Oletteko kiertäneet väärään suuntaan? Minä viimeksi tänään kiersin aluksi aukipäin, vaikka piti kiertää kiinni.
Mutterin kiertäminen
44
53
Vastaukset
Joskus, mutta juuri siten, että olen vasta laittamassa mutteria kierteille ja sitten ihmettelen kun ei mene...
Useammin sattunut sitä, että tulee jotain mutteria kiristettyä liikaa, mistä seuraa mukavasti lisää puuhaa 😁pujotteIija kirjoitti:
Kierteen korkkaaminen tietää kiroilua, auttaa jonkun verran
Kieltämättä, kyllä se lisäpuuha aina alkaa pitkällä litanialla kirosanoja, helpottaa tosiaan hetkellisesti paljonkin 👍
randombypasser kirjoitti:
Kieltämättä, kyllä se lisäpuuha aina alkaa pitkällä litanialla kirosanoja, helpottaa tosiaan hetkellisesti paljonkin 👍
Just tuos huomasin et mehutölkin korkki lähtee aika helposti väärälle kierteelle
pujotteIija kirjoitti:
Just tuos huomasin et mehutölkin korkki lähtee aika helposti väärälle kierteelle
Niin lähtee, kuten myös esimerkiksi öljypullojen korkit, oli ne muovia tai metallia... Simpura kun ei tule keskityttyä aina tarpeeksi :)
randombypasser kirjoitti:
Niin lähtee, kuten myös esimerkiksi öljypullojen korkit, oli ne muovia tai metallia... Simpura kun ei tule keskityttyä aina tarpeeksi :)
Vaikka öljypulloissa on aika karkea kierre, niin silti lähtee
pujotteIija kirjoitti:
Vaikka öljypulloissa on aika karkea kierre, niin silti lähtee
Juu, lähtee hyvin helposti
Jotenkin auton renkaan muttereiden kanssa vakiintunut, että mutteri on oikean käden puolella, jolloin kiristys tapahtuu vartta nostamalla ja avaus painamalla. Sitten taas jos käsi on ilman vartta kiinni ruuvissa tai mutterissa niin aika selkäytimestä tulee se että myötäpäivään kiinni ja vastapäivään auki. Räikän kanssa on kyllä aina säätämistä että kummassa asennossa vivun pitää olla.
pujotteIija kirjoitti:
Mulla taas avaus ja kiristys kumpikin nostamalla
Mä oikeastaan vasta just tajusin että ei mun tapaani ole oikein mitään erityistä syytä. Pitääkin nyt seuraavaksi kokeilla avaus nostamalla. Sitä vartenhan niitä mave-liikkeitä on varmaan joskus salilla tehty :D
scrg kirjoitti:
Mä oikeastaan vasta just tajusin että ei mun tapaani ole oikein mitään erityistä syytä. Pitääkin nyt seuraavaksi kokeilla avaus nostamalla. Sitä vartenhan niitä mave-liikkeitä on varmaan joskus salilla tehty :D
Minulla suunnilleen 60cm jatkovarsi, helposti aukeaa
Huomenna taas meen omia muttereita (korvienväli) pyörittelemään. Saa nähdä pysyykö kierteillä vai tippuuko tykkänään.
pujotteIija kirjoitti:
Kenties lievä löysääminen auttaisi?
Kenties, kun oppisi. Ehkä täti opettaa, kun riittävän usein pääsee muttereitani tutkimaan.
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Kenties, kun oppisi. Ehkä täti opettaa, kun riittävän usein pääsee muttereitani tutkimaan.
Eiköhän tädin opissa mene oikeaan suuntaan
pujotteIija kirjoitti:
Eiköhän tädin opissa mene oikeaan suuntaan
Se voi viedä muutaman vuoden, kun 46 vuotta on kiertynyt kiinnipäin.
- Anonyymi
Auton renkaan mutterin pyörittämisessä sekoo kun vaihtaa auton toiselle puolelle. Vaikka on ihan selvä että avatessa nostamalla oikealla kädellä ja laskemalla vasemmalla kädellä menee oikein.
- Anonyymi
kun mutteria ja ruuvia yleensä kierretään oikeakätisesti kiinni, niin mutta pitäisiikö olla vasenkätisiä ruuveja ja mjuttereitaq myös joita pyöritettäisiin vastakkaiseen suuntaan.
- Anonyymi
Miksi muuten kellon viisaritkin liikkuvat aina oikeakätisestä eivätkä vasenkätisesti?
Jos kello aikoinaan oltaisiin keksitty esimerkiksi Australiassa, niin kiertäisivätkö kellon viisarit nyt vastapäivään?
- Anonyymi
Alkaa mennä tekniikkavoittoiseksi, ensin lampun vaihtoa ja nyt mutterin kiertämistä vastapäivään ja myötäpäivään. Laskeskelin tuossa justiinsa että siihen lampunvaihtoon tarvittiin noin 30 palstalaista, mikä on kyllä huomattavasti enemmän kuin insinöörejä vastaavaan hommaan on tarvittu, mutta kyllä onnistumisen ilo aina vaivannäön korvaa :D
- Anonyymi
😂😂
- Anonyymi
En muista milloin olisi mennyt väärinpäin. Onhan se toki mahdollista jos jossain vasenkätinen kierre mutta aika harvinainenhan semmoinen on.
-harmiseikirj-- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Halkosirkkelin teränkiinnityksessä on vasenkätinen, sen kyllä yleensä muistaa
Nyt kun mainitsit niin taitaa tosiaan leikkuu/sahaus tms. vehkeiden teräkiinnitys tosiaan olla aika monesti kun pitää kiristyä pyörimissuuntaa vastaan.
-harmiseikirj-
- Anonyymi
Siinäpä hyvä vitsi-joululahja jollekkin osta herätyskello ja tuunaa sitä niin että viisarit pyörivät väärään suuntaan.
- Anonyymi
ebaysta muistaakseni löytyy
- Anonyymi
Vaihtaa vain jonkin rayttaan kellon koneistosta niin pyörii viisarit toisinpäin.
Oiva Ratas. Harvemmin mulla menee mutterit tai ruuvit väärään suuntaan. Tosin hyvin harvoin törmään vasenkätiseen kierteeseen.
Joskus töissä, jos jotakin pitää korjata, vaikka avata pultteja alhaalta ylöspäin.. joutuu pikkuisen miettimään mihin suuntaan vääntää.. tosin se on lopulta aika helppo hahmottaa, jos ei hötkyile.
Mutta asiasta seitsemänteen.. voinko mä avata sun paketin ja varmistaa, että se on verkkovirralla?
Pakettisi saapuu viimeistään ensivikkolla.pujotteIija kirjoitti:
Luulisin että pyörittelet aika pieniä muttereita ja pultteja. Tottakai voit avata
M3-M8 suurimmaksi osaksi. Aika piiperrystähän mun työ on. Onneksi ei sentään tarvitse suurennuslasia..
Joo.. mä avaan ja varmistan sen verkkovirran, ihan siksi jos se ei olekaan. Ni pääsee vaihtamaan tarvittaessa..Pikku-pirpana kirjoitti:
M3-M8 suurimmaksi osaksi. Aika piiperrystähän mun työ on. Onneksi ei sentään tarvitse suurennuslasia..
Joo.. mä avaan ja varmistan sen verkkovirran, ihan siksi jos se ei olekaan. Ni pääsee vaihtamaan tarvittaessa..Minä tarvin suurennuslasia, jos on pientä tekstiä luettava
Aina joskus mutta useimmin käy niin että räikkäväännin lyö tyhjää kun se on asetuksissa toiseen suuntaan.
- Anonyymi
Älääläälä sinäkin prkl ala lamppua vaihtamaan!
- Anonyymi
Yksi lampun rassaaja päivässä riittää.
- Anonyymi
Huomenna ei yksikään kierrä muttereita. Tämä päivä oli liikaa.
Istuttakaa välillä vaikka Bonsai-puu. - Anonyymi
Huomenna asennetaan fordiin moottori. Siinäpä palstan väki miettii.
- Anonyymi
Kyllä joskus harvoin. On sen verran mutrattu, että selkärangasta tulee oikea liike.
Mutta tuo sama kuin pp:llä. Jos mutteri tai pultti on ylösalaisin, niin sitten pitää jo ajatella.
Väärää suuntaa enemmän harmittaa väärä kierre. Sitten menee jo kierteentekohommiksi ennen kuin solahtaa reikään.
-keinovaginamies-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2056468Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 962161
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 781432
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3871256