjä 10-50 e/kk, mutta enemmän annan aikaani kahteen vapaaehtoistyöhön
En todellakaan. Mä uskon vapaaehtoiseen ja reiluun kaupankäyntiin. Jos joku haluaa multa jotain, niin saa keksiä vastineeksi tarjota jotain mitä haluan. Mä voin kyllä mielelläni auttaa työtä tekemällä, jos se auttaa. Esim. lipaskerääjän kanssa voin hetken pitää sitä lipasta, niin kerääjä voi itse ladata rahaa sinne lippaaseen.
- Anonyymi
Elän kädestä suuhun, pahimpaan nälkään paistelen varpaitani makkarana paisinpannussa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268