Silmäpussit ovat normaali asia! Lue tarkkaan...

Anonyymi-ap

Suurella todennäköisyydellä sinullakin on silmäpussit. Minullakin on. Siinä ei ole mitään pahaa tai häpeämistä.

Tässä en nyt puhu turvonneista silmänalusista. Turvonnut voi olla jotain ongelmallista ja hoitoakaipaavaa, mutta tässä mielipidekirjoituksessa puhun tavallisista silmänalusista.

Silmäpusseja on erilaisia. On mm. tummia silmänalusia ja "alas venyneitä" silmäpusseja. Ne ovat normaaleja.

Tummat silmänaluset johtuvat väsymyksestä tai huonosti nukutuista yöunista. Mutta muuten sellaiset ns. pitkäkestoiset, ns. alasvenyneet silmäpussit johtuvat ihan muusta.

Kun katson kuvia ajalta, jolloin olin muistaakseni 8-9-vuotias, minulla oli silmäpussit. Minulla on ne samat silmäpussit vielä tänäkin päivänä.
Se johtuu tästä...

"Silmäpussit voivat johtua parista eri asiasta. Ne voivat olla luontaista rasvakudosta, jota on kertynyt geneettisistä syistä tavallista enemmän silmien alle." (www.is.fi)

"Silmäpussit muodostuvat silmien alle osaksi sen vuoksi, että ihon tukena on vähemmän rasvaa, joten se muodostuu veltommaksi." (www.terve.fi)

"Silmäpussit voivat olla luontaista rasvakudosta. Osalle silmäpussit johtuvat geeneistä, ja omaa liaallista rasvakudosta voi olla silmien ympärillä jo nuorena." (www.helsinginuutiset.fi)

Halusin vain ilmoittaa teille, rakkaat ihmiset, että silmäpussit ovat ainakin meille länsimaalaisille täysin normaali näky. Joka toisella ihmisellä, jonka Suomessa ja Euroopassa näen, on "venyneet" silmäpussit.

On aika päästä tästä normaalien asioiden vähättelystä yhteiskuntana eroon. Kaikki haluaa piilotella ja peitellä asioita, jotka ovat täysin normaali osa elämää ja täysin normaali osa geeniperimäämme. Miksi?

Jos sinulla on silmäpussit, se ei tarkoita, että olet katsonut liika ruutua tai jättänyt yöunet vähille. Vain tummat aluset saattavat olla merkki siitä.

Pitäkää huoli itsestänne!

4

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen siis epänormaali keski-ikäinen koska mulla ei ole silmäpusseja.Onko noissa vinkkejä miten saa muuten kuin valvomalla ja heräämällä aamuyöstä.Hitsiläinen mäkin haluun silmäpussit,

• Anonyymi

Voin kuvitella, että ihmisillä jo keskiajalla oli semmoiset samankaltaiset silmäpussit kuin meillä nyt. Se vain on niin yleinen geneettinen piirre, ettei se yhtäkkiä jostain ole voinut tulla.

Siispä. Mikäs siinä? Ei silloin ollut mitään meikkejä silmäpusseja peittämässä.

Nyt on... ja koska nykyään on ihme halu "ihon sileyteen, pehmeyteen ja täydellisyyteen" niin ei mikään ihme. Esi-isiämme vähätellään. Silmäpusseista.

• Anonyymi

Ihohuokosia ei saa myöskään olla. Mainoskuvissa ihot photoshopattu sileiksi.

Vanhat naiset ei saa olla ryppyisiä. Mielestäni se kertoo yhteiskunnan seksikeskeisyydestä. Naisen on ikuisesti näytettävä seksikkäältä ja nuorelta. Hedelmälliseltä. Jos et ole sitä, sinulla ei ole arvoa.

Vaikka ihmislajilla on naarailla pitkä elinikä hedelmällisen iän jälkeen. Raamatussa käsketään arvostaa vanhuksia. Nykymaailmassa pitää yrittää näyttää nuorelta eikä vanhoja arvosteta sellaisenaan.

• Anonyymi

Saisinko vinkkejä silmäpussien saamiseen.En käytä meikkiä tai mitään voiteita silmänympärysiholle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      170
      6183
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1724
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1508
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1270
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      922
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      28
      844
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      836
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      789
    9. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      739
    10. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      221
      736
    Aihe