huumorintaju ja vieläpä oikeanlainen huumorintaju?
Kuinka tärkeää on
95
113
Vastaukset
- Anonyymi
Jos olet nainen ja postauksen motiivina on saadut kommentit huumorintajun puuttesta, mitään ei ole välttämättä tehtävissä. Naisten ego on yleensä liian esipaisutettu itsekehityksen mahdollistamiseksi. Tässä tapauksessa: he ovat todennäköisesti oikeassa ja on aika kutistaa egoa tai tottua ko. palautteeseen.
Jos olet mies, tiedä ettei muijien valitus vähene mielistelemällä tai haluttomuus muutu halukkuudeksi. On kaksi tapaa kehittää miehenä huumorintajua: 1) huumorintajua testaavien tilanteiden sietäminen ja 2) oman huumorin vähittäinen kehittäminen. Hyväksynnän saamiseksi itsensä muuttaminen on yleensä huono idea. Pysyvät muutokset perustuvat omaan haluun ja intressiin.
Ei ole olemassa "oikeanlaista" huumorintajua. Annat ymmärtää, että yrität väkisin tunkea joukkoon. Huumorintaju on itseäsi varten. Useimmiten ongelma ei ole huumorintaju vaan liiallinen vakavuus, yksi tilannetyperyyden muoto. Vakavuus on usein merkki elämänkokemuksen puutteesta ja heikkoudesta. Se on tarvittaessa helppo teeskennellä, tosin jos vakavuus on ainut mihin kykenee (esim. yrittää olla "mutsin hyväksymä" high-brow-intellektuaali), ollaan melkoisissa luonnesisältötyyppisissä ongelmissa. Jäykillä tyypeillä ei ole koskaan mitään sanottavaa ja silloin harvoinkin se on jokin ilmeinen toteamus, joka on parempi jättää sanomatta.- Anonyymi
Hauska!
- Anonyymi
Ymmärrän. Sulla ei näköjään sitten ole huumorintajua.
- Anonyymi
Opetelkaa nauramaan myös itsellenne. Se on avain rentouteen ja molemminpuolisena toteumana saa vain hillittömän hyviä hetkiä aikaan. Se on myös osoitus hyvästä itsetunnosta.
- Anonyymi
Toimii 👍
Huumorintaju on todella tärkeää. Mutta mikä on oikeanlainen huumorintaju? Tarkoitatko, että se on samanlainen molemmilla? Se on iso etu.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Huumorintajuakin on monenlaista. Ei kaikki naura samoille asioille välttämättä...
Näin on. Itse tykkään miehillä paskasta huumorintajusta. Pääasia, että edes yrittää. Kun vitsi on todella huono, niin se huvittaa. Tykkään ehkä miehellä, ettei ole kovin nauravainen, mutta joskus kuitenkin antautuu itsekkin jotain lataamaan ja tykkää minun huumorista.
Liian hersyvä huumori mieheltä kyllästyttää heti, koska on liian samanlaista kun omani.
Oma huumori on sekä suoraa, että perinpohjaisen mustaa ja kieroutunutta ja yleensä olen aina vähän toinen suupieli vähintään ylöspäin.
Miehet ottaa mut aina jotenkin liian tosissaan ja alkavat vakavaksi Sitten kun tulee jotain mukamas noloa, niin se on kova paikka.
Tosiasiassa nautin elämän sävyistä ja kaikista tunteista eikä minun kanssa oikein edes voi siksi nolata itseään, ainakaan kovin pahasti.
Toisten ihmisten loukkaaminen on minusta nolompaa, kun paska huumori tai kömmähdykset. - Anonyymi
Oikeanlainen on varmasti samanlainen.
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Itse tykkään miehillä paskasta huumorintajusta. Pääasia, että edes yrittää. Kun vitsi on todella huono, niin se huvittaa. Tykkään ehkä miehellä, ettei ole kovin nauravainen, mutta joskus kuitenkin antautuu itsekkin jotain lataamaan ja tykkää minun huumorista.
Liian hersyvä huumori mieheltä kyllästyttää heti, koska on liian samanlaista kun omani.
Oma huumori on sekä suoraa, että perinpohjaisen mustaa ja kieroutunutta ja yleensä olen aina vähän toinen suupieli vähintään ylöspäin.
Miehet ottaa mut aina jotenkin liian tosissaan ja alkavat vakavaksi Sitten kun tulee jotain mukamas noloa, niin se on kova paikka.
Tosiasiassa nautin elämän sävyistä ja kaikista tunteista eikä minun kanssa oikein edes voi siksi nolata itseään, ainakaan kovin pahasti.
Toisten ihmisten loukkaaminen on minusta nolompaa, kun paska huumori tai kömmähdykset.Totta. Tämäkin tukee sitä ajatusta, että naine täytyy saada nauramaan, jotta se kiinnostuu miehestä. Itselleni todella vaikeaa alkaa mitään vitsiä heittämään vieraille ihmisille, ellei sitten tule mieleen tilanteessa joku sutkautus. En ole mikään sellaine suupaltti muutenkaan. Haluaisin toisaalta olla, koska niistä kaikki tuntuu tykkäävän. Rennon letkeistä huulen heittäjistä. Minä jään vaan sivuun katsomaan ja ihmettelemään maailman menoa yksinäni aina. Noh, se meni taas näin mollivoittoiseksi tämä minun tekstini...
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Totta. Tämäkin tukee sitä ajatusta, että naine täytyy saada nauramaan, jotta se kiinnostuu miehestä. Itselleni todella vaikeaa alkaa mitään vitsiä heittämään vieraille ihmisille, ellei sitten tule mieleen tilanteessa joku sutkautus. En ole mikään sellaine suupaltti muutenkaan. Haluaisin toisaalta olla, koska niistä kaikki tuntuu tykkäävän. Rennon letkeistä huulen heittäjistä. Minä jään vaan sivuun katsomaan ja ihmettelemään maailman menoa yksinäni aina. Noh, se meni taas näin mollivoittoiseksi tämä minun tekstini...
Hymyile
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Totta. Tämäkin tukee sitä ajatusta, että naine täytyy saada nauramaan, jotta se kiinnostuu miehestä. Itselleni todella vaikeaa alkaa mitään vitsiä heittämään vieraille ihmisille, ellei sitten tule mieleen tilanteessa joku sutkautus. En ole mikään sellaine suupaltti muutenkaan. Haluaisin toisaalta olla, koska niistä kaikki tuntuu tykkäävän. Rennon letkeistä huulen heittäjistä. Minä jään vaan sivuun katsomaan ja ihmettelemään maailman menoa yksinäni aina. Noh, se meni taas näin mollivoittoiseksi tämä minun tekstini...
Siis just laitoin päinvastaista..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hymyile
Niimpä, hymy on kiva.
Anonyymi kirjoitti:
Niimpä, hymy on kiva.
Kyllähän sitä itsekin tykkää katsella hymyileviä kasvoja ja yleensä hymyyn vastataan hymyllä. :)
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Ai, itse olen kyllä kokenut sen hymyilemään ja nauramaan saamisen olevan tosi tärkeä juttu miehillekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisten ihmisten loukkaaminen on minusta nolompaa, kun paska huumori tai kömmähdykset.Kuulostat vähän samantyyppiseltä ihmiseltä kuin minäkin. Mäkin olen nainen ja vähän samantyyppisiä kokemuksia miehistä, että tosi moni on turhan vakava tai sitten se huumori on sellasta minuta vähän väkinäistä vitsinvääntöä.
Mäkin tykkään tietyllä tavalla paskasta huumorista, sopivassa määrin. Tykkään myös älykkäästä huumorista ja siitä, että heittää tarkotuksella sopivaan kohtaan jotain suhteellisen älyvapaata. Ja siis mäkään en tykkää liian nauravaisista ja hauskuuttavista miehistä yhtään. Itsehän siis heitän helposti lähes kaiken vitsiksi ja herjaksi ja jos juttuni ottaa liian vakavasti, niin se on todella rasittavaa. Lisäksi mulla on ajoittain todella musta ja sarkastinen huumorintaju, eikä sellaista asiaa olekaan, etteikö siitä voisi myös vitsailla. Tietysti välillä pitää miettiä missä voi mitäkin laukoa, sillä muuten joku voi jopa järkyttyä. Anonyymi kirjoitti:
Ai, itse olen kyllä kokenut sen hymyilemään ja nauramaan saamisen olevan tosi tärkeä juttu miehillekin.
No tietysti joo. Onhan se molemminpuolista.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
No tietysti joo. Onhan se molemminpuolista.
Jokainen mies, joka muhun on ihastunut, on ihastunut juurikin huumoriini. Ulkonäkö voi vetää puoleensa, mutta jutut ovat saaneet ihastumaan.
Sama muuten itselläni. Juuri tietynlainen huumori on se mihin ihastun. Mikään muu ei toimi. :) - Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Haluatko vinkin? No saat sen kuitenkin. Moni mies kuvittelee juuri noin, että hänen pitää saada nainen nauramaan ( olla naistennaurattaja), mikä johtaa juuri sellaisiin väkinäisiin "sutkautuksiin" ja yhtä väkinäisiin naurahduksiin. Mutta mietipä omalle kohdallesi, kumpi tekee suuremman vaikutuksen: se, että sinä saat naurahtaa jonkun vitsille, vai se, että joku nauraa sinun vitsillesi?
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko vinkin? No saat sen kuitenkin. Moni mies kuvittelee juuri noin, että hänen pitää saada nainen nauramaan ( olla naistennaurattaja), mikä johtaa juuri sellaisiin väkinäisiin "sutkautuksiin" ja yhtä väkinäisiin naurahduksiin. Mutta mietipä omalle kohdallesi, kumpi tekee suuremman vaikutuksen: se, että sinä saat naurahtaa jonkun vitsille, vai se, että joku nauraa sinun vitsillesi?
Ei sellainen väkinäisyys varmasti saakaan aikaan muuta, kuin vaivautunutta tunnelmaa. Jos huumorintajut kohtaa, on hauskaa ihan luonnostaan, ilman yrittämistä.
- Anonyymi
Hyvä tilannetaju luo hyvän tilannehuumorin. Tilannehuumori on parasta :)
Siitä minäkin enemmän pidän, kuin jostain vitsien kertomisesta. Huumorini on myös aika mustaa toisinaa ja kuivaa. Nauran tilainteille joissa ei edes saisi nauraa...
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Siitä minäkin enemmän pidän, kuin jostain vitsien kertomisesta. Huumorini on myös aika mustaa toisinaa ja kuivaa. Nauran tilainteille joissa ei edes saisi nauraa...
Vitsithän ovat vitsejä, eivät ne ole sitä oikeaa arkihuumoria. Vitsi on sekunnin pläjäys. Huumori on kokonainen mielenlaatu ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitsithän ovat vitsejä, eivät ne ole sitä oikeaa arkihuumoria. Vitsi on sekunnin pläjäys. Huumori on kokonainen mielenlaatu ;)
En erityisemmin pidä vitsinkertojista, kun en osaa teeskennellä ja vitsit harvemmin oikeasti naurattavat.
- Anonyymi
Tästä minäkin pidän. Helpottaa monta vakavampaa hommaa tai vapauttaa jotain kuivakan virallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä minäkin pidän. Helpottaa monta vakavampaa hommaa tai vapauttaa jotain kuivakan virallista.
..minulle on sanottu, että olen huumorintajuinen. Taitaa tarkoittaa siis sitä, että nauran oikeille jutuille. En ainakaan itse kerro vitsejä. En mielestäni edes osaa :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..minulle on sanottu, että olen huumorintajuinen. Taitaa tarkoittaa siis sitä, että nauran oikeille jutuille. En ainakaan itse kerro vitsejä. En mielestäni edes osaa :)
.. ja työkavereiden kanssa rennompi tehdä töitä. On mukava kun päivässä on rentoutta. Esimies on valitettavan kuivakka ja jäykkä, mutta ihan ok sekin:)
- Anonyymi
Huumori on taidelaji, ennenkuin viljelee sitä ja muita kaikenlaisia alapääjuttuja kantsii olla selvillä onko yleisö samalla aaltopituudella...
- Anonyymi
Tärkeää, sillä ei niin suurta väliä onko käytännössä hyvää tai huonoa kunhan se on mitoitettu kuulijakunnan mukaan eikä loukkaa ketään
Ylipäänsä ei kovin tärkeää, pärjään tosikkojenkin kanssa. Mutta parisuhteessa se on jo huomattavan tärkeää, että kumpikin ymmärtää toisen huumorintajua ja mielellään vieläpä huumorintajut kohtaavat isoilta osin.
- Anonyymi
En pärjää tosikkojen kanssa ollenkaan.
Anonyymi kirjoitti:
En pärjää tosikkojen kanssa ollenkaan.
Kyllä niiden kanssa pärjää, mutta se alku on kriittinen, jos kyseessä on eka tapaaminen. Pitää aika nopeasti selvitä kenelle tippuu huumori ylipäänsä ja kenelle vain rautalankafaktat. Vaan sama se on vähän kaikkien kohtaamisten kanssa, toista pitää osata kuunnella.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Kyllä niiden kanssa pärjää, mutta se alku on kriittinen, jos kyseessä on eka tapaaminen. Pitää aika nopeasti selvitä kenelle tippuu huumori ylipäänsä ja kenelle vain rautalankafaktat. Vaan sama se on vähän kaikkien kohtaamisten kanssa, toista pitää osata kuunnella.
Juu ei jaksa.
- Anonyymi
Tärkeää? Niinpä kai, muttei ole yhtä ainoaa oikeanlaista huumorintajua. Hyvä huumori menee enemmän tilannetajun puolelle, ja siinä toimii hyvä käytös ja tunnetaidot. Tärkeimpiä seikkoja hyvässä huumorissa on, että osaa myös nauraa itselleen.
Toisen ihmisen huumorista voi päätellä melko helposti ihmiselon ongelmat ja solmukohdat. Huumorintaju ei ole kenelläkään vakio, se muuttuu esimerkiksi elämäntilanteiden ja mielialojen mukaan.
- Sheena - Anonyymi
Tärkeää olisi sitten myöskin tietää/ymmärtää:
1) Miten oikeanlainen huumorintaju ilmenee?
2) Missä vaiheessa vaadittu oikeanlaisuus määritellään?
===
Mies tuli baarin yksityishuoneesta takaisin pöytään, kaveri kysyi: No, oliko se hyvä nainen? Mies vastasi: Mitä sä tarkoitat, sehän riippuu siitä miten sen ottaa.
Naurattaako?- Anonyymi
Ei naurata ketään - vastauksessa "ottaa" ei tarkoita sitä että suhtautuu.
- Anonyymi
Ei ikävä kyllä naurattanut. Ainoa mikä tuli mieleen, että kuulostaapa p.skalta seksiltä. Sekstaillessakin voi kyllä sattua hassuja sattumuksia, mutta p.ska seksi ei ole lainkaan hauskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ikävä kyllä naurattanut. Ainoa mikä tuli mieleen, että kuulostaapa p.skalta seksiltä. Sekstaillessakin voi kyllä sattua hassuja sattumuksia, mutta p.ska seksi ei ole lainkaan hauskaa.
Käymälä on surkea paikka puuhastelemiselle. Yksityishuoneita on yöbaareissa, ne eivät ole käymäköitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käymälä on surkea paikka puuhastelemiselle. Yksityishuoneita on yöbaareissa, ne eivät ole käymäköitä.
"Kiva" kuulla, että sulla on tollasiakin kokemuksia. Vaan ei tuosta avautumisesta taida muille kauheasti hyötyä olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kiva" kuulla, että sulla on tollasiakin kokemuksia. Vaan ei tuosta avautumisesta taida muille kauheasti hyötyä olla.
VItsistäni on se hyöty että jos se ei naurata niin tietää olevansa tosikko tai seniili.
- Anonyymi
Ai niin ja helvetin huonoa seksiseuraa, Eli siis joo, vitsisi on erinomainen rajaamaan seuraa.
- Anonyymi
Huumorintaju on mainio asia. Kannattaa olla reippaasti oma itsensä, ja kertoa asioita huumorin pilke silmäkulmassa, mutta myös vakavista asioista pitää osata puhua. Eikä kannata tehdä joka asiasta vitsiä.
t. Jari - Anonyymi
Huumori ja iva pitää osata erottaa. Iva ei ole koskaan huumoria.
- Anonyymi
Iivailla, pitää pilkkanaan, panna halvalla - joko naurattaa tai itkettää, riippuen kenen kannalta asiaa tarkastalee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iivailla, pitää pilkkanaan, panna halvalla - joko naurattaa tai itkettää, riippuen kenen kannalta asiaa tarkastalee.
Siinä sitä sitten jo viisaat päät erottuu viimeistään.
- Anonyymi
Ivaksi tulkittava on todella usein huumoria. Sekin on vaan tarkaa, että kenen seurassa sitä huumoria viljelee. Itselläni on pari kaveria, joiden kanssa tulee paljonkin "ivattua" toisiamme. Ulkopuoliselle se voi kuulostaa pahalta, mutta meillä on hauskaa keskenämme, ollut jo parikymmentä vuotta.
- Anonyymi
Jos ei sarkasmia ymmärrä eikä kestä, se on heipat. Ja myös itseironian ja tilannetajun puute aiheuttaa saman reaktion.
- Anonyymi
Kas, joku tunnustaa olevansa tosikko!
- Anonyymi
Jos ei naurua ja iloa kestä, se on heipat.
- Anonyymi
Onhan se tärkeää eritoten parisuhteessa. Huumori tuo suhteeseen sellaista ihanaa iloa, joka tavallaan lämmittää suhdetta. Se voi olla myös hyvin eroottista, jos toisen huumori on sellaista älykästä ja osuvaa ja sopivalla tavalla kiusoittelevaa.
- Anonyymi
Hauskoihin hetkiin on kiva mielessään palata. Joskus vielä vuosienkin päästä saattaa joku yhteinen juttu naurattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauskoihin hetkiin on kiva mielessään palata. Joskus vielä vuosienkin päästä saattaa joku yhteinen juttu naurattaa.
Läikähtää mieleen. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta 😊 Se, että toinen ihminen saa hymyilemään ja nauramaan on todella arvokasta.
Kaipaan edellisessä miesystävässäni hänen muutenkin ihanan luonteensa lisäksi juuri hänen huumorintajuaan. Hän sai minut aina nauramaan, hänellä oli nopeat hoksottimet ja hän osasi sovittaa huumorin oikeisiin tilanteisiin. Se nimittäin on todella rasittavaa, jos aikuinen mies lyö kaiken leikiksi.
No jos valita pitää niin ennemmin tosikko kuin huumori-ihminen. Tosikolla on harvemmin tarvetta todistella mitään mutta jos joku haluaa että hänet huomataan huumorista niin se täytyy myös tuoda esiin. Ei oikein jaksa näitä jotka haluaa olla keskiössä ja kun menee jutut jo "yli" niin paetaan sen huumoriverhon taakse ja ihmetellään kun "tämä oli vain leikkiä"-kortti ei menekään läpi.
Enkä nyt tiedä onko se parisuhteessakaan mikään kynnyskysymys. Jos toinen seuraa ohjelmaa jossa on vinkkarit rutussa ja toinen taas kuuntelee Alivaltiosihteerin juttuja niin siitä vaan. Voi ne yhteiset jutut sitten olla vaikka ajankohtaisohjelmissa tai muissa kiinnostuksen kohteissa kuten harrastuksissa.
Ainakin oman kokemuksen mukaan pareille alkaa muodostua kuitenkin sellainen omanlaisensa huumori esim terminologioiden kautta joka ei ulkopuolisille aukea. Meillä kun oli lapset kuulolla niin aina saunan lämmitys ei tarkoittanut sitä että kiuas olisi ollut illalla kuuma.- Anonyymi
Musta huumori on parasta, voi nauraa porukassa vaikkapa heikoimmille ja luvan kanssa. Silloin voi esitellä vaikkapa ikenensä nauraessa ellei hampaat riitä. Vahingonilon sanotaan olevan parasta iloa, ehkä siihenkin liittyy jollain lailla huumorintaju. Hymyillä voi aina tarvittaessa, joillakin se on irvistys, mutta kyllä jokainen aidon hymyn tunnistaa, ja siihen kyllä vastataan.
- Anonyymi
Tuommonen vittuiluhuumori heikoimmille on paskinta huumoria mitä on, en edes oikeasti huumoriksi kutsuisi. Tyypillistä tämmöisen vittuilun harjoittajille on, että saavat kilarit, kun se kohdistuu itseensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuommonen vittuiluhuumori heikoimmille on paskinta huumoria mitä on, en edes oikeasti huumoriksi kutsuisi. Tyypillistä tämmöisen vittuilun harjoittajille on, että saavat kilarit, kun se kohdistuu itseensä.
Kyllä. Tästä ihan samaa mieltä. Ei se ole hauskaa. Siinä on tarkoitus ilkeillä ja monesti on just niin ettei sitä toisin päin sitten kestetäkään.
- Anonyymi
Komsii komsaa se on vähä nii ja näi ilman huumoria elämä on omasta mielestäni kovin tylsää ite kahton mieluiten niitä älyvapaa komedia elokuvia sitä draamaa ja muuta näkee viikonloppu iltana kaupungilla ihan tarpeeksi kun vai uskaltaa mennä ulos kävelylle
- Anonyymi
Positiivinen huumori (ei iva yms.) on tärkeä ominaisuus. Ihmisessä on silloin muutoinkin paljon muitakin positiivisia omainaisuuksia. Osaa myös nauraa itselleen. Kierrän kaukaa huumorintajuttomat ihmiset.
- Anonyymi
Hyvä kommentti.
- Anonyymi
Seuranhakupalvelussa "huumori" on tilketoivomus. Jotain täytettä siihen kohtaan pitää keksiä koska toivettaan ei rehellisesti kehtaa esittää.
- Anonyymi
Miten niin? Oikeanlainen huumori kertoo älykkyydestä ja hyväsydämisyyden aidon tason.
Erässä - turvallisuussyistä nimeämättömässä - maakunnassa ainoa huumorin laatu on toisten pilkkaaminen. Eräässä toisessa - niinikään turvallisuussyistä nimeämättömässä - maakunnassa ainoa huumorin laatu on uhoaminen.
Jos et vieraillessasi näissä naura näille ja erityisesti itsellesi, olet huumorintajuton. 🌹👀- Anonyymi
Se on kyllä tullut huomattua, että sinä et osaa nauraa itsellesi. Siitä tulee helposti tärkeilevä ja paskanjäykkä kuva ihmisestä. Mutta eihän sille mitään mahda. Ei kaikki siihen kykene.
Mua on aina oikeastaan ärsyttänyt joidenkin viljelemä ohje, että "opi nauramaan itsellesi". Se nyt ei vaan ole sellaista, jonka voisi oppia. Jos sen taidon jo omistaa, mutta ei uskalla ns. julkisesti nauraa itselleen, niin silloin on mahdollista "oppia" eli antaa itselleen lupa nauraa myös itselleen julkisesti. Vaan jos sitä kykyä ei ylipäänsä omista ja moni ei omista niin silloin sen oppiminen on mahdotonta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on kyllä tullut huomattua, että sinä et osaa nauraa itsellesi. Siitä tulee helposti tärkeilevä ja paskanjäykkä kuva ihmisestä. Mutta eihän sille mitään mahda. Ei kaikki siihen kykene.
Mua on aina oikeastaan ärsyttänyt joidenkin viljelemä ohje, että "opi nauramaan itsellesi". Se nyt ei vaan ole sellaista, jonka voisi oppia. Jos sen taidon jo omistaa, mutta ei uskalla ns. julkisesti nauraa itselleen, niin silloin on mahdollista "oppia" eli antaa itselleen lupa nauraa myös itselleen julkisesti. Vaan jos sitä kykyä ei ylipäänsä omista ja moni ei omista niin silloin sen oppiminen on mahdotonta.Kyllä minusta sen taidon voi oppia, miksei voisi. Jos osaa nauraa muille, niin kai itseleenkin? Tietysti, jos huumorintaju puuttuu kokonaan, mutta sellaisia ihmisiä taitaa olla äärimmäisen vähän. Tosin ei niitä itselleen oikeasti naurettavia tilanteita taida juurikaan olla, kyse on enemmänkin kiusallisista ja noloista tilanteista, joihin voi oppia suhtautumaan rennommin.
Anonyymi kirjoitti:
Mua on aina oikeastaan ärsyttänyt joidenkin viljelemä ohje, että "opi nauramaan itsellesi". Se nyt ei vaan ole sellaista, jonka voisi oppia. Jos sen taidon jo omistaa, mutta ei uskalla ns. julkisesti nauraa itselleen, niin silloin on mahdollista "oppia" eli antaa itselleen lupa nauraa myös itselleen julkisesti. Vaan jos sitä kykyä ei ylipäänsä omista ja moni ei omista niin silloin sen oppiminen on mahdotonta.Jos pidät toivottuna, että uhoaa tai pilkkaa toista, etkä itse satu kumpaakaan harrastamaan, voit aivan vapaasti nauraa itsellesi. En näe tällaista tarvetta. 🌹👀
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Jos pidät toivottuna, että uhoaa tai pilkkaa toista, etkä itse satu kumpaakaan harrastamaan, voit aivan vapaasti nauraa itsellesi. En näe tällaista tarvetta. 🌹👀
Nii-in. Noinhan siinä voi käydä, jos huumorintaju ei lainkaan kohtaa. Onhan sen täällä huomannut, että sulla on tapana varsinkin pilkata muita, uhoa et taida harrastaa. Ja tietysti on selvää, että kun sinulla on tapana vain pilkata tosissasi etkä osaa nauraa itellesi niin pilkka on sinulle aina täysin todellista. Et osaa tajuta sitä vitsiksi, koska sinun pilkkasi on aina vain veristä ja vakavaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minusta sen taidon voi oppia, miksei voisi. Jos osaa nauraa muille, niin kai itseleenkin? Tietysti, jos huumorintaju puuttuu kokonaan, mutta sellaisia ihmisiä taitaa olla äärimmäisen vähän. Tosin ei niitä itselleen oikeasti naurettavia tilanteita taida juurikaan olla, kyse on enemmänkin kiusallisista ja noloista tilanteista, joihin voi oppia suhtautumaan rennommin.
"Jos osaa nauraa muille, niin kai itselleenkin?"
Ei voisi tulla edes mieleeni, että nauraisin toiselle ihmiselle. Sehän olisi törkeätä, aivan hylättävää ja häpeällistä. Oletko todella sitä mieltä, että toiselle saa nauraa?
En tunne pienintäkään tarvetta uhota, enkä pilkata toista. Minusta siinäkään ei ole mitään nauramista itselle. Sen sijaan omatunto on rypyllä, kun olen käyttäytynyt väärin, mutta siinäkään ei ole mitään nauramista. 🌹👀- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
Ei voisi tulla edes mieleeni, että nauraisin toiselle ihmiselle. Sehän olisi törkeätä, aivan hylättävää ja häpeällistä. Oletko todella sitä mieltä, että toiselle saa nauraa?
En tunne pienintäkään tarvetta uhota, enkä pilkata toista. Minusta siinäkään ei ole mitään nauramista itselle. Sen sijaan omatunto on rypyllä, kun olen käyttäytynyt väärin, mutta siinäkään ei ole mitään nauramista. 🌹👀"En tunne pienintäkään tarvetta uhota, enkä pilkata toista."
Pilkaat sitten ilmeisesti vain palstalla. Täällä sinä nimittäin teet sitä lähes jatkuvalla syötöllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minusta sen taidon voi oppia, miksei voisi. Jos osaa nauraa muille, niin kai itseleenkin? Tietysti, jos huumorintaju puuttuu kokonaan, mutta sellaisia ihmisiä taitaa olla äärimmäisen vähän. Tosin ei niitä itselleen oikeasti naurettavia tilanteita taida juurikaan olla, kyse on enemmänkin kiusallisista ja noloista tilanteista, joihin voi oppia suhtautumaan rennommin.
Ei sitä voi oppia. Jos joskus törmäät sellaiseen ihmiseen, jolla yksinkertaisesti ei tuota kykyä ole olemassakaan, niin opit tuon. Sen voi oppia ihminen, joka kykenee ainakin itsekseen vähintään hieman itselleen hymyilemään, mutta kaikki todellakaan eivät kykene tuohonkaan.
- Anonyymi
Meillon kaikki suurta ja komiaa, muttei se meirän vika oo. Kaikki lahajakkuus ja komeus on kertynyt tänne aijan mittahan luontaasesti, aivan samoon kun raha tuloo rahan luo. Kyllähän täällä hölömöjäkin osatahan olla muttei koskahan vahingos kun puolet sakista kuuluu mensahan. Terveesiä pohojanmaalta, eikä sitte miltää rantaruattalaasilta, meillon MÄ ja muut tuloo peräs jos kerkiää 😁
- Anonyymi
kynä..mi kirjoitti:
En tunne pienintäkään tarvetta uhota, enkä pilkata toista. Minusta siinäkään ei ole mitään nauramista itselle. Sen sijaan omatunto on rypyllä, kun olen käyttäytynyt väärin, mutta siinäkään ei ole mitään nauramista. 🌹👀En nyt jaksa edes selittää mitä tarkoitin, kun tuskin tajuaisit kuitenkaan.
- Anonyymi
Minulle oikeanlainen huumorintaju on ensiarvoisen tärkeää. Jos ei huumorit osu yksiin, niin antaa olla. Huumori kantaa läpi myös elämän vaikeista hetkistä ja sen pitää toimia.
- Anonyymi
Niin ja huumorintaju yleisesti on mulle yhdentekevä juttu. Tulen kyllä toimeen tosikoidenkin kanssa. Ei heidän kanssaan tosin koskaan hauskaa pääse olemaan. Vaan jos parisuhteesta tai ystävyyssuhteista puhutaan, niin samanlainen huumorintaju on yksi tärkeimmistä asioista.
- Anonyymi
Eikö se olekkaan "rakkaus" joka kanniskelee? Vai ovatko "rakkaus" ja "huumori" synonyymejä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se olekkaan "rakkaus" joka kanniskelee? Vai ovatko "rakkaus" ja "huumori" synonyymejä?
Joillakin se voi olla rakkaus. En ota siihen kantaa. Minä olen kokenut, että pelkkä rakkaus nyt ei oikeasti kanna yli mistään, eikä riitä mihinkään. Harva ihminen kykenee vain rakastamaan 24/7/365 vuosikausia, satoi tai paistoi. Silloin kun on oikeasti vaikeaa, niin asioille pitää osata nauraa ja nähdä siinä mustassakin pilvessä se kultareuna. Vaan ihmisillä on tietenkin erilaisia kokemuksia näistä asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joillakin se voi olla rakkaus. En ota siihen kantaa. Minä olen kokenut, että pelkkä rakkaus nyt ei oikeasti kanna yli mistään, eikä riitä mihinkään. Harva ihminen kykenee vain rakastamaan 24/7/365 vuosikausia, satoi tai paistoi. Silloin kun on oikeasti vaikeaa, niin asioille pitää osata nauraa ja nähdä siinä mustassakin pilvessä se kultareuna. Vaan ihmisillä on tietenkin erilaisia kokemuksia näistä asioista.
Lisään ... sellaisia ihmisiä on vähän, joiden rakkaus on peruskallio. Valtaosan ihmisistä rakkaus on pikemmin tuuliviiri.
- Anonyymi
Hyvin sanottu tuo kantaa läpi elämän vaikeista hetkistä 👍
- Anonyymi
Erittäin tärkeää.
- Anonyymi
Lisään tähän, että huumorinlaji mistä en tykkää on sellaista toisten alaspainamista ja sille röhöttämistä. Ikävän yleistä etenkin vanhemmille miehille.
Anonyymi kirjoitti:
Lisään tähän, että huumorinlaji mistä en tykkää on sellaista toisten alaspainamista ja sille röhöttämistä. Ikävän yleistä etenkin vanhemmille miehille.
Se on todella tylsää ja vähämielistä. En harrasta sellaista, vaikka vanhempi mies olenkin.
- Anonyymi
PalstaRinssi kirjoitti:
Se on todella tylsää ja vähämielistä. En harrasta sellaista, vaikka vanhempi mies olenkin.
Ja pappi vieläpä :)
- Anonyymi
Huumorintaju on valtavan tärkeää ja juurikin se huumorin samankaltaisuus.
Viimeisin kerta, kun olen nauranut ihan "pissat housuissa" on hyvä esimerkki tuosta. Kyse oli yhdestä kuvitusgrafiikasta, joka oli rehellisesti sanoen aika hirveä yritelmä, mutta sille naurettaessa ei naurettu sen tekijälle, vaan sille itse grafiikalle. Se kuva oli aivan hulvaton omassa laaduttomuudessaan. Joku ihan toisenlaisen huumorintajun omistava olisi ottanut siitä todella lujaa itseensä, eikä sille oikeasti silloin voinut nauraa ja se tilanne olisi ollut tosi vaikea. Vaan siis hän tajusi sen itsekin ja siksipä sille tilanteelle naurettiinkin "pissat housuissa". Jokainen, joka on tehnyt grafiikoita, on tehnyt paskoja grafiikoita ja jos sille omalle hetkittäselle paskuudelleen osaa nauraa niin minun maailmassani se on hyvä juttu. - Anonyymi
Täytyy olla oikeanlaista. Muuten ei pärjää minun tai sukuni kanssa. Täytyy ymmärtää ironiaan ja sarkasmia.
- Anonyymi
Hyvin tärkeää.
- Anonyymi
Mycket viktigt.
- Anonyymi
Det är sant.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Det är sant.
Jah ska åka nu till Vilmanstrand. Passar det bra?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Och sen vi gå till St. Petersburg.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Åka hem. Andrej också.
- Anonyymi
Irvo Ropo ei ole oikea nimi https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ae90b012-2f08-4667-8d0a-d6ae452e3966
- Anonyymi
Kumma juttu, mutta kaikilla muilla on ihan paska huumorintaju paitsi mulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924557
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?723567Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1272891Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152595Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292504- 422095
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282037Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251800Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91687- 291648