Mauno Koivistolle pystytetään muistomerkki Kiasman eteen.
Kun Koivistolta teeveessä kysyttiin, onko Suomi tunnustanut Baltian maiden liittämisen Neuvostoliittoon, vastasi: "Eiköhän se ole jo de facto tunnustettu."
Moista törkeyttä ei KUKAAN toinen presidentti ole päästänyt suustaan. Ei olisi tullut kuuloonkaan, että Viron ystävä ja yhteyksien rakentaja, Kekkonen, olisi lausunut jotakin näin pöyristyttävää.
Suomi ei ole koskaan tunnustanut Baltian maita kuuluviksi Neuvostoliittoon, eikä mikään muukaan sivistynyt maa.
Virossa Kekkosta muistetaan Viron hyvänä ystävänä, mutta Koivistoa inhotaan kuin kulkutautia. Haluammeko muistaa balttien kavaltajaa Helsingin keskeisimmällä paikalla eduskuntataloa vastapäätä?
Balttien kavaltajalle, Koivistolle, muistomerkki
3
<50
Vastaukset
Ovatkohan nykypäättäjät tietämättömiä, mitä Koivisto sanoi.
Kun Neuvostoliiton Omon-joukot riehuivat Baltiassa ja tappoivat ihmisiäkin, ei suinkaan moittinut Neuvostoliittoa, vaan Yleä siitä, että esitti tapahtumia "oikein värikuvina". Lienee tarkoittanut, että balttien veri näkyi oikean värisenä.
Suomettumisen pohja, vaikka aluksi luulimme Koivistosta päinvastoin.- Anonyymi
Ehkä kannattaisi tarkistaa mitä se de facto tarkoittaa?
Koivisto tarkoitti, että Viro on itsenäisyysjulistuksensa jo antanut 24. helmikuuta 1918.De facto tarkoittaa 'itse asiassa'. Koiviston sana siis tarkoitti, että Suomi on itse asiassa tunnustanut Baltian liittämisen Neuvostoliittoon.
Sama, kuin nykyinen presidenttimme selittäisi, että Suomi on itse asiassa tunnustanut, että Venäjän itseensä liittämät Ukrainan alueet ovat osa Venäjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 28611266
- 1337010
- 995731
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa385098- 524281
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta303969- 613534
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323501Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223035- 782974