Oletko hamstrannut

Anonyymi-ap

klapeja eli polttopuita muiden suomalaisten mukana?

21

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muita suomalaisia polttopuiden mukana vai miten se meni. Suomen kieli on järjettömin kieli mitä tiedän.

    • Anonyymi

      En tavallista enempää, mieli tekisi heittää mauton juutalaisvitsi tähän mutten kehtaa :)

    • Anonyymi

      Noin 50 mottia on pinossa. Omasta metsästä kerättynä. Joka vuosi aina senverran ettei lopu.

    • Olen, omasta mettästä.

    • Anonyymi

      En, kun asun luhtitalossa. Mutta jos tarvetta joskus tulee, niin ei muuta kuin meen omaan mettään moottorisahan ja klapukoneen kanssa.

      L.

      • Ootko metsänomistaja? 😯

        Milloin treffeille? 🥰🤣


    • Anonyymi

      Olen noin 25 kuutioo. Talli on täynnä ja liiteri kattoa myöten täynnä puita.

    • Anonyymi

      En ole sillä minulle rittää vessapaperin hamstraus.

    • Anonyymi

      En sen suuremmin kuin normaalistikaan. Hankin sen minkä yleensäkin olen hankkinut.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse hamsrata, aina on 10 kuutiota liiterissä kuivia puita talveksi.
      Kiva poltella takassa ja leivinuunissa jossa myös ruoka valmistuu samalla.

    • Nuo edeltävät sukupolvet ovat kuvitelleet elävänsä satavuotiaaksi tai muuten vaan varanneet poltettavaa maailmanloppuun saakka. Tavallaan ymmärrän. Puun katkaisu ja halkaisu on varmaan mielenterveydelle hyvää puuhaa.

      Joten metsässä kävellessä tuulenkaatamia voi suunnitella polttoon joskus 2030-luvulla. Tai sitten siirtää oma vakituinen yöpymispaikkansa kaukolämmön piiristä tulisijan ääreen.

    • Anonyymi

      Hamstrannut? Eikös ole normaalia pitää aina liiteri täynnä. Sata mottia klapua sinne mahtuu.

    • Anonyymi

      En, asun kerrostalossa. Jos mitä tarvii, naapureilla on.

      • Anonyymi

        Kyllä sullakin pitää olla liiteri täynnä. Ei se ole mikään tekosyy tuo kerrostalo.


    • Kyllä niitä tuli tehtyä viime talvena aika paljon, ja hyvä sinänsä että kaikesta hässäkästä huolimatta sain pikkuhiljaa poutasäiden aikana heitettyä niitä vajaan, niin eipähän sen seinät romahda ainakaan sisäänpäin jos sikseen olisi. 😅 Joitain ulos jääneitä, maata vasten olleita voisin tässä vielä pinota kuormalavalle syksyllä, ja antaa suosiolla kuivua ensi kesään. 🙄

      Viime talvena tilanne oli toinen, ja se kyllä näkyi kun nuohooja kävi 🤯 Kaksi aiempaa talvea meni ihan puihin, mitä puuhommiin tuli, niin tuli poltettua vähän huonommin soveltuvaa puuta ja lähes kaikki kartonkijäte. Nyttemmin kun olen lämmittänyt aamuisin hellaa kuivilla, suht ohuilla, sirkkelöidyillä oksilla/rangoilla, niin hyvin puuhella on vetänyt eikä pitäisi karstoittaa tuolla tavalla. 🙄 Ja olettaen että Fortumin takuusopimus pitää vielä sen vajaat pari vuotta, ja huomioiden alv-ale, niin nykyisellä vähäisemmällä huonemäärällä laskujen pitäisi halventua jollain aikavälillä 😅 Mut sopimukset nyt on pelkkää paperia kun Venäjän lihamylly vasta kunnolla käynnistyy ja aseet puhuu Donbassissa. Saa nähdä kuinka käy, mutta ennenkaikkea eipähän tarvinne totella minkään Saarikon tai Ohisalon ideologisia kurituksia paskakaivoista tai puunpoltosta 😂

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Muut suomalaiset täyttävät liiterin 😅😂

    • Anonyymi

      loppuui kakkiminen karibian merellä heh

    • Anonyymi

      montako rullaa käytät versddapaperia vuorokaudessa
      =

    • Anonyymi

      Tottakai mulla on puita varastossa muutama kuutio ja lisää polttopuita on kesämökille varastoituna. Meillä on kakluunit molemmissa huusholleissa päälämmönlähteenä, sähköä käytetään tarvittaessa, lähinnä lämmön tasaukseen. Tähän aikaan vuodesta riittää 2x viikossa polttaa kakluunissa tulta... pitemmälle kun syksy menee, sähköpatteria on luultavasti käytettävä, tai poltettava puuta enemmän.

      Kuulin tänään ett heittokuutio koivuklapeja ois maksanut jo 90€, huh huh!
      Mulle ne eivät rahallisesti ole olleet kuin 40€/ kuutio, mä laskin pensanhintaa ja ruuanlaittoa, sauna olueita ym. Mitä puiden tekoaikana on ollut tarpeen hankkia mökille ja auton bensiini laskuja... jne. Puut on tehty omasta metsästä ja kerätty naapurin metsästä ->suuremmat puiden oksat, pilkottu mökillä ja ladottu pinoon, päälle peltikate, sateen suojaksi.

      Niin oli muuten lupa niihin männyn, haavan ja koivunkin oksiin, joita metsätyökoneen jäljiltä sinne oli jäänyt; metsänomistajalta, hän asuu Helsingissä, eikä käytä klapeja kuin korkeintaan käydessään saunomassa meidän saunassa mökillä. Heillä on pieni valmis hirsihuvila (pattingista tehty) ja sähköistetty, porakaivo ja hakee mantereen puolelta juomavetensä. Vain käyttövesi porakaivosta, kasvien kasteluun ja käsien pesuun jne.

    • Anonyymi

      En polttele puita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe