Oletko hamstrannut

Anonyymi-ap

klapeja eli polttopuita muiden suomalaisten mukana?

21

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muita suomalaisia polttopuiden mukana vai miten se meni. Suomen kieli on järjettömin kieli mitä tiedän.

    • Anonyymi

      En tavallista enempää, mieli tekisi heittää mauton juutalaisvitsi tähän mutten kehtaa :)

    • Anonyymi

      Noin 50 mottia on pinossa. Omasta metsästä kerättynä. Joka vuosi aina senverran ettei lopu.

    • Olen, omasta mettästä.

    • Anonyymi

      En, kun asun luhtitalossa. Mutta jos tarvetta joskus tulee, niin ei muuta kuin meen omaan mettään moottorisahan ja klapukoneen kanssa.

      L.

      • Ootko metsänomistaja? 😯

        Milloin treffeille? 🥰🤣


    • Anonyymi

      Olen noin 25 kuutioo. Talli on täynnä ja liiteri kattoa myöten täynnä puita.

    • Anonyymi

      En ole sillä minulle rittää vessapaperin hamstraus.

    • Anonyymi

      En sen suuremmin kuin normaalistikaan. Hankin sen minkä yleensäkin olen hankkinut.

    • Anonyymi

      Ei tarvitse hamsrata, aina on 10 kuutiota liiterissä kuivia puita talveksi.
      Kiva poltella takassa ja leivinuunissa jossa myös ruoka valmistuu samalla.

    • Nuo edeltävät sukupolvet ovat kuvitelleet elävänsä satavuotiaaksi tai muuten vaan varanneet poltettavaa maailmanloppuun saakka. Tavallaan ymmärrän. Puun katkaisu ja halkaisu on varmaan mielenterveydelle hyvää puuhaa.

      Joten metsässä kävellessä tuulenkaatamia voi suunnitella polttoon joskus 2030-luvulla. Tai sitten siirtää oma vakituinen yöpymispaikkansa kaukolämmön piiristä tulisijan ääreen.

    • Anonyymi

      Hamstrannut? Eikös ole normaalia pitää aina liiteri täynnä. Sata mottia klapua sinne mahtuu.

    • Anonyymi

      En, asun kerrostalossa. Jos mitä tarvii, naapureilla on.

      • Anonyymi

        Kyllä sullakin pitää olla liiteri täynnä. Ei se ole mikään tekosyy tuo kerrostalo.


    • Kyllä niitä tuli tehtyä viime talvena aika paljon, ja hyvä sinänsä että kaikesta hässäkästä huolimatta sain pikkuhiljaa poutasäiden aikana heitettyä niitä vajaan, niin eipähän sen seinät romahda ainakaan sisäänpäin jos sikseen olisi. 😅 Joitain ulos jääneitä, maata vasten olleita voisin tässä vielä pinota kuormalavalle syksyllä, ja antaa suosiolla kuivua ensi kesään. 🙄

      Viime talvena tilanne oli toinen, ja se kyllä näkyi kun nuohooja kävi 🤯 Kaksi aiempaa talvea meni ihan puihin, mitä puuhommiin tuli, niin tuli poltettua vähän huonommin soveltuvaa puuta ja lähes kaikki kartonkijäte. Nyttemmin kun olen lämmittänyt aamuisin hellaa kuivilla, suht ohuilla, sirkkelöidyillä oksilla/rangoilla, niin hyvin puuhella on vetänyt eikä pitäisi karstoittaa tuolla tavalla. 🙄 Ja olettaen että Fortumin takuusopimus pitää vielä sen vajaat pari vuotta, ja huomioiden alv-ale, niin nykyisellä vähäisemmällä huonemäärällä laskujen pitäisi halventua jollain aikavälillä 😅 Mut sopimukset nyt on pelkkää paperia kun Venäjän lihamylly vasta kunnolla käynnistyy ja aseet puhuu Donbassissa. Saa nähdä kuinka käy, mutta ennenkaikkea eipähän tarvinne totella minkään Saarikon tai Ohisalon ideologisia kurituksia paskakaivoista tai puunpoltosta 😂

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Muut suomalaiset täyttävät liiterin 😅😂

    • Anonyymi

      loppuui kakkiminen karibian merellä heh

    • Anonyymi

      montako rullaa käytät versddapaperia vuorokaudessa
      =

    • Anonyymi

      Tottakai mulla on puita varastossa muutama kuutio ja lisää polttopuita on kesämökille varastoituna. Meillä on kakluunit molemmissa huusholleissa päälämmönlähteenä, sähköä käytetään tarvittaessa, lähinnä lämmön tasaukseen. Tähän aikaan vuodesta riittää 2x viikossa polttaa kakluunissa tulta... pitemmälle kun syksy menee, sähköpatteria on luultavasti käytettävä, tai poltettava puuta enemmän.

      Kuulin tänään ett heittokuutio koivuklapeja ois maksanut jo 90€, huh huh!
      Mulle ne eivät rahallisesti ole olleet kuin 40€/ kuutio, mä laskin pensanhintaa ja ruuanlaittoa, sauna olueita ym. Mitä puiden tekoaikana on ollut tarpeen hankkia mökille ja auton bensiini laskuja... jne. Puut on tehty omasta metsästä ja kerätty naapurin metsästä ->suuremmat puiden oksat, pilkottu mökillä ja ladottu pinoon, päälle peltikate, sateen suojaksi.

      Niin oli muuten lupa niihin männyn, haavan ja koivunkin oksiin, joita metsätyökoneen jäljiltä sinne oli jäänyt; metsänomistajalta, hän asuu Helsingissä, eikä käytä klapeja kuin korkeintaan käydessään saunomassa meidän saunassa mökillä. Heillä on pieni valmis hirsihuvila (pattingista tehty) ja sähköistetty, porakaivo ja hakee mantereen puolelta juomavetensä. Vain käyttövesi porakaivosta, kasvien kasteluun ja käsien pesuun jne.

    • Anonyymi

      En polttele puita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe