Onko oikein harjoitella omatekoisilla ja löydetyillä välineillä?

Anonyymi-ap

Ja onko se kuinka tehokasta? Minulla on nyt itsetehty dippiteline ja leuanvetotanko. Työpaikalta sain muutaman 5x47mm rautaputkea josta tein tangot. Sain rautapainoja ilmaiseksi. Pieniä levyjä ei ole vaan levyjä 4kpl 15 (oikeasti 16-17) kiloisia, 2kpl 25kg ja 2kpl 50kg, joten hyppäykset on melkoisia. Sitten löysin kiviä pihalta jotka painaa 60-80 kiloa ja olen niitä nostellut ja kantanut.

Kuinka tehokasta tuollaisella välineillä treenaminen on?

4

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minuakin kiinnostaisi. Itselläni on vain puunrunko, jonka päihin hiekkasäkkejä. Se on vähän hutjakka jos säkit lähtee heilumaan ja oltava sen verran paksu että kestää niin voi olla vaikea saada otetta. Mutta samahan se mitä painoa sitä nostelee, joten tuollainen kiinteä rautatanko kuulostaisi ihan hyvältä.

    • Anonyymi

      Minulla ei ole muuten edes kyykkytelinettä. Nostan rinnalle tuon paksun tangon (80kiloa), nostan sen pään yli niskaan ja teenn kyykkyjä 10 toistoa. Sitten nostan sen taas pään yli rinnalle ja lasken maahan. 5 sarjaa tätä.
      80 kiloa ei ole juurikaan mitään kyykykssä mutta käsissä ei ole enempää voimaa.

      Joskus teen siten että 60 kilolla nostan ensin rinnalle, teen pystypunnerruksia, lasken niskaan ja teen kyykkyjä, nostan pään yli rinnalle ja lasken maahan.

      Hyvää treeniä.

      • Anonyymi

        Sama homma; mutta en noin painavaa jaksa kyllä pään yli nostaa. Teen nykyään silleen että säkeissä on narut niin, että juuri ja juuri mahtuu tangon (eli puunrungon) alle kyykkyyn ja sieltä lähtee nostamaan. Sellaista olen koittanut että lisäpainoa rinkkaan selkään mutta hankala pysyä pystyssä sen kanssa kun se kyykyssä vetää taaksepäin. Kivi sylissä rinkka selässä nostelin ennen. Ei ole tullut punnittua noita hiekkakasseja mutta kivi rinkka oli yhteensä silloin about 80kg ja vähintään yhtä painavalta tuo puunrunko säkit tuntuu vai liekkö vaan hankalampi nostaa kun sieltä alhaalta lähtee punnertamaan. Kiveä nostassa ei kuitenkaan niin koukusta tarvitse lähteä ja rinkka toimii ikään kuin vastapainona.


    • Anonyymi

      Johtuen erittäin epäsäännöllisistä työajoistani ja paikoista yritin hieman kuntoilla kotona.
      Valmistin kaksi lukollista käsipainoa joihin oli levyjä yhtensä noin 30kg/paino.
      Lisäksi pakkasin suuren, ruskean reppuni täyteen kiviä joka selässä steputin rinnetalon kerrosten välisiä rappuja edes takaisin.
      Jos ei paino tehoa niin sitten tepsivät toistot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe