Kertokaa mitä Tämä tarkoittaa?

Anonyymi

Olen erittäin kyllästynyt olemaan suhteessa miehen kanssa joka ei koskaan osaa puhua asioista. Kokoajan saa kalastella asioita epätietoisuudessa. Tällä erää hän sanoi minulle, että ongelma on se ettei hän koe että tarvitsen häntä.... Kysyin asiaa tarkemmin, että mitä hän oikein tarkoittaa? -Minähän kerron hänelle päivittäin paljonko hänestä välitän ja odotan häntä viereen.
-Hän vastasi, että minulla ei ole mitään missä hän voisi auttaa minua. Kysyin, että mitä mitään ja hän antoi esimerkin töiden tekemisestä eteeni tunteakseen itsensä mieheksi ja sanoi, että kaikki miehet tarvitsevat sitä tunnetta joka saa heidät tuntemaan itsensä mieheksi.

-Minua ärsyttää tämä kaikki koska pärjään todellakin ilman mitään ihmeellisiä palveluksia ja ärsyttää hänen jatkuva kontrollointinsa. Viime kerralla ärsyynnyin niin pahasti, että teki mieli erota koska hän puuttuu kaikkiin yksityisiin asioihini siten, että vain hän pystyy ne hoitamaan-Meiningillä.

Olen nyt niin täynnä vihaa, että tämän pitäisi laittaa poikki tämän suhteen, mutta se on vaikeaa. Tämä Käyttäytyminen on jatkunut aivan liian kauan.

MITÄ TEEN?

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Omasta mielestäni tuo on vain jotenkin hellyyttävää, että mies haluaa ottaa perinteisen roolin miehenä, tehdä asioita joita miehelle "kuuluu". Miksi et voi antaa hänelle sellaisia tehtäviä hänen mielikseen, jotta hän saisi tuntea itsensä tarpeelliseksi? Miksi et halua tehdä sellaista hänen hyväkseen?

      Minä ainakin mielelläni jätän omalle miehelleni sellaisia "miehisiä" hommia, katsoa kun hän niitä tyytyväisenä tekee, ja hän voi ajatella että hän osaa tehdä jotakin paremmin, joten on minulle tarpeellinen.

      Mielestäni sinun käyttäytymisessäsi on vikaa, sinun pitäisi tarkastella omaa käyttäytymistäsi kriittisesti

      • Anonyymi

        Mutta hän haluaa ottaa kontrollin koko elämästäni ja se on väärin. Olen aivan räjähtämispisteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta hän haluaa ottaa kontrollin koko elämästäni ja se on väärin. Olen aivan räjähtämispisteessä.

        Miksi ette voi yksinkertaisesti sitten jakaa tehtäviä, että "minä teen tämän ja nuo, tee sinä nämä ja tuo"? Sen kun annat hänen vaikka puhdistaa viemärin


    • Anonyymi

      Minuun yhteyttä se nyt on ainoa mahdollisuus tässä maailmassa.
      Tietoa Taitoa

    • Anonyymi

      Kykyä

    • randombypasser

      No miehelläsi ainakin jonkinlainen ongelma. Ymmärrän kyllä, että hän haluaa kokea olevansa mies, juuri sinulle, mutta ei se edellytä sitä että hänen täytyy palvella ja palvoa sinua. Aivan hyvin tuo mies voisi vaikkapa oma-aloitteisesti käydä tamppaamassa matot. No sen voit sinäkin tehdä, ei siis miehistä sinällään, mutta yhteisen hyvän eteen tehtyä ja varmasti sinäkin tuollaisesta ilahtuisit.

      Miehesi ongelma saattaisi olla sen suuntainen, että hän ei koe itseään hyväksytyksi ellei saa tehdä muille asioita, jolloin hän tulee "näkyväksi" olemalla hyödyllinen muille. Ja oikeastaan ainoa, jonka tulisi hänet hyväksyä ja nähdä on hän itse eli hän etsii hyväksyntää väärästä suunnasta.

      • Anonyymi

        Oikyllä... Tässä tämä ongelma tuntuu olevan... Hän tekee ainoastaan töitä ja keksii töitä töiden päälle paetakseen kaikkea ja on omituista että minullakin pitäisi olla hänelle töitä... -En ole mikään työnantaja.... Hän hoitaisi minun kaikki yksityiset asiatkin ja se ahdistaa erittäin paljon.
        -Tässä asiassa on merkittävä ongelma koska kaikki menee liian pitkälle. -Pitäisikö minun olla joku hyväksikäyttäjä joka orjuuttaa miestä miten päin vain jotta hän voisi olla "Onnellinen"? En ole sellainen ja sellaiseksi en muutu vaikka miten päin vaadittaisiin... Olen itse myös semmoista tyyppiä, että teen paljon perheeni eteen -Ehkä liikaakin mutta en koe, että minun on haettava kumppanilta hyväksyntää.
        Jos suoraan sanon niin en ole koskaan ollut yhtään enempää sekoamispisteessä koska kun sanon, että asiani ovat asioitani niin taas eilen mies alkoi puhua muistanko ottaa ehkäisypillerit vaikka olen sanonut että älä perk*** puutu näihin asioihin, pärjään oikein hyvin. Sitten, kun sanoin siitä hänelle niin hän vastasi: "Sanoin siitä vain kerran." 👿👿

        Kaikkia asioita on kommentoitava ja tuostakin hän sanoi, että hän ei halua olla se joka muistuttelee minua pillereiden ottamisesta. Kysyin häneltä, että ajatteleeko hän oikeasti niin että hänen pitäisi sekin kontrolloida niin ihme että vastasi että ei ajattele... Mutta vastasi vain siksi etten suuttuisi koska tiesi menneensä liian pitkälle. Tämä kuvio ei ole pelkästään missään yhdessä asiassa vaan raastaa jatkuva kontrollointi kaikesta. Arvostelevia kommentteja siitä sun tästä mitkä asiat varmasti munaan ilman häntä. "Oletko hoitanut raha-asiasi?" "Oletko ostanut tamponeita?" -Yhden kerran kun mentiin kauppaan olisin kuulemman pantannut pullot väärään kauppaan mikä niitä ei vastaanota ja jättänyt rahat sinne surutta jos hän ei olisi ollut mukanani... Suutuin tuostakin asiasta kyllä ja käskin lopettamaan mutta on jatkunut vaan. 👿👿


      • Anonyymi

        Minulla on ollut itsetuhoajatuksiakin tästä kaikesta kontrolloinnista koska se ahdistaa niin paljon. -Toinen ei varmaan ymmärrä lopettaa koskaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut itsetuhoajatuksiakin tästä kaikesta kontrolloinnista koska se ahdistaa niin paljon. -Toinen ei varmaan ymmärrä lopettaa koskaan.

        Älä nyt sentään sellaisia ajattele, kysehän on itsesi ulkopuolisesta ärsykkeestä josta pääset tarvittaessa eroon, ettei tarvitse tehdä mitään hupsua itselleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikyllä... Tässä tämä ongelma tuntuu olevan... Hän tekee ainoastaan töitä ja keksii töitä töiden päälle paetakseen kaikkea ja on omituista että minullakin pitäisi olla hänelle töitä... -En ole mikään työnantaja.... Hän hoitaisi minun kaikki yksityiset asiatkin ja se ahdistaa erittäin paljon.
        -Tässä asiassa on merkittävä ongelma koska kaikki menee liian pitkälle. -Pitäisikö minun olla joku hyväksikäyttäjä joka orjuuttaa miestä miten päin vain jotta hän voisi olla "Onnellinen"? En ole sellainen ja sellaiseksi en muutu vaikka miten päin vaadittaisiin... Olen itse myös semmoista tyyppiä, että teen paljon perheeni eteen -Ehkä liikaakin mutta en koe, että minun on haettava kumppanilta hyväksyntää.
        Jos suoraan sanon niin en ole koskaan ollut yhtään enempää sekoamispisteessä koska kun sanon, että asiani ovat asioitani niin taas eilen mies alkoi puhua muistanko ottaa ehkäisypillerit vaikka olen sanonut että älä perk*** puutu näihin asioihin, pärjään oikein hyvin. Sitten, kun sanoin siitä hänelle niin hän vastasi: "Sanoin siitä vain kerran." 👿👿

        Kaikkia asioita on kommentoitava ja tuostakin hän sanoi, että hän ei halua olla se joka muistuttelee minua pillereiden ottamisesta. Kysyin häneltä, että ajatteleeko hän oikeasti niin että hänen pitäisi sekin kontrolloida niin ihme että vastasi että ei ajattele... Mutta vastasi vain siksi etten suuttuisi koska tiesi menneensä liian pitkälle. Tämä kuvio ei ole pelkästään missään yhdessä asiassa vaan raastaa jatkuva kontrollointi kaikesta. Arvostelevia kommentteja siitä sun tästä mitkä asiat varmasti munaan ilman häntä. "Oletko hoitanut raha-asiasi?" "Oletko ostanut tamponeita?" -Yhden kerran kun mentiin kauppaan olisin kuulemman pantannut pullot väärään kauppaan mikä niitä ei vastaanota ja jättänyt rahat sinne surutta jos hän ei olisi ollut mukanani... Suutuin tuostakin asiasta kyllä ja käskin lopettamaan mutta on jatkunut vaan. 👿👿

        Uuuh, aikamoinen solmu teillä on. Sanoisin, näin ulkopuolelta köykäisillä tiedoilla, etten näe tuossa kuin kolme vaihtoehtoa, joista yksi ei ole hyvä.

        Ensinnäkin parisuhdeterapia tms. ammattilaisen tuottama palvelu, tätä suosittaisin jos muuten rakkautta tuntuu riittävän.

        Toisekseen selkeä ero. Sehän ei tarkoita sitä, ettettekö voisi myöhemmin löytää toisianne uudelleen, kumpikin elämän lisää viisastamina.

        Kolmanneksi, ja tämä on se huono vaihtoehto, jatkaa kuten ennenkin. Mutta tätä en todellakaan suosittele, kuvaamasi perusteella tällä tavalla seuraukset tulevat olemaan tavalla tai toisella katastrofaalisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikyllä... Tässä tämä ongelma tuntuu olevan... Hän tekee ainoastaan töitä ja keksii töitä töiden päälle paetakseen kaikkea ja on omituista että minullakin pitäisi olla hänelle töitä... -En ole mikään työnantaja.... Hän hoitaisi minun kaikki yksityiset asiatkin ja se ahdistaa erittäin paljon.
        -Tässä asiassa on merkittävä ongelma koska kaikki menee liian pitkälle. -Pitäisikö minun olla joku hyväksikäyttäjä joka orjuuttaa miestä miten päin vain jotta hän voisi olla "Onnellinen"? En ole sellainen ja sellaiseksi en muutu vaikka miten päin vaadittaisiin... Olen itse myös semmoista tyyppiä, että teen paljon perheeni eteen -Ehkä liikaakin mutta en koe, että minun on haettava kumppanilta hyväksyntää.
        Jos suoraan sanon niin en ole koskaan ollut yhtään enempää sekoamispisteessä koska kun sanon, että asiani ovat asioitani niin taas eilen mies alkoi puhua muistanko ottaa ehkäisypillerit vaikka olen sanonut että älä perk*** puutu näihin asioihin, pärjään oikein hyvin. Sitten, kun sanoin siitä hänelle niin hän vastasi: "Sanoin siitä vain kerran." 👿👿

        Kaikkia asioita on kommentoitava ja tuostakin hän sanoi, että hän ei halua olla se joka muistuttelee minua pillereiden ottamisesta. Kysyin häneltä, että ajatteleeko hän oikeasti niin että hänen pitäisi sekin kontrolloida niin ihme että vastasi että ei ajattele... Mutta vastasi vain siksi etten suuttuisi koska tiesi menneensä liian pitkälle. Tämä kuvio ei ole pelkästään missään yhdessä asiassa vaan raastaa jatkuva kontrollointi kaikesta. Arvostelevia kommentteja siitä sun tästä mitkä asiat varmasti munaan ilman häntä. "Oletko hoitanut raha-asiasi?" "Oletko ostanut tamponeita?" -Yhden kerran kun mentiin kauppaan olisin kuulemman pantannut pullot väärään kauppaan mikä niitä ei vastaanota ja jättänyt rahat sinne surutta jos hän ei olisi ollut mukanani... Suutuin tuostakin asiasta kyllä ja käskin lopettamaan mutta on jatkunut vaan. 👿👿

        Kiitos tarkennuksesta. Eihän siinä muu auta kun istua alas ja keskustella ongelma kunnolla läpi rauhallisessa tilanteessa. Kerrotte omat näkökulmanne, kuuntelette ja yritätte ymmärtää toisianne. Sitten pohditte molemmille sopivaa ratkaisua, miten saisitte molempien tarpeet tyydytetyksi. Teidän pitäisi tulla toisianne vastaan ja päästä yhteisymmärrykseen. Parisuhde on kahden erilaisen ihmisen suhde, jossa kuunnellaan molempien tarpeita


    • Anonyymi

      Miksi mies ei tunne olevansa mies?

      • Anonyymi

        En osaa sanoa... Eikä vissiin ole mun ongelmani niin paljoa että koko elämä pitäisi kontrolloida. Oon oikeasti lähdössä pakoon ja aika kovaa.


    • Anonyymi

      Ryhdy mieheksi

      • Anonyymi

        Pitäis vissiin. Man-up meiningillä unohtaa kaikki kontrollojat ja alkaa elää. Elämän tuhlausta tämä kaikki.
        Etenkin kun hän sanoo minulle, että liiottelen kaikkia asioita kun kerron näkökantaani johonkin asiaan ja itse tekee tällaista. Jopa verikokeissa on havaittu, että kaikki stressihormonit on minulla noussut pilviin. -Suljettua odotellessa.


    • Anonyymi

      Suurin osa miehistä on tällaisia. Usein se heijastelee yleissivistyksen puutetta.

    • Anonyymi

      Miksi olet lähtenyt suhteeseen tuollaisen miehen kanssa?

    • Anonyymi

      Sanoisipa minunkin mies noin 😩 Tarvitsen häntä mutta hän pysyy poissa!!! Ei tosin puhukkaan mutta aina on joko töissään, ylitöissä, harrastuksissa tai yksin lomailee
      Hän ei yarvitse MINUA MIHINKÄÄN ilmeisesti mutta minä tarvitsen häntä arjen jakajaksi keskustelemaan jne muttei häntä näy kuin öisin. Olen äärettömän surullinen nykyään

      • Anonyymi

        Kun se asia on siinä, että niin on minunkin mieheni poissa tai tekemässä töitänsä aina.


    • Anonyymi

      Haluaa tuntea olevansa tarpeellinen, tärkeä ja rakastettu ja että hänellä on paikka juuri sinun elämässäsi. Haluaa tuntea että kuulutte yhteen.

    • Anonyymi

      Nojoo, kaikki miehet tarvitsevat asioita tunteakseen itsensä mieheksi. Tarvitsevatko kaikki naiset asioita, tunteakseen itsensä naiseksi. AIka monet tarvitsevat ja se on ihan ok, miksei siis miestenkin kohdalla?

      • Anonyymi

        Lue uudelleen. Puhe oli väärien käytösmallien mukaan toimimisesta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe