Seuranhaku-ilmoituksessa vaatimuksena huumorintajuinen, mitä se tarkoittaa?

Anonyymi-ap

Huumorin lajeja on aika monta, oudoksuttaa että vaatimuksena on kaikkien huumorin lajejien/suuntien hallinta. Mutta, miten se ilmenee että on huumorintajuinen:

Pitää osata nauraa aina kun vaatija kertoo vaatijaa itseään huvittavia juttuja?
Ei saa nauraa kun vaatija kertoo juttuja jotka eivät huvita vaatijaa itseään?
Pitää osata kertoa juttuja jotka huvittavat kertojaa itseään?
Pitää osata kertoa juttuja jotka huvittavat vaatijaa?
Pitää ostata nauraa silloin kun sitcom:n naurukoneesta kuuluu hekotusta?
Tms?

Luulen että "huumorintajulla" tarkoitetaan muuta kuin mitä sanan normaali merkitys on. Esimerkiksi, parisuhteessa syntyy joillekin sanoille tai lauseille muu merkitys jonka vain he ymmärtävät tulkita ja joka heitä siksi sykähdyttää. Se ei ole huumoria ja sitä aina syntyy kun parisuhde käy kiihkeänä/kuumana.

Tässä lista 20 eri huumorin lajista: https://www.dailywritingtips.com/20-types-and-forms-of-humor/

23

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minustakin on outoa listata huumorintaju noin yleisellä tasolla. Samankaltainen huumori on tarpeellista, mutta huumorintaju noin yleisellä tasolla on parisuhteen kannalta tarpeeton juttu.

"Luulen että "huumorintajulla" tarkoitetaan muuta kuin mitä sanan normaali merkitys on. Esimerkiksi, parisuhteessa syntyy joillekin sanoille tai lauseille muu merkitys jonka vain he ymmärtävät tulkita ja joka heitä siksi sykähdyttää. Se ei ole huumoria ja sitä aina syntyy kun parisuhde käy kiihkeänä/kuumana."

Omalla kohdallani tuo luulosi ei ainakaan pidä paikkaansa. Nimenomaan pitää olla jo valmiiksi samantyyppinen huumorintajua tai sitä parisuhdetta ja noita inside juttuja, joista puhut, ei koskaan pääse syntymäänkään. Periaatteessa en itse edes kaipaa mitään sen kummempi inside juttuja. Ne ei eivät varsinaisesti tuo suhteeseen mitään lisää.

• Anonyymi

No jollen voi sanoa miehelle tai mies minulle "oletpas s**tanan läski" niin sillon toisella ei ole huumorintajua vaan on herkkä ja loukkaantuu herkästi. Huumorintajuiset vahvoja ja hyvällä itsetunnolla varustettuja eikä pelästy läpästä.

• Anonyymi

No kyllä tuo ny olisi jo loukkaavaa monasti nämä liioitellulla itsetunnolla varustetut saattaa noin toiselle sanoa usein siksi että yritetään viedä toiselta se itsetunto

• Anonyymi

Itsetunnon viemis yrityksiä on omalle kohdalle sattunut yksi se oli tyttäreni äitee jok silloin muistaakseni hain vaatteitani tai jottai vastaavaa kun lopullista pesäeroa tehtiin tokas mulle ettei ollu koskaan saanu orgasmia kanssani vaan oli aina teeskennellyt muistaakseni kysyin et mistä vitusta sä edes tiedät miltä orgasmi tuntuu jos olet aina teeskennelly saaneesi mu ei se mitään kyl mä sain joka kerta kyseessä oli se nainen jolta ekan vuodenaikana sain keskimäärin kuusi kertaa päivässä sekin ol joskus ajatuksena jos mitään muuta ei suhteelta saa niin kuusi kertaa päiväsä on ihan kiva

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä tuo ny olisi jo loukkaavaa monasti nämä liioitellulla itsetunnolla varustetut saattaa noin toiselle sanoa usein siksi että yritetään viedä toiselta se itsetunto

Ite pidän äärimmäisestä suorapuheisuudesta ja ironiasta. Jollei sitä kestä ei ole oikea. Ihminen jolla hyvä itsetunto ei pelästy jos hänen läskiään sanotaan läskiksi. Tietysti nauran myös itselleni.
        Ei kyse ole toisen itsetunnon viemisestä vaan siitä onko sitä hyvää itsetuntoa alkujaankaan ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsetunnon viemis yrityksiä on omalle kohdalle sattunut yksi se oli tyttäreni äitee jok silloin muistaakseni hain vaatteitani tai jottai vastaavaa kun lopullista pesäeroa tehtiin tokas mulle ettei ollu koskaan saanu orgasmia kanssani vaan oli aina teeskennellyt muistaakseni kysyin et mistä vitusta sä edes tiedät miltä orgasmi tuntuu jos olet aina teeskennelly saaneesi mu ei se mitään kyl mä sain joka kerta kyseessä oli se nainen jolta ekan vuodenaikana sain keskimäärin kuusi kertaa päivässä sekin ol joskus ajatuksena jos mitään muuta ei suhteelta saa niin kuusi kertaa päiväsä on ihan kiva

Kyllähän jokainen nainen masturboi ja tietää miltä orgasmi tuntuu. Tuo kuulostaa kuitenkin vihastuksissaan sanotulta.

• Se tarkoittaa sitä, että ilmoituksen laatija pystyy omasta näkökulmastaan jakamaan ihmiset huumorintajuisiin ja ei-huumorintajuisiin ja pitää edellisistä enemmän kuin jälkimmäisistä.

Se tuskin tarkoittaa sitä että laatija osaisi itse kirjoittaa esim. esseen käsitellen listassa mainittua 20 huumorin lajia ja antamaan esimerkkejä niistä.

Mä olen ainakin lopettanut nauramisen kun kuitenkin nauran väärässä kohtaa. Itsekseni saatan joskus hihitellä.

• Anonyymi

Pitää olla sama huumorintaju kuin sillä toisella.

• Anonyymi

Soon salakielee. Se tarkottaa, et eräästä - turvallisuussyistä nimeltä mainitsemattomasta - maakunnasta ei kantsi turhaan vastata. T. Kyöpeli 👻

• Anonyymi

Meillon suuren ja kaunihin maakuntamme lisäksi myäs kyky ymmärtää rajattomasti elävän elämän anekrootteja vai mitä nuatteja ne ny olikaa, ja siihen meillä ei tulukkeja tarvita. Avaran mielen ainesosihin kuuluu myäs TAITO ymmärtää miälen koukeroota iliman ensykloperiaa 😁

• Anonyymi

Huumori on vaikea laji, mutta kovin vaivaton silloin, kun jonkun kanssa osuu huumorintaju yksiin. Ainakin kahdenvälisestä huumorista puhuttaessa, mihin yleensä viitataan kumppania etsiessä. Minulla on esimerkiksi siskoni kanssa sellainen yhteys, että nauramme samoille tyhmille jutuille ja ymmärrämme toisiamme mitä pienimmistä merkeistä. Hänen seurassaan ei tule koskaan oloa, että kerroinpa nolon jutun vaan nauraa käkätämme joskus vatsamme kipeiksi ihan vapaasti. Tuota samaa vaivattomuutta kaipaan myös tulevaan parisuhteeseeni.

• Anonyymi

Mikäkö kenehin mielestä ny si o huumoria mie tykkään enempi siitä kaksimielisestä se kun on sillai kiva tapa parisuhteessakin kiusoitella toista

• Anonyymi

Vaimoni ja minä emme tunne vähääkään huvia kiusoittelusta tai kiusoitelluksi tulosta, mutta tykkäämme herttailusta enemmän kuin punaisesta polkupyörästä. 🌹👀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimoni ja minä emme tunne vähääkään huvia kiusoittelusta tai kiusoitelluksi tulosta, mutta tykkäämme herttailusta enemmän kuin punaisesta polkupyörästä. 🌹👀

Ja juuri tuosta syystä se samanlainen huumorintaju onkin erinomaisen tärkeä juttu.

• Eiköhän seuranhakuilmoituksessa kyse ole sen ihmisen omasta näkemyksestä...

Onhan täälläkin kilttejä ja kunnollisia miehiä, jotka sanoo naisia lutkiksi ja miettivät väkivaltaisia tekoja...

Ainahan voi itse kokea itsestään mitä vaan...

• Anonyymi

kannattaa aina pitää se 210 kiolometrin etäisyys jos pussaa toita poskelle, jotta eivät tule rikossyyteitä ja joutut maksamaan asianjokulujja kinj noin ...1223344 miljardi erioa.

• Tuommoisissa tilanteissa on hyvä pysähtyä miettimään, osaako nauraa itselleen? Jos osaa, on hyvin todennäköisesti yleisillä termeillä kuvattuna huumorintajuinen.

• Anonyymi

Se voi tarkoittaa ihan mitä tahansa. Aika hassua eikö totta?

- Sheena

• Mä olen periaatteessa varsin huumorintajuinen, paitsi joissain asioissa menee ns. punainen viiva jonka jälkeen ei naurata ja teen sen yleensä selväksi toisellekin. Harvemmin multa vitsit menee ohi, tai että tulkitsisin niitä aivan kirjaimellisesti kuten jotkut as-tyypit, mutta vaikka tajuaisin vitsin punaisen langan niin ei se välttämättä siltikään naurata enkä osaa naurua juurikaan teeskennelläkään. Riippuu ihan aihepiiristä, pilkataanko mitäkin ihmisryhmää, onko se vain typerää hölötystä ja stand up show:ta, vai onko vitsi ihan oikeasti nokkelakin.

Ja mä osaan mielestäni myös itseironian aika hyvin, ja nauraa omille edesottamuksilleni joko oma-aloitteisesti tai muiden mukana, mutta tässäkin menee jossain hähmäisellä alueella se punainen viiva.

Tosin sitä en tiedä, onko mun vitsit vain huonoja, joskus liiankin nokkelia, vai vaikuttaako mun hiukan monotoninen kerrontatapani siihen että aika harvoin ihmiset varsinaisesti nauraa vitseilleni tai huumorintajulleni 🙄 Joskus melkeinpä sellainen "tonnin seteli"-ilme tai Valtteri Bottaksen Monza 2021 meemienaihe-katse/suunmutristus, voi jopa tarkoituksella olla osa jotain kuivaa vitsiä, ja osapyrkimyksenä saada toinen nauramaan jo sitäkin, millä tavalla jotain kertoo. Mutta samapa tuo, en mä tollasia ainakaan etukäteen ole ikinä harjoitellut, ja olen nykyisin ihan tietoisesti varonut tiettyjä aiheita vitsaillessani ihmisille.

Oikeastaan tänä päivänä on vain parempi, kun ei edes yritä vitsailla mitään, vaan pitää katseen suosiolla tiukasti puhelimessa ja lähettää treffeillä ollessa vain jotain turvallisia persikka-emojeita toisen puhelimeen pöydän toiselle puolelle. 😂 Aina joku kuitenkin pahoittaa mielen jostain sanomisesta, varsinkin jos vitsin kertoja on pescovegetarismin pari vuotta sitten lopettanut, 10l/100km kuluttavalla autolla ajava, valkoihoinen hetero- tai demiseksuaalimies. Eli ainoa ihmisryhmä, josta enää saa vitsailla mitään, ja sitähän tehdään. Mainoksissa, komedioissa jne.

• Niin eikä ole tullut imagosyistä kovinkaan monelle tutulle kerrottua, että PMC-moottoripyöräharrastekerhon jätkät kuten Uncle Bicky, Porarin Make, Näädän Make, Maken kaveri Jorma yms. ovat hyviä kavereitani, asiakkaitani, sekä ensin mainittu toimii kartanlukijanani, sillä ajan nykyään virtuaalista rallia Penetratorsin tiimissä.
        Kannatti myydä alehintaan käytettyjä ahtoputkia, akkuja, jarrulevyjä, ahtopaineensäädin, kampiakselin asentotunnistimia yms. ja jakaa omia setup-ehdotuksia heidän Daytona24h-projektiin ja tiimihän siis voitti kisan 2021 kokoonpanolla Uncle Bicky, Make Porari, Micah Bell: https://ibb.co/g6rTPCD

----------
        Tosin palstalla näitä juttuja tajuaa vain tarpeeksi kauan täällä roikkuneet, jos heistäkään kaikki, enkä mä tietenkään tällaisista esim. naisille ole vitsaillut. Kaverini tosin kerran näki jonkun jyystö-truckin, ja tatuoidun lerssitarran sen lavakatteessa Forza 7:ssä, mutta kerroin koko muokkauksen olleen vain joku pelkkä vitsi jotain fb-ryhmää varten tms. ja asia ohitettiin 😂

Tämä interaktiivinen kirjoittaminen palstalla liki 10 vuoden ajan, nimimerkkien eri elämäntapahtumat, ja vieläpä aikoinaan Darkkis hämmentämässä soppaa, niin tämä on mun mielestä hauskaa, mutta enpä tiedä onko kenenkään muun mielestä, eikä tarvitsekaan olla. 😃

• Anonyymi

Girls just wanna have fun. Jos mies on tylsä tosikko, hän sopii tylsälle tosikko naiselle. Samantyyppinen huumorintaju on tärkeää. Toisen huumorin ymmärtäminen ja tietyntyyppisen leikinlaskun hyväksyminen on tärkeä pointti parisuhteessa. Mikäli toisen huumori on vastenmielistä, ei suhde toimi. Pitää olla samalla aallonpituudella myös huumori asiassa.

• Anonyymi

No mulla se tarkottaa sitä, että mä olen niin maan helvetin vaikea ihminen, että mun kanssani tarvitaan todella hyvää huumorintajua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3111
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2689
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1782
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      951
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      812
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      810
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      809
    Aihe