Nyt valmistelussa olevassa lakiuudistuksessa lääketieteelliset hoidot eriytetään juridisen sukupuolen vahvistamisesta. Uudistus ei siis koske sukupuolen korjaamiseen liittyviä lääketieteellisiä toimenpiteitä. Henkilö voidaan vahvistaa kuuluvaksi toiseen sukupuoleen kuin mihin hänet on väestötietojärjestelmään merkitty, jos hän esittää selvityksen siitä, että hän kokee pysyvästi kuuluvansa vahvistettavaan sukupuoleen, on täysi-ikäinen ja on Suomen kansalainen tai hänellä on asuinpaikka Suomessa.
Hakemusmenettelyyn tulee 30 päivän pituinen harkinta-aika. Hakemusmenettelyn tarkoituksena on varmistua siitä, että sukupuolen vahvistamista haetaan tietoon perustuen ja harkiten.
Tuota noin, näin epämääräistä lakia ei pitäisi missään nimessä hyväksyä. Väärinkäytöksiä tulee taatusti esiintymään, ehkä ihan rikosoikeudellisiin tapauksiin asti. Joko lakia valmistelevat eivät tajua; mihin kaikkeen kyseinen laki sellaisenaan saattaa johtaa. Mulla ei ole mitään trans ihmisiä vastaan, kunhan esiintyvät sellaisina kuin itse kokevat olevansa.
Sen sijaan yleistä suvaitsevaisuutta ilman pinnallista lakia (piinallista) tuli jotenkin luoda ihmisten keskuuteen. En väitä; ett tietäisin miltä heistä itsestään tuntuu mutt... Onhan heitä ollut kautta-aikojen ja eläneet varsin kohtuullista elämää, käsittääkseni.
Markus Kuotesaho on suomalainen romukauppias, transvestiitti ja Siikajoen kunnanvaltuutettu ja erittäin värikäs ihminen. Kuotesaho oli ehdolla omalta listaltaan vuoden 2019 eduskuntavaaleissa, mutta ei tullut valituksi. Hän sai Oulun vaalipiirissä 4 002 ääntä.
Romutransuna tunnetuksi tulleen Markus Kuotesahon, 61, kuvaukset aloitetaan asulla, johon kuuluu pilkullinen minihame, valkoinen pitsibody ...avaaleissa, mutta ei tullut valituksi. Hän sai Oulun vaalipiirissä 4 002 ääntä. Ihan omana itsenään esiintyy julkisuudessakin. Jos sitten vaikka ens vaaleissa tulisi valituksi eduskuntaan.
Jk. Minä henkilökohtaisesti vastustan lakiehdotusta, tällaisena on vajaavainen ja taatusti tulee väärinkäytöksiä. Niitä sitten puidaan eri oikeusasteissa... kalliiksi tulee.
trollikka
Vuonna 2019 käynnistettiin translain uudistamisvalmistelu, josta nyt käydään keskustelua.
83
609
Vastaukset
- Anonyymi
Tää paska hallitus tuhoaa Suomea.
- Anonyymi
Mä olen varsin samaa mieltä. Tietysti osalla varmasti kyseessä on ihan aito ja oikea tilanne, mutta kuinka paljon ongelmista ratkeaisi sillä, että vaaditut roolit olisivat löyhemmät? Kuinka suuri osa ongelmista johtuu siitä, että se rooli ja sen vaateet tuntuvat vierailta? Kuten sanoit niin erilaisilla sukupuolirooleilla olevia ihmisiä on ollut maailmansivu ja monissa kulttuureissa varsin ongelmattomasti ja monissa kulttuureissa he tällä hetkelläkin pärjäävät aivan hyvin. Nytkinhän on jo tilanteita, joissa sukupuolenvaihdosta kadutaan ja mä olen ihan kuullutkin tuota, että se itse fyysinen vaihdos ei sitten ehkä lopulta ollut niin olennaista. Olennaista on ollut se tietystä roolista ulospääseminen.
- Anonyymi
Mutta mä korostan vielä, että mä vastustan tuota ehdotusta nimenomaan ihmisten hyvinvoinnin kannalta. Tuo ehdotus on huono, vaikka itse asia onkin ihan hyvä. Mullakaan ei ole mitään transihmisiä vastaan ja tunnenkin muutaman, mutta ehkä juuri siitä syystä mä juuri näen tuossa laissa ison riskin mennä pieleen ja tehdä sukupuolen vaihtamisesta jotenkin "normin" aina kun kokee ihan vaikka vaan sen roolin liian ahtaaksi itselleen. Ihminen on ihan kamalan taitava, suorastaan pelottavankin taitava, selittämään itselleen yksinkertaistaen, että ongelma johtuu tästä yhdestä asiasta ja jos sen korjaa niin kaikki paranee. Paljon pienemmässä mittakaavassa yhdelle ongelma on vääränlaiset tissit ja toiselle liiallinen elopaino. Sukupuolessa tietenkin on kyse paljon isommasta asiasta, mutta ihminen on edelleen yhtä taitava selittämään itselleen mistä "ongelma" johtuu.
Minä uskon, että tätä lakia buukkaavat ja suunnittelevat kyllä tietää mitä he tekee.
Siellä on varmaan psykologeja ja asiantuntijoita, sekä lakialan asiantuntijoita, jotta ei tarvitse rivikansalaisen olla huolissaan.
Ja kenen puolesta tässä pitää olla huolissaan?
Sen transihmisen, vai muiden puolesta?- Anonyymi
No haloo. Voiko Sarjakuristaja-Penttilä kohta vaihtaa ilmoituksella sukupuolensa ja pääse naisten vankilaan. Voi.
Aivan kammoehdotus naisten kannalta ja jokaikisen naisen pitäisi vastustaa tuota kuuluvasti! Anonyymi kirjoitti:
No haloo. Voiko Sarjakuristaja-Penttilä kohta vaihtaa ilmoituksella sukupuolensa ja pääse naisten vankilaan. Voi.
Aivan kammoehdotus naisten kannalta ja jokaikisen naisen pitäisi vastustaa tuota kuuluvasti!No kuten sanoin....asiantuntijoille se jää ratkaistavaksi, miten laki muodostetaan...
Kuristaja-Penttilä voi vaihtaa sukupuolensa naiseksi, nimen Marjataksi, mutta lusii eristyksissä muista naisista vaikka... Sama se on miestenkin kanssa, että jos ei osaa olla muitten kanssa, niin sitten lusii eristyksissä.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No kuten sanoin....asiantuntijoille se jää ratkaistavaksi, miten laki muodostetaan...
Kuristaja-Penttilä voi vaihtaa sukupuolensa naiseksi, nimen Marjataksi, mutta lusii eristyksissä muista naisista vaikka... Sama se on miestenkin kanssa, että jos ei osaa olla muitten kanssa, niin sitten lusii eristyksissä.Ootko oikeasti noin yksinkertainen? Et sä saa yhtä "naista" eristettyä muista jos kaikki on virallisesti naisia. Ensin pitää tapahtua jotain.
Hyvästi naisten urheilu myös. Hyvästi turvalliset pukukopit. Eikö sulla itsellä ole tytär? Ajattele vähän pidemmälle, idiootti. - Anonyymi
"Ja kenen puolesta tässä pitää olla huolissaan?"
Sekä - että !
Pitääkö sulle maalata esimerkkejä?
Kun on virallisesti trans nainen ja omistaa pallit, tulee uimahalliin samaan aikaan kanssani ja naistenpuolelta suihkuun tai saunaan. Arvaa piruttas tuliko hänelle rivakka lähtö sieltä; "Otta niska pärsse kiinni ja heittä ovi ulos!" Syytteen mä tuosta voisin saada, tai ainakin sakot!
Toinen esim. Pallilinen trans nainen menee uimahallissa naisten puolelle ja siellä on vain alaikäinen ( 13v.) teinityttö suihkussa. Mitä siellä saattaa sattua jos trans nainen onkin tirkistelijä tai vielä pahempaa pedofiili. Onhan heillä silloin oikeus käyttää naisten puolta; pukuhuonetta, suihkua ja saunaa.
Mä en nyt loppuiltaa ala sulle vääntään rautalangasta esim. mutt kyllä näitä tilanteita pystyy ihan lennosta keksimään; kun on asunut Turussa, Hesassa; Tampereella, Oulussa jne. Meillä suuremmissa kaupungeissa näitä kieroutuneita seksuaalirikollisia löytyy joka lähtöön!
Trans ihminen pystyy varmasti sulautumaan siihen jo opittuun kaavaan, ilman suurempia hankaluuksia, kun ei ole käynyt sukuelinten korjausleikkauksessa. Käy sitten naisten tai miesten puolella kuten ennenkin... tuskin kukaan huomaa mitään erityistä eroa.
Eikä kyseisiä virhearvioita tule syntymään.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
"Ja kenen puolesta tässä pitää olla huolissaan?"
Sekä - että !
Pitääkö sulle maalata esimerkkejä?
Kun on virallisesti trans nainen ja omistaa pallit, tulee uimahalliin samaan aikaan kanssani ja naistenpuolelta suihkuun tai saunaan. Arvaa piruttas tuliko hänelle rivakka lähtö sieltä; "Otta niska pärsse kiinni ja heittä ovi ulos!" Syytteen mä tuosta voisin saada, tai ainakin sakot!
Toinen esim. Pallilinen trans nainen menee uimahallissa naisten puolelle ja siellä on vain alaikäinen ( 13v.) teinityttö suihkussa. Mitä siellä saattaa sattua jos trans nainen onkin tirkistelijä tai vielä pahempaa pedofiili. Onhan heillä silloin oikeus käyttää naisten puolta; pukuhuonetta, suihkua ja saunaa.
Mä en nyt loppuiltaa ala sulle vääntään rautalangasta esim. mutt kyllä näitä tilanteita pystyy ihan lennosta keksimään; kun on asunut Turussa, Hesassa; Tampereella, Oulussa jne. Meillä suuremmissa kaupungeissa näitä kieroutuneita seksuaalirikollisia löytyy joka lähtöön!
Trans ihminen pystyy varmasti sulautumaan siihen jo opittuun kaavaan, ilman suurempia hankaluuksia, kun ei ole käynyt sukuelinten korjausleikkauksessa. Käy sitten naisten tai miesten puolella kuten ennenkin... tuskin kukaan huomaa mitään erityistä eroa.
Eikä kyseisiä virhearvioita tule syntymään.
trollikkaHuoh.... noinhan siinä varmaan käy...🙄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Huoh.... noinhan siinä varmaan käy...🙄
Mene sinä vaan tekemään pedofiileille lapsinukkeja ja piirrettyjä.
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä voisit mennä asumaan pohjois-koreaan. Siellä olisi sinulle sopiva maailma. Ihana ja varma. Ei tarvitse kuin olla just sellainen kun johtaja sanoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Sehän haluaa lain itseään varten. Pääsee vielä eroon liikekannallepanosta ilmouttautumalla naiseksi.
Anonyymi kirjoitti:
Aivan. Sehän haluaa lain itseään varten. Pääsee vielä eroon liikekannallepanosta ilmouttautumalla naiseksi.
Onhan sinunkin turcaksi laadittu itsemääräämisoikeus... nyt saat täällä julistaa mielipidettä, eikä kukaan muu siitä ole vastuussa kuin itse. 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Onhan sinunkin turcaksi laadittu itsemääräämisoikeus... nyt saat täällä julistaa mielipidettä, eikä kukaan muu siitä ole vastuussa kuin itse. 😁
Sinä olet oikeasti vajaaälyinen
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet oikeasti vajaaälyinen
Moni sanoi turvavöitä aikoinaan vajaaälyisten keksinnöksi. Naispappeus, jätteiden kierrätys, lastenoikeudet....Nyttenhän ne on itsestäänselvää...
Disseisback kirjoitti:
Moni sanoi turvavöitä aikoinaan vajaaälyisten keksinnöksi. Naispappeus, jätteiden kierrätys, lastenoikeudet....Nyttenhän ne on itsestäänselvää...
Anteeksi, korjaan... länsimaissa itsestäänselvää. Ei kaikissa maissa..
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tulevaisuuden ihmiset vuorostaan ihmettelee sitä, että olipa joskus tyhmiä ihmisiä kun pitivät pedofiliaa, nekrofiliaa ja insestiä sairaana.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jos olisi joskus villillä 60-luvulla keksitty laittaa pedofilia lailliseksi, tai vaikka psykedeeliset huumeet sekö olisi sinusta hyvä juttu? Siksi yhteiskunnissa on aina ollut normit jotta homma pysyy hallinnassa, nykyään sun kaltaisten vuoksi ei tahdo enää päysyä.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuuden ihmiset vuorostaan ihmettelee sitä, että olipa joskus tyhmiä ihmisiä kun pitivät pedofiliaa, nekrofiliaa ja insestiä sairaana.
Jep. Miettivät, että kun sellaisten ihmisten on pitänyt kieltää taipumus ja vaeltaa varjoissa, kun olisi voinut saada apua ja olla tekemättä hölmöjään....
Minäkin mietin miksi joskus vetivät rekeä kesälläkin, kun ois voinut laittaa alle pyörät...
Miksi savustivat koko kämpän, kun ois voinut tehdä piipun....Anonyymi kirjoitti:
Jos olisi joskus villillä 60-luvulla keksitty laittaa pedofilia lailliseksi, tai vaikka psykedeeliset huumeet sekö olisi sinusta hyvä juttu? Siksi yhteiskunnissa on aina ollut normit jotta homma pysyy hallinnassa, nykyään sun kaltaisten vuoksi ei tahdo enää päysyä.
-harmiseikirj-No olisiko joskus opittu niin nopeaan käyttämään turvavöitä, jos ne ei olisi tullut pakolliseksi?
Toisaalta... olisiko veneestä kusemisen sakon uhalla kieltäminen nopeuttanut hukkumiskoulrmia juhannuksena 80-90 luvulla?
Ja miksi sinusta pedofilia pitäisi olla laillista? Haluatko raiskauksenkin lailliseksi, vaikka avioliitossa, kuten se joskus periaatteessa oli?- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jep. Miettivät, että kun sellaisten ihmisten on pitänyt kieltää taipumus ja vaeltaa varjoissa, kun olisi voinut saada apua ja olla tekemättä hölmöjään....
Minäkin mietin miksi joskus vetivät rekeä kesälläkin, kun ois voinut laittaa alle pyörät...
Miksi savustivat koko kämpän, kun ois voinut tehdä piipun....Vetivät rekeä kun ei senaikaisista matskuista tehdyt pyörät ja akselit kestäneet kivikoissa.
Savustivat kämpän kun piipusta olisi karannut lämpö pihalle.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No olisiko joskus opittu niin nopeaan käyttämään turvavöitä, jos ne ei olisi tullut pakolliseksi?
Toisaalta... olisiko veneestä kusemisen sakon uhalla kieltäminen nopeuttanut hukkumiskoulrmia juhannuksena 80-90 luvulla?
Ja miksi sinusta pedofilia pitäisi olla laillista? Haluatko raiskauksenkin lailliseksi, vaikka avioliitossa, kuten se joskus periaatteessa oli?Turvavyöt nyt vaan sattuu olemaan vähän eri asia, niiden käyttäminen ei vaaranna ketään.
Sinustahan sen pitäisi olla juttujesi perusteella. Minä laittaisin pedareille ja raiskaajille napin otsaan niin eivät pääsisi enää pahojaan tekemään.
-harmiseikirj.- Anonyymi kirjoitti:
Vetivät rekeä kun ei senaikaisista matskuista tehdyt pyörät ja akselit kestäneet kivikoissa.
Savustivat kämpän kun piipusta olisi karannut lämpö pihalle.
-harmiseikirj-Eli ei ollut pienintäkään halua kokeilla jotain uutta?
Anonyymi kirjoitti:
Turvavyöt nyt vaan sattuu olemaan vähän eri asia, niiden käyttäminen ei vaaranna ketään.
Sinustahan sen pitäisi olla juttujesi perusteella. Minä laittaisin pedareille ja raiskaajille napin otsaan niin eivät pääsisi enää pahojaan tekemään.
-harmiseikirj.-No eipä sitä arvostettu joskus, se ahdisti, kun piti laittaa ajamaan lähdettäessä aina kiinni...
Sinä siis tappaisit kaikki, jos vaan lapsille hymyilisi tai naista vokottelisi? Nehän voi olla potenttiaalisia rikollisia.Disseisback kirjoitti:
No eipä sitä arvostettu joskus, se ahdisti, kun piti laittaa ajamaan lähdettäessä aina kiinni...
Sinä siis tappaisit kaikki, jos vaan lapsille hymyilisi tai naista vokottelisi? Nehän voi olla potenttiaalisia rikollisia.Itseasiassa jos miettii sitä mitä olet naisihsnteistasi sanonut, niin luultacammin saisit napin kuulaan säännölläsi ennen minua. 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Eli ei ollut pienintäkään halua kokeilla jotain uutta?
Ei ollut materiaaleja mistä tehdä eikä riittävästi valmiita halkoja että voisi laskea lämmintä ulos avoimista rööreistä.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut materiaaleja mistä tehdä eikä riittävästi valmiita halkoja että voisi laskea lämmintä ulos avoimista rööreistä.
-harmiseikirj-Rööristä ne meni savut sittenkin. Ja matskuja oli, tietoakin, ei moni pardmmassa talossa yskinyt...
Kyllä kehityksen jarru on aina ollut ja tulee olemaan muutoksen tuoma vaikeus.No sinun ajattelumalli toimiikin tuolls naapurissa ja haluat sen tänne. Mutta ei vaan tule. Sinä, Putin ja Kim Jong-un kuolette saavuttamatta sitä mitä janoatte.. maailma menee toiseen suuntaan kuitenkin. Voit tarkistaa historiasta. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Non niin lapset, eiköhän se sapelien kilistely jo riitä. Ottelu päättykööt tähän; kummankin pistekori kaatui ja pisteet haihtuivat maailmalle. Otatte sitt huomenna vaikka uusiksi, mutt nyt nukkumaan siitä mars mars! Ja muistakaa pestä hampaanne, kunnolla!
Hyvää yötä ja nukkukaa hyvin!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Non niin lapset, eiköhän se sapelien kilistely jo riitä. Ottelu päättykööt tähän; kummankin pistekori kaatui ja pisteet haihtuivat maailmalle. Otatte sitt huomenna vaikka uusiksi, mutt nyt nukkumaan siitä mars mars! Ja muistakaa pestä hampaanne, kunnolla!
Hyvää yötä ja nukkukaa hyvin!
trollikkaSinä olet sen verta isäsi kouluttama "pikku moraalinvartija" että näihin juttuihin sun on turha tulla "erotuomariksi".
Sinulle pojat on poikia, sanoipa ne mitä tahaansa.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Vitun vammanen. Itsemääräämisoikeutta ei ole laadittu. Sen kanssa synnytään ja se joka on vahva säilyttää sen eli ei suostu orjaksi kuolemankaan uhalla.
Anonyymi kirjoitti:
Vitun vammanen. Itsemääräämisoikeutta ei ole laadittu. Sen kanssa synnytään ja se joka on vahva säilyttää sen eli ei suostu orjaksi kuolemankaan uhalla.
Voi hellanlettas kun tulee nyt rumia sanoja...soo soo...☝️
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Voi hellanlettas kun tulee nyt rumia sanoja...soo soo...☝️
Mua ei kiinnosta ollenkaan puhua kohteliaasti pedojen puolustelijoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Jep. Eikä ennen kaikkea riittävästi aikaa, koska kaikki energia meni selviytymiseen. Ei silloin lähdetä keksimään pyörää uudelleen tai edes rakentamaan sitä, vaikka siihen kyettäisiin.
Tuo ei silti tarkoita että ihmiset olisivat olleet idiootteja. Eivät todellakaan olleet. Elivät vain karuissa olosuhteissa.
Ihmiskunta on degeneroitunut. Sen huomaa hyvin kun lueskelee vaikka Platonia tai minkä tahansa vanhan sivilisaation tuotoksia. Amerikkalaislähtöinen sivilisaatio on pelkkää sontaa niihin verrattuna.
Mun papan matematiikan kirjakin osoittaa että ennen opetettiin lapsille aivan tajuttomasti enemmän matematiikkaa kuin nykyään. Ihmiset on tyhmennetty ja ne kehtaa vielä kuvitella että entisajan ihmiset olisi olleet tyhmempiä. Juuri niin kuin keharit jotka pitää normiälyisiä idiootteina. Anonyymi kirjoitti:
Mua ei kiinnosta ollenkaan puhua kohteliaasti pedojen puolustelijoille.
Niin ja minä en taas pidä tyypeistä, jotka meuhkaa ja ei osaa ajatella mitään muuta kuin meuhkata vaan meuhkaamisen ilosta...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Niin ja minä en taas pidä tyypeistä, jotka meuhkaa ja ei osaa ajatella mitään muuta kuin meuhkata vaan meuhkaamisen ilosta...
Sinä et osaa ajatella. Se on aika paha puute ihmisessä. Tietämättömyyttä pahempi on väärän tiedon uskomista totuudeksi ja sen julistaminen.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et osaa ajatella. Se on aika paha puute ihmisessä. Tietämättömyyttä pahempi on väärän tiedon uskomista totuudeksi ja sen julistaminen.
Tjaa... sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Muuta ei tähän tarvitse tuumiakaan...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sinä olet sen verta isäsi kouluttama "pikku moraalinvartija" että näihin juttuihin sun on turha tulla "erotuomariksi".
Sinulle pojat on poikia, sanoipa ne mitä tahaansa."Sinulle pojat on poikia, sanoipa ne mitä tahaansa."
Jaaha, pitäiskö tämä nyt ymmärtää niin; ett nainen hiljentykööt seurakunnassa!
Usko sä unelmiis, niin minäkin teen, kaikesta huolimatta vaikka olenkin VAAN nainen.
Eikä mun kannanottojani pidä sen vuoksi väheksyä, "tällä pikku moraalinvartijalla" riittää sisua tapella kouluttajansakin kanssa... jotain hänkin on oppinut matkan varrella.
Sen verran monasti mä olen sen viimeisen sanan sanonut!
Ihan oikeesti; Harmis ja sinä olette kaksi pässiä, joiden päät tulee vain kipeeks; puskiessanne yhteen. Mutt pojat on poikia; turhine päänsärkyineenkin! Amen.
Jatkakaa rauhassa keskenäistä sotaanne... suoraan sanottuna; se on toisinaan surkuhupaista luettavaa eikä johda mihinkään. Tai siis saahan palsta rivikaupalla sisältöä ja mainostajat maksaa, ylläpitäjälle. Harmiis ja sinä olette samanlaisia jääräpäitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinulle pojat on poikia, sanoipa ne mitä tahaansa."
Usko sä unelmiis, niin minäkin teen, kaikesta huolimatta vaikka olenkin VAAN nainen.
Eikä mun kannanottojani pidä sen vuoksi väheksyä, "tällä pikku moraalinvartijalla" riittää sisua tapella kouluttajansakin kanssa... jotain hänkin on oppinut matkan varrella.
Ihan oikeesti; Harmis ja sinä olette kaksi pässiä, joiden päät tulee vain kipeeks; puskiessanne yhteen. Mutt pojat on poikia; turhine päänsärkyineenkin! Amen.
Jatkakaa rauhassa keskenäistä sotaanne... suoraan sanottuna; se on toisinaan surkuhupaista luettavaa eikä johda mihinkään. Tai siis saahan palsta rivikaupalla sisältöä ja mainostajat maksaa, ylläpitäjälle. Harmiis ja sinä olette samanlaisia jääräpäitä.Mun mielestä harmis ja sinä trollikka olette palstan kehityskelpoisimmat yksilöt.
Anonyymi kirjoitti:
"Sinulle pojat on poikia, sanoipa ne mitä tahaansa."
Jatkakaa rauhassa keskenäistä sotaanne... suoraan sanottuna; se on toisinaan surkuhupaista luettavaa eikä johda mihinkään. Tai siis saahan palsta rivikaupalla sisältöä ja mainostajat maksaa, ylläpitäjälle. Harmiis ja sinä olette samanlaisia jääräpäitä.Kyllähän sä kinaat isäs kanssa, mitä juttuja oon kuullut.
Ja oon jäärä, mutta täysin erilainen kuin isäsi ja Harmis. Minä uskon sinun pärjäävän, enkä ala neuvoa. Vinkkejä ja huomioita voin sanoa, vaikka liittyen Mimmukkaan, kun on omiakin lapsia ollut.
Mutta siltikin kinaan miesten kanssa, jotka aliarvioivat naista ja miesmäröivät. Ihme kitisijöitä.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kyllähän sä kinaat isäs kanssa, mitä juttuja oon kuullut.
Ja oon jäärä, mutta täysin erilainen kuin isäsi ja Harmis. Minä uskon sinun pärjäävän, enkä ala neuvoa. Vinkkejä ja huomioita voin sanoa, vaikka liittyen Mimmukkaan, kun on omiakin lapsia ollut.
Mutta siltikin kinaan miesten kanssa, jotka aliarvioivat naista ja miesmäröivät. Ihme kitisijöitä.Sä oot ihan hukassa itsesi kanssa. Kuvittelet vielä olevasi joku naisten puolustaja vaikka sun mielestä on ihan ok että miehet pääsee ilmoituksella naisten pukukoppiin ja vankilaan. Tuollaiset nössöt jotka mielistelee jokaista sekopäistä trendi-ideologiaa on vaan haitaksi naisille. Naiset tarvitsee oikeita miehiä. Tällöin heidän ei tarvitse muuttua itse miehiksi ja voivat olla naisia.
Tyhjät kattilat kolisee eniten eli itseään naisten puolustajaksi markkinoijat on yllättävän usein vaimonhakkaajia yms. Anonyymi kirjoitti:
Sä oot ihan hukassa itsesi kanssa. Kuvittelet vielä olevasi joku naisten puolustaja vaikka sun mielestä on ihan ok että miehet pääsee ilmoituksella naisten pukukoppiin ja vankilaan. Tuollaiset nössöt jotka mielistelee jokaista sekopäistä trendi-ideologiaa on vaan haitaksi naisille. Naiset tarvitsee oikeita miehiä. Tällöin heidän ei tarvitse muuttua itse miehiksi ja voivat olla naisia.
Tyhjät kattilat kolisee eniten eli itseään naisten puolustajaksi markkinoijat on yllättävän usein vaimonhakkaajia yms.Mä oon silmiä korvia täynnä niitä öyhöttäviä "miesten miehiä" jotka selittämällä selittää juuri noin, että mitä miehen pitää olla, mutta toisaalta vinkuu sitä naisten ja muittenkin pitäisi olla tietynlaisia.
Toisaalta hävettää edustaa miessukupuolta, kun osa on noin jumeja.
Mutta minkäs teet? 🤷♂️- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä oon silmiä korvia täynnä niitä öyhöttäviä "miesten miehiä" jotka selittämällä selittää juuri noin, että mitä miehen pitää olla, mutta toisaalta vinkuu sitä naisten ja muittenkin pitäisi olla tietynlaisia.
Toisaalta hävettää edustaa miessukupuolta, kun osa on noin jumeja.
Mutta minkäs teet? 🤷♂️Nyt selvisi syy sinun innokaaseen translain puolustukseen. Odotat jo vuoroasi, että saat ilmoittautua virallisesti naiseksi ja pääset sillä tavalla tirkistelee vähäpukeisia naisia heidän pukuhuoneisiin ja saunoihin.
Oletko jo päättänyt minkä nimen otat naisena? Anonyymi kirjoitti:
Nyt selvisi syy sinun innokaaseen translain puolustukseen. Odotat jo vuoroasi, että saat ilmoittautua virallisesti naiseksi ja pääset sillä tavalla tirkistelee vähäpukeisia naisia heidän pukuhuoneisiin ja saunoihin.
Oletko jo päättänyt minkä nimen otat naisena?No ikävä kyllä mulla ei ole perusteita naiseksi pääsyyn. En näytä naiselle, en halua suoranaisesti olla nsinen, eikä mulla ole ääretöntä hinkua nähdä naisia alastikaan, se ei ole mikään ihmeellinen asia minulle enää...ehkä sinä projisoit noin, koska sinusta sellainen olisi mahdollisuus? 🤷♂️
Mutta tavallaan ois kyllä parempi kun olisikin nainen...sukupuolisisaret olisi fiksumpia ja ihmisenä vahvempia, eikä kinisisi turhista.
No onneks löytyy miehissäkin poikkeuksia. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ikävä kyllä mulla ei ole perusteita naiseksi pääsyyn. En näytä naiselle, en halua suoranaisesti olla nsinen, eikä mulla ole ääretöntä hinkua nähdä naisia alastikaan, se ei ole mikään ihmeellinen asia minulle enää...ehkä sinä projisoit noin, koska sinusta sellainen olisi mahdollisuus? 🤷♂️
Mutta tavallaan ois kyllä parempi kun olisikin nainen...sukupuolisisaret olisi fiksumpia ja ihmisenä vahvempia, eikä kinisisi turhista.
No onneks löytyy miehissäkin poikkeuksia. 😁Kutsutaan sinua jatkossa Disseliinaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kutsutaan sinua jatkossa Disseliinaksi.
Johan sillä oli ranskalainen nimim. feminiini muodossa
Anonyymi kirjoitti:
Kutsutaan sinua jatkossa Disseliinaksi.
Ihan sama mulle. Disseliinassakin on enempi munaa kuin sinussa. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Eikä ennen kaikkea riittävästi aikaa, koska kaikki energia meni selviytymiseen. Ei silloin lähdetä keksimään pyörää uudelleen tai edes rakentamaan sitä, vaikka siihen kyettäisiin.
Tuo ei silti tarkoita että ihmiset olisivat olleet idiootteja. Eivät todellakaan olleet. Elivät vain karuissa olosuhteissa.
Ihmiskunta on degeneroitunut. Sen huomaa hyvin kun lueskelee vaikka Platonia tai minkä tahansa vanhan sivilisaation tuotoksia. Amerikkalaislähtöinen sivilisaatio on pelkkää sontaa niihin verrattuna.
Mun papan matematiikan kirjakin osoittaa että ennen opetettiin lapsille aivan tajuttomasti enemmän matematiikkaa kuin nykyään. Ihmiset on tyhmennetty ja ne kehtaa vielä kuvitella että entisajan ihmiset olisi olleet tyhmempiä. Juuri niin kuin keharit jotka pitää normiälyisiä idiootteina.Juuripa noin. Dissen omahyväisyys tulee kyllä hyvin esiin noissa sen aivopieruissa "Miksei ne tehneet pyöriä ahkioon?" "On ne hölmöjä kun ei laittaneet savupiippuja". Ei varmaan dissekään niin monta mottia halkoja olisi siihen aikaan tehnyt kuin nykyään kun olisi pitänyt routaisesta ja savisesta pellosta repiä eväät myös ja halkohommissa sahana olisi ollut joku pokasatyyppinen juttu. Tampio kuvittelee olevansa jotenkin sivistyneempi kuin menneet ihmiset kun kannattaa kaikkea hörhöilyä, ei hiffaa edes sitä että on huomattavasti tampiompi kuin ne menneen ajan ihmiset joilla haasteet kehitti kekseliäisyyttä:
https://yle.fi/uutiset/3-6641616
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuripa noin. Dissen omahyväisyys tulee kyllä hyvin esiin noissa sen aivopieruissa "Miksei ne tehneet pyöriä ahkioon?" "On ne hölmöjä kun ei laittaneet savupiippuja". Ei varmaan dissekään niin monta mottia halkoja olisi siihen aikaan tehnyt kuin nykyään kun olisi pitänyt routaisesta ja savisesta pellosta repiä eväät myös ja halkohommissa sahana olisi ollut joku pokasatyyppinen juttu. Tampio kuvittelee olevansa jotenkin sivistyneempi kuin menneet ihmiset kun kannattaa kaikkea hörhöilyä, ei hiffaa edes sitä että on huomattavasti tampiompi kuin ne menneen ajan ihmiset joilla haasteet kehitti kekseliäisyyttä:
https://yle.fi/uutiset/3-6641616
-harmiseikirj-"1800-luvulla eläneet ihmiset olivat nykyihmisiä älykkäämpiä, väittää tuore kansainvälinen tutkimus. Tutkimuksen mukaan nykyihmisen älykkyysosamäärä on 14 pistettä alhaisempi kuin viktoriaanisen aikakauden ihmisillä. Tutkimus tehtiin vertaamalla ihmisten reaktionopeutta eri aikakausina."
Hieno linkki, kiits. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"1800-luvulla eläneet ihmiset olivat nykyihmisiä älykkäämpiä, väittää tuore kansainvälinen tutkimus. Tutkimuksen mukaan nykyihmisen älykkyysosamäärä on 14 pistettä alhaisempi kuin viktoriaanisen aikakauden ihmisillä. Tutkimus tehtiin vertaamalla ihmisten reaktionopeutta eri aikakausina."
Hieno linkki, kiits.Juu, varmaan aika paikkansapitävä, muistelisin jostain muualtakin lukeneeni että joskus 1800-luvulla ihminen parhaimmillaan aivojen osalta. Entisaikaan ihmiset on olleet lähempänä sitä aikaa kun on rekationopeudella ja nokkeluudella todellakin ollut merkitystä jos haluaa selvitä hengissä, ja tännekin kun aikoinaan ihmiset vaeltaneet jostain uralin mutkista, saksan seuduilta yms. on ihan luonnonvalinta pitänyt huolen että fiksummat pärjää ja hölmömmät paleltuu. Meistä nykyajan pullamössöistä ei varmaan moni kovin pitkään selviäisi luonnon armoilla ilman mitään kummoisia apuvölineitä vaikka ikämme on saatu telkkarista katsella erilaisia selvitymisohjeita ja keinoja.
-harmiseikirj-
- Anonyymi
Eikö ole tärkeimpiä asioita tässä yhteiskunnassa kun miettiä jotain transuja!?mun puolesta juoskuun hammeissa ja korkkareissa sen minkä kintuista pääsevät,voi helevetti mitä touhua.
- Anonyymi
No äläpä mieti.
- Anonyymi
Niinpä, nuo hameissa esiintyvät nyt ei mitään ongelmaa koskaan ole luoneetkaan.
Mutt ajattelepas asia toisin päin; munallinen mies jolla on viralliset paperit esittää ett onkin nainen. Se olisi syrjintää, jos hän ei pääsisi alastomana uimaan, naisten tunnin aikana.
Hyvällä uimarilla olisi siinä tiirailtavaa... lopulta vedestä suihkuun meneminen saattaisi jäädä suorittamatta. Epäilen ett akkaväki kuohittis äijän sen jälkeen, kun petos tulisi julki!
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, nuo hameissa esiintyvät nyt ei mitään ongelmaa koskaan ole luoneetkaan.
Mutt ajattelepas asia toisin päin; munallinen mies jolla on viralliset paperit esittää ett onkin nainen. Se olisi syrjintää, jos hän ei pääsisi alastomana uimaan, naisten tunnin aikana.
Hyvällä uimarilla olisi siinä tiirailtavaa... lopulta vedestä suihkuun meneminen saattaisi jäädä suorittamatta. Epäilen ett akkaväki kuohittis äijän sen jälkeen, kun petos tulisi julki!
trollikkaSä oot ihan hukassa noiden kuvitelmiesi kanssa. Huhhuh... Ja sulla on vielä lapsi kasvatettavana. Häntä käy sääli, mutta vanhempiaan ei kukaan voi valita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä oot ihan hukassa noiden kuvitelmiesi kanssa. Huhhuh... Ja sulla on vielä lapsi kasvatettavana. Häntä käy sääli, mutta vanhempiaan ei kukaan voi valita.
Nykyajan miehet on sitten tälläisia pellejä kuin nämä tässä ketjussa. Antavat vaikka miehen hameessa mennä naisten puolelle pukukoppiin.
Säälittävää ja oksettavaa. Onneksi oikeita miehiäkin on vielä olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyajan miehet on sitten tälläisia pellejä kuin nämä tässä ketjussa. Antavat vaikka miehen hameessa mennä naisten puolelle pukukoppiin.
Säälittävää ja oksettavaa. Onneksi oikeita miehiäkin on vielä olemassa.Pussaa vain persumiestä! Teukka H olis trollikalle just sopiva ukko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pussaa vain persumiestä! Teukka H olis trollikalle just sopiva ukko.
Onneksi tämä on vain länsimaiden ongelma. Kaikissa muissa maailman maissa miehet on vielä miehiä eivätkä päästäisi miestä hameessa naisten pukukoppiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä oot ihan hukassa noiden kuvitelmiesi kanssa. Huhhuh... Ja sulla on vielä lapsi kasvatettavana. Häntä käy sääli, mutta vanhempiaan ei kukaan voi valita.
Kiitos lohdutuksesta! Mua vaan kiukuttaa se sinisilmäisyys, mitä maaseudulla asuvilla on.
Te ette elä tätä todellisuutta mitä kaupungissa saa kokea. Esim. liikennevaloissa autossa istuen, autoon yrittivät väkisin päästä sisälle, no mulla oli ovet lukossa onneksi. Hävisivät kyllä kadun vilinään alta aikayksikön; mä painoin torvea niin ett huomio kiinnittyi kyllä autooni ja sen kimpussa askarteleviin tummiin miehiin. Eivät he pahemmin häkeltyneet, nauraen poistuivat äkkiä paikalta, ilmeisesti pelkäsivät toripoliisin saapuvan katsomaan meteliä.
Mutt mieti sitä, keskellä kirkasta päivää ja ihmisiä kulkee kadulla. Jollei he mua aikoneetkaan ryöstää mukaansa... niin sitten kyse oli autosta... tai pakotteesta antaa kyyti johonkin. Ei vaan onnistunut ja täysin ventovieraita olivat mulle... niin kaikenlaista saattaa sattua.
Ja tuosta uimahallin suihkusta, mulle sattui niin (oli siellä muitakin naisia silloin) ett sinne tuli mies porukka, ovenpieleen katseleen alastomia naisia. Mitä hauskaa heillä oli keskenään; saatettiin vain arvailla, kukaan meistä naisista ei sitä kieltä ymmärtänyt.
Mä nostin kovan älämölyn ja harja kädessä astelin kohti tunkeilijoita, kiroillen ja huitaisten kuvainnollisesti ilmaa. Liukenivat ovesta, mä vielä huutelin ovesta perään; APUAA! tulihan sieltä uimavalvoja/kassanainen kysymään metelin syytä!
Meitä oli viitisin ihmistä selittämässä samaa asiaa, hiukan eri sanoin... eihän siitä mitään selvää tullut heti... kunnes sitten asia lopulta selvisi myös henkilökunnalle. Miehet saivat porttikiellon joksikin aikaa! Hetken harkittiin soittaako poliisit paikalle... jätettiin soittamatta; kun mitään vakavaa ei ollut sattunut! (Kenessäkään ei ollut silmänreikiä!) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pussaa vain persumiestä! Teukka H olis trollikalle just sopiva ukko.
Hakkaraisen ukkoparka olis vaikeuksissa mun kanssani! Mitäs pahaa hän sulle on tehnyt, kun noin haluaisit häntä kouluttaa. Mä en tuurijuoppoa katselis; AA kerholainen, ei käy.
Kyllä mä kurkottaisin ylemmäs, jos perussuomalainen poliitikko pitää valita, ei yhtään vähempää kuin Halla-aho, just nippanappa kelpuuttaisin ikänsä puolesta-> pitänee unohtaa, hänhän on avioliitossa jo!
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos lohdutuksesta! Mua vaan kiukuttaa se sinisilmäisyys, mitä maaseudulla asuvilla on.
Te ette elä tätä todellisuutta mitä kaupungissa saa kokea. Esim. liikennevaloissa autossa istuen, autoon yrittivät väkisin päästä sisälle, no mulla oli ovet lukossa onneksi. Hävisivät kyllä kadun vilinään alta aikayksikön; mä painoin torvea niin ett huomio kiinnittyi kyllä autooni ja sen kimpussa askarteleviin tummiin miehiin. Eivät he pahemmin häkeltyneet, nauraen poistuivat äkkiä paikalta, ilmeisesti pelkäsivät toripoliisin saapuvan katsomaan meteliä.
Mutt mieti sitä, keskellä kirkasta päivää ja ihmisiä kulkee kadulla. Jollei he mua aikoneetkaan ryöstää mukaansa... niin sitten kyse oli autosta... tai pakotteesta antaa kyyti johonkin. Ei vaan onnistunut ja täysin ventovieraita olivat mulle... niin kaikenlaista saattaa sattua.
Ja tuosta uimahallin suihkusta, mulle sattui niin (oli siellä muitakin naisia silloin) ett sinne tuli mies porukka, ovenpieleen katseleen alastomia naisia. Mitä hauskaa heillä oli keskenään; saatettiin vain arvailla, kukaan meistä naisista ei sitä kieltä ymmärtänyt.
Mä nostin kovan älämölyn ja harja kädessä astelin kohti tunkeilijoita, kiroillen ja huitaisten kuvainnollisesti ilmaa. Liukenivat ovesta, mä vielä huutelin ovesta perään; APUAA! tulihan sieltä uimavalvoja/kassanainen kysymään metelin syytä!
Meitä oli viitisin ihmistä selittämässä samaa asiaa, hiukan eri sanoin... eihän siitä mitään selvää tullut heti... kunnes sitten asia lopulta selvisi myös henkilökunnalle. Miehet saivat porttikiellon joksikin aikaa! Hetken harkittiin soittaako poliisit paikalle... jätettiin soittamatta; kun mitään vakavaa ei ollut sattunut! (Kenessäkään ei ollut silmänreikiä!)Niin.. Tuossa ei taatusti ollut mukana yhtään kantasuomalaista miestä.
- Anonyymi
Transvestiitit ja transsukupuolisuus ovat ihan eri asioita. Myöskään transrasvat eivät liity asiaan.
- Anonyymi
Transvestiitit... No näkisitpä millaiset rytkyt mulla on päällä, marjastaessa/sienestäessä tai kalastaessa. Täysin vastakohta; kun lähden juhlimaan/tanssimaan, viimeisen päälle tällättynä.
Kaupassa käydessäni ostoksilla, ehkä hiukseni saisivat pisteitä... usein jonkin sorttinen kampaus. Useat kuvittelevat sen kampaajan tekeleeksi, tosiasiassa olen istunut peilin edessä pehvani ja käteni puuduksiin; opetellessani muutamia peruskampauksia tekemään itse.
Muutaman vähän näyttävämmänkin osaan koota, mutt siihen menee jo sitten aikaakin sitä 5-10 min. enemmän mikä on aamukampauksen kesto. Päivällä jos hiukset jotenkin hapsottaa; homma menee uusiksi... mä en käytä yleensä arkisin hiuslakkaa töissä... enkä muitakaan hajusteita.
- Anonyymi
Moni trans ihminen olisi onnellinen ihan yksityisistä pukuhuoneista ja niissä vieläpä lukittavista pukukopeista missä voi lmassa rauhassa vaihtaa vaatteet, ehkäpä käydä suihkussakin ilman yleisöä.
- Anonyymi
Nimenomaan sukuelimien erilaisuuden takia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan sukuelimien erilaisuuden takia.
Liitän linkin aiheeseen.
https://tasa-arvo.fi/-/transsukupuolisten-ihmisten-mahdollisuuksia-liikuntaan-halutaan-edistaa-tas-285-06-
- Anonyymi
"Itsemäärittelyoikeus johtaa siihen, että ihmiset korjaavat mielivaltaisesti sukupuoltaan hyötymis- tai rikollisissa tarkoituksissa.
Vastaus: Näin ei ole tapahtunut niissä maissa, joissa itsemääräämisoikeus sukupuoleen toteutuu."
https://seta.fi/ihmisoikeudet/tasa-arvo-ja-yhdenvertaisuus/translaki/- Anonyymi
Eli voi toteutua vaikkei vielä kukaan olisi hyödyntänyt mahdollisuutta. Missä maissa muuten? Onko niitä edes olemassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli voi toteutua vaikkei vielä kukaan olisi hyödyntänyt mahdollisuutta. Missä maissa muuten? Onko niitä edes olemassa?
Norja, Ruotsi, Tanska, Islanti, Malta, Sveitsi, Belgia, Alankomaat.
https://seta.fi/ihmisoikeudet/tasa-arvo-ja-yhdenvertaisuus/translaki/translaki-ja-alaikaiset/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norja, Ruotsi, Tanska, Islanti, Malta, Sveitsi, Belgia, Alankomaat.
https://seta.fi/ihmisoikeudet/tasa-arvo-ja-yhdenvertaisuus/translaki/translaki-ja-alaikaiset/Suomi on ainoa pohjoismaa missä vaaditaan lisääntymiskyvyttömyyttä, jos sukupuoli vaihtuu.
https://www.amnesty.fi/asiantuntijat-suomen-translaki-reilusti-jalkijunassa-muihin-pohjoismaihin-verrattuna/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on ainoa pohjoismaa missä vaaditaan lisääntymiskyvyttömyyttä, jos sukupuoli vaihtuu.
https://www.amnesty.fi/asiantuntijat-suomen-translaki-reilusti-jalkijunassa-muihin-pohjoismaihin-verrattuna/Mitä iloa siitä virallisesta määritelmästä sille transulle on? Voihan se käyttää mekkoa ihan vapaasti. Niin eli mitä iloa siitä on? Pääsee naisten vankilaan ja pukuhuoneeseen. Se on siis TAVOITE.
Puhuisit säkin totta.
- Anonyymi
Ihan maallikkosilmin katsottuna niin ei tuo ole mikään translaki vaan laki täysi-ikäisen Suomalaisen mahdollisuudesta korjata sukupuolensa väestörekisteriin tai vastaavaan.
Nyt kun sukupuolesta tulee yksityisasia eikä sitä saa kysyä niin monessa paikassa varmaan joudutaan miettimään uusia toimintatapoja tai jopa keinoja kiertää laki.
Ihan jo uimahallien pukuhuoneiden nimeäminen, pitääkö vaihtaa sukupuolineutraaliksi tai saako sotua enää kysyä missään sillä vanhemmissa sotuista voi päätellä sukupuolen. Urheilussa en ole niin huolissani jos keihäs lentää toisilla 40m pidemmälle kuin toisilla niin siitä selviää mielipahalla mutta kun kyseessä on vaikka nyrkkeily niin siinä voi jo olla muitakin seurauksia.
Eniten kuitenkin huolettaa tilastointi. On paljon asioita joilla sukupuolella on painoarvoa mutta nyt sekin tilastoituu epävarmuuden alle.
OIkeastaan loppuun sellainen kommentti että jos päätätte lukea asiasta vain yhden artikkelin niin suosittelen alle tulevaa linkkiä. Analyyttistä ja kiihkotonta pohdintaa ihmisiltä joita asia koskee.
https://tulenhenkiblogi.blogspot.com/2022/08/translain-uudistusta-kritisoivien.html?m=1- Anonyymi
Jaa, pääasia että saa olla sekaisin, huoh!
- Anonyymi
nutö tarh´jiuttqaa vikkicji ibji se jyb jybuutr-olttöm ustyub vasu nutg
- Anonyymi
Mä en näe tätä ollenkaan pahana vaan päinvastoin tässä on oivallisia mahdollisuuksia. Voidaan esim. hallitukseen valita 5 asiantuntijaa eikä mitään akkoja. Järjestäytymiskokouksessa vaan vedetään pitkää tikkua siitä ketkä kaksi rekisteröityvät naiseksi seuraavan vuoden ajaksi.
- Anonyymi
Naiset voi hyvästellä oikeutensa. Kiitos Marinin paskahallituksen idioottien.
Kuntosalillakin naisten pukuhuone on lähempänä joten sinne siis. Muutenkin ongelmallista nimetä niitä naisten ja miesten pukuhuoneiksi. Jos on kaksi pukuhuonetta niin olkoot nimettynä vaikkapa huone #1 ja #2,5
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Kuntosalillakin naisten pukuhuone on lähempänä joten sinne siis. Muutenkin ongelmallista nimetä niitä naisten ja miesten pukuhuoneiksi. Jos on kaksi pukuhuonetta niin olkoot nimettynä vaikkapa huone #1 ja #2,5
Voit mennä vuoden vaihteen jälkeen vapaasti koska ulkonäöstä ei voi tietää oletko nainen vai mies joten tuskin kukaan voi kysyä mitä teet.
- Anonyymi
näin 56 vuotiaanaa kai tarvitsee korvaushoidon ,kun kokee olevansa muun sukupuolinen jossa naiset eikä miehet luo olettuja viettiä kuten pitäisi,
- Anonyymi
Typeryyttä.
- Anonyymi
Mikään ei muutu pelkällä suvaitsevaisuudella, se on etenkin tällä palstalla nähty. Lakimuutos tarvitaan ehdottomasti tukemaan transihmisiä. Tätä on tietysti monen cis ihmisen vaikea ymmärtää, mutta se on sentään heidän ongelmansa, sori. Lakiehdotuksessa ei ole otettu kantaa mitä pukutiloja pitää kunkin sukupuolen käyttää (ei voi siten tietää sitäkään miten suunniteltu käytäntö poikkeaa nykyisestä), joten rauhallisesti vain.
Ja pari sanaa uimahalleista, niiden pesu- ja pukeutumistiloista ja saunoista. Niistä voi tulla itsekullekin erinäisäisiä ahdistuksia ja hankaluuksia, muillekin kuin transsukupuolisille, ihan lapsesta lähtien. Moni mies käy tyttärensä kanssa uimahallissa, ja tulee naisten pukuhuoneeseen. Moni taas vie tyttären miesten pukuhuoneeseen. Ei moitita heistä ketään. Jossain sitä pitää pukea eikä yksityisiä pukutiloja ole joka paikassa.
Transihmisille ja muille tarvitseville on käyttöoikeusmerkki:
"Sinivalkoinen käyttöoikeusmerkki osoittaa, että uimari on saanut oikeuden pitää uima-asua yllä uimahallissa, vaikka säännöt ohjaisivatkin toimimaan ilman uimapukua (esim. saunassa tai suihkussa).
Yleisimmin syynä on syöpäsairaus, avanne tai jokin muu terveyteen liittyvä seikka, kuten esimerkiksi lääkinnällisten, ihoon kiinnitettävien laitteiden käyttö. Merkkiä voivat käyttää myös sukupuolivähemmistöt esimerkiksi käynnissä oleva sukupuolenkorjausprosessin aikana. Nähdessäsi käyttöoikeusmerkin asiakkaan uimapuvussa tai rannekkeena kädessä, voit luottaa siihen, että uimapuvun käyttöön on perusteltu syy."
Mainittakoon vielä, että esimerkiksi Viron kylpylöissä (niissä missä itse käyn) on saunat kaikille sukupuolille, uimapukua käyttää kaikki.
Markus Kuotesaho on transvestiitti eikä se liity transsukupuolisuuteen.
- Sheena - Anonyymi
Feministithän kailottavat tasa-arvosta ja ihmisoikeuksista, mutta mitä tasa-arvoa se on, että transnainen menee naisten sarjaan kilpailemaan ja voittaa kaikki kilpailut ja tienaa miljoonien edestä rahaa? Transnaiset vie monilta urheilijanaisilta elämäntyön kun naiset ovat pienestä asti halunneet kehittyä voittajiksi, mutta sitten miesten sarjoista tulee joku transnainen ja koko elämäntyö vedetään pöntöstä alas.
Mieheksi tai naiseksi synnytään, jos joku haluaa olla jotain muuta, niin olkoon, mutta minkä takia miesten tai naisten pitäisi muuttua joksikin muuksi ja miksi naisia ei saisi kutsua naisiksi ja miehiä miehiksi kun mieheksi tai naiseksi synnytään?
Miksi koulussa tyttöjä ei saa kutsua tytöiksi ja poikia pojiksi? Minkä takia heitä pitää kutsua ihmisiksi? - Anonyymi
Koska Markus Kuotesaho käy tekemässä vaalikoneen 2023 eduskuntavaaleihin?.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924557
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?723567Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1272891Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152595Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292504- 422095
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282037Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251800Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91687- 291648