Petri Paavolan selittää uuden videonsa alussa, miten Jumalan puhui hänelle. Sain sanoman Herralta, ettei Jumala käytä Petri Paavolaa profeettana, eikä hän omista Jumalan antamaa profetian armolahjaa. Herra käski tekemään minun tämän varoittavan aloituksen. Tiedän toisenkin uskovan, joka on saanut Herralta varotuksen, ettei Petri Paavola ole Jumalan profeetta.
https://youtu.be/hBPpWCx5_a8
Tämä on helppo koetella, koska profeetat tunnetaan hedelmistään. Paavola tekee huonoa hedelmää julistamalla harhaoppeja, laittomuutta, salaliittoteorioita, epätieteellistä pelottelua rokotteista ja muutenkin purkaa koko ajan Jumalan käskyjä. Petri Paavola ei siis ole Jumalan profeetta.
Joku voi sanoa, että Paavola on sanonut, ettei hän ole Jumalan profeetta. Siitä huolimatta hän väittää saavansa sanomia Jumalalta. Jokainen profetian armolahjan omaava on profeetta, mutta Paavola ei ole kumpaakaan.
Paavola sanoo selittää, miten hänelle olisi Jumala muka puhunut. Sitten hän varoittaa huonoista kristillisistä kirjoista, joiden tilalle hän tarjoaa omia opetusvideoita. Minä varoitan teitä Paavolasta. Hänen opetuksensa voidaan laittaa samaan kategoriaan. Paavola opetus on yhtä kelvotonta kuin huonot kristilliset kirjat.
Paavola sanoo myös, että Jumala puhuisi jokaiselle uskovalle, millä hän yrittää väittää, että jokaisella uskovalla olisi profetian armolahja. Paavolan puheet ovat väärää opetusta. Raamattu ilmoittaa, ettei niin kaikilla ole, koska Jumala antaa armolahjansa tahtonsa mukaan eri tavoin eri henkilöille.
1 Kor 12:
28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.
Petri Paavola luulee väärin, että Jumalan puhuu hänelle
104
1119
Vastaukset
- Anonyymi
Paavolan lahko elää täysin salaliittoteorioiden ja valheiden maailmassa.
- Anonyymi
No nythän se naZi Putler on uhonnut uudesta maailmanjärjestyksestä.
Onneksi sen opetuslapsi Trump ei kuiten ole enää presidenttinä.- Anonyymi
Saarnaaja Petri Paavola sanoo Ukrainan kriisin olevan Naton syytä
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17328343/saarnaaja-petri-paavola-sanoo-ukrainan-kriisin-olevan-naton-syyta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saarnaaja Petri Paavola sanoo Ukrainan kriisin olevan Naton syytä
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17328343/saarnaaja-petri-paavola-sanoo-ukrainan-kriisin-olevan-naton-syytaKaksoiskansalaiset on käynyt armeijan hommassa kummassa maassa. Venäjän armeija ottaa nyt autoja sitten siellä ja osui avustuskuljetukseen juuri. Älä tapa älä varasta Mooses jäänyt lukematta.
- Anonyymi
Hyvä aloittaja !
En ole mikään PP:n seuraaja tai fani, mutta sinun oma näkemyksesi on pahasti pielessä.
Siis jokainen uudestisyntynyt uskova voi saada Herralta ilmoituksia ja opetusta ym. ym. siis täysin ilman, että on mikään profeetta !
Siis Hengellistä Herra ohjaa Pyhän Hengen kautta ja Pyhä Henki taas opettaa ja muistuttaa ihan kaikesta, mitä Jeesus on sanonut.
Lisäksi on näinkin:
1. Kor. 2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
Mutta tämä ei siis vaadi mitään profetian armolahjaa, kuten sinä väärin väität !
Itselläni ei ole profetian armolahjaa, mutta silti olen saanut ja saan tietoa ja ilmoitusta Herralta, Pyhän Hengen kautta, joka minussa asuu.
Eli kun sinä itse et edes käsitä näitä perus asioita, niin sinä siten valheellisesti tuomitset ihmisiä / uskovia ihan väärin !
Tutki sitä Raamattuasi ENSIN ja selvitä itsellesi edes nämä asiat, ja sitten on aika vasta alkaa arvostelemaan ja tuomitsemaan muita.
Nyt annat itse siis vääriä todistuksia lähimmäisistäsi ja se on syntiä se !- Anonyymi
>>Siis jokainen uudestisyntynyt uskova voi saada Herralta ilmoituksia ja opetusta ym. ym. siis täysin ilman, että on mikään profeetta !<<
Tuotanoin, älä ole sinisilmäinen. Paavola kyllä tarkoittaa profetoimista, koska ko. juttu tuli videolla heti sen jälkeen, kun hän oli itse profetoinut.
>>Itselläni ei ole profetian armolahjaa, mutta silti olen saanut ja saan tietoa ja ilmoitusta Herralta, Pyhän Hengen kautta, joka minussa asuu.<<
No kerroppa, miten tämä tapahtuu, jos et kuule mitään ääntä tai saa näkyjä? Luulo ei ole tiedon väärti.
Toiseksi, mistä sinä sellaista luulet, että sinussa asuisi Pyhä Henki? Onko sinulla Pyhän Hengen hedelmiä, joista yksi on oikeuden noudattaminen? Oletko itse tehnyt parannuksen laittomuudesta, vai sanooko sinun sydämesi, ettei sinun tarvitse noudattaa lakia??? Jos sanoo, ettei tarvitse noudattaa lakia, niin sinussa on laittomuus, joka ei ole Pyhän Hengen hedelmä.
"Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki." (Gal 5:22,23)
"Valo kasvattaa hyvyyden, oikeuden ja totuuden hedelmiä." (Ef 5:22)
"Sinun oikeamielisyytesi on ikuinen, sinun lakisi on totuus." (Ps 119:142) - Anonyymi
Raamattu varoittaa vääristä profeetoista, jotka antavavat ilmoituksia Jeesuksen nimessä ja jopa tekevät jopa ihmeitä Jeesuksen nimessä, mutta se ei kutenkaan tule Jeesukselta. Kielillä puhuminen ei ole mikään tae siitä, että ihmeen teksi Jumala, koska väärissä uskonnoissakin osataan puhua kielillä. Minä olen aivan varma siitä, että Petri Paavola on väärä profeetta.
1 Joh 4:1 Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Voisko noi. Virolaisia venäläisiä palauttaa mitä varastellut Mooses ÄLÄ HIMOITSE MITÄÄN MIKÄ ON TOISEN OMAA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Siis jokainen uudestisyntynyt uskova voi saada Herralta ilmoituksia ja opetusta ym. ym. siis täysin ilman, että on mikään profeetta !<<
Tuotanoin, älä ole sinisilmäinen. Paavola kyllä tarkoittaa profetoimista, koska ko. juttu tuli videolla heti sen jälkeen, kun hän oli itse profetoinut.
>>Itselläni ei ole profetian armolahjaa, mutta silti olen saanut ja saan tietoa ja ilmoitusta Herralta, Pyhän Hengen kautta, joka minussa asuu.<<
No kerroppa, miten tämä tapahtuu, jos et kuule mitään ääntä tai saa näkyjä? Luulo ei ole tiedon väärti.
Toiseksi, mistä sinä sellaista luulet, että sinussa asuisi Pyhä Henki? Onko sinulla Pyhän Hengen hedelmiä, joista yksi on oikeuden noudattaminen? Oletko itse tehnyt parannuksen laittomuudesta, vai sanooko sinun sydämesi, ettei sinun tarvitse noudattaa lakia??? Jos sanoo, ettei tarvitse noudattaa lakia, niin sinussa on laittomuus, joka ei ole Pyhän Hengen hedelmä.
"Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki." (Gal 5:22,23)
"Sinun oikeamielisyytesi on ikuinen, sinun lakisi on totuus." (Ps 119:142)Voitko palautella hellarivapareiden varastamia koruja vaatteita huonekaluja kansioita .....kodinkoneita vai ajattelitteko veistää terskasta viipaleita aina synnin jälkeen ja uhrata pari vuohipukkia 🐐🐏🐓. Niin.
- Anonyymi
Shalom!
Profeetta on kyllä lainkuuliainen esivallalle kunnes aloittaa toimintansa. Mutta sen jälkeen en tiedä.
Autuaita ovat puhdassydämiset he saavat nähdä Jumalan. Eivät silti ole profeettoja.
Joillakin on henkien koettelun ja näkemisen (kuuntelemisen) armolahja. Mutta eivät kaikki henget ole Jumalasta.
Karitsan 12 apostolia ovat Uuden Jerusalemin MUURIN kiviä. He puhuvat totuutta hipoen kun estävät ketään valehtelijaa pääsemästä muurin yli kaupunkiin . He edellyttää että vaikeat asiat kuten rokotteet yms. Puhutaan totuudessa.
Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki.
Sitä en tiedä miten ilmenee.
Tiedon sanojen armolahja tuntee myös tulevia olematta profeetta.
On teitä useita kohdata, nähdä, kuulla tai tuntea Jumala.
Shalom!- Anonyymi
Kokeile palauttaa varastettua takaisin . Terveisin Jeesus ja Mooses.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile palauttaa varastettua takaisin . Terveisin Jeesus ja Mooses.
Varastettu tavara tuleekin palauttaa takaisin.
- Anonyymi
"Profeetta on kyllä lainkuuliainen esivallalle kunnes aloittaa toimintansa. Mutta sen jälkeen en tiedä."
Edellä kyllä puhuttiin Raamatun laista.
"Tiedon sanojen armolahja tuntee myös tulevia olematta profeetta."
Olet väärässä. Tiedon sanat ovat profetoita. Jos joku väittää sellaisia saavansa, hän väittää olevansa profeetta.
"Jeesuksen todistajissa on profetoimisen Henki. Sitä en tiedä miten ilmenee."
Petri Paavola sanoo, että Jumala puhuisi jokaiselle uskovalle, millä hän yrittää väittää, että jokaisella uskovalla olisi profetian armolahja. Paavolan puheet ovat väärää opetusta. Raamattu ilmoittaa, ettei kaikilla niin ole, koska Jumala antaa armolahjansa tahtonsa mukaan eri tavoin eri henkilöille.
1 Kor 12:28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
29 Eivät kai kaikki ole apostoleja? Tai profeettoja? Tai opettajia? Tai ihmeiden tekijöitä?
30 Eihän kaikilla ole parantamisen lahjaa? Eiväthän kaikki puhu kielillä tai tulkitse tällaista puhetta?
31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi.
Jumala antaa Pyhä Henkensä niille, jotka häntä tottelevat. Jos joku ei tottele Jumalan lakia, hänessä ei ole Pyhää Henkeä.
Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."
Helluntailaisuus, luterilaisuus, vapaakirkkolaisuus ja baptistit perustuvat laittomuuteen, lain purkamiseen, opettamiseen korvasyyhyyn, vääriin profetoihin ja vieraaseen tuleen, joten näissä lahkoissa ei ole uudestisyntyneitä, mutta on paljon vääriä profeettoja, joista yksi on Petri Paavola. Sen takia jokainen profetia tulisi koetella ja niin aloittaja on nyt tehnyt.
Room 7:14 Me tiedämme, että laki on hengellinen.
---
8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
9 Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.
---
13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
---
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
- Anonyymi
Paavola valmistelee ilmeisesti perääntymistä nurkasta johon on itsensä maalannut. Näinhän teki tässä taannoin myös toinen itseoikeutettu Jumalan profeetta Leo Meller.
Nyt onkin jännittävää seurata minkälaisella loikalla Paavola sieltä nurkasta pois tulee.
Mutta se lienee tässäkin kohtaa varmaa, että moni sokeasti profeetan liirumlaarumeihin uskonut hyväuskoinen ja hyödyllinen uskovainen tulee järkyttymään hänen liikusta.
Sellaista se satusetiin ja satuihin uskominen monesti on.- Anonyymi
Petri Paavolan pitäisi katua kaikkia niitä lukuisia salaliittoteorioita, mitä hän on levittänyt massoittain. Petri Paavola ei ole virheiden tunnustaja.
Paavola on myös harhaoppiensa vanki. Kun hän on joskus jotain väärää opettanut, hän puolustaa väärää opetusta loppuun asti. En oikein jaksa uskoa, että Paavola tekisi koskaan parannusta.
- Anonyymi
Petsku pojun uusin opetus sivullaan raamatun Jeesuksesta. http://www.kotipetripaavola.com/HerraJeesusonvanhanliitonhengellinenkallio.html
- Anonyymi
Petri Paavolan opetuksessa on olennaisia virheitä. Hän ei tiedä edes sitä, mikä ero vanhalla ja uudella liitolla on.
Tässä on yksi virhe Paavolan ko. tektissä: "Herra Jeesus on ostanut verellänsä Häneen uskovat ihmiset ja tehnyt heidät Jumalalle kuningaskunnaksi ja papeiksi."
Paavolan muiden opetusten mukaan naiset ovat uudessa liitossa kuninkaallista papistoa. Raamattu kieltää naisia opettamasta ja jopa puhumasta seurakunnassa, joten naiset eivät kuulu uuden liiton papistoon. Raamattu tarkoittaa kuninkaallisella papistolla juutalaisia miehiä, mikä tulee esille myös Pietarin kirjeistä.
"sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo." (1 Kor 14:33,34)
"Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." (1 Tim 2:11,12) - Anonyymi
Petri Paavolan virheellisessä artikkelissa on jopa Jehovan todistajien harhaoppia.
Paavola kirjoittaa: - Huomaa se, että alkuteksti ei sano, että Poika (Jeesus) on iankaikkinen Isä, vaan että Häntä kutsutaan iankaikkiseksi Isäksi, koska Hänellä on Isänsä nimi. Jeesus on Isä Jumalan Poika, mutta yhtä aikaa Jumala Isänsä kanssa, mutta ei Isä Jumala, vaan Isä Jumalan Poika.
Paavola sanoo, ettei Jumalan Poika ole Isä Jumala, vaikka häntä Isäksi Jumalaksi kutsutaan. Aika erikoinen väite. Jeesus kielsi kutsumasta ketään muuta Isäksi kuin Isää Jumalaa. Jeesus on siis ihmiseksi syntynyt Isä Jumala, koska Jesaja niin sanoo.
Sitten Paavola sanoo, ettei Poika ole Isä, vaan Isän kanssa yhtä aikaa Jumala, mikä tarkoittaisi kahta Jumalaa. Raamatun opetuksen mukaan Poika on ihmiseksi tullut Isä Jumala, Immanuel, joten Paavola opettaa tämänkin asian väärin. Isä ja Poika ovat yksi ja sama Jumala, joten kahta eri Jumalaa ei ole olemassa, kuten Paavola selittää.
"Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." (Jes 9:6)
Asiaan saamme täyden varmuuden myös siitä, että Tuomas sanoi Jeesuksen olevan Jehova ja Elohim, suomeksi Herra ja Jumala.
"Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." (Joh 20:28,29) - Anonyymi
Mauno Mattila on kirjoittanut Petri Paavolasta seuraavaa:
"Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136
Jos uskova ei tunnusta Jeesusta ihmiseksi tulleeksi Jehovaksi, hän on silloin Antikristus.
"Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä." (2 Joh 7)
"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva... Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." (Room 10:9,13)
"Mutta jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." (Joel 2:32) - Anonyymi
Pispalan pulterissa on juutalainen kuningas David linko kourassa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petri Paavolan virheellisessä artikkelissa on jopa Jehovan todistajien harhaoppia.
Paavola kirjoittaa: - Huomaa se, että alkuteksti ei sano, että Poika (Jeesus) on iankaikkinen Isä, vaan että Häntä kutsutaan iankaikkiseksi Isäksi, koska Hänellä on Isänsä nimi. Jeesus on Isä Jumalan Poika, mutta yhtä aikaa Jumala Isänsä kanssa, mutta ei Isä Jumala, vaan Isä Jumalan Poika.
Paavola sanoo, ettei Jumalan Poika ole Isä Jumala, vaikka häntä Isäksi Jumalaksi kutsutaan. Aika erikoinen väite. Jeesus kielsi kutsumasta ketään muuta Isäksi kuin Isää Jumalaa. Jeesus on siis ihmiseksi syntynyt Isä Jumala, koska Jesaja niin sanoo.
Sitten Paavola sanoo, ettei Poika ole Isä, vaan Isän kanssa yhtä aikaa Jumala, mikä tarkoittaisi kahta Jumalaa. Raamatun opetuksen mukaan Poika on ihmiseksi tullut Isä Jumala, Immanuel, joten Paavola opettaa tämänkin asian väärin. Isä ja Poika ovat yksi ja sama Jumala, joten kahta eri Jumalaa ei ole olemassa, kuten Paavola selittää.
"Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas." (Jes 9:6)
Asiaan saamme täyden varmuuden myös siitä, että Tuomas sanoi Jeesuksen olevan Jehova ja Elohim, suomeksi Herra ja Jumala.
"Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." (Joh 20:28,29)David on kuollut Jeesus elää te myytte Jeesusta tavarasta rahasta tanssitte helvettiin itsenne . Menköön rahasi kanssasi helvettiin terveisin apostolit.
- Anonyymi
Petri Paavolan artikkelissa on alussa heti monta virhettä.
Paavola sanoo: "Raamattu sanoo ja opettaa, että Messias Jeesus on verensä ja sovitustyönsä kautta kumonnut vanhan liiton, niin ettei vanha liitto ole enää voimassa eläinuhreineen jne. vaan nyt Jumalaan tulee uskoa Uuden Liiton uskonjärjestyksen mukaan, jonka perusta on Messias Jeesuksen veri ja sovitustyö Golgatan ristillä."
Ensinnäkin, Jeesus ei kumonnut vanhaa liittoa, vaan se purkautui, koska Israel ei lakia noudattanut.
Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
Toiseksi Jeesus ei tullut kumoamaan lakia vaan sitä noudattamaan. Jeesus tuli täyttämään laissa olevat Messias profetiat ja oman velvollisuutensa täyttää laki sekä vaati kaikkia muitakin täyttämään lain.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Kolmanneksi Jeesus ei koskaan kieltänyt uhraamasta eikä edes lopettanut uhraamista. Alkuseurakunnan kristityt kokoontuivat päivittäin apostolien johdolla temppeliin ja suorittivat siellä kaikki lain säätämät uhrit. Jopa Paavali osallistui uhraamiseen, mihin Pietari ja Johannes häntä kehotti sen todisteena, että Paavalikin noudattaa Tooraa ja myös uhraa lain säätämällä tavalla. Uhraaminen loppui vasta vuonna 70 jaa temppelin tuhoon, koska laki kieltää uhraamasta muualla kuin temppelissä leeviläisten pappien kanssa.
Ap.t 2:42 Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat.
---
46 Joka päivä he uskollisesti kokoontuivat temppeliin, ja kodeissaan he yhdessä mursivat leipää ja aterioivat riemullisin ja vilpittömin mielin.
---
21:23 "Tee neuvomme mukaan: Täällä on neljä miestä, jotka ovat antaneet uhrilupauksen.
24 Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti.
---
26 Paavali otti miehet mukaansa ja puhdistautui seuraavana päivänä heidän kanssaan. Sitten hän meni temppeliin ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumisaikansa päättyisi ja kunkin puolesta suoritettaisiin uhri.
---
24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
---
17 "Oltuani vuosikausia poissa tulin nyt tuomaan kansalleni rahalahjaa ja toimittamaan uhreja.
18 Juuri näissä tehtävissä minä temppelissä olin, kun eräät Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut. Olin puhdistautunut, väkeä ei ollut koolla eikä mellakasta tietoakaan.
---
25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
---
28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan. Nyt minut on tuotu vangittuna tänne.
- Anonyymi
Piikkiasian hän on ymmärtänyt, ja uskaltaa puhua siitä, mutta Raamatun sanaa hän tulkitsee hyvinkin omatekoisesti ja kotikutoisesti. Hän on ikäänkuin mielestään luonut itselleen uuden persoonan blogeillaan ja videoillaan ja palvoo tuota omaa kuvaansa. Siksi hän ei ota vastaan arvostelua, vaan blokkaa kaiken kritiikin ja väittää omahyväisesti, että 'sanalla kaiken koettelevat' näkevät asian niin kuin hän. Eli hän pitää itseään erehtymättömänä, vaikka kenen tahansa uskovan on helppo nähdä, miten avuttoman väärässä hän niin monessa asiassa on.
Yksi hänen suuria virheitään on kuvitella, että uskovat temmataan vasta, kun Jeesus saapuu (pyhiensä kanssa, huom!) maan päälle! Eli hän ottaa yhden jakeen jostain ja sulkee silmänsä monelta muulta jakeelta. Tässä on muutamia kohtia, joista uskovien tempauksen ja Uskovien Jeesuksen kanssa paluun ero näkyy:
Jeesuksen kaksi eri tulemista:
Tempausta ei edellä merkkejä, vaan se tapahtuu yllättäen (Ap. 1:6-7).
Paluuta edeltää seitsemän vuotta merkkejä ja tuomioita (Ilm. 6-19).
Tempauksessa Jeesus saapuu ilmakehään (1 Tess 4:16-17).
Jeesus palaa maan päälle (Sak. 12:9; Ilm. 19:11).
Tempauksessa Jeesus pelastaa uskovat Jumalan vihalta (1 Tess. 1:10, 5:9).
Jeesus palaa jakamaan Jumalan vihaa (2 Tess. 2:8; Ilm. 19:11).
Tempauksessa Jeesus tulee seurakuntansa takia (1 Tess. 4:13-18).
Toisessa tulemuksessaan Jeesus palkitsee ne, jotka uskoivat häneen ylöstempauksen jälkeen (Ilm. 19:11-21).
Tempauksessa Jeesus nostaa pyhät haudoistaan (1 Kor. 15:51-55; 1 Tess. 4:16).
Toisessa tulemuksessaan Jeesus hautaa jumalattomat (Ilm. 19:21).
Kristuksen morsian kutsutaan hääaterialle (Joh. 14:3; Ilm. 19:7-9).
Taivaan linnut kutsutaan aterialle (Ilm. 19:17-18).
Tempausta ei ennustettu vanhassa testamentissa.
Toinen tuleminen ennustettiin vanhassa ja uudessa testamentissa monessa kohti, mm (sak. 14:3-5; Matt. 24:29-31).
Tempaus tapahtuu hetkessä (1 Kor. 15:51-52; 1 Tess. 4:17).
Toiseen paluuseen liittyy taistelu (Ps. 2:1-6; Jes. 24:1-7; Ilm. 16:12-16; 19-21).
Tempauksen jälkeen alkaa ahdistuksen aika (Ilm. 3:10).
Jeesuksen paluusta alkaa tuhatvuotinen valtakunta (Ilm. 20:1-6).
Golgatan vapahtaja lunastaa (1 Kor. 15:55-56).
Joukkojensa edessä valkoisella hevosella ratsastaja tuomitsee (Ilm. 19:11-16).
Tempauksessa vain Jeesuksen omat näkevät hänet (1 Tess. 4:16-17; 1 Joh. 3:2).
Kaikki näkevät hänet (Ilm. 1:7).- Anonyymi
"Piikkiasian hän on ymmärtänyt, ja uskaltaa puhua siitä, mutta Raamatun sanaa hän tulkitsee hyvinkin omatekoisesti ja kotikutoisesti."
Petri Paavola ei ole ymmärtänyt rokoteasiaa oikein. Hän julkaiseen koko ajan tieteellistä tutkimustietoa vastaan olevia valheita ja salaliittoteorioita. Minä olen saanut kaikki koronarokotteet, eikä mitään kamalaa tapahtunut minulle eikä minun tuntemille ihmisille.
Sen sijaan tidän, että saarnaaja Lassi Erpiö kuoli hyvässä kunnossa ollessaan koronaan. En tiedä oliko rokotettu, mutta saattoi olla Petri Paavolan rokotekriittisen myrkkyheinän uhri.
Ei ole ihme, että hän opettaa Raamattua myös niin paljon väärin, koska Paavola elää valheitten maailmassa.
- Anonyymi
En ole koskaan ollut innostunut Paavolasta. Varmasti vilpitön uskossaan, mutta... Ajattelen hänen olevan hieman liikaa oman järkensä varassa. Mutta Jumala häntä kaikesta huolimatta siunatkoon, ja antakoon näkökykyä keskittyä olennaisiin asioihin.
MUTTA! Etteikö muka Jumala puhuisi jokaiselle uskovalle!?! Voi olla, ettei puhu, jos emme ole tehneet itseämme kykeneviksi kuulemaan!!! Mutta kyllä Pyhän Hengen saaneen uskovan PERUSTILA pitäisi olla se, että Jumala puhuu hänelle!! Puhuu Raamattua lukiessa, puhuu rukoillessa, puhuu kun uskova pyytää suuntaa elämälleen!- Anonyymi
Jumala puhuu uskoville erityisesti Raamatun kautta. Jos ei Raamattua opiskele ja usko, niin silloin ei voi pyhittyä ja syntyä uudesti ylhäältä.
Monet kuvittelevat, että kun käy ahkerasti luterilaisessa kirkossa tai helluntaiseurakunnassa tai Paavolan lahkossa, niin jotain oppisi. Jo tämäkin keskustelu tuo esille lukuisia asioita Paavolan lahkosta, jotka eivät ole mitenkään Raamatun mukaisia. Jos turvautuu yhteen lahkojohtajaa, eikä opiskele itse Raamattua kunnolla, voi tulla täysin huijatuksi uskonkysymyksissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala puhuu uskoville erityisesti Raamatun kautta. Jos ei Raamattua opiskele ja usko, niin silloin ei voi pyhittyä ja syntyä uudesti ylhäältä.
Monet kuvittelevat, että kun käy ahkerasti luterilaisessa kirkossa tai helluntaiseurakunnassa tai Paavolan lahkossa, niin jotain oppisi. Jo tämäkin keskustelu tuo esille lukuisia asioita Paavolan lahkosta, jotka eivät ole mitenkään Raamatun mukaisia. Jos turvautuu yhteen lahkojohtajaa, eikä opiskele itse Raamattua kunnolla, voi tulla täysin huijatuksi uskonkysymyksissä.Joo. Mutta useimmiten käy niin, että ensin ihminen uudestisyntyy, ja sitten hänelle syntyy halu lukea Raamattua. Tulee joku sana Jumalalta - usein julistettu sana - joka synnyttää uskon ja ihminen uudestisyntyy. Sitten syntyy myös halu lukea Raamattua.
Mutta tietysti on paljon sellaisiakin, joille ensin Jumala synnyttää halun otaa selvää, mitä Raamatussa lukee. He alkavat lukea ja sitten syntyy uudestisynnyttävä usko.
Sitten on - esimerkiksi Kiinassa - paljon niitä, joilla ei ole ollut mahdollisuutta lukea Raamattua, koska niitä ei ole ollut saatavilla. Mutta julistettu sana on uudestisynnyttänyt heidät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Mutta useimmiten käy niin, että ensin ihminen uudestisyntyy, ja sitten hänelle syntyy halu lukea Raamattua. Tulee joku sana Jumalalta - usein julistettu sana - joka synnyttää uskon ja ihminen uudestisyntyy. Sitten syntyy myös halu lukea Raamattua.
Mutta tietysti on paljon sellaisiakin, joille ensin Jumala synnyttää halun otaa selvää, mitä Raamatussa lukee. He alkavat lukea ja sitten syntyy uudestisynnyttävä usko.
Sitten on - esimerkiksi Kiinassa - paljon niitä, joilla ei ole ollut mahdollisuutta lukea Raamattua, koska niitä ei ole ollut saatavilla. Mutta julistettu sana on uudestisynnyttänyt heidät.>>>>Joo. Mutta useimmiten käy niin, että ensin ihminen uudestisyntyy, ja sitten hänelle syntyy halu lukea Raamattua ... Sitten on - esimerkiksi Kiinassa - paljon niitä, joilla ei ole ollut mahdollisuutta lukea Raamattua, koska niitä ei ole ollut saatavilla. Mutta julistettu sana on uudestisynnyttänyt heidät.<<<<
Kukaan ei voi uudestisyntyä ilman Raamatun opiskelua, siis ilman Jumalan sanaa. Uudestisyntymisessä on kyse siitä, että hylkää kaikki jumalattomat elämäntavat ja opiskelee niiden tilalle uuden elämän uskossa Jeesukseen Kristukseen. Uudestisyntyminen edellyttää parannuksen tekemistä laittomuudesta uskonsa tähden. Tämä ei onnistu ilman Raamatun opiskelua ja uskovien upotuskastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Ef 4:17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä,
18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita.
19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen.
20 Mutta ei teille ole Kristuksesta tällaista opetettu,
21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on.
22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.
23 Teidän tulee uudistua mieleltänne ja hengeltänne
24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>Joo. Mutta useimmiten käy niin, että ensin ihminen uudestisyntyy, ja sitten hänelle syntyy halu lukea Raamattua ... Sitten on - esimerkiksi Kiinassa - paljon niitä, joilla ei ole ollut mahdollisuutta lukea Raamattua, koska niitä ei ole ollut saatavilla. Mutta julistettu sana on uudestisynnyttänyt heidät.<<<<
Kukaan ei voi uudestisyntyä ilman Raamatun opiskelua, siis ilman Jumalan sanaa. Uudestisyntymisessä on kyse siitä, että hylkää kaikki jumalattomat elämäntavat ja opiskelee niiden tilalle uuden elämän uskossa Jeesukseen Kristukseen. Uudestisyntyminen edellyttää parannuksen tekemistä laittomuudesta uskonsa tähden. Tämä ei onnistu ilman Raamatun opiskelua ja uskovien upotuskastetta syntien anteeksisaamiseksi.
Joh 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Ef 4:17 Minä varoitan teitä vakavasti Herran nimeen: älkää enää eläkö niin kuin pakanat! Heidän ajatuksensa ovat turhanpäiväisiä,
18 heidän ymmärryksensä on hämärtynyt, ja se elämä, jonka Jumala antaa, on heille vieras, sillä he ovat tietämättömiä ja sydämeltään paatuneita.
19 Heidän tuntonsa on turtunut, ja he ovat heittäytyneet irstailuihin sekä kaikenlaiseen saastaisuuteen ja ahneuteen.
21 jos todella olette hänestä kuulleet, jos teille on opetettu se totuus, joka Jeesuksessa on.
22 Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi tuhon oma.
24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.Höpö höpö !
Sinä et näköjään tiedä yhtään mitään todellisesta uudestisyntymisestä !
Se ei todellakaan vaadi mitään muuta, kuin ilosanoman julistuksen vastaan ottamisen !
Ei siinä tarvitse Raamattua yhtään sen enempää tuntea, eikä mikään Raamatun opiskelu / tutkiminen sitä saa aikaan.
Ef. 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö !
Se ei todellakaan vaadi mitään muuta, kuin ilosanoman julistuksen vastaan ottamisen !
Ei siinä tarvitse Raamattua yhtään sen enempää tuntea, eikä mikään Raamatun opiskelu / tutkiminen sitä saa aikaan.
Ef. 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.>>>Sinä et näköjään tiedä yhtään mitään todellisesta uudestisyntymisestä<<<
Ahaa, ja sinä sitten muka tiedät???
>>>Se ei todellakaan vaadi mitään muuta, kuin ilosanoman julistuksen vastaan ottamisen<<<
Uudestisyntyminen on ihmisen muutos uudeksi ihmiseksi, mikä ei tapahdu ilosanoman vastaanottamisessa vaan Jumalan sanan tuntemisen ja sen USKOMISEN SIIS SANAN NOUDATTAMISEN KAUTTA. Uudestisyntyminen tarkoittaa muutosta ihmisessä, mitä ei tapahdu ilman Jumalan sanan tuntemista ja noudattamista.
Ihminen ei synny uudesti millään tavalla, jos hän vain kuuntelee ilosanomaa ja sitten sanoo uskovansa sen, mutta ei kuitenkaan tunne Raamattua eikä aio edes noudattaa sitä. Jos ihmiseltä puuttu lain teot, hänellä ei ole uskoa eikä uudestisyntymistä. Pahat hengetkin uskovat ilosanoman, mutta eivät ole mitenkään uudestisyntyneitä eikä tietenkään pelastu muutenkaan, koska he eivät Jumalan sanaa noudata.
Jaak 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
---
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö !
1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.Uudestisyntynyt on muuttunut ihminen
Seurakunnissa on sellainen sanonta, että ihminen pelastuu, kun hän ottaa vastaan pelastuksen Jeesukselta Kristukselta. Niin helppoa se ei ole. Paavali opetti, että kristityillä on velvollisuuksia. Ihmisen tulee ottaa vastuu omasta elämästä ja tehdä muutos.
Jeesus Kristus kertoi, ettei kukaan voi nähdä Herraa, jos ei synny uudesti kastevedestä ja Pyhästä Hengestä. Se tarkoittaa kokonaisvaltaista muutosta elämässä. Hän hylkää väärät tekonsa ja alkaa elämään Jumalan tahdon mukaista elämää.
Mikä sitten on Jumalan tahdon mukaista elämää? Jumala syntyi ihmiseksi ja antoi esimerkin Poikansa kautta, miten kaikkien tulee elää. Jeesus on meille kaikille malli, miten meidän tulee rakastaa lähimmäistä itsensä uhraavalla rakkaudella ja miten meidän tulee yli kaiken rakastaa Taivaan Isää noudattamalla samaa lakia, jota Jeesuskin noudatti.
Jos joku ei noudata Jeesuksen antamaa esimerkkiä, hän ei ole Kristuksessa. Uudestisyntyminen on tapahtunut vasta sitten, kun ihmisessä näkyy Pyhän Hengen hedelmät ja hänestä on laittomuus poistunut. Monet sanovat uskovansa Jeesuksen ja puhuvat jopa kielillä, mutta jos heistä ei näy Pyhän Hengen hedelmät, he eivät ole vielä uudestisyntyneitä eivätkä pelastuneita.
Joh. 3:5: "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Ap.t. 5:32: "Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."
1. Joh. 2:3-6: "Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä. Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä. Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään. Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli."
Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Sinä et näköjään tiedä yhtään mitään todellisesta uudestisyntymisestä<<<
Ahaa, ja sinä sitten muka tiedät???
>>>Se ei todellakaan vaadi mitään muuta, kuin ilosanoman julistuksen vastaan ottamisen<<<
Uudestisyntyminen on ihmisen muutos uudeksi ihmiseksi, mikä ei tapahdu ilosanoman vastaanottamisessa vaan Jumalan sanan tuntemisen ja sen USKOMISEN SIIS SANAN NOUDATTAMISEN KAUTTA. Uudestisyntyminen tarkoittaa muutosta ihmisessä, mitä ei tapahdu ilman Jumalan sanan tuntemista ja noudattamista.
Ihminen ei synny uudesti millään tavalla, jos hän vain kuuntelee ilosanomaa ja sitten sanoo uskovansa sen, mutta ei kuitenkaan tunne Raamattua eikä aio edes noudattaa sitä. Jos ihmiseltä puuttu lain teot, hänellä ei ole uskoa eikä uudestisyntymistä. Pahat hengetkin uskovat ilosanoman, mutta eivät ole mitenkään uudestisyntyneitä eikä tietenkään pelastu muutenkaan, koska he eivät Jumalan sanaa noudata.
Jaak 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat.
20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
---
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.Olet todella pahasti pihalla koko uudestisyntymisestä !
Et tiedä koko asiasta sen hölkäsen pölähtävää, joten miksi edes kirjotat siitä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>>Joo. Mutta useimmiten käy niin, että ensin ihminen uudestisyntyy, ja sitten hänelle syntyy halu lukea Raamattua ... Sitten on - esimerkiksi Kiinassa - paljon niitä, joilla ei ole ollut mahdollisuutta lukea Raamattua, koska niitä ei ole ollut saatavilla. Mutta julistettu sana on uudestisynnyttänyt heidät.<<<<
24 ja pukea yllenne uusi ihminen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista, pyhää elämää.Tietysti JUMALA on se, joka uudestisynnyttää. Ja Jumalalta tullut Sana.
Mutta Uudessa Testamentissa asia menee kuitenkin niin, että jo lyhyt julistus saattoi uudestisynnyttää ihmisen. Sen jälkeen sitten kyllä uskovilla tuli halu palvella Jumalaa elämällään ja oppia, mitä Jumala haluaa.
MUTTA: UUDESTISYNTYMINEN ei ole koskaan Raamatussa jonkun opiskelun tai ponnisteluiden tulos!!! Se on lähtöisin JUMALASTA!!! Tietysti parannuksen tekeminen ja (uskovien upotuskaste) Jeesukseen kuuluvat siihen, mutta kuitenkin JUMALA on se, joka uudestisynnyttää; ei meidän opiskelumme!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet todella pahasti pihalla koko uudestisyntymisestä !
Et tiedä koko asiasta sen hölkäsen pölähtävää, joten miksi edes kirjotat siitä ?Edellä on hyvin selvästi perusteltu asianmukaisin Raamatun lainauksin, miten ihmisessä tapahtuu muutos hänen synnyttyä uudelleen. On selvä asia, että jo uudestisyntyminen käsitteenä sisältää ajatuksen muutoksesta ihmisessä. Ilman muutosta ei ole uudestisyntymsitä, mitä ei voi tapahtua ilman Jumalan sanan tuntemista ja noudattamista. Mikäli et tätä hyväksy, olet itse hakotiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edellä on hyvin selvästi perusteltu asianmukaisin Raamatun lainauksin, miten ihmisessä tapahtuu muutos hänen synnyttyä uudelleen. On selvä asia, että jo uudestisyntyminen käsitteenä sisältää ajatuksen muutoksesta ihmisessä. Ilman muutosta ei ole uudestisyntymsitä, mitä ei voi tapahtua ilman Jumalan sanan tuntemista ja noudattamista. Mikäli et tätä hyväksy, olet itse hakotiellä.
ENSIN UUDESTISYNTYMINEN:
[Jumala] pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
... SITTEN HYVÄT JA OIKEAT TEOT:
Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille. Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
*
Jos et itse ole vielä uudestiosyntynyt, vaan luotat omiin tekoihisi, niin... Sinä voit yrittää itseäsi uudestisynnyttää, mutta et tule koskaan siinä onnistumaan, ellet tule suostumaan siihen, että JUMALA sinut uudestisynnyttää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ENSIN UUDESTISYNTYMINEN:
[Jumala] pelasti meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille. Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
*
Jos et itse ole vielä uudestiosyntynyt, vaan luotat omiin tekoihisi, niin... Sinä voit yrittää itseäsi uudestisynnyttää, mutta et tule koskaan siinä onnistumaan, ellet tule suostumaan siihen, että JUMALA sinut uudestisynnyttää!Koita nyt itse syntyä uudesti. Se edelyttää sinulta harhaoppien hylkäämistä ja ojentautumista totuudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ENSIN UUDESTISYNTYMINEN:
*
Jos et itse ole vielä uudestiosyntynyt, vaan luotat omiin tekoihisi, niin... Sinä voit yrittää itseäsi uudestisynnyttää, mutta et tule koskaan siinä onnistumaan, ellet tule suostumaan siihen, että JUMALA sinut uudestisynnyttää!>>>Jos et itse ole vielä uudestiosyntynyt, vaan luotat omiin tekoihisi, niin... Sinä voit yrittää itseäsi uudestisynnyttää, mutta et tule koskaan siinä onnistumaan, ellet tule suostumaan siihen, että JUMALA sinut uudestisynnyttää!<<<
Jos sinulla ei ole lain tekoja, sinä et ole uudestisyntynyt eikä sinulla ole edes uskoa. Usko tarkoittaa uskollisuutta, joten ilman tekoja ei ole uskollisuutta.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
---
26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Luuk 16:29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita nyt itse syntyä uudesti. Se edelyttää sinulta harhaoppien hylkäämistä ja ojentautumista totuudessa.
Se kuule ei onnistu koittamalla eikä yrittämällä! Ei, TUHENNESTI EI!!! Se on kuule Jumalan teko!!!
Jos sinä itse luulet itsesi uudestisynnyttäneesi, niin HEIKKOA on uskosi; se on silloin sinun päässäsi ja luulotteluissasi, mutta ei Jumalan sinulle antamassa Hengessä. Jos et ole syntynyt HENGESTÄ, et sinä ole silloin ole uudestisyntynyt. Et sinä voi syntyä uudesti lain kirjaimesta, et lukemisesta, et opiskelusta, et ponnisteluistasi!!! Ymmärrä JEESUKSEN RISTI!!! Ilman sitä kaikki on vain päässäsi, mutta ei sydämessäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kuule ei onnistu koittamalla eikä yrittämällä! Ei, TUHENNESTI EI!!! Se on kuule Jumalan teko!!!
Jos sinä itse luulet itsesi uudestisynnyttäneesi, niin HEIKKOA on uskosi; se on silloin sinun päässäsi ja luulotteluissasi, mutta ei Jumalan sinulle antamassa Hengessä. Jos et ole syntynyt HENGESTÄ, et sinä ole silloin ole uudestisyntynyt. Et sinä voi syntyä uudesti lain kirjaimesta, et lukemisesta, et opiskelusta, et ponnisteluistasi!!! Ymmärrä JEESUKSEN RISTI!!! Ilman sitä kaikki on vain päässäsi, mutta ei sydämessäsi.Sinussa ei ole silloin Jumalan tekoa, jos sinulla ei ole lain tekoja. Olet siis yrittänyt etsiä Jumalaa väärästä lahkossa, mikä on estänyt uudestisyntymisen.
Uudestisyntyminen on muutos ihmisessä, minkä pitäisi näkyä mm. Pyhän Hengen hedelminä, joista yksi on oikeuden noudattaminen. Jos sinulta puuttu lainkuuliaisuus, sinulta puuttuu usko ja uudestisyntyminen.
Jumalan teko on, että ihminen alkaa Pyhän Hengen voimalla noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Kestävä lainkuuliaisuus ei tule lain kirjaimesta vaan Pyhästä Hengestä.
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh 3:5)
"Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne." (Hes 36:26,27)
"Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta." (Room 2:27-29)
"Sinun oikeamielisyytesi on ikuinen, sinun lakisi on totuus." (Ps 119:142) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinussa ei ole silloin Jumalan tekoa, jos sinulla ei ole lain tekoja. Olet siis yrittänyt etsiä Jumalaa väärästä lahkossa, mikä on estänyt uudestisyntymisen.
Uudestisyntyminen on muutos ihmisessä, minkä pitäisi näkyä mm. Pyhän Hengen hedelminä, joista yksi on oikeuden noudattaminen. Jos sinulta puuttu lainkuuliaisuus, sinulta puuttuu usko ja uudestisyntyminen.
Jumalan teko on, että ihminen alkaa Pyhän Hengen voimalla noudattaa lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Kestävä lainkuuliaisuus ei tule lain kirjaimesta vaan Pyhästä Hengestä.
"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." (Joh 3:5)
"Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne." (Hes 36:26,27)
"Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta." (Room 2:27-29)
"Sinun oikeamielisyytesi on ikuinen, sinun lakisi on totuus." (Ps 119:142)Olet ihan pihalla !
Lain teot eivät pelasta ketään, vaan Rakkaudessa vaikuttava Usko !
Mutta ethän sinä umpisokeana tätä voi käsittää ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ihan pihalla !
Lain teot eivät pelasta ketään, vaan Rakkaudessa vaikuttava Usko !
Mutta ethän sinä umpisokeana tätä voi käsittää ollenkaan.>>>Lain teot eivät pelasta ketään, vaan Rakkaudessa vaikuttava Usko<<<
Itse et tajua mitään. Jos sinulla ei ole lain tekoja, sinulla ei ole uskoa. Laissa on myös käsky uskoa Kristusta, joten sekin käsky tulee täyttää, ja Kristus käski noudattaa myös lakia. Jos et lakia noudata, et seuraa Kristusta.
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
---
26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Luuk 16:29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
- Anonyymi
Toivon sitä että itse Jumala tutkii aloittajan motiivit jatkuvaan parjaamiseen ja valehteluun.
- Anonyymi
Aloituksessa ei parjata ollenkaan Petri Paavolaa. Motiivi on koetella Paavolaa, mitä Paavola itsekki kehottaa tekemään lähes aina.
Jos koettelun tulos on, että Paavolan puheet ovat virheelliset tai ne muuten tulee Raamatun vastaisina hylätä, niin onko se sinulle sitten ylitsepääsemätön pettymys? - Anonyymi
Juha Norolampi on juuri julkaissut Youtube-videon:
"Varo Petri Paavolan myrkyttävää koronajulistusta osa 1/2".
Sen lopulla Norolampi kyseenalaistaa täysin Petri Paavolan luotettavuuden opettajana: https://youtu.be/N7d-bXY8Yoc
- Anonyymi
Ps.66:18 Jos minulla olisi vääryys sydämessäni, ei Herra minua kuulisi. Ps.94:7-9 Ja he sanovat: Ei Herra sitä näe, ei Jaakobin Jumala sitä huomaa. Ymmärtäkää, te kansan järjettömät, ja tomppelit - milloin te tulette järkiinne? Joka on korvan istuttanut, hänkö ei kuulisi? Joka on silmän luonut, hänkö ei näkisi? Ps.95:1-11 Tulkaa, kohottakaamme ilohuuto Herralle, riemuhuuto pelastuksemme kalliolle. Käykäämme kiittäen hänen kasvojensa eteen, veisatkaamme hänelle riemuvirsiä. Sillä Herra on suuri Jumala, suuri kuningas yli kaikkien jumalien. Maan syvyydet ovat hänen kädessänsä, ja hänen ovat vuorten kukkulat. Hänen on meri, sillä hän on sen tehnyt, ja kuiva maa, jonka hänen kätensä ovat valmistaneet. Tulkaa, kumartukaamme ja polvistukaamme, polvillemme langetkaamme Herran, meidän Luojamme eteen. Sillä hän on meidän Jumalamme, ja me olemme kansa, jotta hän paimentaa, lauma, jota hänen kätensä kaitsee. Jospa te tänä päivänä kuulisitte hänen äänensä: Älkää paaduttako sydäntänne, niinkuin Meribassa, niinkuin Massan päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat, jossa he koettelivat minua, vaikka olivat nähneet minun tekoni. Neljäkymmentä vuotta minä olin kyllästynyt siihen sukuun ja sanoin: He ovat kansa, jonka sydän on eksynyt, eivätkä he tahdo tietää minun teistäni. Ja niin minä vihassani vannoin: He eivät pääse minun lepooni. Hebr.3:18-19. 4:5-16
- Anonyymi
Ja miten tämä tähän keskusteluun liittyy???
- Anonyymi
Hebr.3:7-19 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta; sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: Aina he eksyvät sydämessään; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni; ja niin minä vihassani vannoin: He eivät pääse minun lepooni. Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta, vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauvan kuin sanotaan: tänä päivänä, ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi; sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti. Kun sanotaan: Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä? Mutta keihin hän oli vihastunut nelkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan? Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille? Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä. 4Moos.14:21-24. 5Moos.1:34-36
- Anonyymi
Miksi sinä postaat jatkuvasti jakeita ilman selityksiä siitä, mihin tämän liittyy???
- Anonyymi
P.P.n toiminta ei ole Jumalasta.
- Anonyymi
NO NIIN LOOSERIT MINKÄS maan armeijan nämä on käyneet.
- Anonyymi
Tässä Immu kertoo Petri Paavolan käyttämän perustaktiikan, millä Paavola vääristelee totuutta.
https://www.tiktok.com/@ufc_hot/video/7148817274714066181
Toisin sanoen totuutta muutetaan mahdollisimman vähän, mutta kuitenkin sen verran, että lopputulos muuttuu. Sitten valhetta hokemalla hoetaan, jotta se menee lopulta läpi.- Anonyymi
Juuri niin!
- Anonyymi
En löytänyt tuosta Youtube -videosta perustetta mielipiteellesi, että Paavola yrittää väittää, että jokaisella uskovalla olisi profetian armolahja. Tulisi muistaa 8. käsky: "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi".
- Anonyymi
Olet väärässä. Video alkaa näillä Petri Paavolan sanoilla:
"Ennen kuin lähden tästä, sanon sen vielä, jos joku ei tiedä, että sain aikonaan, Herra puhui voimakkaasti sydämelle, Jumalahan puhuu meille kaikille, jotka ovat hänen omiaan, että kukaan ei ole sillä tavalla erityisessä asemassa, vaan hän on kaikkien meidän Isä. Elikkä hän puhuu meille kaikille. Mulle hän sitten puhui, että ..."
Aloittajan väite ei ole väärä. Paavola profetoi ja sanoo, että Jumala puhuu meille kaikille ja asiayhteys on profeetalliset ilmoitukset, joten hän tarkoittaa profetian armolahjaa. Ilman tätä lahjaa kukaan ei kuule Jumalan ääntä sydämessään, joten Paavola väittää juuri sitä, mitä aloittaja sanoi.
Aloittaja kirjoittaa ihan oikein:
"Paavola sanoo myös, että Jumala puhuisi jokaiselle uskovalle, millä hän yrittää väittää, että jokaisella uskovalla olisi profetian armolahja. Paavolan puheet ovat väärää opetusta." - Anonyymi
1 Kor 12:
28 Jumala on seurakunnassaan asettanut ensinnäkin jotkut apostoleiksi, toiseksi jotkut profeetoiksi ja vielä jotkut opettajiksi. Muutamilla on voima tehdä ihmeitä, toisilla parantamisen lahja, toisilla kyky auttaa muita, toimia johtajana tai puhua kielillä.
31 Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja! Nyt minä osoitan teille tien, joka on verrattomasti muita parempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä. Video alkaa näillä Petri Paavolan sanoilla:
"Ennen kuin lähden tästä, sanon sen vielä, jos joku ei tiedä, että sain aikonaan, Herra puhui voimakkaasti sydämelle, Jumalahan puhuu meille kaikille, jotka ovat hänen omiaan, että kukaan ei ole sillä tavalla erityisessä asemassa, vaan hän on kaikkien meidän Isä. Elikkä hän puhuu meille kaikille. Mulle hän sitten puhui, että ..."
Aloittajan väite ei ole väärä. Paavola profetoi ja sanoo, että Jumala puhuu meille kaikille ja asiayhteys on profeetalliset ilmoitukset, joten hän tarkoittaa profetian armolahjaa. Ilman tätä lahjaa kukaan ei kuule Jumalan ääntä sydämessään, joten Paavola väittää juuri sitä, mitä aloittaja sanoi.
Aloittaja kirjoittaa ihan oikein:
"Paavola sanoo myös, että Jumala puhuisi jokaiselle uskovalle, millä hän yrittää väittää, että jokaisella uskovalla olisi profetian armolahja. Paavolan puheet ovat väärää opetusta."Et raukka ymmärrä yhtään mitään profetoinnista ja mitä se oikeasti on !
Ei tähän vaadita mitään profetoimisen armolahjaa eikä profetointia:
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
1. Kor. 12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
Sinä siis umpisokeuttasi väität nyt kaikkien uudestisyntyneien uskovien olevan profeettoja ja siten profetoivan !!!
Näin järjettömiä sinä väität tuolla omalla todella pahasti vääristyneellä tulkinnallasi !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et raukka ymmärrä yhtään mitään profetoinnista ja mitä se oikeasti on !
Ei tähän vaadita mitään profetoimisen armolahjaa eikä profetointia:
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
1. Kor. 12:7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
Sinä siis umpisokeuttasi väität nyt kaikkien uudestisyntyneien uskovien olevan profeettoja ja siten profetoivan !!!
Näin järjettömiä sinä väität tuolla omalla todella pahasti vääristyneellä tulkinnallasi !!!"Sinä siis umpisokeuttasi väität nyt kaikkien uudestisyntyneien uskovien olevan profeettoja ja siten profetoivan"
Sinun sekavasta selityksestä ei saa oikein selvää, mutta Petri Paavola väittää kaikilla uskovilla olevan profetian armolahjan. Kukaan ei voi muuten saada profeetallisia sanomia, jos hänellä ei ole profetian armolahjaa. Petri Paavolan opetus on väärää, koska Raamatun mukaan Pyhä Henki antaa armolahjoja tahtonsa mukaan, eikä kaikilla ole profetian armolahjaa:
1 Kor 12:11 Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.
---
---
14:39 Veljet, tavoitelkaa siis profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista.
40 Kaiken on vain tapahduttava arvokkaasti ja hyvässä järjestyksessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinä siis umpisokeuttasi väität nyt kaikkien uudestisyntyneien uskovien olevan profeettoja ja siten profetoivan"
Sinun sekavasta selityksestä ei saa oikein selvää, mutta Petri Paavola väittää kaikilla uskovilla olevan profetian armolahjan. Kukaan ei voi muuten saada profeetallisia sanomia, jos hänellä ei ole profetian armolahjaa. Petri Paavolan opetus on väärää, koska Raamatun mukaan Pyhä Henki antaa armolahjoja tahtonsa mukaan, eikä kaikilla ole profetian armolahjaa:
1 Kor 12:11 Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo.
---
---
14:39 Veljet, tavoitelkaa siis profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista.
40 Kaiken on vain tapahduttava arvokkaasti ja hyvässä järjestyksessä.Eikä väitä !
Sitä yritin sinulle kertoa, mutta kun sinä vain et ymmärrä koko uudestisyntyneen Hengellisen ihmisen elämää Jumalan / Pyhän Hengen johdossa / ohjauksessa !
Siis ongelma ei ole PP:ssä vaan sinun omassa väärässä tulkinnassasi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä väitä !
Sitä yritin sinulle kertoa, mutta kun sinä vain et ymmärrä koko uudestisyntyneen Hengellisen ihmisen elämää Jumalan / Pyhän Hengen johdossa / ohjauksessa !
Siis ongelma ei ole PP:ssä vaan sinun omassa väärässä tulkinnassasi !Sinun "tulkintasi" Paavolan sanoista on mielivaltainen ja suoraan sanoen oman mielesi mukainen ja siten täysin väärä.
Video alkaa näillä Petri Paavolan sanoilla:
On täysin selvä asia, että Paavola väittää kaikilla uskovilla olevan profetian armolahjan, koska ilman sitä ei voi kuulla Jumalan ääntä, kuten Paavola tässä kertoo.
Tämä tosin on väärää opetusta, koska Raamatun mukaan Pyhä Henki antaa armolahjansa tahtonsa mukaan ja Paavali sanoo, ettei kaikilla ole profetian armolahjaa, mitä Paavali kehottaa kuitenkin tavoittelemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun "tulkintasi" Paavolan sanoista on mielivaltainen ja suoraan sanoen oman mielesi mukainen ja siten täysin väärä.
Video alkaa näillä Petri Paavolan sanoilla:
On täysin selvä asia, että Paavola väittää kaikilla uskovilla olevan profetian armolahjan, koska ilman sitä ei voi kuulla Jumalan ääntä, kuten Paavola tässä kertoo.
Tämä tosin on väärää opetusta, koska Raamatun mukaan Pyhä Henki antaa armolahjansa tahtonsa mukaan ja Paavali sanoo, ettei kaikilla ole profetian armolahjaa, mitä Paavali kehottaa kuitenkin tavoittelemaan.Eikä väitä, vaan ihan päinvastaista !!!
Usko nyt jo !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä väitä, vaan ihan päinvastaista !!!
Usko nyt jo !!!Jokainen voi lukea Paavolan sanat ja Raamatun osaavat kyllä ymmärtävät, mitä Paavola tarkoitti.
- Anonyymi
Kuka uskaltais kysyy petsku pojulta uskooks se että kaikilla uskovilla on profetoimisen armolahja? Vois sitte täällä kertoo mitä se poju vastas.
- Anonyymi
Ei tätä asiaa tarvitse Petri Paavolalta kysyä. Hän sanoo videonsa alussa näin:
On täysin selvä asia, ettei kukaan voi kuulla Paavolan tarkoittamalla tavalla Jumalan ääntä, jos ei ole profetian armolahjaa. Paavola siis väittää, jokaisella uskovalla olevan profetian armolahjan. Paavalin mukaan näin ei ole.
- Anonyymi
1Kor.13:9-10 Biblia (1776) Sillä me ymmärrämme puolittain, ja proheteeraamme puolittain. Mutta kuin käydellinen tulee, sitte vajaa lakkaa.
- Anonyymi
Paavali tarkoittaa sitä, että profetointi on vajavaista, koska se ei voi korvata rakkautta. Ihminen ei ole mitään, jos häneltä puuttuu rakkaus. Paavali ei tarkoita, että Jumalan antamassa profetiassa oli aina jotain väärää. Jumala ei erehdy, joten väärin menneet profetiat ovat vääriä profetioita.
- Anonyymi
1Kor.13:1-13 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, muttä minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhän ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua hyödyttäisi. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehti, ei kerskaa, ei pöihkeille, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei ilotse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsekin täydellisesti tunnetaan. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
- Anonyymi
Mitä tällä tarkoitat?
Monet luulevat kuulevansa Jumalan ääntä. Vähintään yhtä moni syö vahvoja lääkkeitä.
- Anonyymi
"ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Matt 5:22)
Anonyymi kirjoitti:
"ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen." (Matt 5:22)
Mustavalkoisessa maailmassa, jollaisessa suurin uskovista elää, kaikki sanat ja käsitteet ovat menettäneet merkityksensä. Siinä maailmassa sanat "sairas" ja "hullu", käsitteet "viisas" ja "ymmärtämätön" ovat jo aikoja sitten muuttuneet synonyymeiksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Synonymia- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Mustavalkoisessa maailmassa, jollaisessa suurin uskovista elää, kaikki sanat ja käsitteet ovat menettäneet merkityksensä. Siinä maailmassa sanat "sairas" ja "hullu", käsitteet "viisas" ja "ymmärtämätön" ovat jo aikoja sitten muuttuneet synonyymeiksi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/SynonymiaKaikki uskovat eivät elä samalla tavalla mustavalkoisessa maailmassa kuin sinunlaiset ateistit, jotka eivät kykene näkemään luonnossa Luojan työtä.
- Anonyymi
Paavolan oppi on valhetta joten hän ei kuule Jumalaa vaan sitä joka on kaiken valheen isä...
- Anonyymi
Kun uskova ei osaa koetella, hän voi luulla valhetta puhuvaa ääntä sellaiseksi, mitä ääni ei ole. Paavola ei osaa koetella, minkä takia hänestä on tullut harhaoppien orja.
"Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi. Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi. Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun." (2 Kor 11:13-15)
- Anonyymi
Petri Paavola opetti Youtube-kanavallaan, ettei naisen tarvitse vaieta seurakunnassa. Hän siis purki Jumalan käskyn, että nainen vaietkoon seurakunnassa.
Tästä kehkeytyi vilkas yleisökeskustelu Paavolan Youtube-kanavalla. Moni kritisoi ihan asiallisesti ja Raamattua lainaten, ettei naiset voi olla pappeina, opettaa ja puhua seurakunnassa. Juhani Starczewskin jopa kommentoi, että Petri Paavola opettaa riivaajien oppeja.
Paavola salli keskustelun muutaman viikon, mutta nyt hän on raa'asti sensuroinut kaikki hänen opetuksensa vastaiset kommentit pois, koska yleisön paine häntä vastaan nousi niin suureksi.
Paavola ei pysty ottamaan vastaan mitään asiallista palautetta, vaan omaa ylpeyttä täynnä olevan lahkojohtajan tyyliin sensuroi kaiken kritiikin pois. Nyt hän näyttää keräävän Youtube-kanavalleen vain sellaisia kommentteja, jotka kehuvat häntä. Paavolan lahko toimii kuten Pohjois-Korea, jossa sallitaan vain johtajan ylistäminen, mitä ikinä hän tekeekään.
On täysin järjetöntä osallistua Paavolan lahkon blogikeskusteluihin, jos keskusteluun osallistuminen edellyttää kaiken Raamatun vastaisen opetuksen hyväksymisen, mitä Paavola tekee. Sen takia on hyvä asia, että on Suomi24, jossa voi keskustella kriittisesti Paavolan harhaopeista, mitä lahkojohtaja ei itse pysty kontrolloimaan.- Anonyymi
"Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." (1Tim 2:11,12)
"sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo... Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1Kor 14:33,34, 38,39)
"Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia." (1Tim 4:1) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti." (1Tim 2:11,12)
"sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo... Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä." (1Kor 14:33,34, 38,39)
"Pyhä Henki sanoo selvästi, että viimeisinä aikoina jotkut luopuvat uskosta ja alkavat seurata eksyttäviä henkiä ja pahojen henkien opetuksia." (1Tim 4:1)Itse ihmettelen kun naiset saarnaa, väittelee, puhuu kuten miesaarnaajat netissä missä levikki on tuhatkertainen verrattuna pikkukotiseuroihon tai kokouksiin.
- Anonyymi
Juhani S on kyllä ilmiö.sinänsä. voi hyvänen aika
- Anonyymi
Petri Paavola on sanonut, ettei kukaan voi käydä taivaassa syntiin langenneessa liharuumiissa. Sen perusteella Paavola on torjunut kaikki kertomukset siitä, että joku olisi käynyt taivaassa vierailulla.
Paavola kirjoittaa virheellisesti: - Tänä aikana tietyissä uskon piireissä olevat ihmiset opettavat uskoville ihmisille olevan mahdollista käydä vierailulla Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan millaista taivaassa on ja mitä Jumala puhui heille taivaassa. Raamatun kokonaisopetuksen mukaan ihminen ei voi käydä fyysisesti syntiin langenneessa ruumiissaan elossa ollessaan Jumalan taivaassa ja palata sieltä takaisin kertomaan taivaasta ja Jumalasta.
http://www.kotipetripaavola.com/voikouskovavieraillataivaassa.html
Paavola on väärässä, kuten on usein muutenkin. Jesaja kävi taivaassa syntiin langenneessa liharuumiissa.
Jes 6:1 Kuningas Ussian kuolinvuonna minä näin Herran: hän istui korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin.
2 Hänen yläpuolellaan seisoivat serafit, joilla oli kuusi siipeä kullakin: kahdella he peittivät kasvonsa, kahdella verhosivat ruumiinsa ja kahdella lensivät.
3 He huusivat toinen toiselleen: -- Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Sebaot! Hänen kirkkautensa täyttää kaiken maan.
4 Ovenpielet vapisivat äänten voimasta, ja huone tuli täyteen savua.
5 Ja minä sanoin: -- Voi minua, minä hukun! Minulla on saastaiset huulet, ja saastaiset huulet on kansalla, jonka keskellä elän, ja nyt minun silmäni ovat nähneet Kuninkaan, Herran Sebaotin.
6 Silloin yksi serafeista lensi luokseni kädessään hehkuva hiili, jonka hän oli ottanut pihdeillä uhrialttarilta.
7 Hän kosketti sillä minun huuliani ja sanoi: -- Katso, tämä on koskenut huuliasi, sinun syyllisyytesi on poissa ja syntisi sovitettu.- Anonyymi
Jos joku todistaa käyneensä taivaassa, syöneensä siellä ja keskustelleensa toisten kanssa, niin on ihan se ja sama, oliko hän liharuumiissa vai hengessä. Paavola näsäviisastelee ja saivartelee tällä asialla torjuakseen sen, että joku olisi voinut käydä taivaassa.
Johannes kävi taivaassa ja söi siellä yhden kirjan, joka oli makeaa suussa ja karvasta vatsassa. Kyllä Johannes on vierallut taivaassa, eikä sillä asialla ole mitään merkitystä, miten se tapahtui. Paavola kirjoitukset ovat eksytystä.
"Ääni, jonka olin taivaasta kuullut, puhui minulle uudestaan: "Mene tuon enkelin luo, joka seisoo meren ja maan päällä, ja ota avattu kirjakäärö, joka hänellä on kädessään." Minä menin enkelin luo ja pyysin häntä antamaan käärön minulle. Hän vastasi: "Ota ja syö se. Se karvastelee vatsassasi, mutta suussasi se maistuu makealta kuin hunaja." Minä otin käärön enkelin kädestä ja söin sen. Se maistui suussani makealta kuin hunaja, mutta kun olin sen syönyt, alkoi vatsaani karvastella." (Ilm 10:8-10)
- Anonyymi
Olen tietänyt jo monta vuotta, että Petsu on väärä profeetta. Rokotekriittiset salaliittoteoriat ovat ammattimaista valehtelua, mitä Herran profeetat eivät tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavola on jäänyt kiinni tilastojen vääristelystä.
Petri Paavolan mukaan 5G verkko aiheuttaa koronavirustautia. Petri Paavola on opettanut nyt Sinitaivassalissa vapaamuurareille, että 5G verkko aiheuttaa koronavirustautia. Hän ei näytä taaskaan ymmärtävän sitä tutkimusta, mitä siteeraa.
Jos 5G tukiasemian alueilla on enemmän koronavirusta, se ei tarkoita, että 5G aiheuttaa virusta vaan tarkoittaa, että niillä alueilla asuu enemmän väestöä ja tiheämmin, mikä todellisuudessa lisää koronatautia. Jäätelönsyönnillä ja hukkumiskuolemilla on samanlainen korrelaatio, mutta se ei tarkoita sitä, että jäätelönsyönti aiheuttaa hukkumiskuolemia. Kesällä ihmiset vain liikkuvat enemmän vesillä. Paavolalla ei näytä olevan perustietoja tieteenfilosofiasta, minkä takia hän tekee amatöörimäisiä päättelyvirheitä.
https://tokentube.net/v/2173378677/Tieteellinen-tutkimus-koronavirus-ja-5G
Mauno Mattila on entinen Nokian insinööri, joka on kirjoittanut tällaisen vastineen Paavolan salaliittoteoriasta:
"Kaikki tyyni, itse ohjelmistotekniikan insinöörinä olin aika äimänkäkenä tämän Petri Paavolan uuden opin suhteen, että 5G verkko saa aikaan koronavirusta, ja tein siitä kirjoituksenkin, joka on täällä luettavissa.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10227063243751854
Petri Paavola on haksahtanut ansaan, jossa nälkäinen kuulijajoukko kaipaa koko ajan uusia teorioita, mitä villeimpiä, ja hän on maalannut itsensä niin vaikeaan nurkkaan, että on hyvin vaikea enää kääntyä pois tuollaiselta tieltä. Kun tulee uusia opintuulia, kannattaa aina miettiä, että kannattaako niihin lähteä mukaan vaan jatkaa omaa tehtäväänsä. Raamattu ei puhu mitään siitä, että lopunaikana kuolisi valtavasti ihmisiä säteilyyn tai edes että pedonmerkki olisi kuolemaa aiheuttava taikka että pharmakeia-synti aiheuttaisi kuolemaa, sillä senkin mainitaan aiheuttavan eksytystä eikä kuolemaa.
Siunauksin, MM."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17074751/petri-paavolan-mukaan-5g-verkko-aiheuttaa-koronavirustautia#comment-109652016 - Anonyymi
Paavola on jäänyt kiinni tilastojen vääristelystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petri Paavolan mukaan 5G verkko aiheuttaa koronavirustautia. Petri Paavola on opettanut nyt Sinitaivassalissa vapaamuurareille, että 5G verkko aiheuttaa koronavirustautia. Hän ei näytä taaskaan ymmärtävän sitä tutkimusta, mitä siteeraa.
Jos 5G tukiasemian alueilla on enemmän koronavirusta, se ei tarkoita, että 5G aiheuttaa virusta vaan tarkoittaa, että niillä alueilla asuu enemmän väestöä ja tiheämmin, mikä todellisuudessa lisää koronatautia. Jäätelönsyönnillä ja hukkumiskuolemilla on samanlainen korrelaatio, mutta se ei tarkoita sitä, että jäätelönsyönti aiheuttaa hukkumiskuolemia. Kesällä ihmiset vain liikkuvat enemmän vesillä. Paavolalla ei näytä olevan perustietoja tieteenfilosofiasta, minkä takia hän tekee amatöörimäisiä päättelyvirheitä.
https://tokentube.net/v/2173378677/Tieteellinen-tutkimus-koronavirus-ja-5G
Mauno Mattila on entinen Nokian insinööri, joka on kirjoittanut tällaisen vastineen Paavolan salaliittoteoriasta:
"Kaikki tyyni, itse ohjelmistotekniikan insinöörinä olin aika äimänkäkenä tämän Petri Paavolan uuden opin suhteen, että 5G verkko saa aikaan koronavirusta, ja tein siitä kirjoituksenkin, joka on täällä luettavissa.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=10227063243751854
Petri Paavola on haksahtanut ansaan, jossa nälkäinen kuulijajoukko kaipaa koko ajan uusia teorioita, mitä villeimpiä, ja hän on maalannut itsensä niin vaikeaan nurkkaan, että on hyvin vaikea enää kääntyä pois tuollaiselta tieltä. Kun tulee uusia opintuulia, kannattaa aina miettiä, että kannattaako niihin lähteä mukaan vaan jatkaa omaa tehtäväänsä. Raamattu ei puhu mitään siitä, että lopunaikana kuolisi valtavasti ihmisiä säteilyyn tai edes että pedonmerkki olisi kuolemaa aiheuttava taikka että pharmakeia-synti aiheuttaisi kuolemaa, sillä senkin mainitaan aiheuttavan eksytystä eikä kuolemaa.
Siunauksin, MM."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17074751/petri-paavolan-mukaan-5g-verkko-aiheuttaa-koronavirustautia#comment-109652016MM jos olisit tietoturva koodarina jossain tietoturva ohjelmisto firmassa.
Niin, otatko sinä kehittämäsi tai tarkastamaasi ohjelmistoon, kännykääsi, tietokoneseen, virustorjunta ohjelmistoon koodia tai suljettua koodia, joltai random tyypiltä tai firmalta joka pakenee vastuuta, jotain koodia jonka taustaa tai toimintoja et voisi varmistaa ja tutkia mitä ne laitteessasi tekevät. (Tuskin ottaisit vaan haluaisit tietää mitä koodi tekee.).
Nyt k piikki aineet menee ihmisen DNA perimän koodiin, jonka Jumala on alkujaan luonut hyväksi ja DNA periytyy seuraaville sukupolville niiden k haittavaikutusten kanssa. Epämuodustuneita vauvoja on syntynyt tuhansia ja naisilla on tuhansia keskenmenoja ja tilastot on nousussa, yhdessä kuollintilastojen kanssa.
Jonka jälkeen ne sinun hyväksynnän jälkeen, vaikka et tiennyt suljetun koodin toimintoja, menee miljoonille tai miljardeille kuluttajille ja sinä olisit vastuussa mitä ne ohjelmistot taustalla pääsee tekemään.
Ennen kuluttajille menoa ja ohjelmiston myyntiä sinä ja ohjelmisto firma hakisi vastuuvapauden haitoista ja puutteista jotta ei joudu minkäänlaiseen vastuuseen myymästään ohjelmiston haitoista.
Jos esim F-Secure jäisi kiinni että he tietoisesti myy sutta ja sekundaa ja ohjelmistojen taustalla on takaportteja ja suljettua koodia jonka tarkoitusperistä ei ole tietoa ja he olisi hakenut ennen tuotteen myyntiintuloa vastuuvapauden haitoista niin haiskahtaa järjestäytyneen rikollisuuden rikolliselta toiminnalta, hakkerointia, petos, kuluttajan harhaanjohtaminen.
https://koronarealistit.com
https://rokotehaitat.fi
Luotan enemmän k piikityksestä kriittisesti kertovien lääkärien ja sairaanhoitajien lausuntoihin ja kirjoituksiin, jotka työpaikan ja oman talouden ja kodin menettämisen uhan alla irtisanoutuu työstään, kuin sinun ylimielisen ja koppana narsisti uskovan juttuihin.
MM si äkin olette lahkossasi ja portto ekumeniassa (Ilm.18:1-5 24, Joh.3:16-21, ) syyllinen tuhansien uskovien harhaajohtamiseen, terveyshaittoihin ja kuolemantuottamiseen. Jotka on tullut k piikki aineesta.
Missä synti on suureksi tullut, siellä on armo ylenpalttinen. Nöyrry ja tee parannus, vielä on armon aika ja pelastuksen päivä. Murhaajat ja tappajat ei peri Jumalan valtakuntaa.
Jo nyt tulleiden tietojen mukaan. Pelkästään Krafeeni k piikki aineissa, on kuin muurarille laasti, muurari tarvii laastia jotta tiili pysyy kiinni muurauksessa, krafeeni mahdollistaa tulevan 666 mikrosirun helpomman sähköisen yhteyden ihmisen kehoon.
- Anonyymi
Aloittajalle tiedoksi. Jumala ei todellakaan puhu kenellekään tänä aikana tai anna ilmestyksiä, sanomia jne. Eikä ole todellakaan puhunut Paavolslle kuin ehkä mielikuvituksessa.
Jumala kyllä puhuu meille jokaiselle tänä aikana Raamatun tekstien kautta. Eikö ole mahtavaa? Mutta henkilökohtaisia sanomia ei kukaan saa. Jos joku väittää muuta hänen sanansa ovat valhetta tai kuvittelua.- Anonyymi
Sen tiedän, ettei Petri Paavola ole Jumalan profeetta, mutta muuten olet täysin väärässä.
Ilmestyskirja kertoo kahdesta säkkipukuisesta profeetasta, mikä todistaa sen, että lopun ajoilla on olemassa profeettoja, joille Jumala puhuu, mutta Petri Paavola ei kuulu niiden joukkoon.
- Anonyymi
Paavolan mielestä Putinin puhe on jumalan puhetta.
- Anonyymi
Kukaan ei saa mitään sanomia Jumalalta nykyään, ei Paavola josta tällä mainitaan eikä kukaan muukaan. Se ei ole mahdollista. Yksikään Raamatun kohta ei itsessään todista että Jumala antaisi sanomia, unia, näkyjä puhumattakaan profetioista meidän aikana. Toisaalta ei ole perusteltua väittää että seurakunnissa olisi profeettoja nykypäivänä.
Mihin edes tarvitsemme tänä aikana profeettoja? Emme mihinkään. Kaikki tärkeä profetia meidän ajallemme on jo kirjoitettu ylös Raamattuun. Riittää kun luemme Raamattua ja otamme selvää lopun aikaa koskevista profetoista joissa on tärkeä jokaiselle näinä viimeisinä päivinä.- Anonyymi
Kirjoitettu Jumalan Sana on tosiaan oppaamme, mitä tulee oppiin ja kristilliseen elämäämme!
Mutta Jumalan kirjoitetussa sanassa ei ole mitään sellaista viitettä, että profetiat ja Jumalan suora puhe uskoville Pyhän Hengen kautta loppuisi ennenkuin täydellisyys tulee. Jumala ei ole kuollut Jumala vaan Jumala, joka edelleenkin puhuu. Kyllä meillä on edelleenkin tarve saada Jumalalta ohjausta ja johdatusta omaan elämäämme. Ja Jumala HALUAA johdattaa meitä, kun kuljemme rukoillen. Jumala on valmis varoittamaan meitä vaaroista, on valmis johdattamaan meitä valintatilanteissa, haluaa johdattaa meitä, kun menemme julistamaan evankeliumia! Jumala on ELÄVÄ Jumala!
- Anonyymi
Ei sillä ole mitään merkitystä mitä te valeprofeetat toisistanne kirjoittelette. Ei se Jumala ole sinullekaan mitään oikeasti puhunut.
- Anonyymi
Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan.
- Anonyymi
Vanha klisee!
- Anonyymi
Raamatun mukaan Jumala voi puhua uskoville esim. unissa. Petri Paavola kirjoittaa eräästä Jumalan hänelle antamasta unesta, millä Jumala halusi sanoa, että saatanan käyttää jumalattomia ihmisiä uskovaa vastaan vastustamaan ja tekemään pahaa, mutta Jumalan voimasta uskova voittaa saatanan voiman:
"Näin viime yönä unen, jonka koin olleen Herran antama. Unessa oli eräs jo vuosia kuollut ihminen, joka teki minulle pahaa eläessään täällä maan päällä. Hän kutsui minua kulkemaan hänen kanssaan, sillä hän johdattaisi ja löytäisi oikopolun taloon, jonne olin menossa. Yhtäkkiä jostakin tuli kolme härkää ja tämä ihminen, joka halusi opastaa minua hävisi yhtäkkiä ja suurin ja voimakkain häristä otti minut tähtäimeensä. Härkä tuli aivan minun lähelleni ja oli hyökkäämäisillään kimppuuni, silloin ojensin jaloissani olevat sukset härän sarvien väliin. Härkä puski itseään minua lähemmäksi ja näin kuinka sen silmistä leimuisi viha ja raivo minua vastaan. Painoin suksilla härkää kauemmaksi ja otin härkää sarvista kiinni ja käsilläni painoin härkää kauemmas minusta, jolloin härän ilme oli hämmentynyt ja hätääntynyt kun se huomasi ettei voinut minulle mitään ja joutui alakynteen. Painoin härän maahan ja se jäi voimattomana siihen ja siihen uni loppui."
http://www.kotipetripaavola.com/jumalalohduttaajavahvistaa.html
Petri on hyvä opettaja ja on ollut Jumalalle kunniaksi, mutta hänelläkin on puutteensa. Joskus tuntuu, että enemmän pitäisi kuunnella muita eikä aina tuoda sitä omaa mielipidettä ja opettamista joka asiassa esille.- Anonyymi
"Petri on hyvä opettaja ja on ollut Jumalalle kunniaksi"
Petri Paavolan opetuksesta löytyy valtavan paljon virheitä ja suoranaista eksytystä. Sinä et sitä huomaa, koska et osaa Raamattua, joten olet Paavolan vedätettävissä.
Mitä tulee siihen, saako Petri Paavola Jumalalta ennusunia tai profetioita, niin Raamatussa on ohjeet koetteluun. Jos saarnaaja elää valheessa ja laittomuudessa, se on väärän profeetan merkki. Petri Paavola täyttää väärän profeetan tunnusmerkit hänen tekojen, salaliittoteorioiden ja väärän opetuksen takia.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Petri on hyvä opettaja ja on ollut Jumalalle kunniaksi"
Petri Paavolan opetuksesta löytyy valtavan paljon virheitä ja suoranaista eksytystä. Sinä et sitä huomaa, koska et osaa Raamattua, joten olet Paavolan vedätettävissä.
Mitä tulee siihen, saako Petri Paavola Jumalalta ennusunia tai profetioita, niin Raamatussa on ohjeet koetteluun. Jos saarnaaja elää valheessa ja laittomuudessa, se on väärän profeetan merkki. Petri Paavola täyttää väärän profeetan tunnusmerkit hänen tekojen, salaliittoteorioiden ja väärän opetuksen takia.
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.Kyllä Petri on ollut Jumalalle kunniaksi verrattuna esim. minuun, joka olen elänyt tosi tyhmästi ja tottelemattomasti, enkä ole taistellut syntiä vastaan niinkuin olisi pitänyt. Petri on entinen alkoholisti, hän on sanonut, että 4 vuotta oli taistelua juomista vastaan. Minä en ole alkoholisti, mutta olen vetelästi taistellut syntiä vastaan, jos verrataan esim. Petriin. Joten olen ollut tyhmä, vaikka inhimillisesti olenkin lahjakas ja osasin esim. lukea 5-vuotiaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Petri on ollut Jumalalle kunniaksi verrattuna esim. minuun, joka olen elänyt tosi tyhmästi ja tottelemattomasti, enkä ole taistellut syntiä vastaan niinkuin olisi pitänyt. Petri on entinen alkoholisti, hän on sanonut, että 4 vuotta oli taistelua juomista vastaan. Minä en ole alkoholisti, mutta olen vetelästi taistellut syntiä vastaan, jos verrataan esim. Petriin. Joten olen ollut tyhmä, vaikka inhimillisesti olenkin lahjakas ja osasin esim. lukea 5-vuotiaana.
"Kyllä Petri on ollut Jumalalle kunniaksi"
Petri Paavola ei ole ollut Jumalalle kunniaksi ollenkaan, koska hän ei opeta oikeaa evankeliumia vaan välillä jopa valheellisia salaliittoteorioita. Sinä olet eksynyt, koska et osaa Raamattua.
- Anonyymi
Lainaus
” Ilmestyskirja kertoo kahdesta säkkipukuisesta profeetasta, mikä todistaa sen, että lopun ajoilla on olemassa profeettoja, joille Jumala puhuu, mutta Petri Paavola ei kuulu niiden joukkoon.”
Väärä Raamatun sovellus. Kaksi säkkipukuista profeettaa Ilmestyskirjassa eivät liity mitenkään siihen että Jumala antaisi profetioita jonkun kautta nykyään. Missä seurakunnassa näin opetetaan?
On hyvin tuhoisaa hengellisyyden kannalta saada Raamatun vastaista opetusta!- Anonyymi
"Kaksi säkkipukuista profeettaa Ilmestyskirjassa eivät liity mitenkään siihen että Jumala antaisi profetioita jonkun kautta nykyään."
Sinulla on oma harhaoppisi, joka ei perustu Raamattuun.
Raamatussa kerrotaan profetian armolahjasta, mitä käytettiin mm. alkuseurakunnan aikana, eikä ole mitään merkkejä siitä, että se olisi loppunut. Ilmestyskirjan säkkipukuiset profeetat osoittavat sinun oppisi vääräksi. - Anonyymi
Lieneekö nämä kaksi säkkipukuista todistajaa Mauno Mattila ja Juha Norolampi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieneekö nämä kaksi säkkipukuista todistajaa Mauno Mattila ja Juha Norolampi?
HEHEHEHEH!!! Eivät todellakaan ole!
- Anonyymi
Noh kannattaa muistaa, että alkukristityt alunperinkin uskoivat, että luoja Jumala oli paha. Eiväthän he edes siinä vaiheessa uskoneet hyvään Jumalaan. Riippuen sitten uskonnosta niin profetiat kutsutaan eri nimillä. Se on kykyä nähdä tapahtuvia asioita, mutta sekin lähinnä valmistaa tuleviin koettelemuksia ja on siis siten sitä armoa. Mutta kyllä tieteilijätkin joutuvat aika ajoin nöyrtymään siihen totuuten ettei koko universumi pyöri heidänkään ympärillä.
- Anonyymi
Paavolan tekemä huono hedelmä todistaa, ettei hän ole Herran asialla.
- Anonyymi
Paavola näyttää selittävän uusimmilla videoilla näitä asioista aluksi. Koetelkaa kaikki. Muistakaa, ettei Paavolan hedelmä ole hyvä.
- Anonyymi
Jeesus sanoi: - "Kaikki minun lampaani kuulevat minun ääneni."
- Anonyymi
>> kaksi säkkipukuista todistajaa <<
Raamattu kertoo sen itse, keitä ovat nämä säkkipukuiset todistajat:
Ilm. 11:3 Ja minä annan kahdelle todistajalleni toimeksi säkkipukuihin puettuina profetoida tuhannen kahdensadan kuudenkymmenen päivän ajan." 4 Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä.
Sak. 4:11 Ja minä lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nämä kaksi öljypuuta lampunjalan oikealla ja vasemmalla puolella?" 12 Sitten minä toistamiseen lausuin ja sanoin hänelle: "Mitä ovat nuo kaksi öljypuun terttua kahden kultaisen putken kohdalla, jotka vuodattavat sisästänsä öljynkultaa?" 13 Niin hän sanoi minulle näin: "Etkö tiedä, mitä ne ovat?" Minä vastasin: "En, Herra". 14 Hän sanoi: "Nämä ovat ne molemmat öljyllä voidellut, jotka seisovat kaiken maan Herran edessä".
Room. 11:17 sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
Öljypuut ovat siis messiaanisia juutalaisia ja pakanakristittyjä, jotka yhdessä todistavat lopun aikana voimallisesti. Olemme siis yhdessä ne 2 säkkipukuista todistajaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod316049- 345513
- 293114
- 342484
- 442377
- 152138
- 372128
- 121721
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391706En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191697